Anotācija (ex-ante)

23-TA-655: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda pasākumam "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda pasākumam "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana"" ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar
1) Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 7. jūlija Regulu 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regulu 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
3) Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģēto regulu (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu (turpmāk – regula 2022/2181);
4) Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula 2022/79).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
2021. gada 1. janvārī Latvijas Republikā sākās jaunais Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda 2021.–2027. gada plānošanas periods, kurā finansējuma piešķiršanas kārtību noteic regula 2021/1060, regula 2021/1139, regula 2022/79 un regula 2022/2181. Noteikumu projekts ir sagatavots, lai noteiktu kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (turpmāk – EJZAF) darbības veidam "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2021. gada 1. janvārī sākās jaunais EJZAF 2021.–2027. gada plānošanas periods, kurā finansējuma piešķiršanu noteic regula 2021/1060, regula 2021/1139, regula 2022/79 un regula 2022/2181. Lai uzsāktu 2021.–2027. gada EJZAF plānošanas perioda pasākumu īstenošanu, ir jāizdod jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu  EJZAF līdzfinansētās Programmas zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027.gadam (turpmāk – PZA 21-27) darbības veidā "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana" (turpmāk – SVVA pasākums).
SVVA pasākuma mērķis saskaņā ar regulas 2021/1139 3. panta 3. punktu ir attīstīt ilgtspējīgu zilo ekonomiku un veicināt zvejniecības un akvakultūras kopienu attīstību.
Šie noteikumi nepieciešami papildus spēkā esošajiem Ministru kabineta 2022. gada 16. augusta noteikumiem Nr. 509  "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027.gadam sagatavošanai un īstenošanai" (turpmāk – noteikumi Nr. 509), kuros noteikta kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai, kā arī ietvertas atbilstības prasības Vietējām rīcības grupām, informācija par lēmējinstitūcijas un sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju atlases komiteja sastāvu, to funkcijām  un stratēģiju struktūru. 2023. gada janvārī tika apstiprināti 33 vietējo rīcības grupu, tostarp 6 piekrastes vietējo rīcības grupu, projektu iesniegumi atbalsta saņemšanai vietējās attīstības stratēģijas 2023.–2027.gadam sagatavošanai. Vietējās rīcības grupas to sagatavo sešu mēnešu laikā pēc Lauku atbalsta dienesta lēmuma saņemšanas atbilstoši noteikumu Nr. 509 prasībām, un četru mēnešu laikā pēc vietējās attīstības stratēģijas iesniegšanas tiks pieņemts lēmums par vietējās attīstības stratēģijas apstiprināšanu un atbalsta piešķiršanu vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai.
Vietējās attīstības stratēģijas īstenošana notiek atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā. Atbalstu var saņemt darbībām, kas atbilst vietējās attīstības stratēģijai (mērķim, rīcībai). Vietējās attīstības stratēģijā noteiktie mērķi un rīcības atbilst SVVA pasākumā noteiktajam mērķim un atbalstāmajām darbībām.
Ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības pieeju SVVA pasākumā plānots īstenot četras darbības:
1) vietējās ekonomikas attīstības un transformācijas veicināšana;
2) vides resursu ilgtspējīga izmantošana, kā arī klimata pārmaiņu mazināšana;
3) zvejas vai jūras kultūras mantojuma izmantošanas veicināšana;
4) ostu infrastruktūras attīstības stiprināšana.
Pasākumā atbalsts tiks sniegts jo īpaši pievienotās vērtības radīšanai piekrastē ražotiem zivsaimniecības produktiem, arī piekrastes zvejnieku radītiem, un ar tiem saistītiem pakalpojumiem, ekonomiskās aktivitātes veicināšanai, darbību dažādošanai, tostarp tūrisma pakalpojumu veicināšanai un attīstībai, piekrastes uzņēmējdarbībai, ietverot piekrastes zvejniecību, vides pakalpojumu attīstības sekmēšanai un izmantošanai, tostarp ekosistēmas atjaunošanai un saglabāšanai, atjaunojamai enerģijai un energoefektivitātei, klimata pārmaiņu seku un ietekmes mazināšanai un citām ilgtspējīgām darbībām atbilstoši zaļā kursa mērķim, kultūrvēsturiskā mantojuma izmantošanas veicināšanai, jauniešu aktīvākai piesaistei piekrastes teritoriju attīstības veicināšanā, ekonomiskās aktivitātes sezonalitātes problēmu mazināšanai, esošo ostu infrastruktūras attīstībai zilās ekonomikas jomās, tostarp nepieciešamo pakalpojumu nodrošināšanai ilgtspējīgai zvejniecībai, jūras atkritumu, tostarp pazaudēto zvejas rīku, samazināšanai, savākšanai un apsaimniekošanai, kā arī kopīgu vietējo rīcības grupu starpvalstu un starpteritoriālu sadarbības projektu īstenošanai ar mērķi attīstīt piekrastes teritorijas kā pievilcīgu pastāvīgo dzīves vietu, digitalizācijas veicināšanai visās zilās ekonomikas jomās, kā arī bioekonomikas un aprites ekonomikas pamatprincipu īstenošanai, tostarp zivsaimniecībā un akvakultūrā, u.c. pasākumos atbilstoši vietējo rīcības grupu izstrādātajām stratēģijām
Atbalsta saņemšanas pamatnoteikumus nosaka Ministru kabineta 2023.gada 7. marta noteikumi Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai", kas paredz kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai 2023.–2027. gada plānošanas periodā projektu iesniegumu veidā, ciktāl tie nav pretrunā šim noteikumu projektam.
Papildus 2023. gada otrajā pusgadā tiks sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība vietējām rīcības grupām starpvalstu un starpteritoriālai sadarbībai saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.-2027.gadam", kas noteiks atbalsta piešķiršanas kārtību vietējām rīcības grupām starpvalstu un starpteritoriālai sadarbībai.
SVVA pieeja piekrastē sekmēs atbalstu zilās ekonomikas sektoru attīstībai: dabas resursu efektīvai izmantošanai, pievienotās vērtības radīšanai, jaunām iniciatīvām, tostarp virzībā uz Eiropas Zaļā kursa mērķu sasniegšanu zvejniecībai nepieciešamo pakalpojumu,  ekonomiskās aktivitātes veicināšanai un dažādošanai, vides pakalpojumu attīstībai, klimata pārmaiņu seku un ietekmes mazināšanai, kultūrvēsturiskā mantojuma izmantošanas veicināšanai, kas sekmē tūrisma attīstību, un sadarbības projektu īstenošanai, īpaši izmantojot inovatīvas metodes un digitalizācijas iespējas.
Jaunajā plānošanas periodā PZA 21-27 sasniedzamais rādītājs izvēlēts atbilstoši regulas 2021/1039 I pielikumam un pēc konsultācijām ar Eiropas Komisiju. Tādējādi PZA 21-27 ir izvēlēti divi sasniedzamie rādītāji – gan radītās darbavietas, gan labuma guvēju skaits, tā ļaujot atspoguļot rezultātos arī ieguldījumus vides mērķos, lai sekmīgāk nodrošinātu Eiropas Savienības Zaļā kursa mērķu iedzīvināšanu saistībā ar PZA 21-27.
Saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 19.a un 19.b pantu SVVA pasākumā atbalstam netiek piemērots de minimis. Projektam, kas tiek īstenots darbības "Ostu infrastruktūras attīstības stiprināšana" ietvaros un kas nav saistīts ar zivsaimniecības nozari, jāatbilst sabiedriskā labuma projektam.
Vietējās rīcības grupas vietējā attīstības stratēģijā novērtēs iespējamo papildinātību ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam izvirzītajiem specifiskiem atbalsta mērķiem un pasākumiem. Savukārt projektu iesnieguma veidlapā atbalsta pretendents norāda informāciju par saņemto vai iesniegto projektu iesniegumu atbalsta saņemšanai no citiem ES un valsts un pašvaldību finansētajos investīciju pasākumos un to saturisko saistību. Papildinātība, t.sk. demarkācija un izdevumu nošķirtība ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajiem specifiskajiem atbalsta mērķiem, tiks vērtēta projekta līmenī, un Lauku atbalsta dienests, ja nepieciešams, nodrošinās sadarbību (informācijas apmaiņu) ar ES struktūrfondu sadarbības iestādi – Centrālo finanšu un līgumu aģentūru.
Noteikumu projektā atbalsta saņemšanas nosacījumi noteikti, ņemot vērā arī iepriekšējā plānošanas perioda pieredzi Rīcības programmas Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda atbalsta ieviešanai Latvijā 2014.–2020. gadam 4. prioritārā virziena "Palielināt nodarbinātību un teritoriālo kohēziju" īstenošanā.
Noteikumu projektā ietverts nosacījums, ka  pēc atbalsta saņēmēja izvēles projektu uzraudzības periodu var noteikt trīs gadus, ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz 50 000 euro. Projektiem, kas pārsniedz 50 000 euro, projektu uzraudzības periods ir pieci gadi.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem, tostarp fiziskām personām, kas veic vai plāno uzsākt saimniecisko darbību vai īsteno sabiedriskā labuma projektu.
Juridiskās personas
  • Nevalstiskās organizācijas, mikrouzņēmumi, mazie uzņēmumi, vidējie uzņēmumi, pašvaldības, ostas pārvaldes, reliģiskas organizācijas, vietējās rīcības grupas, t. i., biedrības un nodibinājumi, kam piešķirts atbalsts sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz  pašvaldībām, mazajiem un vidējiem uzņēmējiem, NVO un reliģiskajām organizācijām, kā arī vietējās rīcības grupām kā vietējās attīstības stratēģijas īstenotājām.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

-

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

-

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, jo vietējās attīstības stratēģijas ietvers atbalstu vietējās ekonomikas attīstības un transformācijas veicināšanai, sekmējot jaunu darbavietu radīšanu.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz maziem un vidējiem uzņēmējiem, jo vietējās attīstības stratēģijas ietvers atbalstu vietējās ekonomikas attīstības un transformācijas veicināšanai, sekmējot uzņēmumu konkurētspēju, izaugsmi un jaunu darbavietu radīšanu.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās mazo un vidējo uzņēmumu izaugsmi un konkurētspēju.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
PZA 21-27 viens no paredzētajiem rezultātu rādītājiem ir jaunu darbavietu radīšana, ko plānots sasniegt ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošanu; tādējādi atbalsta saņēmēji, radot jaunas darbavietas, veicinās nodarbinātību. 

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
15 549,60
Nevalstiskās organizācijas, mikrouzņēmumi, mazie uzņēmumi, vidējie uzņēmumi, pašvaldības, ostas pārvaldes, reliģiskas organizācijas, vietējās rīcības grupas, t. i., biedrības un nodibinājumi, kam piešķirts atbalsts sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai
palielinās
Vērtības nozīme:
12,54
finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu projektā paredzētā informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir);
4,00
laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu saskaņā ar projektu sniedzamo informāciju
310
subjektu skaits, uz kuriem attiecas projektā paredzētās informācijas sniegšanas prasības
1
reižu skaits gada laikā, kad paredzēta informācijas sniegšana
15 549,60
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Ņemot vērā Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda ieviešanas pieredzi, uz atbalstu varētu pieteikties 20 atbalsta pretendentu. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido iesnieguma aizpildīšana, attiecīgās informācijas sagatavošana un dokumentu iesniegšana. Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 4 stundas, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas ir 12,54 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati). C = (f x l) x (n x b) = (12,54 x 4) x (310 x 1) = 14549,6 euro, kur C – informācijas sniegšanas pienākuma radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu projektā paredzētā informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu saskaņā ar projektu sniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz kuriem attiecas projektā paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta informācijas sniegšana. Lauku atbalsta dienesta administratīvās izmaksas veidojas par sludinājuma teksta sagatavošanu saistībā ar projektu iesniegumu pieņemšanas kārtas uzsākšanu un tā iesniegšanu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", projektu iesniegumu un tālākās informācijas pieņemšanas, apstrādes un uzglabāšanas. Aptuvenās izmaksas: informācijas pieņemšana un apstrāde: C = (f x l) x (n x b) = (12,54 x 2) x (310 x 1) = 7774,8 euro. Informācijas uzglabāšana neradīs papildu administratīvo slogu. Tādejādi kopējās administratīvās izmaksas ir prognozējamas 23324,4 euro apmērā.
Kopā
15 549,60

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējuma apmērs tika minēts Ministru kabineta 2022. gada 16. augusta noteikumu Nr. 509 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) ziņojumā (anotācijā).

4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība starpvalstu un starpteritoriālai sadarbībai Programmas zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam darbības veidā "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana""

Pamatojums un apraksts
Noteikumos tiks noteikta atbalsta piešķiršanas kārtība vietējām rīcības grupām starpvalstu un starpteritoriālai sadarbībai.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 7. jūlija Regula 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regula 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2181
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0079
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32018R1046
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 7. jūlija Regula 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz Regulu 2021/1139
Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts
-
-
Regulas 2021/1139 III pielikuma 13. punkta "i" apakšpunkts
Noteikumu projekta 3.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 III pielikuma 13. punkta “i” un "ii" apakšpunkts
Noteikumu projekta 3.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
regulas 2021/1139 3. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 I pielikums
Noteikumu projekta 8.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 41. panta 2. punkts un III pielikums
Noteikumu projekta 12.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139  2. panta 2. punkta 14. apakšpunkta “a” apakšpunkts
Noteikumu projekta 13.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 17., 18. un 19. pants
Noteikumu projekta 24.18. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 13. pants
Noteikumu projekta 24.19. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 11. pants
Noteikumu projekta 26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regula 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1060
Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts
-
-
Regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "d" apakšpunkts un 3. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" apakšpunkts
Noteikumu projekta 24.10. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas  2021/1060 50. pants
Noteikumu projekta 46. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2181
Noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts un 26. punkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/79
Noteikumu projekta 1.4. un 31.1.5. apakšpunkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2018/1046 61. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 3.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/055711e7-a243-4f7c-bf0d-1238be0968d0

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par TAP portāla sadaļā “Sabiedrības līdzdalība” ievietoto noteikumu projektu ne iebildumi, ne priekšlikumi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

MK noteikumu projekts 2023. gada 24. martā nosūtīts saskaņošanai nozares pārstāvjiem – biedrībai "Latvijas Lauku forums", kas pārstāv 35 vietējo rīcības grupu intereses, kā arī Lauksaimnieku konsultatīvajā padomē un Zivsaimniecības konsultatīvajā padomē pārstāvētajām organizācijām. Tika saņemti priekšlikumi un iebildumi no biedrības "Latvijas Lauku forums". Tie tika izvērtēti un iespēju robežās iekļauti noteikumu projektā.

7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Vietējo rīcības grupu sagatavoto sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana sekmēs piekrastes teritorijas attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts ietver arī atbalsta pieejamību vides resursu ilgtspējīgai izmantošanai.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts ietver arī atbalsta pieejamību klimata pārmaiņu mazināšanai.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Vietējo rīcības grupu sagatavoto sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana sekmēs piekrastes teritorijas attīstību, tostarp sociālekonomiskās situācijas uzlabošanos.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, vietējās rīcības grupas nodrošinās vienlīdzīgas iespējas, tostarp cilvēkiem ar invaliditāti, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar maziem bērniem, un veicinās dzimumu līdztiesības principa integrēšanu.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, vietējās rīcības grupas nodrošinās vienlīdzīgas iespējas, tostarp cilvēkiem ar invaliditāti, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar maziem bērniem, un veicinās dzimumu līdztiesības principa integrēšanu.

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi