Anotācija (ex-ante)

23-TA-2536: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Meža Avoti", Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanas vajadzībām no privātpersonām atsavināt tām piederoša nekustamā īpašuma “Meža Avoti”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (kadastra Nr.40640030060) sastāvā esošās zemes vienības (kadastra apzīmējums 40640030060) daļu 0,8806 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) un uz tās esošo būvi (būves kadastra apzīmējums 40640030060001).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts), nepieciešams atsavināt īpašniekiem piederoša nekustamā īpašuma “Meža Avoti”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 003 0060) (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0060) daļu 0,8806 ha platībā (turpmāk – Zemes vienības daļa), platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā, un uz tās esošo būvi (būves kadastra apzīmējums 4064 003 0060 001 (turpmāk – Būve; Zemes vienības daļa un Būve kopā – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektos Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt:
1. Zemes vienības daļu 0,8806 ha platībā:
Zemes vienības daļa 0,6657 ha platībā nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
Zemes vienības daļa 0,2149 ha platībā nepieciešama valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla);
2. Būvi (būves kadastra apzīmējums 4064 003 0060 001), kuru paredzēts nojaukt Rail Baltica projekta ietvaros.
Zemes vienības daļa un Būve tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši RB Rail AS sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma “Par autoceļiem” 4.panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums reģistrēts Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000454531. Nekustamais īpašums “Meža Avoti”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 003 0060, sastāv no zemes vienības ar zemes vienības kadastra apzīmējumu 4064 003 0060 1,25 ha platībā, no būves ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0060 001 un būves ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0060 002. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas divām fiziskām personām:
- fiziskai personai, kurai pieder īpašuma tiesības uz Zemes vienību un īpašuma tiesības uz Būvi 1/2 domājamās daļas apmērā;
- fiziskai personai, kurai pieder īpašuma tiesības uz Būvi 1/2 domājamās daļas apmērā.
Zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas ķīlas tiesības vai hipotēkas, nav reģistrētas piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Nekustamais īpašums apgrūtināts ar lietu tiesību atzīmes veidā – ceļa servitūta teritorija – 0,04 ha. Atbilstoši tiesu praksei atzīmes veidā zemesgrāmatā izdarīts ieraksts neapliecina braucamā ceļa servitūta nodibināšanu par labu kādam nekustamajam īpašumam, zemesgrāmatā ierakstīta atzīme nerada lietu tiesību, kas lietošanas ziņā aprobežo svešu lietu, un nepiešķir tiesības pārvietoties pa strīdus ceļu.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) Zemes vienībai 1,25 ha platībā ir reģistrēti apgrūtinājumi:
1) regulētas ūdensnotekas (maģistrālā novadgrāvja) aizsargjoslas teritorija – 0,16 ha;
2) ceļa servitūta teritorija – 0,04 ha;
3) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem– 0,06 ha.
Ar Bauskas novada pašvaldības 2023. gada 14. jūnija lēmumu Nr. IAP/2023/3-27/92/APL apstiprinātajā zemes ierīcības projektā atsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā ir noteikti atbilstošie apgrūtinājumi (ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs, ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem, ceļa servitūta teritorija, zemes īpašniekam nepiederoša būve vai tās daļa). Atbilstoši Aizsargjoslu likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajam ievērojami noteiktie aprobežojumi attiecīgajā aizsargjoslā. Rail Baltica projekta projektēšanas un būvdarbu ietvaros tiek nodrošināta gan normatīvo aktu, gan attiecīgo komersantu izsniegto tehnisko noteikumu, gan būvvaldes izdoto nosacījumu ievērošana un izpilde.
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem Zemes vienības platība ir 1,25 ha, tās lietošanas mērķis ir “Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība” (kods 0101). Platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
1) lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 0,97 ha;
2) ūdens objektu zeme – 0,0600 ha;
3) zeme zem ēkām platība – 0,18 ha;
4) zemes zem ceļiem platība 0,04 ha.
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem uz Zemes vienības atrodas – būve (būves ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0060 001), ēkas nosaukums “Dzīvojamā māja”, galvenais lietošanas veids “1110 – Viena dzīvokļa mājas”, kopējā platība 109,5 kv.m., un būve (būve ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0060 002), ēkas nosaukums “Saimniecības ēka”, galvenais lietošanas veids “1274 – Citas, iepriekš neklasificētas ēkas”, kopējā platība 33,3 kv.m.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Zemes vienības daļu aptuveni 0,8806 ha platībā, veidojas atlikusī Zemes vienības daļa 0,3694 ha platībā. Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2022. gada 13. jūnija atzinumam Nr. BNP/2022/4.8/1097/N atlikusī Zemes vienības daļa aptuveni 0,3694 ha platībā neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām (ir mazāka par 2 ha) un turpmāk nav izmantojama patstāvīgi. Nekustamā īpašuma īpašnieks, kuram pieder īpašuma tiesības uz Zemes vienību, ir izteicis vēlmi paturēt savā īpašumā atlikušo Zemes vienības daļu aptuveni 0,3694 ha platībā. Būve ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0060 002 atrodas uz šīs Zemes vienības atlikušās daļas aptuveni 0,3694 ha platībā, un līdz ar to Rail Baltica projekta vajadzībām tā netiek atsavināta.
Apsekojot Nekustamo īpašumu tika konstatēts, ka uz Zemes vienības daļas 0,8806 ha platībā atrodas siltumnīca – tās karkass bez pārklājuma. Būves īpašuma tiesības nav reģistrētas zemesgrāmatā un tā nav reģistrēta arī Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā. Īpašnieks kuram pieder īpašuma tiesības uz Zemes vienību neiesniedza dokumentus, kas apliecina valdījuma vai lietošanas tiesības uz šo būvi. Saskaņā ar Ministru kabineta 2014. gada 2. septembra noteikumu Nr.529 “Ēku būvnoteikumi” 1.4. apakšpunktu siltumnīca ir sezonas ēka – vienstāvu ēka, kuras ekspluatācijas laiks nav ilgāks par vienu gadu un kuru nojauc līdz minētā termiņa beigām, ietverot nojaukšanas laiku. Paredzamais nojaukšanas termiņš iestāsies līdz pirkuma līguma par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu noslēgšanai vai likuma par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām spēkā stāšanās dienai. Ņemot vērā minēto, nav tiesiska pamata Nekustamā īpašuma daļas vērtībā ievērtēt siltumnīcas vērtību. Īpašniekam kuram pieder īpašuma tiesības uz Zemes vienību līdz Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un nodošanai Satiksmes ministrijas valdījumā ir tiesības iebūvētos materiālus demontēt un paturēt savā rīcībā, tos pārvietojot. Ja īpašnieks kuram pieder īpašuma tiesības uz Zemes vienību savas tiesības neizmantos, pirkuma līgumā tiks ietvertas pircēja tiesības rīkoties ar to, tai skaitā to nojaukt.
Tāpat apsekojot Nekustamo īpašumu tika konstatēts, ka uz Zemes vienības daļas 0,8806 ha platībā atrodas atsevišķi koki. Īpašnieks kuram pieder īpašuma tiesības uz Zemes vienību apliecināja, ka uz Zemes vienības daļas esošos atsevišķos koku nocirtīs viņš pats. Ņemot vērā minēto, nav tiesiska pamata Nekustamā īpašuma daļas vērtībā ievērtēt atsevišķo koku vērtību.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023. gada 10.oktobra lēmumu Nr.03.1-14/2902 un 2023.gada 10.oktobra lēmumu Nr.03.1-14/2910 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma „Meža Avoti”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 003 0060, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0060 daļu 0,8806 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) un būvi (būves ar kadastra apzīmējumu 4064 003 0060 001) 32 118,52 EUR (trīsdesmit divi tūkstoši viens simts astoņpadsmit euro, 52 centi), ko veido:
1. atsavināmās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0060) daļas aptuveni 0,8806 ha platībā tirgus vērtība 8 629,88 EUR (astoņi tūkstoši seši simti divdesmit deviņi euro, 88 centi) jeb 0,98 EUR par 1 kv.m. zemes platības, kas būs piemērojama, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja zemes vienības platība tiks precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas;
2. atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0060) daļas aptuveni 0,3694 ha platībā vērtības samazinājums 3 066,02 EUR (trīs tūkstoši sešdesmit seši euro, 02 centi) jeb 0,83 EUR par 1 kv.m. zemes platības, kas būs piemērojams, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja zemes vienības platība tiks precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas;
3. būves (būves kadastra apzīmējums 4064 003 0060 001) katram īpašniekam piederošo īpašuma tiesību domājamo daļu tirgus vērtība:
- īpašnieka, kuram pieder īpašuma tiesības uz zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0060 un pieder īpašuma tiesības uz būvi (būves kadastra apzīmējums 4064 003 0060 001) 1/2 domājamās daļas apmērā, būves īpašuma tiesības domājamās daļas tirgus vērtība 10 836,31 EUR (desmit tūkstoši astoņi simti trīsdesmit seši  euro, 31 cents);
- īpašnieka, kuram pieder īpašuma tiesības uz būvi (būves kadastra apzīmējums 4064 003 0060 001) 1/2 domājamās daļas apmērā, būves īpašuma tiesības domājamās daļas tirgus vērtība 9 586,31 EUR (deviņi tūkstoši pieci simti astoņdesmit seši euro, 31 cents).
Īpašnieki ir snieguši piekrišanu Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai atbilstoši noteiktajam atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekiem ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma sadalīšanas un Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta un likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešās daļas noteikumiem.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma “Meža Avoti”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 003 0060) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0060) daļu 0,8806 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) un uz tās esošo būvi (būves kadastra apzīmējums 4064 003 0060 001).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašniekus, kuriem piederošā Zemes vienības daļa un Būve atsavināmas sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama  transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020.gada 13.novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projektā iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un tās SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas”.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi