Anotācija (ex-ante)

23-TA-2241: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par papildu nacionālo līdzfinansējumu Latvijas–Lietuvas un Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmu 2021.-2027. gada plānošanas periodam tehniskās palīdzības budžetā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) rīkojuma projekts “Par papildu nacionālo līdzfinansējumu Latvijas – Lietuvas un Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmu 2021.-2027.gada plānošanas periodam tehniskās palīdzības budžetā” (turpmāk – rīkojuma projekts) ir izstrādāts, lai apstiprinātu papildu nepieciešamo nacionālo līdzfinansējuma apjomu Latvijas iemaksām tehniskās palīdzības (turpmāk – TP) budžetos Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas un Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas īstenošanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā (turpmāk abas programmas kopā – Interreg programmas).

 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma projekts paredz apstiprināt papildu nacionālā līdzfinansējuma apjomu maksājumu veikšanai Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas un Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas TP budžetos 2024.-2028.gadā.


 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši Eiropas Komisijas (turpmāk – EK) 2022. gada 17. janvāra Īstenošanas lēmumam (ES) 2022/74, kurā sniegts Interreg programmu saraksts un norādīta kopējā atbalsta kopsumma no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un no katra Savienības ārējās finansēšanas instrumenta katrai programmai, un saraksts ar summām, ko 2021.–2027. gada plānošanas periodā pārvieto starp mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” sadaļām, tika plānots, ka 2021.-2027.gada Eiropas Savienības fondu plānošanas periodā Eiropas Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg)  ietvaros Latvijas Republika piedalīsies 10 sadarbības programmās. No tām astoņas programmas tiktu finansētas no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) līdzekļiem, savukārt,  divas programmas – no ERAF līdzekļiem un ar līdzvērtīgu Kaimiņattiecību, attīstības sadarbības un starptautiskās sadarbības instrumenta atbalstu (NEXT programmas), lai sadarbībā ar ārvalstu partneriem risinātu kopīgus izaicinājumus tādās jomās kā nodarbinātības veicināšana un darbaspēka mobilitāte, uzņēmējdarbība un inovāciju pārnese, vides resursu apsaimniekošana un aizsardzība, dabas un kultūras mantojuma saglabāšana un izmantošana tūrismā, mobilitāte un transportu tīklu savienojamība, sociālā iekļaušana, institucionālo spēju un publiskās pārvaldes efektivitātes palielināšana utt.

2022.gada 4.martā EK paziņoja[1] par pārrobežu sadarbības un transnacionālās sadarbības ar Krievijas Federāciju un Baltkrievijas Republiku apturēšanu, 2021.-2027.gada plānošanas periodā pārtraucot sadarbību pārrobežu sadarbības programmās un Interreg Baltijas jūras reģiona programmā, kurās bija plānots finansējums no Kaimiņattiecību, attīstības sadarbības un starptautiskās sadarbības instrumenta līdzekļiem. Atbildot uz EK aicinājumu Eiropas Savienības (turpmāk – ES) dalībvalstīm iesniegt priekšlikumus par pārrobežu sadarbības programmām ar Krievijas Federāciju un Baltkrievijas Republiku ieplānotā ERAF finansējuma  pārdali citu iekšējo Eiropas Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg)  pārrobežu sadarbības programmu īstenošanai atbilstoši  Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulas (ES) Nr. 2021/1059 par īpašiem noteikumiem attiecībā uz Eiropas teritoriālās sadarbības mērķi (Interreg), kas saņem atbalstu no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un ārējās finansēšanas instrumentiem (turpmāk – Interreg Regula) 12.panta 1.punktam, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) kā Nacionālā atbildīgā iestāde par Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg) programmu ieviešanu Latvijā, pamatojoties uz notikušām sarunām ar Interreg programmu ES dalībvalstīm,  sagatavoja un MK apstiprināja:

2022.gada 12.aprīlī  - Latvijas pozīciju Nr.2 “Par Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” finansējuma sadalījumu starp programmām 2021.-2027.gada plānošanas periodā”, saskaņā ar kuru Latvijas Republikai pieejamais ERAF finansējums, ieplānotais  pārrobežu sadarbības programmām ar Krievijas Federāciju un Baltkrievijas Republiku 2022.gadā  2 196 899 euro apmērā tika novirzīts Latvijas-Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas īstenošanai;
2023.gada 4.aprīlī   - Latvijas pozīciju Nr.3 “Par Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” finansējuma sadalījumu starp programmām 2021.-2027.gada plānošanas periodā”, saskaņā ar kuru Latvijas Republikai pieejamais atlikušais ERAF finansējums 10 663 235 euro apmērā, ieplānotais  pārrobežu sadarbības programmām ar Krievijas Federāciju un Baltkrievijas Republiku, tika novirzīts:
Latvijas-Lietuvas pārrobežu sadarbības programmai -  8 000 000 euro;
Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmai – 2 663 235 euro.
Atbilstoši katrai pozīcijai, VARAM noteiktajos termiņos  2022.gadā 19.aprīlī un 2023.gada 17.aprīlī iesniedza EK Latvijas priekšlikumus par minētā ERAF finansējuma pārdali šīm Interreg pārrobežu sadarbības  programmām.

Pamatojoties uz iesaistīto ES dalībvalstu iesniegtiem priekšlikumiem par ERAF finansējuma pārdali ES iekšējām pārrobežu sadarbības programmām, EK sagatavoja un 2023.gada 14.augustā pieņēma Īstenošanas lēmumu (ES) 2023/1635[2] par grozījumiem Īstenošanas lēmumā (ES) 2022/74 un Īstenošanas lēmumu (ES) 2023/1638[3] par grozījumiem Īstenošanas lēmumā (ES) 2022/75, apstiprinot Interreg programmu dalībvalstu sniegtos priekšlikumus ERAF finansējuma pārdalei.

Ņemot vērā, ka abām Interreg programmām pārdalītais ERAF finansējums ir daļa no Latvijai piešķirtās ERAF finansējuma aploksnes Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg) 2021.-2027.gadam, pašreizējais Interreg programmu budžetu palielinājums nav uzskatāms par papildu ERAF finansējuma piešķiršanu Latvijai un Latvijas kopējās Interreg aploksnes palielinājumu pēc būtības.

Lai pārdalīto ERAF finansējumu Interreg programmu īstenošanai varētu sākt izmantot, attiecīgo Interreg programmu Vadošās iestādes (Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas gadījumā – VARAM, Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas gadījumā – Dienvidrietumu Somijas Reģionālā padome) veica minēto Interreg programmu grozījumu priekšlikumu sagatavošanu. Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas Uzraudzības komiteja - 2023.gada 11.augustā - un Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas Uzraudzības komiteja - 2023.gada 17.augustā - atbalstīja šo Interreg programmu grozījumu projektus un deleģēja programmu Vadošās iestādes to tālākai iesniegšanai  EK.


[1]https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/lv/ip_22_1526?fbclid=IwAR1_bP5obtmM6Qo9gGi9_UdegpMPQ6MwriokU8l-mtMjrnu7IdoUztM8pQU

[2] EK 2023.gada 14.augusta Īstenošanas lēmums (ES) 2023/1635 par grozījumiem Īstenošanas lēmumā (ES) 2022/74, kur dots Interreg programmu saraksts un par katru programmu norādīta visa atbalsta kopsumma no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un katra Savienības ārējās finansēšanas instrumenta, un to summu saraksts, kuras 2021.–2027. gada periodā pārvieto starp mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” sadaļām


[3] EK 2023.gada 14.augusta Īstenošanas lēmums (ES) 2023/1638 par grozījumiem Īstenošanas lēmumā (ES) 2022/75, kas nosaka Interreg programmu darbības teritoriju sarakstu atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un Savienības ārējās finansēšanas instrumentiem, sadalījumā pa Eiropas teritoriālās sadarbības mērķa sadaļām un Interreg programmām

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā ERAF budžeta palielinājumu iekšējām Interreg programmām saistībā ar pārrobežu sadarbības un transnacionālās sadarbības ar Krievijas Federāciju un Baltkrievijas Republiku apturēšanu 2021.-2027.gada plānošanas periodā un attiecīgo ERAF finansējuma pārdali, Interreg programmu īstenošanai ir nepieciešams proporcionāli palielināt arī šo programmu ieviešanai, vadībai un kontrolei paredzēto TP budžetu, kas tiek  finansēts no attiecīgās programmas ERAF līdzekļiem (80 procenti) un iesaistīto dalībvalstu līdzfinansējuma (20 procenti). Katras programmas dalībvalsts līdzfinansējuma apjoms tiek noteikts individuāli, proporcionāli tās ERAF ieguldījumam kopējā programmas budžetā vai vienādās daļās, atkarībā no programmas dalībvalstu un programmas Uzraudzības komitejas lēmuma.

Pašreizējais Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas un Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas budžetu palielinājums nav uzskatāms par papildu ERAF finansējuma piešķiršanu Latvijai un Latvijas kopējās Interreg aploksnes palielinājumu pēc būtības.


 
Risinājuma apraksts
Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programma tika apstiprināta ar MK 2021.gada 2.novembra rīkojumu Nr.784 “Par Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas 2021.-2027.gadam projektu”, savukārt Latvijas-Lietuvas pārrobežu sadarbības programma – ar MK 2022.gada 2.marta rīkojumu Nr.137 “Par Latvijas-Lietuvas programmas 2021.-2027.gadam projektu”, ar kuriem apstiprināts attiecīgās Interreg programmas dalībvalstu līdzfinansējuma apjoms TP budžetam, kas tiek plānots VARAM budžetā, kā arī sniegta piekrišana pārrobežu sadarbības programmas saturam.
MK rīkojuma projekts ir nepieciešams, lai apstiprinātu papildu nacionālā līdzfinansējuma apjomu Latvijas  maksājumu veikšanai no 2024. – 2028. gadam TP budžetos Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmai (30 562  euro  apmērā) un Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmai (43 558 euro apmērā), nodrošinot līdzfinansējuma plānošanu un maksājumu veikšanu, pieprasot finansējumu no 74.resorsa “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00. programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
 


 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
81 115
0
81 115
0
81 115
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
81 115
0
81 115
0
81 115
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
81 115
0
81 115
30 136
81 115
14 821
12 619
2.1. valsts pamatbudžets
81 115
0
81 115
30 136
81 115
14 821
12 619
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-30 136
0
-14 821
-12 619
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-30 136
0
-14 821
-12 619
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-30 136
-14 821
-12 619
5.1. valsts pamatbudžets
0
-30 136
-14 821
-12 619
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai nodrošinātu Interreg programmu efektīvu pārvaldību un ieviešanu, papildu ERAF līdzfinansējumam programmu dalībvalstīm jānodrošina nacionālais līdzfinansējums programmu TP budžetos.

1. Papildu nepieciešamais līdzfinansējums TP Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmai 2021.-2028.gadā

Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas TP piešķirtā ERAF daļa palielinās no 2 577 248,00 EUR līdz 3 504 537,00 EUR. Lai nodrošinātu, ka ERAF daļa nepārsniedz 80% programmas līmenī, kas ir maksimālā atļautā likme, nacionālais līdzfinansējums TP tiek palielināts no 815 010,00 EUR uz 876 134,00 EUR.

Tabula Nr. 1.1. “TP budžets un nacionālā līdzfinansējuma apmērs Latvijas - Lietuvas pārrobežu sadarbības programmai”
 
  Esošais TP budžets, ERAF un nacionālais līdzfinansējums, EUR TP budžets, ERAF un nacionālais līdzfinansējums pēc Programmas grozījumiem, EUR
TP budžets (kopā) 3 392 258 4 380 671
ERAF TP budžetā 2 577 248 3 504 537
Nacionālais līdzfinansējums 815 010 876 134










Tabula Nr. 1.2. “Nacionālā līdzfinansējuma TP sadalījums starp dalībvalstīm”
 
  Esošais nacionālais TP līdzfinansējums, EUR Nacionālais līdzfinansējums TP pēc Programmas grozījumiem, EUR
Latvija 407 505 438 067
Lietuva 407 505 438 067

Latvijai nepieciešams veikt papildu iemaksas TP budžetā 30 562 EUR apmērā. Papildu iemaksu sadalījums pa gadiem:
2024.gadā – 6 112 EUR;
2025.gadā – 6 112 EUR;
2026.gadā – 6 112 EUR;
2027.gadā – 6 113 EUR;
2028.gadā – 6 113 EUR.

2. Papildu nepieciešamais līdzfinansējums TP Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmai 2021.-2027.gadā

Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas TP piešķirtā ERAF daļa palielinās no 8 294 598,00 EUR līdz 10 630 778,00 EUR. Lai nodrošinātu, ka ERAF daļa nepārsniedz 80% programmas līmenī, kas ir maksimālā atļauta likme, nacionālais līdzfinansējums TP tiek palielināts no 3 673 650,00 EUR uz 4 257 695,00 EUR (sk. Tabulu Nr.2.1. un 2.2.).

Tabula Nr. 2.1. “TP budžets un nacionālā līdzfinansējuma apmērs CB programmai”

 
  Esošais TP budžets, ERAF un nacionālais līdzfinansējums, EUR
 
TP budžets, ERAF un nacionālais līdzfinansējums pēc Programmas grozījumiem, EUR
 
TP budžets (kopā) 11 968 248 14 888 473
ERAF TP budžetā 8 294 598 10 630 778
Nacionālais līdzfinansējums TP budžetam 3 673 650 4 257 695

Tabula Nr. 2.2. “Nacionālā līdzfinansējuma TP sadalījums starp dalībvalstīm”
  Esošais nacionālais TP līdzfinansējums, EUR Nacionālais līdzfinansējums TP pēc Programmas grozījumiem, EUR
Igaunija 513 603 661 510
Somija 2 108 411 2 500 991
Latvija 114 486 158 044
Zviedrija 937 150 937 150

Latvijai nepieciešams veikt papildu iemaksas TP budžetā 43 558 EUR apmērā. Papildu iemaksu sadalījums pa gadiem:
2024.gadā – 24 024 EUR;
2025.gadā – 8 709 EUR;
2026.gadā – 6 507 EUR;
2027.gadā – 4 318 EUR.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
VARAM noteiktajā kārtībā no 74.resorsa “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00. programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” pieprasīs valsts budžeta līdzekļus iepriekšminēto iemaksu veikšanai, lai tos ieplānotu VARAM budžeta apakšprogrammā 69.09.00. “Pārrobežu sadarbības programmu darbības nodrošināšana, projekti un pasākumi (2021-2027)”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1059
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula Nr.2021/1059 par īpašajiem noteikumiem attiecībā uz Eiropas teritoriālās sadarbības mērķi (Interreg), kas saņem atbalstu no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un ārējās finansēšanas instrumentiem (Interreg regula)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula Nr.2021/1059 par īpašajiem noteikumiem attiecībā uz Eiropas teritoriālās sadarbības mērķi (Interreg), kas saņem atbalstu no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un ārējās finansēšanas instrumentiem (Interreg regula)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Interreg Regulas 27. panta 3. punkta "a" apakšpunkts
Rīkojuma projekts
Pārņemtas pilnībā
nav attiecināms
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Rīkojuma projekts šo jomu neskar.
 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Rīkojuma projekts šo jomu neskar.
 
Cita informācija
-
Skaidrojums
Tiesību akts tiek izdots saskaņā ar tehniskiem grozījumiem abās Interreg programmās, sakarā ar ERAF pārdali programmām. TP budžeta veidošanas nosacījumi, noteikti Interreg Regulas 27.pantā un TP līdzfinansējuma saistības ir noteiktas abu programmu apstiprinātajās Piekrišanās.


 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi