Anotācija

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
24-TA-2970: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 2. marta noteikumos Nr. 215 "Noteikumi par valsts atbalsta piešķiršanu zivsaimniecības attīstībai no Zivju fonda finanšu līdzekļiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Pēc Zemkopības ministrijas iniciatīvas ir sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 2. marta noteikumos Nr. 215 "Noteikumi par valsts atbalsta piešķiršanu zivsaimniecības attīstībai no Zivju fonda finanšu līdzekļiem"" (turpmāk – noteikumu projekts), lai precizētu tiesisko regulējumu, mazinātu atsevišķu noteikumu prasību izpildes un uzraudzības administratīvo slogu un efektīvāk izmantotu elektroniskās dokumentu aprites piedāvātās iespējas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta mērķis ir precizēt pieteikšanās kārtību Zivju fonda atbalsta (turpmāk – atbalsts) saņemšanai un šī atbalsta izmaksas nosacījumus, ņemot vērā projekta iesnieguma un īstenošanas dokumentu iesniegšanu un informācijas apmaiņu ar atbalsta saņēmējiem Lauku atbalsta dienesta (turpmāk – dienests) elektroniskās pieteikšanās sistēmā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, atbalsta pretendenti jau vairākus gadus projekta iesnieguma iesniegšanai izmanto dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmu. Šajā sistēmā notiek arī informācijas apmaiņa ar atbalsta saņēmējiem. Ievērojot pastāvošo praksi, dienests kā Zivju fonda līdzekļu administrētājs ierosināja vairākus priekšlikumus grozījumiem Ministru kabineta 2010. gada 2. marta noteikumos Nr. 215 "Noteikumi par valsts atbalsta piešķiršanu zivsaimniecības attīstībai no Zivju fonda finanšu līdzekļiem" (turpmāk – noteikumi Nr. 215).
Tāpat, lai samazinātu Zivju fonda atbalstu saņēmēju, kuri īsteno projektus Zivju fonda zivju resursu pavairošanai, administratīvo slogu un dienestam atvieglotu projektu administrēšanu, ir svarīgi rast iespēju, ka dienestam pasākumu zivju resursu pavairošanai un atražošanai publiskajās ūdenstilpēs un ūdenstilpēs, kurās zvejas tiesības pieder valstij, citās ūdenstilpēs, kas ir valsts vai pašvaldību īpašumā, kā arī privātajās upēs, kurās ir atļauta makšķerēšana, vēžošana vai zemūdens medības (turpmāk - zivju atražošanas pasākums) īstenotajos projektos būtu jāpārbauda tikai zivju mazuļu ielaišanas akti, kas apliecinātu zivju mazuļu ielaišanas faktu konkrētai pasākuma izsludināšanas sludinājumā norādītai zivju mazuļu grupai, un jāizmaksā atbalsts, kas nepārsniedz Zivju fonda atbalsta nosacījumos noteikto maksimālo attiecīgās zivju mazuļu grupas iegādes cenu.
Lai samazinātu birokrātiskās procedūras, dienestam, kas administrē Zivju fonda finansējumu, būtu dodamas tiesības izmaksāt avansu Zivju fonda atbalsta saņēmējam, nevis Zivju fonda padomei jāturpina pieņemt lēmumus par projektu avansa izmaksas apstiprināšanu, kā tas ir noteikts pašlaik. Pie tam, ja avansa apmērs tiktu palielināts līdz 90 procentiem no kopējā projektam piešķirtā finansējuma, nebūtu vairs nepieciešamības pēc starpmaksājuma par atsevišķa projekta posma pabeigšanu izmaksas. Dienesta kontroles un uzraudzības sistēma sniedz iespēju efektīvi sekot apstiprināto Zivju fonda projektu īstenošanai, un tas nerada riskus projektu avansa piešķiršanai to sekmīgas īstenošanas nodrošināšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Tā kā noteikumu projektā vairākās vietās atkārtojas teksts par sludinājumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", šo tekstu vajadzētu saīsināt, izmantojot tikai vārdu "sludinājums".
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu Nr. 215 4. punktu papildināt ar norādi, ka turpmāk noteikumu tekstā vārdi "sludinājums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis"" attiecīgajos locījumos tiks aizstāti ar vārdu "sludinājums". Aizstāt vārdus "sludinājums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis"" ar vārdu "sludinājums" attiecīgajā locījumā noteikumu 8.1.1. apakšpunktā un 18. punktā.
Problēmas apraksts
2. Lai samazinātu Zivju fonda atbalstu saņēmēju, kuri īsteno projektus zivju resursu pavairošanai, administratīvo slogu un dienestam atvieglotu projektu administrēšanu, būtu jānosaka, ka gadījumā, ja projektu iesniegumu iesniegšanas kārtu izsludina par pasākumu zivju resursu pavairošanai un atražošanai, sludinājumā vajadzētu norādīt no Zivju fonda līdzekļiem atbalstāmās zivju mazuļu maksimālās iepirkumu cenas pa to grupām. Šādā gadījumā, ja projektā zivju mazuļi  tiktu iegādāti par cenu, kas pārsniedz vai ir vienāda ar sludinājumā norādīto attiecīgās grupas zivju mazuļu iepirkuma cenu, atbalsta saņēmējs maksājuma pieprasījumā norādītu zivju mazuļu cenu, kas nepārsniedz sludinājumā noteikto iepirkuma cenu, bet gadījumā, ja projektā zivju mazuļi tiktu iegādāti par cenu, kas nepārsniedz sludinājumā norādīto attiecīgās grupas zivju mazuļu iepirkuma cenu, atbalsta saņēmējs maksājuma pieprasījumā norādītu faktisko zivju mazuļu iegādes cenu. Līdz ar to dienestam zivju resursu pavairošanas pasākumā īstenotajos projektos būtu jāpārbauda tikai zivju mazuļu ielaišanas akti, kas apliecina zivju mazuļu ielaišanas faktu, un jāizmaksā atbalsts.
Risinājuma apraksts
2. Noteikumu Nr. 215 4. punktu papildināt ar palīgteikumu, Zivju fonda padomei paredzot iespēju noteikt no Zivju fonda sniedzamā atbalsta maksimālo apmēru atsevišķām viena veida izmaksu pozīcijām projektā, tai skaitā zivju mazuļu maksimālās iegādes cenas pa zivju mazuļu grupām, bet 5. punktu papildināt ar teikumu, ka gadījumā, ja projektu iesniegumu iesniegšanas kārtu izsludina par zivju atražošanas pasākumu, sludinājumā norāda Zivju fonda padomes noteiktās no Zivju fonda līdzekļiem atbalstāmās zivju mazuļu maksimālās iegādes cenas pa zivju mazuļu grupām. Papildināt noteikumus Nr. 215 ar 35.1 punktu, nosakot, ka zivju resursu pavairošanai un atražošanas pasākumā īstenotajos projektos gadījumā, ja projektā zivju mazuļi iegādāti par cenu, kas pārsniedz vai ir vienāda ar sludinājumā norādīto attiecīgās zivju mazuļu grupas iegādes cenu, atbalsta saņēmējs maksājuma pieprasījumā norāda zivju mazuļu cenu, kas nepārsniedz sludinājumā noteikto attiecīgās zivju mazuļu grupas iegādes cenu, bet gadījumā, ja projektā zivju mazuļi iegādāti par cenu, kas nepārsniedz sludinājumā norādīto attiecīgās zivju mazuļu grupas iegādes cenu, atbalsta saņēmējs maksājuma pieprasījumā norāda faktisko zivju mazuļu iegādes cenu.
Problēmas apraksts
3. Būtu jāprecizē vairāki dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā iesniedzamās informācijas aspekti, lai dienests varētu pilnvērtīgāk veikt projektu administrēšanu. Zivju fonda atbalsta pretendenti jau vairākus gadus projekta iesnieguma iesniegšanai izmanto dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmu. Ar Ministru kabineta 19.12.2023. noteikumiem Nr. 773 "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 2. marta noteikumos Nr. 215 "Noteikumi par valsts atbalsta piešķiršanu zivsaimniecības attīstībai no Zivju fonda finanšu līdzekļiem" no noteikumiem Nr. 215 jau tika svītrots tā 1. pielikums (Projekta iesniegums valsts atbalsta saņemšanai zivsaimniecības attīstībai no Zivju fonda finanšu līdzekļiem).
Risinājuma apraksts
3. Papildināt noteikumu Nr. 215 6.1. apakšpunktu ar apakšpunktiem 6.1.1. - 6.1.8., paredzot, ka projekta iesniegumā norāda:
- vispārīgu informāciju par projekta iesniedzēju – valsts atbalsta pretendenta adresi un kontaktinformāciju;
- informāciju par projektu – nosaukums un mērķis, īstenošanas laiks, projekta apraksts un tajā veicamie uzdevumi, tai skaitā  izvērsti apraksti par darbībām, kuras plānots īstenot, to īstenošanas kārtība, katra darba izpildītāja pienākumi un darba uzdevumi, sasniedzamie rezultatīvie rādītāji un risinājumi to sasniegšanai, kā arī informāciju, vai projekta īstenošanai ir nepieciešams avanss;
- izpētes projektiem – informāciju par projekta gaitā izveidotās infrastruktūras uzturēšanu pēc projekta pabeigšanas un informāciju par projekta īstenošanā izmantojamo pētniecības metodiku;
- informāciju par projekta īstenošanā iesaistītajiem partneriem un to ieguldījumu projekta īstenošanā;
- attīstības projektiem – informāciju par sabiedrības daļu, kas gūst labumu no projekta īstenošanas;
- projekta izmaksas, skaidri norādot to dalījumu pa projekta izmaksu pozīcijām un, ja attiecas, projekta iesniedzēja līdzfinansējuma daļas lielumu;
- projektā plānoto komandējumu aprakstu;
- projekta vadītāja un izpildītāju nozīmīgākos iepriekšējo triju gadu rezultātus ar projektu saistītā jomā.
Problēmas apraksts
4. Ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumu Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai" 7.5. apakšpunkta ievaddaļas formulējumu, arī noteikumu Nr. 215 6.5. punkta ievaddaļa būtu jāizsaka līdzīgā redakcijā.
Tāpat no noteikumu Nr. 215 6.5.1. apakšpunkta jāizņem "vispārējās izmaksas", kas uz Zivju fonda pasākumiem neattiecas.
Pašreizējā noteikumu Nr. 215 6.5.2. punkta redakcija noteic, ka noteikumu 6.5.1. apakšpunktā minēto prasību par nepieciešamo piedāvājumu skaitu atbalsta pretendentam nepiemēro, ja atbalsta pretendents ir Publisko iepirkumu likuma 1. panta 19. punktā minētais pasūtītājs, kā arī, ja ir saņemts viens piedāvājums, atbalsta pretendents dienestā iesniedz dokumentus, kas pierāda preču, pakalpojumu vai būvniecības līgumcenas pamatotību un atbilstību tirgus cenai. Tomēr pašreizējā 6.5.2. apakšpunkta redakcija, kas paredz dokumentu iesniegšanu, lai pierādītu līgumcenas pamatotību, pieļauj vairākas interpretācijas, turklāt, ievērojot praktisko pieredzi, šāds regulējums nebūtu piemērojams, ja atbalsta pretendents ir Publisko iepirkumu likumā minētais pasūtītājs. Līdz ar to noteikumu 6.5.2. apakšpunkts no noteikumiem Nr. 215 būtu jāsvītro.
Risinājuma apraksts
4. Izteikt noteikumu Nr. 215 6.5. punkta ievaddaļu jaunā redakcijā, paredzot, ka projektam paredzēto piegāžu, pakalpojumu vai būvdarbu iepirkumu īsteno atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā, ievērojot normatīvos aktus iepirkuma jomā ar zemāk izklāstītiem nosacījumiem. No 6.5.1. apakšpunkta svītrot vārdus "kā arī vispārējām izmaksām", bet 6.5.2. apakšpunktu svītrot.
Problēmas apraksts
5. Noteikumu Nr. 215 6.5.1. apakšpunktā paredzētais pašreizējais 1001 euro slieksnis rada apgrūtinājumu atbalsta pretendentiem, jo, pat ja iepirkums ir neliels, ir jāsalīdzina vismaz divi piedāvājumi. Šis process prasa laiku un resursus gan piedāvājumu saņemšanai, gan dokumentācijas sagatavošanai, un tie bieži nav samērīgi ar šāda apjoma iepirkumu izmaksām. Turklāt šāda pieeja ierobežo elastību. Zemais slieksnis ne vienmēr nodrošina būtisku ieguvumu, jo mazvērtīgos iepirkumos cenas atšķirība starp piedāvājumiem mēdz būt minimāla, toties laika un resursu izdevumi, lai piedāvājumus salīdzinātu, var pārsniegt iespējamo ietaupījumu. Ievērojot praksi, ir lietderīgi šo slieksni paaugstināt, kā arī, ņemot vērā citus nosacījumus, visur noteikt vienādu slieksni, lai tas neradītu papildu apjukumu vai nekonkrētību.
Risinājuma apraksts
5. Lai veicinātu atbalsta pretendentiem atbilstošu iepirkumu procedūru, kurā nepieciešams salīdzināt vismaz divus piedāvājumus, ar noteikumu projektu tiek paaugstināts minimālais slieksnis līdz 2001 euro, noteikumu Nr. 215 6.5.1. apakšpunktā paredzot vienotu regulējumu salīdzinājumā ar citiem noteikumiem un administratīvā sloga samazināšanu atbalsta pretendentiem.
Problēmas apraksts
6. Noteikumu Nr. 215 6.5.3. apakšpunkts noteic, ka gadījumā, ja atbalsta pretendents ir publiska persona vai tās iestāde, iepirkuma dokumentus, kas saistīti ar preces iegādi vai pakalpojumu, iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai projekta iesniegumam pievieno informāciju par tirgus cenu izpēti un iepirkuma dokumentus iesniedz sešu mēnešu laikā pēc dienas, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet ne vēlāk kā 10 darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas. Normu par iepirkuma dokumentu iesniegšanu ne vēlāk kā 10 darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas nebūtu lietderīgi saglabāt, jo praksē tā nedarbojas.
Risinājuma apraksts
6. Noteikumu Nr. 215 6.5.3. apakšpunktā svītrot vārdus "bet ne vēlāk kā 10 darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas". Tā kā viss noteikumu Nr. 215 6.5. apakšpunkts ir izteikts jaunā redakcijā, tai skaitā līdzšinējais 6.5.2. apakšpunkts svītrots, līdzšinējo 6.5.3. apakšpunkta numerāciju mainīt uz 6.5.2.
Problēmas apraksts
7. Noteikumu Nr. 215 8.3.3. apakšpunktā noteikts, ka projekta tāme ir aritmētiski pareiza un saskan ar projekta iesnieguma sadaļā "Projekta izmaksas" norādīto izmaksu kopsummu. Tomēr, tā kā projekta iesnieguma aizpildīšana notiek dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā, projekta tāmes pozīciju summēšana notiek automātiski un nav iespējams, ka atsevišķu izmaksu summa nesaskanētu ar projekta tāmes kopsummu.
Risinājuma apraksts
7. Noteikumu Nr. 215 8.3.3. apakšpunktā svītrot vārdus "un saskan ar projekta iesnieguma sadaļā "Projekta izmaksas" norādīto izmaksu kopsummu".
Problēmas apraksts
8. Noteikumu Nr. 215 8.5. apakšpunkts noteic, ka pēc tam, kad pieņemts Zivju fonda padomes lēmums par atbalsta piešķiršanu atbalsta pretendentam, dienests izvērtē atbalsta pretendenta iesniegtos iepirkuma dokumentus un iepirkuma procedūru atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot šo noteikumu 6.5. apakšpunkta nosacījumus un 26. punktā noteikto termiņu. Tomēr publiskais iepirkums attiecas uz publiskām iestādēm, bet, piemēram, attiecībā uz biedrībām, kas arī var būt Zivju fonda atbalsta saņēmējas, ir citi iepirkumu nosacījumi, tāpēc pareizi būtu atsaukties uz normatīvajiem aktiem iepirkumu jomā. Savukārt, tā kā noteikumu Nr. 215 8.5. apakšpunkta prasības neattieksies uz projektiem, kuros īstenota zivju mazuļu ielaišana ūdenstilpē saistībā ar zivju atražošanas pasākumu, būtu jāpapildina šis apakšpunkts ar attiecīgu nosacījumu.
Risinājuma apraksts
8. Noteikumu Nr. 215 8.3.3. apakšpunktā svītrot vārdu "publisko" un šo apakšpunktu papildināt ar šādu teikumu: "Šis nosacījums neattiecas uz projektiem, kuros īstenota zivju mazuļu ielaišana ūdenstilpē saistībā ar pasākumu zivju resursu pavairošanai un atražošanai publiskajās ūdenstilpēs un ūdenstilpēs, kurās zvejas tiesības pieder valstij, citās ūdenstilpēs, kas ir valsts vai pašvaldību īpašumā, kā arī privātajās upēs, kurās ir atļauta makšķerēšana, vēžošana vai zemūdens medības, ja saskaņā ar šo noteikumu 5. punktu Zivju fonda padome ir noteikusi no Zivju fonda līdzekļiem atbalstāmās zivju mazuļu maksimālās iegādes cenas pa zivju mazuļu grupām.".
Problēmas apraksts
9. Tā kā atbalsta saņēmējiem - biedrībām - nereti trūkst līdzekļu projekta īstenošanas izdevumu segšanai pirms Zivju fonda finansējuma saņemšanas, vajadzētu palielināt atbalsta saņēmējam izmaksājamā avansa apmēru līdz 90 procentiem no kopējā projektam piešķirtā finansējuma līdzšinējo 50 procentu vietā. Turklāt, lai samazinātu birokrātiskās procedūras, nevis Zivju fonda padomei būtu jāapstiprina samaksa par projektu avansā, bet gan dienests, kas administrē Zivju fonda finansējumu, būtu tiesīgs izmaksāt avansu. Pie tam, ja avansa apmērs tiktu palielināts līdz 90 procentiem no kopējā projektam piešķirtā finansējuma, nebūtu vairs nepieciešamības pēc starpmaksājuma izmaksas.
Risinājuma apraksts
9. Svītrot noteikumu Nr. 215 14. un 32. punktu. Izteikt 33. punktu jaunā redakcijā, nosakot, ka dienests ir tiesīgs atbalsta saņēmējam izmaksāt avansu ne vairāk kā 90 procentu apmērā no kopējā projektam piešķirtā finansējuma, ja atbalsta saņēmējs projekta iesniegumā ir norādījis, ka projekta īstenošanai ir nepieciešams avanss un informējis par pieprasāmā avansa apmēru. No 37.22. apakšpunkta svītrot vārdus "ja Zivju fonda padome ir apstiprinājusi projektā pieprasīto avansa vai starpmaksājuma summu" un vārdus "vai starpmaksājumu Zivju fonda padomes noteiktajā apmērā". 37.3 punktā svītrot atsauci uz 14. punktu.
Problēmas apraksts
10. Gan noteikumu Nr. 215 23., gan 24. punktā ir runa par atsevišķu dokumentu iesniegšanu dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā pēc Zivju fonda atbalstītā projekta vai tā daļas īstenošanas, tāpēc 23. punktu vajadzētu svītrot un visu dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā iesniedzamos dokumentus uzskaitīt 24. punktā. Turklāt būtu jāprecizē atsevišķu iesniedzamo dokumentu statuss.
Risinājuma apraksts
10. Svītrot noteikumu Nr. 215 23. punktu, bet 24. punktu izteikt jaunā redakcijā, nosakot, ka pēc Zivju fonda atbalstītā projekta vai tā daļas īstenošanas atbalsta saņēmējs elektroniskajā pieteikšanās sistēmā iesniedz maksājuma pieprasījumu, Zivju fonda atbalsta saņēmēja apliecinājumu (noteikumu Nr. 215 3. pielikums) un šādus pavaddokumentus:
- pārskatu par projekta īstenošanu (noteikumu Nr. 215 5.pielikums);
- konta pārskatu par Zivju fonda atbalstītā projekta darījumiem, tai skaitā par izmantoto projekta iesniedzēja līdzfinansējumu;
- iepirkuma dokumentus, ja tie nav iesniegti  kopā ar projekta pieteikumu;
- dokumentus, kas apliecina projektā īstenotās darbības.
Problēmas apraksts
11. Zivju fonda valsts budžeta dotācija ir jāizlieto tajā gadā, kuram tā piešķirta, tāpēc noteikumos Nr. 215 vajadzētu norādīt vēlāko termiņu 24. punktā minēto dokumentu iesniegšanai, kā arī uzskaitīt projekta darījuma dokumentus, kurus dienests izlases kārtībā būtu tiesīgs pieprasīt atbalsta saņēmējam. Nereti dokumenti tiek iesniegti pēc 30. novembra un dienests praksē nespēj izpildīt pašreizējo noteikumu Nr. 215 26. punkta nosacījumu par to izskatīšanu 10 darbdienu laikā pēc to saņemšanas, tāpēc šo nosacījumu vajadzētu svītrot.
Risinājuma apraksts
11. Izteikt noteikumu Nr. 215 26. punktu jaunā redakcijā, nosakot, ka šo noteikumu 24. punktā minētos dokumentus dienests izskata viena mēneša laikā pēc to saņemšanas, izņemot tos iepirkuma dokumentus, maksājuma pieprasījumu un šo noteikumu 24. punktā minētos dokumentus, kuri tiek iesniegti pēc attiecīgā gada 30. novembra, kurus izskata ne vēlāk kā līdz attiecīgā gada 30.decembrim. Dienests ir tiesīgs pieprasīt valsts atbalsta saņēmējam izlases kārtībā izraudzītus projekta darījuma dokumentus (rēķinus, čekus, ar pakalpojumu sniedzējiem noslēgtos līgumus un darbu nodošanas un pieņemšanas aktus).
Problēmas apraksts
12. Tā kā ir paredzēts svītrot noteikumu Nr. 215 23. punktu un maksājumu pieprasījuma iesniegšanas prasību plānots pārcelt uz 24. punktu, no 27. punkta vajadzētu svītrot vārdus "maksājuma pieprasījumu un".
Risinājuma apraksts
12. No noteikumu Nr. 215 27. punkta svītroti vārdi "maksājuma pieprasījumu un".
Problēmas apraksts
13. Dažreiz atbalsta saņēmēji nepievērš pienācīgu uzmanību darījuma detaļu (izmaksas pamatojošo dokumentu datumi, numuri, izmaksu summas un informācija par darījumu) uzskaitei maksājuma pieprasījumā, kas sarežģī dienesta darbu, izvērtējot attiecīgos darījumus.
Risinājuma apraksts
13. Noteikumu Nr. 215 29. punktā vārdi "darījumu un samaksu apliecinošus dokumentus" aizstāti ar vārdiem "maksājuma pieprasījumu", kā arī 29. punkts papildināts ar atsevišķu teikumu, nosakot, ka maksājuma pieprasījumā veiktie darījumi ir jāuzskaita detalizēti, norādot projekta izmaksas pamatojošo dokumentu datumus, numurus, izmaksu summas un informāciju par darījumu.
Problēmas apraksts
14. Nav nepieciešams noteikt, ka dienests izlases kārtībā veic pārbaudes vismaz pieciem procentiem no īstenotajiem projektiem un par pārbaužu rezultātiem informē Zivju fonda padomi, jo tas uzliek dienestam nevajadzīgu administratīvo slogu.
Risinājuma apraksts
14. Noteikumu Nr. 215 38. punktu izteikt jaunā redakcijā, nosakot, ka dienests ir tiesīgs izlases veidā veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietā un veikt uzraudzības pārbaudes pēc projektu īstenošanas.
Problēmas apraksts
15. Tā kā projekta iesniegums dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā netiek iesniegts, bet gan tajā aizpildīts, būtu jāprecizē noteikumu Nr. 215 43. punkta ievaddaļas redakcija. Turklāt 43.4.2. apakšpunktā vārds "pieteikuma" būtu jāaizstāj ar vārdiem "projekta iesnieguma", jo šāds termins lietots citur noteikumu tekstā.
Risinājuma apraksts
15. Noteikumu Nr. 215 43. punkta ievaddaļa izteikta jaunā redakcijā, nosakot, ka noteikumu 40. punktā minētais atbalsta pretendents elektroniskajā pieteikšanās sistēmā aizpilda projekta iesniegumu un tam pievieno šādus dokumentus. Svītrots noteikumu Nr. 215 43.1. apakšpunkts. 43.4.2. apakšpunktā vārds "pieteikuma" aizstāts ar vārdiem "projekta iesnieguma".
Problēmas apraksts
16. Noteikumu Nr. 215 3. pielikumā esošās "Maksājuma pieprasījuma no Zivju fonda finansējamam projektam" tabulas vairāk nebūs nepieciešamas, jo vajadzīgie dati tiks ievadīti dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā saskaņā ar noteikumu 24. punktu, bet ir nepieciešams saglabāt Zivju fonda atbalsta saņēmēja apliecinājumu zem tabulām.
Risinājuma apraksts
16. Noteikumu Nr. 215 līdzšinējā 3. pielikumā atstāt tikai apliecinājuma tekstu zem tabulām un pārdēvēt 3. pielikuma nosaukumu par Zivju fonda atbalsta saņēmēja apliecinājumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Lauku atbalsta dienests
Ietekmes apraksts
Dienestam tiks atvieglota zivju pavairošanas projektu administrēšana. Ja projektā zivju mazuļi  tiks iegādāti par cenu, kas pārsniedz vai ir vienāda ar sludinājumā norādīto maksimālo attiecīgās grupas zivju mazuļu iepirkuma cenu, atbalsta saņēmējs maksājuma pieprasījumā norādīs zivju mazuļu cenu, kas nepārsniedz sludinājumā noteikto iepirkuma cenu, bet gadījumā, ja projektā zivju mazuļi tiks iegādāti par cenu, kas nepārsniedz sludinājumā norādīto maksimālo attiecīgās grupas zivju mazuļu iepirkuma cenu, atbalsta saņēmējs maksājuma pieprasījumā norādīs faktisko zivju mazuļu iegādes cenu. Līdz ar to dienestam zivju resursu pavairošanas pasākumā īstenotajos projektos būs jāpārbauda tikai zivju mazuļu ielaišanas akti, kas apliecina zivju mazuļu ielaišanas faktu, un jāizmaksā atbalsts, bet atbalsta saņēmēja iesniegtos dokumentus par zivju mazuļu iegādi vajadzēs pārbaudīt tikai strīdīgos gadījumos.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Tiks ievietota

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiesību akta projekts bija pieejams publiskai apspriešanai no 2025. gada ... līdz  .... februārim. Sabiedrības līdzdalības procesā priekšlikumi un iebildumi netika saņemti. Noteikumu projekts (datums) tika nosūtīs Zivju fonda padomes locekļiem un iebildumi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Lauku atbalsta dienests
samazinās
Vērtības nozīme:
11,57
Referenta vidējā stundas tarifa likme, EUR (2024. gada novembra dati)
0,25
vidējais laiks divu pavadzīmju izskatīšanai
40
Vidēji gadā ar Zivju fonda atbalstu īstenoto zivju pavairošanas projektu skaits
1
par katru projektu tiek iesniegtas vidēji divas pavadzīmes, kas tiek izskatītas reizi gadā
-115,70
Dienests neizskatīs atbalsta saņēmēju iesniegtās pavadzīmes par zivju mazuļu iegādi, izņemot strīdīgos gadījumus.
Kopā
-115,70

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Dienestam zivju resursu pavairošanas pasākumā īstenotajos projektos būs jāpārbauda tikai zivju mazuļu ielaišanas akti, kas apliecina zivju mazuļu ielaišanas faktu, un jāizmaksā atbalsts, bet atbalsta saņēmēja iesniegtos dokumentus par zivju mazuļu iegādi vajadzēs pārbaudīt tikai strīdīgos gadījumos.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi