23-TA-2500: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 864 "Kārtība, kāda piešķir un izmaksā ģimenes valsts pabalstu un piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes protokola Nr. 47 43.§ "Informatīvais ziņojums "Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026. gadam"" 2. punkts, ar kuru ir atbalstīts Labklājības ministrijas prioritārais pasākums “Atbalsta pasākumi ģimenēm un bērniem”, kas paredz no 2024.gada palielināt piemaksas pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti (turpmāk – piemaksa) apmēru no 106,72 euro līdz 160 euro mēnesī.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Sniegt papildu valsts finansiālo atbalstu ģimenēm, kuras audzina bērnu ar invaliditāti.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2024.
Pamatojums
Papildu finansējums piemaksas paaugstināšanai no 106,72 euro mēnesī līdz 160 euro mēnesī no 2024. gada 1. janvāra atbalstīts Ministru kabinetā ar 2023. gada 26. septembra sēdes protokola Nr. 47 43.§ 2. punktu (Labklājības ministrijas prioritārais pasākums “Atbalsta pasākumi ģimenēm un bērniem”).
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Piemaksa ir viens no valsts sociālajiem pabalstiem, kas ir valsts garantētais finansiālais atbalsts ģimenēm, kuras audzina bērnu ar invaliditāti. Atbilstoši Valsts sociālo pabalstu likuma 6. panta trešajai daļai par bērnu ar invaliditāti, kurš nav sasniedzis 18 gadu vecumu, tiek piešķirta piemaksa Ministru kabineta noteiktajā apmērā. Tiesības uz šo piemaksu personai, kura audzina bērnu ar invaliditāti, ir no dienas, kad bērnam noteikta invaliditāte, līdz dienai, kad bērns ar invaliditāti sasniedz 18 gadu vecumu.
Piemaksas apmēru nosaka 2021. gada 21. decembra noteikumi Nr. 864 "Kārtība, kāda piešķir un izmaksā ģimenes valsts pabalstu un piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 864). MK noteikumu Nr. 864 7. punkts nosaka, ka piemaksas apmēru pārskata Ministru kabinets pēc labklājības ministra ierosinājuma atbilstoši valsts budžeta iespējām.
Ieviešot piemaksu, tās apmērs nebija saistīts ar metodoloģiski pamatotu sociālekonomisku rādītāju. Pēdējo reizi piemaksa tika pārskatīta 2009. gadā (Ministru kabineta 2008. gada 7. oktobra noteikumi Nr. 831), paaugstinot to līdz 106,72 euro (75 lati) mēnesī. Attiecīgi 14 gadus piemaksas apmērs nav pārskatīts. Atbilstoši Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (turpmāk - VSAA) statistikas datiem 2023.gada pirmajā pusgadā piemaksa tika izmaksāta vidēji par 8 540 bērniem mēnesī.
Piemaksas apmēru nosaka 2021. gada 21. decembra noteikumi Nr. 864 "Kārtība, kāda piešķir un izmaksā ģimenes valsts pabalstu un piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 864). MK noteikumu Nr. 864 7. punkts nosaka, ka piemaksas apmēru pārskata Ministru kabinets pēc labklājības ministra ierosinājuma atbilstoši valsts budžeta iespējām.
Ieviešot piemaksu, tās apmērs nebija saistīts ar metodoloģiski pamatotu sociālekonomisku rādītāju. Pēdējo reizi piemaksa tika pārskatīta 2009. gadā (Ministru kabineta 2008. gada 7. oktobra noteikumi Nr. 831), paaugstinot to līdz 106,72 euro (75 lati) mēnesī. Attiecīgi 14 gadus piemaksas apmērs nav pārskatīts. Atbilstoši Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (turpmāk - VSAA) statistikas datiem 2023.gada pirmajā pusgadā piemaksa tika izmaksāta vidēji par 8 540 bērniem mēnesī.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ģimenes, kurās aug bērns ar invaliditāti, saskaras ar papildu vajadzībām un izdevumiem bērna labāko interešu nodrošināšanā. Ņemot vērā, ka piemaksas apmērs nav pārskatīts kopš 2009. gada un ņemot vērā patēriņa cenu pieaugumu šo 14 gadu laikā, piemaksas apmērs ir nepietiekams un tā apmērs ir jāpārskata.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz no 2024. gada 1. janvāra paaugstināt piemaksas apmēru, par pamatu ņemot patēriņa cenu pārmaiņas 2022. gada decembrī, salīdzinot ar 2009. gada janvāri (gads, kad pēdējo reizi piemaksa tika paaugstināta), kas ir 49,0% (https://tools.csb.gov.lv/cpi_calculator/lv/2009M01-2022M12/0/100), tādējādi nodrošinot piemaksas paaugstināšanu līdz 160 euro mēnesī, balstoties uz patēriņa cenu izmaiņām un to ietekmi uz iedzīvotāju sociālekonomisko situāciju. Līdz ar to noteikumu projekts paredz piemaksas paaugstināšanu no 2024. gada 1. janvāra par 53,28 euro.
Problēmas apraksts
Tā kā noteikumu projekts ir saistīts ar valsts budžetu 2024. gadam un var tikt pieņemts Ministru kabinetā tikai pēc likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” apstiprināšanas Saeimā, VSAA varēs uzsākt nepieciešamās informācijas sistēmas pielāgošanas darbus atbilstoši jaunajam piemaksas apmēram tikai pēc noteikumu projekta izskatīšanas un pieņemšanas Ministru kabinetā. VSAA informācijas sistēmas izmaiņu izstrādei, testēšanai un ieviešanai nepieciešami aptuveni divi mēneši. Attiecīgi noteikumu projektā jāparedz pārejas norma, nosakot, ka VSAA aprēķinās piemaksas starpības par periodu no 2024. gada 1. janvāra un tās izmaksās līdz 31. martam.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz noteikt pārejas periodu piemaksas izmaksai paaugstinātā apmērā, proti, nosakot, ka VSAA par 2024. gada janvāri un februāri nodrošinās piemaksas piešķiršanu un izmaksu tādā apmērā, kā to paredzēja normatīvais regulējums līdz 2023. gada 31. decembrim, proti, 106,72 euro apmērā, savukārt piemaksas apmēru jau paaugstinātā apmērā - 160 euro - izmaksu nodrošinās ar marta mēnesi, vienlaikus veicot piemaksas starpības izmaksu līdz jaunajam apmēram par janvāri un februāri. Proti, par janvāri tiks izmaksāta piemaksa 106,72 euro apmērā, par februāri - 106,72 euro, par martu - 160 euro un vēl papildu 106,56 (2x53,28 euro) kā neizmaksātas piemaksas starpība par gada pirmajiem mēnešiem. Gada turpmākajos mēnešos piemaksas izmaksa tiks nodrošināta 160 euro apmērā.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 864 nosaukumā ir gramatiska kļūda, kuru nepieciešams precizēt.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 864 nosaukumu, gramatiski korekti izsakot noteikumu nosaukumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- personas ar invaliditāti
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts pozitīvi ietekmēs ģimenes, kurās aug bērns ar invaliditāti, uzlabojot šo ģimeņu finansiālo situāciju.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
10 940 778
0
10 857 306
0
10 857 306
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
10 940 778
0
10 857 306
0
10 857 306
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
10 940 778
0
10 857 306
5 476 456
10 857 306
5 448 626
5 448 626
2.1. valsts pamatbudžets
10 940 778
0
10 857 306
5 476 456
10 857 306
5 448 626
5 448 626
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-5 476 456
0
-5 448 626
-5 448 626
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-5 476 456
0
-5 448 626
-5 448 626
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-5 476 456
-5 448 626
-5 448 626
5.1. valsts pamatbudžets
0
-5 476 456
-5 448 626
-5 448 626
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizēta noteikumu projekta ietekme uz valsts budžetu pievienota anotācijas 1.pielikumā
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Lai nodrošinātu piemaksas pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti palielinājumu no 106,72 euro līdz 160 euro mēnesī, nepieciešams papildu finansējums LM apakšprogrammā 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti":
2024.gadā: 5 448 626 euro apmērā (8 522 (personas)*12(mēneši)*53,28 euro (palielinājums (160 euro -106,72 euro));
2025.gadā: 5 448 626 euro apmērā (8 522 (personas)*12(mēneši)*53,28 euro (palielinājums (160 euro -106,72 euro));
2026.gadā un turpmāk ik gadu: 5 448 626 euro apmērā (8 522 (personas)*12(mēneši)*53,28 euro (palielinājums (160 euro -106,72 euro)).
Aprēķini veikti Excel vidē.
Vienlaikus, lai nodrošinātu VSAA informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanu tiesību normu izmaiņai, VSAA nepieciešams izmantot IS izstrādes ārpakalpojumu provizoriski 50 c/d apmērā. Līdz ar to VSAA informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanai nepieciešams papildus finansējums 2024. gadā 27 830 euro (50 c/d * 556,60 euro ar PVN).
Provizoriskā darbietilpība ietver sistēmanalīzes, programmēšanas un testēšanas uzdevumu izpildi ārpakalpojumā, lai sistēmā no 2024. gada 1. janvāra nomainītu jaunpiešķiramo piemaksas apmēru un izstrādātu masveida uzdevumu, kas pārrēķina visus piešķirtos pakalpojumus un nodrošinātu to turpmāku izmaksu jaunajā apmērā.
Finansējums VSAA IS izmaiņām tiks nodrošināts no LM pamatbudžeta apakšprogrammas 97.02.00 “Nozares centralizēto funkciju izpilde” kā kapitālo izdevumu transferti no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets".
Papildus nepieciešamais finansējums kopā 2024. gadā: 5 476 456 euro, 2025. gadā: 5 448 626 euro, 2026. gadā un turpmāk ik gadu: 5 448 626 euro.
2024.gadā: 5 448 626 euro apmērā (8 522 (personas)*12(mēneši)*53,28 euro (palielinājums (160 euro -106,72 euro));
2025.gadā: 5 448 626 euro apmērā (8 522 (personas)*12(mēneši)*53,28 euro (palielinājums (160 euro -106,72 euro));
2026.gadā un turpmāk ik gadu: 5 448 626 euro apmērā (8 522 (personas)*12(mēneši)*53,28 euro (palielinājums (160 euro -106,72 euro)).
Aprēķini veikti Excel vidē.
Vienlaikus, lai nodrošinātu VSAA informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanu tiesību normu izmaiņai, VSAA nepieciešams izmantot IS izstrādes ārpakalpojumu provizoriski 50 c/d apmērā. Līdz ar to VSAA informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanai nepieciešams papildus finansējums 2024. gadā 27 830 euro (50 c/d * 556,60 euro ar PVN).
Provizoriskā darbietilpība ietver sistēmanalīzes, programmēšanas un testēšanas uzdevumu izpildi ārpakalpojumā, lai sistēmā no 2024. gada 1. janvāra nomainītu jaunpiešķiramo piemaksas apmēru un izstrādātu masveida uzdevumu, kas pārrēķina visus piešķirtos pakalpojumus un nodrošinātu to turpmāku izmaksu jaunajā apmērā.
Finansējums VSAA IS izmaiņām tiks nodrošināts no LM pamatbudžeta apakšprogrammas 97.02.00 “Nozares centralizēto funkciju izpilde” kā kapitālo izdevumu transferti no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets".
Papildus nepieciešamais finansējums kopā 2024. gadā: 5 476 456 euro, 2025. gadā: 5 448 626 euro, 2026. gadā un turpmāk ik gadu: 5 448 626 euro.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdē tika atbalstīts Labklājības ministrijas prioritārais pasākums "Atbalsta pasākumi ģimenēm un bērniem".
Pasākuma nodrošināšanai ir atbalstīts kopējais papildu finansējums 2024. gadā 5 837 318 euro apmērā, 2025. gadā 5 795 159 euro apmērā, 2026. gadā un turpmāk ik gadu 5 791 962 euro apmērā, t.sk. noteikumu projekta ieviešanai 2024. gadā 5 476 456 euro apmērā, 2025. gadā 5 448 626 euro apmērā, 2026. gadā un turpmāk ik gadu 5 448 626 euro apmērā.
Finansējums noteikumu projekta ieviešanai iekļauts Labklājības ministrijas maksimāli pieļaujamajā valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta izdevumu kopējā apjomā 2024., 2025. un 2026. gadam un atbilstoši ir iestrādāts likumprojektā "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam".
Labklājības ministrija noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanai nepieciešamo papildu finansējumu 2025.gadam un turpmāk ik gadu pārskatīs un iekļaus Labklājības ministrijas pamatbudžetā valsts budžeta bāzes sagatavošanas procesā atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 17. janvāra noteikumu Nr. 15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam” 9.3.1. apakšpunktam, ņemot vērā prognozētās izmaiņas valsts sociālo pabalstu saņēmēju skaitā.
Pasākuma nodrošināšanai ir atbalstīts kopējais papildu finansējums 2024. gadā 5 837 318 euro apmērā, 2025. gadā 5 795 159 euro apmērā, 2026. gadā un turpmāk ik gadu 5 791 962 euro apmērā, t.sk. noteikumu projekta ieviešanai 2024. gadā 5 476 456 euro apmērā, 2025. gadā 5 448 626 euro apmērā, 2026. gadā un turpmāk ik gadu 5 448 626 euro apmērā.
Finansējums noteikumu projekta ieviešanai iekļauts Labklājības ministrijas maksimāli pieļaujamajā valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta izdevumu kopējā apjomā 2024., 2025. un 2026. gadam un atbilstoši ir iestrādāts likumprojektā "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam".
Labklājības ministrija noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanai nepieciešamo papildu finansējumu 2025.gadam un turpmāk ik gadu pārskatīs un iekļaus Labklājības ministrijas pamatbudžetā valsts budžeta bāzes sagatavošanas procesā atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 17. janvāra noteikumu Nr. 15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam” 9.3.1. apakšpunktam, ņemot vērā prognozētās izmaiņas valsts sociālo pabalstu saņēmēju skaitā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Tā kā noteikumu projekts paredz pārskatīt piemaksas apmēru atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes protokola Nr.47 43.§ atbalstītajam informatīvajam ziņojumam "Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024. – 2026. gadam"" un finansējums noteikumu projekta ieviešanai ir iestrādāts likumprojektā "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam", papildu komunikācijas aktivitātes par noteikumu projektu nav veiktas.
6.4. Cita informācija
Noteikumu
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Piemaksas apmērs radīs pozitīvu ietekmi uz ģimeņu, kuru aprūpē ir bērni, finansiālo situāciju un spēju sekmēt bērna ar invaliditāti vajadzības
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Piemaksas apmērs radīs pozitīvu ietekmi uz ģimeņu, kuru aprūpē ir bērni, finansiālo situāciju un spēju sekmēt bērna ar invaliditāti vajadzības
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Detalizēts noteikumu projekta ietekmes uz valsts budžetu aprēķins