23-TA-1978: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 8. janvāra noteikumos Nr. 9 "Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 8. janvāra Ministru kabineta noteikumos Nr. 9 "Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas noteikumi"" (turpmāk – noteikumi Nr. 9) ir sagatavots tāpēc, ka no 2023. gada 1. janvāra ir stājusies spēkā jaunā Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas uz EEZ) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21. decembris, Nr. L 327), (turpmāk – regula 2022/2472) un ar 2023. gada 30. jūniju spēku zaudē Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 1. jūlijs, Nr. L 193). Ievērojot minēto, nepieciešami atbilstoši precizējumi, turklāt, tā kā pēc garantijām ir mazs pieprasījums, ir jāizdara grozījumi Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam (turpmāk – LAP) īstenošanas pārejas periodā 2021. un 2022. gadā paredzētā finansējuma 10 000 000 euro apmērā, jo finansējumu garantijām var piešķirt tikai līdz 2025. gada 30. jūnijam. Izdarīti grozījumi arī noteikumu struktūrā un precizēti piemērojamā valsts atbalsta nosacījumi.
Izvērtējot lauksaimniecības nozares vajadzības, plānots svītrot Noteikumu Nr. 9 4.3. apakšpunktu, kur paredzēts finansējums 7 000 000 euro apmērā, kas piešķirts Altum saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu un saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 17.februāra rīkojuma Nr.96 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” 1.4.apakšpunktu un netika izmantots paredzētajam mērķim, novirzot to izmantošanai citam mērķim - valsts atbalsta programmai par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē, lai mazinātu finansiālo slogu situācijā, kad ekonomisko un klimatisko apstākļu radītās negatīvās ietekmes dēļ ir būtiski samazinājusies lauksaimnieku spēja pildīt finanšu saistības. 2021. gadā piešķirtā finansējuma 7 000 000 euro apmērā no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", kas šobrīd jau ir sabiedrības Altum rīcībā, 5 787 948 euro tiek novirzīts valsts atbalsta programmai par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē, savukārt atlikušo finansējumu 1 212 052 euro Zemkopības ministrija pieprasīs sabiedrībai Altum atmaksāt atpakaļ.
Izvērtējot lauksaimniecības nozares vajadzības, plānots svītrot Noteikumu Nr. 9 4.3. apakšpunktu, kur paredzēts finansējums 7 000 000 euro apmērā, kas piešķirts Altum saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu un saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 17.februāra rīkojuma Nr.96 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” 1.4.apakšpunktu un netika izmantots paredzētajam mērķim, novirzot to izmantošanai citam mērķim - valsts atbalsta programmai par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē, lai mazinātu finansiālo slogu situācijā, kad ekonomisko un klimatisko apstākļu radītās negatīvās ietekmes dēļ ir būtiski samazinājusies lauksaimnieku spēja pildīt finanšu saistības. 2021. gadā piešķirtā finansējuma 7 000 000 euro apmērā no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", kas šobrīd jau ir sabiedrības Altum rīcībā, 5 787 948 euro tiek novirzīts valsts atbalsta programmai par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē, savukārt atlikušo finansējumu 1 212 052 euro Zemkopības ministrija pieprasīs sabiedrībai Altum atmaksāt atpakaļ.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Veicināt investīciju piesaistīšanu lauksaimniecības nozares modernizēšanai un ieviest Eiropas Savienības sniegtā atbalsta iespējas. Pašlaik tiek īstenots atbalsts investīcijām saimniecību un pārstrādes uzņēmumu modernizācijai saistībā ar LAP. Sekmīgai LAP investīciju atbalsta īstenošanai papildus tiek paredzēts arī atbalsts garantiju veidā kredītiestādēs ņemtiem aizdevumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Noteikumu Nr. 9 nosaka īstenošanas kārtību, finansējumu, atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus, kā arī finansējumu akciju sabiedrībai "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība) izdevumu segšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Grozījumi noteikumos Nr. 9 izdarīti, lai precizētu piemērojamā valsts atbalsta nosacījumus, ietvertu normas no jaunajām regulām, kas spēkā stājās 2023. gada 1. janvāri, un precizētu noteikumu struktūru atkarībā no garantētā finanšu pakalpojuma veida un piemērojamā valsts atbalsta regulējuma.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 9 izdarīti grozījumi, jo no 2023. gada ir stājusies spēkā jaunā Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas uz EEZ) un ar 2023. gada 30. jūniju spēku ir zaudējusi Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 1. jūlijs, Nr. L 193) un kas tiek aizstāta ar jauno regulu 2022/2472. Minētos grozījumus paredz noteikumu projekta 1., 2., 10., 11., 13., 14., 28., 29., 35., 37., 38. un 39. punkts. Ar noteikumu projekta 3. punktu noteikumi Nr. 9 dzēsta definīcija par saistītajiem kredītņēmējiem, jo ņemot vērā, ka garantijas tiek piešķirtas, kā komercdarbības atbalsts uzņēmumu definīcijas tiek izmantotas atbilstoši komercdarbības atbalsta normu nosacījumiem, bet ar noteikumu projekta 4. punktu precizēts noteikumu Nr. 9 3. punkts.
Ņemot vērā, ka pēc garantijām ir zems pieprasījums, grozīts noteikumu Nr. 9 4.4. apakšpunkts, LAP īstenošanas pārejas periodā 2021. un 2022. gadā piešķirto finansējumu samazinot no 10 000 000 līdz 1 000 000 euro, jo finansējumu garantijām var piešķirt tikai līdz 2025. gada 30. jūnijam. Ar programmai piešķirto ELFLA finansējumu 1 000 000 euro apmērā sabiedrība Altum līdz 2025. gada 30. jūnijam var garantēt aizdevumus kopumā 4 000 000 euro apmērā. Līdz 2023. gada 31. jūlijam, izmantojot ELFLA finansējumu, piešķirtas trīs garantijas un kopējā izsniegto garantiju summa ir 668 000 euro. Līdz LAP apakšpasākumu darbības beigām papildus iespējams izsniegt garantijas līdz 320 000 euro atbalstam ieguldījumiem pārstrādē, kā arī līdz 3 012 000 euro ieguldījumiem lauku saimniecībās.
Ar noteikumu projektu tiek svītrots noteikumu Nr. 9 4.3. apakšpunkts un 4.2 punkts, jo Noteikumos Nr. 9 4.3. apakšpunktā paredzētais finansējums 7 000 00 euro apmērā netika izmantots paredzētajam mērķim. Ņemot vērā, ka finansējums tika piešķirts laikā, kad sabiedrībai Altum garantiju izsniegšanai papildus bija pieejams Covid-19 seku mazināšanai (aizdevumu un garantiju veidā) atbalsts, pēc minētā papildus piešķirtā finansējuma nebija pieprasījuma. Finansējums netika izmantots garantiju finansēšanai un par to nav uzņemtas saistības, un arī pašlaik neviens pretendents nav pieteicies garantijas saņemšanai.
Noteikumu Nr. 9 6. punkts redakcionāli precizēts: regulas 2022/2472 6. panta 2. punkta prasības ietvertas noteikumu projekta 14. punktā. Noteikumi Nr. 9 ir papildināti ar 6.1 punktu, nosakot, par kuriem finanšu pakalpojumiem ir iespējams piešķirt garantiju, un attiecīgi svītrots noteikumu Nr. 9 15. punkts. Ar noteikumu projekta 11. punktu precizēts, kuri finanšu pakalpojumi paredzēti noteiktam garantiju veidam. Ar noteikumu projekta 12. punktu pārcelti noteikumu Nr. 9 13.1 punkta nosacījumi. Vērtējot katru garantijas pieteikumu ekonomisko dzīvotspēju tiek vērtēti dažādi kritēriji atkarībā no projekta iesniedzēja pārstāvētās nozares, uzņēmējdarbības attīstības stadijas, lai novērtētu konkrēto projektu. Vairumā gadījumu tiek aplūkoti ekonomiskās dzīvotspējas kritēriji, kas noteikti 8.1 punktā atbilstoši Altum iekšējiem normatīvajiem aktiem un kredītpolitikai, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju. Vienlaikus, lai novērstu situācijas, kurās konkrētu projektu finansēšana nebūtu iespējama, jo minētājā punktā nav uzskaitīta konkrēta kategorija, pēc kuras to vērtēt, lai nodrošinātu labvēlīgus apstākļus atbalsta saņēmējiem, tiek piedāvāta iespēja vērtēt arī citus nosacījumus.
Ar noteikuma projekta 13. un 14. punktu precizēti nosacījumi, ja garantiju piešķir kā de minimis atbalstu vai ja garantiju piešķir saskaņā ar regulu 2022/2472, kā arī atbilstoši svītrots noteikumu Nr. 9 13. punkts, jo nosacījums iekļauts noteikumu projekta 13. punktā. Ar noteikumu projekta 15. punktu precizēti de minimis atbalsta nosacījumi garantiju piešķiršanai.
Ar noteikumu projekta 18. punktu precizēts III nodaļas nosaukums. Ar noteikumu projekta 20. punktu precizēta redakcija, svītrojot vārdu "galvojums", jo galvojums ir noteikts arī kā finanšu pakalpojums noteikumu projekta 6.1 punktā. Noteikumu projekta 6.1 2. apakšpunktā minēto finanšu pakalpojumu saņēmējs jeb labuma guvējs ir minēts noteikumu Nr.9 14. punktā, labuma guvējs saskaņā ar noteikumu projektu nevar būt banka vai tās meitas sabiedrība. Ar noteikumu projekta 21. punktu savukārt precizēta noteikumu Nr. 9 17. punkta redakcija, iepriekšējo nosacījumu par garantijas sniegšanu saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 1407/2013) pārceļot uz noteikumu projekta 26. punktu. Noteikumu projekta 22. punktā ietverts tehnisks precizējums atsaucei uz finanšu pakalpojumu veidu. Ar noteikumu projekta 23. punktu palielināts spēkā esošo garantiju apmērs no 1 000 000 līdz 1 500 000 euro. Pēdējo divu gadu laikā, vērojams būtisks izmaksu sadārdzinājums, ņemot vērā inflāciju, energoresursu cenu pieaugumu, kā arī ar to saistīto kopējo izmaksu kāpumu. Lai salāgotu maksimālās garantijas apmēru ar pieaugošajām izmaksām, un novērtu situācijas, kurās maksimālā garantija nav pietiekoša investīciju projektu finansēšanai, noteikumu projekts paredz palielināt maksimālo garantijas limitu vienam vienotam uzņēmumam līdz 1 500 000 euro.
Ar noteikumu projekta 23. punktu izdarīti redakcionāli precizējumi, jo de minimis regulu noteiktās prasības ietvertas noteikumu projekta 31. punktā. Ar noteikumu projekta 25. un 26. punktu precizēts, kuriem finanšu pakalpojumiem piemērojama vienreizēja maksa vai gada prēmija. Ar noteikumu projekta 27., 28. un 29. punktu precizēti nosacījumi subsīdijas ekvivalenta aprēķina metodei. Noteikumu projekta 30. punktā precizēts V nodaļas nosaukums. Ar noteikumu projekta 31. punktu precizēts, ka de minimis atbalsta kopējā summa, ņemot vērā iepriekš piešķirto atbalstu pēdējo triju fiskālo gadu periodā, nedrīkst pārsniegt vienam vienotam uzņēmumam de minimis regulās noteikto maksimālo atbalsta apmēru. Ar noteikumu 32. punktu precizēta redakcija par informācijas iesniegšanu de minimis atbalsta uzskaitei. Ar noteikumu 33. punktu precizēts nosacījums de minimis atbalsta kumulēšanas nosacījumiem. Ar noteikumu projekta 34., 35. un 36. punktu tiek noteiktas un precizētas atbalsta kumulācijas normas. Ar noteikumu 40. punktu redakcionāli precizēta noteikumu Nr. 9 32.2 punkta redakcija, bet ar noteikumu projekta 41. punktu – noteikumu Nr. 9 2. pielikuma nosaukums.
2023. gada 5. oktobrī Eiropas Oficiālajā Vēstnesī publicēta Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391 , ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014, tādēļ atbilstoši veikti grozījumi noteikumu Nr. 9 7.5.1., 7.5.2, 11.1., 26.1. un 23.3. apakšpunktā.
Ņemot vērā, ka pēc garantijām ir zems pieprasījums, grozīts noteikumu Nr. 9 4.4. apakšpunkts, LAP īstenošanas pārejas periodā 2021. un 2022. gadā piešķirto finansējumu samazinot no 10 000 000 līdz 1 000 000 euro, jo finansējumu garantijām var piešķirt tikai līdz 2025. gada 30. jūnijam. Ar programmai piešķirto ELFLA finansējumu 1 000 000 euro apmērā sabiedrība Altum līdz 2025. gada 30. jūnijam var garantēt aizdevumus kopumā 4 000 000 euro apmērā. Līdz 2023. gada 31. jūlijam, izmantojot ELFLA finansējumu, piešķirtas trīs garantijas un kopējā izsniegto garantiju summa ir 668 000 euro. Līdz LAP apakšpasākumu darbības beigām papildus iespējams izsniegt garantijas līdz 320 000 euro atbalstam ieguldījumiem pārstrādē, kā arī līdz 3 012 000 euro ieguldījumiem lauku saimniecībās.
Ar noteikumu projektu tiek svītrots noteikumu Nr. 9 4.3. apakšpunkts un 4.2 punkts, jo Noteikumos Nr. 9 4.3. apakšpunktā paredzētais finansējums 7 000 00 euro apmērā netika izmantots paredzētajam mērķim. Ņemot vērā, ka finansējums tika piešķirts laikā, kad sabiedrībai Altum garantiju izsniegšanai papildus bija pieejams Covid-19 seku mazināšanai (aizdevumu un garantiju veidā) atbalsts, pēc minētā papildus piešķirtā finansējuma nebija pieprasījuma. Finansējums netika izmantots garantiju finansēšanai un par to nav uzņemtas saistības, un arī pašlaik neviens pretendents nav pieteicies garantijas saņemšanai.
Noteikumu Nr. 9 6. punkts redakcionāli precizēts: regulas 2022/2472 6. panta 2. punkta prasības ietvertas noteikumu projekta 14. punktā. Noteikumi Nr. 9 ir papildināti ar 6.1 punktu, nosakot, par kuriem finanšu pakalpojumiem ir iespējams piešķirt garantiju, un attiecīgi svītrots noteikumu Nr. 9 15. punkts. Ar noteikumu projekta 11. punktu precizēts, kuri finanšu pakalpojumi paredzēti noteiktam garantiju veidam. Ar noteikumu projekta 12. punktu pārcelti noteikumu Nr. 9 13.1 punkta nosacījumi. Vērtējot katru garantijas pieteikumu ekonomisko dzīvotspēju tiek vērtēti dažādi kritēriji atkarībā no projekta iesniedzēja pārstāvētās nozares, uzņēmējdarbības attīstības stadijas, lai novērtētu konkrēto projektu. Vairumā gadījumu tiek aplūkoti ekonomiskās dzīvotspējas kritēriji, kas noteikti 8.1 punktā atbilstoši Altum iekšējiem normatīvajiem aktiem un kredītpolitikai, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju. Vienlaikus, lai novērstu situācijas, kurās konkrētu projektu finansēšana nebūtu iespējama, jo minētājā punktā nav uzskaitīta konkrēta kategorija, pēc kuras to vērtēt, lai nodrošinātu labvēlīgus apstākļus atbalsta saņēmējiem, tiek piedāvāta iespēja vērtēt arī citus nosacījumus.
Ar noteikuma projekta 13. un 14. punktu precizēti nosacījumi, ja garantiju piešķir kā de minimis atbalstu vai ja garantiju piešķir saskaņā ar regulu 2022/2472, kā arī atbilstoši svītrots noteikumu Nr. 9 13. punkts, jo nosacījums iekļauts noteikumu projekta 13. punktā. Ar noteikumu projekta 15. punktu precizēti de minimis atbalsta nosacījumi garantiju piešķiršanai.
Ar noteikumu projekta 18. punktu precizēts III nodaļas nosaukums. Ar noteikumu projekta 20. punktu precizēta redakcija, svītrojot vārdu "galvojums", jo galvojums ir noteikts arī kā finanšu pakalpojums noteikumu projekta 6.1 punktā. Noteikumu projekta 6.1 2. apakšpunktā minēto finanšu pakalpojumu saņēmējs jeb labuma guvējs ir minēts noteikumu Nr.9 14. punktā, labuma guvējs saskaņā ar noteikumu projektu nevar būt banka vai tās meitas sabiedrība. Ar noteikumu projekta 21. punktu savukārt precizēta noteikumu Nr. 9 17. punkta redakcija, iepriekšējo nosacījumu par garantijas sniegšanu saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 1407/2013) pārceļot uz noteikumu projekta 26. punktu. Noteikumu projekta 22. punktā ietverts tehnisks precizējums atsaucei uz finanšu pakalpojumu veidu. Ar noteikumu projekta 23. punktu palielināts spēkā esošo garantiju apmērs no 1 000 000 līdz 1 500 000 euro. Pēdējo divu gadu laikā, vērojams būtisks izmaksu sadārdzinājums, ņemot vērā inflāciju, energoresursu cenu pieaugumu, kā arī ar to saistīto kopējo izmaksu kāpumu. Lai salāgotu maksimālās garantijas apmēru ar pieaugošajām izmaksām, un novērtu situācijas, kurās maksimālā garantija nav pietiekoša investīciju projektu finansēšanai, noteikumu projekts paredz palielināt maksimālo garantijas limitu vienam vienotam uzņēmumam līdz 1 500 000 euro.
Ar noteikumu projekta 23. punktu izdarīti redakcionāli precizējumi, jo de minimis regulu noteiktās prasības ietvertas noteikumu projekta 31. punktā. Ar noteikumu projekta 25. un 26. punktu precizēts, kuriem finanšu pakalpojumiem piemērojama vienreizēja maksa vai gada prēmija. Ar noteikumu projekta 27., 28. un 29. punktu precizēti nosacījumi subsīdijas ekvivalenta aprēķina metodei. Noteikumu projekta 30. punktā precizēts V nodaļas nosaukums. Ar noteikumu projekta 31. punktu precizēts, ka de minimis atbalsta kopējā summa, ņemot vērā iepriekš piešķirto atbalstu pēdējo triju fiskālo gadu periodā, nedrīkst pārsniegt vienam vienotam uzņēmumam de minimis regulās noteikto maksimālo atbalsta apmēru. Ar noteikumu 32. punktu precizēta redakcija par informācijas iesniegšanu de minimis atbalsta uzskaitei. Ar noteikumu 33. punktu precizēts nosacījums de minimis atbalsta kumulēšanas nosacījumiem. Ar noteikumu projekta 34., 35. un 36. punktu tiek noteiktas un precizētas atbalsta kumulācijas normas. Ar noteikumu 40. punktu redakcionāli precizēta noteikumu Nr. 9 32.2 punkta redakcija, bet ar noteikumu projekta 41. punktu – noteikumu Nr. 9 2. pielikuma nosaukums.
2023. gada 5. oktobrī Eiropas Oficiālajā Vēstnesī publicēta Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391 , ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014, tādēļ atbilstoši veikti grozījumi noteikumu Nr. 9 7.5.1., 7.5.2, 11.1., 26.1. un 23.3. apakšpunktā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotājiem un lauksaimniecības produktu pārstrādes saimnieciskajiem darbības veicējiem tiek dota iespēja saņemt atbalstu kredītiestādēs.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecībā iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot nozares konkurētspēju kopumā.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Juridiskas personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, zvejniecību un zvejas produktu apstrādi, lauksaimniecības produktu pārstrādē iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju un lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecībā iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecībā iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecībā iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot nozares konkurētspēju kopumā.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu un lauksaimniecības nozarē, lauksaimniecības produktu pārstrādē un zvejniecības un zvejas produktu apstrādē iesaistītajiem saimnieciskās darbības veicējiem nodrošinātu ilgtermiņa investīcijas ar atbilstošām aizdevumu likmēm, papildus ir jāparedz atbalsts garantijām kredītiem, galvojumiem un citiem finanšu pakalpojumiem. Tā arī tiktu veicināta saimniecisko darbības veicēju efektivitāte un nodrošināta investīciju ieplūšana uzņēmumos.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotājiem tiks dota iespēja saņemt atbalstu kredītiestādēs.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Netieši var ietekmēt nodarbinātību.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Garantiju programmai paredzētais ELFLA finansējums 1 000 000 euro ir Kopējas lauksaimniecības politikas (KLP) II pīlāra finansējums, kas jau ir sabiedrības Altum rīcībā. Tā kā Lauku attīstības finansējumam 1 000 000 euro apmērā pārejas periodā tiek piemēroti pašreizējā plānošanas perioda nosacījumi, tas attiecas arī uz LAP līdzfinansējuma likmēm: LAP paredzētā līdzfinansējuma likmju proporcija ir 68 procenti ELFLA un 32 procenti valsts budžeta līdzfinansējums.
ELFLA finansējums 1 000 000 euro finanšu instrumentu īstenošanai atvēlēts šādiem LAP apakšpasākumiem:
• "Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās" atbalsta sniegšanai garantiju veidā – 900 000 euro;
• "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" atbalsta sniegšanai garantiju veidā – 100 000 euro.
Ar programmai piešķirto ELFLA finansējumu 1 000 000 euro apmērā sabiedrība Altum līdz 2025. gada 30. jūnijam var garantēt aizdevumus kopumā 4 000 000 euro apmērā. Līdz 2023. gada 31. jūlijam, izmantojot ELFLA finansējumu, piešķirtas trīs garantijas un kopējā izsniegto garantiju summa ir 668 000 euro. Līdz LAP apakšpasākumu darbības beigām papildus iespējams izsniegt garantijas līdz 320 000 euro atbalstam ieguldījumiem pārstrādē, kā arī līdz 3 012 000 euro ieguldījumiem lauku saimniecībās.
LAP paredzētā līdzfinansējuma likmju proporcija – 68 procenti ELFLA un 32 procenti valsts budžeta līdzfinansējums. 1 000 000 (100 procenti) - 320 000 (32 procenti) = 680 000 (68 procenti) euro.
ELFLA finansējums 1 000 000 euro finanšu instrumentu īstenošanai atvēlēts šādiem LAP apakšpasākumiem:
• "Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās" atbalsta sniegšanai garantiju veidā – 900 000 euro;
• "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" atbalsta sniegšanai garantiju veidā – 100 000 euro.
Ar programmai piešķirto ELFLA finansējumu 1 000 000 euro apmērā sabiedrība Altum līdz 2025. gada 30. jūnijam var garantēt aizdevumus kopumā 4 000 000 euro apmērā. Līdz 2023. gada 31. jūlijam, izmantojot ELFLA finansējumu, piešķirtas trīs garantijas un kopējā izsniegto garantiju summa ir 668 000 euro. Līdz LAP apakšpasākumu darbības beigām papildus iespējams izsniegt garantijas līdz 320 000 euro atbalstam ieguldījumiem pārstrādē, kā arī līdz 3 012 000 euro ieguldījumiem lauku saimniecībās.
LAP paredzētā līdzfinansējuma likmju proporcija – 68 procenti ELFLA un 32 procenti valsts budžeta līdzfinansējums. 1 000 000 (100 procenti) - 320 000 (32 procenti) = 680 000 (68 procenti) euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
LAP apakšpasākumu "Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās", "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" un "Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā" īstenošanai pārejas periodā 2021. un 2022. gadā piešķirtais finansējums samazināts no 10 000 000 līdz 1 000 000 euro, 9 000 000 euro novirzot citiem LAP apakšpasākumiem – "Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās", "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" un "Atbalsts ieguldījumiem ar lauksaimniecību nesaistītu darbību radīšanā un attīstīšanā".
Zemkopības ministrijas rīcībā esošo ELFLA finansējumu 1 000 000 euro Zemkopības ministrija lūdza pārdalīt no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas ,”Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
2021. gadā piešķirtais finansējums 7 000 000 euro apmērā no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", kas šobrīd jau ir sabiedrības Altum rīcībā, 5 787 948 euro tiek novirzīts valsts atbalsta programmai par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē, savukārt atlikušo finansējumu 1 212 052 euro Zemkopības ministrija pieprasīs sabiedrībai “Altum” atmaksāt atpakaļ.
Zemkopības ministrijas rīcībā esošo ELFLA finansējumu 1 000 000 euro Zemkopības ministrija lūdza pārdalīt no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas ,”Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
2021. gadā piešķirtais finansējums 7 000 000 euro apmērā no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", kas šobrīd jau ir sabiedrības Altum rīcībā, 5 787 948 euro tiek novirzīts valsts atbalsta programmai par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē, savukārt atlikušo finansējumu 1 212 052 euro Zemkopības ministrija pieprasīs sabiedrībai “Altum” atmaksāt atpakaļ.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumos Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā"
Pamatojums un apraksts
Pārdalīts ELFLA finansējums Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodam atbalsta pasākuma “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” ietvaros 5 000 000 euro kredītprocentu daļējas dzēšanas atbalstam.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
4.1.2. Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 24. jūlija noteikumos Nr. 446 "Noteikumi par lauksaimniecības, lauku un zivsaimniecības saimnieciskās darbības veicēju aizdevumu programmu"
Pamatojums un apraksts
Pārdalīts ELFLA finansējums Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodam atbalsta pasākuma “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” ietvaros 4 000 000 euro aizdevumu programmai.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
4.1.3. Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 23. novembrī noteikumos Nr. 769 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība lauku attīstībai finanšu instrumentu veidā"
Pamatojums un apraksts
Pārdalīts ELFLA finansējums Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodam atbalsta pasākuma “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” ietvaros 4 000 000 euro starp finanšu instrumentiem no garantiju programmas uz aizdevumu programmu.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
4.1.4. Rīkojuma projekkts "Par akciju sabiedrībai “Attīstības finanšu institūcija “Altum” piešķirtā finansējuma izmantošanu"
Pamatojums un apraksts
Garantiju programmā sabiedrības Altum rīcībā esošais finansējums 5 787 948 euro apmērā tiek novirzīts valsts atbalsta programmai par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
4.1.5. Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. decembra noteikumos Nr. 582 "Kārtība, kādā īsteno valsts atbalsta programmu par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē"
Pamatojums un apraksts
Garantiju programmā sabiedrības Altum rīcībā esošais finansējums 5 787 948 euro apmērā tiek novirzīts valsts atbalsta programmai par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (dokuments attiecas uz EEZ) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21. decembris, Nr. L 327)
Apraksts
Valsts atbalsta izņēmuma regula lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1305
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L347)
Apraksts
ELFLA regula atbalstam lauku attīstībai
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 1407/2013)
Apraksts
Vispārējā tautsaimniecības ierobežota atbalsta apmēra regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014.gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
Apraksts
Zvejniecības un akvakultūras nozares ierobežota atbalsta apmēra regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
Apraksts
Lauksaimniecības nozares ierobežota atbalsta apmēra regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32016R1238
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2016. gada 18. maija Deleģētā regula (ES) 2016/1238, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr.1308/2013 papildina attiecībā uz valsts intervenci un privātās uzglabāšanas atbalstu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2016. gada 30. jūlijs, Nr. L 206)
Apraksts
valsts intervences un privātās uzglabāšanas atbalsta regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
Apraksts
fondu kopīgo noteikumu regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
KLP stratēģisko plānu regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2391
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) 2023/2391 (2023. gada 4. oktobris), ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
Apraksts
Grozījumi de minimis regulās
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (dokuments attiecas uz EEZ) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21. decembris, Nr. L 327)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
I pielikums
1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 34. punkts
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. pants
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. pants
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
63.panta 4. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
64. pants
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 59. punkts
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
6. panta 2. punkts
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. panta 9. punkts
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 9. punkts
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. panta 6. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. panta 11. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. panta 12. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. panta 13. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. panta 14. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. panta 15. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 5. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 11. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 12. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 1. punkta "c" apakšpunkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
29. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
8. panta 1. punkts
35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
8. panta 3. punkts
35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
8. panta 5. punkts
35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. panta 11. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. panta 12. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. panta 13. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. pants 14. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
14. pants 15. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. pants 11. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. pants 12. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
38. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
9. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
38. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L347)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
17. pants
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
45. panta 7. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
45. panta 5. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. pants
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 1. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 3. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 4. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
45. panta 7. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
45. panta 5. punkts
28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 3. punkts
34. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 4. punkts
34. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 3. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 4. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
45. panta 7. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 1407/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 4. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
8. pants
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts
24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "c" apakšpunkts
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. pants
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3.panta 2. punkts
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014.gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 4. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "c" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "d" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "e" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "f" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "g" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "h" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "i" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkts "c" apakšpunkts
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "j" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. pants
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. pants
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "k" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts
24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 4. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
8. pants
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "c" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts
24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "c" apakšpunkts
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 3.a punkts
31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. pants
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 3.a punkts
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2016. gada 18. maija Deleģētā regula (ES) 2016/1238, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr.1308/2013 papildina attiecībā uz valsts intervenci un privātās uzglabāšanas atbalstu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2016. gada 30. jūlijs, Nr. L 206)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
37. panta 9. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
73. panta 4. punkts
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) 2023/2391 (2023. gada 4. oktobris), ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 3.punkta "b" apakšpunkts
31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 3.punkta "b" apakšpunkts
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 4. punkta "c" apakšpunkts
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 7. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Atbilstoši regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktam un 6. panta 1. punktam dalībvalsts pretendentam var piemērot 40 000 euro atbalsta slieksni, ja dalībvalsts ir izveidojusi de minimis atbalsta centrālo reģistru, kas satur pilnīgu informāciju par visu de minimis atbalstu, ko piešķīrusi jebkura minētās dalībvalsts iestāde. Latvijai šāds reģistrs ir izveidots kopš 2019. gada 1. jūlija un darbojas atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem". Tāpēc Latvijā pretendentam, kuram atbalstu piešķir atbilstoši regulai Nr. 717/2014, turpmāk piemēro atbalsta slieksni 40 000 euro.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
"Attīstības finanšu institūcija Altum" ASNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/10f0e4db-ad8e-4d90-81c6-6fdd93e33f1e
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Ierobežota pieejamība
Jā
Nosaukums
Programmas “Lauksaimnieku garantijas” rādītāju novērtējums (ELFLA finansējums)