25-TA-1330: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 10. septembra noteikumos Nr. 602 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz aprites ekonomiku veicināšana" 2.2.2.2. pasākuma "Atkritumu dalītā vākšana" projektu iesniegumu otrās atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Sekmējot ilgtspējīgas investīcijas atkritumu apsaimniekošanas jomā, kā arī atbalstot atkritumu dalītās vākšanas sistēmu attīstību Latvijā, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) ir izstrādājusi un Ministru kabinetā (turpmāk - MK) 2024. gada 10. septembrī apstiprināti noteikumi Nr. 602 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz aprites ekonomiku veicināšana" 2.2.2.2. pasākuma "Atkritumu dalītā vākšana" projektu iesniegumu otrās atlases kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 602).
2024. gada 15. oktobrī tika izsludināta 2.2.2.2. pasākuma "Atkritumu dalītā vākšana" projektu iesniegumu otrās kārtas (turpmāk - 2.2.2.2. pasākuma otrā kārta) atklāta atlase. Tika iesniegti 15 projektu iesniegumi, no kuriem ierobežotā finansējuma apjoma dēļ atbilstoši atlases nolikumam tika noraidīti 5 projektu iesniegumi.
VARAM atbilstoši MK 2025. gada 27. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 21 42.§) 7.2. apakšpunktam virza grozījumu MK noteikumos Nr. 602, pārdales rezultātā nodrošinot finansējumu pārējiem projektiem.
2024. gada 15. oktobrī tika izsludināta 2.2.2.2. pasākuma "Atkritumu dalītā vākšana" projektu iesniegumu otrās kārtas (turpmāk - 2.2.2.2. pasākuma otrā kārta) atklāta atlase. Tika iesniegti 15 projektu iesniegumi, no kuriem ierobežotā finansējuma apjoma dēļ atbilstoši atlases nolikumam tika noraidīti 5 projektu iesniegumi.
VARAM atbilstoši MK 2025. gada 27. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 21 42.§) 7.2. apakšpunktam virza grozījumu MK noteikumos Nr. 602, pārdales rezultātā nodrošinot finansējumu pārējiem projektiem.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir 2.2.3. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot dabas aizsardzību un bioloģisko daudzveidību, “zaļo” infrastruktūru, it īpaši pilsētvidē, un samazināt piesārņojumu” 2.2.3.6. pasākuma “Gaisa piesārņojumu mazinošu pasākumu īstenošana, uzlabojot mājsaimniecību siltumapgādes sistēmas” ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas (uzsaukuma) (turpmāk – 2.2.3.6. pasākuma ceturtā kārta) Eiropas Reģionālās attīstības finansējumu 916 629 euro apmērā novirzīt 2.2.2.2. pasākuma otrajai kārtai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2024. gada 15. oktobrī tika izsludināta 2.2.2.2. pasākuma otrās kārtas atlase. Saskaņā ar Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā pieejamo informāciju iesniegti 15 projektu iesniegumi, un to visu pieprasītais Kohēzijas fonda (turpmāk - KF) finansējums sākotnēji pārsniedza 2.2.2.2. pasākuma otrajai kārtai pieejamo KF finansējumu.
Ar MK 2025. gada 18. marta noteikumiem Nr. 169 "Grozījums Ministru kabineta 2024. gada 10. septembra noteikumos Nr. 602 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz aprites ekonomiku veicināšana" 2.2.2.2. pasākuma "Atkritumu dalītā vākšana" projektu iesniegumu otrās atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" 2.2.2.2. pasākuma otrajai kārtai tika novirzīts papildu finansējums no 2.2.2.2. pasākuma projektu iesniegumu pirmās atlases kārtas (KF finansējuma atlikums 401 651 euro apmērā). Tādējādi šobrīd 2.2.2.2. pasākuma otrās kārtas īstenošanai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir vismaz 4 366 639 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums – 2 401 651 euro un nacionālais līdzfinansējums, ko veido pašvaldību un privātais finansējums, – vismaz 1 964 988 euro.
Ar MK 2025. gada 18. marta noteikumiem Nr. 169 "Grozījums Ministru kabineta 2024. gada 10. septembra noteikumos Nr. 602 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz aprites ekonomiku veicināšana" 2.2.2.2. pasākuma "Atkritumu dalītā vākšana" projektu iesniegumu otrās atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" 2.2.2.2. pasākuma otrajai kārtai tika novirzīts papildu finansējums no 2.2.2.2. pasākuma projektu iesniegumu pirmās atlases kārtas (KF finansējuma atlikums 401 651 euro apmērā). Tādējādi šobrīd 2.2.2.2. pasākuma otrās kārtas īstenošanai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir vismaz 4 366 639 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums – 2 401 651 euro un nacionālais līdzfinansējums, ko veido pašvaldību un privātais finansējums, – vismaz 1 964 988 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kopumā ar šā brīža 2.2.2.2. pasākuma otrajai kārtai pieejamo finansējumu KF finansējuma apjoms ir pietiekams 10 projektu iesniegumu atbalstīšanai, kā rezultātā tika noraidīti 5 projektu iesniegumi.
Tomēr, sniedzot atbalstu visiem 2.2.2.2. pasākuma otrās kārtas ietvaros iesniegtajiem projektiem, ja tie atbildīs visiem atlases nolikuma nosacījumiem, tiktu attīstīta dalītās vākšanas infrastruktūra, veicot šķiroto atkritumu vākšanas laukumu un sadzīves atkritumu dalītās vākšanas punktu izveidi, t.sk. atkritumu dalītās vākšanas pazemes, daļēji iedziļināto un viedo konteineru iegādi un izbūvi, papildus īstenojot sabiedrības izglītošanas un vides apziņas veicināšanas pasākumus par atkritumu apsaimniekošanu. Tādējādi tiktu nodrošināts pārstrādājamo atkritumu augsts vākšanas rādītājs, veicinot dažādu vākšanas režīmu kombinēšanu ar dažādām vākšanas vietām un atkritumu plūsmām, ņemot vērā gan mājokļu veidus, gan to saistītās problēmas.
Tomēr, sniedzot atbalstu visiem 2.2.2.2. pasākuma otrās kārtas ietvaros iesniegtajiem projektiem, ja tie atbildīs visiem atlases nolikuma nosacījumiem, tiktu attīstīta dalītās vākšanas infrastruktūra, veicot šķiroto atkritumu vākšanas laukumu un sadzīves atkritumu dalītās vākšanas punktu izveidi, t.sk. atkritumu dalītās vākšanas pazemes, daļēji iedziļināto un viedo konteineru iegādi un izbūvi, papildus īstenojot sabiedrības izglītošanas un vides apziņas veicināšanas pasākumus par atkritumu apsaimniekošanu. Tādējādi tiktu nodrošināts pārstrādājamo atkritumu augsts vākšanas rādītājs, veicinot dažādu vākšanas režīmu kombinēšanu ar dažādām vākšanas vietām un atkritumu plūsmām, ņemot vērā gan mājokļu veidus, gan to saistītās problēmas.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā 2.2.2.2. pasākuma otrās kārtas nozīmību, VARAM lūdza Klimata un enerģētikas ministriju (turpmāk – KEM) kā attiecīgās nozares ministriju izvērtēt papildu finansējuma pārdali 916 628,22 euro apmērā no 2.2.3.6. pasākuma ceturtās kārtas. Balstoties uz KEM apstiprinājumu, VARAM virzīja attiecīgus grozījumus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027. gadam (turpmāk – Programma).
Atbilstoši MK 2025. gada 27. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 21 42.§) 7.2. apakšpunktam virzāms grozījums MK noteikumos Nr. 602, paredzot 2.2.3.6. pasākuma ceturtās kārtas Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma 916 629 euro apmērā pārdali 2.2.2.2. pasākuma otrās kārtas īstenošanai.
Ierosinātā finansējuma pārdale neradīs Programmā iekļautā rādītāja RCR 50 “Iedzīvotāji, kas gūst labumu no gaisa kvalitātes pasākumiem” neizpildi, jo 2.2.3.6. pasākuma 1.-4. kārtas (uzsaukuma) ietvaros vidēji tiek īstenoti projekti ar efektivitāti 3 180 euro/iedzīvotāju apmērā, nosedzot pārdales rezultātā samazinātā finansējuma ietekmi uz Programmas rezultāta rādītāja sasniegšanu.
Līdz ar to 2.2.2.2. otrās kārtas īstenošanai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būtu vismaz 6 033 237 euro, tai skaitā KF finansējums – 3 318 280 euro un nacionālais līdzfinansējums, ko veido pašvaldību un privātais finansējums, – vismaz 2 714 957 euro.
Atbilstoši MK 2025. gada 27. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 21 42.§) 7.2. apakšpunktam virzāms grozījums MK noteikumos Nr. 602, paredzot 2.2.3.6. pasākuma ceturtās kārtas Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma 916 629 euro apmērā pārdali 2.2.2.2. pasākuma otrās kārtas īstenošanai.
Ierosinātā finansējuma pārdale neradīs Programmā iekļautā rādītāja RCR 50 “Iedzīvotāji, kas gūst labumu no gaisa kvalitātes pasākumiem” neizpildi, jo 2.2.3.6. pasākuma 1.-4. kārtas (uzsaukuma) ietvaros vidēji tiek īstenoti projekti ar efektivitāti 3 180 euro/iedzīvotāju apmērā, nosedzot pārdales rezultātā samazinātā finansējuma ietekmi uz Programmas rezultāta rādītāja sasniegšanu.
Līdz ar to 2.2.2.2. otrās kārtas īstenošanai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būtu vismaz 6 033 237 euro, tai skaitā KF finansējums – 3 318 280 euro un nacionālais līdzfinansējums, ko veido pašvaldību un privātais finansējums, – vismaz 2 714 957 euro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Finansējuma pārdale tiek veikta, ievērojot Programmas vidusposma grozījumus. Šāda veida pārdale iespējama tikai no tādiem vides investīciju pasākumiem, kur VARAM ir atbildīgā iestāde un KEM - nozares ministrija vai atbildīgā iestāde, kā arī ir pieejami finansējuma atlikumi.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Papildus veikts tehnisks MK noteikumu Nr. 602 29.13. apakšpunkta precizējums, norādot, ka interešu konflikta risku vērtē atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, 61. panta prasībām, un finansējuma saņēmējs nodrošina parakstītu interešu konflikta neesības apliecinājumu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Atkritumu radītāju iesaiste dalītās vākšanas sistēmā varētu pieaugt, ko ietekmē gan dalītās vākšanas infrastruktūras pieejamība, gan arī sabiedrības izglītošanas un komunikācijas pasākumi, veidojot vides apziņu, sapratni par pareizu apsaimniekošanu un izvairīšanos no atkritumu rašanās. Vienlaikus paredzams, ka, sekmējot atkritumu radītāji iesaisti, tiks veicināta Atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā 2021.–2028. gadam noteikto mērķu sasniegšana.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Līdz ar grozījumu veikšanu projektu iesniedzējiem tiks nodrošināta tiesiskā skaidrība par 2.2.2.2. pasākuma otrajā kārtā pieejamā finansējuma apmēru, noraidīto projektu iesniedzējiem nodrošināt iespēju īstenot projektu. Tādējādi tiks attīstīta atkritumu dalītās vākšanas infrastruktūra, nodrošinot augstu pārstrādājamo atkritumu vākšanas rādītāju - atbilstošas infrastruktūras pieejamība nosaka atkritumu atkārtotas izmantošanas, pārstrādes un reģenerācijas veicināšanu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts paredz vienlīdzīgus konkurences apstākļus visiem Pasākuma otrās atlases kārtas dalībniekiem. Tā kā atbalsts tiek sniegts saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 nosacījumiem, var uzskatīt, ka ieguldījumu atbalsts resursefektivitātei un apritīgumam ir saderīgs ar ES iekšējo tirgu, jo nodrošina godīgu konkurenci iekšējā tirgū un veicina ekonomikas izaugsmi, samazina administratīvo slogu un izmaksas.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Ņemot vērā, ka līdz ar grozījumiem tiks palielināts pieejamā KF finansējuma apjoms, paredzams, ka varētu tikt radītas jaunas tiešās darbavietas, piemēram, laukumu darbinieki. Netieši var tikt paaugstināts loģistikas pakalpojumu pieprasījums, savāktos atkritumu nogādājot pārstrādei, tostarp eksportam.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
650 807
0
265 822
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
650 807
0
265 822
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
917 046
0
374 568
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
650 807
0
265 822
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
266 239
0
108 746
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-266 239
0
-108 746
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
-266 239
0
-108 746
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-266 239
-108 746
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
-266 239
-108 746
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2.2.2.2. pasākuma otrās kārtas ietvaros projektus īsteno saskaņā ar civiltiesisko līgumu vai vienošanos par projektu īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2027. gada 31. decembrim.
Plānotais vidēja termiņa budžeta finansējums norādīts saskaņā ar VARAM 2025. gada 16. janvārī sagatavotajām budžeta izdevuma prognozēm Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā (indikatīvi), kas paredz 2026. gadā KF maksājumus finansējuma saņēmējiem 650 807 euro apmērā un 2027. gadā KF maksājumus finansējuma saņēmējiem 265 822 euro apmērā.
Budžeta ieņēmumi plānoti kā KF finansējuma atmaksas, savukārt izdevumi - projektā plānotais KF finansējums.
Ietekmes uz pašvaldību budžeta noteikšanai paredzēts, ka pusi (50%) no minimāli nepieciešamā papildu nacionālā līdzfinansējuma (749 969 euro) nodrošina pašvaldība vai tās iestāde kā finansējuma saņēmējs. Tādējādi aprēķinos tiek paredzēta šāda ietekme uz pašvaldību budžeta izdevumiem (374 985 euro): 2026. gadā 266 239 euro un 2027. gadā 108 746 euro.
Projektos līdzfinansējums jānodrošina no finanšu resursiem, par kuriem nav saņemts nekāds komercdarbības atbalsts.
Saskaņā ar ierosinātajiem Programmas vidusposma grozījumiem pārdales rezultātā 2.2.3.6. pasākuma intervences koda 077 "Gaisa kvalitātes un trokšņa samazināšanas pasākumi" īstenošanai tiks saglabāts viss pieejamais Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējuma apjoms (11 892 674 euro), tikmēr 2.2.2.2. pasākuma otrās kārtas projektu īstenošanas intervences koda 067 "Sadzīves atkritumu apsaimniekošana: novēršana, minimizēšana, šķirošana, atkārtota izmantošana, pārstrādes pasākumi" finansējuma apjoms palielināsies par 916 629 euro.
Vienlaikus noteikumu projektā paredzētā finansējuma pārdale neietekmē kopējo pieejamo finansējumu, kas novirzīts vides un klimata mērķiem.
Plānotais vidēja termiņa budžeta finansējums norādīts saskaņā ar VARAM 2025. gada 16. janvārī sagatavotajām budžeta izdevuma prognozēm Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā (indikatīvi), kas paredz 2026. gadā KF maksājumus finansējuma saņēmējiem 650 807 euro apmērā un 2027. gadā KF maksājumus finansējuma saņēmējiem 265 822 euro apmērā.
Budžeta ieņēmumi plānoti kā KF finansējuma atmaksas, savukārt izdevumi - projektā plānotais KF finansējums.
Ietekmes uz pašvaldību budžeta noteikšanai paredzēts, ka pusi (50%) no minimāli nepieciešamā papildu nacionālā līdzfinansējuma (749 969 euro) nodrošina pašvaldība vai tās iestāde kā finansējuma saņēmējs. Tādējādi aprēķinos tiek paredzēta šāda ietekme uz pašvaldību budžeta izdevumiem (374 985 euro): 2026. gadā 266 239 euro un 2027. gadā 108 746 euro.
Projektos līdzfinansējums jānodrošina no finanšu resursiem, par kuriem nav saņemts nekāds komercdarbības atbalsts.
Saskaņā ar ierosinātajiem Programmas vidusposma grozījumiem pārdales rezultātā 2.2.3.6. pasākuma intervences koda 077 "Gaisa kvalitātes un trokšņa samazināšanas pasākumi" īstenošanai tiks saglabāts viss pieejamais Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējuma apjoms (11 892 674 euro), tikmēr 2.2.2.2. pasākuma otrās kārtas projektu īstenošanas intervences koda 067 "Sadzīves atkritumu apsaimniekošana: novēršana, minimizēšana, šķirošana, atkārtota izmantošana, pārstrādes pasākumi" finansējuma apjoms palielināsies par 916 629 euro.
Vienlaikus noteikumu projektā paredzētā finansējuma pārdale neietekmē kopējo pieejamo finansējumu, kas novirzīts vides un klimata mērķiem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Ieņēmumi plānoti kā KF finansējuma daļa
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Izdevumi plānoti kā KF finansējuma un pašvaldību budžeta finansējuma daļa
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Noteikumu projekts neietekmē amata vietu skaita izmaiņas
Cita informācija
Finansējums projektu īstenošanai attiecībā uz Kohēzijas fonda līdzfinansējuma nodrošināšanu tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam
Apraksts
Noteikumu projektā pārņemtas normas attiecībā uz interešu konflikta novēršanu, neparedzot stingrākas prasības.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
VARAM 20 darbdienu laikā no šo noteikumu stāšanās spēkā, izmantojot Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu (SANI2), jānosūta Eiropas Komisijai kopsavilkuma informāciju par šo atbalsta programmu.
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
61. pants
29.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekta mērķis ir atbilstoši MK 2025. gada 27. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 21 42.§) 7.2. apakšpunktam nodrošināt finansējuma pārdali no 2.2.3.6. pasākuma ceturtās kārtas uz 2.2.2.2. pasākuma otro kārtu. Noteikumu projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, tostarp netiek mainīti otrās kārtas projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji, līdz ar to publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi