24-TA-1628: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 26. jūlija noteikumos Nr. 488 "Kārtība, kādā nepilngadīgam patvēruma meklētājam nodrošina izglītības ieguves iespējas"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Nepieciešams precizēt finansēšanas noteikumus Ukrainas civiliedzīvotāju izglītības nodrošināšanai, par periodu no 2024.gada 1. septembra līdz 2024. gada 31. decembrim.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Precizēt finansēšanas nosacījumus Ukrainas civiliedzīvotāju, kuri uz 2024. gada 1. septembri ir reģistrēti Valsts izglītības informācijas sistēmā ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" vispārējās izglītības un profesionālās izglītības programmu apguvei.
Spēkā stāšanās termiņš
01.09.2024.
Pamatojums
Nepilngadīgiem Ukrainas civiliedzīvotājiem tiek nodrošināta iespēja iegūt izglītību vispārējās izglītības un profesionālās izglītības programmās.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2016. gada 26. jūlija noteikumu Nr. 488 "Kārtība, kādā nepilngadīgam patvēruma meklētājam nodrošina izglītības ieguves iespējas" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 488) 32.5 punkts paredz, ka civiliedzīvotāju, kuri uz 2023. gada 1. septembri ir reģistrēti Valsts izglītības informācijas sistēmā (turpmāk – VIIS) ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs", speciālās pirmsskolas izglītības programmas bērniem no 1,5 līdz 4 gadu vecumam speciālās pirmsskolas izglītības grupās un izglītojamiem no 5 gadu vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai, izglītojamiem pamatizglītības programmu, vispārējās vidējās izglītības programmu un profesionālās vidējās izglītības programmu ieguvei šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minēto finansējumu piešķir 50 procentu apmērā laikposmam no 2024. gada 1.janvāra līdz 2024. gada 1.septembrim. Privātām izglītības iestādēm, kā arī valsts dibinātām izglītības iestādēm ministrija minēto finansējumu pieprasa no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai". Valsts dibinātajā izglītības iestādē profesionālās ievirzes izglītības programmas apguvi civiliedzīvotājiem nodrošina izglītības iestādei apstiprinātā budžeta ietvaros. MK noteikumu Nr. 488 9.1. apakšpunkts paredz, ka patvēruma meklētāja vispārējās izglītības programmas apguvei finansējumu no ministrijas pamatbudžetā kārtējam gadam paredzētajiem valsts budžeta līdzekļiem piešķir pedagogu darba samaksai (tai skaitā normatīvajos aktos noteiktajām valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām), kas saistīts ar individuālā izglītības programmas apguves plāna izpildi, – 257 euro mēnesī mācību gada un papildu mācību pasākumu īstenošanas laikā, kā arī pirmsskolas izglītības programmas īstenošanas laikā.
Savukārt, MK noteikumu Nr. 488 33. un 33.2 punkts nosaka, ka papildus šo noteikumu 9. punktā norādītajam finansējumam civiliedzīvotāja profesionālās vidējās izglītības programmas apguves nodrošināšanai tiek piešķirts finansējums ikmēneša stipendijas izmaksai 15 euro apmērā un vidējās profesionālās izglītības programmas īstenošanai 76,08 euro apmērā mēnesī par vienu civiliedzīvotāju, bet izglītības tematiskajai jomai "Mākslas" – 108,32 euro apmērā. Minēto finansējumu ministrija pieprasa no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka kārtību, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas. Savukārt, šo noteikumu 33.2 punkts nosaka, ka minēto finansējumu profesionālās vidējās izglītības programmas apguves nodrošināšanai civiliedzīvotājiem, kuri VIIS sistēmā ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" reģistrēti uz 2023. gada 1. septembri, nepiešķir.
MK noteikumu Nr. 488 36.2 punkts noteic, ka civiliedzīvotājam, kurš 2023./2024. mācību gadā iegūst vispārējo izglītību 1.‒8. klasē un 10.‒11. klasē vai profesionālo vidējo izglītību 1.‒3. kursā, izglītības iestāde izstrādā individuālo izglītības programmas apguves plānu, kurā atbilstoši civiliedzīvotāja iepriekš iegūtajām zināšanām un prasmēm var pielāgot valsts izglītības standartos noteiktos sasniedzamos rezultātus. Izglītojamā mācību snieguma vērtēšana notiek atbilstoši individuālajā izglītības programmas apguves plānā noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem. Šādā gadījumā izglītības iestāde papildus liecībai, izziņai par izglītības programmas daļēju apguvi vai citam dokumentam par izglītojamā sniegumu pievieno individuālo izglītības programmas apguves plānu.
Savukārt, MK noteikumu Nr. 488 33. un 33.2 punkts nosaka, ka papildus šo noteikumu 9. punktā norādītajam finansējumam civiliedzīvotāja profesionālās vidējās izglītības programmas apguves nodrošināšanai tiek piešķirts finansējums ikmēneša stipendijas izmaksai 15 euro apmērā un vidējās profesionālās izglītības programmas īstenošanai 76,08 euro apmērā mēnesī par vienu civiliedzīvotāju, bet izglītības tematiskajai jomai "Mākslas" – 108,32 euro apmērā. Minēto finansējumu ministrija pieprasa no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka kārtību, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas. Savukārt, šo noteikumu 33.2 punkts nosaka, ka minēto finansējumu profesionālās vidējās izglītības programmas apguves nodrošināšanai civiliedzīvotājiem, kuri VIIS sistēmā ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" reģistrēti uz 2023. gada 1. septembri, nepiešķir.
MK noteikumu Nr. 488 36.2 punkts noteic, ka civiliedzīvotājam, kurš 2023./2024. mācību gadā iegūst vispārējo izglītību 1.‒8. klasē un 10.‒11. klasē vai profesionālo vidējo izglītību 1.‒3. kursā, izglītības iestāde izstrādā individuālo izglītības programmas apguves plānu, kurā atbilstoši civiliedzīvotāja iepriekš iegūtajām zināšanām un prasmēm var pielāgot valsts izglītības standartos noteiktos sasniedzamos rezultātus. Izglītojamā mācību snieguma vērtēšana notiek atbilstoši individuālajā izglītības programmas apguves plānā noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem. Šādā gadījumā izglītības iestāde papildus liecībai, izziņai par izglītības programmas daļēju apguvi vai citam dokumentam par izglītojamā sniegumu pievieno individuālo izglītības programmas apguves plānu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka 2022. gada 24. februārī sākās Krievijas Federācijas bruņoto spēku pilna mēroga militārais iebrukums Ukrainā, kurš turpinās arī 2024. gadā, Latvijas izglītības sistēmā aizvien tiek nodrošinātas izglītības ieguves iespējas tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri patvērumu raduši Latvijā.
Uz 2024. gada 1. jūliju kopējais Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, kuri reģistrēti VIIS ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" sasniedz 3591 personas (pirmsskolas, vispārējā un profesionālā izglītībā).
Šobrīd VIIS kā pirmreizēji reģistrēti Ukrainas civiliedzīvotāji ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 1. jūlijam 1.-12.klasē vispārējās izglītības programmās 17 izglītojamie, savukārt pirmsskolas izglītības programmās 87 bērni, bet profesionālās vidējās izglītības programmās nav reģistrēts neviens izglītojamais.
MK noteikumu Nr. 488 tiesību normas līdz šim ir paredzējušas pakāpenisku papildus finansējuma atbalstu pirmsskolas izglītības grupās un izglītojamiem no 5 gadu vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai, izglītojamiem pamatizglītības programmu, vispārējās vidējās izglītības programmu un profesionālās vidējās izglītības programmu ieguvei, to sadalot pa periodiem, šobrīd, no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 1.septembrim.
Jāņem vērā, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri Latvijas izglītības sistēmā VIIS reģistrēti uz 2023. gada 1. septembri vai pirmreizēji reģistrēti no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 1. septembrim ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs", joprojām ir saglabājusies lingvistiskā barjera, kas būtiski ietekmē izglītības programmas apguvi. Tādēļ, lai mazinātu lingvistiskās barjeras ietekmi un nodrošinātu pilnvērtīgu saziņu un socializēšanos Latvijas valsts valodā, arī turpmāk ir nodrošināms papildus finansiālais atbalsts. Papildus finansējums ir nepieciešams gan pedagoga darba samaksai, gan mācību līdzekļiem un profesionālās vidējās izglītības programmas īstenošanai.
Uz 2024. gada 1. jūliju kopējais Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, kuri reģistrēti VIIS ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" sasniedz 3591 personas (pirmsskolas, vispārējā un profesionālā izglītībā).
2024.gada 1.jūlijā VIIS kā pirmreizēji reģistrēti Ukrainas civiliedzīvotāji ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 1. jūlijam 1.-12.klasē vispārējās izglītības programmās 17 izglītojamie, savukārt pirmsskolas izglītības programmās 87 bērni, bet profesionālās vidējās izglītības programmās nav reģistrēts neviens izglītojamais.
Uz 2024. gada 1. jūliju kopējais Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, kuri reģistrēti VIIS ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" sasniedz 3591 personas (pirmsskolas, vispārējā un profesionālā izglītībā).
Šobrīd VIIS kā pirmreizēji reģistrēti Ukrainas civiliedzīvotāji ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 1. jūlijam 1.-12.klasē vispārējās izglītības programmās 17 izglītojamie, savukārt pirmsskolas izglītības programmās 87 bērni, bet profesionālās vidējās izglītības programmās nav reģistrēts neviens izglītojamais.
MK noteikumu Nr. 488 tiesību normas līdz šim ir paredzējušas pakāpenisku papildus finansējuma atbalstu pirmsskolas izglītības grupās un izglītojamiem no 5 gadu vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai, izglītojamiem pamatizglītības programmu, vispārējās vidējās izglītības programmu un profesionālās vidējās izglītības programmu ieguvei, to sadalot pa periodiem, šobrīd, no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 1.septembrim.
Jāņem vērā, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri Latvijas izglītības sistēmā VIIS reģistrēti uz 2023. gada 1. septembri vai pirmreizēji reģistrēti no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 1. septembrim ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs", joprojām ir saglabājusies lingvistiskā barjera, kas būtiski ietekmē izglītības programmas apguvi. Tādēļ, lai mazinātu lingvistiskās barjeras ietekmi un nodrošinātu pilnvērtīgu saziņu un socializēšanos Latvijas valsts valodā, arī turpmāk ir nodrošināms papildus finansiālais atbalsts. Papildus finansējums ir nepieciešams gan pedagoga darba samaksai, gan mācību līdzekļiem un profesionālās vidējās izglītības programmas īstenošanai.
Uz 2024. gada 1. jūliju kopējais Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, kuri reģistrēti VIIS ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" sasniedz 3591 personas (pirmsskolas, vispārējā un profesionālā izglītībā).
2024.gada 1.jūlijā VIIS kā pirmreizēji reģistrēti Ukrainas civiliedzīvotāji ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 1. jūlijam 1.-12.klasē vispārējās izglītības programmās 17 izglītojamie, savukārt pirmsskolas izglītības programmās 87 bērni, bet profesionālās vidējās izglītības programmās nav reģistrēts neviens izglītojamais.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu MK noteikumos Nr. 488 tiek precizēti finansēšanas nosacījumi to Ukrainas civiliedzīvotāju vispārējās izglītības un profesionālās vidējās izglītības ieguves nodrošināšanai, kuri uz 2024. gada 1. septembri būs reģistrēti VIIS ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs", un minētā reģistrācija pirmreizēji ir veikta no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 1. septembrim. Proti, paredzēts, ka civiliedzīvotāju, kuri uz 2024. gada 1. septembri ir reģistrēti VIIS ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs", un minētā reģistrācija pirmreizēji ir veikta no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 1. septembrim, speciālās pirmsskolas izglītības programmas bērniem no 1,5 līdz 4 gadu vecumam speciālās pirmsskolas izglītības grupās un izglītojamiem no 5 gadu vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai, izglītojamiem pamatizglītības programmu, vispārējās vidējās izglītības programmu un profesionālās vidējās izglītības programmu ieguvei MK noteikumu Nr. 488 9.1. apakšpunktā minētais finansējums tiks piešķirts 50 procentu apmērā laikposmam no 2024. gada 1. septembra līdz 2024. gada 31. decembrim. Privātām izglītības iestādēm, kā arī valsts dibinātām izglītības iestādēm ministrija minēto finansējumu pieprasa no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai". Valsts dibinātajā izglītības iestādē profesionālās ievirzes izglītības programmas apguvi civiliedzīvotājiem nodrošina izglītības iestādei apstiprinātā budžeta ietvaros.
Vienlaikus noteikumu projekts tiek papildināts ar 33.3 punktu, kurš nosaka, ka šo noteikumu 33. punktā minēto finansējumu profesionālās vidējās izglītības programmas apguves nodrošināšanai civiliedzīvotājiem, kuri VIIS ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" reģistrēti uz 2024. gada 1. septembri, nepiešķir, jo šādi Ukrainas civiliedzīvotāji tika uzņemti profesionālās izglītības programmā vispārējā kārtībā un attiecīgi arī to izglītība finansējama vispārējā kārtībā, tāpat kā jebkuram izglītojamajam.
Projektā noteikumi tiek papildināti ar 36.3 punktu, kas paredz, ka civiliedzīvotājam, kurš arī 2024./2025. mācību gadā iegūst vispārējo izglītību 1.‒8. klasē un 10.‒11. klasē vai profesionālo vidējo izglītību 1.‒3. kursā, izglītības iestāde izstrādā individuālo izglītības programmas apguves plānu, kurā atbilstoši civiliedzīvotāja iepriekš iegūtajām zināšanām un prasmēm var pielāgot valsts izglītības standartos noteiktos sasniedzamos rezultātus.
Vienlaikus noteikumu projekts tiek papildināts ar 33.3 punktu, kurš nosaka, ka šo noteikumu 33. punktā minēto finansējumu profesionālās vidējās izglītības programmas apguves nodrošināšanai civiliedzīvotājiem, kuri VIIS ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" reģistrēti uz 2024. gada 1. septembri, nepiešķir, jo šādi Ukrainas civiliedzīvotāji tika uzņemti profesionālās izglītības programmā vispārējā kārtībā un attiecīgi arī to izglītība finansējama vispārējā kārtībā, tāpat kā jebkuram izglītojamajam.
Projektā noteikumi tiek papildināti ar 36.3 punktu, kas paredz, ka civiliedzīvotājam, kurš arī 2024./2025. mācību gadā iegūst vispārējo izglītību 1.‒8. klasē un 10.‒11. klasē vai profesionālo vidējo izglītību 1.‒3. kursā, izglītības iestāde izstrādā individuālo izglītības programmas apguves plānu, kurā atbilstoši civiliedzīvotāja iepriekš iegūtajām zināšanām un prasmēm var pielāgot valsts izglītības standartos noteiktos sasniedzamos rezultātus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Pašvaldības kā atvasinātas publiskās personas (kā arī pastarpinātās pārvaldes iestādes); Latvijas Republika kā sākotnējā publisko tiesību juridiskā persona (kā arī tiešās pārvaldes iestādes); Privātās izglītības iestādes un to dibinātāji.
Ietekmes apraksts
Pašvaldībām un to iestādēm, Izglītības un zinātnes ministrijai, valsts izglītības iestādēm, privātajām izglītības iestādēm ir noteikti pienākumi un funkcijas nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju izglītības nodrošināšanā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Noteikumu projekts nerada papildus ietekmi uz valsts budžetu un tiks īstenots ar Ministru kabineta 2023. gada 23. decembra rīkojums Nr. 927 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam" apstiprinātā pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts tiek virzīts steidzamības kārtībā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Izglītības un zinātnes ministrija Vispārējās izglītības iestāžu dibinātāji
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Nepilngadīgiem Ukrainas civiliedzīvotājiem tiek nodrošināta iespēja iegūt izglītību vispārējās izglītības un profesionālās izglītības programmās.
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi