Anotācija (ex-ante)

23-TA-576: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu apropriācijas pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' valsts budžeta programmas 12.00.00 ''Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai''" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
    Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' valsts budžeta programmas 12.00.00 ''Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai''" (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
    Likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 49.pants.
    Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24.un 25.pantu.
    Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra sēdes protokollēmuma (Nr. 64 62. §) “Rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”” 5. un 7.punktu.
   Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr.555) 262.1., 262.4., 262.5. apakšpunktu un 263., 265,  267., 268. un 270.punktu.
 
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabinetam nepieciešams pieņemt lēmumu par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” 5 008 353 euro apmērā, lai segtu faktiskos izdevumus par 2022.gada decembra mēnesi, saistībā ar Covid-19 infekcijas uzliesmojumu un tā seku novēršanu.
Spēkā stāšanās termiņš
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
-
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
2022.gada decembra mēneša faktiskie izdevumi:
1)  ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 1 465 964 euro apmērā, tai skaitā:

Zobārstniecības pakalpojumi – 10 582 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 268.1.apakšpunktam, skat., anotācijas 3.pielikumu). Lai nodrošinātu epidemioloģiskās drošības pasākumus un mazinātu pacientu saskarsmi un plūsmu, manipulāciju sarakstā no 2021.gada 1.janvāra tika iekļautas manipulācijas 70035 “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai zobārstam vai mutes, sejas un žokļu ķirurgam ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai” un  70036  “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai ārstniecības un pacientu aprūpes personām zobārstniecības pakalpojumu nodrošināšanai ambulatori”.  Šo manipulāciju pielietošana ļauj nodrošināt zobārstniecības pakalpojumu nepārtrauktību, kā arī mazināt Covid-19 infekcijas izplatīšanas riskus, nodrošinot epidemioloģiskās drošības pasākumus.

Individuālo aizsardzības līdzekļu izdevumi (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 151 013 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 268.1. apakšpunktam, skat., anotācijas 5.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus, kā arī sniedzot sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus pacientiem ar aktīvu apstiprinātu Covid-19 infekciju vai Slimību profilakses un kontroles centra atzītas Covid-19 kontaktpersonas aprūpi medicīniskās novērošanas periodā, ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 37 622 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 268.1. apakšpunktam, skat., anotācijas 8.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam  ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Veiktais darbs  CS pacientu grupai (persona ar aktīvu apstiprinātu Covid-19 infekciju vai Slimību profilakses un kontroles centra atzīta Covid-19 kontaktpersona medicīniskās novērošanas periodā, kura saņem sekundāros ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus noteiktās ārstniecības iestādēs) – 708 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 268.2.apakšpunkts, skat., anotācijas 4.pielikumu). Pacientu grupa ir izveidota sekundāriem veselības aprūpes pakalpojumiem personām ar aktīvu apstiprinātu Covid-19 infekciju vai šo personu kontaktpersonām akūtas saslimšanas gadījumā, lai atslogotu slimnīcu resursus Covid-19 infekcijas slimnieku u.c. akūtu slimnieku ārstēšanai.

Piemaksa ģimenes ārsta praksei par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 47 236 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 268.1. apakšpunktam, skat., anotācijas 11.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot primārās veselības aprūpes ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa feldšerpunktiem par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 601 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 268.1. apakšpunktam, skat., anotācijas 12.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot veselības aprūpes pakalpojumu feldšerpunktos ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Veiktais darbs par individuālo aizsardzības līdzekļu manipulācijām (mājas aprūpe) – 15 504 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 268.1. apakšpunktam, skat., anotācijas 6.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Veiktais darbs par Covid-19 manipulācijām ģimenes ārstiem – 280 594 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 265.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 7.pielikumu). Lai nodrošinātu epidemioloģisko drošību ģimenes ārstiem ir ieviesta attālināta konsultācija pie personas ar hroniskas slimības paasinājumu.

Ambulatorās rehabilitācijas nodrošināšana – 205 307 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 262.4. apakšpunktam, skat., anotācijas 9.pielikumu). Nacionālais veselības dienests ar 2021.gada 1. jūliju apmaksā ambulatoro medicīnisko rehabilitāciju un medicīnisko rehabilitāciju dienas stacionārā pacientiem, ja:
 - pēc pārslimotas Covid-19  infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies viegli, vienā funkcionēšanas līmenī (atbilstoši SFK) funkcionēšanas traucējumi, kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, bet neietekmē personas pašaprūpi;
 - pēc pārslimotas Covid-19 infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies pacientam ir vidēji smagi, kompleksi funkcionēšanas traucējumi (vismaz divos funkcionēšanas veidos atbilstoši Starptautiskās funkcionēšanas klasifikācijai), kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, mobilitāti, bet būtiski neietekmē personas pašaprūpi.
Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

Dinamiskā novērošana – 166 409 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 262.5. apakšpunktam, skat., anotācijas 10.pielikumu). Šis pasākums tika ieviests, lai nodrošinātu iedzīvotāju dzīves kvalitāti un atveseļošanos pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas, mazinot invaliditātes riskus, un pēc iespējas ātrāk atgrieztu personas darba tirgū.

Maksājums par ģimenes ārstu aizvietošanu atvaļinājuma un slimības gadījumā – 28 014 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 265.1. apakšpunktam, skat., anotācijas 14.pielikumu). Covid-19 infekcijas izplatība laikā ģimenes ārstu aizvietošana atvaļinājuma un slimības gadījumā bija nepieciešama, lai nodrošinātu nepārtrauktu ģimenes ārsta  pieejamību pacientiem.

Ģimenes ārstu papildus darbinieka nodrošināšana – 522 374 (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 267.punktam, skat., anotācijas 13.pielikumu).
Papildu darbinieka iesaistīšana ģimenes ārsta prakses darbā, sniedza iespēju ģimenes ārstiem efektīvāk plānot un nodrošināt  primārās veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu Covid -19 infekcijas izplatības laikā.


2)  stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 2 037 002 euro apmērā, tai skaitā:

Piemaksa gultasdienai par individuālo aizsardzības līdzekļu epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai stacionārajās ārstniecības iestādēs – 243 477 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 268.1.apakšpunktam, skat., anotācijas 15.pielikumu). Lai nodrošinātu ārstniecības personu un pacientu epidemioloģisko drošību ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret COVID-19 infekciju.

Covid – 19 pacientu ārstēšanas izmaksas stacionāros – 1 142 187 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 263. punktam, skat., anotācijas 16. un 19.pielikumu). 2022. gada 2. pusgadā, mainoties sezonalitātei,  sāka pieaugt ar Covid - 19 inficēto pacientu skaits. Līdzīgi kā tas ir ar citiem sezonālo infekciju pacietiem, arī Covid – 19 pacienti, veselības stāvokļa pasliktināšanās gadījumā tiek stacionēti ārstniecības iestādes, tādējādi pakāpeniski pieauga inficēto pacientu skaits stacionāros.

Piemaksa par pacienta veselības stāvokļa novērošanu (observācija) – 274 118 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 270.1. apakšpunktam, skat., anotācijas 21.pielikumu). Palielinoties Covid-19 saslimstībai un stacionēto pacientu skaitam, būtiski nodrošināt, ka stacionārās ārstniecības iestādēs ir pieejamas observācijas gultas. Minētās gultas nepieciešamības gadījumā var tikt izmantotas kā tranzītgultas, kurās tiktu veikta stacionēto pacientu veselības stāvokļa izvērtēšana un novērtēšana, kā arī nepieciešamo izmeklējumu un medicīniskās palīdzības sniegšana līdz Covid-19 testa rezultātu saņemšanai. Tādējādi, būtiski pieaugot stacionēto pacientu skaitam, minētajās gultās tiks nodrošināta pacientu veselības stāvokļa novērošana un nepieciešamo izmeklējumu veikšana 1-2 dienu laikā. Tāpat šīs gultas nepieciešamības gadījumā var izmantot arī pacientu ārstēšanai. Atbilstoši MK noteikumu Nr.555 6.pielikuma 1.punktā noteiktajam ikmēneša gultu observācijai tiek maksāts fiksēts maksājums neatkarīgi no uzņemto pacientu skaita.

Intensīvās terapijas piemaksas – 235 205 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 270.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 20.pielikumu). Intensīvās terapijas nodaļa ir specializēta slimnīcas struktūrvienība, kas paredzēta kritiski slimiem vai pacientiem, kuriem nepieciešama pastāvīga intensīva novērošana un aprūpe, izmantojot lielu skaitu ārstniecības līdzekļu un pasākumus, kurus nevar veikt parastajās nodaļās. Prognozējot stacionēto Covid-19 pacientu pieaugumu, būtiski slimnīcās, kas veic Covid-19 slimo pacientu ārstēšanu izvērst papildus nepieciešamās intensīvās terapijas gultas Covid-19 pacientu ārstēšanai ar nepieciešamo materiāltehnisko nodrošinājumu, medicīniskās iekārtām un medicīniskām ierīcēm, kā arī cilvēkresursiem. Paralēli nepieciešams nodrošināt pilnu funkcionalitāti tajās intensīvās terapijas gultās, kurās ārstējas pacienti ar citām akūtām diagnozēm. Šādiem pacientiem nepieciešama pastāvīga intensīvās terapijas speciālistu uzraudzība, sarežģīta aparatūra un specifiska aprūpe.  Lai nodrošinātu nepārtrauktu intensīvās terapijas gultu pieejamību, kā arī stiprinātu veselības aprūpes pakalpojumu kapacitāti, palielinot intensīvās terapijas gultu skaitu ir noteikta atsevišķa piemaksa, papildus esošajam gultas dienas tarifam, par pakalpojumu sniegšanu intensīvās terapijas gultā, kas kopsummā ar pamata gultas dienas tarifu tuvinās slimnīcu aprēķinātajām faktiskajām intensīvās terapijas gultas dienas izmaksām.

Subakūtas rehabilitācijas pēc Covid-19 izmaksas (stacionāra daļa) – 142 015 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 262.4. apakšpunktam, skat., anotācijas 17. un 18.pielikumu). Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

3) Laboratorisko izmeklējumu veikšanai ar kopējo finansējumu 1 505 387 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 262.1. apakšpunktam, skat., anotācijas  1. pielikumu).  Lai nodrošinātu pietiekami efektīvu Covid-19 izplatības ierobežošanu ir svarīga operatīva inficēšanās gadījumu atklāšana. Tādēļ kopš pandēmijas sākuma nepārtraukti tika palielinātas laboratoriskās izmeklēšanas jaudas, lai nodrošinātu laboratorisku izmeklējumu pieejamību, izmantojot vīrusa RNS noteikšanai augsti specifisku un jutīgu molekulāro PĶR testēšanas metodi, kā arī atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai un prognozēm veiktas izmaiņas testēšanas algoritmā, tai skaitā nosakot regulāru skrīningu objektos, kur ir augsti sabiedrības veselības riski saistībā ar Covid-19 izplatību – izglītības iestādēs, ārstniecības iestādēs, ilgstošas sociālās aprūpes institūcijās, ieslodzījuma vietās, kā arī objektos un teritorijās, kur ir konstatēti Covid-19 uzliesmojumi.


Kopā nepieciešamais finansējums atbilstoši decembra faktiskajiem izdevumiem - 5 008 353 euro, finansējuma aprēķinus, skat., anotācijas pielikumu Nr.1 – Nr.21.


Nacionālais veselības dienests veiks publiskos resursu piešķiršanu rīkojuma projekta 1.  punktā norādītajiem mērķiem valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, ievērojot Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumus.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
886 790 104
0
907 058 934
0
907 058 934
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
886 790 104
0
907 058 934
0
907 058 934
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
886 790 104
5 008 353
907 058 934
0
907 058 934
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
886 790 104
5 008 353
907 058 934
0
907 058 934
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-5 008 353
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-5 008 353
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
5 008 353
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2023.gads atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam”:

Veselības ministrijas (NVD) budžeta programmas 33.00.00 “Veselības aprūpes nodrošināšana”:
apakšprogramma 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”:
Resursi izdevumu segšanai   310 335 973 euro
     Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 25 052 euro
     Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 310 310 921 euro
Izdevumi  310 335 973  euro, tai skaitā:
     Subsīdijas un dotācijas 309 414 025 euro
     Uzturēšanas izdevumu transferti 921 948 euro

apakšprogramma 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs”:
Resursi izdevumu segšanai   361 942 180 euro, tai skaitā:
    Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 816 391 euro
    Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 361 125 789 euro
Izdevumi 361 942 180  euro, tai skaitā:
    Subsīdijas un dotācijas 361 942 180  euro

apakšprogramma 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”:
Resursi izdevumu segšanai   214 511 951 euro
     Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem 230 707 euro
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 214 281 244 euro
     Izdevumi  214 511 951  euro, tai skaitā:
     Subsīdijas un dotācijas 214 511 951  euro


2024.gads un 2025.gads atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam”:

apakšprogrammas 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”:
Resursi izdevumu segšanai   315 881 214 euro
     Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 25 052 euro
     Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 315 856 162 euro
Izdevumi  315 881 214  euro, tai skaitā:
     Subsīdijas un dotācijas 315 201 002 euro
     Uzturēšanas izdevumu transferti 680 212 euro

apakšprogrammā 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs”:
Resursi izdevumu segšanai   372 133 285 euro, tai skaitā:
    Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 816 391 euro
    Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 371 316 894 euro
Izdevumi 372 133 285 euro, tai skaitā:
    Subsīdijas un dotācijas 372 133 285  euro

apakšprogrammā 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”:
Resursi izdevumu segšanai   219 044 435 euro
     Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem 230 707 euro
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 218 813 728 euro
     Izdevumi  219 044 435  euro, tai skaitā:
     Subsīdijas un dotācijas 219 044 435  euro



Rīkojuma projekts paredz atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 63. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 12.00.00 ''Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai'' 5 008 353 euro apmērā par 2022.gada decembra faktiskajiem izdevumiem uz šādām Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammām,  saistībā ar Covid-19 infekcijas uzliesmojumu un tā seku novēršanu:
1. uz apakšprogrammu 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” 2 517 558 euro apmērā, tai skaitā:
1.1. 1 051 594 euro -  laboratorisko izmeklējumu veikšanai;
1.2. 262 558 euro -  individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanai pakalpojumu sniegšanā;
1.3. 708 euro – sekundārajiem ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem personām ar aktīvu apstiprinātu Covid-19 infekciju;
1.4. 205 307 euro - subakūtajai medicīniskajai rehabilitācijai;
1.5. 166 409 euro - dinamiskai novērošanai;
1.6. 280 594 euro - ģimenes ārstu attālināti sniegtajām konsultācijām;
1.7. 522 374 euro - ģimenes ārsta praksei papildus darbinieka nodarbināšanai;
1.8. 28 014 euro – ģimenes ārstu aizvietošanai atvaļinājuma vai slimības gadījumā;
2. uz apakšprogrammu 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs” 509 323 apmērā pacientu veselības stāvokļa novērošanai uzņemšanas nodaļā, ārstēšanai intensīvās terapijas gultā vai nodaļā;
3. uz apakšprogrammu 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” 1 981 472 euro apmērā, tai skaitā:
1.3. 453 793 euro -  laboratorisko izmeklējumu veikšanai;
1.4. 243 477 euro -  individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanai pakalpojumu sniegšanā;
1.5. 1 142 187 euro -  diagnostikai un ārstēšanai;
1.6. 142 015 euro - subakūtajai medicīniskajai rehabilitācijai.

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par pamatbudžeta apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas pārdali, veiks apropriācijas pārdali.

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Finansējuma 5 008 353 euro sadalījums pa periodiem*:
Janvāris Februāris Marts Aprīlis Maijs Jūnijs Jūlijs Augusts Septembris Oktobris Novembris Decembris
7 815
 
7 236 8 246 6 601 7 830 19 833 15 796 19 480
 
21 261
 
60 881 230 814 4 602 560
 
Kopā, euro 5 008 353

* Manipulāciju skaits tiek iegūts tikai, kad pacients tiek izrakstīts un karte ievadīta Vadības informācijas sistēmā (atbilstoši līgumam par stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu un apmaksu starp Nacionālo veselības dienestu (turpmāk Dienests) un ārstniecības iestādi 3. pielikumam, Informācijas apmaiņas kārtība, Dienests apmaksā kartes, kas ievadītas ne vēlāk kā 60 dienas pēc izrakstīšanās datuma). Ārstniecības iestāde kartes var labot līdz nākošā kalendārā gada 8. janvārim. Lai iegūtu precīzu apmaksājamo manipulāciju skaitu, Dienests salīdzina iepriekšējos mēnešos veikto manipulāciju skaitu un apmaksā starpību starp veikto manipulāciju skaitu un jau samaksāto manipulāciju skaitu atbilstoši manipulāciju tarifiem. Izdevumi attiecināmi uz 2022.gada izdevumiem, jo šīs manipulācijas iegūtas no Vadības informācijas sistēmas pēc pacienta izrakstīšanās no stacionārās ārstniecības iestādes, kuras norādītas pacienta kartēs.


Izdevumi 2 517 558 euro apmērā tiks veikti Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammas 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.

Izdevumi 509 323 euro apmērā tiks veikti Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammas 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.

Izdevumi 1 981 472 euro apmērā tiks veikti Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammas 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.


Informācija par anotācijā katra minētā Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” apakšpunkta sasaisti ar attiecīgo rīkojuma projekta apakšpunktu
 
Atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumos Nr.466 “Grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”” noteiktajam (Nr. 36 91. §)
 
MK rīkojuma projekta apakšpunkts
262.1. par laboratorisko izmeklējumu veikšanu Covid-19 noteikšanai atbilstoši Slimību profilakses un kontroles centra tīmekļvietnē publicētajam Covid-19 testēšanas algoritmam
 
1.1.1., 1.3.1. apakšpunkts
 
262.4. par subakūto rehabilitāciju un ilgtermiņa rehabilitāciju pacientiem pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas 1.1.4.,1.3.4.apakšpunkts
262.5. par veselības stāvokļa dinamisko novērošanu pacientiem pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas 1.1.5. apakšpunkts
 
263. Līdz 2022. gada 31. decembrim dienests atbilstoši faktiski sniegto pakalpojumu apjomam veic samaksu par Covid-19 pacientu diagnostiku un ārstēšanu. Veicot samaksu par Covid-19 pacientu ārstēšanu stacionārā ārstniecības iestādē, gultasdienas tarifā iekļautajam atalgojumam piemēro intensitātes koeficientu 1.3.3.apakšpunkts
265.1. līgumā ar dienestu noteiktajā kārtībā – ģimenes ārsta aizvietošanas nodrošināšanu atvaļinājuma laikā un darbnespējas lapas A gadījumā, ja ģimenes ārsta prombūtnes laikā tiek nodrošināta ģimenes ārsta pakalpojumu pieejamība pacientiem 1.1.8.apakšpunkts
265.2. ģimenes ārstu attālināti sniegtās konsultācijas saskaņā ar manipulāciju sarakstu
 
1.1.6.apakšpunkts
267. Laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. decembrim ģimenes ārsta praksei, kas nodrošina vakcināciju pret Covid-19, dienests līgumā ar ģimenes ārsta praksi noteiktajā kārtībā veic maksājumu par papildu darbinieka nodarbināšanu praksē
 
1.1.7.apakšpunkts
268.1. individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā saskaņā ar manipulāciju sarakstu vai ikmēneša fiksēto maksājumu
 
1.1.2., 1.3.2. apakšpunkts
 
268.2. sniegtajiem sekundārajiem ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem personām ar aktīvu apstiprinātu Covid-19 infekciju vai atbilstoši normatīvajiem aktiem par epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai atzītai kontaktpersonai medicīniskās novērošanas periodā saskaņā ar manipulāciju sarakstu 1.1.3.apakšpunkts
270.1. piemaksu par intensitāti un pacientu plūsmas organizēšanu šo noteikumu 6. pielikuma 1.1. un 1.2. apakšpunktā minēto stacionāro ārstniecības iestāžu uzņemšanas nodaļā (papildus šo noteikumu 6. pielikumā norādītajai piemaksai par uzņemšanas nodaļas darbību un pacientu observāciju līdz 24 stundām) līgumā ar ārstniecības iestādi noteiktajā kārtībā, maksājumu aprēķinot atbilstoši pacientu skaita pieaugumam un atalgojumam piemērojot intensitātes koeficientu ​ 1.2.apakšpunkts
270.2. samaksu atbilstoši līgumā ar ārstniecības iestādi noteiktajai kārtībai par Covid-19 pacientu ārstēšanu intensīvās terapijas gultā vai nodaļā.
1.1.2., 1.2.3.apkšpunkts
1.2.apakšpunkts






 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.1
2. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.2-Nr.21