Anotācija

25-TA-1: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" uz Ekonomikas ministrijas budžetu" (turpmāk – Rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 13. marta protokollēmuma Nr. 13 5.§ 4. punktu, likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 5. panta f) apakšpunktu, un likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 5. panta 2. punktu un 69. panta pirmo daļu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabinetam ir nepieciešams pieņemt lēmumu par apropriācijas pārdali Ekonomikas ministrijai 16 248 031 euro apmērā pirmās nepieciešamības preču rezervju sistēmas ieviešanai, lai valsts apdraudējuma gadījumā nodrošinātu iedzīvotājus ar pirmās nepieciešamības precēm.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 22. septembra noteikumu Nr. 588 “Ekonomikas ministrijas nolikums” 1. punktu Ekonomikas ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde industrijas un pakalpojumu politikas, uzņēmējdarbības politikas un tūrisma politikas jomā.

Ar Ministru kabineta 2024. gada 20. janvāra rīkojuma Nr. 55 “Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai” 1. punktu apstiprinātā valdības rīcības plāna Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai (turpmāk – Valdības rīcības plāns) 2.6. pasākums paredz līdz 2025. gada 31. decembrim izveidot pirmās nepieciešamības preču rezervi, kas ir iegādāta valsts īpašumā. Atbildīgā institūcija minētā pasākuma īstenošanai ir noteikta Ekonomikas ministrija, savukārt līdzatbildīgā institūcija ir SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” (turpmāk – Possessor).

Pamatojoties uz Mobilizācijas likuma 9. panta 6.1 punktā doto deleģējumu, 2024. gada 3. aprīlī stājās spēkā Ministru kabineta 2024. gada 26. marta noteikumi Nr. 185 “Noteikumi par iedzīvotāju nodrošināšanu ar pirmās nepieciešamības precēm valsts apdraudējuma gadījumā” (turpmāk – Noteikumi Nr. 185), kas nosaka:
1) pirmās nepieciešamības preces, ar kurām nodrošināmi iedzīvotāji valsts apdraudējuma gadījumā;
2) kārtību, kādā plānots nodrošināt iedzīvotājus ar pirmās nepieciešamības precēm, kā arī pirmās nepieciešamības preču izsniegšanas un izsniegšanas kontroles kārtību valstī;
3) valsts un pašvaldību institūciju uzdevumus un pienākumus iedzīvotāju nodrošināšanā ar pirmās nepieciešamības precēm.

Saskaņā ar Noteikumu Nr. 185 3. punktu valsts pārvaldes uzdevums nodrošināt iedzīvotājus ar pirmās nepieciešamības precēm (turpmāk arī - Valsts pārvaldes uzdevums) ir deleģēts Possessor.

Ievērojot minēto, atbilstoši Valdības rīcības plāna 2.6. pasākumam un Noteikumos Nr. 185 noteiktajai kārtībai iedzīvotāju nodrošināšanas ar pirmās nepieciešamības precēm sistēmas ieviešana paredz līdz 2025. gada 31. decembrim izveidot pirmās nepieciešamības preču rezervi, lai valsts apdraudējuma gadījumā nodrošinātu iedzīvotājus ar pirmās nepieciešamības precēm.

Iedzīvotāju nodrošināšanas ar pirmās nepieciešamības rūpniecības precēm valsts apdraudējumu gadījumā sistēmas izveidošanai likumā “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” resora 74. “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā  18.00.00 “Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem” tika paredzēts finansējums valsts nozīmes prioritātes pasākumam iedzīvotāju nodrošināšanai ar pirmās nepieciešamības rūpniecības precēm 31 114 900 euro apmērā. Turpmākajos gados iedzīvotāju nodrošināšanas ar pirmās nepieciešamības rūpniecības precēm valsts apdraudējumu gadījumā sistēmas uzturēšana finansējama no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem, bet līdz šim finansējums šim mērķim nav piešķirts.  

Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 19. jūlija rīkojumu Nr. 593 "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" uz Ekonomikas ministrijas un Veselības ministrijas budžetu" tika atbalstīta apropriācijas pārdale 2 366 869 euro apmērā, tai skaitā:
[1] 809 590 euro - uz Ekonomikas ministrijas budžeta programmu 35.00.00 "Valsts atbalsta programmas", lai sāktu veidot pirmās nepieciešamības rūpniecības preču rezerves un nodrošinātu pilnvērtīgas pirmās nepieciešamības rūpniecības preču rezervju sistēmas ieviešanu;
[2] 1 557 279 euro - uz Veselības ministrijas (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta) budžeta apakšprogrammu 39.04.00 "Neatliekamā medicīniskā palīdzība", lai valsts materiālo rezervju uzturēšanas ietvaros nodrošinātu veselības nozares pirmās nepieciešamības rūpniecības preču iegādi.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, ir apzināta nepieciešamība valstij rūpīgi pārdomāt visus ar kopējās sabiedrības aizsardzību saistītos aspektus un nodrošināt tās gatavību spēt operatīvi reaģēt jebkādas negatīvas eskalācijas gadījumā. Tāpat jebkādi iekšēji vai ārēji notikumi var radīt situāciju, kad neatliekami liela sabiedrības daļa ir nodrošināma ar pirmās nepieciešamības precēm, ar mērķi nodrošināt primārās iedzīvotāju pamatvajadzības, kā arī lai novērstu izvērstu slimību izplatību, kas saistīts ar higiēnas normu neievērošanu.

Pie apstākļiem, kad valstī nav izveidotas pirmās nepieciešamības preču rezerves un izveidota funkcionējoša pirmās nepieciešamības preču rezervju sistēma, operatīva iedzīvotāju pamatvajadzību minimāla nodrošināšana var būt neīstenojams izaicinājums. Tostarp liela apjoma iedzīvotāju nodrošināšana ar pirmās nepieciešamības precēm ir cieši saistīta ar finansiālo līdzekļu piesaistes pasākumu īstenošanu, faktisku iepirkumu plānošanu un organizēšanu, pirmās nepieciešamības preču uzglabāšanas vietu izveidi, preču piegādes loģistikas izveidi. Vienlaikus ar lielu ticamību piegādātāju rīcībā var nebūt tik ievērojams skaits preču, kuru nodrošināšanai būtu vēl nepieciešami papildu laika resursi izejvielu sagādāšanai un preču saražošanai.

Pie šādas situācijas nepieciešamības gadījumā operatīva iedzīvotāju nodrošināšana ar pirmās nepieciešamības precēm būtu faktiski neiespējama.

Turklāt, sabiedrībai apzinoties, ka iespējama valsts apdraudējuma gadījumā valstī ir izveidotas pirmās nepieciešamības preču rezerves un ir ieviesta pilnvērtīga un funkcionējoša pirmās nepieciešamības preču rezervju sistēma, arīdzan jau šobrīd  rada drošības sajūtu, augstāku uzticamību valsts iestādēm un kopējo lojalitāti pret valsti, kas ir tieši saistīts ar kopējo sabiedrības emocionālo labklājību, sabiedrisko drošību un kārtību.

Ievērojot minēto, kā arī lai izpildītu Valdības rīcības plānā doto uzdevumu, ir nepieciešama finansējuma pārdale 2025. gadā plānoto aktivitāšu īstenošanai, kas saistīts ar pirmās nepieciešamības rūpniecības preču rezervju izveidi un pilnvērtīgas pirmās nepieciešamības rūpniecības preču rezervju sistēmas ieviešanu.
 
Risinājuma apraksts
Atbilstoši Possessor pirmās nepieciešamības preču ieviešanas plānam, Possessor 2024. gadā ir uzsākusi veidot pirmās nepieciešamības preču rezerves un pilnvērtīgas pirmās nepieciešamības preču rezervju sistēmas ieviešanu, kuras tiks noslēgtas līdz 2025. gada 31. decembrim.

No 2025. gada 1. janvāra – 2025. gada 31. decembrim kopējo  plānoto aktivitāšu īstenošanai tiek plānotas izmaksas 16 248 621 euro apmērā, kas sastāv no:

[1] Pirmās nepieciešamības rūpniecības preču iegādes izmaksām, kas 2025. gadā kopā veidotu aptuveni  14 242 745 euro (tai skaitā, PVN),  tostarp:

[1.1] Guļammaisu iegāde, kuru provizoriskā līgumcena veido aptuveni 8 725 385 euro (tai skaitā, PVN);
[1.2] Tekstilpreču iegāde, kuru līgumcena veido 909 732 euro (tai skaitā, PVN);
[1.3] Elektropreču iegāde, kuru provizoriskā līgumcena veido aptuveni 1 883 268 euro (tai skaitā, PVN);
[1.4] Bērnu preču iegāde, kuru provizoriskā līgumcena veido aptuveni 18 876 euro (tai skaitā, PVN);
[1.5] Higiēnas preču iegāde, kuru provizoriskā līgumcena veido aptuveni 2 705 484 euro (tai skaitā, PVN);

[2] Iegādāto pirmās nepieciešamības rūpniecības preču uzglabāšanai, kuru provizoriskā līgumcena veido aptuveni 1 105 286 euro (tai skaitā, PVN).

[3] Ar pirmās nepieciešamības rūpniecības preču sistēmas ieviešanu saistītajām izmaksām, kuru provizoriskās izmaksas veido aptuveni 450 000 euro (tai skaitā, PVN) (piemēram, atbilstošu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju ieviešanai, lai nodrošinātu pirmās nepieciešamības preču uzskaiti, kontroles un drošības aspektu nodrošināšanai).

[4] Administratīvajām izmaksām, kas saistītas ar Possessor deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma iedzīvotāju nodrošināšanā ar pirmās nepieciešamības rūpniecības precēm izpildi un kas provizoriski veido aptuveni 450 000 euro.

[4.1] Tieši iesaistīto darbinieku personāla izdevumi, kas provizoriski veido 180 000 euro (tai skaitā,  darba devēja VSAOI).

[4.2] Citi izdevumi, kas saistīti ar preču iegādi un pakalpojumu saņemšanu, lai veiksmīgi nodrošinātu Valsts pārvaldes uzdevuma izpildi (piemēram, izmaksas, kas saistītas ar Valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai nepieciešamajām konsultācijām un apmācībām) un kas provizoriski veido 40 000 euro.

[4.3] Netieši iesaistīto darbinieku personāla izdevumi, kas provizoriski veido 145 000 euro  (tai skaitā, darba devēja VSAOI).

Possessor nodarbinātie, kas nav tieši iesaistīti Valsts pārvaldes uzdevuma izpildē, bet nodrošina Possessor darbību kopumā, līdz ar to veicinot attiecīgā valsts pārvaldes uzdevuma ietvaros ietilpstošo procesu izpildi. Izmaksu apmērs noteikts atbilstoši Possessor ieņēmumu un izdevumu attiecināšanas metodikai proporcionāli ar pārējo Possessor deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanu saistīto izmaksu segšanai.

[4.5] Ēku un telpu uzturēšanas izdevumi, kas provizoriski veido 12 500 euro.
Izmaksu apmērs noteikts atbilstoši Possessor ieņēmumu un izdevumu attiecināšanas metodikai proporcionāli ar pārējo Possessor deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanu saistīto izmaksu segšanai.

[4.6] Pamatlīdzekļu nolietojums, kas provizoriski veido 16 000 euro
Izmaksu apmērs noteikts atbilstoši Possessor ieņēmumu un izdevumu attiecināšanas metodikai proporcionāli ar pārējo Possessor deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanu saistīto izmaksu segšanai.

[4.7] Informācijas un sakaru sistēmas izdevumi, kas provizoriski veido 26 500 euro.
Izmaksu apmērs noteikts atbilstoši Possessor ieņēmumu un izdevumu attiecināšanas metodikai proporcionāli ar pārējo Possessor deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanu saistīto izmaksu segšanai. 

[4.8] Citi izdevumi, kas provizoriski veido 30 000  euro (piemēram, transporta līdzekļu uzturēšanas izmaksas, gada pārskata sagatavošana).
Izmaksu apmērs noteikts atbilstoši Possessor ieņēmumu un izdevumu attiecināšanas metodikai proporcionāli ar pārējo Possessor deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanu saistīto izmaksu segšanai.

Rīkojuma projekts paredz valsts pārvaldes uzdevuma izpildei paredzēto finansējumu pārdalīt uz Ekonomikas ministrijas budžeta programmu 35.00.00 “Valsts atbalsta programmas”, kuru Ekonomikas ministrija tālāk novirza Possessor un pārrauga saskaņā ar Noteikumu Nr. 185 6. punktu starp Ekonomikas ministriju un Possessor noslēgtajā līgumā noteiktajā kārtībā. 

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
16 248 031
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
16 248 031
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-16 248 031
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-16 248 031
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
16 248 031
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
2025. gadā kopējo  plānoto aktivitāšu īstenošanai tiek plānotas izmaksas 16 248 031 euro apmērā, kas sastāv no:

[1] Pirmās nepieciešamības rūpniecības preču iegādes izmaksām, kas 2025. gadā kopā veidotu aptuveni 14 242 745 euro (tai skaitā, PVN),  tostarp:
[1.1] Guļammaisu iegāde, kuru provizoriskā līgumcena veido aptuveni 8 725 385 euro (tai skaitā, PVN), pamatojoties uz Possessor veiktajiem tirgus izpētes rezultātiem;
[1.2] Tekstilpreču iegāde 909 732 euro (tai skaitā, PVN) apmērā atbilstoši Possessor 2024. gada 15. novembrī noslēgtajam līgumam;
[1.3] Elektropreču iegāde, kuru provizoriskā līgumcena veido aptuveni 1 883 268 euro (tai skaitā, PVN), pamatojoties uz Possessor veiktajiem tirgus izpētes rezultātiem.
[1.4] Bērnu preču iegāde, kuru provizoriskā līgumcena veido aptuveni 18 876 euro (tai skaitā, PVN), pamatojoties uz Possessor veiktajiem tirgus izpētes rezultātiem;
[1.5] Higiēnas preču iegāde, kuru provizoriskā līgumcena veido aptuveni 2 705 484 euro (tai skaitā, PVN), pamatojoties uz Possessor veiktajiem tirgus izpētes rezultātiem;

[2] Iegādāto pirmās nepieciešamības rūpniecības preču uzglabāšana no 2025.gada 1.jūnija, kuru provizoriskā līgumcena veido aptuveni 1 105 286 euro (tai skaitā, PVN), atbilstoši Possessor izsludinātājam iepirkumam.

[3] Ar pirmās nepieciešamības rūpniecības preču sistēmas ieviešanu saistītajām izmaksām, kas provizoriski veido aptuveni 450 000 euro (tai skaitā, PVN) (piemēram, atbilstošu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju ieviešana, lai nodrošinātu pirmās nepieciešamības preču uzskaiti, kontroles un drošības aspektu nodrošināšana), pamatojoties uz Possessor veiktajiem tirgus izpētes rezultātiem.

[4] Administratīvajām izmaksām no 2025. gada 1. janvāra – 2025. gada 31. decembrim, kas saistītas ar Possessor Valsts pārvaldes uzdevuma izpildi un kas provizoriski veido aptuveni 450 000 euro, ņemot vērā 2024. gadā faktiskās izmaksas 225 000 euro apmērā no 2024. gada 1.jūnija – 2024. gada 31. decembrim, tostarp:
[4.1] Tieši iesaistīto darbinieku personāla izdevumi, kas provizoriski veido 180 000 euro (tai skaitā,  darba devēja VSAOI).
Personāla izdevumi aprēķināti balstoties uz Valsts pārvaldes uzdevumā iesaistīto darbinieku šī brīža atalgojumu atbilstoši iesaistīto slodžu apmēram. Kopējais slodžu apjoms – 4,00 slodzes. Valsts pārvaldes uzdevuma izpildē tieši ir iesaistīti šādi darbinieki:
- Possessor struktūrvienību vadītāji, kas nodrošina Valsts pārvaldes uzdevuma vadību kopumā;
- Galvenais projekta vadītājs un vecākais projekta eksperts, kas veic ar Valsts pārvaldes uzdevuma izpildi saistītos uzdevumus;
- Galvenais juriskonsults, kas Valsts pārvaldes uzdevuma ietvaros īsteno juridisko atbalstu;
- Jurista palīgs, kas Valsts pārvaldes uzdevuma ietvaros īsteno juridisko atbalstu;
- Personāls, kas nodrošina grāmatvedības uzskaiti un finanšu vadību;
- Iepirkuma komisijas locekļi, kas veic ar publisko iepirkumu saistīto funkciju īstenošanu.

[4.2] Citi izdevumi, kas saistīti ar preču iegādi un pakalpojumu saņemšanu, lai veiksmīgi nodrošinātu veiksmīgu deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma izpildi (piemēram, izmaksas, kas saistītas ar attiecīgā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai nepieciešamajām konsultācijām un apmācībām) un kas provizoriski veido 40 000 euro. 
[4.3] Netieši iesaistīto darbinieku personāla izdevumi aptuveni 145 000 euro apmērā (tai skaitā, darba devēja VSAOI).
Possessor nodarbinātie, kas nav tieši iesaistīti Valsts pārvaldes uzdevuma, kas saistīts ar pirmās nepieciešamības precēm, izpildē, bet nodrošina Possessor darbību kopumā, līdz ar to veicinot attiecīgā valsts pārvaldes uzdevuma ietvaros ietilpstošo procesu izpildi. Izmaksu apmērs noteikts atbilstoši Possessor ieņēmumu un izdevumu attiecināšanas metodikai proporcionāli ar pārējo Possessor deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanu saistīto izmaksu segšanai.
[4.4] Ēku un telpu uzturēšanas izdevumi, kas provizoriski veido 12 500 euro.
Izmaksu apmērs noteikts atbilstoši Possessor ieņēmumu un izdevumu attiecināšanas metodikai proporcionāli ar pārējo Possessor deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanu saistīto izmaksu segšanai.
[4.5] Pamatlīdzekļu nolietojums, kas provizoriski veido 16 000 euro
Izmaksu apmērs noteikts atbilstoši Possessor ieņēmumu un izdevumu attiecināšanas metodikai proporcionāli ar pārējo Possessor deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanu saistīto izmaksu segšanai.
[4.6] Informācijas un sakaru sistēmas izdevumi, kas provizoriski veido 26 500 euro.
Izmaksu apmērs noteikts atbilstoši Possessor ieņēmumu un izdevumu attiecināšanas metodikai proporcionāli ar pārējo Possessor deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanu saistīto izmaksu segšanai. 
[4.7] Citi izdevumi, kas provizoriski veido 30 000  euro (piemēram, transporta līdzekļu uzturēšana, gada pārskata sagatavošana).
Izmaksu apmērs noteikts atbilstoši Possessor ieņēmumu un izdevumu attiecināšanas metodikai proporcionāli ar pārējo Possessor deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanu saistīto izmaksu segšanai.

Visas izmaksas par laika periodu no 2025. gada 1.janvāra līdz 2025. gada 31. decembrim noteiktas kā provizoriskas izmaksas, izņemot attiecībā uz tekstilpreču iegādi, par kuru iegādi Possessor 2024. gada 15. novembrī ir noslēdzis iepirkumu līgumu.

Finanšu līdzekļu faktisko izlietojumu uzrauga Ekonomikas ministrija starp Ekonomikas ministriju un Possessor noslēgtā līguma par Valsts pārvaldes uzdevuma izpildi, informācijas sniegšanu un uzraudzību noteiktajā kārtībā.


 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
[1] Izdevumi 16 248 031 euro apmērā ir uzskatāmi par vispārējās valdības budžeta izdevumiem 2025. gadā, kas kā vienreizējie izdevumi iedzīvotāju nodrošināšanai ar pirmās nepieciešamības rūpniecības precēm saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gada” 5. panta 1. un 2. punktu tiek izslēgti no vispārējās valdības budžeta strukturālās bilances mērķa.

[2] Apropriācijas pārdale tiks veikta no resora budžeta “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 18.00.00 ''Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem'' pasākumam "Iedzīvotāju nodrošināšana ar pirmās nepieciešamības rūpniecības precēm valsts apdraudējumu gadījumā" rezervētā finansējuma.
 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Uz Rīkojuma projektu nav attiecināmi Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktā noteiktie sabiedrības līdzdalības īstenošanas priekšnosacījumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk