Anotācija

25-TA-2107: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumos Nr. 482 "Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Precizēt un pilnveidot ceļu drošības auditoru sertificēšanas regulējumu atbilstoši praksē konstatētajām vajadzībām.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt vienotu praksi ceļu drošības auditoru sertifikācijā, paaugstināt auditoru kompetences un auditu kvalitāti.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Spēkā esošie Ministru kabineta noteikumi Nr. 482 "Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība" nosaka sertifikācijas vispārīgo ietvaru, tomēr praksē konstatēta nepieciešamība detalizēt pieredzes prasības, sakārtot kvalifikācijas paaugstināšanas un citu ES dalībvalstu apmācību atzīšanas kārtību, precizēt reģistra pārziņa lomu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošie Ministru kabineta noteikumi Nr. 482 nodrošina vispārēju sertifikācijas ietvaru. Tomēr piemērošanas praksē ir konstatēts vairāku būtisku elementu tiesiskās noteiktības trūkums. Nepieciešams stiprināt kandidātu profesionālās pieredzes un kvalifikācijas kritēriji, jo nav pietiekami konkretizēti, un vērtējot auditu kvalitāti, kā arī ārzemju praksi, izriet, ka auditoram ir jābūt daudzpusēji vērstam. Otrkārt, eksāmena norises kārtība ir fragmentāra, nepieciešama precizitāte un zināšanu izklāsts. Treškārt, kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu un citu Eiropas Savienības dalībvalstu apmācību atzīšana notiek neviendabīgi. Ceturtkārt, sertificēto auditoru reģistra pārziņa statuss un reģistra uzturēšanas kārtība, tostarp personas datu apstrādes jautājumi, nav noteikti pietiekami skaidri, veidojas konflikts. Piektkārt, brīdināšanas, sertifikāta atņemšanas, anulēšanas un dublikātu izsniegšanas procedūras tiek interpretētas atšķirīgi. Šie trūkumi rada nevienlīdzīgu prasību piemērošanu, apgrūtina administratīvos procesus un var negatīvi ietekmēt ceļu drošības auditu kvalitāti.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz precizēt profesionālās pieredzes un kvalifikācijas prasības (t. sk. kumulatīvas pieredzes kritērijus), nostiprināt eksāmena norises un kvalifikācijas paaugstināšanas kārtību. Piesaistot nozares ekspertus, novēršot pašsertifikāciju. Nosakot Satiksmes ministriju par sertificēto auditoru reģistra pārzini un konkretizē Sertifikācijas komisijas sekretāra pienākumus, kā arī detalizē procedūras brīdinājumu piemērošanai, sertifikāta atņemšanu, anulēšanu un dublikātu izsniegšanu (atbilstoši datu aizsardzības prasībām). Grozījumi ir samērīgi un īstenojami esošo resursu ietvaros, tie stiprina vienotu praksi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Auditoru sertificēšana neietekmē izmaksas, tā samazina birokrātiju veikt sertifikāciju ik 3 gadus, ko neprasa arī direktīva.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi