Anotācija (ex-ante)

23-TA-1266: Cits plānošanas dokumenta (grozījumu) projekts (Groza ar plānošanas dokumentu)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 8. jūnija rīkojumā Nr. 407 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 59.0. versija)"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumu Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" 13.2. apakšpunktu projektam jāatbilst informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūrā iekļautajam projekta aprakstam, kas apstiprināts Ministru kabinetā.
Projekts Nr. 2.2.1.1/21/I/005 "Nodokļu pakalpojumu automatizācija" (turpmāk – projekts) tiek īstenots Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" ietvaros.
Tā kā Valsts ieņēmumu dienestam (turpmāk – VID) ir svarīgi uzlabot nodokļu maksātājiem sniedzamo pakalpojumu kvalitāti, tad projekta ietvaros papildu tiek pilnveidoti VID pamatdarbības procesi "Iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārskatu par fiziskās personas – nerezidenta – gūtajiem ienākumiem un samaksāto nodokli Latvijas Republikā datu apstrāde un kvalitātes pārbaude" un "Pievienotās vērtības nodokļa gada deklarācijas datu apstrāde un kvalitātes pārbaude", nodrošinot datu apstrādes un kvalitātes pārbaudes procesu automatizāciju, tādējādi sniedzot ātrāku atbalstu nodokļu maksātājiem. Līdz ar to nepieciešams palielināt projekta īstenošanas finansējumu par 503 913 euro.
Ar Ministru kabineta 2023. gada 14. marta rīkojumu Nr. 136 "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam" ir noteikts projekta plānotais finansējums 3 788 513 euro. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Viens no projekta mērķiem ir "Pilnveidot VID pamatdarbības procesu automatizāciju" un papildus esošajam projekta tvērumam pilnveidot vēl divus VID pamatdarbības procesus, nodrošinot ātrāku atbalstu un kvalitatīvākus pakalpojumus nodokļu maksātājiem, tādēļ nepieciešams palielināt kopējo projekta finansējumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
VID plānotais projekts "Nodokļu pakalpojumu automatizācija" tika apstiprināts ar Ministru kabineta 2021. gada 8. jūnija rīkojumu Nr. 407 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 59.0. versija)" (turpmāk – MK rīkojums Nr. 407).
Finansējuma saņēmējs ir VID, projekta īstenošana tika uzsākta 2021. gada 20. oktobrī, un to ir plānots īstenot 27 mēnešu laikā – līdz 2023. gada 31. decembrim. Šobrīd turpinās projekta īstenošana un vienlaikus, ņemot vērā problēmas aprakstā minētos faktorus, ir apzinātas prasības, lai īstenotu pamatojuma aprakstā minēto procesu datu apstrādes un kvalitātes pārbaudes automatizāciju.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) sagatavotajā Ministru kabineta 2023. gada 14. marta rīkojuma Nr. 136 "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam" anotācijā tika novirzīts papildu finansējums 503 913 euro apmērā projektam "Nodokļu pakalpojumu automatizācija", lai īstenotu "Iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārskata par fiziskās personas – nerezidenta – gūtajiem ienākumiem un samaksāto nodokli Latvijas Republikā" un par taksācijas periodu iesniedzamās pievienotās vērtības nodokļa deklarācijas pielikuma "Pievienotās vērtības nodokļa deklarācija par taksācijas gadu" (PVN 4 deklarācija) datu apstrādes un kvalitātes pārbaudes procesu automatizāciju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
VID ir nepieciešams pilnveidot divus VID pamatdarbības procesus "Iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārskatu par fiziskās personas – nerezidenta – gūtajiem ienākumiem un samaksāto nodokli Latvijas Republikā datu apstrāde un kvalitātes pārbaude" un "Pievienotās vērtības nodokļa gada deklarācijas datu apstrāde un kvalitātes pārbaude", lai sniegtu kvalitatīvākus pakalpojumus nodokļu maksātājiem. VID ierosināja un VARAM atbalstīja minēto procesu automatizācijas īstenošanu projekta ietvaros un VARAM darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" ietvaros pārdalīja nepieciešamo finansējumu citiem augstas gatavības projektiem. Patlaban projekta ietvaros tiek pilnveidoti 9 darbības procesi (7 VID pamatdarbības procesi un 2 VID kritiskās infrastruktūras nodrošināšanas procesi) un 7 e-pakalpojumi.
Risinājuma apraksts
Šobrīd ir apzināti veicamie darbi, lai sasniegtu projekta mērķi un papildus esošajam projekta tvērumam pilnveidotu un automatizētu vēl divus VID pamatdarbības procesus: "Iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārskatu par fiziskās personas – nerezidenta – gūtajiem ienākumiem un samaksāto nodokli Latvijas Republikā datu apstrāde un kvalitātes pārbaude" un "Pievienotās vērtības nodokļa gada deklarācijas datu apstrāde un kvalitātes pārbaude". Pēc procesu automatizācijas (datu apstrādes un kvalitātes pārbaudes) tiks nodrošināts ātrāks atbalsts un kvalitatīvāki pakalpojumi nodokļu maksātājiem.
Atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 14. marta rīkojuma Nr. 136 "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam" anotācijā norādītajam projektam palielināts finansējums par 503 913 euro, kas tiks izmantots "Iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārskata par fiziskās personas – nerezidenta – gūtajiem ienākumiem un samaksāto nodokli Latvijas Republikā" un taksācijas periodu iesniedzamās pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) deklarācijas pielikuma "Pievienotās vērtības nodokļa deklarācija par taksācijas gadu" (PVN 4 deklarācija datu apstrādes un kvalitātes pārbaudes procesu automatizācijai, tādēļ projekta kopējais finansējums palielinās uz 3 788 513 euro.
Projekta detalizētā apraksta kopsavilkumā veikti labojumi – iznākuma rādītājs "Pilnveidoti darbības procesi" vērtība "9" aizstāta ar skaitli "11" un rādītāja "Pilnveidoti e-pakalpojumi" vērtība "6" aizstāta ar skaitli "8", kā arī palielināts projekta finansējums uz 3 788 513 euro.
Projekta detalizētais apraksts papildināts ar diviem jauniem procesiem, kas tiks pilnveidoti projekta īstenošanas laikā – "Iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārskatu par fiziskās personas – nerezidenta – gūtajiem ienākumiem un samaksāto nodokli Latvijas Republikā datu apstrāde un kvalitātes pārbaude" un "Pievienotās vērtības nodokļa gada deklarācijas datu apstrāde un kvalitātes pārbaude", un atbilstoši ar diviem jauniem
e-pakalpojumiem: "Iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārskats par fiziskās personas – nerezidenta – gūtajiem ienākumiem un samaksāto nodokli Latvijas Republikā" un "Pievienotās vērtības nodokļa gada deklarācija". Sadaļā "Dati" precizētas datu kopas un to atkalizmantošanas veids un formāts. Precizēta informācija sadaļā "Projekta darbības, laika plāns un izmaksas", precizējot izmaksu sadalījumu atbilstoši aktuālajai situācijai un precizētajam projekta finansējuma apjomam. Precizēta informācija sadaļā "Sociālekonomiskais indikatīvais lietderīgums" atbilstoši precizētajai projekta summai. Sadaļa "Projekta organizācija un pārvaldība" papildināta ar aktualizētu aprakstu un shēmu.
VID 2023. gada 28. martā ar vēstuli Nr. 33.1.5-1/2/258 nosūtīja VARAM saskaņošanai un informācijai Centrālajai finanšu un līguma aģentūrai (turpmāk – CFLA) projekta detalizēto aprakstu ar papildinājumiem par darbības procesu un
e-pakalpojumu pilnveidi un 2023. gada 28. aprīlī ar vēstuli Nr. 11-2/2492 "Par projekta "Nodokļu pakalpojumu automatizācija" detalizētā apraksta grozījumiem" tika saņemts VARAM saskaņojums.
Pēc MK rīkojuma Nr. 407 grozījumu apstiprināšanas tiks iesniegti projekta vienošanās grozījumi CFLA.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Projekta grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, 71. panta izpratnē un neietekmē projekta mērķu sasniegšanu.
VID veic valsts noteikto uzdevumu, tādējādi finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un attiecīgi nav jāpiemēro valsts atbalsta regulējums.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Projekta mērķis ir samazināt administratīvo slogu uzņēmējdarbībai un paaugstināt Latvijas komersantu konkurētspēju Eiropas Savienības kopējā tirgū, kā arī paātrināt ar nodokļu samaksu un atmaksu saistīto VID pakalpojumu sniegšanu. Projekta īstenošanas rezultātā paredzēts sniegt ātrāku atbalstu, lai veicinātu apgrozāmo līdzekļu apriti uzņēmējdarbībā un mājsaimniecībās. Tiks pilnveidoti procesi un elektroniskie pakalpojumi, kas nodrošinās, ka vismaz 90 % saimnieciskās darbības veicēju pakalpojumus pieprasīs elektroniski.

Lai, iesniedzot dokumentu, nodokļu maksātājam operatīvi tiktu sniegta atgriezeniskā saite par dokumenta korektumu un tā pieņemšanu, projekta ietvaros papildus tiks pilnveidoti šādi procesi un attiecīgie pakalpojumi:
1) "Iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārskata par fiziskās personas – nerezidenta – gūtajiem ienākumiem un samaksāto nodokli Latvijas Republikā datu apstrāde un kvalitātes pārbaude". 2022. gadā VID ietekmēto nodokļu maksātāju skaits, kas izmantoja pakalpojumu "Iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārskats par fiziskās personas – nerezidenta – gūtajiem ienākumiem un samaksāto nodokli Latvijas Republikā", bija 35 529.
2) "Pievienotās vērtības nodokļa gada deklarācijas datu apstrāde un kvalitātes pārbaude". Procesa pilnveide ļaus ātrāk uzsākt nodokļa administrēšanas pasākumus tiem nodokļu maksātājiem, kuriem pievienotās vērtības nodokļa gada deklarācijā veidojas no budžeta atmaksājamā summa. Tā rezultātā nodokļu maksātājiem tiks ātrāk atmaksāti apgrozāmie finanšu līdzekļi. 2022. gadā VID ietekmēto nodokļu maksātāju skaits, kas izmantoja pakalpojumu "Pievienotās vērtības nodokļa gada deklarācija", bija 20 436. 2022. gadā iesniegto pievienotās vērtības nodokļa gada deklarāciju skaits ar atmaksājamu pārmaksāto nodokli bija 392 deklarācijas un pārmaksātā nodokļa kopsumma 620 230 euro.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 540 925
428 326
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 540 925
428 326
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 989 324
503 913
0
50 391
0
50 391
50 391
2.1. valsts pamatbudžets
2 989 324
503 913
0
50 391
0
50 391
50 391
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-448 399
-75 587
0
-50 391
0
-50 391
-50 391
3.1. valsts pamatbudžets
-448 399
-75 587
0
-50 391
0
-50 391
-50 391
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-75 587
-50 391
-50 391
-50 391
5.1. valsts pamatbudžets
-75 587
-50 391
-50 391
-50 391
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekts tiks līdzfinansēts no ERAF līdzekļiem, un tā kopējais finansējuma apjoms (kopējās attiecināmās izmaksas) plānots 3 788 513 euro apmērā (informācijas sistēmu (turpmāk – IS) izstrādes izmaksas ir 3 203 913 euro un VID kritisko IS datubāzu migrācijas uz rezerves datu centru izmaksas – 584 600 euro), attiecīgi finansējums no 3 284 600 euro palielināts par 503 913 euro, tai skaitā ERAF finansējums 428 326 euro un valsts budžeta finansējums 75 587 euro.
Provizorisks projekta "Nodokļu pakalpojumu automatizācija" izmaksu aprēķins:
- procesu pilnveidošana/izstrāde – 1 912 124 euro (tajā skaitā palielinājums par 430 514 euro);
- publicitāte – 29 euro (tajā skaitā samazinājums par 6 euro, ņemot vērā faktiskās izmaksas);
- IS veiktspējas un drošības auditi – 45 000 euro;
- datu migrācija – 679 325 euro;
- saistīto IS pielāgošana – 567 435 euro (tajā skaitā palielinājums par 73 405 euro);
- datubāzu replicēšana rezerves datu centrā – 584 600 euro.

Lai nodrošinātu ilgtspējīgu projekta rezultātā izstrādāto IKT risinājumu darbību, pēc projekta termiņa beigām ir plānojamas IKT risinājumu uzturēšanas izmaksas.
Uzturēšanas ietvaros tiks novērstas Maksājumu administrēšanas IS, saistītajās un pielāgotajās IS konstatētās garantijai nepakļautās kļūdas, kā arī samaksātas attiecīgās IS izstrādātāja sniegtās konsultācijas un darbināšanas atbalsts.
Ņemot vērā projekta finansējuma palielinājumu, IKT risinājumu uzturēšanas izmaksas, sākot ar 2024. gadu, plānotas 320 391 euro gadā (10 % no projekta IS izstrādes izmaksu apjoma 3 203 913 euro), attiecīgi iepriekš plānotās uzturēšanas izmaksas 270 000 euro gadā palielināsies par 50 391 euro gadā.

Provizoriskais IKT risinājumu uzturēšanas izmaksu pieauguma aprēķins:
Izmaksu pozīcija Izmaksas euro Cilvēkdienu skaits 1 cilvēkdienas cena euro ar PVN
Izstrādāto procesu uzturēšana (85 %) 42 835 58,84 728*
Saistīto un pielāgoto informācijas sistēmu uzturēšana (15 %) 7556 ~ 10,38 728*
Kopā (100 %) 50 391 69,22  

*Vidējā prognozētā vienas cilvēkdienas cena. Uzturēšanai nepieciešamo cilvēkdienu skaits un cilvēkdienu izmaksas tiek prognozētas, pamatojoties uz cenām šobrīd spēkā esošajos līgumos par IS (Maksājumu administrēšanas informācijas sistēmas, Elektroniskās deklarēšanas sistēmas, Datu noliktavas sistēmas) pilnveidošanu un uzturēšanu, kā arī ņemot vērā prognozējamo cilvēkdienas izmaksu kāpumu (atbilstošu IT cilvēkresursu trūkumu, IT industrijas noslodzi), tāpēc aprēķinos tiek pieņemta cilvēkdienas cena 728 euro ar PVN.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav attiecināms
Cita informācija
Lai nodrošinātu Finanšu ministrijas budžetā nepieciešamo finansējumu,  Finanšu ministrija iesniegs priekšlikumu apropriācijas pārdalei no 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumiem Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajā kārtībā.
Projekta rezultātu uzturēšanai papildus nepieciešamais finansējums tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība netiek piemērota, jo tiesību akta projektu izstrāde nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi