Anotācija (ex-ante)

24-TA-1708: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 20. janvāra noteikumos Nr. 42 "Noziedzības novēršanas padomes nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ar Noziedzības novēršanas padomes 2024. gada 11. aprīļa lēmumu, kas iekļauts Noziedzības novēršanas padomes 2024. gada 11. aprīļa protokolā Nr. 23, Tieslietu ministrijai tika uzdots virzīt grozījumus Ministru kabineta 2004. gada 20. janvāra noteikumos Nr. 42 "Noziedzības novēršanas padomes nolikums, kas paredzētu iespēju Noziedzības novēršanas padomes lēmumus pieņemt arī rakstveida procedūrā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 20. janvāra noteikumos Nr. 42 "Noziedzības novēršanas padomes nolikums"" (turpmāk – projekts) mērķis ir pilnveidot Noziedzības novēršanas padomes lēmumu pieņemšanu, iekļaujot iespēju Noziedzības novēršanas padomes lēmumus pieņemt rakstveida procedūrā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreiz saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 20. janvāra noteikumu Nr. 42 "Noziedzības novēršanas padomes nolikums" (turpmāk – noteikumi) nav paredzēta iespēja Noziedzības novēršanas padomes lēmumus pieņemt rakstveida procedūrā, līdz ar ko būtu nepieciešams papildināt noteikumus.

Tāpat saskaņā ar noteikumu 5. punktu Noziedzības novēršanas padomes sastāvā ir Finanšu un kapitāla tirgus komisijas priekšsēdētājs, savukārt ar 2023. gada 1. janvāri Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir integrēta Latvijas Bankā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams nodrošināt Noziedzības novēršanas padomes darba efektīvu norisi gadījumos, kad Noziedzības novēršanas padomes locekļu aizņemtības dēļ nav iespējas sēdes sasaukt klātienē, vienlaikus neatliekot jautājumu izlemšanu, kas skar tās kompetenci.

Saskaņā ar noteikumu 5. punktu Noziedzības novēršanas padomes sastāvā ir Finanšu un kapitāla tirgus komisijas priekšsēdētājs, savukārt ar 2023. gada 1. janvāri Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir integrēta Latvijas Bankā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā ir paredzēta iespēja Noziedzības novēršanas padomes sēdes organizēt rakstveida procedūrā, kā arī noteikt kārtību, kādā tās tiek organizētas. Proti, Noziedzības novēršanas padomes (turpmāk – padomes) sekretariāts sagatavo un nosūta padomes locekļiem protokollēmuma projektu un lēmuma pieņemšanai nepieciešamos dokumentus. Ja kāds no padomes locekļiem iebilst pret rakstveida procedūru, jautājums tiek skatīts padomes sēdē. Padomes loceklis desmit darba dienu laikā nosūta padomes sekretariātam savu viedokli par protokollēmuma projektu, izsakot iebildumus un priekšlikumus, ja tādi ir. Pēc iebildumu vai priekšlikumu saņemšanas un to apkopošanas padomes locekļiem nosūta precizētu protokollēmuma projektu.  Padomes locekļi piecu darba dienu laikā elektroniski nosūta padomes sekretariātam savus iebildumus vai priekšlikumus par precizēto protokollēmuma projektu. Padomes rakstveida procedūrā pieņemto lēmumu paraksta padomes priekšsēdētājs.  Padomes sekretariāts desmit darba dienu laikā nosūta padomes locekļiem un to pārstāvjiem  rakstveida procedūrā pieņemto lēmumu.

Ņemot vērā to, ka 2023. gada 1. janvārī Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir integrēta Latvijas Bankā, nepieciešams noteikt, ka Noziedzības novēršanas padomes sastāvā ir Latvijas Bankas prezidents.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikumu projekts šo jomu neskar.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Tieslietu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7. pantā noteikto Ministru kabineta noteikumus izsludina, tos publicējot oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv) un tie ir pieejami sistematizēti portālā Likumi.lv (www.likumi.lv).
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi