Anotācija (ex-ante)

22-TA-102: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai 2021.-2027. gada plānošanas perioda īstenošanas vadības kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta noteikumi „Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai 2021.-2027. gada plānošanas perioda īstenošanas vadības kārtība” (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāti saskaņā ar:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu Nr.2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma un migrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiālā atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr.2021/1060);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu Nr.2021/1147, ar ko izveido Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu (turpmāk – Regula Nr.2021/1147);
3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu Nr.2021/1148, ar ko izveido finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, kurš ir daļa no Integrētās robežu pārvaldības fonda (turpmāk – Regula Nr.2021/1148);
4) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu Nr.2021/1149 par Iekšējās drošības fonda izveidi (turpmāk – Regula Nr.2021/1149);
5) Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma (turpmāk – likums) 6.pantu un 13. panta 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12. un 15. punktu (izsludināts 2022.gada 15.jūnijā).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
No 2021. gada 1. janvāra Latvijas Republikā un pārējās Eiropas Savienības (turpmāk – ES) dalībvalstīs ir uzsākta 2021.-2027. gada plānošanas perioda fondu īstenošana, tāpēc ir nepieciešams apstiprināt noteikumu projektu.
Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā tiek nodrošināta Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiālā atbalsta instrumenta robežu pārvaldību un vīzu politikai 2021.-2027.gada plānošanas perioda īstenošanas vadības kārtība.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. No 2021. gada 1. janvāra Latvijas Republikā un pārējās ES dalībvalstīs tiek uzsākts 2021.-2027. gada plānošanas perioda Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – fondi) ieviešanas periods, kuru regulē jaunas regulas (skat. anotācijas 1.1. punktu).
2. 2021.-2027. gada plānošanas periodā, fondiem ir atsevišķas izveidošanas regulas, taču vispārējā regulējuma ziņā tie tiek iekļauti vienā regulā ar Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu.
3. 2014.–2021. gada plānošanas periodā iekšlietu jomā plānošanas dokumentu izstrādes, prasības pārvaldības un kontroles sistēmas izveidošanai, projektu iesniegumu atlases organizēšanas, finanšu līdzekļu plānošanas valsts budžetā, izmaksu attiecināmības nosacījumu, projektu īstenošanas uzraudzības un kontroles, maksājumu veikšanas, neatbilstošo izdevumu konstatēšanas, ziņošanas un atgūšanas,  informācijas publiskošanas, Eiropas Komisijas elektroniskās datu apmaiņas sistēmas izmantošanas, deleģēto funkciju izpildes uzraudzības, ziņošanas Eiropas Komisijai un revīzijas iestādes funkciju nodrošināšanas kārtību noteica Ministru kabineta 2015. gada 28. jūlija noteikumi Nr. 432 “Iekšējās drošības fonda un Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas dokumentu izstrādes un projektu iesniegumu atlases kārtība”, kā arī Ministru kabineta 2015. gada 28. jūlija noteikumi Nr. 433 “Iekšējās drošības fonda un Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda pārvaldības un kontroles sistēmas izveides un finanšu vadības un kontroles kārtība”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
4. Ņemot vērā, ka iepriekšminētais regulējums attiecas uz fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodu, nepieciešams izstrādāt jaunus Ministru kabineta noteikumus, kuros ietvertais tiesiskais regulējums attiektos uz 2021.–2027. gada plānošanas periodu. Likums nosaka nepieciešamību izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu par Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai 2021.–2027. gada plānošanas perioda īstenošanas vadības kārtību.
Risinājuma apraksts
5. Noteikumu projekts ir izstrādāts uz ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda tiesiskā regulējuma bāzes, taču tajā ir veikti atsevišķi uzlabojumi, kas galvenokārt balstīti uz ES fondu vadībā iesaistīto institūciju pieredzes bāzes un kopumā vērsti uz to, lai ES fondu projektu iesniegšana un īstenošana būtu ērtāka un atbalstošāka ES fondu finansējuma saņēmējiem. Noteikumu projekts ir izstrādāts arī ņemot vērā ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda pieredzi.
Likuma 13.panta 13.punktā minētais deleģējums Ministru kabinetam ir izpildīts ar Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumiem Nr. 427 "Revīzijas iestādes funkciju nodrošināšanas kārtība ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā".
Likuma 13.panta 14.punktā minētais deleģējums Ministru kabinetam tiks izpildīts sagatavojot atsevišķus Ministru kabineta noteikumus.

6. Noteikumu projekts paredz:
6.1. Noteikumu projekta II nodaļa
Iekšlietu ministrija (turpmāk – vadošā iestāde) sadarbībā ar Kultūras ministriju kā Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda trešo valstu valstspiederīgo integrācijas jomas deleģēto iestādi (turpmāk – deleģētā iestāde) nodrošina nacionālās  programmas projekta un programmas grozījumu izstrādi un tā virzīšanu apstiprināšanai uzraudzības komitejā.
Nacionālā programma ir ar Eiropas Komisijas lēmumu apstiprināts dokuments par fondu apguvi laikposmā no 2021. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim.
Nacionālajā programmā iekļauj prioritātes, vajadzību analīzi, piemērotās stratēģijas izklāstu, finanšu plānu visam fonda darbības periodam, kā arī darbību veidu uzskaitījumu.
Lai nodrošinātu nacionālās programmas īstenošanu vadošā iestāde izstrādā un iesniedz apstiprināšanai uzraudzības komitejā programmas īstenošanas plānu, kurā norāda plānotās aktivitātes, katrai aktivitātei pieejamos finanšu līdzekļus, aktivitāšu īstenošanas sākuma un beigu termiņus, aktivitātē piemērojamo projektu atlases veidu, ierobežotas projektu atlases projekta  iesniedzēju un sadarbības partneri, ja attiecināms, kā arī citu informāciju, ko vadošā iestāde uzskata par nepieciešamu. Attiecībā uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda trešo valstu valstspiederīgo integrācijas jomu, nacionālo programmu izstrādā sadarbībā ar deleģēto iestādi.
Saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 16. pantu, katra dalībvalsts izveido nacionālās programmas snieguma satvaru kā arī metodoloģiju nacionālās programmas snieguma satvara noteikšanai, lai ļautu veikt ar programmas sniegumu saistīto uzraudzību, ziņošanu un novērtēšanu tās īstenošanas laikā, un lai palīdzētu fondu vispārējā snieguma novērtēšanā.
Nacionālās programmas snieguma satvarā ietilpst:
1) iznākuma un rezultātu rādītāji, kas saistīti ar izvēlētajiem konkrētajiem mērķiem, kuri programmai noteikti konkrētu fondu regulās;
2) starpposma rādītāji, kas jāsasniedz līdz 2024. gada beigām attiecībā uz iznākuma rādītājiem;
3) mērķrādītāji, kas jāsasniedz līdz 2029. gada beigām attiecībā uz iznākuma un rezultātu rādītājiem.
Metodoloģijā nacionālās programmas snieguma satvara noteikšanai ietver:
1) kritērijus, ko dalībvalsts piemēro rādītāju atlasei;
2) izmantotos datus vai pierādījumus, datu kvalitātes nodrošināšanu un aprēķina metodi;
3) faktorus, kas var ietekmēt starpposma rādītāju un mērķrādītāju sasniegšanu, un kā tie ņemti vērā.

6.2. Noteikumu projekta III nodaļa
Saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 69.panta 11.punktu katra dalībvalsts vēlākais līdz brīdim, kad iesniegts galīgā maksājuma pieteikums par pirmo grāmatvedības gadu, un ne vēlāk kā 2023. gada 30. jūnijā sagatavo pārvaldības un kontroles sistēmas aprakstu. Tā regulāri atjaunina minēto aprakstu, lai atspoguļotu visus turpmākos grozījumus.
Vadošā iestāde, deleģētā iestāde un revīzijas iestāde nodrošina fondu pārvaldības un kontroles sistēmas izveidošanu un fondu pārvaldības un kontroles sistēmas aprakstu izstrādi un apstiprināšanu saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 XVI pielikumā noteikto veidni. Deleģētā iestāde izstrādāto fondu pārvaldības un kontroles sistēmas aprakstu pirms apstiprināšanas saskaņo ar vadošo iestādi.

6.3. Noteikumu projekta IV nodaļa
Projektu iesniegumus atlasi veic, izsludinot atklātu projektu iesniegumu atlasi (turpmāk - atklāta atlase) vai organizējot ierobežotu projektu atlasi (turpmāk – ierobežota atlase). 
Vadošā iestāde vai deleģētā iestāde projektu iesniegumu vērtēšanai atbilstoši administratīvajiem kritērijiem un kvalitātes kritērijiem izveido atklātas atlases un/vai ierobežotas atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju.
Vadošā iestāde vai deleģētā iestāde izstrādā vērtēšanas komisijas nolikumu, deleģētā iestāde izstrādāto nolikumu saskaņo ar vadošo iestādi.
Lai nodrošinātu projektu iesniegumu atlasi, vadošā iestāde sadarbībā ar deleģēto iestādi nodrošina projekta iesnieguma veidlapas, projekta līguma projekta un citu saistīto dokumentu izstrādi un apstiprināšanu. Projektu iesniegumu novērtēšanas kritērijus un to piemērošanas metodiku tā pat kā iepriekšējā fondu plānošanas periodā apstiprina uzraudzības komiteja.

6.4. Noteikumu projekta V nodaļa
Noteikumu projektā tā pat kā iepriekšējā fondu plānošanas periodā ir paredzēta prasība projekta iesniedzējam, ka projekta iesniedzējam projekta iesnieguma apstiprināšanas gadījumā ir  ir pieejami stabili un pietiekami finanšu līdzekļi un citi resursi, lai noteiktajā apmērā nodrošinātu projekta īstenošanas nepārtrauktību un īstenotu projektu paredzētajā termiņā, nodrošinot projekta rezultātu un mērķu sasniegšanu.  Tāpat kā fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodā, arī fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā projekta iesniedzējs projekta iesniegumu var iesniegt kopā ar vienu vai vairākiem sadarbības partneriem.
Projekta iesniedzējs uz vienu projektu iesniegumu atlasi var iesniegt vienu projekta iesniegumu.

6.5. Noteikumu projekta VI nodaļa
Lai pārbaudītu, vai uz projekta iesniedzēju nav attiecināms kāds no likuma 15. panta pirmās daļas 1., 2. un 3.punktā minētajiem noziedzīgajiem nodarījumiem un pārkāpumiem, par kuriem attiecīgā šā panta pirmajā daļā minētā persona sodīta Latvijā, vai nav iestājušies likuma 15. panta pirmās daļas 4.punktā minētie fakti, vadošā iestāde vai deleģētā iestāde iegūst ziņas no Sodu reģistra un Latvijas Republikas Uzņēmuma reģistra informācijas sistēmas.
Atbilstoši Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma 11.2 pantam, vadošajai iestādei un deleģētajai iestādei ir jāpārbauda, vai attiecībā uz projekta iesniedzēju, tā valdes vai padomes locekli, patieso labuma guvēju, pārstāvēttiesīgo personu vai prokūristu, vai personu, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju darbībās, kas saistītas ar filiāli, ir noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas ES vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts sankcijas. Sankciju pārbaude būs viens no projektu vērtēšanas kritērijiem.

6.6. Noteikumu projekta VII nodaļa
Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas vadošā iestāde vai deleģētā iestāde 10 darbdienu laikā informē projekta iesniedzēju par projekta iesnieguma apstiprināšanu atklātas atlases vai ierobežotas atlases ietvaros un piedāvā projekta iesniedzējam noslēgt projekta līgumu.
Vadošā iestāde vai deleģētā iestāde izbeidz atklātu atlasi vai ierobežotu atlasi, neslēdzot projekta līgumus, ja visi iesniegtie projektu iesniegumi ir noraidīti, ja tam ir objektīvs pamatojums (piemēram, nepārvarama vara vai finanšu līdzekļu trūkums) vai ja atklātas atlases ietvaros projekta iesniedzējs atsakās vai divu mēnešu laikā no piedāvājuma noslēgt projekta līgumu nosūtīšanas nenodrošina projekta līguma noslēgšanu.
Finansējuma saņēmējs, īstenojot projektu sadarbībā ar sadarbības partneri, slēdz sadarbības līgumu.
Pēc ierobežotas atlases vai atklātas atlases pabeigšanas deleģētā iestāde informē vadošo iestādi par ierobežotas atlases vai atklātas atlases gaitu un rezultātiem.

6.7. Noteikumu projekta VIII nodaļa
Noteikumu projektā ir paredzēts, ka fondu tehniskās palīdzības (turpmāk – TP) finansējuma saņēmējs ir:
1. Iekšlietu ministrija;
2. Finanšu ministrija;
3. Kultūras ministrija;
4. Labklājības ministrija.
TP mērķis ir nodrošināt efektīvu, pārskatāmu un pareizas finanšu pārvaldības principiem atbilstošu fondu ieviešanu Latvijā, līdzfinansējot noteikumu projektā noteiktās atbalstāmās darbības, kā arī celt fondu administrēšanā iesaistīto institūciju kapacitāti.
Izmaksas ir attiecināmas arī tad, ja tās saistītas ar fondu 2014.–2020.gada plānošanas perioda slēgšanas procesa nodrošināšanu, tai skaitā dokumentācijas arhivēšanu, uzglabāšanu, atskaišu sagatavošanu un citām funkcijām, kas nepieciešamas slēgšanas procesa nodrošināšanai, ņemot vērā to, ka noteikumu projekts ir izstrādāts laika posmam no 2022.gada 1.janvāra līdz 2029.gada 31.decembrim.
ES ieguldījums TP tiek atlīdzināts, ievērojot Regulas Nr. 2021/1060 51. panta e) punktu. Atlīdzināšana tiek veikta, piemērojot procentuālās likmes attiecināmajiem izdevumiem, kas iekļauti katrā maksājuma pieteikumā Eiropas Komisijai.
ES fondu TP mērķa īstenošanai pieejamais finansējums noteikumu projektā norādīts maksimāli pieejamais pie nosacījuma, ka Latvija deklarē visu tai pieejamo ES fondu piešķīrumu
Ņemot vērā faktiski veikto deklarēto ES fondu piešķīruma apjomu no kā ir atkarīgs kopējais TP finanšu līdzekļu piešķīrums, TP līdzekļu kopējais pieejamais apjoms laika posmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 2029.gada 31.decembrim var tikt precizēts atbilstoši Eiropas Komisijai faktiskajam deklarēto ES fondu piešķīruma apjomam, ņemot vērā procentuālās likmes pret attiecināmajiem izdevumiem.

6.8. Noteikumu projekta IX nodaļa
TP īstenošanai nepieciešamo finansējumu kārtējam gadam un valsts budžeta ilgtermiņa saistības vadošā iestāde, deleģētā iestāde un revīzijas iestāde plāno kā valsts budžeta dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem atsevišķā valsts budžeta apakšprogrammā sadalījumā pa fondiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par budžetu un finanšu vadību.
Finansējumu kā valsts budžeta dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem fonda finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma nodrošināšanai projektu īstenošanai kārtējam gadam un valsts budžeta ilgtermiņa saistības attiecīgās nozares ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes par to kompetencē esošajiem projektiem plāno pamatbudžetā atsevišķā valsts budžeta apakšprogrammā sadalījumā pa fondiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par budžetu un finanšu vadību.
Finansējumu kā ārvalstu finanšu palīdzību fonda finansējuma atmaksai vadošā iestāde plāno savā budžetā atsevišķā valsts pamatbudžeta apakšprogrammā sadalījumā pa fondiem.

6.9. Noteikumu projekta X nodaļa
Projektam nepieciešamo finansējumu valsts budžetā pieprasa šādā kārtībā:
1) ja finansējuma saņēmējs ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona, cita valsts iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona vai personu apvienība vai starptautiska organizācija, kas atbilst fonda mērķiem, projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu valsts budžetā pieprasa attiecīgi vadošā iestāde vai deleģētā iestāde;
2) ja finansējuma saņēmējs ir tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas neatrodas vadošās iestādes, vai deleģētās iestādes institucionālā padotībā, finansējuma saņēmējs pēc granta līguma noslēgšanas informē par to centrālo valsts iestādi, kas projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu pieprasa valsts budžetā;
3) ja finansējuma saņēmējs ir nozares ministrija, kas nav vadošā iestāde vai deleģētā iestāde, finansējuma saņēmējs pēc granta līguma noslēgšanas projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu pieprasa valsts budžetā.
Ja finansējuma saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde, projektu finansē un maksājumus veic no līdzekļiem, kas piešķirti attiecīgajai valsts iestādei saskaņā ar valsts budžeta likumu kārtējam saimnieciskajam gadam.
Ja finansējuma saņēmējs ir pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona, cita valsts iestāde, privāto tiesību juridiskā persona vai starptautiska organizācija, kas atbilst fonda mērķiem, projektu finansē un maksājumus veic no vadošās iestādes vai deleģētās iestādes pārskaitītā avansa maksājuma un starpposma maksājuma finanšu līdzekļiem, kas tiek piešķirti saskaņā ar granta līgumā noteikto kārtību, un no finansējuma saņēmēja līdzekļiem.
Ja projekta īstenošanā izlietotie kopējie atbilstošie izdevumi pārsniedz maksimālo projektam apstiprināto attiecināmo izmaksu summu, šo starpību sedz no finansējuma saņēmēja līdzekļiem.

6.10. Noteikumu projekta XI nodaļa
Tāpat kā fondu 2014.-2020. gada plānošanas perioda ietvaros, arī jaunajā plānošanas periodā ir paredzēts, ka atklātas atlases ietvaros apstiprinātajiem projektiem projekta ietvaros veiktās izmaksas ir attiecināmas ne agrāk kā projekta līguma parakstīšanas dienā. Tas nozīmē, ka izdevumi nevar rasties un maksājumus par tiem nevar veikt pirms projekta līguma parakstīšanas.
Ierobežotas projektu atlases ietvaros apstiprinātajiem projektiem projekta ietvaros veiktās izmaksas var būt attiecināmas:
1. no projekta līguma parakstīšanas dienas līdz projekta līgumā noteiktajam projekta īstenošanas beigu datumam;
2. no 2021. gada 1. janvāra, ja tas ir apstiprināts ar fonda uzraudzības komitejas lēmumu;
3. ja notiek atbalsta sniegšanas turpināšana iepriekš apstiprinātam projektam, ievērojot Regulas Nr.2021/1147 39.panta 4.punktu, Regulas Nr.2021/1148 33.panta 4.punktu, Regulas Nr.2021/1149 34.panta 4.punktu.
Noteikumu projektā ir paredzēts, ka projekta iesnieguma attiecināmo izmaksu segšanai finansējums ir ne mazāks kā  ir 200 001 euro. 2014.-2020.gada plānošanas periodā šis slieksnis bija 35 000 euro. Tā kā Iekšlietu ministrijas pārziņā esošo projektu iesniegumu atlašu ietvaros nav plānoti projekti, kuru attiecināmās izmaksas būtu zemākas par 200 000 euro, Iekšlietu ministrija lūdza Kultūras ministrijas viedokli, vai nosakot slieksni 200 001 euro projekta attiecināmo izmaksu segšanai, tas radītu ierobežojumus projektu iesniedzēju iespējām pieteikties un īstenot projektus. Ņemot vērā to, ka Iekšlietu ministrijas mērķis, nosakot minimālo finansējuma slieksni, ir mazināt administratīvo slogu, Kultūras ministrija, izvērtējot dažādus aspektus, ir secinājusi, ka, sadarbojoties ar projekta iesniedzējiem, spēs nodrošināt veiksmīgu projektu īstenošanu, ievērojot minimālo finansējuma slieksni 200 001 euro apmērā.
Projekta vienkāršoto izmaksu piemērošanas metodiku, saskaņojot ar revīzijas iestādi, izstrādā un apstiprina vadošā iestāde vai deleģētā iestāde. Deleģētās iestādes izstrādāto projekta vienkāršoto izmaksu piemērošanas metodiku saskaņo arī ar vadošo iestādi.
2021.-2027. gada plānošanas perioda ietvaros vairs netiek atsevišķi izdalīta projekta vadības un administrēšanas izmaksu proporcija, kā tas bija fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodā. Projekta vadības un administrēšanas izmaksu proporcija attiecībā pret tiešajām projekta attiecināmajām izmaksām ir līdz 20 %. Projekta vadības un administrēšanas izmaksu kopsummā tiek ieskaitīta netiešo attiecināmo izmaksu summa. Ir palielināta arī projekta netiešo attiecināmo izmaksu proporcija attiecība pret projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām - līdz 7% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām.
Pievienotās vērtības nodokļa maksājumus fonda projekta ietvaros plāno kā attiecināmās izmaksas atbilstoši Regulas Nr.2021/1060 64.panta c apakšpunktā noteiktajam.

6.11. Noteikumu projekta XII nodaļa
Īstenošanā esošie projekti katrā grāmatvedības gadā ir pakļauti Eiropas Komisijas, Eiropas Revīzijas palātas un Valsts kontroles pārbaudei un revīzijai, vadošās iestādes un deleģētās iestādes administratīvai pārbaudei un pārbaudei projekta īstenošanas vietā un revīzijas iestādes auditam un revīzijai. Grāmatvedības gads šo noteikumu izpratnē attiecas uz vadošās iestādes, deleģētās iestādes, revīzijas iestādes un finansējuma saņēmēja veiktajiem izdevumiem, kas veikti laikposmā no "N-1" gada 1. jūlija līdz "N" gada 30. jūnijam, izņemot pirmo plānošanas perioda grāmatvedības gadu, kad tas ir no 2021. gada 1.janvāra līdz 2022. gada 30.jūnijam, ja par tiem veiktas administratīvā pārbaude un pārbaude projekta īstenošanas vietā un tie iegrāmatoti vadošās iestādes grāmatvedības uzskaitē kā saistības ārvalstu finanšu palīdzības fondu finansējuma atmaksai. Vadošā iestāde iegrāmato vadošās iestādes grāmatvedībā deleģētās iestādes lēmumā par izdevumu atbilstību norādītos izdevumus.
Ja administratīvās pārbaudes vai pārbaudes projekta īstenošanas vietā tiek konstatēti sistēmiski projekta īstenošanas pārkāpumi, vadošā iestāde vai deleģētā iestāde veic papildu pārbaudes, lai noteiktu pārkāpumu apjomu un to, vai pārkāpumu biežums nepārsniedz ES normatīvajos aktos pieļaujamo būtiskuma slieksni (2% no izlietotā finansējuma). Par sistemātiskiem projekta īstenošanas pārkāpumiem uzskatāmi, vairākkārtēju projekta līguma nosacījumu, normatīvo aktu, līguma izpildes uzraudzības  vai projekta rezultātu neizmantošana atbilstoši projekta mērķim vienam finansējuma saņēmējam. Ja finansējuma saņēmējs, kura projektā tiek konstatēti sistemātiski projekta īstenošanas pārkāpumi, īsteno arī citus fonda projektus, vadošā iestāde vai deleģētā iestāde veic papildus pārbaudes arī citos projektos.
Gan administratīvās pārbaudes, gan pārbaudes projekta īstenošanas vietā apjoms tiek noteikts balstoties uz riska izvērtējumu.

6.12. Noteikumu projekta XIII nodaļa
Ar neatbilstību noteikumu projekta izpratnē saprot jebkuru fondu vadību reglamentējošā Latvijas Republikas vai ES normatīvā akta pārkāpumu, kas radies vadošās iestādes, deleģētās iestādes, revīzijas iestādes vai finansējuma saņēmēja darbības vai bezdarbības dēļ un kuram ir, vai varētu būt negatīva ietekme uz ES vispārējo budžetu.
Noteikumu projektā ir noteikti neatbilstību veidi.
Interešu konflikts noteikumu projekta izpratnē ir finansējuma saņēmēja piedalīšanās lēmuma pieņemšanā par saimnieciska rakstura līguma slēgšanu vai līguma slēgšana (izņemot darba līgumu) ar personām, kas ir finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera darbinieki, biedri, amatpersonas, viņu laulātie, vecāki, vecvecāki, bērni, mazbērni, brāļi, māsas, pusbrāļi vai pusmāsas, adoptētie vai adoptētāji, vai ar komersantiem, biedrībām un nodibinājumiem, kuru biedri, dalībnieki, kapitāla daļu īpašnieki vai valdes locekļi ir šajā apakšpunktā minētās personas. Tas ir jāvērtē ievērojot Eiropas Komisijas sagatavotās vadlīnijas “Norādījumi par izvairīšanos no interešu konfliktiem un to pārvaldību saskaņā ar Finanšu regulu (2021/C 121/01)”, kas detalizēti paskaidro Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 18.jūlija Regulas Nr.2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr.1296/2013, (ES) Nr.1301/2013, (ES) Nr.1303/2013, (ES) Nr.1304/2013, (ES) Nr.1309/2013, (ES) Nr.1316/2013, (ES) Nr.223/2014, (ES) Nr.283/2014 un Lēmumu Nr.541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr.966/2012 61.panta piemērošanu.
Šajā noteikumu projekta nodaļā ir noteikts arī par lēmuma pieņemšanu ziņošanai Eiropas Komisijai par konstatētajām neatbilstībām. Vadošā iestāde nodrošina informācijas uzskaiti par katru konstatēto neatbilstību.

6.13. Noteikumu projekta XIV nodaļa
Vadošā iestāde vai deleģētā iestāde šo noteikumu neatbilstību dēļ radušos izdevumus var atzīt par neatbilstošiem pēc administratīvās pārbaudes vai pārbaudes projekta īstenošanas vietā rezultātiem, pēc revīzijas iestādes veikto auditu un revīziju rezultātiem vai pēc Eiropas Komisijas atzinuma saņemšanas par gada atlikuma maksājuma pieprasījumā iekļauto izdevumu atbilstību. Noteikumu projektā ir noteikti neatbilstošo izdevumu atgūšanas veidi atkarībā no finansējuma saņēmēja juridiskā statusa. Noteikumu projektā ir noteikta arī rīcība, kā neatbilstoši veiktie izdevumi atmaksājami Valsts budžetā un gadījumi, kad tie jāatmaksā Eiropas Komisijai.

6.14. Noteikumu projekta XV nodaļa
Vadošā iestāde un deleģētā iestāde (attiecībā uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda trešo valstu valstspiederīgo integrācijas jomu) nodrošina regulas Nr.2021/1060 46. un 47. pantā noteikto pienākumu īstenošanu kā arī fonda publicitātes stratēģijas plāna izstrādi un apstiprināšanu uzraudzības komitejā par visu fonda īstenošanas periodu.
Lai nodrošinātu informācijas izplatīšanu par projektu iesniegumu atlasi, vadošā iestāde un deleģētā iestāde regulāri aktualizē informāciju savā tīmekļa vietnē un nodrošina informatīvu pasākumu organizēšanu. Revīzijas iestāde īsteno publicitātes pasākumus, kas attiecināmi uz revīzijas iestādes funkciju izpildi. Vadošās iestādes, revīzijas iestādes un deleģētās iestādes īstenotie publicitātes pasākumi tiek finansēti no fondu tehniskās palīdzības līdzekļiem.

6.15. Noteikumu projekta XVI nodaļa
Noteikumu projektā ir noteikts, ka visa oficiālā informācijas apmaiņa starp vadošo iestādi vai revīzijas iestādi un Eiropas Komisiju notiek, izmantojot elektronisko datu apmaiņas sistēmu SFC2021 (turpmāk – sistēma), izņemot nepārvaramas varas gadījumus.
Piekļuves tiesības sistēmai ir vadošajai iestādei, deleģētajai iestādei un revīzijas iestādei. Jautājumus, kas saistīti ar piekļuvi sistēmai, regulē institūciju noslēgtās starpresoru vienošanās. Starpresoru vienošanās, tāpat kā iepriekšējā fondu īstenošanas periodā, tiks slēgta starp vadošo iestādi un revīzijas iestādi un starp vadošo iestādi un deleģēto iestādi. Vadošā iestāde apstiprina personu, kas atbild par sistēmas piekļuves tiesību pārvaldi.

6.16. Noteikumu projekta XVII nodaļa
Saskaņā ar likuma 8. panta pirmās daļas 15. punktu, vadošajai iestādei ir jānodrošina deleģētās iestādes pārraudzība, tāpēc vadošā iestāde veic pārbaudes deleģētajā iestādē, lai pārliecinātos par tai nodoto funkciju atbilstošu īstenošanu.
Vadošā iestāde un deleģētā iestāde atbilstoši likuma 7. panta trešajai daļai slēdz starpresoru vienošanos.

6.17. Noteikumu projekta XVIII nodaļa
Vadošā iestādē sadarbībā ar fonda vadībā iesaistītajām institūcijām izstrādā fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda izvērtēšanas plānu (turpmāk – izvērtēšanas plāns), kurā norāda plānoto izvērtējumu sarakstu un to tvērumu, kā arī izvērtēšanas plānošanā, organizēšanā, veikšanā, kvalitātes uzraudzībā, izvērtējumu ieteikumu ieviešanā, rezultātu publicēšanā un informēšanā iesaistītās institūcijas un kārtību. Izvērtēšanas plānu apstiprina uzraudzības komiteja un pēc apstiprināšanas vadošā iestāde to publisko savā tīmekļa vietnē.
Saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 40. panta 1. punkta e) apakšpunktu uzraudzības komiteja pārbaudīs progresu, kas panākts, veicot izvērtējumus, izvērtējumu kopsavilkumus un jebkādus turpmākos pasākumus, kas noteikti pēc secinājumu pieņemšanas. 
Vadošā iestāde sagatavo priekšlikumus izvērtēšanas ziņojumā iekļauto ieteikumu ieviešanai. Sagatavotos priekšlikums izskata Uzraudzības komiteja, vienojoties par veicamajām darbībām, atbildīgo izpildītāju ieteikuma ieviešanā, ieviešanas termiņu un sasniedzamo rezultātu.

6.18. Noteikumu projekta XIX nodaļa
Vadošā iestāde:
1) saskaņā ar Regulas Nr.2021/1148 29. pantu, Regulas Nr.2021/1149 30. pantu un  Regulas Nr.2021/1147 35.pantu Eiropas Komisijai līdz 2023. gada 15. februārim un līdz katra nākamā gada 15. februārim, turpinot līdz 2031. gadam un to ieskaitot, iesniedz gada snieguma ziņojumu;
2) līdz 31. janvārim un 31. jūlijam iesniedz Eiropas Komisijai prognozes par summām, par kurām kārtējā un nākamajā kalendārajā gadā tiks iesniegti maksājuma pieteikumi saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 VIII pielikumu;
3) saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 98. pantu, par katru grāmatvedības gadu, par kuru iesniegti maksājuma pieteikumi, vadošā iestāde līdz 15. februārim iesniedz Eiropas Komisijai šādus dokumentus (“apliecinājumu paketi”), kas attiecas uz iepriekšējo grāmatvedības gadu - pārskats par izdevumiem, pārvaldības deklarācija, gada revīzijas atzinums, gada kontroles ziņojums.

6.19. Noteikumu projekta XX nodaļa
Ar noteikumu projektu tiek noteikts, ka:
1) par horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” (Regulas Nr.2021/1060 9. panta 1., 2. un 3. punkts), aptverot tādas jomas kā pamattiesību ievērošana, līdztiesības  starp vīriešiem un sievietēm veicināšana, diskriminācijas novēršana dzimuma, rases vai etniskās izcelsmes, reliģijas vai pārliecības, invaliditātes, vecuma vai dzimumorientācijas dēļ, koordināciju fonda ietvaros ir atbildīga Labklājības ministrija. Par horizontālā principa koordināciju atbildīgajai institūcijai ir šādi pienākumi - izstrādāt metodisko materiālu par horizontālā principa ieviešanu un ieviešanas uzraudzību, nodrošināt konsultatīvu un metodisku atbalstu fonda vadībā un iesaistītajām institūcijām, sniegt atzinumus par fondu plānošanas dokumentu projektiem, u.c. pienākumi, kas minēti noteikumu projektā;
2) par horizontālā principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” (Regulas Nr.2021/1060 9.panta 4.punkts) koordināciju fonda ietvaros ir atbildīga Iekšlietu ministrija un Kultūras ministrija. Par horizontālā principa koordināciju atbildīgajām institūcijām ir pienākums izstrādāt principa “Nenodari būtisku kaitējumu” novērtējumu par katru nacionālās programmas īstenošanas plānā iekļauto aktivitāti.
Noteikumu projekts nosaka par horizontālo principu atbildīgo iestāžu savstarpējās sadarbības pamatprincipus.
Fonda vadībā un īstenošanā iesaistītās institūcijas, konstatējot horizontālo principu pārkāpumus vai saņemot sūdzības par ES fondu atbalstīto darbību neatbilstību ES Pamattiesību hartai (vienlīdzība, nediskriminācija, iekļaušana un pamattiesību ievērošana) un ANO Konvencijā par personu ar invaliditāti tiesībām ietverto  vienlīdzīgu iespēju principiem, ziņo Iekšlietu ministrijai. Iekšlietu ministrija, nepieciešamības gadījumā, sadarbojoties ar attiecīgo par horizontālo principu atbildīgo iestādi izskata saņemtās sūdzības vai ziņojumus par pārkāpumiem un informē fonda vadībā iesaistītās institūcijas par konstatētiem būtiskiem trūkumiem un sniedz argumentētus priekšlikumus atbilstīgai horizontālā principa ieviešanai, kā arī reizi gadā informē uzraudzības komiteju par noteikumu projektā minētajiem pārkāpumiem vai neatbilstībām.
Tā kā Labklājības ministrija nodrošinās par horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” (Regulas Nr.2021/1060 9. panta 1., 2. un 3. punkts) koordinēšanu atbildīgās iestādes funkcijas ne tikai Iekšlietu ministrijas pārziņā esošo fondu ietvaros, tai, saņemot tehniskās palīdzības finansējumu horizontālā principa koordinācijas funkciju īstenošanai, ir jānodrošina dubultfinasēšanas riska kontrole pret citām ES fondu ietvaros finansētām horizontālā principa aktivitātēm.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Potenciālie ES fondu finansējuma saņēmēji, to sadarbības partneri un gala labuma guvēji.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Ņemot vērā plānotās ES fondu investīcijas 94 712 879 euro apmērā laika posmā no 2021. līdz 2027. gadam, tiesiskais regulējums pozitīvi ietekmēs tādas jomas kā Eiropas kopējā patvēruma sistēma, integrāciju un legālo migrāciju, nelegālo imigrantu atgriešanu, robežu un vīzu pārvaldību, valsts iekšējo drošību un civilo aizsardzību.
Tā kā 2014.-2020. gada finanšu periodā Iekšējās drošības fonda un Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda ietvaros Iekšlietu ministrija, Finanšu ministrija un Kultūras ministrija nodrošināja fondu vadošās iestādes, revīzijas iestādes un deleģētās iestādes funkciju veikšanu, projekts nepalielinās administratīvo slogu minētajās iestādēs.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
375 000
0
9 557 250
0
9 557 250
9 557 250
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
375 000
0
9 557 250
0
9 557 250
9 557 250
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
500 000
0
12 743 000
0
12 743 000
12 743 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
500 000
0
12 743 000
0
12 743 000
12 743 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-125 000
0
-3 185 750
0
-3 185 750
-3 185 750
3.1. valsts pamatbudžets
0
-125 000
0
-3 185 750
0
-3 185 750
-3 185 750
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-125 000
-3 185 750
-3 185 750
-3 185 750
5.1. valsts pamatbudžets
-125 000
-3 185 750
-3 185 750
-3 185 750
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finanšu plūsmas prognoze 2022. – 2025. gadam
Nr.p.k. Finansējuma veids (euro) / kalendārais gads 2022.gads 2023.gads 2024.gads 2025. gads
1. No EK saņemtais līdzfinansējums* 11 150 781 7 964 843 7 964 843 7 964 843
2. Izdevumi fondu projektu īstenošanai 500 000 12 743 000 12 743 000 12 743 000
3. Atmaksas valsts budžetā 0 375 000 9 557 250 9 557 250
4. (3.-2.) Finansiālā ietekme -500 000
 
- 12 368 000 -3 185 750 -3 185 750














Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda finanšu plūsmas prognoze 2022.-2025.gadam
 
Nr.p.k. Finansējuma veids (euro) / kalendārais gads 2022.gads 2023.gads 2024.gads 2025. gads
1. No EK saņemtais līdzfinansējums* 2 240 281 1 600 201 1 600 201 1 600 201
2. Izdevumi fondu projektu īstenošanai 500 000 2 560 321 2 560 321 2 560 321
3. Atmaksas valsts budžetā 0 375 000 1 920 241 1 920 241
4.  (3.-2.) Finansiālā ietekme -500 000 - 2 185 321 - 640 080 - 640 080

Iekšējās drošības fonda finanšu plūsmas prognoze 2022.-2025.gadam
 
Nr.p.k. Finansējuma veids (euro) / kalendārais gads 2022.gads 2023.gads 2024.gads 2025. gads
1. No EK saņemtais līdzfinansējums* 2 269 229 1 620 878 1 620 878 1 620 878
2. Izdevumi fondu projektu īstenošanai 0 2 593 405 2 593 405 2 593 405
3. Atmaksas valsts budžetā 0 0 648 351 648 351
4.  (3.-2.) Finansiālā ietekme 0 -2 593 405 -1 945 053 -1 945 053

Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai finanšu plūsmas prognoze 2022.-2025.gadam
 
Nr.p.k. Finansējuma veids (euro) / kalendārais gads 2022.gads 2023.gads 2024.gads 2025. gads
1. No EK saņemtais līdzfinansējums* 6 585 831 4 704 165 4 704 165 4 704 165
2. Izdevumi fondu projektu īstenošanai 0 7 526 664 7 526 664 7 526 664
3. Atmaksas valsts budžetā 0 0 1 881 666 1 881 666
4.  (3.-2.) Finansiālā ietekme 0 -7 526 664 -5 644 998 -5 644 998

*-finansējuma apmērs norādīts provizoriski.

Saskaņā ar Regulas Nr.2021/1147 14.pantu, “Priekšfinansējuma likmes”, priekšfinansējumu attiecībā uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, katru gadu pirms 1. jūlija izmaksā kā gada maksājumus šādi:
a)         2021: 4 %;
b)         2022: 3 %;
c)         2023: 5 %;
d)         2024: 5 %;
e)         2025: 5 %;
f)         2026: 5 %.
Saskaņā ar Regulu Nr.2021/1147, ja programma tiks pieņemta pēc 2021. gada 1. jūlija, maksājumus par gadiem pirms tās pieņemšanas gada izmaksās tās pieņemšanas gadā, kas nozīmē, ka 2022.gadā tie būs 7% (3% + 4%).
Saskaņā ar Eiropas Komisijas 2021.gada 21.aprīļa vēstuli Nr.Ares(2021)2667716, Latvijai sākotnēji piešķirtais fonda finansējums ir 31 212 016 euro.
Saskaņā ar Regulas Nr.2021/1147 17.pantu “Vidusposma pārskatīšana”, Eiropas Komisija 2024.gadā piešķir dalībvalstīm atlikušo fonda finansējumu.
Saskaņā ar Eiropas Komisijas 2022.gada 13.janvāra vēstuli Nr.Ares(2022)258405 “Additional allocation to your AMIF Programme for Resettlement and/or humanitarian admission under Article 19, AMIF Regulation” Latvijai Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondā ir piešķirti papildu 792 000 euro ar mērķi nodrošināt Afganistānas pilsoņu uzņemšanu uz humānu apsvērumu pamata.

Saskaņā ar Regulas Nr.2021/1148 11.pantu, “Priekšfinansējuma likmes”, priekšfinansējumu attiecībā uz ar Finansiālā atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, katru gadu pirms 1. jūlija izmaksā kā gada maksājumus šādi:
a)         2021: 4 %;
b)         2022: 3 %;
c)         2023: 5 %;
d)         2024: 5 %;
e)         2025: 5 %;
f)         2026: 5 %.
Saskaņā ar Regulu Nr.2021/1148, ja programma tiks pieņemta pēc 2021. gada 1. jūlija, maksājumus par gadiem pirms tās pieņemšanas gada izmaksās tās pieņemšanas gadā, kas nozīmē, ka 2022.gadā tie būs 7% (3% + 4%).
Saskaņā ar Eiropas Komisijas 2021.gada 1.oktobra vēstuli Nr.Ares(2021)5979173, Latvijai sākotnēji piešķirtais fonda finansējums ir 31 083 305 euro.
Saskaņā ar Regulas Nr.2021/1148 14.pantu “Vidusposma pārskatīšana”, Eiropas Komisija 2024.gadā piešķir dalībvalstīm atlikušo fonda finansējumu.
Saskaņā ar Eiropas Komisijas 2022.gada 28.jūnija vēstuli Nr.Aes(2022)4719844 “Your proposal for the Specific Action under BMVI: “Support for Border Managent” BMVI/2021/SA/1.5.8” Latvijai Finansiāla atbalsta instrumentā robežu pārvaldībai un vīzu politikai ir piešķirti papildu 63 000 000 euro ar mērķi nodrošināt Latvijas ārējās robežas ar Baltkrieviju stiprināšanu.

Saskaņā ar Regulas Nr.2021/1149 11.pantu “Priekšfinansējuma likmes”, priekšfinansējumu attiecībā uz Iekšējo drošības fondu, katru gadu pirms 1. jūlija izmaksā kā gada maksājumus šādi:
a)         2021: 4 %;
b)         2022: 3 %;
c)         2023: 5 %;
d)         2024: 5 %;
e)         2025: 5 %;
f)         2026: 5 %.
Saskaņā ar Regulu Nr.2021/1149, ja programma tiks pieņemta pēc 2021. gada 1. jūlija, maksājumus par gadiem pirms tās pieņemšanas gada izmaksās tās pieņemšanas gadā, kas nozīmē, ka 2022.gadā tie būs 7% (3% + 4%).
Saskaņā ar Eiropas Komisijas 2021.gada 21.aprīļa vēstuli Nr.Ares(2021)2667716, Latvijai sākotnēji piešķirtais fonda finansējums ir 32 417 558 euro.
Saskaņā ar Regulas Nr.2021/1149 14.pantu “Vidusposma pārskatīšana”, Eiropas Komisija 2024.gadā piešķir dalībvalstīm atlikušo fonda finansējumu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Saskaņā ar Eiropas Komisijas piešķīrumu, Latvijai no fondiem tiek paredzēts finansējums 159 296 879 euro. Tehniskajai palīdzībai tiks atvēlēti 6% no katra fonda Eiropas Komisijas sākotnējā piešķīruma un 94% tiks virzīti projektu finansēšanai.

Finansējums pa fondiem tiek sadalīts šādi:
1) Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonds
EK sākotnējais piešķīrums - 32 004 016,00 euro, tai sk.:
a) Tehniskā palīdzība (6 %) 100% EK finansējums 1 811 548,07 euro
b) Projektu īstenošanai (94 %) 75% EK finansējums 30 192 467,93 euro
c) Valsts budžeta līdzfinansējums 25% 9 8 15 099,33 euro
d) Saskaņā ar Eiropas Komisijas 2022.gada 13.janvāra vēstuli Nr.Ares(2022)258405 “Additional allocation to your AMIF Programme for Resettlement and/or humanitarian admission under Article 19, AMIF Regulation” Latvijai Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondā ir piešķirti papildu 792 000 euro ar mērķi nodrošināt Afganistānas pilsoņu uzņemšanu uz humānu apsvērumu pamata (neietekmē Tehniskā palīdzībai plānotā finansējuma aprēķinu).
KOPĀ (EK sākotnējā piešķīruma un Valsts budžeta finansējums kopsumma) – 41 819 115,33 euro.

2) Iekšējās drošības fonds
EK sākotnējais piešķīrums 32 417 558 euro, tai sk.:
a) Tehniskā palīdzība (6 %) 100% EK finansējums 1 834 956,11 euro
b) Projektu īstenošanai (94 %) 75% EK finansējums 30 582 601,89 euro
c) Valsts budžeta līdzfinansējums 25% 10 194 200,63 euro
KOPĀ (EK sākotnējā piešķīruma un Valsts budžeta finansējums kopsumma) 42 611 758,63 euro

3) Finansiāla atbalsta instruments robežu pārvaldībai un vīzu politikai
EK sākotnējais piešķīrums 31 083 305 euro un piešķīruma saskaņā ar Eiropas Komisijas 2022.gada 28.jūnija vēstuli Nr.Aes(2022)4719844 “Your proposal for the Specific Action under BMVI: “Support for Border Managent” BMVI/2021/SA/1.5.8” 63 000 000 euro, tai sk.:
a) Tehniskā palīdzība (6 %) 100% EK finansējums 5 325 470,09 euro
b) Projektu īstenošanai (94 %) 75% EK finansējums 88 757 834,91 euro
c) Valsts budžeta līdzfinansējums 25% 29 585 944,97 euro
KOPĀ (EK piešķīruma un Valsts budžeta finansējums kopsumma) 123 669 249,97 euro

KOPĀ iepriekšminētajos fondos (EK sākotnējā piešķīruma un Valsts budžeta finansējuma kopsumma) 208 100 123,93 eiro.

Projektu finansējuma apguve tiek plānota līdz 1 000 000 euro 2022. gadā un atlikušajos gados tiek uzskatīts, ka tiks vidēji apgūti aptuveni 8% no pieejamā finansējuma gadā.
Atmaksas ir balstītas uz pieņēmumu, ka gada atlikuma maksājuma pieprasījumā deklarēto izdevumu atmaksa valsts budžeta ieņēmumos tiks veikta par iepriekšējo grāmatvedības gadu.

Līdzekļus kā valsts budžeta dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem fonda projektu īstenošanai vai tehniskās palīdzības finansējumu kārtējam gadam un valsts budžeta ilgtermiņa saistības attiecīgās nozares ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes par to kompetencē esošajiem projektiem plāno pamatbudžetā atsevišķā valsts budžeta apakšprogrammā atbilstoši normatīvajiem aktiem par budžetu un finanšu vadību.

Finansējums projektiem tiks pieprasīts atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” no budžeta resora „74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula Nr.2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma un migrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Robežu pārvaldības un vīzu instrumentu.
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula Nr.2021/1147, ar ko izveido Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu.
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula Nr.2021/1148, ar ko izveido finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, kurš ir daļa no Integrētās robežu pārvaldības fonda
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula Nr.2021/1149 par Iekšējās drošības fonda izveidi
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 18.jūlija Regula Nr.2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr.1296/2013, (ES) Nr.1301/2013, (ES) Nr.1303/2013, (ES) Nr.1304/2013, (ES) Nr.1309/2013, (ES) Nr.1316/2013, (ES) Nr.223/2014, (ES) Nr.283/2014 un Lēmumu Nr.541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr.966/2012
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula Nr.2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma un migrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Robežu pārvaldības un vīzu instrumentu.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
9.panta 1., 2. un 3.punkts
120.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
16.pants
3.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
17.pants
3.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
46.pants
98.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
47.pants
98.1.apakšpunkts,
103.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
50.pants
103.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
91.pants
118.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
98.pants
119.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
VI pielikums
2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
VIII pielikums
117.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
IX pielikums
103.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
XI pielikums
6.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
XV pielikuma 3.3.apakšpunkts
104.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
XV pielikuma 2.4. apakšpunkts
106.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
XV pielikuma 2.8. apakšpunkts
106.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
XVI pielikums
7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
21.panta 3.punkta otrā daļa
2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
69.panta 1.punkts
6.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
69.panta 11.punkts
7.punkts
9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
64.panta 1.punkta "c" apakšpunkts
60.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
94. panta 2. punkts
63.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
XII pielikums
82.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
XII pielikuma 1.2. apakšpunkts
83.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
55. panta 1. punkts
58.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
54. panta pirmās daļas "a" apakšpunkts
59.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
69. panta 10.punkts
117.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
69. panta 9.punkts
104.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
9.pants
1.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
9.panta 4.punkts
120.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas Nr. 2021/1060 50.panta 1. punkta trešā daļa paredz rīcības brīvību dalībvalstīm - atkāpjoties no Regulas Nr. 2021/1060 50.panta 1. punkta pirmās daļas c) un d) apakšpunkta, saistībā ar darbībām, kas saņem atbalstu no Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda, Iekšējās drošības fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai, dokumentā, kurā izklāstīti atbalsta saņemšanas nosacījumi, var noteikt īpašas prasības attiecībā uz informācijas par atbalstu no fondiem publisku izstādīšanu, ja to pamato drošības un sabiedriskās kārtības apsvērumi saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 69. panta 5. punktu. Iekšlietu ministrija kā fondu vadošā iestāde un Kultūras ministrija kā Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda deleģētā iestāde trešo valstu valstpiederīgo integrācijas jomā, nepieciešamības gadījumā (ja Savienības tiesību akti vai nacionālie tiesību akti nepieļauj informācijas par projektu publicēšanu drošības, sabiedriskās kārtības, kriminālizmeklēšanas vai personas datu aizsardzības nolūkā saskaņā ar Regulu (ES) 2016/679) atklāta konkursa nolikumā vai ierobežotas atlases uzaicinājumā norādīs informāciju par īpašām prasībām attiecībā uz projektu publicitāti. Atsauce uz attiecīgo Regulas Nr. 2021/1060 punktu tiks norādīta arī projekta līgumā.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula Nr.2021/1147, ar ko izveido Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
35.pants
116.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
39.panta 4.punkts
56.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas Nr.2021/1147 39.panta 4.punkts paredz rīcības brīvību dalībvalstīm - dalībvalstis var pēc 2021. gada 1. janvāra turpināt saskaņā ar Regulu (ES) Nr. 514/2014 atbalstīt projektu, kurš atlasīts un uzsākts atbilstīgi Regulai (ES) Nr. 516/2014, ar noteikumu, ka ir izpildīti visi Regulas Nr.2021/1147 39.panta 4.punkta nosacījumi. Iekšlietu ministrija kā Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda vadošā iestāde izmantos regulā paredzēto rīcības brīvību un, nepieciešamības gadījumā, lai nodrošinātu projekta ietvaros īstenoto aktivitāšu nepārtrauktību, turpinās atbalstīt atsevišķus projektus, kas atlasīti un uzsākti atbilstīgi Regulai (ES) Nr. 516/2014, ievērojot, ka tiek izpildīti visi Regulas Nr.2021/1147 39.panta 4.punkta nosacījumi.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
 
Cita informācija
Nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula Nr.2021/1148, ar ko izveido finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, kurš ir daļa no Integrētās robežu pārvaldības fonda
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
29.pants
116.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
33.panta 4.punkts
56.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas Nr.2021/1148 33.panta 4.punkts paredz rīcības brīvību dalībvalstīm - dalībvalstis pēc 2021. gada 1. janvāra var turpināt saskaņā ar Regulu (ES) Nr. 514/2014 atbalstīt projektu, kurš atlasīts un uzsākts saskaņā ar Regulu (ES) Nr. 515/2014, ar noteikumu, ka tās nodrošina, lai būtu izpildīti visi Regulas Nr.2021/1148 33.panta 4.punkta nosacījumi. Iekšlietu ministrija kā Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai vadošā iestāde izmantos regulā paredzēto rīcības brīvību un, nepieciešamības gadījumā, lai nodrošinātu projekta ietvaros īstenoto aktivitāšu nepārtrauktību, turpinās atbalstīt atsevišķus projektus, kas atlasīti un uzsākti atbilstīgi Regulai (ES) Nr. 516/2014, ievērojot, ka tiek izpildīti visi Regulas Nr.2021/1148 33.panta 4.punkta nosacījumi.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula Nr.2021/1149 par Iekšējās drošības fonda izveidi
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
30.pants
116.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
34.panta 4.punkts
56.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas Nr.2021/1149 34.panta 4.punkts paredz rīcības brīvību dalībvalstīm - dalībvalstis pēc 2021. gada 1. janvāra var turpināt saskaņā ar Regulu (ES) Nr. 514/2014 atbalstīt projektu, kurš atlasīts un uzsākts, ievērojot Regulu (ES) Nr. 513/2014, ar noteikumu, ka ir izpildīti visi Regulas Nr.2021/1149 34.panta 4.punkts nosacījumi. Iekšlietu ministrija kā Iekšējās drošības fonda vadošā iestāde izmantos regulā paredzēto rīcības brīvību un, nepieciešamības gadījumā, lai nodrošinātu projekta ietvaros īstenoto aktivitāšu nepārtrauktību, turpinās atbalstīt atsevišķus projektus, kas atlasīti un uzsākti atbilstīgi Regulai (ES) Nr. 516/2014, ievērojot, ka tiek izpildīti visi Regulas Nr.2021/1149 34.panta 4.punkta nosacījumi.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
 
Cita informācija
Nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 18.jūlija Regula Nr.2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr.1296/2013, (ES) Nr.1301/2013, (ES) Nr.1303/2013, (ES) Nr.1304/2013, (ES) Nr.1309/2013, (ES) Nr.1316/2013, (ES) Nr.223/2014, (ES) Nr.283/2014 un Lēmumu Nr.541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr.966/2012
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
136.panta 1.punkta "d" apakšpunkta "i" un "ii" punkts
78.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
61.pants
78.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Sabiedrības pārstāvji varēja līdzdarboties noteikumu projekta izstrādē pirms tā nodošanu saskaņošanai ministrijām. Sabiedrības pārstāvji varēja līdzdarboties noteikumu projekta izstrādē rakstveidā sniedzot viedokļus par noteikumu projektu no 2022.gada 21.jūnija līdz 2022.gada 6.jūlijam.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Netika saņemti komentāri vai iebildumi no sabiedrības pārstāvjiem.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija
  • Kultūras ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Labklājības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Tā kā Iekšlietu ministrija, Finanšu ministrija un Kultūras ministrija jau iepriekšējā ES fondu īstenošanas periodā pildīja vadošās iestādes, revīzijas iestādes un deleģētās iestādes funkcijas, projekts neietekmē Iekšlietu ministrijas, Finanšu ministrijas un Kultūras ministrijas funkcijas.
Projektam nav ietekmes uz jaunu institūciju izveidi, esošu institūciju likvidāciju vai reorganizāciju. Projektu paredzēts realizēt esošo cilvēkresursu ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Fondu programmām un tajās paredzētajiem pasākumiem ir netieša ietekme uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām. Institūcijas, kas ir iesaistītas fondu programmu pasākumu īstenošanā,  īstenos vispārīgas darbības un ievēros nosacījumus, kas veicina personu ar invaliditāti vienlīdzīgas iespējas un tiesības, piemēram:
- tiks ievēroti tādi personāla atlases nosacījumi un prakses, kas ir nediskriminējošas un iekļaujošas cilvēkiem ar invaliditāti, piemēram, nodrošinot darbiniekam ar funkcionāliem traucējumiem pielāgotu darba vietu/formu un tehnoloģijas;
- īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par cilvēkiem ar invaliditāti;
- institūcijas, kas ir iesaistītas TP pasākuma īstenošanā, nodrošinās, ka informācija par pasākumu publiskajā telpā, t.sk. tīmeklī, ir piekļūstama cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus atbilstoši VARAM vadlīnijām “Tīmekļvietnes izvērtējums atbilstoši digitālās vides piekļūstamības prasībām (WCAG 2.1 AA)” (https://pieklustamiba.varam.gov.lv/ ), tostarp informācija vieglā valodā;
- visi publiskie iepirkumi tiks veikti sociāli atbildīgā veidā  - pērkot ētiski ražotus produktus un pakalpojumus un izmantojot publiskās iepirkumu procedūras, lai radītu darbvietas, pienācīgus darba apstākļus, sekmētu sociālo un profesionālo iekļautību, kā arī veicinātu labākus darba nosacījumus cilvēkiem ar invaliditāti un nelabvēlīgā situācijā esošiem cilvēkiem (piemēram, pasākumu rīkošanai nolikumā tiks paredzēta prasība par telpu un satura piekļūstamību, ēdināšanas pakalpojuma nodrošināšanai, ja iespējams, tiks piesaistīts sociālais uzņēmums, kurš nodarbina cilvēkus ar invaliditāti u.c.).
- projekta vadības, apmācību un informēšanas pasākumi u.c. darbības tiks īstenotas pielāgotās telpās personām ar funkcionāliem traucējumiem, nodrošinot nepieciešamo aprīkojumu iekļūšanai telpās un pielāgotas informācijas tehnoloģijas, ja tas ir nepieciešams.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Fondu programmām un tajās paredzētajiem pasākumiem ir netieša ietekme uz dzimumu līdztiesību. Institūcijas, kas ir iesaistītas fondu programmu un pasākumu īstenošanā,  īstenos vispārīgas darbības un ievēros nosacījumus, kas netieši veicina dzimumu līdztiesību, piemēram:
- sievietēm un vīriešiem tiks nodrošināta vienāda samaksa par vienādas vērtības darbu;
- sievietēm un vīriešiem tiks nodrošinātas vienlīdzīgas karjeras izaugsmes iespējas, tostarp nodrošinot dalību apmācībās, semināros, komandējumos;
- tiks ieviesti tādi personāla atlases nosacījumi un prakses, kas veicina mazāk pārstāvētā dzimuma piesaisti;
- lēmumu pieņemšanā par dažādu aktivitāšu ietvaros veicamajiem uzdevumiem un to rezultātu saskaņošanā tiks ievēroti nediskriminācijas principi;
- pasākuma mērķa grupai tiks piedāvātas alternatīvas darba formas un elastīgs darba laiks;
- visi dati par TP pasākuma mērķa grupu, t.sk. par uzraudzības komitejas sastāvu,  tiks sniegti dzimumu griezumā;
- pētījumos un izvērtējumos iegūtie dati, kas attiecas uz personām, kur vien tas ir iespējams, tiks norādīti dzimumu, invaliditātes, etniskās piederības u.c. griezumā;
- īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par kādu no dzimumiem (skat. Labklājības ministrijas metodisko materiālu “Ieteikumi diskrimināciju un stereotipus mazinošai komunikācijai ar sabiedrību”, https://www.lm.gov.lv/lv/metodiskie-materiali).

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

Fondu darbībām ir netieša pozitīva ietekme uz horizontālo principu “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”.
Projektu iesniegumu vērtēšanā tiks piemērots kvalitātes atbilstības kritērijs vai specifiskais kritērijs, kura izpilde vērtēšanā dod projektam papildu punktus, kas veicinās tādu projektu atlasi, kuri sniegs ieguldījumu HP mērķu sasniegšanā.
Pielikumi