25-TA-758: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumos Nr. 515 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots pēc Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (turpmāk - Pārvalde) iniciatīvas, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta devīto daļu un Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" (turpmāk – Noteikumi Nr. 333) 18. punktu, kā arī, ņemot vērā to, ka ir būtiski palielinājušās tiešās un netiešās izmaksas, kuras Pārvaldei rodas sniedzot maksas pakalpojumus.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts izstrādāts ar mērķi aktualizēt Pārvaldes sniegtos maksas pakalpojumus un pārskatīt to izcenojumus atbilstoši faktiskajām izmaksām.
Spēkā stāšanās termiņš
01.10.2025.
Pamatojums
Spēkā stāšanās termiņš - 2025. gada 1. oktobris - noteikts ar mērķi nodrošināt pārejas periodu Pārvaldes klientiem, kuri plāno vai izmanto Pārvaldes maksas pakalpojumus, tādējādi sniedzot tiem iespēju iepazīties ar precizētajām izmaiņām un attiecīgi pielāgoties to ieviešanai.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 27. maija noteikumu Nr. 321 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes nolikums" 5.4. apakšpunktu Pārvaldei ir tiesības sniegt maksas pakalpojumus. Šobrīd Pārvalde sniedz maksas pakalpojumus saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumu Nr. 515 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes maksas pakalpojumu cenrādis" pielikumu (turpmāk – Noteikumu Nr.515 pielikums), ko nepieciešams grozīt, jo ir būtiski palielinājušās tiešās un netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
Saskaņā ar Noteikumu Nr. 333 18.1. un 18.2. apakšpunktu grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja ir mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu un ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
Saskaņā ar Noteikumu Nr. 333 18.1. un 18.2. apakšpunktu grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja ir mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu un ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Maksas pakalpojumu izcenojumos jāietver visas tiešās un netiešās izmaksas, kas pēdējā gada laikā ir būtiski pieaugušas un Noteikumu Nr.515 pielikumā noteiktās esošās cenas nesedz ar Pārvaldes maksas pakalpojumu sniegšanu visus saistītos izdevumus un neatbilst to faktiskajām izmaksām par precēm un pakalpojumiem, t.sk., kas saistītas ar nekustamo īpašumu nomu un uzturēšanu, energoresursu cenu, informācijas sistēmu uzturēšanu un nodarbināto atlīdzību. Informācijas sistēmu uzturēšana ietver sevī arī visu Pārvaldē iesniegto dokumentu un informācijas sistēmā iekļauto un aktualizēto datu salīdzināšanu ar Fizisko personu reģistra informācijas sistēmas datiem, datu aizsardzības un kiberdrošības prasību ievērošanu un citus ar informācijas sistēmu darbības nodrošināšanu un uzturēšanu saistītus pasākumus. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteikto Pārvaldes darbinieku atlīdzības apmērs tika palielināts mēnešalgu intervālā līdz noteiktajam viduspunktam, ievērojot amatu klasifikācijas. Līdz ar to ir nepieciešams veikt grozījumus Noteikumu Nr.515 pielikumā un izteikt to jaunā redakcijā (turpmāk - projekts).
Risinājuma apraksts
Tā kā ir pieaugušas ar Pārvaldes maksas pakalpojumu sniegšanu saistītās preču un pakalpojumu tiešās un netiešās izmaksas, projektā ir paredzētas izmaiņas visu pakalpojumu izcenojumos. Projektā ietverto pakalpojumu detalizēts izcenojumu aprēķins pievienots projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.pielikumā – Detalizēts maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķins.
Projekts paredz, ka pakalpojumam par daudzvalodu standarta veidlapas sagatavošanu un izsniegšanu papildus informācijai no Fizisko personu reģistra, tiek noteikta konstanta maksa, neatkarīgi no izsniegšanas veida. Daudzvalodu standarta veidlapas sniegšanu paredz Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 6. jūlija regula (ES) 2016/1191 par iedzīvotāju brīvas pārvietošanās veicināšanu, vienkāršojot dažu publisko dokumentu uzrādīšanas prasības Eiropas Savienībā, un grozījumiem Regulā (ES) Nr. 1024/2012, kas tiek piemērota no 2019. gada 16. februāra. Saskaņā ar minētās regulas 1. panta 2. punktu ar šo regulu ievieš daudzvalodu veidlapas, kas izmantojamas kā tulkošanas palīglīdzeklis, kuru pievieno publiskiem dokumentiem, tostarp, informācijai no Fizisko personu reģistra (informācija par personas domicilu un/vai uzturēšanās vietu, ģimenes stāvokli), ko izsniedz Pārvalde. Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3. panta astotā daļa nosaka, ka publiskas personas, kā arī privātpersonas, kuras saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu pilda tām deleģētus vai ar pilnvarojumu nodotus valsts pārvaldes uzdevumus, neuzskata par nodokļa maksātājiem attiecībā uz darbībām vai darījumiem, kuros tās iesaistās valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā. Tādēļ šim Pārvaldes sniegtajam maksas pakalpojumam - daudzvalodu veidlapas izsniegšana, ko Pārvalde nodrošina, īstenojot regulā noteiktos uzdevumus, pievienotās vērtības nodoklis netiek piemērots.
Vienlaikus projekts paredz precizēt Noteikumu Nr.515 pielikuma 12.punktu, paredzot, ka persona iestādē iesniegto dokumentu oriģinālus varētu saņemt tai vēlamā veidā, izmantojot pasta pakalpojumus, kas paredz nosūtīt personas iesniegto dokumentu oriģinālus uz tās norādīto adresi.
Projekts paredz, ka pakalpojumam par daudzvalodu standarta veidlapas sagatavošanu un izsniegšanu papildus informācijai no Fizisko personu reģistra, tiek noteikta konstanta maksa, neatkarīgi no izsniegšanas veida. Daudzvalodu standarta veidlapas sniegšanu paredz Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 6. jūlija regula (ES) 2016/1191 par iedzīvotāju brīvas pārvietošanās veicināšanu, vienkāršojot dažu publisko dokumentu uzrādīšanas prasības Eiropas Savienībā, un grozījumiem Regulā (ES) Nr. 1024/2012, kas tiek piemērota no 2019. gada 16. februāra. Saskaņā ar minētās regulas 1. panta 2. punktu ar šo regulu ievieš daudzvalodu veidlapas, kas izmantojamas kā tulkošanas palīglīdzeklis, kuru pievieno publiskiem dokumentiem, tostarp, informācijai no Fizisko personu reģistra (informācija par personas domicilu un/vai uzturēšanās vietu, ģimenes stāvokli), ko izsniedz Pārvalde. Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3. panta astotā daļa nosaka, ka publiskas personas, kā arī privātpersonas, kuras saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu pilda tām deleģētus vai ar pilnvarojumu nodotus valsts pārvaldes uzdevumus, neuzskata par nodokļa maksātājiem attiecībā uz darbībām vai darījumiem, kuros tās iesaistās valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā. Tādēļ šim Pārvaldes sniegtajam maksas pakalpojumam - daudzvalodu veidlapas izsniegšana, ko Pārvalde nodrošina, īstenojot regulā noteiktos uzdevumus, pievienotās vērtības nodoklis netiek piemērots.
Vienlaikus projekts paredz precizēt Noteikumu Nr.515 pielikuma 12.punktu, paredzot, ka persona iestādē iesniegto dokumentu oriģinālus varētu saņemt tai vēlamā veidā, izmantojot pasta pakalpojumus, kas paredz nosūtīt personas iesniegto dokumentu oriģinālus uz tās norādīto adresi.
Problēmas apraksts
Pārvalde ir pārzinis vairākām valsts informācijas sistēmām, t.sk. vienotai fizisko personu reģistrācijas un uzskaites sistēmai - Fizisko personu reģistrs. Pārvaldei kā Fizisko personu reģistra pārzinim ir jānodrošina šīs informācijas sistēmas un tās apakšsistēmu darbība, lai nodrošinātu valsts pārvaldes iestādēm un privātpersonām, kurām deleģētas valsts pārvaldes funkcijas, kā arī tiesām, prokuratūrai un citām juridiskajām personām tiesības saņemt informācijas sistēmās iekļautās ziņas atbilstoši šo institūciju un privātpersonu kompetencei, tām noteiktu funkciju un uzdevumu izpildei. Lai Pārvalde varētu paredzēt un nodrošināt starpsistēmu saskarņu risinājumus un veiktspēju, Pārvaldei jāveic papildu pasākumi un finanšu ieguldījums informācijas tehnoloģijās – iekārtās un licencēs. Ņemot vērā Pārvaldē konstatēto informācijas sistēmu lielo noslogojumu un to, ka ir krasi atšķirīgs datu saņēmēju vajadzībām no informācijas sistēmām saņemtais datu apjoms, ir nepieciešams pārskatīt datu pieprasījuma apjoma mēneša abonēšanas maksas dalījumu.
Šobrīd Noteikumu Nr.515 pielikuma 6. punkts paredz, ka par Pārvaldes informācijas sistēmu abonēšanu starpsistēmu saskarnes lietotājiem, ja informācijas saņemšanai izmanto starpsistēmu risinājumu (atbilstoši apstrādāto personas ierakstu skaitam) ir no 0 līdz 100 000 personām un no 100 001 un vairāk personām mēnesī. Šāda datu apjoma dalījumu paredz arī Noteikumu Nr.515 pielikuma 8. punkts par Fizisko personu reģistra datu monitoringa pakalpojuma abonēšanu. Starpsistēmu saskarņu lietotāji, kuri saņem vairāk par 100 000 datu, ir maz un informācijas sistēmu pamatnoslodzi rada saskarņu lietotāji, kuri saņem mazāk par 100 000 datu. Tādējādi, starpsistēmu saskarnes lietotājiem par abonēšanas pakalpojumu, saņemot līdz 5 000 personu datu, būtu jāveic zemāka maksa kā starpsistēmu saskarnes lietotājiem, kuri intensīvāk lieto starpsistēmu risinājumu un saņem no 5 001 personas datus mēnesī.
Šobrīd Noteikumu Nr.515 pielikuma 6. punkts paredz, ka par Pārvaldes informācijas sistēmu abonēšanu starpsistēmu saskarnes lietotājiem, ja informācijas saņemšanai izmanto starpsistēmu risinājumu (atbilstoši apstrādāto personas ierakstu skaitam) ir no 0 līdz 100 000 personām un no 100 001 un vairāk personām mēnesī. Šāda datu apjoma dalījumu paredz arī Noteikumu Nr.515 pielikuma 8. punkts par Fizisko personu reģistra datu monitoringa pakalpojuma abonēšanu. Starpsistēmu saskarņu lietotāji, kuri saņem vairāk par 100 000 datu, ir maz un informācijas sistēmu pamatnoslodzi rada saskarņu lietotāji, kuri saņem mazāk par 100 000 datu. Tādējādi, starpsistēmu saskarnes lietotājiem par abonēšanas pakalpojumu, saņemot līdz 5 000 personu datu, būtu jāveic zemāka maksa kā starpsistēmu saskarnes lietotājiem, kuri intensīvāk lieto starpsistēmu risinājumu un saņem no 5 001 personas datus mēnesī.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā Pārvaldes informācijas sistēmu noslogojumu un nepieciešamību nodrošināt starpsistēmu saskarņu risinājumus un to veiktspēju, informācijas sistēmu abonēšanas maksa par mēnesī apstrādāto personas datu skaitu projekta pielikuma 6. un 8. punktā tiek mainīta robežā no 0 līdz 5 000 personām un no 5 001 un vairāk personām.
Jauns datu apjoma sadalījums nepieciešams, lai mazinātu Pārvaldes informācijas sistēmu ilgtspējas darbības un attīstības ierobežošanas riskus, kā arī nodrošinātu Pārvaldes sistēmu noslodzes kontroli un spētu realizēt izmaiņas un veikt sistēmu uzturēšanas darbu pie sistēmu pilnveides. Līdz ar to projekts paredz precizēt maksu par sniedzamo datu apjomu par Pārvaldes informācijas sistēmu abonēšanu starpsistēmu saskarņu lietotājiem, ja informācijas saņemšanai izmanto starpsistēmu risinājumu.
Noteikumu Nr.515 pielikuma 6. un 8. punkta maksas pakalpojuma mērvienība ir mēnesis no kalendārā mēneša 1. datuma līdz attiecīgā mēneša pēdējam datumam. Gadījumā, ja jauns starpsistēmu saskarņu lietotājs abonēšanas maksas pakalpojumu uzsāk izmantot, vai esošais lietotājs izbeidz abonēšanas pakalpojuma izmantošanu citā mēneša datumā, tad abonēšanas maksu piemēro proporcionāli kalendārajā mēnesī izmantotā pakalpojuma dienu skaitam.
Jauns datu apjoma sadalījums nepieciešams, lai mazinātu Pārvaldes informācijas sistēmu ilgtspējas darbības un attīstības ierobežošanas riskus, kā arī nodrošinātu Pārvaldes sistēmu noslodzes kontroli un spētu realizēt izmaiņas un veikt sistēmu uzturēšanas darbu pie sistēmu pilnveides. Līdz ar to projekts paredz precizēt maksu par sniedzamo datu apjomu par Pārvaldes informācijas sistēmu abonēšanu starpsistēmu saskarņu lietotājiem, ja informācijas saņemšanai izmanto starpsistēmu risinājumu.
Noteikumu Nr.515 pielikuma 6. un 8. punkta maksas pakalpojuma mērvienība ir mēnesis no kalendārā mēneša 1. datuma līdz attiecīgā mēneša pēdējam datumam. Gadījumā, ja jauns starpsistēmu saskarņu lietotājs abonēšanas maksas pakalpojumu uzsāk izmantot, vai esošais lietotājs izbeidz abonēšanas pakalpojuma izmantošanu citā mēneša datumā, tad abonēšanas maksu piemēro proporcionāli kalendārajā mēnesī izmantotā pakalpojuma dienu skaitam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Personas, kuras vēlas saņemt Pārvaldes maksas pakalpojumus.
Ietekmes apraksts
Regulējums ietekmēs personas, kuras vēlēsies un kurām būs tiesības saņemt Pārvaldes sniegtos maksas pakalpojumus.
Juridiskās personas
- Juridiskās personas, tostarp publisko tiesību juridiskās personas, iestādes, amatpersonas, kuras vēlas saņemt Pārvaldes maksas pakalpojumu.
Ietekmes apraksts
Jebkura juridiska persona, kura vēlas vai jau izmanto Pārvaldes sniegtos maksas pakalpojumus.
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus sabiedrības mērķgrupām.
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus sabiedrības mērķgrupām.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
421 077
34 561
421 077
138 330
421 077
138 330
138 330
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
421 077
34 561
421 077
138 330
421 077
138 330
138 330
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
421 077
34 561
421 077
138 330
421 077
138 330
138 330
2.1. valsts pamatbudžets
421 077
34 561
421 077
138 330
421 077
138 330
138 330
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Vērtējot ar Pārvaldes maksas pakalpojumu sniegšanu saistītos izdevumus, secināts, ka ir mainījušās preču, informācijas tehnoloģiju uzturēšanas izmaksas, darbinieku atlīdzības un citas ar Pārvaldes pakalpojumu sniegšanu saistītās izmaksas. Atlīdzības izmaksas aprēķinos ir ņemta vērā Pārvaldes vidējā mēnešalga attiecīgajā amatā, kas noteikta no 2025. gada 1. janvāra. Maksas pakalpojumu sniegšanā iesaistīto Pārvaldes darbinieku mēnešalgas apmērs ir noteikts pēc 2025. gada mēnešalgu skalas, pārsniedzot attiecīgās mēnešalgu grupas skalas intervāla minimumu un nesasniedzot viduspunktu.
Detalizēts maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķins ir pievienots anotācijas 1.pielikumā.
Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” Pārvaldei budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi – kopā un attiecīgie izdevumi plānoti 573 845 euro apmērā 2025., 2026. un 2027. gadā (ik gadu), no tiem saskaņā ar Noteikumiem Nr. 515 ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi plānoti 421 077 euro apmērā 2025., 2026. un 2027. gadā (ik gadu).
Plānots, ka tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumos Nr. 515 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes maksas pakalpojumu cenrādis"" izmaiņas stāsies spēkā no 2025. gada 1. oktobra, kas ietekmēs plānoto Pārvaldes pašu ieņēmumu un attiecīgo izdevumu apmēru. Prognozēts, ka ieņēmumi no Pārvaldes sniegtajiem maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi 2025. gadā palielināsies par 34 561 euro un kopējais ieņēmumu/izdevumu apmērs 2025. gadā plānots 455 638 euro.
Precizējot Pārvaldes sniegto maksas pakalpojumu cenas, prognozēts, ka ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi 2026. gadā un turpmāk (ik gadu) palielināsies par 138 330 euro un kopējais ieņēmumu/izdevumu apmērs (ik gadu) tiek plānots 559 407 euro apmērā (3.pielilkums).
Detalizēts maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķins ir pievienots anotācijas 1.pielikumā.
Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” Pārvaldei budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi – kopā un attiecīgie izdevumi plānoti 573 845 euro apmērā 2025., 2026. un 2027. gadā (ik gadu), no tiem saskaņā ar Noteikumiem Nr. 515 ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi plānoti 421 077 euro apmērā 2025., 2026. un 2027. gadā (ik gadu).
Plānots, ka tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumos Nr. 515 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes maksas pakalpojumu cenrādis"" izmaiņas stāsies spēkā no 2025. gada 1. oktobra, kas ietekmēs plānoto Pārvaldes pašu ieņēmumu un attiecīgo izdevumu apmēru. Prognozēts, ka ieņēmumi no Pārvaldes sniegtajiem maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi 2025. gadā palielināsies par 34 561 euro un kopējais ieņēmumu/izdevumu apmērs 2025. gadā plānots 455 638 euro.
Precizējot Pārvaldes sniegto maksas pakalpojumu cenas, prognozēts, ka ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi 2026. gadā un turpmāk (ik gadu) palielināsies par 138 330 euro un kopējais ieņēmumu/izdevumu apmērs (ik gadu) tiek plānots 559 407 euro apmērā (3.pielilkums).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Detalizēta informācija atspoguļota anotācijas pielikumos:
1. pielikumā "Detalizēts maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķins";
2. pielikumā "Plānoto ieņēmumu prognozes no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes sniegtajiem maksas pakalpojumiem 2025.gadā, 2026.gadā un turpmāk ik gadu";
3. pielikumā "Plānoto ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistīto izdevumu
aprēķina kopsavilkums 2025. gadā, 2026. gadā un turpmāk ik gadu";
4. pielikumā "Sniegto maksas pakalpojumu detalizēts izmaksu sadalījums pa EKK 2025.gadā, 2026.gadā un turpmāk ik gadu".
1. pielikumā "Detalizēts maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķins";
2. pielikumā "Plānoto ieņēmumu prognozes no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes sniegtajiem maksas pakalpojumiem 2025.gadā, 2026.gadā un turpmāk ik gadu";
3. pielikumā "Plānoto ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistīto izdevumu
aprēķina kopsavilkums 2025. gadā, 2026. gadā un turpmāk ik gadu";
4. pielikumā "Sniegto maksas pakalpojumu detalizēts izmaksu sadalījums pa EKK 2025.gadā, 2026.gadā un turpmāk ik gadu".
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas projekta izpildei netiek plānotas.
Cita informācija
Ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem tiks izlietoti Pārvaldes izdevumu segšanai, kas saistīti ar maksas pakalpojumu sniegšanu un informācijas sistēmu uzturēšanu.
Ja ieņēmumi no maksas pakalpojumiem būs lielāki par plānotajiem, ievērojot, ka tie atkarīgi arī no maksas pakalpojumu pieprasījuma, Iekšlietu ministrija (Pārvalde) Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajā kārtībā iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumus virsplāna ieņēmumu un izdevumu palielināšanai budžeta izpildes procesā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
2. pielikums
Nosaukums
Plānoto ieņēmumu prognozes no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes sniegtajiem maksas pakalpojumiem 2025.gadā, 2026.gadā un turpmāk ik gadu
3. pielikums
Nosaukums
Plānoto ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistīto izdevumu
aprēķina kopsavilkums 2025. gadā, 2026. gadā un turpmāk ik gadu
4. pielikums
Nosaukums
Sniegto maksas pakalpojumu detalizēts izmaksu sadalījums pa EKK 2025.gadā, 2026.gadā un turpmāk ik gadu
