Anotācija (ex-ante)

23-TA-2751: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas palielināšanu un finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta (3)1 daļā paredzētas tiesības finanšu ministram palielināt valsts budžeta likumā noteikto apropriāciju līdzekļiem neparedzētiem izdevumiem katastrofu, dabas stihiju un ugunsgrēku seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai, ievērojot minētā likuma grozījumus, kas stājās spēkā 2023. gada 28. septembrī. Apropriāciju var palielināt, ja Ministru kabinets ir pieņēmis lēmumu un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” (turpmāk - MK noteikumi) 6.2. apakšnodaļa par īpašiem līdzekļu pieprasīšanas nosacījumiem pašvaldībām.
2023. gada 10. augustā apstiprinātais informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem atbalsta mehānisma izveidei pašvaldībās vētras seku likvidācijai dzīvojamām mājām”.
2023. gada 5. septembrī apstiprinātais informatīvais ziņojums “Aktuālā situācija par 2023. gada 7. augusta vētras radītājiem zaudējumiem pašvaldībās”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pašvaldībām nepieciešami finanšu līdzekļi 2 891 475 euro apmērā no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2023. gada augusta dabas stihijas laikā radīto postījumu novēršanai pašvaldību īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un pašvaldību izdevumu kompensēšanai par iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā un sniegto atbalstu mājokļu atjaunošanai  pašvaldību teritorijās.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2023. gada 7. augustā Latviju no dienvidrietumiem šķērsoja aukstā gaisa fronte, līdz ar to siltajā un mitrajā gaisa masā veidojās spēcīgi negaisa mākoņi, kas sev līdzi nesa ekstremāli stipras lietusgāzes, krasas vēja brāzmas un lielgraudu krusu. Sākotnēji negaiss skāra Kurzemi, Zemgali un valsts centrālo daļu, īpaši smagus postījumus nodarot Dobeles novadā, bet vakarā negaiss skāra Latvijas austrumu daļu. Visā valsts teritorijā lija, un intensīvi nokrišņi turpinājās arī naktī uz 2023. gada 8. augustu. Spēcīgo lietusgāžu dēļ vairākās meteoroloģiskās novērojumu stacijās tika pārsniegta mēneša nokrišņu norma. Vējš bija brāzmains visā valstī, bet pērkona negaisa laikā dažviet brāzmas sasniedza pat ļoti stipras vētras vai viesuļvētras spēku – visstiprākās brāzmas tika reģistrētas Dobeles novērojumu stacijā (turpmāk – NS) (33 m/s), bet Madonas NS vējš pastiprinājās līdz 30 m/s. Negaiss daudzviet Latvijā radīja postījumus – vējš lauza kokus un to zarus, tika norauti vai bojāti dzīvojamo, t.sk. daudzdzīvokļu, māju jumti, lietusgāzes appludināja ielas, lielgraudu krusa nodarīja bojājumus gan automašīnām, gan ēkām, kā arī cieta cilvēki, izraisot lielu stihisku nelaimi.[1]

Ņemot vērā vētras laikā radītos postījumus, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) 2023. gada 8. augustā visām pašvaldībām izsūtīja vēstuli, kurā lūdza pašvaldības līdz 2023. gada 10. augusta darba dienas beigām apzināt zaudējumus savā teritorijā un nepieciešamā darba apjomus, lai novērstu dabas stihijas radītās sekas. Tāpat VARAM lūdza apkopot provizorisko būvniecības atkritumu, t.sk. bīstamo atkritumu (azbestu saturošo, stikla vates u.c.) apjomus. Informācijas pieprasījums tika izsūtīts ar mērķi, lai iegūtu vispārīgu informāciju, kas palīdzētu valdībai nākt klajā ar atbalsta pasākumu plānu vētras radīto seku mazināšanai un pašvaldības varētu vērsties VARAM ar līdzekļu pieprasījumu par būvniecības atkritumu, t.sk. bīstamo atkritumu savākšanas, apsaimniekošanas un apglabāšanas izdevumu segšanu atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 10. augusta sēdē apstiprinātajā informatīvajā ziņojumā "Par priekšlikumiem atbalsta mehānisma izveidei pašvaldībās vētras seku likvidācijai dzīvojamām mājām" noteiktajam.

Ņemot vērā sākotnējo informāciju par vētras radītājiem postījumiem, 2023. gada 9. augustā tika sasaukta atbildīgo institūciju – VARAM un Finanšu ministrijas – kopīga sanāksme, kurā piedalījās arī piecu dabas stihijas skarto pašvaldību (Dobeles novada, Jelgavas novada, Madonas novada, Tukuma novada un Augšdaugavas novada) pārstāvji, lai diskutētu par iespējamiem risinājumiem un operatīvu rīcību dabas stihijas radīto seku novēršanai. Minētās sanāksmes laikā pašvaldības uzsvēra, ka dabas stihijas radītie postījumi ir gan pašvaldību īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem, gan dzīvojamām mājām neatkarīgi no īpašuma piederības. Līdz ar to tika panākta vienošanās, ka atbalsts ārkārtas situācijas seku likvidēšanai būtu piešķirams gan pašvaldību īpašumā esošajiem infrastruktūras objektiem, gan dzīvojamo māju atjaunošanai (individuālās dzīvojamās mājas un daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas), kuras attiecīgā dabas stihija ir skārusi. Līdz ar to 2023. gada 10. augustā tika apstiprināts VARAM sagatavotais informatīvais ziņojums "Par priekšlikumiem atbalsta mehānisma izveidei pašvaldībās vētras seku likvidācijai dzīvojamām mājām".

Minētajā informatīvajā ziņojumā noteikts, lai nodrošinātu efektīvu atbalsta mehānisma izveidi, turpmākā rīcība iekļauj šādus uzdevumus:
1. Pašvaldība organizē palīdzības sniegšanu, piešķirot atbalstu vienreizēja finansējuma vai remonta (atjaunošanas) darbu izpildes veidā, par mājokļiem (individuālās dzīvojamās mājas, daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas), kuri ir cietuši šā gada augusta dabas stihijas laikā. Atbalsts var tikt izmantots gan kā pagaidu risinājums ēkas sakārtošanai un pasargāšanai no bojāejas, gan arī, lai atjaunotu iepriekšējo stāvokli:
1) individuālām dzīvojamām mājām, piešķirot vienreizēju atbalstu līdz 3 000 euro apmērā ar papildu nosacījumu, ka atbalsta apmērs nepārsniedz 20 euro par vienu kvadrātmetru atjaunojamās platības;
2) daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām, piešķirot vienreizēju atbalstu, kas nepārsniedz 20 euro par vienu kvadrātmetru atjaunojamās platības.
2. Pašvaldība organizē papildu konteineru izvietošanu būvniecības atkritumu savākšanai un apsaimniekošanai, sedzot atkritumu apsaimniekošanas un apglabāšanas izdevumus.
3. Pašvaldības dome pieņem domes lēmumu par vienreizēja atbalsta piešķiršanu mājokļu atjaunošanai, ievērojot 1. punktā minēto atbalsta apmēru un nosacījumus.
4. Finanšu ministrija veic grozījumus MK noteikumu 47.1 punktā, paredzot, ka pašvaldībām no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” var tikt kompensēti izdevumi par pašvaldību brīvprātīgo iniciatīvu atbalsta sniegšanā dzīvojamās mājas īpašniekiem vai tiesiskajiem valdītājiem vētras izpostīto mājokļu atjaunošanai.
5. Pašvaldība attiecībā uz pieprasījumiem par līdzekļu piešķiršanu no budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2023. gada augusta dabas stihijas izraisīto seku likvidācijai uzņemas atbildību par pieprasījuma pamatotību un līdzekļu izlietojuma uzraudzību atbilstoši mērķim.

Minētais atbalsts dabas stihijas radīto postījumu novēršanai ir vienreizējs un paredzēts, neatkarīgi no ienākumu līmeņa. Atbalsts sniedzams remonta veidā vai piešķirot vienreizēju finansējumu.

Finanšu ministrija nodrošināja MK noteikumu grozījumu izstrādi (apstiprināti 2023. gada 10. augustā), kas paredz, ka pašvaldība līdzekļus var pieprasīt to pašvaldības izdevumu, tai skaitā Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 35. panta otrajā daļā noteikto pabalstu krīzes situācijā, kompensēšanai, kas atbilstoši pašvaldības saistošajiem noteikumiem vai lielu stihisku nelaimju gadījumā saskaņā ar pašvaldības domes lēmumu izmaksāti dzīvojamās mājas īpašniekam (īpašniekiem), dzīvokļu īpašniekiem vai to tiesiskajiem valdītājiem dzīvojamās mājas renovācijai, lai likvidētu terora akta, avārijas, stihiskas nelaimes vai citas katastrofas sekas saskaņā ar likumu "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā". Pašvaldība pieprasījumā minētajam infrastruktūras objektam nodrošina līdzfinansējumu ne mazāk kā 50 procentu apmērā. Lielu stihisku nelaimju gadījumā, ja radīto zaudējumu apmērs pārsniedz divus procentus no pašvaldības plānotajiem budžeta izdevumiem kārtējā gadā, Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par citu pašvaldības līdzfinansējuma apmēru – ne mazāk kā 10 procentu apmērā.

Atbilstoši pašvaldību iesniegtajai informācijai (tai skaitā provizoriskās izmaksas), 2023. gada augusta dabas stihijas laikā radītie postījumi starp pašvaldībām ievērojami atšķiras – ir pašvaldības, kuru teritorijā postījumi nodarīti mazāk nekā pieciem privātīpašumiem, taču ir pašvaldības, kuru teritorijā postījumi nodarīti vairāk nekā 800 privātīpašumiem. Tas ietekmē pašvaldību iespējas apsekot visus vētras skartos objektus, veikt bojājumu fotofiksācijas un sagatavot nepieciešamos lēmumus. Tāpat starp pašvaldībām būtiski atšķiras arī būvniecības atkritumu daudzums, kas pašvaldībās, kurās radīti lielākie postījumi, to izvēšana prasa ilgāku laiku. Līdz ar to pašvaldību pieprasījumus par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2023. gada augusta dabas stihijas radīto zaudējumu novēršanai, tika nolemts apkopot divās daļās:
- pirmo daļu iesniegt līdz 2023. gada 8. septembrim;
- otro daļu iesniegt līdz 2023. gada 13. oktobrim.

VARAM divu nedēļu laikā pēc visu nepieciešamo un precizēto dokumentu saņemšanas izvērtēs pašvaldību iesniegtos dokumentus un pieņems lēmumu par pieprasījuma sagatavošanu un virzīšanu izskatīšanai Ministru kabinetā.

Līdz 2023. gada 8. septembrim (pirmā pieprasījumu iesniegšanas daļa) VARAM saņēma pieprasījumus no astoņām pašvaldībām - Daugavpils valstspilsētas pašvaldības, Augšdaugavas novada pašvaldības, Dobeles novada pašvaldības, Jelgavas novada pašvaldības, Limbažu novada pašvaldības, Madonas novada pašvaldības, Smiltenes novada pašvaldības un Tukuma novada pašvaldības.
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2023. gada 11. oktobra rīkojumu Nr. 672 “Par apropriācijas palielināšanu un finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"”, Finanšu ministrijas 2023. gada 23. oktobra rīkojumu Nr. 376 "Par apropriācijas palielināšanu" un Finanšu ministrijas 2023. gada 25. oktobra rīkojumu Nr. 379 "Par līdzekļu piešķiršanu", VARAM 2023. gada 26. oktobrī un 27. oktobrī pārskaitīja pašvaldībām finanšu līdzekļus 4 063 587 euro apmērā, lai segtu izdevumus saistībā ar 2023.gada augustā dabas stihijas laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldību īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un kompensētu pašvaldību izdevumus par iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā un sniegto atbalstu mājokļu atjaunošanai pašvaldību teritorijās, tai skaitā:
1. Augšdaugavas novada pašvaldībai – 1 360 467 euro;
2. Daugavpils valstspilsētas pašvaldībai – 17 847 euro;
3. Dobeles novada pašvaldībai – 2 454 157 euro;
4. Jelgavas novada pašvaldībai – 15 418 euro;
5. Limbažu novada pašvaldībai – 4 581 euro;
6. Madonas novada pašvaldībai – 33 980 euro;
7. Smiltenes novada pašvaldībai – 3 798 euro;
8. Tukuma novada pašvaldībai – 173 339 euro.

Līdz 2023. gada 13. oktobrim (otrā pieprasījumu iesniegšanas daļa) VARAM saņēma pieprasījumus no astoņām pašvaldībām – Augšdaugavas novada pašvaldības, Dobeles novada pašvaldības, Jelgavas novada pašvaldības, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības, Līvānu novada pašvaldības, Madonas novada pašvaldības, Talsu novada pašvaldības un Tukuma novada pašvaldības.


[1] Latvijas Vides ģeoloģijas un meteoroloģijas centra tīmekļvietnē: https://videscentrs.lvgmc.lv/jaunumi/231556866
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Augšdaugavas novada pašvaldības pieprasījums 
 
Par atbalstu mājokļu atjaunošanai/pabalstiem krīzes situācijā 
Saskaņā ar Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2023. gada 11. augusta lēmumu Nr.1510 “Par vienreizēju pabalstu 2023. gada 7. augusta vētras radīto zaudējumu novēršanai”, 2023. gada 23. augusta lēmumu Nr.1537 “Par grozījumiem lēmumā Nr.1510 “Par vienreizēju pabalstu 2023. gada 7. augusta vētras radīto zaudējumu novēršanai”” un 2023. gada 14. septembra lēmumu Nr.1548 “Par grozījumiem lēmumā Nr.1510 “Par vienreizēju pabalstu 2023. gada 7. augusta vētras radīto zaudējumu novēršanai””, laika periodā no 2023. gada 8. septembra līdz 13. oktobrim Augšdaugavas novada pašvaldība un Augšdaugavas novada Sociālais dienests pieņēma 151 lēmumu “Par vienreizēju pabalsta piešķiršanu vētras postījumu seku likvidēšanai”, un Augšdaugavas novada pašvaldības centrālā administrācija izmaksāja vienreizēju finansiālu atbalstu iedzīvotājiem mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošanai). 
 
Par atkritumu apsaimniekošanu 
Augšdaugavas novada pašvaldība VARAM iesniedza informāciju, ka pēc dabas stihijas apsaimniekoti: 
bīstamie būvniecības atkritumi – 73,42 tonnas; 
nebīstamie būvniecības atkritumi – 133,44 tonnas. 
Iesniegtos pašvaldības datus par bīstamo būvniecības atkritumu un nebīstamo būvniecības atkritumu apsaimniekošanu VARAM salīdzināja ar Atkritumu pārvadājumu uzskaites sistēmā (turpmāk - APUS) norādītajiem apjomiem un  tika konstatēta datu atbilstība. 
 
Par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem un pašvaldības līdzfinansējumu 
Saskaņā ar Augšdaugavas novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai kompensētu pašvaldības izdevumus pēc 2023. gada augusta dabas stihijas, Augšdaugavas novada pašvaldībai kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 263 021,16 euro, apmērā, tai skaitā: 
- atbalstam mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) – 224 207,75 euro
- atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai – 38 813,41 euro
Saskaņā ar MK noteikumu 47. punktu, lielu stihisku nelaimju gadījumā, ja radīto zaudējumu apmērs pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem pārsniedz divus procentus no pašvaldības plānotajiem budžeta izdevumiem kārtējā gadā, Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par citiem līdzekļu piešķiršanas nosacījumiem. Savukārt MK noteikumu 47.1 punkts nosaka, ka pašvaldība līdzekļus var pieprasīt to pašvaldības izdevumu kompensēšanai, kas, atbilstoši pašvaldības saistošajiem noteikumiem vai lielu stihisku nelaimju gadījumā saskaņā ar pašvaldības domes lēmumu, izmaksāti dzīvojamās mājas īpašniekam (īpašniekiem), dzīvokļu īpašniekiem vai to tiesiskajiem valdītājiem dzīvojamās mājas renovācijai, lai likvidētu terora akta, avārijas, stihiskas nelaimes vai citas katastrofas sekas saskaņā ar likumu "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā". Lielu stihisku nelaimju gadījumā, ja radīto zaudējumu apmērs pārsniedz divus procentus no pašvaldības plānotajiem budžeta izdevumiem kārtējā gadā, Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par citu pašvaldības līdzfinansējuma apmēru, bet ne mazāk kā 10 procentu apmērā. 
Pamatojoties uz Augšdaugavas novada domes 2023. gada 16. marta saistošajiem noteikumiem Nr.74 “Augšdaugavas novada pašvaldības budžets 2023. gadam”, Augšdaugavas novada pašvaldības 2023. gada konsolidētā pamatbudžeta izdevumi sastāda 46 394 527 euro, tātad divi procenti no Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta izdevumiem ir 927 890,54 euro.   
Ņemot vērā, ka Augšdaugavas novada pašvaldībai 2023. gada augusta dabas stihijas radīto zaudējumu apmērs jau pirmajā pieprasījumu iesniegšanas daļā (līdz 2023. gada 8. septembrim) pārsniedza divus procentus no pašvaldības plānotajiem budžeta izdevumiem kārtējā gadā, arī otrajā pieprasījumu iesniegšanas daļā (līdz 2023. gada 13. oktobrim) ir piemērojams nosacījums, ka Augšdaugavas novada pašvaldība nenodrošina līdzfinansējumu par atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanu. Savukārt, par Augšdaugavas novada pašvaldības sniegto atbalstu iedzīvotājiem mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošanai)  ir piemērojams nosacījums, ka Augšdaugavas novada pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu 10 apmērā. 
Līdz ar to Augšdaugavas novada pašvaldības līdzfinansējums 2023. gada augustā dabas stihijas radīto zaudējumu novēršanai otrajā pieprasījumu iesniegšanas daļā ir 22 420,78 euro, kas ir 10 procenti no Augšdaugavas novada pašvaldības izmaksātā atbalsta iedzīvotājiem mājokļu atjaunošanai (jumtu logu atjaunošanai). 
Ņemot vērā iepriekš minēto, Augšdaugavas novada pašvaldībai, lai kompensētu pašvaldības izdevumus pēc 2023. gada augusta dabas stihijas no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 240 600 euroapmērā. 
 
2. Dobeles novada pašvaldības iesniegtais pieprasījums 
 
Par pašvaldības infrastruktūras objektiem 
Pamatojoties uz Dobeles novada pašvaldības iesniegto informāciju, 2023. gada augusta dabas stihijas rezultātā cieta vairāki pašvaldības īpašumā esoši infrastruktūras objekti, tai skaitā transporta infrastruktūra, vairākas ēkas (dzīvojamās mājas, administratīvās ēkas, izglītības iestāžu ēkas, u.c.), kā arī vairāku kapsētu teritorijas (nolauzti koki, koku zari).  
Izvērtējot Dobeles novada pašvaldības iesniegtos finansiālā pamatojuma dokumentus tika konstatēts, ka visās cietušo objektu apsekošanās piedalījās attiecīgs speciālists un katram apsekošanas aktam pievienotas cietušo objektu fotogrāfijas.  Visi dabas stihijas laikā cietušie objekti ir Dobeles novada pašvaldības bilancē (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes un zemesgrāmatas nodalījuma noraksts). Dobeles novada pašvaldība ir iesniegusi noslēgtos līgumus par nepieciešamo darbu izpildi (tai skaitā līgumiem pievienotās tāmes) infrastruktūras objektu atjaunošanai. 
 
Par apdrošināšanu iesniegtā informācija 
Dobeles novada pašvaldība pieprasījuma pavadvēstulē norāda, ka dabas stihijas laikā cietušie pašvaldības infrastruktūras objekti nebija apdrošināti pašvaldības rīcībā esošo nepietiekamo finanšu resursu dēļ. 
 
Par atkritumu apsaimniekošanu 
Dobeles novada pašvaldība VARAM iesniedza informāciju, ka pēc dabas stihijas apsaimniekoti: 
bīstamie būvniecības atkritumi – 1 292,59 tonnas; 
nebīstamie būvniecības atkritumi – 139,46 tonnas. 
Iesniegtos pašvaldības datus par bīstamo būvniecības atkritumu un nebīstamo būvniecības atkritumu apsaimniekošanu VARAM salīdzināja ar APUS norādītajiem apjomiem un  tika konstatēta datu atbilstība. 
 
Par atbalstu mājokļu atjaunošanai/pabalstiem krīzes situācijā 
Saskaņā ar Dobeles novada pašvaldības domes 2023. gada 11. augusta lēmumu Nr.312/11 "Par atbalstu 2023. gada 7. augusta vētrā cietušajām dzīvojamām mājām", 2023. gada 31. augusta lēmumu Nr.367/12 "Par grozījumiem Dobeles novada pašvaldības domes 2023. gada 11. augusta lēmumu Nr.312/11 "Par atbalstu 2023. gada 7. augusta vētrā cietušajām dzīvojamām mājām"" un Dobeles novada pašvaldības 2023. gada 31. augusta lēmumu Nr.365/12 "Par vētras seku novēršanas kārtību", laika periodā no 2023. gada 7. septembra līdz 12. oktobrim Dobeles novada Sociālais dienests pieņēma 153 lēmumus "Par vienreizēju pabalsta piešķiršanu vētras postījumu seku likvidēšanai" un Dobeles novada pašvaldība izmaksāja vienreizēju finansiālu atbalstu iedzīvotājiem mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošanai). 
Saskaņā ar 2021. gada 31. augusta Dobeles novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr.6 “Par sociālās palīdzības pabalstiem Dobeles novadā” Dobeles novada Sociālā dienesta komisija pieņēma 602 lēmumus “Par pabalstu krīzes situācijā” un Dobeles novada pašvaldība attiecīgi izmaksāja iedzīvotājiem pabalstus krīzes situācijā. 
 
Par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem un pašvaldības līdzfinansējumu 
Saskaņā ar Dobeles novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai novērstu 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radītos postījumus un kompensētu pašvaldības izdevumus, Dobeles novada pašvaldībai kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 2 691 814,95 euro, apmērā, tai skaitā:  
- pašvaldības īpašumu atjaunošanai – 703 451,42 euro;  
- atbalstam mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) – 427 756 euro
- pabalstiem krīzes situācijā – 916 776,45 euro
- atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai – 643 831,08 euro
 
Pamatojoties uz Dobeles novada domes 2023. gada 28. septembra saistošajiem noteikumiem Nr.23 “Grozījumi Dobeles novada domes 2023.gada 3. februāra saistošajos noteikumos Nr.6 “Dobeles novada pašvaldības budžets 2023.gadam””, Dobeles novada pašvaldības 2023. gada konsolidētā pamatbudžeta izdevumi sastāda 66 469 250 euro, tātad divi procenti no Dobeles novada pašvaldības budžeta izdevumiem ir 1 329 385 euro.   
Saskaņā ar MK noteikumu 47. punktu un 47.1 punktu, un ņemot vērā, ka Dobeles novada pašvaldībai 2023. gada augusta dabas stihijas radīto zaudējumu apmērs jau pirmajā pieprasījumu iesniegšanas daļā (līdz 2023. gada 8. septembrim) pārsniedza divus procentus no pašvaldības plānotajiem budžeta izdevumiem kārtējā gadā, arī otrajā pieprasījumu iesniegšanas daļā (līdz 2023. gada 13. oktobrim) ir piemērojams nosacījums, ka Dobeles novada pašvaldība nenodrošina līdzfinansējumu par tās īpašumā vai valdījumā esošo infrastruktūras objektu atjaunošanu un atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanu, izņemot izdevumus par koku un zaru zāģēšanu, jo šādi izdevumi uzskatāmi par pašvaldības līdzfinansējumu un pilnā apmērā sedzami no pašvaldības budžeta. Savukārt par Dobeles novada pašvaldības sniegto atbalstu iedzīvotājiem mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošanai) un izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā  ir piemērojams nosacījums, ka Dobeles novada pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu 10 procentu apmērā. 
Līdz ar to Dobeles novada pašvaldības līdzfinansējums 2023. gada augusta dabas stihijas radīto zaudējumu novēršanai pieprasījumu iesniegšanas otrajā daļā ir 207 675,19 euro, tai skaitā: 
- pašvaldības īpašumu atjaunošanai – 73 221,94 euro (100 procentu līdzfinansējums par koku un zaru zāģēšanu, novākšanu)
- par izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā – 91 677,65 euro (10 procenti no izmaksātajiem pabalstiem); 
- par izmaksāto atbalstu mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) - 42 775,60 euro (10 procenti no izmaksātā atbalsta); 
Ņemot vērā iepriekš minēto, Dobeles novada pašvaldībai, lai novērstu 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radītos postījumus un kompensētu pašvaldības izdevumus, no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 2 484 140 euro apmērā. 
 
3. Jelgavas novada pašvaldības pieprasījums 
 
Par pašvaldības infrastruktūras objektiem 
Pamatojoties uz Jelgavas novada pašvaldības iesniegto informāciju, 2023. gada augusta dabas stihijas laikā cieta vairāki pašvaldības īpašumā esoši infrastruktūras objekti, tai skaitā transporta infrastruktūra un kapsētas teritorija.  
Izvērtējot Jelgavas novada pašvaldības iesniegtos finansiālā pamatojuma dokumentus tika konstatēts, ka visās cietušo objektu apsekošanās piedalījās attiecīgs speciālists un katram apsekošanas aktam pievienotas cietušo objektu fotogrāfijas. Visi dabas stihijas laikā cietušie objekti ir Jelgavas novada pašvaldības bilancē (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes). Jelgavas novada pašvaldība ir iesniegusi darbu pieņemšanas – nodošanas aktus, rēķinus un maksājumu uzdevumus par nepieciešamo darbu izpildi infrastruktūras objektu atjaunošanai. 
 
Par apdrošināšanu iesniegtā informācija  
Jelgavas novada pašvaldība apliecina, ka par pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem, kas cieta 2023. gada augusta dabas stihijas laikā, nepienākas apdrošināšanas atlīdzība. Pašvaldības skaidro, ka esošo finanšu resursu apjoms ir nepietiekams, lai nodrošinātu visu pašvaldības īpašumā esošo infrastruktūras objektu apdrošināšanu un 2023. gadā tā jau ir veikusi kustamo un nekustamo īpašumu apdrošināšanu 15 243 euro apmērā. 
 
Par atbalstu mājokļu atjaunošanai/pabalstiem krīzes situācijā 
Saskaņā ar Jelgavas novada domes 2023. gada 10. augusta lēmumu Nr. 6 “Par vienreizēja atbalsta sniegšanu vētras seku likvidācijai dzīvojamām mājām” un 13 Jelgavas novada domes 2023. gada 6. septembra lēmumiem “Par vienreizēja atbalsta sniegšanu vētras seku likvidācijai” 2023. gada 29. septembrī un 12. oktobrī Jelgavas novada pašvaldība izmaksāja vienreizēju finansiālu atbalstu iedzīvotājiem mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošanai). 
Savukārt, saskaņā ar 2023. gada 29. septembra un 12. oktobra Jelgavas novada Sociālā dienesta deviņiem lēmumiem “Par sociālo palīdzību krīzes situācijā”, atbilstoši 2021. gada 10. decembra Jelgavas novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr.18 “Par sociālo palīdzību zemu ienākumu mājsaimniecībām”, izmaksāja pabalstus krīzes situācijā. 
 
Par atkritumu apsaimniekošanu 
Jelgavas novada pašvaldība VARAM iesniedza informāciju, ka pēc dabas stihijas apsaimniekoti bīstamie būvniecības atkritumi – 5,9 tonnas. 
Iesniegtos pašvaldības datus par bīstamo būvniecības atkritumu apsaimniekošanu VARAM salīdzināja ar APUS norādītajiem apjomiem un  tika konstatēta datu atbilstība. 
 
Par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem un pašvaldības līdzfinansējumu 
Saskaņā ar Jelgavas novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai novērstu 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radītos postījumus un kompensētu pašvaldības izdevumus, Jelgavas novada pašvaldībai kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 29 929,29 euro, tai skaitā: 
- pašvaldības īpašumu atjaunošanai – 6 360,64 euro;  
- pabalstiem krīzes situācijā –  13 500 euro
- atbalstam mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) – 7 052 euro
- atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai – 3 016,65 euro
Saskaņā ar Jelgavas novada domes 2023. gada 12. oktobra lēmumu Nr.1 “Par pašvaldības līdzfinansējuma apmēru infrastruktūras objektu atjaunošanai” un MK noteikumu 47. punktā noteikto, Jelgavas novada pašvaldība tās īpašumā vai valdījumā esošo infrastruktūras objektu atjaunošanai un atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai nodrošina līdzfinansējums ne mazāk kā 30 procentu apmērā, izdevumus par koku un zaru zāģēšanu, jo šādi izdevumi uzskatāmi par pašvaldības līdzfinansējumu un pilnā apmērā sedzami no pašvaldības budžeta. Savukārt, saskaņā ar MK noteikumu 47.1 punktu, Jelgavas novada pašvaldība līdzfinansējumu par izmaksāto atbalstu mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) un pabalstiem krīzes situācijā nodrošina līdzfinansējumu ne mazāk kā 50 procentu apmērā. 
Līdz ar to Jelgavas novada pašvaldības līdzfinansējums 2023. gada augusta dabas stihijas izraisīto postījumu novēršanai un izdevumu segšanai ir 15 480,41 euro, tai skaitā: 
- pašvaldības īpašumu atjaunošanai – 4 299,41 euro
- par izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā – 6 750 euro
- par izmaksāto atbalstu mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) – 3 526 euro
- atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai – 905 euro
Ņemot vērā iepriekš minēto, Jelgavas novada pašvaldībai, lai novērstu 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radītos postījumus un kompensētu pašvaldības izdevumus, no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 14 449 euroapmērā. 
 
4. Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības pieprasījums 
 
Par pašvaldības infrastruktūras objektiem 
Pamatojoties uz Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegto informāciju, 2023. gada augusta dabas stihijas laikā cieta divi pašvaldības īpašumā esošie infrastruktūras objekti, proti Jūrmalas Ķemeru pamatskola, Tukumā ielā 10, Jūrmalā un Jūrmalas Kultūras centra Kauguru kultūras nams, Raiņa ielā 110, Jūrmalā. 
Izvērtējot Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegtos finansiālā pamatojuma dokumentus tika konstatēts, ka abu cietušo infrastruktūras objektu apsekošanā piedalījās attiecīgās nozares speciālists un aktiem pievienotas fotogrāfijas. Dabas stihijas laikā cietušie objekti ir Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības īpašumā (iesniegti zemesgrāmatas apliecinājumi). Iesniegtas attiecīgo speciālistu sagatavotās lokālās tāmes. 
 
Par apdrošināšanu iesniegtā informācija 
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība iesniedza informāciju, ka  Jūrmalas Ķemeru pamatskola, Tukumā ielā 10, Jūrmalā un Jūrmalas Kultūras centra Kauguru kultūras nams, Raiņa ielā 110, Jūrmalā bija apdrošināti AAS "BTA Baltic Insurance Company", apdrošināšanas polises Nr.LV21-40-10004213-0, bet atbilstoši atlīdzības lietai Nr.I40-176988/57-23, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai atteikts izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību, jo netika atzīts par apdrošināšanas gadījumu. 
 
Par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem un pašvaldības līdzfinansējumu 
Saskaņā ar Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai novērstu 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radītos postījumus, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai nepieciešami finanšu līdzekļi 24 123,06 euro apmērā. 
Atbilstoši MK noteikumu 47. punktā noteiktajam, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība tās īpašumā vai valdījumā esošo infrastruktūras objektu atjaunošanai nodrošina līdzfinansējums ne mazāk kā 30 procentu apmērā. 
Līdz ar to Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības līdzfinansējums 2023. gada augusta dabas stihijas izraisīto postījumu novēršanai ir 7 236,92 euro
Ņemot vērā iepriekš minēto, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai, lai novērstu 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radītos postījumus, no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 16 886 euroapmērā. 
 
5. Līvānu novada pašvaldības pieprasījums 
 
Par atbalstu mājokļu atjaunošanai/pabalstiem krīzes situācijā 
Saskaņā ar Līvānu novada pašvaldības domes 2023. gada 28. septembra sēdes protokola izrakstu Nr. 11-19 "Par finansiālo atbalstu 2023. gada 7. augusta vētras radīto zaudējumu novēršanai", Līvānu novada pašvaldība vienai personai 2023. gada 6. oktobrī izmaksāja finansiālu atbalstu mājokļa atjaunošanai (jumta/logu atjaunošanai). 
 
Par atkritumu apsaimniekošanu 
Līvānu novada pašvaldība VARAM iesniedza informāciju, ka pēc dabas stihijas apsaimniekoti bīstamie būvniecības atkritumi – 2,7 tonnas. 
Iesniegtos pašvaldības datus par bīstamo būvniecības atkritumu apsaimniekošanu VARAM salīdzināja ar APUS norādītajiem apjomiem un  tika konstatēta datu atbilstība. 
 
Par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem un pašvaldības līdzfinansējumu 
Saskaņā ar Līvānu novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai kompensētu pašvaldības izdevumus pēc 2023. gada augusta dabas stihijas, Līvānu novada pašvaldībai kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 716,69 euro apmērā, tai skaitā: 
- atbalstam mājokļa atjaunošanai (jumta/logu atjaunošana) – 86,01 euro
- atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai – 630,68 euro
Atbilstoši MK noteikumu 47. punktā noteiktajam, Līvānu novada pašvaldība atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai nodrošina līdzfinansējums ne mazāk kā 30 procentu apmērā. Savukārt, atbilstoši MK noteikumu 47.1 punktam par atbalstu mājokļa atjaunošanai, nodrošina līdzfinansējumu ne mazāk kā 50 procentu apmērā. 
Līdz ar to Līvānu novada pašvaldības līdzfinansējums 2023. gada augusta dabas stihijas radīto izdevumu segšanai ir 232,21 euro, tai skaitā: 
- atbalstam mājokļa atjaunošanai (jumta/logu atjaunošana) – 43,01 euro
- atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai – 189,20 euro
Ņemot vērā iepriekš minēto, Līvānu novada pašvaldībai, lai kompensētu pašvaldības izdevumus pēc 2023. gada augusta dabas stihijas no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 485 euro apmērā. 
 
6. Madonas novada pašvaldības pieprasījums 
 
Par atbalstu mājokļu atjaunošanai/pabalstiem krīzes situācijā 
Saskaņā ar Madonas novada domes 2023. gada 15. augusta lēmumu Nr.474 “Par atbalstu  07.08.2023. vētrā cietušajām dzīvojamām mājām Madonas novadā” un 2023. gada 12. septembra un 15. septembra Madonas novada pašvaldības Sociālā dienesta sešiem pieņemtajiem lēmumiem “Par pabalstu vētras seku novēršanai”, 2023. gada 19. septembrī Madonas novada pašvaldība izmaksāja vienreizēju finansiālu atbalstu individuālo mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana). Savukārt, saskaņā ar 2023. gada 14. septembra, 15. septembra un 28. septembra Madonas novada pašvaldības Sociālā dienesta četriem pieņemtajiem lēmumiem "Par pabalstu krīzes situācijā piešķiršanu", pamatojoties uz 2023. gada 29. jūnija Madonas novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr.11 “Papildu sociālās palīdzības pabalsti Madonas novadā”, 2023. gada 19. septembrī un 28. septembrī izmaksāja pabalstus krīzes situācijā. 
 
Par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem un pašvaldības līdzfinansējumu 
Saskaņā ar Madonas novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai segtu 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radītos izdevumus, Madonas novada pašvaldībai kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 7 480 euro apmērā, tai skaitā: 
- pabalstiem krīzes situācijā – 3 480 euro
- atbalstam mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) – 4000 euro
Atbilstoši MK noteikumu 47.1 punktam par atbalstu mājokļa atjaunošanai, Madonas novada pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu ne mazāk kā 50 procentu apmērā. 
Līdz ar to Madonas novada pašvaldības līdzfinansējums 2023. gada augustā dabas stihijas radīto izdevumu segšanai ir 3 740 euro, tai skaitā: 
- par pabalstiem krīzes situācijā – 1 740 euro
- par atbalstu mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) – 2000 euro
Ņemot vērā iepriekš minēto, Madonas novada pašvaldībai, lai segtu 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radītos izdevumus, no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 3 740 euroapmērā. 
 
7. Talsu novada pašvaldības iesniegtais pieprasījums
 
Par atbalstu mājokļu atjaunošanai/pabalstiem krīzes situācijā 
Atbilstoši Talsu novada pašvaldības domes 2023. gada 28. septembra lēmumam Nr. 370 “Par atbalstu 2023. gada 7. augusta vētrā cietušajām dzīvojamām mājām” un Talsu novada pašvaldības komisijas, kas izskata iesniegumus par atbalsta sniegšanu vienreizēja finansējuma veidā mājokļiem (individuālās dzīvojamās mājas, daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas), kuri ir cietuši 2023. gada 7. augusta vētras laikā, 2023. gada 06. oktobrī un 10. oktobrī pieņemtajiem lēmumiem, 2023. gada 12. oktobrī un 13. oktobrī Talsu novada pašvaldība izmaksāja finansiālu atbalstu 13 daudzdzīvokļu dzīvojamo māju atjaunošanai un četru individuālo māju atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana). 
 
Par atkritumu apsaimniekošanu 
Talsu novada pašvaldība VARAM iesniedza informāciju, ka pēc dabas stihijas apsaimniekoti bīstamie būvniecības atkritumi – 13,18 tonnas. 
Iesniegtos pašvaldības datus par bīstamo būvniecības atkritumu apsaimniekošanu VARAM salīdzināja ar APUS norādītajiem apjomiem un  tika konstatēta datu atbilstība. 
 
Par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem un pašvaldības līdzfinansējumu 
Saskaņā ar Talsu novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai kompensētu 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radītos izdevumus, Talsu novada pašvaldībai kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 65 962,12 euro apmērā, tai skaitā:  
- atbalstam mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) – 63 266,01 euro;
- atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai – 2 696,11 euro
Saskaņā MK noteikumu 47. punktā noteikto, Talsu novada pašvaldība atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai nodrošina līdzfinansējumu ne mazāk kā 30 procentu apmērā. Savukārt, atbilstoši MK noteikumu 47.1 punktam, līdzfinansējumu par atbalstu mājokļu atjaunošanai nodrošina līdzfinansējumu ne mazāk kā 50 procentu apmērā. 
Līdz ar to Talsu novada pašvaldības līdzfinansējums 2023. gada augusta dabas stihijas laikā radīto izdevumu segšanai kopā ir  32 441,84 euro, tai skaitā: 
- atbalstam mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) – 31 633,01 euro
- atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai – 808,83 euro
Ņemot vērā iepriekš minēto, Talsu novada pašvaldībai, lai segtu 2023. gada augustā dabas stihijas radītos izdevumus, no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 33 520 euro apmērā. 
 
8. Tukuma novada pašvaldības iesniegtais pieprasījums
 
Par pašvaldības infrastruktūras objektiem 
Pamatojoties uz Tukuma novada pašvaldības iesniegto informāciju, 2023. gada augusta dabas stihijas laikā Tukuma novada Jaunpils pagastā cieta seši pašvaldības īpašumā esošie infrastruktūras objekti, proti sporta nams “Ērģeļnieki”, katlu māja “Dūmeņi”, malkas šķūnis “Dūmeņi”, dzīvojamā ēka “Brandavas”, Jaunpils “Dzirnavu šķūnis” un Jaunpils “Dzirnavas”. 
Izvērtējot Tukuma novada pašvaldības iesniegtos finansiālā pamatojuma dokumentus, tika konstatēts, ka visās cietušo objektu apsekošanās piedalījās attiecīgās nozares speciālists un katram apsekošanas aktam pievienotas cietušo objektu fotogrāfijas. Visi dabas stihijas laikā cietušie pašvaldības infrastruktūras objekti ir Tukuma novada pašvaldības īpašumā (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes un zemesgrāmatas nostiprinājuma uzraksti). Tukuma novada pašvaldība ir iesniegusi noslēgtos līgumus par nepieciešamo darbu izpildi (tai skaitā līgumiem pievienotās tāmes, par paveiktajiem darbiem pieņemšanas – nodošanas aktus un rēķinus) infrastruktūras objektu atjaunošanai. 
 
Par apdrošināšanu iesniegtā informācija 
Tukuma novada pašvaldība informē, ka sporta nams “Ērģeļnieki”, katlu māja “Dūmeņi”, Jaunpils “Dzirnavu šķūnis” un Jaunpils “Dzirnavas” bija apdrošināti un 2023. gada 12. oktobrī  no Compensa Vienna Insurance Group ADB Latvijas filiāle tika saņemts apliecinājums par 2023. gada 7. augusta vētras radīto zaudējumu atlīdzināšanu minētajos objektos. Savukārt, malkas šķūnis “Dūmeņi” nebija apdrošināts, jo tā stāvoklis neatbilst apdrošināšanas nosacījumiem. Dzīvojamā ēka “Brandavas”, Jaunpils pagastā arī nebija apdrošināta. Tukuma novada pašvaldība skaidro, ka minētā ēka ir celta pirms 1940. gada un tās stāvoklis neatbilst apdrošināšanas nosacījumiem. Tādējādi Tukuma novada pašvaldība par 2023. gada augusta dabas stihijas laikā cietušajiem apdrošinātajiem pašvaldības infrastruktūras objektiem no Compensa Vienna Insurance Group ADB Latvijas filiāle kopā saņēma apdrošināšanas atlīdzību 151 160,52 euro apmērā. 
 
Par atkritumu apsaimniekošanu 
Tukuma novada pašvaldība VARAM iesniedza informāciju, ka pēc dabas stihijas apsaimniekoti: 
- bīstamie būvniecības atkritumi – 170,26 tonnas; 
- nebīstamie būvniecības atkritumi – 36,52 tonnas. 
Iesniegtos pašvaldības datus par bīstamo būvniecības atkritumu un nebīstamo būvniecības atkritumu apsaimniekošanu VARAM salīdzināja ar APUS norādītajiem apjomiem un  tika konstatēta datu atbilstība. 
 
Par atbalstu mājokļu atjaunošanai/pabalstiem krīzes situācijā 
Atbilstoši Tukuma novada domes 2023. gada 31. augusta lēmumam Nr. TND/23/484 “Par Tukuma novada domes priekšsēdētāja 2023. gada 8. augusta rīkojuma Nr. TND/1-12.1/23/241 un 2023. gada 16. augusta rīkojuma Nr. TND/1-12.1/23/253 apstiprināšanu”,  2023. gada 8. augusta Tukuma novada pašvaldības rīkojumam Nr. TND/1-12.1/23/241 “Par vienreizēju pabalstu cietušās dzīvojamās telpas vai dzīvojamās mājas remontam”, 2023. gada 16. augusta Tukuma novada pašvaldības rīkojumam Nr. TND/1-12.1/23/253 “Par grozījumu 2023.gada 8.augusta rīkojumā Nr. TND/1-12.2/23/241 “Par vienreizēju pabalstu cietušās dzīvojamās telpas vai dzīvojamās mājas remontam”” un Jaunpils un Viesatu pagastu pārvaldes 2023. gada 9. augusta lēmumam Nr.JPP/1-33.4/23/1 "Par vētrā un lielgraudu krusas ietekmē cietušo dzīvojamo māju remontiem", Tukuma novada pašvaldība sniedza atbalstu piecu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju jumtu atjaunošanai remonta (atjaunošanas) darbu izpildes veidā (iesniedza līgumus, par izpildītajiem darbiem pieņemšanas – nodošanas aktus, rēķinus un maksājumu uzdevumus). Daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas "Mazviļņi”, Jaunpils pagasts, Tukuma novads jumta atjaunošanai nepieciešamā summa bija 5 036,33 euro. Savukārt, ņemot vērā, ka daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām, piešķiramais vienreizējais atbalsts nedrīkst pārsniegt 20 euro par vienu kvadrātmetru atjaunojamās platības un šajā gadījumā atjaunojamā platība bija 150 m2, atbalstam paredzētais finansējums šajā gadījumā nevar pārsniegt 3000 euro (250 m2 *20 euro). Tāpat daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas "Purvmalas”, Jaunpils pagasts, Tukuma novads jumta atjaunošanai nepieciešamā summa bija 3 268,97 euro. Savukārt, ņemot vērā, ka daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām, piešķiramais vienreizējais atbalsts nedrīkst pārsniegt 20 euro par vienu kvadrātmetru atjaunojamās platības un šajā gadījumā atjaunojamā platība bija 150 m2, atbalstam paredzētais finansējums šajā gadījumā nevar pārsniegt 3000 euro (250 m2 *20 euro). 
Vienlaicīgi laika periodā no 2023. gada 28. augusta līdz 4. oktobrim atbilstoši Tukuma novada pašvaldības, Tukuma novada pašvaldības Jaunpils un Viesatu pagastu pārvaldes, kā arī Džukstes pagasta pārvaldes pieņemtajiem 18 lēmumiem, laika periodā no 2023. gada 1.septembra līdz 6.oktobrim Tukuma novada pašvaldība izmaksāja vienreizēju finansiālo atbalstu mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošanai). 
 
Par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem un pašvaldības līdzfinansējumu 
Saskaņā ar Tukuma novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, kā arī, ņemot vērā no Compensa Vienna Insurance Group ADB Latvijas filiāle kopā saņemto apdrošināšanas atlīdzību (151 160,52 euro),  lai novērstu 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radītos postījumus un kompensētu pašvaldības izdevumus, Tukuma novada pašvaldībai kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 149 376,68 euro apmērā, tai skaitā:  
- pašvaldības īpašumu atjaunošanai – 69 779,30 euro (kas veidojas no kopējiem zaudējumiem 220 939,82  euro, atņemot apdrošinātāja izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību 151 160,52 euro); 
- atbalstam mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) – 34 544,19 euro
- atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai – 45 053,19 euro (no rēķina NR.AAP012823 izņemtas pozīcijas - bioloģiski noārdāmu atkritumu ievešana Tukuma pārkraušanas – šķirošanas stacijā 17,64 euro bez PVN, nešķirotu sadzīves atkritumu ievešana 791,26 euro bez PVN, atkritumu ievešana 6 678,12 euro bez PVN, bet no rēķina Nr.AAP012896 izņemtas pozīcijas –  nešķirotu sadzīves atkritumu ievešana 276,61 euro bez PVN, atkritumu ievešana 3 045,49 euro bez PVN)
 
Saskaņā MK noteikumu 47. punktā noteikto, Tukuma novada pašvaldība tās īpašumā esošo infrastruktūras objektu atjaunošanai un atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai nodrošina līdzfinansējumu ne mazāk kā 30 procentu apmērā. Savukārt, atbilstoši MK noteikumu 47.1 punktam, par atbalstu mājokļu atjaunošanai nodrošina līdzfinansējumu ne mazāk kā 50 procentu apmērā. 
Līdz ar to Tukuma novada pašvaldības līdzfinansējums 2023. gada augusta dabas stihijas laikā radīto postījumu novēršanai un zaudējumu segšanai kopā ir 51 721,84 euro apmērā, tai skaitā: 
- pašvaldības īpašumu atjaunošanai – 20 933,79 euro
- atbalstam mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošana) – 17 272,10 euro
- atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai – 13 515,96 euro
Ņemot vērā iepriekš minēto, Tukuma novada pašvaldībai, lai novērstu 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radītos postījumus un segtu pašvaldības izdevumus, no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 97 655 euro apmērā. 
 
Papildus Tukuma novada pašvaldība iesniedza pieprasījumu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” Jaunpils pils, Jaunpils, Jaunpils pagastā, Tukuma novadā jumta seguma remontam, kas arī cieta 2023. gada augusta dabas stihijas laikā. 
Jaunpils pils ir Tukuma novada pašvaldības īpašums (iesniegts Jaunpils pagasta zemesgrāmatas apliecinājums, nodalījums Nr. 100000168170 (par zemes gabalu) un pamatlīdzekļu uzskaites kartīte, kā arī 2022. gada 3. marta līgums Nr. TND/2-58.9/22/14 ar SIA “Jaunpils pils” par Jaunpils pils ēkas nodošanu bezatlīdzības lietošanā līdz 2025. gada 31. decembrim). 
Tukuma novada pašvaldība iesniedza Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes 2023. gada 15. augusta apsekošanas aktu Nr.AA-1618/2023 (apsekošana veikta 2023. gada 8. augustā) ar objektam radīto postījumu fotogrāfijām. Apsekošanā piedalījās SIA "Jaunpils pils" valdes locekle un Tukuma novada pašvaldības arhitekts. Papildus iesniedza Būvniecības valsts kontroles biroja 2023. gada 22. augusta atzinumu Nr. BIS-BV-15.1-2023-1116 par būves ekspluatācijas pārbaudi (apsekošana veikta 2023. gada 15. augustā), kurā aicina novērst konstatēto ēkas lietošanas bīstamību līdz 2024. gada 23. februārim. Tukuma novada pašvaldība iesniedza SIA "PRETPILS" 2023. gada 23. augusta lokālo tāmi Nr.1 (jumta seguma remonts - 1 060 050,72 euro), kuru sagatavoja sertificēts speciālists (sert. Nr.4-03793, 5-02658), cenu aptaujas protokola lēmumu par būvuzraudzību 10 648 euro apmērā un būvdarbu vadītāja 2023. gada 11. oktobra apliecinājumu, ka būvdarbi veicami sešu līdz astoņu mēnešu laikā no būvdarbu uzsākšanas.

Atbilstoši Tukuma novada pašvaldības iesniegtajai informācijai, SIA “Jaunpils pils” Jaunpils pils ēkai veikusi tās civiltiesisko apdrošināšanu un apdrošināšanas polise ir spēkā līdz 2023. gada 27. novembrim (apmaksātā apdrošināšanas prēmija 2 064,94 euro). ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, kas noformējusi apdrošināšanas polisi Nr. GJELV1374266 par Jaunpils pils apdrošināšanu ar apdrošināšanas risku “Dabas stihijas”, informē, ka segs apdrošināšanas atlīdzību 450 421,20 euro apmērā. 
Kā norāda Tukuma novada pašvaldība, SIA “Jaunpils pils” pēc 2023. gada 7. augusta vētras postījumiem saņēma fizisku un juridisku personu ziedojumus Jaunpils pils ēkas atjaunošanas darbiem. Kopējais pieejamās ziedotās naudas summas apmērs ir 24 843,61 euro un tas pilnībā tiks izmantots Jaunpils pils ēkas atjaunošanas darbiem. 
Saskaņā ar MK noteikumu 47. punktu, ja objekts ir apdrošināts, pašvaldības līdzfinansējumā ietilpst objekta apdrošināšanas prēmija (šajā gadījumā – 2064,94 euro) attiecīgajam gadam.  

Ņemot vērā minēto, tai skaitā Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes 2023. gada 15. augusta apsekošanas aktā Nr.AA-1618/2023 noteikto (pievienotajām objektam radīto postījumu fotogrāfijām), kā arī SIA "PRETPILS" 2023. gada 23. augustā sagatavoto lokālo tāmi Nr.1, kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 1 070 698,72 euro apmērā Jaunpils pils jumta remontam,  lai novērstu tieši 2023. gada augusta dabas stihijas radītos postījumus. Savukārt, ņemot vērā apdrošināšanas atlīdzību (450 421,20 euro), saņemtos ziedojumus (24 843,61 euro) un Tukuma novada pašvaldības līdzfinansējumu 176 565,23 euro apmērā (kas aprēķināts sekojoši (1 070 698, 72 - 450 421,20 - 24 843,61)*30% - 2 064,94=176 565,23), Tukuma novada pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” nepieciešami finanšu līdzekļi 418 869 euro apmērā. 
Jānorāda, ka atbilstoši MK noteikumu 51. punktam, pašvaldībai, kā līdzekļu izlietotājam jānodrošina, lai mērķis, kuram pieprasīti līdzekļi, tiktu sasniegts līdz tekošā gada beigām.
Pamatojoties uz Tukuma novada pašvaldības iesniegto informāciju, 2023. gada 7. augusta krusas laikā Jaunpils pils ēka guva ievērojamus postījumus un tās atjaunošanai paredzēto finansējumu nav iespējams izlietot līdz 2023. gada 31. decembrim, jo pirmkārt, līdz gada beigām atlikuši divi nepilni mēneši un otrkārt, paredzamie atjaunošanas darbi ir veicami ilgākā laika posmā

Tukuma novada pašvaldība norāda, ka bija jāapzina kopējais zaudējumu apmērs pēc notikušās vētras un jāvienojas ar apdrošinātāju par apdrošināšanas atlīdzības apmēru, kur sarunas ilga divu mēnešu garumā un iepirkuma procedūra aizkavējās. Attiecīgi 2023.  gada 19.  oktobrī ar Tukuma novada domes priekšsēdētāja G. Važas rīkojumu Nr. TND/1-12.1/23/323 apstiprināta iepirkuma komisija sarunu procedūras “Jaunpils pils atjaunošanas būvdarbi 07.08.2023. vētras radīto seku likvidēšanai”, iepirkuma ID Nr. TNP 2023/99/SP, organizēšanai. Būvdarba ietvaros paredzēta jumta seguma nomaiņa un bojāto logu atjaunošana. Piedāvājumu iesniegšanas termiņš tika noteikts līdz 2023. gada 27. oktobrim, plkst.: 15:00.
Savukārt 2023. gada 27. oktobrī, plkst.: 15:00 notika piedāvājumu atvēršana. Iesniegti trīs piedāvājumi. 2023. gada 30. oktobrī tika piešķirtas iepirkuma līguma slēgšanas tiesības SIA “PRETPILS” par Jaunpils pils atjaunošanas būvdarbu veikšanu 2023. gada 7. augusta vētras radīto seku likvidēšanai, jo tā kvalifikācija un piedāvājums atbilst visām sarunu procedūras nolikumā  noteiktajām prasībām un to piedāvājums tika atzīts par saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu, ņemot vērā kritēriju – piedāvājums ar viszemāko piedāvāto līgumcenu. Attiecīgi 2023. gada 2. novembrī tika noteikta līguma noslēgšana par būvdarbu veikšanu, kur 2.2. punkts paredz, ka būvdarbu veicējs pilnīgu Būvdarbu izpildi un būves pieņemšanu ekspluatācijā apņemas pabeigt sešu mēnešu laikā no Līguma noslēgšanas (abpusējas parakstīšanas) dienas – 2024. gada 2. maijs.
Papildus jānorāda, ka no Tukuma novada pašvaldības puses ir iesniegta SIA "PRETPILS" atbildīgā būvdarbu vadītāja informācija, ka sazinoties ar dakstiņu ražotāju, tika noskaidrots, ka pilna apjoma dakstiņu piegāde objektam “Jaunpils pils atjaunošanas būvdarbi 07.08.2023. vētras radīto seku likvidēšanai” ir iespējama trīs mēnešu laikā no pasūtījuma veikšanas brīža, kas attiecīgi notiks 2024. gadā.

Savukārt, ņemot vērā Jaunpils pils nozīmību gan lokālajai kopienai, gan valsts mērogā, tās atjaunošana ir ļoti būtiska. 
Jaunpils pils ir viduslaiku pils, kura vienīgā Latvijā ir pilnībā saglabājusi savu ārējo vēsturisko veidolu. Jaunpils pils ir valsts nozīmes kultūras piemineklis ar Nr. 6810, ar tās apbūvi Nr. 6809 un pilī iekļauto unikālo marmora cilni (Nr. 4411), kas kopumā ir iekļauts 10. vietā Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldes izveidotajā pieminekļu Latvijas TOP 100 sarakstā https://mantojums.lv/cultural-objects?group=top100. Jaunpils pils stratēģiskie mērķi ir saglabāt, pētīt un popularizēt Jaunpils pils kultūrvēsturisko mantojumu, vēstures liecības un vietējās tradīcijas atbilstoši vietas unikalitātei, attīstīt tūrismu, nodrošināt kultūras piedāvājumu Jaunpils pils viesiem. Jaunpils pils jau vairāk kā 50 gadus ir nozīmīgs kultūras centrs lokālajai kopienai, nodrošinot sabiedrībai iespēju apmeklēt Jaunpils kultūras centra rīkotos pasākumus un darboties amatiermākslas jomā veicinot lokālpatriotismu, kā arī latvisko tradīciju saglabāšanu un nodošanu turpmākām paaudzēm. Kopš 2003. gada Jaunpils pilī darbojas valsts akreditēts muzejs, kurš ir izvietots pils ēkas trīs stāvos, aktīvi veic novadpētniecību un sabiedrības iesaisti vēstures liecību apkopošanā un saglabāšanā. Jaunpils pilī darbojas kultūras centrs, muzejs, viesnīca, izglītojošas ekskursijas un krogs, kopumā ik gadu piesaistot pilij ap 60 tūkstošiem apmeklētāju, tādējādi ir viens no reģiona apmeklētākajiem tūrisma objektiem Latvijā.
Papildu skaidrojam, ka lēmums par Tukuma novada pašvaldības Jaunpils pils pieprasījuma virzību uz Ministru kabinetu 2024. gadā ir pamatojams ar to, ka lēmums pieņemts  īpaši noteiktā gadījumā  - 2023. gada 10. augusta apstiprinātā informatīvā ziņojuma “Par priekšlikumiem atbalsta mehānisma izveidei pašvaldībās vētras seku likvidācijai dzīvojamām mājām” un 2023. gada 5. septembrī apstiprinātā informatīvā ziņojuma  “Aktuālā situācija par 2023. gada 7. augusta vētras radītājiem zaudējumiem pašvaldībās” ietvaros.

Augšdaugavas novada pašvaldība, Dobeles novada pašvaldība, Jelgavas novada pašvaldība, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība, Līvānu novada pašvaldība, Madonas novada pašvaldība, Talsu novada pašvaldība un Tukuma novada pašvaldība iesniedza atbildības apliecinājums par pieprasījuma pamatotību un līdzekļu izlietojuma uzraudzību atbilstoši mērķim.

Papildus VARAM norāda, ka, izvērtējot visus pirmajā un otrajā daļā iesniegtos pašvaldību pieprasījumus, ir pārliecinājusies, ka ar šo Ministru kabineta rīkojuma projektu atbalstam netiek virzīti pasākumi, kuru segšana jau tika atbalstīta ar Ministru kabineta 2023. gada 11. oktobra rīkojumu Nr. 672 "Par apropriācijas palielināšanu un finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"".
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā otrajā daļā (līdz 2023. gada 13. oktobrim) pašvaldību iesniegtos pieprasījumus finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" un pašvaldību iesniegtos finansiālā pamatojuma dokumentus, VARAM sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk - Rīkojuma projekts), kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt VARAM finansējumu 2 891 475 euro apmērā pārskaitīšanai pašvaldībām 2023. gada augusta dabas stihijas laikā radīto postījumu novēršanai pašvaldību īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un pašvaldību izdevumu kompensēšanai par iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā un  sniegto atbalstu mājokļu atjaunošanai  pašvaldību teritorijās, tai skaitā:
1. Augšdaugavas novada pašvaldībai - 240 600 euro;
2. Dobeles novada pašvaldībai - 2 484 140 euro;
3. Jelgavas novada pašvaldībai - 14 449 euro;
4. Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai - 16 886 euro;
5. Līvānu novada pašvaldībai - 485 euro;
6. Madonas novada pašvaldībai - 3 740 euro;
7. Talsu novada pašvaldībai - 33 520 euro;
8. Tukuma novada pašvaldībai - 97 655 euro.

Rīkojuma projekta protokollēmuma 3. punkts noteic, ka arī otrajā daļā Augšdaugavas novada pašvaldība un Dobeles novada pašvaldība nenodrošina līdzfinansējumu par 2023. gada augusta dabas stihijas laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldību īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem, tai skaitā par atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanu, saskaņā ar MK noteikumu 47. punktu, kas paredz lielu stihisku nelaimju gadījumā, ja radīto zaudējumu apmērs pārsniedz divus procentus no pašvaldības plānotajiem budžeta izdevumiem kārtējā gadā, Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par citiem līdzekļu piešķiršanas nosacījumiem. Noteikt, ka Augšdaugavas novada pašvaldība un Dobeles novada pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu 10 procentu apmērā par 2023. gada augusta dabas stihijas rezultātā sniegto atbalsu iedzīvotājiem mājokļu atjaunošanai (jumtu un logu atjaunošanai), saskaņā ar MK noteikumu 47.1 punktu, kas paredz lielu stihisku nelaimju gadījumā, ja radīto zaudējumu apmērs pārsniedz divus procentus no pašvaldības plānotajiem budžeta izdevumiem kārtējā gadā, Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par citu pašvaldības līdzfinansējuma apmēru - ne mazāk kā 10 procentu apmērā.

Savukārt, ņemot vērā anotācijā norādīto informāciju, Rīkojuma projekta protokollēmuma 4. punkts noteic, ka Tukuma novada pašvaldības pieprasījums 2023. gada augustā dabas stihijas laikā radīto postījumu novēršanai Jaunpils pils, Jaunpils, Jaunpils pagastā, Tukuma novadā jumta seguma atjaunošanai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem",  atbilstoši normatīvo aktu prasībām, izskatīšanai Ministru kabinetā tiks virzīts 2024. gadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Pašvaldību iedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Dabas stihijas laikā tika bojāti vairāki pašvaldību infrastruktūras objekti, kas ietekmē pašvaldību iedzīvotāju ikdienu. Cietušas privātīpašumā esošas dzīvojamās mājas (daudzdzīvokļu un individuālās), kuras nepieciešams nekavējoties atjaunot, lai nodrošinātu iedzīvotāju primārās pamatvajadzības.
Juridiskās personas
  • Augšdaugavas novada pašvaldība, Dobeles novada pašvaldība, Jelgavas novada pašvaldība, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība, Līvānu novada pašvaldība, Madonas novada pašvaldība, Talsu novada pašvaldība un Tukuma novada pašvaldība.
Ietekmes apraksts
Pašvaldībām jāatjauno dabas stihijas laikā cietušos infrastruktūras objektus un jāsniedz atbalsts iedzīvotājiem mājokļu atjaunošanā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 891 475
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 891 475
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-2 891 475
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-2 891 475
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
2 891 475
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ekonomiskās klasifikācijas kods 7460 “Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām”, atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1031 “Noteikumi par budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām”.

Pašvaldību pieprasītā finansējuma apkopojums pieejams anotācijas pielikumos.

Pašvaldību iesniegtie finansiālā pamatojuma dokumenti iesniegti Finanšu ministrijai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Rīkojuma projekts paredz palielināt apropriāciju 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, saskaņot apropriācijas palielinājumu ar Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju un pēc apropriācijas palielināšanas piešķirt finanšu līdzekļus no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" VARAM pārskaitīšanai katrai pašvaldībai par visiem atbalsta veidiem kopā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktu, Rīkojuma projekts neparedz būtiskas izmaiņas normatīvajā regulējumā un neparedz ieviest jaunas politiskas iniciatīvas.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Augšdaugavas novada pašvaldība, Dobeles novada pašvaldība, Jelgavas novada pašvaldība, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība, Līvānu novada pašvaldība, Madonas novada pašvaldība, Talsu novada pašvaldība un Tukuma novada pašvaldība.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Pašvaldībām paredzēts segt izdevumus par būvniecības atkritumu, t.sk. bīstamo atkritumu savākšanu, apsaimniekošanu un apglabāšanu.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Pieprasītā finansējuma apkopojums 1. pielikums
2. pielikums
Nosaukums
Pieprasītā finansējuma apkopojums 2. pielikums (Dobeles novada pašvaldība)
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk