24-TA-2710: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 407 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 407 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" īstenošanas noteikumi"” (turpmāk – MK noteikumu projekts) ir izstrādāts, lai precizētu tiesību normas to skaidrākai interpretācijai, kā arī papildinātu ar finanšu atbalstu inovāciju motivācijas aktivitātē, un aizstātu spēku zaudējušo Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2018/1046).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir palielināt, papildināt inovācijas motivācijas aktivitātē iespēju saņemt finanšu atbalstu, precizēt tiesību normas to skaidrākai interpretācijai, kā arī aizstāt spēku zaudējuši Komisijas regulu Nr. 2018/1046.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 407 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.3.specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.1.pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 407) 1.2.3.1. pasākums "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" (turpmāk - 1.2.3.1. pasākums) paredz, ka inovācijas motivācijas aktivitātē tiek sniegts tikai nefinanšu atbalsts. Tāpat MK noteikumos Nr.407 ir noteiktas prasības saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2018/1046.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk - LIAA) organizē mācību konkursu "Ideju kauss", kuras ietvaros veiks apmācības, kā arī izmaksās naudas balvu konkursa uzvarētājiem. Līdz šim inovāciju motiviācijas sadaļā bija paredzēts tikai nefinanšu atbalsts, tomēr, lai LIAA varētu izsniegt arī finanšu atbalstu, ir nepieciešami grozījumi MK noteikumos Nr. 407.
Vienlaikus, ir nepieciešams precizēt eksportspējīga un inovatīva komersanta definīciju, lai novērstu normas interpretācijas risku pie komersantu vērtēšanas procesa.
Vienlaikus, ir nepieciešams precizēt eksportspējīga un inovatīva komersanta definīciju, lai novērstu normas interpretācijas risku pie komersantu vērtēšanas procesa.
Risinājuma apraksts
1. Terminu precizēšana
Eksportspējīga komersanta termina skaidrojums, šobrīd apvienojot viedās specializācijas stratēģijā ietvertās nozares un tehnoloģiju nozari, ir divējādi interpretējams un biznesa inkubācijas komersantu vērtēšana apgrūtināja faktisko nozares un komersantu kvalificēšanu. Līdz ar to MK noteikumu Nr. 407 2.5. apakšpunkts tiek precizēts, nosakot, ka ar eksportspējīgo komersantu tiek saprasts prioritāri komersanti, kas darbojas viedās specializācijas stratēģijas jomās, kuras ir eksportspējīgas.
Konstatēts, ka MK noteikumu Nr. 407 2.7. apakšpunktā inovatīva komersanta termina skaidrojumā ir lieka piebilde “vai zināšanu ietilpīgu pakalpojumu”, jo ar kritēriju “zināšanu ietilpīgs pakalpojums” tiek vērtēts eksportspējīgs komersants. Jāņem arī vērā, ka finanšu saņēmējs vērtē vai komersants izstrādā zināšanu ietilpīgu pakalpojumu, finansējuma saņēmējs pēc Eurostat klasifikatora un Nace koda. Vienlaikus paredzams, ka ar precizējumu tiek samazināts risks pārsūdzībām pēc biznesa inkubācijas komersantu vērtēšanas.
2. Finanšu atbalsta noteikšana inovāciju motivācijas aktivitātē
Līdz šim MK noteikumu Nr. 407 ietvaros inovāciju motivācijas aktivitātē bija pieejams tikai nefinanšu atbalsts. Ar MK noteikumu projektu tiek noteikts, ka inovāciju motivācijas atbalstā finansējuma saņēmējs var nodrošināt arī finanšu atbalstu biznesa idejas un uzņēmējdarbības attīstībai, piemēram, naudas balvu mācībās "Ideju kauss".
Vienlaikus MK noteikumu Nr. 407 4. punktā tiek svītrotas iekavas, kas nosaka, kurā atbalsta aktivitātē ir finanšu vai nefinanšu atbalsts. Attiecīgi visās aktivitātes, kas ir MK noteikumu Nr. 407 ietvaros, finansējuma saņēmējs var nodrošināt gan finanšu, gan nefinanšu atbalstu. Līdz ar to precizēts arī MK noteikumu Nr. 407 18.14. apakšpunkts.
Naudas balvas piešķiršana ir būtisks solis, lai gala labuma guvēji varētu attīstīt biznesa ideju. Minētie grozījumi labvēlīgi ietekmēs pasākuma mērķa izpildi un noteikto rādītāju apgūšanu, jo veicinās naudas balvas saņemšanu, lai gala labuma guvējs varētu attīstīt savu biznesa ideju un uzņēmējdarbību kopumā. Šāds finanšu atbalsts sekmēs jaunu uzņēmumu rašanos un sniegs ieguldījumu inovāciju attīstībā.
3. Regulas aizstāšana
Ņemot vērā, ka spēku zaudējusi Komisijas regula Nr. 2018/1046, MK noteikumu projektā tā tiek aizstāta Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra regulu Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk – Regula Nr. 2024/2509).
Attiecīgi atsauces tiek precizētas MK noteikumu Nr. 407. 67., 68. punktā, 70.1. apakšpunktā un 1. pielikumā.
Vienlaikus skaidrojam, ka uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi spēka bija Komisijas regula Nr. 2018/1046, līdz ar to uz projekta iesnieguma brīdi tika apliecināts, ka finansējuma saņēmējs ir informēts par Komisijas regulu Nr. 2018/1046, taču atsauces uz atcelto Regulu 2018/1046 uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509 un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2024/2509 II pielikumā.
4. Tehniskie precizējumi.
Pamatojoties uz Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģēto Regulu (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju, no 2025. gada 1. janvāra oficiālajā statistikā tiks izmantota NACE 2.1. red. Līdz ar to tiek precizēts MK noteikumu Nr. 407 2. pielikums, norādot, ka no 2025. gada 1. janvāra tiek piemērota jaunā klasifikācija.
Vienlaikus, ņemot vērā Ministru kabineta 2024. gada 27. augustā apstiprinātos noteikumus Nr. 570 "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 407 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" īstenošanas noteikumi"", ar kuriem tika piešķirts papildus finansējums 13 869 475 EUR apmērā, no 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" uz 1.2.3.1. pasākumā tiek pārceltas 3 amata vietas eksporta veicināšanas aktivitātei. Amata vietu pārdale neietekmē pieejamo finansējumu, kas paredzēs komersantiem grantu un nefinanšu atbalsta saņemšanai. Attiecīgi tagad 1.2.3.1. pasākumā tiek paredzētas 88 amata vietas.
Tāpat, ņemot vērā Centrālās Finanšu un līgumu aģentūras veiktā Iekšējās kontroles sistēmas audita rezultātā izteiktos ieteikumus, Finansējuma saņēmējam tiek veikti precizējumi attiecībā uz VID administrēto nodokļu nodevu parādu pārbaudi (precizēta procedūra, kas aprakstīta MK noteikumu Nr. 407 anotācijā). Finansējuma saņēmējs pirms katras atbalsta piešķiršanas ne ātrāk kā divas darba dienas pēc gala labuma guvēja pieteikuma vai tā precizējuma, ja attiecināms, iesniegšanas pārbauda, vai gala labuma guvējam saskaņā ar VID administrēto nodokļu nodevu parādnieku datu bāzē pieejamo informāciju gala labuma guvēja pieteikuma vai tā precizējuma, ja attiecas, iesniegšanas dienā nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu (ievada gala labuma guvēja reģistrācijas numuru un nosaukumu Finansējuma saņēmējam pieejamajā VID datu bāzē un pārliecinās par gala labuma guvēja nodokļu parādu esamību). Finansējuma saņēmējs nepiešķir atbalstu gala labuma guvējam, ja tiek konstatētas nodokļu parādsaistības virs noteiktā limita. Augstāk minētā kārtība, kādā Finansējuma saņēmējs pārbauda gala labuma guvēju nodokļu parādus, tiks noteikta Finansējuma saņēmēja iekšējās kārtības noteikumos.
Pēc MK noteikumu projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā Finansējuma saņēmējam jeb LIAA divu nedēļu laikā pēc noteikumu spēkā stāšanās jāiesniedz Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai kā Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda sadarbības iestādei noslēgtās vienošanās par projekta īstenošanu grozījumus, precizējot gan projekta stratēģiju, gan to, ka inovāciju motivācijas aktivitātē tiek nodrošināts arī finanšu atbalsts.
Eksportspējīga komersanta termina skaidrojums, šobrīd apvienojot viedās specializācijas stratēģijā ietvertās nozares un tehnoloģiju nozari, ir divējādi interpretējams un biznesa inkubācijas komersantu vērtēšana apgrūtināja faktisko nozares un komersantu kvalificēšanu. Līdz ar to MK noteikumu Nr. 407 2.5. apakšpunkts tiek precizēts, nosakot, ka ar eksportspējīgo komersantu tiek saprasts prioritāri komersanti, kas darbojas viedās specializācijas stratēģijas jomās, kuras ir eksportspējīgas.
Konstatēts, ka MK noteikumu Nr. 407 2.7. apakšpunktā inovatīva komersanta termina skaidrojumā ir lieka piebilde “vai zināšanu ietilpīgu pakalpojumu”, jo ar kritēriju “zināšanu ietilpīgs pakalpojums” tiek vērtēts eksportspējīgs komersants. Jāņem arī vērā, ka finanšu saņēmējs vērtē vai komersants izstrādā zināšanu ietilpīgu pakalpojumu, finansējuma saņēmējs pēc Eurostat klasifikatora un Nace koda. Vienlaikus paredzams, ka ar precizējumu tiek samazināts risks pārsūdzībām pēc biznesa inkubācijas komersantu vērtēšanas.
2. Finanšu atbalsta noteikšana inovāciju motivācijas aktivitātē
Līdz šim MK noteikumu Nr. 407 ietvaros inovāciju motivācijas aktivitātē bija pieejams tikai nefinanšu atbalsts. Ar MK noteikumu projektu tiek noteikts, ka inovāciju motivācijas atbalstā finansējuma saņēmējs var nodrošināt arī finanšu atbalstu biznesa idejas un uzņēmējdarbības attīstībai, piemēram, naudas balvu mācībās "Ideju kauss".
Vienlaikus MK noteikumu Nr. 407 4. punktā tiek svītrotas iekavas, kas nosaka, kurā atbalsta aktivitātē ir finanšu vai nefinanšu atbalsts. Attiecīgi visās aktivitātes, kas ir MK noteikumu Nr. 407 ietvaros, finansējuma saņēmējs var nodrošināt gan finanšu, gan nefinanšu atbalstu. Līdz ar to precizēts arī MK noteikumu Nr. 407 18.14. apakšpunkts.
Naudas balvas piešķiršana ir būtisks solis, lai gala labuma guvēji varētu attīstīt biznesa ideju. Minētie grozījumi labvēlīgi ietekmēs pasākuma mērķa izpildi un noteikto rādītāju apgūšanu, jo veicinās naudas balvas saņemšanu, lai gala labuma guvējs varētu attīstīt savu biznesa ideju un uzņēmējdarbību kopumā. Šāds finanšu atbalsts sekmēs jaunu uzņēmumu rašanos un sniegs ieguldījumu inovāciju attīstībā.
3. Regulas aizstāšana
Ņemot vērā, ka spēku zaudējusi Komisijas regula Nr. 2018/1046, MK noteikumu projektā tā tiek aizstāta Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra regulu Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk – Regula Nr. 2024/2509).
Attiecīgi atsauces tiek precizētas MK noteikumu Nr. 407. 67., 68. punktā, 70.1. apakšpunktā un 1. pielikumā.
Vienlaikus skaidrojam, ka uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi spēka bija Komisijas regula Nr. 2018/1046, līdz ar to uz projekta iesnieguma brīdi tika apliecināts, ka finansējuma saņēmējs ir informēts par Komisijas regulu Nr. 2018/1046, taču atsauces uz atcelto Regulu 2018/1046 uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509 un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2024/2509 II pielikumā.
4. Tehniskie precizējumi.
Pamatojoties uz Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģēto Regulu (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju, no 2025. gada 1. janvāra oficiālajā statistikā tiks izmantota NACE 2.1. red. Līdz ar to tiek precizēts MK noteikumu Nr. 407 2. pielikums, norādot, ka no 2025. gada 1. janvāra tiek piemērota jaunā klasifikācija.
Vienlaikus, ņemot vērā Ministru kabineta 2024. gada 27. augustā apstiprinātos noteikumus Nr. 570 "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 407 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" īstenošanas noteikumi"", ar kuriem tika piešķirts papildus finansējums 13 869 475 EUR apmērā, no 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" uz 1.2.3.1. pasākumā tiek pārceltas 3 amata vietas eksporta veicināšanas aktivitātei. Amata vietu pārdale neietekmē pieejamo finansējumu, kas paredzēs komersantiem grantu un nefinanšu atbalsta saņemšanai. Attiecīgi tagad 1.2.3.1. pasākumā tiek paredzētas 88 amata vietas.
Tāpat, ņemot vērā Centrālās Finanšu un līgumu aģentūras veiktā Iekšējās kontroles sistēmas audita rezultātā izteiktos ieteikumus, Finansējuma saņēmējam tiek veikti precizējumi attiecībā uz VID administrēto nodokļu nodevu parādu pārbaudi (precizēta procedūra, kas aprakstīta MK noteikumu Nr. 407 anotācijā). Finansējuma saņēmējs pirms katras atbalsta piešķiršanas ne ātrāk kā divas darba dienas pēc gala labuma guvēja pieteikuma vai tā precizējuma, ja attiecināms, iesniegšanas pārbauda, vai gala labuma guvējam saskaņā ar VID administrēto nodokļu nodevu parādnieku datu bāzē pieejamo informāciju gala labuma guvēja pieteikuma vai tā precizējuma, ja attiecas, iesniegšanas dienā nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu (ievada gala labuma guvēja reģistrācijas numuru un nosaukumu Finansējuma saņēmējam pieejamajā VID datu bāzē un pārliecinās par gala labuma guvēja nodokļu parādu esamību). Finansējuma saņēmējs nepiešķir atbalstu gala labuma guvējam, ja tiek konstatētas nodokļu parādsaistības virs noteiktā limita. Augstāk minētā kārtība, kādā Finansējuma saņēmējs pārbauda gala labuma guvēju nodokļu parādus, tiks noteikta Finansējuma saņēmēja iekšējās kārtības noteikumos.
Pēc MK noteikumu projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā Finansējuma saņēmējam jeb LIAA divu nedēļu laikā pēc noteikumu spēkā stāšanās jāiesniedz Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai kā Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda sadarbības iestādei noslēgtās vienošanās par projekta īstenošanu grozījumus, precizējot gan projekta stratēģiju, gan to, ka inovāciju motivācijas aktivitātē tiek nodrošināts arī finanšu atbalsts.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
-
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
MK noteikumu projekts pozitīvi ietekmē gan gala labuma guvējus, jo papildus tiks nodrošināts finanšu atbalsts inovāciju motivācijas aktivitātē.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra regulas Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra regulas Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regula Nr. 2024/2509 vispārīgi
MK noteikumu projekta 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2024/2509 61. pants
MK noteikumu projekta 7.punkts un 1. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2024/2509 133. pants
MK noteikumu projekta 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/f0145b48-aa29-4f3a-b94f-771f69c9db0d
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Nav saņemti iebildumi vai priekšlikumi sabiedriskās apspriedes procesā.
6.4. Cita informācija
Tiks veikta sabiedriskā apspriešana.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi