Anotācija (ex-ante)

23-TA-1577: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2010. gada 17. augusta noteikumos Nr. 775 "Noteikumi par karavīru un zemessargu augstāko virsnieku dienesta pakāpēm atbilstošajiem amatiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījums Ministru kabineta 2010.gada 17.augusta noteikumos Nr.775 "Noteikumi par augstāko virsnieku militārajām dienesta pakāpēm atbilstošajiem amatiem"" (turpmāk - MK noteikumu projekts) izstrādāts ar mērķi noteikt, ka brigādes ģenerāļa (Jūras spēkos - flotiles admirāļa) dienesta pakāpei atbilstošais karavīra amats ir projekta vadītāja amats Aizsardzības ministrijas struktūrā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ņemot vērā ģeopolitisko drošības situāciju, aizsardzības nozarē turpinās darbs pie aizsardzības spēju stiprināšanas. Tas cita starp ietver nepieciešamību attīstīt infrastruktūru Nacionālajos bruņotajos spēkos (turpmāk - NBS), lai tie sekmīgi varētu pildīt ar valsts aizsardzību saistītus uzdevumus.
Infrastruktūras attīstības nozīme paredzēta ne tikai Valsts aizsardzības koncepcijā (pieņemta Saeimā 2020.gada 24.septembrī), bet arī citos aizsardzības plānošanas dokumentos. Atbilstošas infrastruktūras nodrošinājums nepieciešams ne tikai NBS karavīriem, bet arī sabiedroto spēku sekmīgai darbībai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz Valsts aizsardzības koncepcijā un citos aizsardzības plānošanas dokumentos paredzētajiem valsts aizsardzības pamatprincipiem un izvirzītajām prioritātēm, kā arī ņemot vērā Latvijas Republikas saistības Ziemeļatlantijas līguma orgznizācijā (turpmāk - NATO), kas paredz nodrošināt uzņemošās valsts atbalstu NATO dalībvalstu bruņotajiem spēkiem, kas izvērsti Latvijas Republikas teritorijā miera laikos un tiktu izvērsti Latvijas teritorijā arī potenciālas krīzes apstākļos, aizsradzības resorā tiek īstenota strauja NBS infrastruktūras attīstība.
Ņemot vērā saistības pret sabiedrotajiem un sagatavotos pieteikumus NATO finansējuma saņemšanai, Aizsardzības ministrijai ir būtiski nodrošināt savlaicīgu nepieciešamo projektu ieviešanas plānu izstrādi, un sagatavošanas darbu veikšanu nepieciešamās infrastrutūras izbūvei.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu sekmīgu infrastruktūras projektu ieviešanu, nepieciešams personāls, kas labi orientējas un pārzina militārās vides aspektus un militārās prasības ar valsts aizsardzību saistītu uzdevumu izpildē. Ņemot vērā to, ka liela daļa militārās infrastruktūras attīstības projekti tiek īstenoti, izmantojot ārvalstu finanšu palīdzību, darbā pie infrastruktūru projektu ieviešanas vienlīdz svarīgas ir prasmes arī plānot un vadīt starptautiska rakstura militārās infrastruktūras attīstības projektus. Minētais cita starp ietver gatavību un spējas pārstāvēt Aizsardzības ministriju gan ar projektiem saistītās starptautiski rīkotās sanāksmēs un komisijās, tostarp NATO vadītās darba grupās un konferencēs, gan arī prasmes risināt aktuālos jautājumus nacionālajā līmenī - ar atbildīgajām valsts un pašvaldību institūcijām.
Minēto uzdevumu veikšanai ir nepieciešams augsta līmeņa virsnieks ar atbilstošu profesionālo pieredzi un spējām līdzvērtīgi sadarboties ar citu valstu speciālistiem un virsniekiem starptautiskajā vidē, kas prasa gan labas komunikatīvās spējas, gan visaptverošu izpratni par militārajiem jautājumiem un aizsardzības politikas jautājumiem, gan stratēģiskā līmeņa prasmes lēmumu pieņemšanā.
Ievērojot minēto, MK noteikumu projekts paredz papildināt Ministru kabineta 2010.gada 17.augusta noteikumus Nr.775 "Noteikumi par karavīru un zemessargu augstāko virsnieku militārajām dienesta pakāpēm  atbilstošajiem amatiem" 2.punktu ar 2.11. apakšpunktu, nosakot, ka brigādes ģenerāļa (Jūras spēkos - flotiles admirāļa) dienesta pakāpei atbilstošs ir projektu vadītāja amats.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Aizsardzības ministrija noteikumu projekta izpildi nodrošinās tai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi