Anotācija (ex-ante)

23-TA-1779: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "P63" Preiļu pagastā, Preiļu novadā, pārņemšanu valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta pirmā daļa un 43.pants, Ministru kabineta 2012.gada 15.augusta rīkojuma Nr.391 "Par nekustamā īpašuma "P63" Preiļu pagastā, Preiļu novadā, nodošanu Preiļu novada pašvaldības īpašumā" 2.2.apakšpunkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts, lai pārņemtu bez atlīdzības no Preiļu novada pašvaldības atpakaļ valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā nekustamo īpašumu "P63", Preiļu pagastā, Preiļu novadā, kas nepieciešams, lai nodrošinātu valsts funkciju izpildi un valsts autoceļu pārvaldi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rīkojuma projekts paredz pārņemt bez atlīdzības atpakaļ valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Preiļu novada pašvaldībai nodoto nekustamo īpašumu "P63" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7658 003 0111) - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7658 003 0371) 1,23 ha platībā un uz tās izbūvēto komplekso inženierbūvi "Autoceļš P63" (būves kadastra apzīmējums 7658 003 0371 001) - Preiļu pagastā, Preiļu novadā (turpmāk arī - Nekustamais īpašums).
Ar Ministru kabineta 2012.gada 15.augusta rīkojumu Nr.391 "Par nekustamā īpašuma "P63" Preiļu pagastā, Preiļu novadā, nodošanu Preiļu novada pašvaldības īpašumā" (turpmāk - Rīkojums Nr.391) nekustamais īpašums "P63", Preiļu pagastā, Preiļu novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr.7658 003 0111) tika nodots Preiļu novada pašvaldības īpašumā ar mērķi to izmantot pašvaldības autonomās funkcijas nodrošināšanai - gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (ielu un ceļu rekonstruēšana un uzturēšana).
Saskaņā ar rīkojuma Nr.391 2.2.apakšpunktu Preiļu novada pašvaldībai tika noteikts pienākums bez atlīdzības Nekustamo īpašumu nodot valstij, ja tas vairs netiek izmantots minētā rīkojuma 2.1.apakšpunktā norādītās funkcijas nodrošināšanai, par ko arī ierakstīta atzīme Daugavpils tiesas Preiļu pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr.100000621817 II daļas 2.iedaļas ierakstā Nr.1.1.
Uz nodošanas brīdi nekustamais īpašums "P63", Preiļu pagastā, Preiļu novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr.7658 003 0111) sastāvēja no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7658 003 0097) 1,8 ha platībā. Rīkojuma projektam pievienotajā Preiļu novada pašvaldības 2023.gada 27.aprīļa domes sēdes protokolā Nr.5, 31.§ "Par valsts reģionālā autoceļa P63 Līvāni-Preiļi posma km 34,036-34,726 Preiļu pagastā, Preiļu novadā, nodošanu valsts īpašumā, Satiksmes ministrijas valdījumā" norādīts, ka zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 7658 003 0097) tika sadalīta divās zemes vienībās - zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 7658 003 0370 0,57 ha platībā, kas ietilpst nekustamā īpašuma "Līču ietve" (nekustamā īpašuma kadastra Nr.7658 003 0372) sastāvā un zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 7658 003 0371) 1,23 ha platībā, kas ietilpst Nekustamā īpašuma sastāvā.

Nekustamā īpašuma sastāvā esošā zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 7658 003 0371) ir ierakstīta Daugavpils tiesas Preiļu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000621817 uz Preiļu novada pašvaldības vārda.
Daugavpils tiesas Preiļu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000621817 III daļas 1.iedaļas ierakstā Nr.1.1. ierakstīta atzīme: "Atzīme - inženierbūve- valsts reģionālā autoceļa P63 "Līvāni -Preiļi" posms 34,03-34,73 km".
Minētā būve nav ierakstīta zemesgrāmatā.
Ministru kabineta 2009. gada 29. septembra noteikumu Nr.1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem” 2.pielikumā “Reģionālie autoceļi” norādīts, ka autoceļa P63  “Līvāni-Preiļi” kopgarums ir 35,4 km, kā arī norādīta piederība pašvaldībai autoceļa maršruta posmā no 34 līdz 35,4 km.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams Satiksmes ministrijai autoceļu valsts pārvaldes funkcijas īstenošanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Preiļu novada pašvaldībai nodoto Nekustamo īpašumu.
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta pirmā daļa nosaka, ja nodotais Nekustamais īpašums vairs netiek izmantots Ministru kabineta lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atsavinātas publiskas personas īpašumā norādīto funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai, atsavināta publiska persona šo nekustamo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums tiešā veidā neietekmē un nemaina sabiedrības mērķgrupas tiesības un pienākumus. Rīkojuma projektā risinātie jautājumi saistībā ar transporta infrastruktūras uzlabošanu var netiešā veidā skart autoceļu lietotājus.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Ietekme uz tautsaimniecību ir konstatējama vides sakārtošanas jomā, pašvaldībai izbūvējot jaunus objektus un tos labiekārtojot fizisko personu sadzīves ērtībām.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatā, tiks segti no Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.07.00 "Valsts autoceļu pārvaldīšana" paredzētajiem līdzekļiem.
Nekustamā īpašuma uzturēšanas izdevumi tiks segti no Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.06.00 "Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana" paredzētajiem līdzekļiem.

4.1.1. Ministru kabineta 2009.gada 29.septembra noteikumi Nr.1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem”

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams precizēt norādes par rīkojuma projektā minētā nekustamā īpašuma piederību valstij.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Ministru kabineta rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, VSIA “Latvijas Valsts ceļi” un Preiļu novada pašvaldība.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
  • Preiļu novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ietekmē transporta infrastruktūras attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi