24-TA-2945: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2024. gada 28. marta rīkojumā Nr. 234 "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 20.00.00 programmas "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz budžeta resoru "29. Veselības ministrija""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 28. marta rīkojumā Nr. 234 "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz budžeta resoru "29. Veselības ministrija""" (turpmāk - rīkojuma projekts) ir izstrādāts pamatojoties uz:
- likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pantu;
- Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes prot. Nr. 47 43. § 2. punktu un 7. punktu.
- likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pantu;
- Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes prot. Nr. 47 43. § 2. punktu un 7. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabinetam nepieciešams pieņemt lēmumu par apropriācijas pārdali, lai nodrošinātu racionālu un efektīvu līdzekļu izlietojumu un nodrošinātu nepārtrauktu neatliekamu un prioritāru pasākumu finansēšanu veselības nozarē, novirzot konkrētajam pasākumam neizlietoto finansējumu citu pasākumu faktisko izdevumu segšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz likuma "Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam" 72.pantu un saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 28. marta rīkojumā Nr. 234 "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz budžeta resoru "29. Veselības ministrija"" (prot. Nr.13 53.§) (turpmāk - MK rīkojums Nr. 234) Nacionālajam veselības dienestam piešķirts finansējums budžeta apakšprogrammā 33.03.00 "Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana" 1 703 864 euro kompensējamo zāļu kompensācijas apmēra no 50 % uz 75 % palielināšanai no 2024. gada 1. jūlija.
Veicot piešķirtā finansējuma 2024.gada 12 mēnešu apguves analīzi, tiek indikatīvi prognozēts, ka iepriekš minētajam pasākumam būs finansējuma neizpilde (līdzekļu ekonomija).
Veicot piešķirtā finansējuma 2024.gada 12 mēnešu apguves analīzi, tiek indikatīvi prognozēts, ka iepriekš minētajam pasākumam būs finansējuma neizpilde (līdzekļu ekonomija).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tiek prognozēta indikatīvā finansējuma neizpilde 2024. gadā kompensējamo zāļu kompensācijas apmēra no 50 % uz 75 % palielināšanai no 2024. gada 1. jūlija - 508 208 euro apmērā.
Kompensējamo zāļu kompensācijas apmēra no 50 % uz 75 % palielinājums tika ieviests no 2024. gada 1.jūlija, līdz ar to ir nepieciešams laiks, lai sistēma pārkārtotos jaunajiem nosacījumiem, jo ārstniecības personas izraksta un pacienti iegādājās medikamentus trīs mēnešu terapijai un vasaras mēnešos daudzi speciālisti nav pieejami (atvaļinājumu laiks).
Kompensējamo zāļu kompensācijas apmēra no 50 % uz 75 % palielinājums tika ieviests no 2024. gada 1.jūlija, līdz ar to ir nepieciešams laiks, lai sistēma pārkārtotos jaunajiem nosacījumiem, jo ārstniecības personas izraksta un pacienti iegādājās medikamentus trīs mēnešu terapijai un vasaras mēnešos daudzi speciālisti nav pieejami (atvaļinājumu laiks).
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu racionālu un efektīvu līdzekļu izlietojumu un nodrošinātu nepārtrauktu neatliekamu un prioritāru pasākumu finansēšanu veselības nozarē, Veselības ministrija piedāvā konkrētajam pasākumam neizlietoto finansējumu novirzīt citu neatliekamu pasākumu faktisko izdevumu segšanai.
Indikatīvi prognozēto finansējuma neapguvi 2024. gadā kompensējamo zāļu kompensācijas apmēra no 50 % uz 75 % palielināšanai no 2024. gada 1. jūlija 508 208 euro apmērā novirzīt kompensējamo medikamentu izdevumu deficīta segšana 2024. gadam un medikamentozās ārstēšanas nepārtrauktības nodrošināšana, paplašinot MK rīkojumā Nr. 234 noteikto mērķi.
Medikamentiem un to lietošanai ir būtiska nozīme cilvēku veselības rezultātu uzlabošanā, tie ir īpaši izstrādāti, lai risinātu konkrētus veselības stāvokļus, slimības vai simptomus, pamatojoties uz plašiem klīniskiem pētījumiem, lai nodrošinātu, ka tie ir efektīvi paredzētajiem mērķiem. Daudzu hronisku slimību pacientiem nepieciešama pastāvīga medikamentu lietošana, lai novērstu simptomus un komplikācijas. Recepšu zāles palīdz cilvēkiem labāk kontrolēt savu veselību un samazina smagu seku risku. Zāles var ievērojami uzlabot dzīves kvalitāti, samazinot simptomus un veicinot emocionālo labsajūtu. Pareiza un konsekventa medikamentu lietošana var radīt ilgtermiņa ieguvumus veselībai, tostarp palielināt paredzamo dzīves ilgumu, samazināt invaliditāti un uzlabot vispārējo labklājību.
Kopumā zāles ir viens no mūsdienu veselības aprūpes stūrakmeņiem, jo tās nodrošina mērķtiecīgu, efektīvu un bieži vien dzīvību glābjošu ārstēšanu visdažādākajām veselības problēmām. To pareiza izmantošana veselības aprūpes speciālistu vadībā var ievērojami uzlabot cilvēku veselības rezultātus un vispārējo dzīves kvalitāti.
Latvijā piešķirtais finansējums zāļu kompensācijai ir ievērojami mazāks, kā citās Eiropas Savienības valstīs, t.sk. Lietuvā un Igaunijā. Nepietiekamā finansējuma dēļ iedzīvotājiem ir lieli maksājumi par zāļu iegādi, tāpēc daļa pacientu nevar atļauties tiem nepieciešamās zāles. Tas negatīvi ietekmē iedzīvotāju veselības rādītājus.
Ikgadēji pieejamais finansējums kompensējamo zāļu un medicīnas ierīču apmaksāšana ir mazāks kā faktiski nepieciešamais, lai nodrošinātu medikamentozās ārstēšanas nepārtrauktību.
Rīkojuma projekts paredz izdarīt MK rīkojumā Nr. 234 šādus grozījumus:
1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 72. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadam 1 703 864 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammu 33.03.00 "Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana", tai skaitā:
1.1. 1 195 656 euro, lai no 2024. gada 1. jūlija palielinātu kompensējamo zāļu kompensācijas apmēru no 50 % uz 75 %;
1.2. 508 208 euro, lai daļēji segtu kompensējamo medikamentu izdevumu deficītu 2024. gadam un nodrošinātu medikamentozās ārstēšanas nepārtrauktību."
Indikatīvi prognozēto finansējuma neapguvi 2024. gadā kompensējamo zāļu kompensācijas apmēra no 50 % uz 75 % palielināšanai no 2024. gada 1. jūlija 508 208 euro apmērā novirzīt kompensējamo medikamentu izdevumu deficīta segšana 2024. gadam un medikamentozās ārstēšanas nepārtrauktības nodrošināšana, paplašinot MK rīkojumā Nr. 234 noteikto mērķi.
Medikamentiem un to lietošanai ir būtiska nozīme cilvēku veselības rezultātu uzlabošanā, tie ir īpaši izstrādāti, lai risinātu konkrētus veselības stāvokļus, slimības vai simptomus, pamatojoties uz plašiem klīniskiem pētījumiem, lai nodrošinātu, ka tie ir efektīvi paredzētajiem mērķiem. Daudzu hronisku slimību pacientiem nepieciešama pastāvīga medikamentu lietošana, lai novērstu simptomus un komplikācijas. Recepšu zāles palīdz cilvēkiem labāk kontrolēt savu veselību un samazina smagu seku risku. Zāles var ievērojami uzlabot dzīves kvalitāti, samazinot simptomus un veicinot emocionālo labsajūtu. Pareiza un konsekventa medikamentu lietošana var radīt ilgtermiņa ieguvumus veselībai, tostarp palielināt paredzamo dzīves ilgumu, samazināt invaliditāti un uzlabot vispārējo labklājību.
Kopumā zāles ir viens no mūsdienu veselības aprūpes stūrakmeņiem, jo tās nodrošina mērķtiecīgu, efektīvu un bieži vien dzīvību glābjošu ārstēšanu visdažādākajām veselības problēmām. To pareiza izmantošana veselības aprūpes speciālistu vadībā var ievērojami uzlabot cilvēku veselības rezultātus un vispārējo dzīves kvalitāti.
Latvijā piešķirtais finansējums zāļu kompensācijai ir ievērojami mazāks, kā citās Eiropas Savienības valstīs, t.sk. Lietuvā un Igaunijā. Nepietiekamā finansējuma dēļ iedzīvotājiem ir lieli maksājumi par zāļu iegādi, tāpēc daļa pacientu nevar atļauties tiem nepieciešamās zāles. Tas negatīvi ietekmē iedzīvotāju veselības rādītājus.
Ikgadēji pieejamais finansējums kompensējamo zāļu un medicīnas ierīču apmaksāšana ir mazāks kā faktiski nepieciešamais, lai nodrošinātu medikamentozās ārstēšanas nepārtrauktību.
Rīkojuma projekts paredz izdarīt MK rīkojumā Nr. 234 šādus grozījumus:
1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 72. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadam 1 703 864 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammu 33.03.00 "Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana", tai skaitā:
1.1. 1 195 656 euro, lai no 2024. gada 1. jūlija palielinātu kompensējamo zāļu kompensācijas apmēru no 50 % uz 75 %;
1.2. 508 208 euro, lai daļēji segtu kompensējamo medikamentu izdevumu deficītu 2024. gadam un nodrošinātu medikamentozās ārstēšanas nepārtrauktību."
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Pacienti, kas saņem kompensējamos medikamentus.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
-
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
-
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
-
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 703 864
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 703 864
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 703 864
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 703 864
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz izdarīt MK rīkojumā Nr. 234 šādus grozījumus:
1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 72. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadam 1 703 864 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammu 33.03.00 "Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana", tai skaitā:
1.1. 1 195 656 euro, lai no 2024. gada 1. jūlija palielinātu kompensējamo zāļu kompensācijas apmēru no 50 % uz 75 %;
1.2. 508 208 euro, lai daļēji segtu kompensējamo medikamentu izdevumu deficītu 2024. gadam un nodrošinātu medikamentozās ārstēšanas nepārtrauktību."
Veicot piešķirtā finansējuma 2024.gada 12 mēnešu apguves analīzi, tiek indikatīvi prognozēts, ka kompensējamo zāļu kompensācijas apmēra no 50 % uz 75 % palielināšanai no 2024. gada 1. jūlija, kam 2024. gadam piešķirts papildus finansējums ar MK rīkojumu Nr. 234, būs finansējuma neizpilde (līdzekļu ekonomija) - 508 208 euro apmērā (skatīt anotācijas 1. Pielikumu).
Lai nodrošinātu racionālu un efektīvu līdzekļu izlietojumu un nodrošinātu nepārtrauktu neatliekamu un prioritāru pasākumu finansēšanu veselības nozarē, Veselības ministrija piedāvā konkrētajam pasākumam neizlietoto finansējumu novirzīt kompensējamo medikamentu izdevumu deficīta segšanai 2024. gadam un medikamentozās ārstēšanas nepārtrauktības nodrošināšanai (skatīt anotācijas 2. Pielikumu).
Finansējuma neizpilde tiks novirzīta kompensējamo medikamentu pieejamības nodrošināšanai, lai mazinātu prognozēto deficītu kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšanai un nodrošinātu medikamentozās ārstniecības nepārtrauktību - 508 208 euro apmērā budžeta apakšprogrammas 33.03.00 "Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana" ietvaros mainot piešķiršanas mērķi (detalizētus aprēķinus kopējā deficīta prognozei un novirzītā finansējuma sadalījumu skatīt anotācijas 3. Pielikumā). Līdzekļu pārdale notiks budžeta apakšprogrammas 33.03.00 "Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana" ietvaros.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu līdzekļu pārdalei 2024. gadam Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam).
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par minēto līdzekļu pārdali, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nebūs izteikusi iebildumus, veiks līdzekļu pārdali.
1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 72. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadam 1 703 864 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammu 33.03.00 "Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana", tai skaitā:
1.1. 1 195 656 euro, lai no 2024. gada 1. jūlija palielinātu kompensējamo zāļu kompensācijas apmēru no 50 % uz 75 %;
1.2. 508 208 euro, lai daļēji segtu kompensējamo medikamentu izdevumu deficītu 2024. gadam un nodrošinātu medikamentozās ārstēšanas nepārtrauktību."
Veicot piešķirtā finansējuma 2024.gada 12 mēnešu apguves analīzi, tiek indikatīvi prognozēts, ka kompensējamo zāļu kompensācijas apmēra no 50 % uz 75 % palielināšanai no 2024. gada 1. jūlija, kam 2024. gadam piešķirts papildus finansējums ar MK rīkojumu Nr. 234, būs finansējuma neizpilde (līdzekļu ekonomija) - 508 208 euro apmērā (skatīt anotācijas 1. Pielikumu).
Lai nodrošinātu racionālu un efektīvu līdzekļu izlietojumu un nodrošinātu nepārtrauktu neatliekamu un prioritāru pasākumu finansēšanu veselības nozarē, Veselības ministrija piedāvā konkrētajam pasākumam neizlietoto finansējumu novirzīt kompensējamo medikamentu izdevumu deficīta segšanai 2024. gadam un medikamentozās ārstēšanas nepārtrauktības nodrošināšanai (skatīt anotācijas 2. Pielikumu).
Finansējuma neizpilde tiks novirzīta kompensējamo medikamentu pieejamības nodrošināšanai, lai mazinātu prognozēto deficītu kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšanai un nodrošinātu medikamentozās ārstniecības nepārtrauktību - 508 208 euro apmērā budžeta apakšprogrammas 33.03.00 "Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana" ietvaros mainot piešķiršanas mērķi (detalizētus aprēķinus kopējā deficīta prognozei un novirzītā finansējuma sadalījumu skatīt anotācijas 3. Pielikumā). Līdzekļu pārdale notiks budžeta apakšprogrammas 33.03.00 "Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana" ietvaros.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu līdzekļu pārdalei 2024. gadam Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam).
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par minēto līdzekļu pārdali, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nebūs izteikusi iebildumus, veiks līdzekļu pārdali.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projeks šo jomu neskar.
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Nacionālais veselības dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Tiks uzlabota kompensējamo medikamentu pieejamība pacientiem, kas radīs ilgtermiņa ieguvumus veselībai, tostarp palielinās paredzamo dzīves ilgumu, samazinās invaliditāti un uzlabos vispārējo labklājību.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi