Anotācija (ex-ante)

23-TA-3321: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 407 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 407 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" īstenošanas noteikumi"” (turpmāk – MK noteikumu projekts) ir izstrādāts saskaņā ar jaunās de minimis regulas pārizdošanu, kā arī viedās specializācijas stratēģijas jomās (turpmāk - RIS3) atsevišķu rādītāju uzskaites iekļaušanu atbalsta programmas ietvaros, kā arī atbalsta saņēmēja loka paplašināšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir noteikt RIS3 rādītājus, kā arī pārņemt jaunās de minimis regulas nosacījumus un paplašināt atbalsta saņēmēju loku.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabinets 2023. gada 13. jūlijā apstiprināja Ministru kabineta noteikumus Nr. 407 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" īstenošanas noteikumi"” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 407), kuru mērķis ir nodrošināt finansējuma pieejamību biznesa idejas īstenošanai un uzņēmējdarbības attīstībai Latvijā, veicinot aktivitātes, kas paaugstina inovatīvo komersantu īpatsvaru ekonomikā un sekmē uzņēmējdarbību, kas vērsta uz augstu pievienoto vērtību radīšanu vidēji augsto un augsto tehnoloģiju un radošo industriju jomā, kā arī veicina eksporta pieaugumu atbalstītajos uzņēmumos, tādējādi sniedzot ieguldījumu Latvijas viedās specializācijas stratēģijas mērķu sasniegšanā. Atbalsta programma paredz veicināt jaunu tehnoloģiski intensīvu uzņēmumu rašanos, nodrošināt jaunradītu tehnoloģiski intensīvu un radošo industriju uzņēmumu inkubāciju, akcentējot P&A&I komponenti, kā arī nodrošināt uz inovācijām un zināšanām balstītu eksportspējīgu produktu un pakalpojumu radīšanu, un nodrošināt piekļuvi ārvalstu tirgiem. Atbalsts pieejams biznesa ideju autoriem, fiziskām personām, sīkiem (mikro), maziem un vidējiem komersantiem (turpmāk - MVU), kā arī biedrībām. Atbalsta programmas ietvaros plānots, ka kopumā tiks atbalstīti 1500 uzņēmumi, kas attīsta savus biznesa projektus, no kuriem vismaz 300 būs jaunu ideju autori. Tāpat tiktu atbalstīti 700 eksportējošo uzņēmumi, izveidotas 1000 jaunas darba vietas un tādējādi pasākuma ietvaros varētu tikt nodrošināts, ka atbalstītie komersanti ik gadu nodokļos nomaksās 150 milj. euro. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka ar 2024. gada 1. janvāri ir stājusies spēkā Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 2023/2831), ir nepieciešams precizēt de minimis nosacījumus. Lai atbildīgā iestāde varētu veikt RIS3 datu monitoringu, kā arī iegūt analītiku par atbalstītajiem komersantiem katrā no RIS3 jomām, ir nepieciešams uzkrāt RIS3 rādītājus pa gala labuma guvēja statusiem, kā arī norādot to reģistrācijas numuru. Vienlaikus, lai atbalsts būtu pieejams plašākam atbalsta saņēmēja lokam, nepieciešams nodrošināt atbalstu arī kooperatīvām sabiedrībām, zemnieku vai zvejnieku saimniecībām.
Risinājuma apraksts
Ar MK noteikumu projektu tiek veikti šādi precizējumi: 
1. Jaunās de minimis regulas nosacījumu pārņemšana

Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 1407/2013) ar 2023. gada 31. decembri izbeidz savu darbību, bet ir piemērojama vēl sešus turpmākos mēnešus, vienlaikus ar 2024. gada 1. janvāri stājas spēkā Komisijas Regula Nr. 2023/2831. Lai nodrošinātu atbalsta piešķiršanu atbilstoši spēkā esošiem de minimis nosacījumiem, ar MK noteikumu projektu tiek veikti precizējumi. Pēc būtības atbalsta programmas ietvaros de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi nemainās, galvenās izmaiņas skar de minimis atbalsta kopsummu, kas saskaņā ar Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 3.panta otro daļu var sasniegt 300 000 euro apmēru.
Ar de minimis atbalsta trīs gadu periodu saprotams laika periods no konkrēta datuma, kad piešķirts pēdējais atbalsts līdz konkrētam datumam, kas ir jaunā piešķiramā atbalsta datums, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024.gada 18.jūnijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021.gada 18.jūnijam.

2. RIS 3 rādītāju uzkrāšana
1.2.3.1. pasākums "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" ir izstrādāts, balstoties uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam, kas savukārt ir balstīta tajā skaitā uz Viedās specializācijas stratēģiju, kā arī Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam, Ekonomikas ministrijai kā atbildīgai iestādei ir pienākums veikt RIS3 datu monitoringu, līdz ar to ar MK noteikumu projektu tiek noteikta RIS3 rādītāju uzkrāšana. Ar grozījumiem tiek iekļauti rādītāji, kas Finansējuma saņēmējam jāuzkrāj Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā vismaz 2 reizes gadā kopā ar maksājuma pieprasījumu vai pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma 10 darbdienu laikā jāiesniedz atbildīgajai iestādei informāciju, norādot gala labuma guvēju reģistrācijas numuru. 
Finansējuma saņēmējam katrā no RIS3 jomām sadalījumā pa gala labuma guvēju veidiem jāuzkrāj šādi RIS3 rādītājus:
- ārējie izdevumi pētniecības darbiem, kas pasūtīti citās iestādēs, uzņēmumos, organizācijās (pētniecības un attīstības izdevumu apjoms, euro);
- pētniecības un attīstības izdevumu apjoms – publiskais finansējums (euro);
- kapitālizdevumi – iekārtas, intelektuālā īpašuma tiesības, datoru programmatūra (pētniecības un attīstības izdevumu apjoms, euro);
- un attīstības izdevumu apjoms – privātās investīcijas (euro);
- rūpnieciskie (lietišķie) pētījumi (pētniecības un attīstības izdevumu apjoms, euro);
- rūpnieciski ekonomiskā priekšizpēte (pētniecības un attīstības izdevumu apjoms, euro);
- darbaspēka izmaksas (pētniecības un attīstības izdevumu apjoms, euro);
- jaunradītās tehnoloģijas (skaits);
- jaunradītie produkti (preces un pakalpojumi, kas nav tehnoloģijas), (skaits);
- atbalstīto komersantu skaits (skaits);
- radītie rūpnieciskā īpašuma objekti – patents un patentu pieteikumi (skaits);
- radītie rūpnieciskā īpašuma objekti – reģistrēts dizainparaugs (skaits);
- radītie rūpnieciskā īpašuma objekti – pusvadītāja izstrādājums vai tā pieteikums (skaits);
- radītie rūpnieciskā īpašuma objekti – preču zīme (ieskaitot kolektīvās zīmes) un sertifikācijas zīme (skaits);
- fundamentālie pētījumi (pētniecības un attīstības izdevumu apjoms, euro).

3. Atbalsta saņēmēju loka paplašināšana
Lai nodrošinātu pēc iespējas plašāku atbalsta saņēmēju loku, tiek:
1. noteikts, ka atbalstu eksporta veicināšanai var saņemt arī Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrētas kooperatīvās sabiedrības, kurās apvienojušās vismaz trīs komercsabiedrības, (neattiecas uz dzīvokļu īpašnieku kooperatīvajām sabiedrībām, automašīnu garāžu īpašnieku kooperatīvajām sabiedrībām, laivu garāžu īpašnieku kooperatīvajām sabiedrībām un dārzkopības kooperatīvajām sabiedrībām), zemnieku vai zvejnieku saimniecībām līdzīgi kā tas bija Ministru kabineta 2015. gada 1. decembra noteikumos Nr. 678 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu eksporta proporciju" 3.2.1.2. pasākuma "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" un 13.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" 13.1.1.3. pasākuma "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" īstenošanas noteikumi". 
2. noteikts, ka turpmāk atbalstu var saņemt komersanti, kas darbojas finanšu starpniecības nozarē – finanšu tehnoloģiju uzņēmumi jeb tādi uzņēmumi, kas attīsta jaunus biznesa modeļus, iedzīvina inovācijas, veido jaunus finanšu produktus un pakalpojumus, pilnveido pakalpojumu sniegšanas veidus un biznesa modeļus (tiek precizēts Mk Noteikumu Nr. 407. 2.pielikums).

4. Biznesa inkubācijas komersantu vērtēšanas komisijas izmaiņas
Lai nodrošinātu pēc iespējas kvalitatīvāku un objektīvāku biznesa inkubācijas pretendentu vērtēšanas komisijas sastāvu, un ņemot vērā, ka ne visās reģionu pilsētās tuvumā atrodas kādas komersantu pārstāvošās organizācijas nodaļa, vērtēšanas komisijas sastāvā tiek noteikts, ka komersantu organizācijas pārstāvi var nomainīt vai papildināt ar finanšu institūcijas pārstāvi un uzņēmumu pārstāvi. Vienlaikus komisijā saglabājas pārstāvniecība no finansējuma saņēmēja, pašvaldības, augstskolas un atbildīgās iestādes ar vienu balsi no katras organizācijas. Tāpat tiek noteikts, ka vērtēšanas komisijas atzinumam ir konsultatīvs raksturs. Gala lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem finansējuma saņēmējs, izvērtējot vērtēšanas komisijas atzinumu. Finanšu institūcijas un uzņēmumu pārstāvjiem ir jāievēro interešu konflikta novēršanas prasības, nodrošinot, ka pārstāvēto finanšu institūciju, uzņēmumu vai to saistīto personu projektu iesniegumi netiek izskatīti papildus piesaistīto nozaru ekspertu klātbūtnē, tāpat šie eksperti nevar ietekmēt citu komisijas locekļu viedokli.

5. Atbalstāmās darbības papildināšana
Lai novērstu to, ka vadības informācijas sistēmā finansējuma saņēmējam nav darbības par finanšu atbalsta nodrošināšanu (lai varētu savienot darbības ar izmaksām), tiek pievienota papildus darbība - finanšu atbalsta nodrošināšana biznesa inkubācijas un eksporta veicināšanas aktivitātē. 

6. Par nodokļu parādu vērtēšanu
Pēc Valsts ieņēmumu dienesta ierosinājuma papildināts MK noteikumu Nr. 407. 63. punkts, nosakot, ka izņēmums nodokļu parāda 150 EUR apmērā pārsniegšanai var būt tāds, ka gala labuma guvējam ir noslēgts vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu. 
Vienlaikus, ņemot vērā, ka šo noteikumu ietvaros gala labuma guvējs var būt arī komersants vai fiziska persona, kas iepriekš nav veikusi saimniecisko darbību, savukārt Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē ir pieejama informācija tikai par fizisko personu, kuras ir reģistrētas kā saimnieciskās darbības veicēji nodokļu parādiem, tad noteikumu 63. punktu attiecina tikai uz tiem komersantiem un fiziskām personām, par kurām var pārliecināties Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē.

7. Tehniskie grozījumi
* normas interpretācijas riska novēršanai precizēts MK noteikumu Nr. 407 21. punkts, aizstājot vārdus "personāla atlīdzība/ personāla atlīdzības izmaksas" ar vārdiem "personāla izmaksas";
* nosakot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas saīsinājumu "vadības informācijas sistēma";
* normas interpretācijas riska novēršanai MK noteikumu Nr. 407. 25.16. apakšpunktā nosakot, finansējuma saņēmējs nodrošina darbību tikai 45.11. apakšpunktā aktivitātei (tirdzniecības misijas un ārvalstu vizītes);
* tiek precizēts MK noteikumu Nr. 407  45.5. apakšpunkts ar konkrēto vizuālo materiālu izmaksām - bukleti, baneri vai videoklipi;
* normas interpretācijas riska novēršanai MK noteikumu Nr.407 39.5. apakšpunktā tiek noteikts, ka atbalsts algu grantam pieejams tikai inovatīvam komersantam;
* noteikumos tiek vienā punktā noteikts, kas ir gala labuma guvējs, attiecīgi pārējie punkti, kur atkārtojas definīcija, tiek svītroti;
* Ņemot vērā, ka MK noteikumu Nr. 407 70.1. apakšpunktā minētā direktīva ir tieši pārņemta Publisko iepirkumu likumā, tiek svītrota atsauce uz direktīvu, aizstājot to ar atsauci uz Publisko iepirkumu likumu, tāpat dzēsta atsauce uz Eiropas Komisijas 2021. gada 9.aprīļa paziņojumu Nr. C/2021/2119, bet tā turpina būt saistoša MK noteikumu Nr. 407. piemērošanā.

Pēc grozījumu spēkā stāšanās, Finansējuma saņēmējam būs jāgroza projekta atlasē apstiprinātā projekta stratēģija, tāpat nepieciešami grozījumi gan projekta iesniegumā, gan vienošanās par projekta īstenošanu. Ekonomikas ministrija ir informējusi Finansējuma saņēmēju par MK noteikumu projektu.
MK noteikumu projekts attiecībā uz de minimis eksporta veicināšanas aktivitātē paredz labvēlīgākas normas gala labuma guvējiem. Ar projektiem, kuru lēmums tiek pieņemts no 2024. gada 1. janvāra, tiek pieņemts lēmums jau ar jauno de minimis atbalsta slieksni 300 000 EUR apmērā. MK noteikumu projekts neietekmē gala labuma guvējus biznesa inkubācijas un inovāciju motivācijas aktivitātē, jo atbalsta sniegšana, t.sk. uzsaukums, vēl nav uzsākta.
Finansējums saņēmējs pēc MK noteikumu projektu spēkā stāšanās informēs gala labuma guvējus par veiktajām izmaiņām MK noteikumos Nr. 407 un atbalsta pretendentu loka paplašināšanu eksporta aktivitātēs. 
Biznesa inkubācijas aktivitātes un un inovāciju motivācijas aktivitātes gala labuma guvējiem nav ietekmes uz MK noteikumu projektu, jo gala labuma guvēju atlase/uzsaukums vēl nav sācies. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts tiešā veidā ietekmēs gala labuma guvējus, jo tiem būs jāatzīmē pie progresa pārskatiem noteiktie RIS3 rādītāji (skaits, apjoms, EUR), lai finansējuma saņēmējs tos varētu apkopot un iesniegt vadības informācijas sistēmā. Kā arī tiek papildināts atbalsta saņēmēju loks ar kooperatīvajām sabiedrībām, zemnieku vai zvejnieku saimniecībām.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsts pieejams biznesa ideju autoriem, fiziskām personām, MVU, kā arī biedrībām. Atbalsta programmas ietvaros plānots, ka kopumā tiks atbalstīti 1500 uzņēmumi, kas attīsta savus biznesa projektus, no kuriem vismaz 300 būs jaunu ideju autori. Tāpat tiktu atbalstīti 700 eksportējošo uzņēmumi, izveidotas 1000 jaunas darba vietas un tādējādi pasākuma ietvaros varētu tikt nodrošināts, ka atbalstītie komersanti ik gadu nodokļos nomaksās 150 milj. EUR. Uz MK noteikumu projekta izstrādes brīdi nav vēl datu par apguvi, jo ir uzsākta projektu pieņemšana.

Noteikumu projekts pozitīvi ietekmēs uzņēmēju konkurētspēju, īpaši, ja tie darbojas un/vai attīsta produktus un pakalpojumus kādā no RIS3 specializācijas jomām. Kā aktīvi šī atbalsta ieviesēji ir komersanti, kas pārstāv medicīnas un veselības zinātnes nozari, inženierzinātnes un tehnoloģijas, elektrotehnikas, elektronikas, informācijas tehnoloģijas nozari, apstrādes rūpniecību. Ja gala labuma guvēji varēs pierādīt darba spēka produktivitātes pieaugumu, tad tas sniegs ieguldījumu Latvijas tautsaimniecības attīstības produktivitātes rādītāju sasniegšanai atbilstoši Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēm 2021. -2027. gadam.

Tāpat papildināts atbalsta saņēmēju loks ar kooperatīvajām sabiedrībām un zemnieku vai zvejnieku saimniecībām.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Atbalsts pieejams biznesa ideju autoriem, fiziskām personām, MVU, kā arī biedrībām. Atbalsta programmas ietvaros plānots, ka kopumā tiks atbalstīti 1500 uzņēmumi, kas attīsta savus biznesa projektus, no kuriem vismaz 300 būs jaunu ideju autori. Tāpat tiktu atbalstīti 700 eksportējošo uzņēmumi, izveidotas 1000 jaunas darba vietas un tādējādi pasākuma ietvaros varētu tikt nodrošināts, ka atbalstītie komersanti ik gadu nodokļos nomaksās 150 milj. EUR. Uz MK noteikumu projekta izstrādes brīdi nav vēl datu par apguvi, jo ir uzsākta projektu pieņemšana.
MK noteikumu projekts tiešā veidā ietekmēs gala labuma guvējus, jo tiem būs jāatzīmē pie progresa pārskatiem noteiktie RIS3 rādītāji (skaits, apjoms, EUR), lai finansējuma saņēmējs tos varētu apkopot un iesniegt vadības informācijas sistēmā.
Attiecībā uz atbalsta programmā paredzētajām administratīvajām procedūrām, komersantiem būs nepieciešams iesniegt informāciju pie progresa pārskata par sasniegtajiem RIS3 rādītājiem. 
Tāpat papildināts atbalsta saņēmēju loks ar kooperatīvajām sabiedrībām un zemnieku vai zvejnieku saimniecībām.

Minēto dokumentu sagatavošanai gala labuma guvējiem aptuveni var būt nepieciešamas aptuveni 1h jeb saskaņā ar valstī vidējo atalgojumu 1h veido 26,78 EUR, kas nozīmē, ka gala labuma guvēja darbiniekam dokumentu sagatavošanai monetārās izmaksas gada laikā nav lielākas kā 53,56 EUR.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
61 701,12
visi uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
26,78
euro
1,00
h
384
uzņēmumi
2
reizes
20 567,04
Minēto dokumentu sagatavošanai gala labuma guvējiem aptuveni var būt nepieciešamas aptuveni 8h jeb saskaņā ar valstī vidējo atalgojumu 1h veido 26,78 euro, kas nozīmē, ka gala labuma guvēja darbiniekam dokumentu sagatavošanai monetārās izmaksas nav lielākas kā 53,56 euro.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
palielinās
Vērtības nozīme:
26,78
euro
2,00
h
384
uzņēmumi
2
reizes
41 134,08
Minēto dokumentu sagatavošanai gala labuma guvējiem aptuveni var būt nepieciešamas aptuveni 8h jeb saskaņā ar valstī vidējo atalgojumu 1h veido 26,78 euro, kas nozīmē, ka gala labuma guvēja darbiniekam dokumentu sagatavošanai monetārās izmaksas nav lielākas kā 107,12 euro.
Kopā
61 701,12

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. punkts
MK noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Paredz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Ar Noteikumu projektu tiek precizētas atsauces uz jauno (pārizdoto) de minimis regulu. 

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Diskusija/apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrības līdzdalībā priekšlikumi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

Ekonomikas ministrija ir ņēmusi vērā diskusijas laikā ar nozaru uzņēmumu pārstāvošajām paustos priekšlikumus par atbalsta nosacījumiem un pretendentu loka paplašināšanu. 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ekonomikas ministrija
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi