Anotācija (ex-ante)

22-TA-3840: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" reformas 2.1. "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija"  investīcijas 2.1.1.1.i. "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" projekta "Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai" pases apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija  noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr.435) nosacījumiem. Rīkojuma projektu (projekta pase) ir sagatavojis finansējuma saņēmējs Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs.
Projekts “Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai” (turpmāk – projekts) tiks īstenots MK noteikumu Nr. 435  4. pielikumā "Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums" iekļautā nolūka "Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai" ietvaros.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienā kā vienu no prioritātēm ir izvirzījis e-lietas programmas turpmāku attīstību un pilnveidi. Lai šis mērķis tiktu sasniegts, ir plānots īstenot projektu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Projekts tiks izstrādāts saskaņā ar MK noteikumu Nr. 435 nosacījumiem. Projekts tiks īstenots un tā projekta pase izstrādāta atbilstoši MK noteikumu Nr. 435  4. pielikumā 5.nodaļas "E-lietas programma" investīcijas nolūkam “Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai” un Ministru kabineta 2021. gada 18. februāra sēdē (prot. Nr.18, 63.§) izskatītajam informatīvajam ziņojumam "Par drošu tehnoloģisko rīku un risinājumu izmantošanu robežu pārvaldības stiprināšanai un epidemioloģisko risku mazināšanai (ViedX) ieviešanu". Projekta īstenošana veicinās Atveseļošanas un noturības plāna apstiprināto rādītāju sasniegšanu.

Projekta īstenošanā, kas ir plānots kā daļa no valsts mēroga iniciatīvas "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide", plānots:
1. Pilnveidot tehnoloģisko platformu transportlīdzekļu pārvietošanās Latvijas valsts teritorijā noziedzīgo nodarījumu ātrākā procesu atklāšanā,  tam izmantojot video novērošanas kameru tehnoloģijas, kas ar programmatūras palīdzību fiksē informāciju par transportlīdzekļiem, piemēram, būs iespējams operatīvi identificēt transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmes un salīdzināt tās ar sistēmā definētiem transportlīdzekļu sarakstiem. Konstatējot sakritību, informācija par šāda transportlīdzekļa kustību automātiski var tikt paziņota operatīvās vadības struktūrvienībai un tālāk pieejamam resursam, kas reaģētu uz šo incidentu. Kā arī fiksēt informāciju par atsevišķa veida administratīvajiem pārkāpumiem ceļu satiksmē.;
2. Uzsākt Kriminālprocesa informācijas sistēmas (turpmāk - KRASS) - 1. posma izstrādi, kas nodrošinātu iespēju uzsākt izmeklēšanas procesa īstenošanu elektroniskajā vidē, datu apmaiņu Tieslietu ministrijas elektroniskajā lietu katalogā, lietu izsekojamību, informācijas pieejamību un atklātību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Vienotas tehnoloģiskās platformas transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai un uzkrāšanai:
Šobrīd, pieaugot tehnoloģiju īpatsvaram ikdienā, pieaug arī iespējas un nepieciešamība īstenot drošu informācijas un komunikāciju tehnoloģiju integrāciju, lai būtu iespējams optimizēt dažādu dienestu un specifiskas jomas pārraugošu iestāžu ikdienas darbību, ievērojot datu drošības prasības, sasniedzot šī ziņojuma galveno mērķi – drošu sabiedrību. Tādējādi ļaujot pārvaldīt ierobežotus resursus ievērojami efektīvāk un izmantot sasniegto, lai uzlabotu dienestu pamatdarbības kvalitāti, kopējo sniegumu, kā arī ciešāk mijiedarboties ar sabiedrību. Šādām drošām tehnoloģijām ir raksturīga strauja attīstība un spēja nodrošināt auditējamu lielapjoma datu apstrādi un padziļinātu analītiku, kā arī ir potenciāls ievērojami atslogot tiesībsargājošo iestāžu ikdienas darbu.

2. KRASS 1. posma izstrāde:
Esošajā situācijā no valsts budžeta ik gadu tiek tērēti ievērojami cilvēkresursi un finanšu līdzekļi administratīvo darbību veikšanai, kas nav tieši saistīti ar noziedzīgu nodarījumu izmeklēšanu: procesuālo dokumentu saskaņošanai, dažādas informācijas un izziņu ievākšanai no citām valsts un pašvaldību iestādēm, pasta izdevumiem ar lietu saistīto dokumentu izsūtīšanai lietas dalībniekiem, dokumentu saskaņošanai ar uzraugošo prokuroru.
Papildus manuālajai dokumentu apritei, ziņas par valstī reģistrētajiem noziedzīgajiem nodarījumiem, uzsāktajiem kriminālprocesiem un kriminālprocesos pieņemtajiem procesuālajiem lēmumiem ir jāievada KRASS. Tas ir darbietilpīgs un otršķirīgs process, jo primāri procesa virzītāju uzdevums ir izmeklēt noziedzīgu nodarījumu, nevis vadīt datus informācijas sistēmā. Līdz ar to, ne vienmēr KRASS dati tiek ievadīti savlaicīgi un kvalitatīvi. Veidojot IIIS2 sistēmu kā sākotnējo pamatu e-lietai, procesuālo dokumentu sagatavošanu, parakstīšanu, saskaņošanu, nosūtīšanu, reģistrēšanu, kriminālprocesā iesaistīto personu iepazīstināšanu un izziņu ievākšanu no citām valsts un pašvaldību iestādēm veiktu elektroniskajā vidē, vienlaicīgi nodrošinot vairākām amatpersonām ar kriminālprocesu strādāt vienlaicīgi. Šo aktīvo kriminālprocesu uzturēšana un pārvaldīšana tikai papīra formā ir ļoti apgrūtinoša, laika resursus patērējoša un neefektīva. Esošā sistēma KRASS pilnībā šādu iespēju nenodrošina. Līdz ar to papīra dokumentu apjoms, kāds ir jāuztur vienai amatpersonai ir ievērojams un esošā sistēma nenodrošina efektīvu procesu pārvaldību, un arī netiek ievērots resursu ekonomijas princips, jo liela daļa no lietā esošiem dokumentiem ir digitāli radīti, tad tiek izdrukāti un manuāli pievienoti lietas materiāliem, jo nepastāv vienota vide nepieciešamās informācijas apvienošanai un tālākās izmantošanas nodrošināšanai visām procesos iesaistītajām pusēm. Līdz ar to esošajā situācijā lietas ietvaros netiek pilnvērtīgi nodrošinātas digitāli radītu materiālu tālākās apstrādes iespējas, izmantojot IKT piedāvātos risinājumus, šāda veidā samazinot arī pievienoto vērtību, kas jau šobrīd tiek radīta sagatavojot dokumentu elektroniskā veidā.
Šobrīd katrai no tiesvedībā un izmeklēšanā iesaistītajām institūcijām ir sava pamatdarbības informācijas sistēma, kurā tiek ievadīta pamatdarbības procesu sekmīgai izpildei nepieciešamā informācija. Netiek veikta vienota elektroniska sākotnējo izziņas procesu (pirms kriminālprocesa vai administratīvā procesa ierosināšanas/atteikuma) pārvaldība, kas būtiski apgrūtina informācijas apkopošanu un pārskatīšanu. Šajos procesos nenotiek metadatu apmaiņa, kas ietekmē turpmāko procesu mijiedarbību un nepārtrauktību.
Risinājuma apraksts
1. Jau šobrīd datu modeļi, kuru pamatā ir iepriekš uzkrāta dažāda veida informācija, tiek izmantoti, lai jau iepriekš prognozētu un identificētu vietas, kurās ar augstu ticamības pakāpi ir gaidāmi pārkāpumi, kas palielina veikto noziegumu daudzumu valstī un apdraud sabiedrību. Vienotas tehnoloģiskās platformas transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai un uzkrāšanai  izveide ar datu drošības prasībām atbilstošu (GDPR savietojamu) video pārvaldības programmatūru ļautu vienlaicīgi nodrošināt gan proaktīvu, gan iepriekš plānojamu tiesībsargājošo iestāžu darbu, ļaujot izmantot uzkrāto informāciju reālā laika režīmā, lai jau iepriekš iesaistītos potenciālu likumpārkāpumu novēršanā un analizēt uzkrāto informāciju, lai plānveidīgi organizētu resursu sadali, balstoties uz pazīmēm par iespējamiem likumpārkāpumiem, šādi veicot efektīvu prevencijas darbu.
Ieviešot Vienotu tehnoloģisko platformu transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai un uzkrāšanai, vienlaicīgi ir iespējams ieviest modernus, datu drošības prasībām atbilstošus tehnoloģiskos risinājumus, kas atbilst mūsdienu drošības situācijai, lai ar tehniskiem risinājumiem, lai ilgtermiņā veicinātu rūpes par kārtību un drošību valstī, izmantojot apjomīgo analizējamās un paralēli izmantojamās informācijas daudzumu, vienlaicīgi ievērojot datu pārvaldības drošības prasības, izmantojot auditējamu un drošu autentifikācijas risinājumu, nepieļaujot neautorizētu piekļuvi trešajām personām; attīstīt valstī pieejamo infrastruktūru, nodrošinot drošu un modernu tehnoloģisko risinājumu un tam piemērotu iekārtu ekspluatāciju un pilnvērtīgu izmantošanu; izmantojot dažādu analītisko moduļu sniegtās iespējas, integrējot tos platformā, ir iespējams ar nelielu, kvalificētu speciālistu skaita palīdzību fiksēt un nepieciešamības gadījumā reaģēt uz dažāda tipa transportlīdzekļu pārkāpumiem.
Piemēram, būs iespējams operatīvi identificēt transporta līdzekļu numura zīmes un salīdzināt tās ar sistēmā definētiem transportlīdzekļu sarakstiem. Konstatējot sakritību, informācija par šādu transportlīdzekļu kustību automātiski var tikt paziņota operatīvās vadības struktūrvienībai un tālāk pieejamam resursam, kas reaģētu uz šo incidentu. Fiksēt informāciju par transporta līdzekļa dalību ceļu satiksmē bez derīgas tehniskās apskates vai obligātas civiltiesiskās apdrošināšanas polises vai neievērojot autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas noteikumus.
2. Iesākot KRASS 1. posma izveidi, lai risinātu lietas materiālu aprites izsekojamības, pārraudzības un dokumentu aprites procesa nepilnības, nepieciešams – nomainīt papīra dokumentu formāta uz elektronisko dokumentu formu; elektroniskos dokumentus parakstīt, saskaņot un tos tālāk nosūtīt digitālajā vidē, izveidojot vienoto darba vidi.

3. Pēc Rīkojuma projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā projekta Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs kā finansējuma saņēmējs saskaņā ar MK noteikumu Nr. 435 13.2. apakšpunktu pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas saņemtā uzaicinājuma par projekta iesnieguma iesniegšanu, to sniegs, ievadot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā projekta iesnieguma datus.

4. Par projekta iesnieguma iesniegšanu un projekta īstenošanu, un projekta pasē plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu atbildīgs ir Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs.

5. Atbalsts Iekšlietu ministrijas Informācijas centram un Valsts policijai projekta ietvaros tiks sniegts to valsts deleģēto funkciju ietvaros šo funkciju veikšanai. Projekta ietvaros komercdarbības atbalsts netiks sniegts.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 435 4.pielikumā "Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums" norādīto Iekšlietu ministrijas atbildībā ir investīcijas 2.1.1.1.i nolūks "Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai", un tā kopējais finansējums ir 2 807 280 euro apmērā (bez PVN).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektam būs labvēlīga ietekme, jo tiks ieviesta vienota tehnoloģiskā platforma transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai, datu uzkrāšanai un analīzei kā arī tiesību aizsargājošās iestādēs materiālu aprite tiks organizēta elektroniski, kas ļaus efektīvāk plānot un organizēt veicamo darbu izpildi. 
Rīkojuma projektam ir ietekme uz Iekšlietu ministrijas Informācijas centru, jo tam tiks noteikts finansējuma saņēmēja pienākums. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Kopā
0,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Kopā
0,00
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
342 137
0
842 184
0
842 184
780 775
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
342 137
0
842 184
0
842 184
780 775
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
408 460
0
996 935
0
996 935
935 526
2.1. valsts pamatbudžets
0
408 460
0
996 935
0
996 935
935 526
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-66 323
0
-154 751
0
-154 751
-154 751
3.1. valsts pamatbudžets
0
-66 323
0
-154 751
0
-154 751
-154 751
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-66 323
-154 751
-154 751
-154 751
5.1. valsts pamatbudžets
-66 323
-154 751
-154 751
-154 751
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projektu plānots īstenot no 2023. gada 1. oktobra līdz 2026. gada 1. jūnijam, savukārt līdz 2026. gada 31. maijam paredzēts iesniegt noslēguma maksājuma dokumentāciju. Projekta administratīvās izmaksas paredzētas līdz 10 % no Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējuma jeb 2 807 280*0,1=280728 euro. Projekta kopējās izmaksas ir 3 337 856 euro.

Kopējais projekta īstenošanas izdevumu apmērs no Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējuma plānots 2 807 280 euro apmērā, un valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) izmaksu segšanai plānots 530 576 euro apmērā ((Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna finansējums-administratīvās izmaksas)*0,21=(2807280-280728)*0,21= 530 576 euro).

 
Pozīcija 2023. 2024. 2025. 2026. Finansējums kopā
Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai Bez PVN (EKK 5000, Kapitālie ieguldījumi) 315 819 736 911 736 911 736 911 2 526 552
PVN (valsts budžeta finansējums) 66 323 154 751 154 751 154 751 530 576
Kopā ar PVN 382 142 891 662 891 662 891 662 3 057 128
Administratīvās izmaksas (EKK 1000, Atalgojums) 26 318 105 273 105 273 43 864 280 728
Kopā Atveseļošanās un noturības mehānisma finansējums
 
342 137 842 184 842 184 780 775 2 807 280
Valsts budžeta finansējums 66 323 154 751 154 751 154 751 530 576
Projekta finansējums 408 460  996 935 996 935 935 526 3 337 856

Pēc Vienotas tehnoloģiskās platformas transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai un uzkrāšanai projektēšanas un Kriminālprocesa informācijas sistēmas platformas projektēšanas, izstrādes un kvalitātes kontrole pabeigšanas ik gadu (no 2026. gada 1. jūnija) nepieciešamais finansējums uzturēšanas izdevumu segšanai provizoriski ir 342 400 euro, kas aprēķināts (4280 cilvēkstundas * 80 euro), ņemot vērā Informācijas centra uzturēšanas un izstrādes izmaksas informācijas sistēmām un platformām, kas pēc savas funkcionalitātes un apjoma ir līdzīgas.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums, tai skaitā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izmaksu segšanai Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 74.06.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi” tiks pārdalīts no valsts budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajam.

PVN izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda finansējuma.

Papildus nepieciešamais finansējums projekta rezultātu uzturēšanai tiks pieprasīts:
- saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 17.janvāra noteikumu Nr.15 “Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam” (turpmāk - noteikumi Nr.15) 9.4. apakšpunktu, ņemot vērā izmaiņas izdevumos pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanai, ja projekts vai tā posms ir pilnībā pabeigts, nodots ekspluatācijā, par to ir veikts galīgā norēķina maksājums un tas turpmāk jāfinansē no valsts budžeta līdzekļiem
- saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas”, ja finansējums attiecīgajā gadā nepieciešams pirms tiek precizētas izmaiņas izdevumos pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanai atbilstoši noteikumiem Nr.15.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projekts regulē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas saistības ar projekta īstenotāju Informācijas centru kā finansējuma saņēmēju. Šis rīkojuma projekts pēc būtības neskars sabiedrības intereses. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
  • Iekšlietu ministrija
  • Valsts policija
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot aktivitātes KRASS 1. posma darbības, tiks uzlaboti un pilnveidoti e-lietas un KRASS ietvaros sniedzamie pakalpojumi elektroniskajā vidē.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot projekta aktivitātes, tiks pilnveidota Valsts policijas un citu iesaistīto iestāžu informācijas sistēmas.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta īstenotājam jānodrošina, ka projekts izpilda nepieciešamās prasības principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanai un atbilst Atveseļošanas fonda plānā noteiktajiem ES un nacionālajiem vides tiesību aktiem.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektu īstenotāji aicināti ievērot zaļā publiskā iepirkuma prasības.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izveidojot vienotas tehnoloģiskās platformas transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai un uzkrāšanai un attīstot KRASS pakalpojumus projekta ietvaros,  jāievēro un jānodrošina personas datu aizsardzību.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi