25-TA-54: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 27. decembra noteikumos Nr. 1035 "Kārtība, kādā valsts finansē profesionālās ievirzes mākslas, mūzikas un dejas izglītības programmas"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts ir sagatavots pēc Kultūras ministrijas iniciatīvas, ņemot vērā Ministru kabineta 2024.gada 17.decembra grozījumus Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.241 "Kultūras ministrijas nolikums" (turpmāk – MK noteikumi Nr.241), ar kuriem tika precizēts uzdevumu sadalījums starp Kultūras ministriju un Latvijas Nacionālo kultūras centru kultūras un radošo industriju izglītības jomā, tostarp nosakot, ka Kultūras ministrija no 2025.gada 1.septembra normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā aprēķina un sadala valsts dotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību un privātām profesionālās izglītības iestādēm, kas īsteno mākslas, mūzikas un dejas profesionālās ievirzes izglītības programmas, kā arī nodrošina piešķirtās valsts dotācijas izlietojuma kontroli. Tādēļ ir nepieciešams veikt grozījumus arī Ministru kabineta 2011.gada 27.decembra noteikumos Nr.1035 "Kārtība, kādā valsts finansē profesionālās ievirzes mākslas, mūzikas un dejas izglītības programmas" (turpmāk – MK noteikumi Nr.1035).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir precizēt MK noteikumos Nr.1035 noteikto kārtību, kādā aprēķina valsts budžeta dotāciju pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, ņemot vērā MK noteikumos Nr.241 veiktos grozījumus attiecībā uz Kultūras ministrijas un Latvijas nacionālā kultūras centra veicamo uzdevumu precizējumu kultūras un radošo industriju izglītības jomā, tajā skaitā attiecībā uz valsts budžeta dotācijas piešķiršanas kārtību profesionālās ievirzes programmu īstenotājiem.
Spēkā stāšanās termiņš
01.09.2025.
Pamatojums
Nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr.1035, lai Kultūras ministrija pārņemtu no Latvijas Nacionālā kultūras centra uzdevuma izpildi ar 2025.gada 1.septembri saskaņā ar MK noteikumu Nr.241 5.1.15 punktā paredzēto, ka no 2025.gada 1.septembra Kultūras ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā aprēķina un sadala valsts dotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību un privātām profesionālās izglītības iestādēm, kas īsteno mākslas, mūzikas un dejas profesionālās ievirzes izglītības programmas, kā arī nodrošina piešķirtās valsts dotācijas izlietojuma kontroli.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Kultūras un radošo industriju izglītības (kultūrizglītības) politika tiek plānota, īstenota un uzraudzīta, sadarbojoties Kultūras ministrijai un Latvijas Nacionālajam kultūras centram atbilstoši abu iestāžu nolikumos noteiktajām funkcijām, uzdevumiem un kompetencēm. MK noteikumu Nr.241 4.1. un 4.2.apakšpunkts nosaka, ka Kultūras ministrijas funkcijas ir izstrādāt kultūras politiku un organizēt un koordinēt kultūras politikas īstenošanu, savukārt MK noteikumu Nr.241 1.punkts paredz, ka kultūras nozare tostarp ietver arī kultūras un radošo industriju izglītības apakšnozari. Ministru kabineta 2012.gada 18.decembra noteikumu Nr.931 "Latvijas Nacionālā kultūras centra nolikums" (turpmāk – MK noteikumi Nr.931) 4.18.apakšpunktā noteiktais, ka Latvijas Nacionālais kultūras centrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā aprēķina un sadala valsts dotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību un privātām profesionālās izglītības iestādēm, kas īsteno mākslas, mūzikas un dejas profesionālās ievirzes izglītības programmas, kā arī nodrošina piešķirtās valsts dotācijas izlietojuma kontroli, ir spēkā līdz 2025.gada 31.augustam. Ņemot vērā, ka ar 2025.gada 1.septembri Kultūras ministrijai jānodrošina MK noteikumu Nr.241 5.1.15 punktā noteiktais, ka Kultūras ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā aprēķina un sadala valsts dotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību un privātām profesionālās izglītības iestādēm, kas īsteno mākslas, mūzikas un dejas profesionālās ievirzes izglītības programmas, kā arī nodrošina piešķirtās valsts dotācijas izlietojuma kontroli, nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr.1035.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kultūras ministrijai no 2025.gada 1.septembra ir jānodrošina MK noteikumu Nr.241 5.1.15 punktā noteiktais, ka tā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā aprēķina un sadala valsts dotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību un privātām profesionālās izglītības iestādēm, kas īsteno mākslas, mūzikas un dejas profesionālās ievirzes izglītības programmas, kā arī nodrošina piešķirtās valsts dotācijas izlietojuma kontroli. Tādēļ ir nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr.1035, precizējot kārtību kādā Kultūras ministrija turpmāk piešķirs finansējumu pedagogu darba samaksai minētajām izglītības iestādēm. Vienlaikus, ņemot vērā, ka Latvijas Nacionālais kultūras centrs dotāciju pedagogu darba samaksai ir aprēķinājis un piešķīris par laikposmu līdz 2025.gada 31.augustam, MK noteikumos Nr.1035 ir nepieciešams precizēt atskaišu iesniegšanas kārtību un valsts budžeta finansējuma atlikumu izmantošanas kārtību.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar MK noteikumos Nr.1035 noteikto 2024.gadā Latvijas Nacionālais kultūras centrs ar izglītības iestādēm un to dibinātājiem ir noslēdzis finansēšanas līgumu par valsts dotācijas piešķiršanu pedagogu darba samaksai ar darbības termiņu līdz 2024.gada 31.augustam. Ņemot vērā to, ka valsts dotāciju pedagogu darba samaksai no 2025.gada 1.septembra piešķirs Kultūras ministrija, Projekts paredz veikt grozījumus MK noteikumos Nr.1035, lai nodrošinātu valsts dotācijas pedagogu darba samaksai sadali un izmaksu pašvaldību un privātām profesionālās izglītības iestādēm, kas īsteno mākslas, mūzikas un dejas profesionālās ievirzes izglītības programmas. Ņemot vērā minēto, Projekts paredz MK noteikumu Nr.1035 9., 10., 11., 15., 16., 17., 18., 18.1, 19. un 20.punktā aizstāt Latvijas Nacionālo kultūras centru ar Kultūras ministriju.
Projekts paredz precizēt atskaišu iesniegšanas kārtību, ņemot vērā, ka par piešķirto finansējumu līdz 2025.gada 31.augustam atskaites ir jāiesniedz finansējuma piešķīrējam – Latvijas Nacionālajam kultūras centram, taču par finansējumu, kas tiks piešķirts periodā no 2025.gad 1.septembra līdz 31.decembim, atskaites jāiesniedz Kultūras ministrijai. Līdz ar to MK noteikumi Nr.1035 tiek papildināti ar 27.16 punktu, kas paredz, ka izglītības iestādes dibinātājs par dotācijas izlietojumu, kas piešķirta saskaņā ar MK noteikumu Nr.1035 27.13 punktu, iesniedz Latvijas Nacionālajam kultūras centram noslēgtā finansēšanas līgumā noteiktajā kārtībā pārskatu saskaņā ar MK noteikumu Nr.1035 3.pielikumu par dotācijas izlietojumu laikposmā no 2025.gada 1.janvāra līdz 31.augustam, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu "ePārskati" atbilstoši normatīvajos aktos budžeta izdevumu klasifikācijas jomā noteiktajai atlīdzības klasifikācijai. Savukārt attiecībā uz 2025.gada periodu no 1.septembra līdz 31.decembrim, Projekts paredz MK noteikumus Nr.1035 papildināt ar 27.20 punktu, atbilstoši kuram Kultūras ministrija kontrolē Projektā ietvertajā 27.17 punktā aprēķinātās dotācijas izlietojumu laikposmā no 2025.gada 1.septembra līdz 31.decembrim atbilstoši noslēgtā finansēšanas līguma nosacījumiem un izglītības iestādes dibinātājs līdz 2026.gada 20.janvārim iesniedz pārskatu saskaņā ar MK noteikumu Nr.1035 3.pielikumu par Projektā ietvertajā 27.17 punktā aprēķinātās un pārskaitītās dotācijas izlietojumu, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu "ePārskati" atbilstoši normatīvajos aktos budžeta izdevumu klasifikācijas jomā noteiktajai atlīdzības klasifikācijai.
Lai nodrošinātu finansējuma piešķiršanas nepārtrauktību un neveicinātu administratīvā sloga pieaugumu, Projekts paredz MK noteikumus Nr.1035 papildināt ar 27.19 punktu, saskaņā ar kuru atbilstoši Projektā ietvertajam 27.18 punktam izglītības iestādes dibinātājam pārskaitāmā valsts budžeta dotācija tiek samazināta par finansējuma atlikumu, ko izglītības iestādes dibinātājs ir norādījis Projektā ietvertajā 27.16 punktā minētā pārskata ailē "Līdzekļu atlikums uz pārskata perioda beigām". Tādējādi tiks nodrošināts finansējuma saņēmējiem skaidrs un saprotams normatīvais regulējums par to, kurai no iestādēm (Latvijas Nacionālais kultūras centrs un Kultūras ministrija) un par kuru periodu ir iesniedzami pārskati par finansējuma izlietojumu 2025.gadā. Sākot ar 2026.gadu atskaites tiks iesniegtas vispārīgā kārtībā atbilstoši MK noteikumu Nr.1035 18.punktā noteiktajam.
Projektā paredzētās izmaiņas plānots īstenot atbilstoši šobrīd valsts budžetā 2025.gadam apstiprinātajam finansējumam un nākošajiem gadiem plānotajam finansējumam. Papildu finansējums netiek plānots.
Projekts paredz precizēt atskaišu iesniegšanas kārtību, ņemot vērā, ka par piešķirto finansējumu līdz 2025.gada 31.augustam atskaites ir jāiesniedz finansējuma piešķīrējam – Latvijas Nacionālajam kultūras centram, taču par finansējumu, kas tiks piešķirts periodā no 2025.gad 1.septembra līdz 31.decembim, atskaites jāiesniedz Kultūras ministrijai. Līdz ar to MK noteikumi Nr.1035 tiek papildināti ar 27.16 punktu, kas paredz, ka izglītības iestādes dibinātājs par dotācijas izlietojumu, kas piešķirta saskaņā ar MK noteikumu Nr.1035 27.13 punktu, iesniedz Latvijas Nacionālajam kultūras centram noslēgtā finansēšanas līgumā noteiktajā kārtībā pārskatu saskaņā ar MK noteikumu Nr.1035 3.pielikumu par dotācijas izlietojumu laikposmā no 2025.gada 1.janvāra līdz 31.augustam, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu "ePārskati" atbilstoši normatīvajos aktos budžeta izdevumu klasifikācijas jomā noteiktajai atlīdzības klasifikācijai. Savukārt attiecībā uz 2025.gada periodu no 1.septembra līdz 31.decembrim, Projekts paredz MK noteikumus Nr.1035 papildināt ar 27.20 punktu, atbilstoši kuram Kultūras ministrija kontrolē Projektā ietvertajā 27.17 punktā aprēķinātās dotācijas izlietojumu laikposmā no 2025.gada 1.septembra līdz 31.decembrim atbilstoši noslēgtā finansēšanas līguma nosacījumiem un izglītības iestādes dibinātājs līdz 2026.gada 20.janvārim iesniedz pārskatu saskaņā ar MK noteikumu Nr.1035 3.pielikumu par Projektā ietvertajā 27.17 punktā aprēķinātās un pārskaitītās dotācijas izlietojumu, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu "ePārskati" atbilstoši normatīvajos aktos budžeta izdevumu klasifikācijas jomā noteiktajai atlīdzības klasifikācijai.
Lai nodrošinātu finansējuma piešķiršanas nepārtrauktību un neveicinātu administratīvā sloga pieaugumu, Projekts paredz MK noteikumus Nr.1035 papildināt ar 27.19 punktu, saskaņā ar kuru atbilstoši Projektā ietvertajam 27.18 punktam izglītības iestādes dibinātājam pārskaitāmā valsts budžeta dotācija tiek samazināta par finansējuma atlikumu, ko izglītības iestādes dibinātājs ir norādījis Projektā ietvertajā 27.16 punktā minētā pārskata ailē "Līdzekļu atlikums uz pārskata perioda beigām". Tādējādi tiks nodrošināts finansējuma saņēmējiem skaidrs un saprotams normatīvais regulējums par to, kurai no iestādēm (Latvijas Nacionālais kultūras centrs un Kultūras ministrija) un par kuru periodu ir iesniedzami pārskati par finansējuma izlietojumu 2025.gadā. Sākot ar 2026.gadu atskaites tiks iesniegtas vispārīgā kārtībā atbilstoši MK noteikumu Nr.1035 18.punktā noteiktajam.
Projektā paredzētās izmaiņas plānots īstenot atbilstoši šobrīd valsts budžetā 2025.gadam apstiprinātajam finansējumam un nākošajiem gadiem plānotajam finansējumam. Papildu finansējums netiek plānots.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023.gada 19.decembra noteikumiem Nr.762 "Noteikumi par valsts profesionālās ievirzes izglītības standartu mākslu jomā" (turpmāk – standarts) 2024./2025.mācību gadā tika uzsākta pakāpeniska pāreja uz jaunajām profesionālās ievirzes izglītības programmām, tomēr Valsts izglītības informācijas sistēma (turpmāk – VIIS) neparedz iespēju nodrošināt datu atlasi un to apstiprināšanu uz 2025.gada 1.septembri, kas nodrošinātu aktualizētu datu ieguvi par faktisko izglītības programmās esošo izglītojamo skaitu un to sadalījumu pa programmām atbilstoši standartam. Līdz ar to, Kultūras ministrija, dotācijas aprēķinam par periodu no 2025.gada 1.septembra nevar izmantot MK noteikumu Nr.1035 6.punktā noteiktos VIIS datus jeb pieejamo atskaiti/pieteikumu "Izglītojamo skaits profesionālās ievirzes klasēs valsts budžeta mērķdotācijas aprēķināšanai", jo tie tikai daļēji atbildīs faktiskajam izglītojamo skaitam attiecīgajās programmās. Ir uzsāktas sarunas ar Izglītības un zinātnes ministriju par nepieciešamajiem pilnveidojumiem VIIS sistēmās, tomēr ņemot vērā paredzamo darbu apjomu VIIS funkcionalitātes pilnveidošanai, to nebūs iespējams veikt līdz 2025.gada 1.septembrim.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu aktualizētu un apstiprinātu datu ieguvi Projekts paredz MK noteikumu Nr.1035 27.172.punktā noteikt, ka izglītības iestādes dibinātājs elektroniskā veidā Kultūras ministrijai iesūtīs operatīvos datus/informāciju par izglītojamo skaitu izglītības iestādē sadalījumā pa izglītības programmām ar pazīmi sistēmā "valsts" uz 2025.gada 1.septembri MK noteikumu Nr.1035 1.pielikumā noteiktajās izglītības programmās. Datu ieguve no izglītības iestāžu puses uz 2025.gada 1.septembri ir iespējama, jo Ministru kabineta 2019.gada 25.jūnija noteikumu Nr.276 "Valsts izglītības informācijas sistēmas noteikumi" 27.punkts nosaka, ka informāciju VIIS ievada vai aktualizē nekavējoties, bet ne vēlāk kā 10 darbdienu laikā pēc informācijas iegūšanas vai tās rašanās dienas, ja normatīvajos aktos nav noteikts citādi. Līdz ar to pēc Projektā ietverto normu spēkā stāšanās izglītības iestādes izgūs ticamus operatīvos datus no VIIS un izglītības iestāžu dibinātājs iesniegs tos Kultūras ministrijā Projektā noteiktajā kārtībā, kurus Kultūras ministrija apkopos un izmantos dotācijas aprēķinam par laikposmu no 2025.gada 1.septembra līdz 2025.gada 31.decembrim.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
35 014 250
0
35 190 226
0
35 190 226
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
35 014 250
0
35 190 226
0
35 190 226
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
35 014 250
0
35 190 226
0
35 190 226
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
35 014 250
0
35 190 226
0
35 190 226
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka Projekta mērķis ir veikt grozījumus MK noteikumos Nr.1035, lai precizētu uzdevumu sadalījumu starp Kultūras ministru un Latvijas Nacionālo kultūras centru kultūras un radošo industriju izglītības jomā, kā arī veiktu tehniskus precizējumus, kas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Latvijas Nacionālais kultūras centrs
- Kultūras ministrija
- Pašvaldības
- Profesionālās ievirzes izglītības iestādes
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
