Anotācija (ex-ante)

21-TA-535: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 5. septembra noteikumos Nr. 537 "Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta “Grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 5.decembra noteikumos Nr.537 “Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai”” (turpmāk – Noteikumu projekts) mērķis ir grozīt programmas nosacījums, lai nodrošinātu komersantiem visaptverošu finansējuma pieejamību, īpaši ņemot vērā Covid-19 ietekmi uz komersantu saimniecisko darbību.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
-
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
I Par aizdevuma pamatojumu biznesa plānā vai tam saistītā dokumentā
MK noteikumu Nr. 537 9.2. apakšpunkts nosaka, ka garantiju var piešķirt aizdevumiem apgrozāmo līdzekļu finansēšanai, tai skaitā aizdevumiem kredītlīnijas vai kredītlimita veidā, ja saimnieciskās darbības veicēja biznesa plānā vai tam pielīdzināmā dokumentā pamatota aizdevuma saistība ar komersanta darbības uzsākšanu, komersanta attīstību vai darbības paplašināšanu. Savukārt, MK noteikumu Nr. 537 9.2.1 apakšpunkts nosaka, ka aizdevumiem apgrozāmo līdzekļu finansēšanai, tai skaitā aizdevumiem kredītlīnijas vai kredītlimita veidā līdz 2021. gada 31. decembrim, nepiemēro 9.2. apakšpunktā minēto nosacījumu.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu komersantiem visaptverošu finansējuma pieejamību, īpaši ņemot vērā Covid-19 ietekmi uz komersantu saimniecisko darbību, Ekonomikas ministrija ierosina no noteikumiem svītrot pienākumu apgrozāmo līdzekļu aizdevuma gadījumā pamatot aizdevuma saistību ar darbības uzsākšanu, attīstību vai darbības paplašināšanu. Lielākoties apgrozāmie līdzekļi ir nepieciešami, lai komersanti varētu veikt saimniecisko darbību. Turklāt minētais pienākums neizriet no programmas ieviešanā piemērojamiem normatīvajiem aktiem. 


MK noteikumu Nr. 537 9.2.apakšpunkts tika iekļauts, pamatojoties uz EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) Nr. 1303/2013 (2013. gada 17. decembris), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk - Regula Nr. 1303/2013) 37.panta 4.punktu, kur noteikts, ka, ja no finanšu instrumentiem sniedz atbalstu uzņēmumu, tostarp MVU, finansēšanai, ar šādu atbalstu veicina jaunu uzņēmumu izveidi, palīdz veidot uzņēmējdarbības agrīnā posma kapitālu, t.i., sagatavošanas kapitālu un sākuma kapitālu, attīstības kapitālu, kapitālu, kas paredzēts uzņēmuma pamatdarbību nostiprināšanai un jaunu projektu īstenošanai, kā arī veicina pašreizējo uzņēmumu jaunu tirgu vai jaunu attīstības virzienu apguvi, neskarot piemērojamos Savienības valsts atbalsta noteikumus un saskaņā ar konkrētu fondu noteikumiem. Vienlaicīgi jānorāda, ka MK noteikumos Nr.537 noteiktās programmas īstenošanai netiek izmantoti ERAF resursi, bet iepriekšējo ES fondu plānošanas periodu atmaksu finansējums, līdz ar to minētā regula nav tieši piemērojama programmas īstenošanā.
2020.gada 1.aprīlī stājas spēkā EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2020/460 (2020. gada 30. marts), ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013 un (ES) Nr. 508/2014 attiecībā uz īpašiem pasākumiem, kas nepieciešami, lai piesaistītu investīcijas dalībvalstu veselības aprūpes sistēmās un citos to ekonomikas sektoros, reaģējot uz Covid-19 uzliesmojumu (Investīciju iniciatīva reaģēšanai uz koronavīrusu) (turpmāk - Regula Nr.2020/460). Regulas Nr.2020/4602.panta 2.punkts groza regulas Nr.1303/2013  37. panta 4. punktu pievienojot tam šādu daļu: “Vajadzības gadījumā kā pagaidu pasākumu ar finanšu instrumentiem var arī sniegt atbalstu MVU apgrozāmā kapitāla veidā, lai efektīvi reaģētu uz sabiedrības veselības krīzi.”
2020. gada 23. aprīlī stājās spēkā EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2020/558 (2020. gada 23. aprīlis), ar ko Regulas (ES) Nr. 1301/2013 un (ES) Nr. 1303/2013 groza attiecībā uz īpašiem pasākumiem, lai nodrošinātu ārkārtas elastību Eiropas strukturālo un investīciju fondu izmantošanā, reaģējot uz Covid-19 uzliesmojumu  (turpmāk - Regula Nr. 2020/558) .Ar 2. panta 1. punktu ir grozīts regulas Nr. 1303/2013  25.a panta 10. punkts, nosakot, ka, ja finanšu instrumenti sniedz atbalstu MVU apgrozāmā kapitāla veidā saskaņā ar regulas Nr. 1303/2013 37. panta 4. punkta otro daļu, jauni vai atjaunināti uzņēmējdarbības plāni vai līdzvērtīgi dokumenti un pierādījumi, kas ļauj pārbaudīt, vai ar finanšu instrumentu starpniecību piešķirtais atbalsts ir izmantots tā paredzētajam mērķim, kā daļa no apliecinošajiem dokumentiem netiek prasīti. Minētās regulas nav piemērojamas programmas īstenošanā, taču regulu grozījumi izmantojami kā papildus argumentācija paredzētajām MK noteikumu izmaiņām.
 
Lai vēl vairāk palīdzētu saimnieciskās darbības veicējiem, īpaši ņemot vērā Covid-19 ierobežojumu radīto negatīvo ietekmi, atgūties no Covid-19 pandēmijas negatīvās ietekmes, kā arī veicinātu kredītiestāžu apgrozāmo līdzekļu aizdevumu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem, Noteikumu projekts paredz, ka garantijas, kas tiek piešķirtas, izmantojot ES fondu 2007.-2013.gada plānošanas perioda atmaksāto finansējumu, arī turpmāk var sniegt apgrozāmo līdzekļu aizdevumiem bez pierādīšanas par komersanta izaugsmi, attīstību vai darbības paplašināšanu.
 
Problēmas apraksts
II Par finanšu pakalpojumu iekļaušanas termiņa pagarinājumu
Portfeļgarantijas piešķir kredītiestādes, kuras tika atlasītas atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un objektīvā atlases procedūrā atbilstoši akciju sabiedrības “Attīstības finanšu institūcija Altum” (turpmāk – Altum) Portfeļgarantiju programmas kredītiestāžu atlases noteikumiem[1]. Kopumā divās atlases kārtās  ir noslēgti pieci sadarbības līgumi ar kredītiestādēm Komersantu portfeļgarantiju programmā, ar vēlāko līguma darbības termiņu – 2022.gada 30.jūnijs. MK noteikumu Nr.537 19.3.apakšpunktā noteikts, ka kredītiestāde iekļauj finanšu pakalpojumus portfelī divus gadus no līguma noslēgšanas ar sabiedrību "Altum". Altum un kredītiestāde var vienoties par šā termiņa pagarināšanu, bet ne ilgāk kā par diviem gadiem. 2018.gadā Altum veica kredītiestāžu 1.atlases kārtu  (atlasītas 3 kredītiestādes), bet 2.atlasi 2019.gadā (atlasītas 2 kredītiestādes). Līgumiem, kuri noslēgti 1. atlases ietvaros, ir jau izmantota iespēja pagarināt līgumu darbības termiņu par diviem gadiem saskaņā ar MK noteikumu Nr.537 19.3.apakšpunktu un tos vairs nevar pagarināt, lai netiktu radītas ekonomiskās priekšrocības kredītiestādēm.


[1] Apstiprināti Altum Atlases komisijas 2018.gada 8.februāra sēdē.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Komersantu portfeļgarantiju programmas nepārtrauktību un finansējuma pieejamību komersantiem, Ekonomikas ministrija ierosina piešķirt programmai papildus finansējumu, lai Altum 2022.gada sākumā varētu izsludināt jaunu kredītiestāžu atlasi, kuras ietvaros līdz 2022.gada 30.jūnijam tiktu noslēgti līgumi ar atlasītajām kredītiestādēm uz jaunu 4 gadu termiņu.
Portfeļgarantiju programmas ietvaros garantijas izsniedz vidēji 7 milj. EUR gadā. Optimālais programmas darbības termiņš ir četri gadi, kuros kopā garantijās izsniegtu līdz 28 milj. EUR. Atbilstoši MK noteikumu 16.1. punktā noteiktajai maksimālai ierobežotās garantijas likmei 17,5% garantiju izsniegšanai norādītajā apjomā nepieciešams risku segums ~ 5 milj. EUR. Atbilstoši pašreizējai prognozei 2022.gada 30.jūnijā esošās portfeļgarantiju programmas ietvaros riska seguma atlikums būs ~ 1.5 milj. EUR, līdz ar to papildus risku segums no publiskā finansējuma nepieciešams ~ 3.5 milj. EUR.
Līdz ar to Ekonomikas ministrija ierosina programmas īstenošanai piešķirt papildus finanšu instrumentu atmaksas 3.5 milj. EUR apmērā programmas nepārtrauktības nodrošināšanai. Minētais finansējums ir brīvs no citām saistībām un var tikt izmantots šis programmas īstenošanai. Tā kā šis papildus finansējums tiks paredzēts kā ALTUM saistības pret Ekonomikas ministriju, tad minētās saistības nepalielinās EK lēmumā SA.36904 24. un 121. punktā noteiktās pamatkapitāla un rezerves kapitāla summas. Par finansējuma palielinājumu Komersantu portfeļgarantiju programmā tiks veikts ietekmes un risku novērtējums.
Kopumā programmas ietvaros uz 2021. gada III. ceturkšņa beigām ir izsniegtas 600 garantijas 24.74 milj. euro apmērā.  Ņemot vērā, ka finanšu pakalpojumu iekļaušanas termiņa pagarinājums neattiecas uz COVID-19 portfeļgarantiju programmu, kuras finansējums ir noteikts MK noteikumu Nr.537 51. punktā, šīs programmas izpildes rādītāji nav norādīti un netiek ietekmēti.
Problēmas apraksts
III Par finansējuma Covid-19 portfeļgarantijām
Kopš 2020.gada aprīļa saskaņā ar MK noteikumu Nr.537 5.1 punktu Altum īsteno arī Covid-19 portfeļgarantiju programmu.
2020.gada martā MK noteikumos Nr.537 tika apstiprināti nosacījumi Covid-19 portfeļgarantijām. Izsludinātās kredītiestāžu atlases rezultātā Altum noslēdza sadarbības līgumus ar piecām kredītiestādēm: SIA “UniCredit Leasing” (tagad SIA “Citadele Leasing”); personu apvienību – AS “Swedbank” un SIA “Swedbank Līzings”; personu apvienību AS “SEB banka” un SIA “SEB līzings”; personu apvienību AS “Citadele Banka” un SIA “Citadele līzings un faktorings”; “Luminor Bank” AS Latvijas filiāli.  Pēc līgumu sākotnējā darbības termiņa beigām (30.12.2020) visas komercbankas, izņemot “Luminor Bank” AS Latvijas filiāli, pagarināja līgumu darbības termiņu līdz 2021. gada 31. decembrim.
Programmas sākotnējais darbības termiņš bija 2020.gada 30.decembris. Veicot izmaiņas Covid-19 atbalsta programmās, 2020.gada decembrī Ekonomikas ministrija veica izmaiņas arī MK noteikumos Nr.537 un pagarināja Covid-19 portfeļgarantiju programmas darbības termiņu līdz 2021.gada 31.decembrim.
Risinājuma apraksts
Ekonomikas ministrija 2021.gada 23.novembrī lūdza Latvijas Finanšu nozares asociācijas (LFNA) viedokli par nepieciešamību pagarināt programmas darbības termiņu līdz 2022. gada 30.jūnijam.
LFNA 2021.gada 1.decembrī informēja Ekonomikas ministriju, ka LFNA biedri, ar kuriem Altum bija noslēdzis sadarbības līgumu par Covid-19 portfeļgarantiju programmas ieviešanu, aptaujā norādīja, ka neredz nepieciešamību pagarināt šīs programmas darbības termiņu līdz 2022. gada 30.jūnijam un programmai pieejamais finansējums būtu jāizmanto citām prioritātēm, piemēram, sākotnējai (“standarta”) jeb Komersantu portfeļgarantiju programmai. Šobrīd klienti plašāk izmanto dažādus atbalsta instrumentus, līdz ar to svarīgi nodrošināt atbalsta nepārtrauktību starp ES fondu plānošanas periodiem. Komersantiem joprojām tiks saglabāta iespēja pieteikties uz atbalstu COVID-19 izraisītās pandēmijas negatīvās ietekmes samazināšanai COVID-19 Individuālajām garantiju ietvaros, kuras regulētas 2020. gada 19. marta MK noteikumos Nr. 150 “Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība”, ņemot vērā, ka ir saņemts Eiropas Komisijas 2022. gada 12. janvāra lēmums lietā State Aid SA.101295 (2021/N) - Latvia COVID-19: Prolongation of the scheme SA.56722, as already amended by SA.60409 and SA.63139 par atbalsta programmu darbības termiņa pagarināšanu līdz 2022. gada 30. jūnijam, kas tiek sniegtas garantiju veidā.
Atbilstoši Altum sniegtajai informācijai kopš Covid-19 portfeļgarantiju programmas uzsākšanas ir izsniegtas 35 garantijas 1,4 milj. EUR apmērā. 
Līgumu darbības termiņi par garantiju izsniegšanu ar bankām ir beigušies 2021.gada 31.decembrī un jauni darījumi portfelī vairs netiek iekļauti, tāpēc Altum aplēses par nepieciešamo publiskā finansējuma riska segumu spēkā esošajām COVID 19 portfeļgarantijām ir  līdz 0,5 milj. Tādējādi esošo programmas finansējuma apmēru ir iespējams samazināt par 8,5 milj. EUR. Ekonomikas ministrija izvērtēs nepieciešamību atbrīvotā finansējuma izmantošanai citām atbalsta programmām un sagatavos priekšlikumu apstiprināšanai Ministru kabinetā.
Problēmas apraksts
IV Sabiedrības "Altum" pārvaldības izmaksas/maksa
Nodrošinot vienādu pieeju visās Altum īstenotajās  portfeļgarantiju programmās, ar grozījumiem MK noteikumu Nr.537 6.punktā programmas ieviešanas un apkalpošanas maksu nosaka, izsakot procentuālā apmērā no portfeļa apjoma.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši Noteikumu projektā paredzētajiem grozījumiem no 2022.gada 1.janvāra vadības izdevumu kompensācija tiks veikta saskaņā ar 2013. gada 17. decembra Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu 44.panta 1.daļas c) sadaļu, piemērojot fiksētu gada likmi  apmērā no vidējā garantiju portfeļa. Altum vadības izmaksu kompensācijas mehānisma izmaiņas, pārejot no vadības izmaksu kompensācijas uz fiksētu ikgadēju likmi,  izteiktu procentuālā izteiksmē no vidējā garantiju portfeļa, neietekmē programmas finanšu rezultātu. Papildus tam precizēta atsauce uz Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 480/2014), 13. panta 3. punktā noteikto kopējās robežvērtības apmēru. Vienlaicīgi jānorāda, ka šī programma netiek īstenota no ES fondu programmu finansējuma, tādēļ atsauce uz minētajām regulām norādīta ievērojot labas likumdošanas prakses principus.
Programmas ieviešanas izmaksas ir noteiktas ierobežotas pieejamības programmas rādītāju novērtējumā un kā iepriekš norādīts, šīs izmaiņas neietekmē programmas kopējās ieviešanas izmaksas, bet izmaksu kompensēšanas metodi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0480
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
KOMISIJAS DELEĢĒTĀ REGULA (ES) Nr. 480/2014 (2014. gada 3. marts), ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
KOMISIJAS DELEĢĒTĀ REGULA (ES) Nr. 480/2014 (2014. gada 3. marts), ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 480/2014 12. un 13. panta 3. punkts
MK noteikumu 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts neskar šo jomu.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts neskar šo jomu.
Cita informācija
Nav.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedriskajā apspriešana nav saņemti viedokļi.
 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • "Attīstības finanšu institūcija Altum" AS

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
Noteikumu projekta izpilde tiks nodrošināta Ekonomikas ministrijas un Altum esošo funkciju un cilvēkresursu ietvaros.

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi