Anotācija

23-TA-959: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts aizsardzības dienestā izmaksājamo kompensāciju un pabalsta apmēru un izmaksas kārtību" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts atbilstoši Valsts aizsardzības dienesta likuma 28. panta pirmajā un otrajā daļā un 31. panta trešajā daļā Ministru kabinetam dotajam deleģējumam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Atbilstoši Valsts aizsardzības dienesta likuma 28. panta pirmajā un otrajā daļā un 31. panta trešajā daļā Ministru kabinetam dotajam deleģējumam, noteikumu projekta mērķis ir noteikt valsts aizsardzības dienesta karavīram un valsts aizsardzības civilā dienesta (turpmāk – alternatīvais dienests) veicējam likumā noteiktās valsts aizsardzības dienesta pienākumu izpildes kompensācijas apmēru un izmaksas kārtību, slimības naudas kompensācijas apmēru un izmaksas kārtību, kā arī pabalsta bērna uzturēšanai dienesta laikā apmēru, tā piešķiršanas un izmaksas kārtību.
Spēkā stāšanās termiņš
01.07.2023.
Pamatojums
Valsts aizsardzības dienesta likuma pārejas noteikumu 1.punkts.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saistībā ar valsts aizsardzības dienesta ieviešanu ir izstrādāts Valsts aizsardzības dienesta likums, kura 28. panta pirmā daļa nosaka, ka valsts aizsardzības dienesta karavīram un alternatīvā dienesta veicējam ir tiesības saņemt dienesta pienākumu izpildes kompensāciju. Valsts aizsardzības dienesta karavīriem, kuri pieteikušies valsts aizsardzības militārajam dienestam brīvprātīgi, ir tiesības saņemt dienesta pienākumu izpildes kompensāciju paaugstinātā apmērā. Ministru kabinets nosaka kompensācijas apmēru un izmaksas kārtību. Kompensācija nav pakļauta parādu piedziņai.
Saskaņā ar Valsts aizsardzības dienesta likuma 28. panta otro daļu, ja tiešo dienesta pienākumu izpildes laikā šā likuma 3. panta pirmās daļas 2. un 3. punktā minētajam valsts aizsardzības dienesta karavīram iestājusies pārejoša darbnespēja un izsniegta darbnespējas lapa, šo karavīru uz darbnespējas laiku atbrīvo no dienesta pienākumu izpildes un pārtrauc šā panta pirmajā daļā noteiktās kompensācijas izmaksu. Ja darba devējs neizmaksā slimības naudu par pārejošas darbnespējas periodu, kas bijis dienesta tiešās izpildes laikā, vai karavīram netiek maksāts slimības pabalsts darbnespējas lapas B periodā, kas bijis dienesta uzdevumu izpildes laikā, karavīram izmaksā slimības naudas kompensāciju no Aizsardzības ministrijai piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem. Slimības naudas kompensācijas apmērs nepārsniedz šā panta pirmajā daļā noteiktās kompensācijas apmēru. Slimības naudas kompensācijas apmēru un izmaksas kārtību nosaka Ministru kabinets.
Valsts aizsardzības dienesta 31. panta trešā daļa nosaka, ka Valsts aizsardzības dienesta karavīram, kas pilda šā likuma 3. panta pirmās daļas 1. punktā minēto valsts aizsardzības militāro dienestu un alternatīvā dienesta veicējam, bērna uzturēšanai dienesta laikā piešķir pabalstu. Pabalsta apmērs ir atkarīgs no aprūpē esošo bērnu skaita. Ministru kabinets nosaka pabalsta apmēru, tā piešķiršanas un izmaksas kārtību. Pabalsts nav pakļauts parādu piedziņai. Valsts aizsardzības dienesta likuma 3. panta pirmās daļas 1. punktā noteikts viens no valsts aizsardzības militārā dienesta veidiem, proti, dienestu pilda 11 mēnešus Nacionālo bruņoto spēku regulāro spēku vai Latvijas Republikas Zemessardzes (turpmāk – Zemessardze) vienībā.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Normatīvajā regulējumā šobrīd nav noteikts valsts aizsardzības dienesta karavīram un alternatīvā dienesta veicējam likumā noteiktās valsts aizsardzības dienesta pienākumu izpildes kompensācijas apmērs un izmaksas kārtība.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts nosaka valsts aizsardzības dienesta karavīram un valsts alternatīvā dienesta veicējam dienesta pienākumu izpildes kompensācijas apmēru un izmaksas kārtību. Valsts aizsardzības dienesta likuma 28. panta pirmajā daļā ir noteikts, ka Valsts aizsardzības dienesta karavīriem, kuri pieteikušies valsts aizsardzības militārajam dienestam brīvprātīgi, ir tiesības saņemt dienesta pienākumu izpildes kompensāciju paaugstinātā apmērā. Projekts paredz, ka valsts aizsardzības dienesta karavīram, kurš pieteicās valsts aizsardzības militārajam dienestam brīvprātīgi, ik mēnesi izmaksā kompensāciju 600,00 euro apmērā, kā arī, pabeidzot valsts aizsardzības dienestu, viņam papildus izmaksā vienreizēju kompensāciju 1100,00 euro apmērā. Savukārt valsts aizsardzības dienesta karavīram, kurš dienestā iesaukts obligātā kārtā, ik mēnesi izmaksā kompensāciju 300,00 euro apmērā, kā arī, pabeidzot valsts aizsardzības dienestu, viņam papildus izmaksā vienreizēju kompensāciju 1100,00 euro apmērā.
Kompensāciju apjoma noteikšanā tika ņemta tuvējo reģiona valstu pieredze. 2022. gadā Igaunijas gadījumā dienošie atkarībā no dienesta pakāpes saņēma dienesta pienākumu izpildes kompensāciju no 115 euro līdz 230 euro mēnesī. Lietuvā dienošie saņēma sākot no 92 euro mēnesī līdz gandrīz 240 euro mēnesī, ja jaunietis dienesta ir pieteicies brīvprātīgi. Somijas gadījumā dienošie mēnesī vidēji saņēma no 160 euro līdz gandrīz 380 euro mēnesī, kur kompensācijas apjoms pieaug atbilstoši nodienētajam laikam. Zviedrijas gadījumā kompensācijas apjoms bija 416.68 euro mēnesī. Austrijā dienošie saņēma kompensācijas 328.70 euro mēnesī apmērā.
Projekts nosaka, ka šo noteikumu 2. un 3. punktā minēto vienreizējo kompensāciju proporcionāli nodienētajam laikam saņem valsts aizsardzības dienesta karavīrs, kurš, nepabeidzot valsts aizsardzības dienestu, no tā tiek atvaļināts, jo noslēdz profesionālā dienesta līgumu vai arī tiek atvaļināts, jo valsts aizsardzības dienesta laikā veselības stāvokļa dēļ kļuvis valsts aizsardzības dienestam nederīgs gūta ievainojuma (sakropļojuma, kontūzijas) dēļ vai tādas slimības dēļ, kuras cēlonis saistīts ar militārā dienesta izpildi.
Projekts paredz, ka valsts aizsardzības dienesta karavīri, kuri dienestu pilda Zemessardzē vai apgūs augstskolu un koledžu studentiem paredzēto vada komandiera programmu, par katru mācību vai dienesta uzdevumu izpildes dienu saņem kompensāciju, kas tiek aprēķināta proporcionāli no šo noteikumu 2. vai 3. punktā minētās kompensācijas.
Projekts nosaka, ka alternatīvā dienesta veicējam ik mēnesi izmaksā kompensāciju 400,00 euro apmērā.
Problēmas apraksts
Normatīvajā regulējumā šobrīd nav noteikts Valsts aizsardzības dienesta likuma 3. panta pirmās daļas 2. un 3. punktā minētajiem valsts aizsardzības dienesta karavīriem izmaksājamās slimības naudas kompensācijas apmērs un izmaksas kārtība, ja pārejoša darbnespēja iestājusies tiešo dienesta pienākumu izpildes laikā, proti, valsts aizsardzības dienesta karavīriem, kas valsts aizsardzības dienestu pilda piecus gadus Zemessardzē kopumā, pildot dienesta uzdevumus ne mazāk kā 21 individuālās apmācības dienu un ne vairāk kā septiņas kolektīvās apmācības dienas katru gadu; kā arī valsts aizsardzības dienesta karavīriem, kas piecu gadu laikā apgūstot augstskolu un koledžu studentiem paredzēto rezerves virsnieka programmu militārās izglītības iestādē un Nacionālo bruņoto spēku vienībā, kuras kopējais apmācību un dienesta uzdevumu izpildes laiks nav mazāks par 180 dienām.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka Valsts aizsardzības dienesta likuma 3. panta pirmās daļas 2. un 3. punktā minētajam valsts aizsardzības dienesta karavīram, kuram dienesta pienākumu izpildes laikā iestājusies pārejoša darbnespēja, Nacionālie bruņotie spēki izmaksā slimības naudas kompensāciju. Slimības naudas kompensāciju izmaksā 100 procentu apmērā no šo noteikumu 2. vai 3. punktā minētās kompensācijas (atkarībā no tā vai valsts aizsardzības dienesta karavīrs dienestam pieteicies brīvprātīgi vai iesaukts obligātā kārtā) par pārejošas darbnespējas periodu, kas iestājies un iekrīt dienesta pienākumu izpildes laikā, sākot ar otro darbnespējas dienu, ja izsniegta darbnespējas lapa A un valsts aizsardzības dienesta karavīrs nesaņem slimības naudu no darba devēja; sākot ar pirmo darbnespējas dienu, ja izsniegta darbnespējas lapa B un valsts aizsardzības dienesta karavīrs nesaņem slimības pabalstu saskaņā ar likumu "Par maternitātes un slimības apdrošināšanu", un to apliecina Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras lēmums.
Lai saņemtu slimības naudas kompensāciju, projekts nosaka, ka valsts aizsardzības dienesta karavīrs, kas ir darba tiesiskajās attiecībās, 10 darbdienu laikā no darbnespējas lapas A noslēgšanas dienas iesniedz vienības komandierim pašrocīgi vai ar elektronisko parakstu parakstītu apliecinājumu, ka nav saņēmis slimības naudu no darba devēja par darbnespējas lapas A periodu, kas iestājies un iekrīt dienesta pienākumu izpildes laikā; vai 10 darbdienu laikā no dienas, kad saņemts Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras lēmums par atteikumu piešķirt slimības pabalstu, iesniedz minēto lēmumu vienības komandierim.
Noteikumu projekts nosaka, ka šo noteikumu 8. punktā minēto termiņu neievērošana, nepatiesu ziņu sniegšana vai faktisko apstākļu maiņa ir pamats Nacionālo bruņoto spēku atteikumam izmaksāt slimības naudas kompensāciju.
Valsts aizsardzības dienesta karavīram, kas dienestu pilda 11 mēnešus Nacionālo bruņoto spēku regulāro spēku vai Zemessardzes vienībā, un alternatīvā dienesta veicējam slimības naudas kompensācija netiks maksāta, bet pārejošas darbnespējas laikā (kā priekšnosacījums attaisnotai prombūtnei un nespējai pildīt valsts aizsardzības dienestu) turpinās maksāt dienesta pienākumu izpildes kompensāciju.
 
Problēmas apraksts
Normatīvajā regulējumā šobrīd nav noteikts valsts aizsardzības dienesta karavīram, kas dienestu pilda 11 mēnešus Nacionālo bruņoto spēku regulāro spēku vai Zemessardzes vienībā un alternatīvā dienesta veicējam likumā noteiktā pabalsta bērna uzturēšanai dienesta laikā apmērs, tā piešķiršanas un izmaksas kārtība.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka valsts aizsardzības dienesta karavīram, kas dienestu pilda 11 mēnešus Nacionālo bruņoto spēku regulāro spēku vai Zemessardzes vienībā, un alternatīvā dienesta veicējam piešķir Valsts aizsardzības dienesta likumā noteikto pabalstu bērna uzturēšanai dienesta laikā, kā arī nosaka tā apmēru un izmaksas kārtību.
Projekts paredz, ka pabalstu bērna uzturēšanai dienesta laikā ik mēnesi izmaksā 200 euro apmērā par katru bērnu. Pabalstu saņem valsts aizsardzības dienesta karavīrs, kas pilda Valsts aizsardzības dienesta likuma 3.panta pirmās daļas 1.punktā minēto dienesta veidu un alternatīvā dienesta veicējs. Pabalsts bērna uzturēšanai dienesta laikā tiek piešķirts ģimenes un bērna atbalstam.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Saskaņā ar Valsts aizsardzības dienesta likuma 28. panta pirmajā un otrajā daļā paredzēto dienesta pienākumu izpildes kompensāciju, projekta tiesiskais regulējums ietekmēs Valsts aizsardzības dienesta karavīrus un alternatīvā dienesta veicējus.

Saskaņā ar Valsts aizsardzības dienesta likuma 31. panta trešajā daļā noteikto pabalstu, projekta tiesiskais regulējums ietekmēs Valsts aizsardzības dienesta karavīrus, kas valsts aizsardzības militāro dienestu pilda 11 mēnešus Nacionālo bruņoto spēku regulāro spēku vai Zemessardzes vienībā un alternatīvā dienesta veicējus.
 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 080 000
0
3 957 000
0
5 596 000
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 080 000
0
3 957 000
0
5 596 000
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 080 000
0
3 957 000
0
5 596 000
0
2 950 500
2.1. valsts pamatbudžets
1 080 000
0
3 957 000
0
5 596 000
0
2 950 500
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
-2 950 500
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
-2 950 500
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
2 950 500
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Noteikumu projekts stāsies spēkā 01.07.2023. un  paredz, ka valsts aizsardzības dienestu veicošajiem tiks izmaksāta dienesta pienākumu izpildes kompensācijas EUR 600, ja karavīrs valsts aizsardzības dienestam pieteiksies brīvprātīgi un EUR 300, ja karavīrs valsts aizsardzības dienestā tiks iesaukts. Tie valsts aizsardzības dienesta karavīri, kuri dienestu pildīs Zemessardzē, vai apgūs augstskolu un koledžu studentiem paredzēto rezerves virsnieku programmu, par katru mācību vai dienesta uzdevumu izpildes dienu saņems kompensāciju, kas tiks aprēķināta proporcionāli no EUR 600 vai EUR 300 kompensācijas. Pabeidzot valsts aizsardzības 11 mēnešu dienestu, papildus tiek izmaksāta vienreizēja kompensācija EUR 1 100 apmērā, bet pabeidzot valsts aizsardzības 5 gadu dienestu Zemessardzē vai pabeidzot apgūt augstskolu un koledžu studentiem paredzēto rezerves virsnieku programmu vienreizējā kompensācija  EUR 1 100 tiek izmaksāta proporcionāli dienesta laikam.
Tiek plānots, ka valsts aizsardzības dienesta kompensācijas tiks izmaksātas no budžeta apakšprogrammas 22.10.00 “Starptautisko operāciju un Nacionālo bruņoto spēku personālsastāva centralizētais atalgojums”.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Valsts aizsardzības dienestā iesaucamo skaits pa gadiem var variet un tāpēc aprēķinam izmantotas izmaksu provizoriskās aplēses.
Finansējuma aprēķinā 2023.-2026.gadam valsts aizsardzības dienesta kompensācijai karavīriem,  zemessargiem un augstskolu un koledžu studentiem, kas apgūst rezerves virsnieku programmu tiks ņemti vērā šādi nosacījumi:
1.     Valsts aizsardzības dienestu var pildīt 3 veidos:   
1.1.  11 mēnešu dienests no 01.07.2023.;
1.2.  5 gadu dienests Zemessardzē (gadā 28 dienas) no 01.01.2024.;
1.3.  5 gadu laikā apgūstot rezerves virsnieka programmu augstskolu un koledžu studentiem (5 gadu laikā ne mazāk par 180 dienām  - gadā 36 dienas) no 01.01.2024.;
2.     Pilsoņi valsts aizsardzības dienestā tiks iesaukti 2x gadā – 1.jūlijā un 1.janvārī uz 11 mēnešu dienestu.
3.     Valsts aizsardzības dienesta karavīru skaita plāns pa gadiem:
•           2023.gadā jūlijā dienestu var sākt līdz 300 valsts aizsardzības dienesta karavīriem;
•           2024.gada 1.janvārī līdz 300 valsts aizsardzības dienesta karavīriem un 1.jūlijā līdz 300 valsts aizsardzības dienesta karavīriem;
•           2025.gada 1.janvārī līdz 500 valsts aizsardzības dienesta karavīriem un 1.jūlijā līdz 500 valsts aizsardzības dienesta karavīriem;
•           2026.gada 1.janvārī līdz 750 valsts aizsardzības dienesta karavīriem un 1.jūlijā līdz 750 valsts aizsardzības dienesta karavīriem.
4. Aprēķinā tiek pieņemts, ka 30% no valsts aizsardzības dienesta karavīriem, kas veiks 11 mēnešu dienestu būs brīvprātīgi un saņems EUR 600 kompensāciju un 70% valsts aizsardzības dienesta karavīri tiks iesaukti un saņems EUR 300 kompensāciju. 2023.gada 1.jūlijā dienestam pieteikties varēs tikai brīvprātīgi;
5. Aprēķinot valsts aizsardzības dienesta 11 mēnešu karavīru kompensācijas tiks izmantoti cilvēkmēneši – karavīru skaita pa mēnešiem kopsumma gadā;
6. Valsts aizsardzības dienesta karavīri, kas dienestu veiks 5 gadus Zemessardzē un augstskolu vai koledžu studentiem, kuri apgūs rezerves virsnieka programmu kompensācija tiks aprēķinātā no EUR 600 un 1 dienas kompensācija būs EUR 20 no 01.01.2024.
7.  Šobrīd nav iespējams prognozēt, cik cilvēku pieteiksies alternatīvajam dienestam, līdz ar to aprēķini ir veikti tikai par valsts aizsardzības dienesta karavīriem, 5 gadu valsts aizsardzības dienesta zemessargiem un augstskolu vai koledžu studentiem, kuri apgūs rezerves virsnieka programmu;
8. Anotācijas aprēķinā netiek iekļauts aprēķins vienreizējai kompensācijai EUR 1 100 apmērā pabeidzot valsts aizsardzības dienesta 5 gadu dienestu Zemessardzē vai pabeidzot apgūt augstskolu un koledžu studentiem paredzēto rezerves virsnieku programmu, jo šie valsts aizsardzības dienesta veidi beigsies ne ātrāk kā 2028.gadā un šis periods ir ārpus anotācijā iekļaujamā perioda.  

2023.gadā līdz EUR 1 080 000 kur:
EUR 1 080 000 dienesta pienākumu izpildes kompensācija valsts aizsardzības dienesta 11 mēnešu dienesta karavīriem = līdz 1 800 cilvēkmēneši (300karavīri x 6 mēnešus)  x EUR 600

2024.gadā līdz EUR 3 957 000, kur:
1) EUR 2 889 000  dienesta pienākumu izpildes kompensācija valsts aizsardzības 11 mēnešu dienestu pildošiem karavīriem = līdz 1 500 cilvēkmēneši x EUR 600 +  70% no līdz 5 100 cilvēkmēnešiem x EUR 300 + 30% no līdz 5 100 cilvēkmēnešiem x EUR 600;
2) EUR 660 000 = līdz 600 valsts aizsardzības dienesta 11 mēnešu karavīri x EUR 1 100;
3) EUR 336 000 =līdz  600 valsts aizsardzības dienesta karavīriem, kas dienestu veiks 5 gadus Zemessardzē X 28 dienas x EUR 20;
4) EUR 72 000 = līdz 100 augstskolu vai koledžu studentiem, kuri apgūs rezerves virsnieka programmu x  36 dienas x EUR 20.

2025.gadā līdz EUR 5 596 000, kur:
1) EUR 3 900 000  dienesta pienākumu izpildes kompensācija valsts aizsardzības dienesta 11 mēnešu dienesta karavīriem = 70% no līdz 10 000 cilvēkmēnešiem x EUR 300 + 30% no līdz 10 000 cilvēkmēnešiem x EUR 600;
2) EUR 880 000 = līdz 800 valsts aizsardzības dienesta 11 mēnešu karavīri x EUR 1 100;
3) EUR 672 000 = līdz 1 200 valsts aizsardzības dienesta karavīriem, kas dienestu veiks 5 gadus Zemessardzē X 28 dienas x EUR 20;
4) EUR 144 000 = līdz 200 augstskolu vai koledžu studentiem, kuri apgūs rezerves virsnieka programmu x  36 dienas x EUR 20.

2026.gadā izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru līdz EUR 2 950 500.      2026.gadā nepieciešamais finansējums līdz EUR 8 546 500 (EUR 5 596 000 finansējums saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru 2025.gadam un 2026.gadā – EUR 2 950 500 izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru), kur:
1) EUR 5 947 500  dienesta pienākumu izpildes kompensācija valsts aizsardzības dienesta 11 mēnešu dienesta karavīriem = 70% no līdz 15 250 cilvēkmēnešiem x EUR 300 + 30% no līdz 15 250 cilvēkmēnešiem x EUR 600;
2) EUR 1 375 000 = līdz 1 250 valsts aizsardzības dienesta 11 mēnešu karavīri x EUR 1 100;
3) EUR 1 008 000 = līdz 1 800 valsts aizsardzības dienesta karavīriem, kas dienestu veiks 5 gadus Zemessardzē X 28 dienas x EUR 20;
4) EUR 216 000 = līdz 200 augstskolu vai koledžu studentiem, kuri apgūs rezerves virsnieka programmu x  36 dienas x EUR 20.

Šobrīd nav iespējams prognozēt cik bērni varētu būt valsts aizsardzības dienesta karavīriem, kuri  veic 11 mēnešu dienestu un alternatīvo dienestu, tādēļ netiek veikti aprēķini EUR 200 pabalstam katra bērna uzturēšanai.

Par Valsts aizsardzības dienesta likuma 3. panta pirmās daļas 2. un 3. punktā minētajiem valsts aizsardzības dienesta veicējiem slimības naudas kompensācijas aprēķins anotācijā netiek veikts, jo šobrīd nevar prognozēt nepieciešamās izmaksu summas.  Par visu attiecīgo dienesta laiku tiek plānotas dienesta pienākumu izpildes kompensācijas, no kurām, tai skaitā tiks veiktas slimības naudas kompensācijas izmaksas.  
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Noteikumu projekta izpilde tiks īstenota Aizsardzības ministrijai piešķirtā finansējuma ietvaros no budžeta apakšprogrammas 22.10.00 “Starptautisko operāciju un Nacionālo bruņoto spēku personālsastāva centralizētais atalgojums”. Kā arī nepieciešamības gadījumā tiks iesniegti priekšlikumi apropriācijas izmaiņām starp budžeta programmām un apakšprogrammām un ekonomiskās klasifikācijas kodiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk