Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
22-TA-1552: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumam "Atbalsts zvejniekiem piekrastes zvejā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu pasākumā "Atbalsts zvejniekiem piekrastes zvejā"" ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar  
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula 2022/79);
Eiropas Komisijas 2014. gada 16. decembra Regulu (ES) Nr. 1388/2014, ar ko konkrētas atbalsta kategorijas uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (turpmāk – regula Nr. 1388/2014).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
2021. gada 1. janvārī Latvijas Republikā sākas jaunais 2021.–2027. gada Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (turpmāk – EJZAF) plānošanas periods, kurā finansējuma piešķiršanu nosaka regulas 2021/1139, 2021/1060, 2022/79 un regulu Nr.1388/2014. Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā piešķir un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda atbalstam "Atbalsts zvejniekiem piekrastes zvejā". 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2021.gada 1.janvārī sākās jaunais 2021.–2027. gada EJZAF plānošanas periods, kurā finansējuma piešķiršanu nosaka regulas 2021/1060, 2021/1139 un 2022/79. Nepieciešami jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiktu atbalsta piešķiršanas kārtību piekrastes zvejniekiem attīstības plānu izstrādē un tā mērķu īstenošanā, tostarp pirmās lietotas zvejas laivas iegādei jaunam zvejniekam. 
Noteikumu projektā noteikti pasākuma "Atbalsts zvejniekiem piekrastes zvejā" finansējuma saņemšanas nosacījumi, publiskā finansējuma apmērs, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas, pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti.
Noteikumu projektā, kā attīstības plāna sastāvdaļa, tiek minēta prasība norādīt saimnieciskajā darbībā iesaistītos sadarbības partnerus, ar ko ir noslēgti sadarbības līgumi par produktu realizāciju.
Ja atbalsta pretendents konkrētā laikposmā ir izdarījis pārkāpumu saskaņā ar regulas 2021/1139 11.pantu pasākumā "Atbalsts zvejniekiem piekrastes zvejā" atbalstu nevar saņemt. 
Saskaņā ar regulas 2021/1060 54. panta "a" apakšpunktu, kas paredz vienotu likmi netiešo izmaksu segšanai līdz 7 % apmērā no attiecināmajām tiešajām izmaksām, noteikumu projektā noteikts, ka projekta sagatavošanas izmaksas nepārsniedz divus procentus no budžeta projekta aprēķinātās kopsummas.
Atbalsta regulas nosaka vispārējos principus, kas tiek iestrādāti Rīcības programmās, kas savukārt tiek apstiprinātas Eiropas Komisijā. Vienkāršošanas princips, kas ieviests ar 2021.gadu atļauj dalībvalstīm rīcības brīvību, tiktāl cik tas regulās nav atrunāts kā aizliegums vai ierobežojums.
Eiropas Savienības atbalsta pasākumu ieviešanas kārtība ir noteikta - lēmumu pieņemošās institūcijas un kritēriji ir noteikti virsnoteikumos (22-TA-1059). Viena no ieviešanas kārtības pamatsastāvdaļām ir izveidota Uzraudzības komiteja, kas pieņem ar atbalstiem saistītus lēmumus. Šajā gadījumā par projektu atlases kritērijiem - Uzraudzības komitejas pieņemtie lēmumi, tai skaitā apstiprinātie projektu atlases kritēriji atbalsta pasākumiem pieejami šajā saitē -  https://www.zm.gov.lv/public/ck/files/08102021_Protokols_9_3_20e_2_UK_2021.pdf
Projektu atlases kritēriji veidoti pamatojoties uz Zaļā kursa Eiropas Savienības stratēģijas 2050.gadam klimatneitralitātes mērķa sasniegšanai prasībām un tiek piemēroti par darbībām, kas tiek veiktas saistībā ar vides ilgtspēju, aprites ekonomiku, digitalizāciju, atjaunīgiem energoresursiem un jaunu vai uzlabotu ražošanas procesu, metodi, produktu vai pakalpojumu. 
Regulas 2021/1139 12. pants ir “Dalītā pārvaldībā īstenota EJZAF atbalsta attiecināmība”. Dalītā pārvaldībā par konkrētas programmas īstenošanu atbild gan Eiropas Komisija, gan dalībvalstu iestādes, kā ministrijas un publiskā sektora iestādes. Tāpēc ir sagatavota un iesniegta apstiprināšanai Eiropas Komisijā Zivsaimniecības rīcības programma 2012.-2027.gadam, kas atbilst visiem pārējiem saistošiem Eiropas Savienības tiesību aktiem un politikas dokumentiem.
2021.gada 6.jūlija Ministru kabineta sēdes protokollēmums 2021-MK.PROT-51#83, Informatīvais ziņojums "Par Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.-2027.gadam" nosaka pienākumu izstrādāt tiesību akta projektus. Zemkopības ministrija ir neformāli saskaņojusi un formāli iesniegusi Zivsaimniecības rīcības programmu EK apstiprināšanai, pēc Partnerības līguma iesniegšanas, par kura virzību atbildīga ir Finanšu ministrija.Lai neaizkavētu atbalsta sniegšanu noteikumu projektā paredzētais atbalsts tiks īstenots saskaņā ar regulas 2021/1060 63. panta 2. punktu, kas nosaka ka izdevumi ir attiecināmi no EJZAF, ja tie atbalsta saņēmējam radušies un apmaksāti darbību īstenošanas gaitā laikposmā no dienas, kad programma iesniegta Komisijai vai no 2021. gada 1. janvāra – atkarībā no tā, kurš no minētajiem datumiem ir agrāk.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
-
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • piekrastes zvejnieki
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
  • mazie uzņēmumi
  • mikrouzņēmumi
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
2 268,60
piekrastes zvejnieki
palielinās
Vērtības nozīme:
9,95
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati
3,00
Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 3 stundas
76
Uz atbalstu varētu pieteikties ap 76 atbalsta pretendentiem visā plānošanas periodā līdz 2027. gadam.
1
Atbalsts plānots vienu reizi gadā.
2 268,60
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Uz atbalstu varētu pieteikties ap 76 atbalsta pretendenti. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido iesnieguma aizpildīšana, attiecīgās informācijas sagatavošana un dokumentu iesniegšana. Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 3 stundas, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 9,95 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati).
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
4 537,20
mazie uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
9,95
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati
3,00
Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 3 stundas
76
Uz atbalstu varētu pieteikties ap 76 atbalsta pretendentiem visā plānošanas periodā līdz 2027. gadam.
1
Atbalsts plānots vienu reizi gadā.
2 268,60
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Uz atbalstu varētu pieteikties ap 76 atbalsta pretendenti. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido iesnieguma aizpildīšana, attiecīgās informācijas sagatavošana un dokumentu iesniegšana. Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 3 stundas, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 9,95 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati).
mikrouzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
9,95
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati
3,00
Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 3 stundas
76
Uz atbalstu varētu pieteikties ap 76 atbalsta pretendentiem visā plānošanas periodā līdz 2027. gadam.
1
Atbalsts plānots vienu reizi gadā.
2 268,60
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Uz atbalstu varētu pieteikties ap 76 atbalsta pretendenti. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido iesnieguma aizpildīšana, attiecīgās informācijas sagatavošana un dokumentu iesniegšana. Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 3 stundas, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 9,95 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati).
Kopā
6 805,80

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
201 250
0
201 250
0
201 250
201 250
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
201 250
0
201 250
0
201 250
201 250
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
287 500
0
287 500
0
287 500
287 500
2.1. valsts pamatbudžets
0
287 500
0
287 500
0
287 500
287 500
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-86 250
0
-86 250
0
-86 250
-86 250
3.1. valsts pamatbudžets
0
-86 250
0
-86 250
0
-86 250
-86 250
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-86 250
-86 250
-86 250
-86 250
5.1. valsts pamatbudžets
-86 250
-86 250
-86 250
-86 250
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar EJZAF Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam atbalsta pasākums paredzēts zem 1. prioritātes Veicināt ilgtspējīgu zvejniecību un ūdeņu bioloģisko resursu atjaunošanu un saglabāšanu, 1.1. Konkrētā mērķa Ekonomiski, sociāli un vides ziņā ilgtspējīgu zvejas darbību stiprināšana. Atbalsta pasākumā "Atbalsts zvejniekiem piekrastes zvejā" līdz 2029. gadam kopējais pieejamais finansējums ir 2 300 000 euro, t.sk. EJZAF finansējums (70 %) 1 610 000 euro un valsts budžeta finansējums (30 %) 690 000 euro, ko plānots sadalīt vienādās daļās pa visiem astoņiem uz atbalstu attiecināmajiem gadiem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējumu pasākuma īstenošanai plānots izmaksāt no budžeta apakšprogrammas 66.10.00. "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (EJZAF) projektu un pasākumu īstenošanai (2021–2027)".
Nepieciešamo finansējumu ZM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīs no valsts pamatbudžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R1388
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 16. decembra Regula (ES) Nr. 1388/2014, ar ko konkrētas atbalsta kategorijas uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0079
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas Regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1139
Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts
-
-
Regulas 2021/1139 14. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 2. panta 2. punkta 14.a apakšpunkts
Noteikumu projekta 6.1.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 2. panta 2. punkta 14.a apakšpunkts
Noteikumu projekta 6.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 17. panta 2. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 6.2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 11. panta 1.daļa
Noteikumu projekta 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 17., 18. un 19. pants
Noteikumu projekta 18.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 2. panta 2. punkta 14. apakšpunkts un III pielikuma 7. rinda
Noteikumu projekta 18.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 18. un 19. pants
Noteikumu projekta 19.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 15.pants
Noteikumu projekta 15.pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 13.pants
Noteikumu projekta 20.14. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 17.panta 6.punkta "b" apakšpunkts
Noteikumu projekta 25.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 18.pants
Noteikumu projekta 26.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 11.panta 6.punkts
Noteikumu projekta 3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 12.panta 1.punkta "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 17.panta 2.punkta "b" apakšpunkts
Noteikumu projekta 6.2.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 17.panta 3.punkts
Noteikumu projekta 6.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 11.panta 5.punkts
Noteikumu projekta 3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Dalītā pārvaldībā par konkrētas programmas īstenošanu atbild gan Eiropas Komisija, gan dalībvalstu iestādes, kā ministrijas un publiskā sektora iestādes. Tāpēc ir sagatavota un iesniegta apstiprināšanai Eiropas Komisijā Zivsaimniecības rīcības programma 2012.-2027.gadam, kas atbilst visiem pārējiem saistošiem Eiropas Savienības tiesību aktiem un politikas dokumentiem.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1060
Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts
-
-
Regulas 2021/1060 53.panta 1.punkta "c" apakšpunktam un 3.punkta "b" apakšpunktam
Noteikumu projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 54. panta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 11.6.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" apakšpunkts
Noteikumu projekta 20.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 16. decembra Regula (ES) Nr. 1388/2014, ar ko konkrētas atbalsta kategorijas uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu Nr. 1388/2014
Noteikumu projekta 1.4. apakšpunkts
-
-
Regulas Nr. 1388/2014  I pielikuma 3. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas Regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/79
Noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Zivsaimniecības nozares nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/51bd3b11-e526-4cd2-a744-18a40f3dc144

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Priekšlikumi un iebildi noteiktā termiņā nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi