24-TA-3104: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2025. gadam" 54. pants noteic, ka finanšu ministram, veicot apropriācijas pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ir tiesības veikt apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem 2024.-2026. gadam piešķirtā finansējuma, ja tam nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta strukturālo bilanci un ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir atbalstīt apropriācijas pārdali Satiksmes ministrijas budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" ietvaros 81 431 euro apmērā no prioritārajam pasākumam "Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma" 2024. gadā paredzētā finansējuma, lai nodrošinātu brīvprātīgās iemaksas veikšanu Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas pārvaldītajā Gaisa satiksmes vadības solidaritātes fondā Ukrainas aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Krievijas Federācijas 2022. gada 24. februārī uzsākto plaša mēroga gaisa, zemes un jūras spēku uzbrukumu visā Ukrainas teritorijā, 2022. gada jūnijā Eiropadomes sanāksmē valstu vadītāji atzīmēja, ka Eiropas Savienība arī turpmāk apņemas sniegt ekonomisko, militāro un sociālo atbalstu Ukrainai.
Reaģējot uz gaisa satiksmes krīzi vairākās valstīs, EUROCONTROL 2022. gadā izveidoja ATM īpašo solidaritātes fondu, lai atbalstītu dalībvalstis gaisa satiksmes krīzes situācijās, kas radušās ārēju apstākļu dēļ, kas ir ārpus to kontroles. Līdz ar to tika izveidots ATM īpašais solidaritātes fonds, kura mērķis ir atbalstīt Ukrainas un Moldovas aeronavigācijas pakalpojuma sniedzēju darbību un segt to saistītā personāla izmaksas. Fonda darbība tika apstiprināta 2022. gada 24. novembrī.
Ņemot vērā esošo situāciju, turpinoties militārajam konfliktam, proti, Ukrainai nesaņemot ieņēmumus no maksas par maršrutā sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem, 2024. gada vasarā tika izstrādāti priekšlikumi par Eiropas ATM Brīvprātīgā Solidaritātes fonda pagarinājumu uz diviem gadiem, lai turpinātu sniegt atbalstu Ukrainai. Tikmēr Moldovas Republika, kas kopš daļējas gaisa telpas atvēršanas spēj saņemt gaisa navigācijas maksas, apstiprināja, ka, neskatoties uz joprojām sarežģīto situāciju, atbalsta galvenais fokuss nākamajos divos gados būs jāvelta Ukrainai.
Līdz šim Latvija EUROCONTROL pārvaldītajā solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas atbalstam no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2022. gadā veica iemaksu 152 277 euro apmērā no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", un 2023. gadā veica iemaksu 85 293 euro apmērā.
Tā kā netika saskaņots Ministru kabineta rīkojuma projekts par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" (24-TA-2975), Finanšu ministrijai lūdzot Satiksmes ministriju nodrošināt atbalsta iemaksu 81 431 euro apmērā Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas pārvaldītajā Gaisa satiksmes vadības (Air Traffic Management) īpašajā solidaritātes fondā Ukrainas aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēju darbības, apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai no ministrijas esošajiem valsts budžeta līdzekļiem, ir sagatavots rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali atbalsta sniegšanai Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas pārvaldītajā Gaisa satiksmes vadības solidaritātes fondā Ukrainas aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem", kurš paredz apropriācijas pārdali Satiksmes ministrijas budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" ietvaros no prioritārajam pasākumam "Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma" paredzētā finansējuma 81 431 euro apmērā brīvprātīgās iemaksas veikšanai Ukrainas atbalstam 2025. gadam.
Reaģējot uz gaisa satiksmes krīzi vairākās valstīs, EUROCONTROL 2022. gadā izveidoja ATM īpašo solidaritātes fondu, lai atbalstītu dalībvalstis gaisa satiksmes krīzes situācijās, kas radušās ārēju apstākļu dēļ, kas ir ārpus to kontroles. Līdz ar to tika izveidots ATM īpašais solidaritātes fonds, kura mērķis ir atbalstīt Ukrainas un Moldovas aeronavigācijas pakalpojuma sniedzēju darbību un segt to saistītā personāla izmaksas. Fonda darbība tika apstiprināta 2022. gada 24. novembrī.
Ņemot vērā esošo situāciju, turpinoties militārajam konfliktam, proti, Ukrainai nesaņemot ieņēmumus no maksas par maršrutā sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem, 2024. gada vasarā tika izstrādāti priekšlikumi par Eiropas ATM Brīvprātīgā Solidaritātes fonda pagarinājumu uz diviem gadiem, lai turpinātu sniegt atbalstu Ukrainai. Tikmēr Moldovas Republika, kas kopš daļējas gaisa telpas atvēršanas spēj saņemt gaisa navigācijas maksas, apstiprināja, ka, neskatoties uz joprojām sarežģīto situāciju, atbalsta galvenais fokuss nākamajos divos gados būs jāvelta Ukrainai.
Līdz šim Latvija EUROCONTROL pārvaldītajā solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas atbalstam no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2022. gadā veica iemaksu 152 277 euro apmērā no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", un 2023. gadā veica iemaksu 85 293 euro apmērā.
Tā kā netika saskaņots Ministru kabineta rīkojuma projekts par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" (24-TA-2975), Finanšu ministrijai lūdzot Satiksmes ministriju nodrošināt atbalsta iemaksu 81 431 euro apmērā Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas pārvaldītajā Gaisa satiksmes vadības (Air Traffic Management) īpašajā solidaritātes fondā Ukrainas aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēju darbības, apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai no ministrijas esošajiem valsts budžeta līdzekļiem, ir sagatavots rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali atbalsta sniegšanai Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas pārvaldītajā Gaisa satiksmes vadības solidaritātes fondā Ukrainas aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem", kurš paredz apropriācijas pārdali Satiksmes ministrijas budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" ietvaros no prioritārajam pasākumam "Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma" paredzētā finansējuma 81 431 euro apmērā brīvprātīgās iemaksas veikšanai Ukrainas atbalstam 2025. gadam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saistībā ar gaisa satiksmi un iespējamiem ieņēmumiem Ukrainas gaisa telpa joprojām ir pilnībā slēgta Krievijas iebrukuma dēļ. Bez ieņēmumiem no ATM un ANS pakalpojumiem Ukrainai nepieciešams atbalsts kopumā 36 miljonu euro apmērā 2025. gadam un 36 miljonu euro apmērā 2026. gadam, lai segtu ar ATM un ANS darbības un apkopes, un saistītā personāla izmaksu segšanai.
Risinājuma apraksts
Lai daļēji kompensētu ar satiksmes izmaiņām radītos negūtos ieņēmumus no maksas par maršrutā sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem, atbilstoši Komisijas 2019. gada 11. februāra Īstenošanas regulai (EK) Nr. 2019/317, ar ko nosaka darbības uzlabošanas sistēmu un tarifikācijas sistēmu Eiropas vienotajā gaisa telpā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) Nr. 390/2013 un (ES) Nr. 391/2013, pēc minēto valstu lūguma EUROCONTROL ir izstrādājusi priekšlikumu atbalsta pagarināšanai vēl uz diviem gadiem - līdz 2025. un 2026. gadam.
Dalība pagarinātajā fondā paliktu brīvprātīga, un tas tiktu finansēts no dalībvalstu iemaksām, pamatojoties uz noteiktu minimālo summu, ko pārvaldītu aģentūra saskaņā ar iepriekšējiem principiem:
- Kopējais finansējamais apjoms balstītos uz Ukrainas sagaidāmajām ATM/ANS vajadzībām 2025. un 2026. gadā;
- Minimālā iemaksa no katras dalībvalsts tiktu aprēķināta, procentuāli izvērtējot katras valsts ikgadējā kopējā ieņēmumu apjoma no maršruta maksām, un ikgadējs iemaksas pieprasījums tiktu veikts katru gadu. Līdz ar to valstīm ir iespēja veikt brīvprātīgo iemaksu vienam vai abiem - 2025. un 2026. gadam;
- Ja laika posmā no 2025. līdz 2026. gadam gaisa telpa tiks daļēji vai pilnībā atvērta, gaisa navigācijas maksas ieņēmumi tiks ņemti vērā, apstiprinot izmaksas, kas tiks segtas no fonda;
- Pārskatītie principi saglabās minimālo iemaksas summu un nodrošinās maksājumu grafika elastību, ļaujot dalībvalstīm sadalīt maksājumus gada laikā atbilstoši iekšējiem finansējuma apstiprināšanas nosacījumiem.
Līdz ar to, solidarizējoties ar pārējām EUROCONTROL dalībvalstīm, Latvijai ir nepieciešams veikt atbalsta iemaksu 2025. gadam 81 431 euro apmērā EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM solidaritātes fondā Ukrainas ANSP darbības, apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai.
Rīkojuma projekts noteic, ka finansējums 81 431 euro apmērā tiek piešķirts Satiksmes ministrijas esošā valsts budžeta līdzekļu ietvarā, atbalsta iemaksas veikšanai vienā maksājumā EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM īpašajā solidaritātes fondā Ukrainas ANSP darbības, apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai.
Eiropas ATM īpašais solidaritātes fonds Ukrainas aeronavigācijas sistēmas saglabāšanas atbalstam paredz iemaksas tiešo iemaksu fondā (pārskaitot uz norādītajiem fonda kontiem atbilstoši EUROCONTROL maksājuma pieprasījumam). Fonda finansiālo uzraudzību un revīzijas procedūras veic EUROCONTROL, sniedzot progresa ziņojumu un atskaiti, norādot fonda iemaksas, izmaksas un auditētus finanšu pārskatus.
Dalība pagarinātajā fondā paliktu brīvprātīga, un tas tiktu finansēts no dalībvalstu iemaksām, pamatojoties uz noteiktu minimālo summu, ko pārvaldītu aģentūra saskaņā ar iepriekšējiem principiem:
- Kopējais finansējamais apjoms balstītos uz Ukrainas sagaidāmajām ATM/ANS vajadzībām 2025. un 2026. gadā;
- Minimālā iemaksa no katras dalībvalsts tiktu aprēķināta, procentuāli izvērtējot katras valsts ikgadējā kopējā ieņēmumu apjoma no maršruta maksām, un ikgadējs iemaksas pieprasījums tiktu veikts katru gadu. Līdz ar to valstīm ir iespēja veikt brīvprātīgo iemaksu vienam vai abiem - 2025. un 2026. gadam;
- Ja laika posmā no 2025. līdz 2026. gadam gaisa telpa tiks daļēji vai pilnībā atvērta, gaisa navigācijas maksas ieņēmumi tiks ņemti vērā, apstiprinot izmaksas, kas tiks segtas no fonda;
- Pārskatītie principi saglabās minimālo iemaksas summu un nodrošinās maksājumu grafika elastību, ļaujot dalībvalstīm sadalīt maksājumus gada laikā atbilstoši iekšējiem finansējuma apstiprināšanas nosacījumiem.
Līdz ar to, solidarizējoties ar pārējām EUROCONTROL dalībvalstīm, Latvijai ir nepieciešams veikt atbalsta iemaksu 2025. gadam 81 431 euro apmērā EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM solidaritātes fondā Ukrainas ANSP darbības, apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai.
Rīkojuma projekts noteic, ka finansējums 81 431 euro apmērā tiek piešķirts Satiksmes ministrijas esošā valsts budžeta līdzekļu ietvarā, atbalsta iemaksas veikšanai vienā maksājumā EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM īpašajā solidaritātes fondā Ukrainas ANSP darbības, apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai.
Eiropas ATM īpašais solidaritātes fonds Ukrainas aeronavigācijas sistēmas saglabāšanas atbalstam paredz iemaksas tiešo iemaksu fondā (pārskaitot uz norādītajiem fonda kontiem atbilstoši EUROCONTROL maksājuma pieprasījumam). Fonda finansiālo uzraudzību un revīzijas procedūras veic EUROCONTROL, sniedzot progresa ziņojumu un atskaiti, norādot fonda iemaksas, izmaksas un auditētus finanšu pārskatus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Nav ietekme uz vispārējo valdības budžeta strukturālo ietekmi.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
81 431
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
81 431
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
81 431
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
81 431
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ar rīkojuma projektu paredzēts līdzekļus 81 431 euro apmērā 2024. gadā pārdalīt Satiksmes ministrijas budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" ietvaros no prioritārajam pasākumam "Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma" paredzētā finansējuma (būs nepieciešama pārdale starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem), lai nodrošinātu brīvprātīgās iemaksas veikšanu Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas pārvaldītajā Gaisa satiksmes vadības solidaritātes fondā Ukrainas aeronavigācijas pakalpojumju sniedzējiem, tādējādi paredzot efektīvu valsts budžeta līdzekļu izmantošanu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Apropriācijas pārdalei nepieciešams Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas saskaņojums saskaņā ar Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 54. pantā noteikto.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un valsts aģentūra “Civilās aviācijas aģentūra”.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un valsts aģentūra “Civilās aviācijas aģentūra”.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi