24-TA-2372: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 25. jūnija noteikumos Nr. 407 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.3. pasākuma "Praktiskas ievirzes pētījumi" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 25. jūnija noteikumos Nr. 407 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.3. pasākuma "Praktiskas ievirzes pētījumi" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts pēc Izglītības un zinātnes ministrijas iniciatīvas un saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir 1.1.1.3. pasākuma "Praktiskas ievirzes pētījumi" (turpmāk – 1.1.1.3. pasākums) veikt tehniskus grozījumus 1.1.1.3. pasākuma īstenošanas nosacījumos, lai nodrošinātu Ministru kabineta 2024. gada 25. jūnija noteikumu Nr. 407 skaidru un nepārprotamu piemērošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. Ievērojot Ministru kabineta 2024. gada 25. jūnija noteikumu Nr. 407 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.3. pasākuma "Praktiskas ievirzes pētījumi" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr. 407) 5.2., 5.3. un 5.4. apakšpunktā noteikto, pasākuma ietvaros tiek atbalstīti pētniecības projekti, tai skaitā starpdisciplināri projekti, kas sniedz ieguldījumu Latvijas Viedās specializācijas stratēģijas (Research and Innovation Strategy for Smart Specialization) (turpmāk – RIS3) noteikto tautsaimniecības transformācijas virzienu un izaugsmes prioritāšu īstenošanā un šādu RIS3 jomu attīstībā: “[..]5.2. biomedicīna, medicīnas tehnoloģija, biofarmācija un biotehnoloģija; 5.3. viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas; 5.4. viedā enerģētika;[..]”.
2. MK noteikumu Nr. 407 8. punktā noteikts, ka 1.1.1.3. pasākuma ietvaros Kohēzijas politikas fondu vadības un informācijas sistēmā finansējuma saņēmējs uzkrāj RIS3 rādītājus katrā no RIS3 jomām sadalījumā pa labuma guvēju veidiem, tai skaitā šādus RIS3 rādītājus:
-darbaspēka izmaksas (P&A izdevumu apjoms) (euro);
-kapitālizdevumi – ēkas, iekārtas, intelektuālā īpašuma tiesības, datoru programmatūra (P&A izdevumu apjoms) (euro);
-ārējie izdevumi pētniecības darbiem, kas pasūtīti citās iestādēs, uzņēmumos, organizācijās (P&A izdevumu apjoms) (euro);
-jaunradītās tehnoloģijas (skaits);
-jaunradītie produkti (preces un pakalpojumi, kas nav tehnoloģijas) (skaits);
- iesaistītais zinātniskais personāls (tai skaitā jaunie zinātnieki, maģistranti, doktoranti un doktora grāda pretendenti) (skaits);
- iesaistītais zinātniskais personāls (tai skaitā jaunie zinātnieki, maģistranti, doktoranti un doktora grāda pretendenti) (pilnas slodzes ekvivalents);
- iesaistītais zinātnes tehniskais personāls (tai skaitā jaunie zinātnieki, maģistranti, doktoranti un doktora grāda pretendenti) (skaits);
- iesaistītais zinātnes tehniskais personāls (tai skaitā jaunie zinātnieki, maģistranti, doktoranti un doktora grāda pretendenti) (pilnas slodzes ekvivalents).
- publikācijas Web of Science un SCOPUS (kopā) (tai skaitā sadarbībā ar industriju).”.
3. MK noteikumu Nr. 407 13. punkts paredz, ka maksimālais attiecināmais Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
4. MK noteikumu Nr. 407 31.1. un 31.5. apakšpunktā nav iekļauti nosacījumi, ka atbilstoši Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 1. panta 4. punkta un 2. panta 18. punkta nosacījumi ir jāvērtē/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī.
5. Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 407 32.2.1. apakšpunktā noteikto fundamentālie pētījumi ir pieļaujami tikai nesaimniecisko projektu īstenošanas gadījumā, vienlaikus 47.1. apakšpunkts nosaka pieļaujamo publiskā finansējuma intensitāti fundamentālo pētījumu veikšanai ar saimniecisko darbību saistītos projektos atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 5. un 6. punkta nosacījumiem.
6. MK noteikumu Nr. 407 39. punktā nesaimniecisko projektu īstenošanas gadījumā noteikts projekta īstenošanai nepieciešamais nacionālais finansējums.
7. MK noteikumu Nr. 407 60. punktā ir atsauce uz 2014.-2020. gada plānošanas perioda Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 61. un 65. pantu, kas nav saistoši 2021. - 2027. gada plānošanas perioda projektiem. MK noteikumu Nr. 407 33.2.2. apakšpunktā ir atsauce uz 60. punktu.
8. MK noteikumu Nr. 407 31.8. apakšpunktā, 56. punktā un 59. punktā lietota atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - Regula 2018/1046).
2. MK noteikumu Nr. 407 8. punktā noteikts, ka 1.1.1.3. pasākuma ietvaros Kohēzijas politikas fondu vadības un informācijas sistēmā finansējuma saņēmējs uzkrāj RIS3 rādītājus katrā no RIS3 jomām sadalījumā pa labuma guvēju veidiem, tai skaitā šādus RIS3 rādītājus:
-darbaspēka izmaksas (P&A izdevumu apjoms) (euro);
-kapitālizdevumi – ēkas, iekārtas, intelektuālā īpašuma tiesības, datoru programmatūra (P&A izdevumu apjoms) (euro);
-ārējie izdevumi pētniecības darbiem, kas pasūtīti citās iestādēs, uzņēmumos, organizācijās (P&A izdevumu apjoms) (euro);
-jaunradītās tehnoloģijas (skaits);
-jaunradītie produkti (preces un pakalpojumi, kas nav tehnoloģijas) (skaits);
- iesaistītais zinātniskais personāls (tai skaitā jaunie zinātnieki, maģistranti, doktoranti un doktora grāda pretendenti) (skaits);
- iesaistītais zinātniskais personāls (tai skaitā jaunie zinātnieki, maģistranti, doktoranti un doktora grāda pretendenti) (pilnas slodzes ekvivalents);
- iesaistītais zinātnes tehniskais personāls (tai skaitā jaunie zinātnieki, maģistranti, doktoranti un doktora grāda pretendenti) (skaits);
- iesaistītais zinātnes tehniskais personāls (tai skaitā jaunie zinātnieki, maģistranti, doktoranti un doktora grāda pretendenti) (pilnas slodzes ekvivalents).
- publikācijas Web of Science un SCOPUS (kopā) (tai skaitā sadarbībā ar industriju).”.
3. MK noteikumu Nr. 407 13. punkts paredz, ka maksimālais attiecināmais Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
4. MK noteikumu Nr. 407 31.1. un 31.5. apakšpunktā nav iekļauti nosacījumi, ka atbilstoši Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 1. panta 4. punkta un 2. panta 18. punkta nosacījumi ir jāvērtē/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī.
5. Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 407 32.2.1. apakšpunktā noteikto fundamentālie pētījumi ir pieļaujami tikai nesaimniecisko projektu īstenošanas gadījumā, vienlaikus 47.1. apakšpunkts nosaka pieļaujamo publiskā finansējuma intensitāti fundamentālo pētījumu veikšanai ar saimniecisko darbību saistītos projektos atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 5. un 6. punkta nosacījumiem.
6. MK noteikumu Nr. 407 39. punktā nesaimniecisko projektu īstenošanas gadījumā noteikts projekta īstenošanai nepieciešamais nacionālais finansējums.
7. MK noteikumu Nr. 407 60. punktā ir atsauce uz 2014.-2020. gada plānošanas perioda Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 61. un 65. pantu, kas nav saistoši 2021. - 2027. gada plānošanas perioda projektiem. MK noteikumu Nr. 407 33.2.2. apakšpunktā ir atsauce uz 60. punktu.
8. MK noteikumu Nr. 407 31.8. apakšpunktā, 56. punktā un 59. punktā lietota atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - Regula 2018/1046).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. MK noteikumu Nr. 407 5.2., 5.3. un 5.4. apakšpunktā RIS3 jomu nosaukumi neatbilst Latvijas Nacionālajā attīstības plānā un Nacionālajās industriālās politikas pamatnostādnēs 2021.-2027. gadam noteiktajiem RIS3 jomu nosaukumiem.
Risinājuma apraksts
1. MK noteikumu Nr. 407 5.2., 5.3. un 5.4. apakšpunktā nepieciešams redakcionāli precizēt RIS3 jomu nosaukumus atbilstoši Latvijas Nacionālajam attīstības plānam un Nacionālajām industriālās politikas pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam: 5.2. punktā tiek precizēta joma “biomedicīna, medicīnas tehnoloģija, biofarmācija un biotehnoloģija” aizstājot ar “biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija”, 5.3. punktā tiek precizēta joma “viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas” aizstājot ar “fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas”, 5.4. punktā tiek precizēta joma “viedā enerģētika” aizstājot ar “viedā enerģētika un mobilitāte”.
Problēmas apraksts
2. MK noteikumu Nr. 407 8.6. – 8.15. apakšpunktā iekļautie RIS3 rādītāji redakcionāli neatbilst Ekonomikas ministrijas izstrādātajās vadlīnijās “Vadlīnijas par viedās specializācijas stratēģijas jomas noteikšanu un monitoringa veikšanu” (turpmāk – RIS3 vadlīnijas) noteiktajiem RIS3 rādītājiem. Uz MK noteikumu Nr. 407 apstiprināšanas brīdi RIS3 vadlīnijas, tai skaitā RIS3 rādītāju redakcijas, atradās saskaņošanas procesā, līdz ar to MK noteikumos Nr. 407 ir iekļauti RIS3 rādītāji, kas neatbilst pēdējai saskaņotajai RIS3 rādītāju redakcijai RIS3 vadlīniju ietvaros.
Risinājuma apraksts
2. MK noteikumu Nr. 407 8.6. – 8.15. apakšpunktā ietvertie RIS3 rādītāji redakcionāli precizēti atbilstoši Ekonomikas ministrijas izstrādātajām vadlīnijām "Vadlīnijas par viedās specializācijas stratēģijas jomas noteikšanu un monitoringa veikšanu"(2024).
Problēmas apraksts
3. MK noteikumu Nr. 407 13. punktā nav korekti norādīta informācija par finansējuma sadalījumu, jo pasākuma kopējais plānotais attiecināmais finansējums iekļauj arī privāto finansējumu.
Risinājuma apraksts
3. MK noteikumu Nr. 407 13. punktā nepieciešams precizēt otro teikumu, izsakot šādā redakcijā: "Maksimālais attiecināmais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no pasākumam plānotā kopējā publiskā attiecināmā finansējuma."
Problēmas apraksts
4. MK noteikumu Nr. 407 31.1. un 31.5. apakšpunktā nav iekļauta norāde, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta un 2. panta 18. punkta nosacījumi ir jāvērtē/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī.
Risinājuma apraksts
4. Tiesiskās skaidrības nolūkā MK noteikumos Nr. 407 nepieciešams precizēt 31.1. un 31.5. apakšpunktus.
MK noteikumu Nr. 407 31.1. apakšpunkts tiek papildināts ar teikumu "Grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes vērtē individuāli projekta iesniedzējam un tā saistīto personu grupai (ja attiecināms)." un 31.5. apakšpunkts papildināts ar piebildi "[..], šo nosacījumu vērtējot uzņēmuma grupas līmenī."
MK noteikumu Nr. 407 31.1. apakšpunkts tiek papildināts ar teikumu "Grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes vērtē individuāli projekta iesniedzējam un tā saistīto personu grupai (ja attiecināms)." un 31.5. apakšpunkts papildināts ar piebildi "[..], šo nosacījumu vērtējot uzņēmuma grupas līmenī."
Problēmas apraksts
5. Nepieciešams novērst pretrunu starp MK noteikumu Nr. 407 32.2.1. apakšpunktu, kas paredz, ka fundamentālos pētījumus iespējams īstenot tikai nesaimniecisko projektu ietvaros, un MK noteikumu Nr. 407 47.1. apakšpunktā noteikto par pieļaujamo publiskā finansējuma intensitāti fundamentālajai pētniecībai ar saimniecisko darbību saistītos projektos atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 5. un 6. punkta nosacījumiem. 1.1.1.3. pasākuma īstenošanā tiek saglabāta 2014. – 2020. gada plānošanas perioda 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.1. pasākuma "Praktiskas ievirzes pētījumi" un 13.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi izglītības un pētniecības nozarē (ERAF)" 13.1.2.1. pasākuma "Praktiskas ievirzes pētniecība" pēdējo atlases kārtu īstenošanas nosacījumos izmantotā pieeja, ka fundamentālā pētniecība ir pieļaujama tikai nesaimnieciskajos projektos.
Risinājuma apraksts
5. Lai novērstu pretrunu, MK noteikumos Nr. 407 nepieciešams svītrot 47.1. apakšpunktu, proti, tiek svītrota fundamentālo pētījumu kategorija no pieļaujamā publiskā finansējuma intensitātes pētniecībai saraksta, kas ir nosakāma atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 5. un 6. punkta nosacījumiem.
Problēmas apraksts
6. MK noteikumu Nr. 407 39. punkts paredz nacionālā finansējuma apmēra noteikšanu, vienlaikus ar šo finansējumu domāts finansējuma saņēmēja rīcībā esošais finansējums, kas tiks nodrošināts kā projekta īstenošanai nepieciešamais līdzfinansējums, proti, “līdzfinansējums”.
Risinājuma apraksts
6. MK noteikumu Nr. 407 39. punktā lietoto terminu "nacionālais finansējums" nepieciešams aizstāt ar "līdzfinansējums", jo tas precīzāk raksturo kopējo projektam papildus piesaistīt nepieciešamo finansējumu.
Problēmas apraksts
7. MK noteikumu Nr. 407 60. punktā ir atsauce uz 2014.-2020. gada plānošanas perioda Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas Nr. 1303/2013, kas nav saistoša 2021. - 2027. gada plānošanas perioda projektiem.
Risinājuma apraksts
7. MK noteikumos Nr. 407 nepieciešams svītrot 60. punktu, ņemot vērā tajā ietverto atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulu Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006. Kā arī tiek precizēts 33.2.2. apakšpunkts, kurā ir atsauce uz 60. punktu.
Problēmas apraksts
8. MK noteikumu Nr. 407 31.8. apakšpunktā, 56. un 59. punktā ir nepieciešams precizēt atsauci, jo stājoties spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulai (ES, Euratom) 2024/2509 (turpmāk - Regula 2024/2509) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo Regulu 2018/1046.
Risinājuma apraksts
8. MK noteikumu Nr. 407 31.8. apakšpunktā, 56. un 59. punktā precizēta atsauce no Regulas 2018/1046 uz Regulu 2024/2509).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- studenti
- zinātniskais personāls
Ietekmes apraksts
Zinātniskais personāls ir 1.1.1.3. pasākuma projektu iesniedzēji.
Juridiskās personas
- Zinātniskie institūti Augstākās izglītības institūcijas Komersanti
Ietekmes apraksts
-
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts nerada būtisku ietekmi uz esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, līdz ar to sabiedriskā apspriešana netiek iniciēta.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Latvijas Zinātnes padome
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
- Izglītības un Zinātnes ministrija, zinātniskās institūcijas, komersanti
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Tiesību akta projekta izpildē iesaistīta Izglītības un zinātnes ministrija kā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā atbildīgā iestāde un nozares ministrija, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā sadarbības iestāde, zinātniskās institūcijas un komersanti kā 1.1.1.3. pasākuma finansējuma saņēmēji, Latvijas zinātnes padome kā zinātniskās ekspertīzes izvērtējumu nodrošinātāji.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi