Anotācija (ex-ante)

23-TA-103: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij piederošo nekustamo īpašumu “V850”, “V882”, “V883”, “V890” un “V891” Madonas novadā, nodošanu  Madonas novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta pirmā daļa, 43.pants, Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punkts, Madonas novada pašvaldības domes 2022.gada 31.maija lēmums Nr.353 (protokols Nr. 13, 30.p.) “Par valsts vietējo autoceļu pārņemšanu Madonas novadā”, Madonas novada pašvaldības domes 2022.gada 27.oktobra lēmums (protokols Nr.24, 7.p.) “Par grozījumiem lēmumā Nr.353 (protokols Nr. 13, 30.p.) “Par valsts vietējo autoceļu pārņemšanu Madonas novadā“”, Madonas novada pašvaldības domes 2022.gada 29.decembra lēmums (protokols Nr.29, 13.p.) “Par grozījumiem lēmumā Nr.353 (protokols Nr. 13, 30.p.) “Par valsts vietējo autoceļu pārņemšanu Madonas novadā“”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai un Eiropas Savienības finansējuma piesaistei ceļu un citas infrastruktūras sakārtošanai, darbavietu radīšanai un privāto investīciju piesaistei valstij Satiksmes ministrijas personā piederošie nekustamie īpašumi ir nododami Madonas novada pašvaldības īpašumā bez atlīdzības.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ar rīkojuma projektu Satiksmes ministrijai tiek dota atļauja nodot Madonas novada pašvaldības īpašumā bez atlīdzības šādus valstij piederošos nekustamos īpašumus:
1.1.nekustamo īpašumu “V850” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 70680010145) – zemes vienību (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 70680010145) 6,6 ha platībā, zemes vienību (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 70680050112) 3,4 ha platībā un uz tām izbūvēto komplekso inženierbūvi “Autoceļš V850 km 0,000-5,370” (būves kadastra apzīmējums 70680010145001) – Liezēres pagastā, Madonas novadā;
1.2.nekustamo īpašumu “V882” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 70460010110) – zemes vienību (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 70460010110) 5 ha platībā -  Bērzaunes pagastā, Madonas novadā, un nekustamo īpašumu “V882” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 70420070126) – zemes vienību (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 70420070126) 1,9 ha platībā - Aronas pagastā, Madonas novadā, kopā ar uz nekustamos īpašumus veidojošām zemes vienībām izbūvēto komplekso inženierbūvi “Autoceļš V882 km 0,000-3,650” (būves kadastra apzīmējums 70460010110001);
1.3.nekustamo īpašumu “V883” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 70460010108) – zemes vienību (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 70460010108) 3,8 ha platībā -  Bērzaunes pagastā, Madonas novadā, un nekustamo īpašumu “V883” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 70960040086) – zemes vienību (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 70960040086) 0,5 ha platībā - Vestienas pagastā, Madonas novadā, kopā ar uz nekustamos īpašumus veidojošām zemes vienībām izbūvēto komplekso inženierbūvi “Autoceļš V883 km 0,000-2,200” (būves kadastra apzīmējums 70460010108001);
1.4.nekustamo īpašumu “V890” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 70500050409) – zemes vienību (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 70500050409) 0,4 ha platībā un komplekso inženierbūvi “Autoceļš V890 km 0,000-0,400” (būves kadastra apzīmējums 70500050409001) - Dzelzavas pagastā, Madonas novadā;
1.5.nekustamo īpašumu “V891” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 70860050090) – zemes vienību (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 70860050090) 4,1 ha platībā un komplekso inženierbūvi “Autoceļš V891 km 0,000-2,190” (būves kadastra apzīmējums 70860050090001) - Praulienas pagastā, Madonas novadā.

Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktu pašvaldības autonomā funkcija ir gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.            
Madonas novada pašvaldības domes 2022.gada 31.maija lēmumā Nr.353 (protokols Nr. 13, 30.p.) “Par valsts vietējo autoceļu pārņemšanu Madonas novadā” ir norādīts, ka nekustamo īpašumu, proti, autoceļu pārņemšana būtu lietderīga kā būtisks infrastruktūras elements pašvaldības mērogā, jo valsts vietējie autoceļi savieno administratīvos centrus ar novada pilsētām, novada apdzīvotām teritorijām, kurās atrodas pagastu pārvaldes.
Nekustamie īpašumi nav ierakstīti zemesgrāmatā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2010.gada 31.maija rīkojuma Nr.297 “Par zemes vienību piederību vai piekritību valstij un nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda attiecīgās ministrijas vai valsts akciju sabiedrības "Privatizācijas aģentūra" personā” 9.punktu (9.pielikuma kārtas numuri 4752, 4654, 4648, 4615, 4587, 4799, 4569 un 4589) nekustamie īpašumi ir saglabājami valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā.
Nekustamo īpašumu sastāvā ietilpstošie autoceļi:
1. “Autoceļš V850 km 0,000-5,370” (būves kadastra apzīmējums 70680010145001) ir valsts vietējais autoceļš V850 “Grotūži - Klētskalns” km 0,000-5,370;
2.“Autoceļš V882 km 0,000-3,650” (būves kadastra apzīmējums 70460010110001) ir valsts vietējais autoceļš V882 “Migļi–Vālēni” km 0,000-3,650;
3.“Autoceļš V883 km 0,000-2,200” (būves kadastra apzīmējums 70460010108001) ir valsts vietējais autoceļš V883 “Meiteņkalns–Kalnamuiža” km 0,000-2,200;
4.“Autoceļš V890 km 0,000-0,400” (būves kadastra apzīmējums 70500050409001) ir valsts vietējais autoceļš V890 “Pievedceļš Dzelzavas stacijai” km 0,000-0,400;
5. “Autoceļš V891 km 0,000-2,190” (būves kadastra apzīmējums 70860050090001) ir valsts vietējais autoceļš V891 “Prauliena–Linājkalns” km 0,000-2,190.

Autoceļi ir iekļauti Ministru kabineta 2009.gada 29.septembra noteikumu Nr.1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem” 3.pielikuma “Vietējie autoceļi” sarakstā kā valsts vietējie autoceļu posmi.
Saskaņā ar likuma „Par autoceļiem” 4.panta pirmajā daļā noteikto, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, atzīstams, ka nekustamie īpašumi pieder valstij uz likuma pamata.
Atbilstoši minētajam VSIA „Latvijas Valsts ceļi” izdodot izziņas: 2022.gada 21.septembra izziņu Nr.4.9/15550, 2022.gada 13.septembra izziņu Nr.4.9/14870, 2022.gada 13.septembra izziņu Nr.4.9/14869, 2022.gada 21.septembra izziņu Nr.4.9/15551, ir apliecinājusi, ka Ministru kabineta 2009.gada 29.septembra noteikumu Nr.1104 3.pielikuma “Vietējie autoceļi” sarakstā iekļautie valstij piederošo autoceļu posmi atrodas LR Satiksmes ministrijas Valsts autoceļu fonda bilancē un saskaņā ar Deleģēšanas līgumu Nr. SM 2019/-49, noslēgtu 2019.gada 27.decembrī starp LR Satiksmes ministriju un VSIA „Latvijas Valsts ceļi”, ir nodoti VSIA „Latvijas Valsts ceļi” pārvaldījumā.

Autoceļš V890 km 0,000-0,400 (būves kadastra apzīmējums 70500050409001) ir daļa no teritoriālā zemes vienību kopuma (zemes vienību kadastra apzīmējumi 70500050409 un 70500070125), kas ir ģeogrāfiski saistītas, bet ar ierakstiem publiskajās datu bāzēs – atdalītas juridiski. Tās katra atsevišķi ir reģistrētas dažādu nekustamo īpašumu sastāvos, kam par pamatu kalpo nekustamo īpašumu izmantošanas veids, kas noteikts atbilstoši tos veidojošo zemes vienību saistībai ar ēkām (būvēm) un citu publiskas nozīmes infrastruktūru.
Nekustamais īpašums “Stacija Dzelzava” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.70500070125) Dzelzavas pagastā, Madonas novadā, ietilpst valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā, kas saskaņā ar Dzelzceļa likuma 15. panta pirmo daļu nav atsavināma. Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 70500070125 attiecīgā daļā, uz kuras ir izvietota kompleksā inženierbūve “Autoceļš V890 km 0,000-0,400”, ir izmantojama pārbrauktuvju un to pieeju apkalpošanas pasākumiem.
Saskaņā ar likuma “Par autoceļiem” 2. pantu autoceļš ir kompleksa inženierbūve un tā kompleksā ietilpst zemes klātne, ceļa braucamā daļa, mākslīgās būves, ceļu inženierbūves un satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi. Autoceļš bez funkcionēšanai nepieciešamajiem autoceļa kompleksā ietilpstošajiem elementiem, īpaši zemes klātnes, nav izmantojams.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma 15.panta trešo daļu gadījumos, kad dzelzceļa zemes nodalījuma josla pārklājas ar cita veida zemes nodalījuma joslu vai aizsargjoslu, spēkā ir stingrākās prasības un lielākais minimālais platums. Visu veidu darbību šajās vietās saskaņo ieinteresētās institūcijas. Savukārt Aizsargjoslu likuma 35.panta piektā daļa noteic, ja aizsargjoslas sakrīt vai krustojas, ar attiecīgo objektu ekspluatāciju un remontu saistītos darbus kopīgajos aizsargjoslu iecirkņos veic attiecīgo objektu īpašnieki vai valdītāji pēc savstarpējas vienošanās.
Ievērojot Ministru kabineta 1998.gada 6.oktobra noteikumus Nr. 392 “Dzelzceļu pārbrauktuvju un pāreju ierīkošanas, aprīkošanas, apkalpošanas un slēgšanas noteikumi”, starp VAS “Latvijas dzelzceļš” un VAS “Latvijas Valsts ceļi” (šobrīd VSIA “Latvijas Valsts ceļi”) 2013. gada 26. jūlijā tika noslēgta vienošanās Nr.24/LVC par sadarbību dzelzceļu un autoceļu uzturēšanas robežām zemes nodalījuma joslu pārklāšanās vietās. Līdz ar to šādas kārtības ievērošanas pienākums pāries Madonas novada pašvaldībai, pārņemot Autoceļu V890 km 0,000-0,400 (būves kadastra apzīmējums 70500050409001) savā īpašumā. Attiecīgi, ja minēto nekustamo īpašumu īpašnieki konstatēs izmaiņas faktiskajos apstākļos, kas ietekmēs savstarpējās tiesiskās attiecības, puses būs tiesīgas vienoties un precizēt vai mainīt vienošanās noteikumus atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
Ievērojot iepriekš minēto, norādāms, ka arī Autoceļš V891 km 0,000-2,190 (būves kadastra apzīmējums 70860050090001) ir daļa no teritoriālā zemes vienību kopuma (zemes vienību kadastra apzīmējumi 70860050090, 70860050089, 70860020008), kas ir ģeogrāfiski saistītas, bet ar ierakstiem publiskajās datu bāzēs – atdalītas juridiski.

Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 15.panta 3. un 4.punktu nekustamie īpašumi kopā ar to sastāvā esošiem iepriekš minētiem valstij piederošiem autoceļiem ir reģistrēti Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā kā kadastra objekti.
Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktu, Madonas novada pašvaldība rīcībā ar nekustamajiem īpašumiem gādās par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību, veiksmīgāk un operatīvāk realizējot dažādu inženierkomunikāciju izbūves un uzturēšanas pasākumus un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piesaistot līdzekļus no valsts pamatbudžeta programmas “Valsts autoceļa fonds” apakšprogrammas “Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām)”.
           
Atbilstoši likuma “Par autoceļiem” 5.panta pirmajai daļai ceļu lietotājiem ir tiesības transportlīdzekļu satiksmei lietot visus autoceļus, uz kuriem neattiecas īpašs aizliegums, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus un Ministru kabineta noteikumus par autoceļu valsts aizsardzību. Savukārt šī likuma 6. panta pirmā daļa, ceturtā daļa un ceturtā prim daļa noteic, ka valsts autoceļi un pašvaldību autoceļi un ielas lietojamas bez maksas, ja likumā nav noteikts citādi. Maksu var ņemt par tādu autoceļu lietošanu, kas izbūvēti par privātiem līdzekļiem. Šādos gadījumos maksu nosaka autoceļa īpašnieks.
Pašvaldība ar saistošajiem noteikumiem var paredzēt, ka par transportlīdzekļa novietošanu uz pašvaldības autoceļa vai ielas stāvēšanai drīkst iekasēt maksu.
Līdz ar to, Madonas novada pašvaldībai, lemjot par maksas transportlīdzekļu novietošanas vietas izveidošanu, būs jāievēro, ka tā būs saimnieciskā darbība.
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta 2.5 daļa noteic, ka publiska personas nekustamo īpašumu, kas nodots bez atlīdzības funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai, ir tiesības izmantot papildinošu saimniecisku darbību veikšanai tikai tiktāl, ciktāl šī saimnieciskā darbība ir nepieciešama un saistīta ar funkcijas vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanu, kā arī ievērojot nosacījumus, kas izriet no Eiropas Savienības aktiem komercdarbības atbalsta kontroles jomā.
Papildinošas saimnieciskās darbības apjomam ir jābūt ierobežotam attiecībā pret infrastruktūras jaudu, proti, tā ir papildinoša arī tikai tad, ja šai darbībai ik gadu atvēlētā jauda nepārsniedz 20% no infrastruktūras kopējās gada jaudas (platības vai laika izteiksmē).
Madonas novada pašvaldība sekos līdzi tam, lai iepriekšminētie papildinošās saimnieciskās darbības nosacījumi tiktu ievēroti. Lai varētu gūt patiesu un skaidru priekšstatu par papildinošās saimnieciskās darbības nosacījumu ievērošanu, pašvaldība, ja nepieciešams, izstrādās iekšējās kārtības noteikumus jeb metodiku.

Ar rīkojuma projektu Madonas novada pašvaldība tiek pilnvarota parakstīt nostiprinājuma lūgumu par nekustamo īpašumu ierakstīšanu zemesgrāmatā un īpašuma tiesību nostiprināšanu uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā, kā arī veikt citas nepieciešamās darbības attiecīgā nekustamā īpašuma ierakstīšanai zemesgrāmatā.
Nekustamie īpašumi ir ierakstāmi zemesgrāmata uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā vienlaikus ar Madonas novada pašvaldības īpašuma tiesību nostiprināšanu.
Izbeidzoties nepieciešamībai Madonas novada pašvaldībai izmantot nekustamos īpašumus rīkojuma projektā minētās autonomās funkcijas izpildei, nekustamie īpašumi tiks atdoti Satiksmes ministrijai visā to sastāvā kopā ar neatdalāmiem uzlabojumiem, proti, kopā ar uz tiem izbūvētām būvēm un citiem labiekārtojama elementiem attiecīgi Civillikuma 854.pantam, kas noteic, ka galvenās lietas būtiskās daļas ir visas tās, kas atrodas ar viņu nesaraujamā sakarā un ietilpst viņas sastāvā, tā ka bez tām galvenā lieta pēc būtības nevarētu nemaz pastāvēt vai nebūtu atzīstama par pilnīgu.
Nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības, Madonas novada pašvaldībai jāieraksta atzīme par aizliegumu atsavināt nekustamos īpašumus un apgrūtināt tos ar hipotēku.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami Madonas novada pašvaldībai Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktā minētās pašvaldības autonomās funkcijas izpildei - gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
Risinājuma apraksts
Pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai un Eiropas Savienības finansējuma piesaistei ceļu un citas infrastruktūras sakārtošanai, darbavietu radīšanai un privāto investīciju piesaistei valstij Satiksmes ministrijas personā piederošie nekustamie īpašumi ir nododami pašvaldībai īpašumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktu, Madonas novada pašvaldība rīcībā ar nekustamajiem īpašumiem gādās par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību, veiksmīgāk un operatīvāk realizējot dažādu inženierkomunikāciju izbūves un uzturēšanas pasākumus un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piesaistot līdzekļus no valsts pamatbudžeta programmas “Valsts autoceļa fonds” apakšprogrammas “Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām), un rīkojuma izdošana ir vienīgais veids kā nodrošināt šā uzdevuma izpildi.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Autoceļu lietotāji
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums tiešā veidā neietekmē un nemaina sabiedrības mērķgrupas tiesības un pienākumus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, jo, plānojot un veicot autoceļu būvniecību vai pārbūvi, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Izdevumus, kas saistīti ar nekustamo īpašumu ierakstīšanu zemesgrāmatā, segs Madonas novada pašvaldība. Madonas novada pašvaldībai, pārņemot nekustamos īpašumus, finansējuma apmērs tiks noteikts saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 11.marta noteikumu Nr.173 „Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtība” un Ministru kabineta 2021.gada 14.decembra noteikumiem Nr.835 “Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 11.marta noteikumos Nr.173 “Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtība” 1.pielikumu „Pašvaldību ceļu un ielu finansēšanai paredzētās valsts budžeta mērķdotācijas sadalījums no 2022.gada līdz 2024.gadam”.

4.1.1. Ministru kabineta 2009.gada 29.septembra noteikumi Nr.1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem”.

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams precizēt norādes par rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu piederību Madonas novada pašvaldībai.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, VSIA "Latvijas Valsts ceļi", Madonas novada pašvaldība.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
  • Madonas novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktu Madonas novada pašvaldība ar nekustamo īpašumu pārņemšanu nodrošinās autonomās funkcijas izpildi – gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Skar transporta infrastruktūras attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks nodrošināta transporta infrastruktūras izbūves teritorijas sakārtošana.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk