Anotācija (ex-ante)

23-TA-1125: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
[1] Ministru kabineta 2023. gada 1. jūnija sēdes protokollēmuma Nr. 29 46. § "Informatīvais ziņojums “Par tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonu izglītības sistēmas reformas ieviešanas gaitu”” 4.3. apakšpunkts paredz  Iekšlietu ministrijai pēc šī protokollēmuma 3.punktā minētā likuma ("Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā" (23-TA-891; Saeimas reģistrācijas numurs Nr: 281/Lp14), Saeimā pieņemts 2023. gada 22. jūnijā) pieņemšanas sagatavot un  iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu par kārtību un apmēru, kādā tiesībaizsardzības iestādes amatpersonai (Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes vai Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonai ar speciālo dienesta pakāpi, Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes vai Iekšējās drošības pārvaldes specializētā valsts civildienesta ierēdnim, prokuratūrā nodarbinātai amatpersonai (darbiniekam), Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonai (turpmāk – tiesībaizsardzības iestādes amatpersona)), kura izglītību iegūst, nepārtraucot dienesta pienākumu izpildi, kompensē ceļa izdevumus, kas tai radušies, dodoties uz izglītības iestādi un atgriežoties no tās, kā arī kompensē izdevumus par naktsmītni.
[2] Ministru kabineta 2023. gada 1. jūnija sēdē (protokollēmums Nr. 29 42. §) atbalstīts un iesniegts Saeimā likumprojekts "Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā" (23-TA-891, Saeimas reģistrācijas numurs Nr: 281/Lp14, Saeimā pieņemts 2023. gada 22. jūnijā), kas paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā tiesībaizsardzības iestādes amatpersonai, kuru iestāde nosūtījusi amata pienākumu izpildei nepieciešamās izglītības iegūšanai uz izglītības iestādi, un kura minēto izglītību iegūst, nepārtraucot amata pienākumu izpildi, kompensē ceļa izdevumus nokļūšanai uz / no izglītības iestādi un izdevumus par naktsmītni, kā arī kompensējamo izdevumu apmēru.  

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikt kārtību, kādā tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām, kuras attiecīgā iestāde nosūtījusi amata pienākumu izpildei nepieciešamās izglītības iegūšanai uz izglītības iestādi, un kuras izglītību iegūst, nepārtraucot amata pienākumu izpildi, kompensē ceļa izdevumus, kas tai radušies, lai nokļūtu uz izglītības iestādi un atgrieztos no tās, un naktsmītnes izdevumus, kā arī šo kompensāciju apmērus.
Spēkā stāšanās termiņš
01.09.2023.
Pamatojums
Saistīts ar to, ka pirmo studējošo uzņemšanu konsorcija "Iekšējās drošības akadēmija" augstākās izglītības programmās plānots uzsākt 2023. gada 1. septembrī.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ar Ministru kabineta 2022. gada 10. februāra rīkojumu Nr.83 “Par konceptuālo ziņojumu "Par tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonu izglītības sistēmas pilnveidi” tika atbalstīts konceptuālajā ziņojumā "Par tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonu izglītības sistēmas pilnveidi" ietvertais risinājums par konsorcija "Iekšējās drošības akadēmija" (turpmāk – konsorcijs) izveidošanu starp Iekšlietu ministriju, Valsts policijas koledžu, Rīgas Stradiņa universitāti un Latvijas Universitāti. Paredzēts, ka  tiesībaizsardzības iestādes (Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes, Ieslodzījuma vietu pārvalde, Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvalde un Iekšējās drošības pārvalde, prokuratūra un Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs) varēs nosūtīt attiecīgo iestāžu amatpersonas uz konsorcija augstākās izglītības iestādēm, lai tās iegūtu attiecīgu amata pienākumu izpildei nepieciešamo izglītību.  Pirmo studējošo uzņemšanu konsorcija augstākās izglītības programmās plānots uzsākt 2023. gada 1. septembrī.
    Ministru kabineta 2023. gada 1. jūnija sēdē (protokollēmuma Nr. 29 46. §) izskatīts informatīvais ziņojums “Par tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonu izglītības sistēmas reformas ieviešanas gaitu” un pieņemts lēmums par normatīvo aktu izstrādi, lai īstenotu informatīvajā ziņojumā iekļauto jautājumu par tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonu, kuras attiecīgā iestāde nosūtījusi amata pienākumu izpildei nepieciešamās izglītības iegūšanai uz izglītības iestādi, un kuras minēto izglītību iegūst nepārtraucot amata pienākumu izpildi, motivēšanu, nosakot jaunus atlīdzības veidus: kompensāciju ceļa izdevumu, lai nokļūtu uz izglītības iestādi un atgrieztos no tās, segšanai un kompensāciju izdevumu par naktsmītni segšanai. Nepieciešamie normatīvie akti:
     1) grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma (turpmāk – Atlīdzības likums) 28.pantā “Mācību izdevumu segšana”. Iekšlietu ministrijas izstrādāja likumprojektu "Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā" (23-TA-891, Saeimas reģistrācijas numurs Nr: 281/Lp14) (turpmāk - likumprojekts), kas izskatīts un atbalstīts Ministru kabineta 2023. gada 1. jūnija sēdē (protokollēmums Nr. 29 42. §) un iesniegts Saeimā, kur likumprojekts atzīts par steidzamu, un Saeimā pieņemts 2023. gada 22. jūnijā. Likums "Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā" (turpmāk - Grozījumi Atlīdzības likumā) stāsies spēkā 2023. gada 1. augustā. Grozījumi Atlīdzības likumā groza Atlīdzības likuma 28. pantu, tajā skaitā, papildinot to ar ceturto daļu, kurā paredzēti jauni atlīdzības veidi (kompensāciju ceļa izdevumu segšanai un naktsmītnes izdevumu segšanai) tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām, kā arī deleģējums Ministru kabinetam noteikt kārtību šo atlīdzības veidu piešķiršanai un apmēram. Vienlaikus Pārejas noteikumos paredzēts, ka Ministru kabinets līdz 2023. gada 1. septembrim izdod minētos noteikumus.
     2) Ministru kabineta noteikumi par kārtību un apmēru, kādā tiesībaizsardzības iestādes amatpersonai, kura  izglītību iegūst, nepārtraucot amata pienākumu izpildi, kompensē ceļa izdevumus, kas tai radušies, dodoties uz izglītības iestādi un atgriežoties no tās, kā arī kompensē izdevumus par naktsmītni, kuru izdošanas pamatā ir Grozījumos Atlīdzības likumā iekļautais deleģējums Ministru kabinetam. Ministru kabineta 2023. gada 1. jūnija sēdes protokollēmuma Nr. 29 46. § "Informatīvais ziņojums “Par tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonu izglītības sistēmas reformas ieviešanas gaitu”” 4.3. apakšpunkts paredz  Iekšlietu ministrijai pēc likumprojekta pieņemšanas sagatavot un  iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt izskatīšanai attiecīgo Ministru kabinetā attiecīgo noteikumu projektu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumi Nr. 565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" (turpmāk - noteikumi Nr. 565) neparedz kārtību, kādā tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām, kuras attiecīgā iestāde nosūtījusi amata pienākumu izpildei nepieciešamās izglītības iegūšanai uz izglītības iestādi, un kuras minēto izglītību iegūst nepārtraucot amata pienākumu izpildi, kompensē ceļa izdevumus, lai nokļūtu uz izglītības iestādi un atgrieztos no tās, kā arī kompensē izdevumus par naktsmītni, un kompensējamo izdevumu apmēru.
Ievērojot Ministru kabineta 2023. gada 1. jūnija sēdē pieņemtos lēmumus, izskatot informatīvo ziņojumu “Par tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonu izglītības sistēmas reformas ieviešanas gaitu” (23-TA-652), kā Saeimā pieņemtos Grozījumus Atlīdzības likumā, nepieciešams veikt grozījumus noteikumos Nr. 565, papildinot noteikumus ar kārtību, kādā tiesībaizsardzības iestādes amatpersonai, kuru iestāde nosūtījusi amata pienākumu izpildei nepieciešamās izglītības iegūšanai uz izglītības iestādi, un kura minēto izglītību iegūst, nepārtraucot amata pienākumu izpildi, kompensē ceļa izdevumus un izdevumus par naktsmītni, kā arī kompensējamo izdevumu apmēru. 
Minēto grozījumu pieņemšana noteiks skaidrus nosacījumus kompensāciju saņemšanai un motivēs tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonas, kuras amata pienākumu izpildei nepieciešamo izglītību izglītības iestādē iegūst, nepārtraucot amata pienākumu izpildi.
Risinājuma apraksts
Ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts, kas  paredz papildināt noteikumus Nr.565 ar kārtību, kādā tiesībaizsardzības iestādes (Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes, Ieslodzījuma vietu pārvalde, Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvalde un Iekšējās drošības pārvalde, prokuratūra un Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs) amatpersonai, kura amata pienākumu izpildei nepieciešamo izglītību iegūst, nepārtraucot amata pienākumu izpildi, kompensē ceļa izdevumus, kas tai radušies, dodoties uz izglītības iestādi un atgriežoties no tās, un izdevumus par naktsmītni, kā arī kompensējamo izdevumu apmēru.
Noteikumu projekts papildina noteikumus Nr.565 ar jaunu nodaļu "IX1. Kompensācija ceļa izdevumu segšanai un kompensācija izdevumu par naktsmītni segšanai tiesībaizsardzības iestādes amatpersonai, kura amata pienākumu izpildei nepieciešamo izglītību iegūst, nepārtraucot amata pienākumu izpildi", kurā paredzēts, ka tiesībaizsardzības iestādes amatpersonai, kuru attiecīgā valsts institūcija nosūta uz izglītības iestādi amata pienākumu izpildei nepieciešamās izglītības iegūšanai, un kura minēto izglītību iegūst, nepārtraucot amata pienākumu izpildi, attiecīgā valsts institūcija kompensē:
1) ceļa izdevumus nokļūšanai uz izglītības iestādi un atpakaļ uz dzīvesvietu, izmantojot sabiedrisko transportu (izņemot taksometru), pilnā apmērā, ņemot vērā sabiedriskā transporta biļešu cenu attiecīgajā maršrutā. Ja tiesībaizsardzības iestādes amatpersona izmanto savā īpašumā vai valdījumā esošu transportlīdzekli, ceļa izdevumus kompensē atbilstoši minimālajai braukšanas cenai (tarifam) sabiedriskajā transportā attiecīgajā maršrutā. Gadījumā, ja attiecīgajā maršrutā nekursē sabiedriskais transports, tiks ņemta vērā sabiedriskā transporta biļešu cena līdz dzīvesvietai tuvākajai vietai, no kuras kursē sabiedriskais transports;
2) izdevumus par naktsmītni faktiskajā apmērā, bet ne vairāk kā 20 euro par diennakti. Naktsmītnes izdevumu kompensācijas maksimālais apmērs noteikts, izvērtējot naktsmītnes izdevumus dienesta viesnīcās, piemēram, saskaņā ar  Ministru kabineta 2021. gada 28. janvāra noteikumiem Nr. 56 "Nodrošinājuma valsts aģentūras maksas pakalpojumu cenrādis": dienesta viesnīcā Ezermalas ielā 8A, Rīgā, standarta vienvietīgai istabai ar papildu ērtībām noteikta maksa 8,83 euro diennaktī,  123,58 euro mēnesī, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta depo, Krustpils ielā 10, Rīgā, vienvietīgai istabai  - 3,25 euro diennaktī, 45,47 euro mēnesī; atbilstoši informācijai tīmekļvietnē https://www.lu.lv/studijas/studentu-sadzive/dienesta-viesnicas/ Latvijas Universitātē, Buļļu ielā 5, Rīgā, D1 istabai noteikta maksa: LU studējošajiem 190 euro mēnesī, citu izglītības iestāžu studējošajiem – 218 euro mēnesī, pārējiem klientiem – 244 euro mēnesī. Dienesta viesnīcas vērtētas, ievērojot šādus apsvērumus:
1) saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību valsts budžeta iestāžu vadītājiem jānodrošina valsts budžeta līdzekļu efektīvu un racionālu izlietojumu atbilstoši paredzētajiem mērķiem un sasniedzamajiem rezultātiem;
2) kompensācija izdevumu par naktsmītni segšanai tiesībaizsardzības iestādes amatpersonai ir papildu labums, ko tā varēs saņemt izglītības ieguves laikā. Kompensācijai tiek paredzēts maksimālais limits. Projekts neierobežo amatpersonas naktsmītnes izvēlē. Piemēram, tīmekļvietnē https://www.google.com/travel/ ir atrodamas nakšņošanas iespējas par cenu, sākot no 30 euro. Gadījumā, ja naktsmītnes izdevumi būs lielāki par kompensāciju, amatpersona segs starpību no saviem līdzekļiem.
   Noteikumu projekts nosaka kārtību attiecīgo kompensāciju saņemšanai: iesniedzamos dokumentus, dokumentu iesniegšanas termiņu, kompensāciju izmaksas termiņu. Ja amatpersona izmantos savā īpašumā vai valdījumā esošu transportlīdzekli, tā iesniegs iesniegumu par kompensācijas ceļa izdevumu segšanai piešķiršanu. Iesniegumā amatpersona norādīs nepieciešamo informāciju kompensācijas saņemšanai. Citus dokumentus, lai neradītu lieku administratīvo slogu, iesniegt nav nepieciešamības, jo ceļa izdevumus amatpersonai kompensēs atbilstoši minimālajai braukšanas cenai (tarifam) sabiedriskajā transportā attiecīgajā maršrutā. Līdzīga kārtība ir paredzēta Ministru kabineta noteikumos  Nr. 636 “Psiholoģiskā atbalsta kursa noteikumi" (V. Nodaļa “Ceļa izdevumu segšanas kārtība un apmērs nokļūšanai uz psiholoģiskā atbalsta kursa norises vietu”), kuru viena no mērķgrupām ir Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm, kas ir lielākā mērķa grupa arī projekta tvērumā. Tādējādi Iekšlietu nozares ietvaros tiek salāgoti nosacījumi ceļa izdevumu kompensācijas saņemšanai dažādos gadījumos. 
Normatīvā akta īstenošana tiks nodrošināta attiecīgajām tiesībaizsardzības iestādēm piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros (bāzes izdevumu ietvaros, nepieprasot papildu finansējumu no valsts budžeta). Potenciālais nodarbināto skaits, kuri varētu pretendēt kompensāciju saņemšanai, indikatīvi ir 631 izglītojamais gadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonas, kuras attiecīgā tiesībaizsardzības iestāde nosūtījusi uz izglītības iestādi attiecīgas amata pienākumu izpildei nepieciešamās izglītības iegūšanai, un kuras šo izglītību iegūst, nepārtraucot amata pienākumu izpildi
Ietekmes apraksts
Tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonas noteikumu projekta noteiktajā kārtībā un apmērā varēs saņemt kompensāciju ceļa izdevumu, kas radušies, dodoties uz izglītības iestādi un atgriežoties no tās, segšanai, kā arī kompensāciju izdevumu par naktsmītni segšanai.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
Likums “Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā", kas Saeimā pieņemts 2023. gada 22. jūnijā.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikumu projektā iekļautie jautājumi ir skatīti Ministru kabineta 2023. gada 1. jūnija sēdē atbalstītajos dokumentos: 1) informatīvais ziņojums “Par tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonu izglītības sistēmas reformas ieviešanas gaitu” ((23-TA-652), protokollēmums Nr. 29 46. §), 2) likumprojekts "Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā" ((23-TA-891), protokollēmums Nr. 29 42. §).  Minētie dokumenti TAP portālā tika saskaņoti ar valsts institūcijām, uz kurām attiecas noteikumu projekts (anotācijas 7.1. apakšpunktā minētā sabiedrības mērķgrupa) - Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs, Valsts ieņēmumu dienests, Latvijas Republikas prokuratūra, Ieslodzījuma vietu pārvalde (Tieslietu ministrija). Pirms projekta ārējās saskaņošanas TAP portālā, projekti tika saskaņoti ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēm - Valsts policiju, Valsts robežsardzi, Iekšējās drošības biroju, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu.

6.4. Cita informācija

Anotācijas anotācijas 2.1. apakšpunktā minētā sabiedrības mērķgrupa - tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonas, kuras attiecīgā tiesībaizsardzības iestāde nosūtījusi uz izglītības iestādi attiecīgas amata pienākumu izpildei nepieciešamās izglītības iegūšanai, un kuras šo izglītību iegūst, nepārtraucot amata pienākumu izpildi, tiks informēta katras tiesībaizsardzības iestādes ietvaros. Vēršam uzmanību, ka pirmo studējošo uzņemšanu konsorcija "Iekšējās drošības akadēmija" augstākās izglītības programmās plānots uzsākt 2023. gada 1. septembrī. 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Republikas prokuratūra
  • Iekšlietu ministrija
  • Ieslodzījuma vietu pārvalde
  • Valsts ieņēmumu dienests
  • Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs
  • Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Latvijas Republikas prokuratūra
palielinās
Vērtības nozīme:
nav novērtējams
nav novērtējams
nav novērtējams
nav novērtējams
Izmaksas var rasties, grāmatvedim izskatot amatpersonas iesniegtos dokumentus kompensāciju saņemšanai un kompensācijas apmēra aprēķiniem. Nav prognozējams amatpersonu skaits, kuras pieteiksies kompensācijai. Šobrīd rīcībā nav informācijas, ka iestāžu izmaksas varētu būtiski pieaugt.
Iekšlietu ministrija
neietekmē
Neietekmē.
Ieslodzījuma vietu pārvalde
palielinās
Vērtības nozīme:
nav novērtējams
nav novērtējams
nav novērtējams
nav novērtējams
Izmaksas var rasties, grāmatvedim izskatot amatpersonas iesniegtos dokumentus kompensāciju saņemšanai un kompensācijas apmēra aprēķiniem. Nav prognozējams amatpersonu skaits, kuras pieteiksies kompensācijai. Šobrīd rīcībā nav informācijas, ka iestāžu izmaksas varētu būtiski pieaugt.
Valsts ieņēmumu dienests
palielinās
Vērtības nozīme:
nav novērtējams
nav novērtējams
nav novērtējams
nav novērtējams
Izmaksas var rasties, grāmatvedim izskatot amatpersonas iesniegtos dokumentus kompensāciju saņemšanai un kompensācijas apmēra aprēķiniem. Nav prognozējams amatpersonu skaits, kuras pieteiksies kompensācijai. Šobrīd rīcībā nav informācijas, ka iestāžu izmaksas varētu būtiski pieaugt.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs
palielinās
Vērtības nozīme:
nav novērtējams
nav novērtējams
nav novērtējams
nav novērtējams
Izmaksas var rasties, grāmatvedim izskatot amatpersonas iesniegtos dokumentus kompensāciju saņemšanai un kompensācijas apmēra aprēķiniem. Nav prognozējams amatpersonu skaits, kuras pieteiksies kompensācijai. Šobrīd rīcībā nav informācijas, ka iestāžu izmaksas varētu būtiski pieaugt.
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes
palielinās
Vērtības nozīme:
nav novērtējams
nav novērtējams
nav novērtējams
nav novērtējams
Izmaksas var rasties, grāmatvedim izskatot amatpersonas iesniegtos dokumentus kompensāciju saņemšanai un kompensācijas apmēra aprēķiniem. Nav prognozējams amatpersonu skaits, kuras pieteiksies kompensācijai. Šobrīd rīcībā nav informācijas, ka iestāžu izmaksas varētu būtiski pieaugt.
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi