Anotācija (ex-ante)

22-TA-3833: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" investīcijas 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Vienotā saziņas platforma, dokumentu krātuve un dokumentu pārvaldības platformu integrācija" pases, centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekta izstrāde ir balstīta uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu prasībām un Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi”, kas nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienu “Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija”, 4.pielikumā noteikto investīciju nolūku “Vienotās datu koplietošanas platformas attīstība, vides nozares un sociālo pakalpojumu datu pieejamības un koplietošanas nodrošināšana, kā arī priekšnosacījumu radīšana inovatīviem mobilitātes pakalpojumiem, nodrošinot tīkla kvalitātes digitālo kartējumu”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Investīcijas projekta mērķis ir modernizēt publiskās pārvaldes sniegtos pakalpojumus, uzlabojot un attīstot vienoto saziņas platformu – oficiālo elektronisko adresi (turpmāk – e-adrese). Modernizēt privātā sektora savstarpēju oficiālo elektronisko saziņu, kā arī radīt priekšnoteikumus, lai oficiālās elektroniskās saziņas pakalpojumu sniegšanā iesaistītu privātā sektora pakalpojuma sniedzējus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
E-adrese kā valsts pārvaldē vienots risinājums ir ieviests, lai elektroniskā vidē nodrošinātu drošu un ērtu oficiālo saziņu starp valsts iestādēm, t.sk. pašvaldībām un privātpersonām, to nodrošinot vienotas sistēmas ietvaros. E-adreses pārzinis ir Valsts reģionālās attīstības aģentūra (turpmāk – VRAA) un tās sistēmas pieejamība tiek nodrošināta valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv (turpmāk – portāls Latvija.lv) un citā veidā, izmantojot programmsaskarni.

Kopš 2016. gada 2. novembra e-adreses ietvarā ir īstenots: izveidots lietotāju autentifikācijas mehānisms portālā Latvija.lv, izveidota lietotāja darba vieta, nodrošināta ziņojumu saņemšana un apstrāde sistēmā, ieviesta elektronisko dokumentu aprite. Kopš e-adrešu informācijas sistēmas darbības sākuma – 2016. gada 2. novembra  līdz 2022.  gada 30.  jūnijam ir nosūtīti vairāk kā 4,3 milj. ziņojumu (2019.  gada mēnešos vidēji aptuveni 44 tūkst., 2020. gada – 84 tūkst., 2021. gada – 124 tūkst.), bet līdz 2022. gada 30. jūlija beigām e-adrese ir aktivizēta 3,2 tūkst. valsts iestāžu, 4,5 tūkst. reģistros reģistrēto tiesību subjektu un 46,5 tūkst. fizisko personu. Lai īstenotu ieviestās e-adreses pilnveidošanu un nodrošinātu saistīto normatīvo aktu atbilstību, nepieciešams īstenot e-adreses tehniskā risinājuma uzlabošanu un pilnveidi. Projekta īstenošana veicinās Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna apstiprināto rādītāju sasniegšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
E-adreses risinājums produkcijas vidē tika ieviests 2018. gada 1. jūnijā. Katras informācijas sistēmas dzīves cikls tiek iedalīts 6 attīstības posmos. Pašlaik e-adrese ir uzturēšanas fāzē. Lai sistēma nenonāktu likvidācijas fāzē, nepieciešams veikt atjauninājumus esošo tehnoloģisko risinājumu ietvaros (t.sk. pārejot uz jaunām versijām), tādējādi pagarinot atlikušo ekspluatācijas resursu, vai arī plānojot daļēju vai pilnīgu tehnoloģisko risinājumu nomaiņu.

Lai īstenotu e-adreses tehnisko risinājumu ieviešanu, Projekta ietvarā plānots ieviest:
a) privātpersonām un publiskās pārvaldes institūcijām e-adreses attīstības un modernizācijas risinājumus, kas balstās uz klienta darba vietas funkcionalitāti portāla Latvija.lv klientu darba vietas risinājumu;
b) privātpersonām (komersantiem), kas nodrošinātu piekļuvi oficiālās elektroniskās saziņas pakalpojumam privātpersonām, paredzētu lietojumprogrammas saskarni (turpmāk - API) , saistītajām koplietošanas komponentēm, saskarnēm, e-pakalpojumiem, integrācijas paplašināšanu un lietotāju pārvaldību.

E-adreses modernizēšana uz atvērtajām tehnoloģijām ietekmēs visu e-adreses sistēmu kopumā, izveidojot to par modernāko savstarpējās saziņas sistēmu valstī.
Risinājuma apraksts
Investīcijas projekta ietvaros tiks uzlabota  e-adreses darbība, un nodrošināta droša saziņa un elektronisko dokumentu aprite starp valsts pārvaldi un privātpersonām, tiks veikti informācijas resursa lietojamības un funkcionalitātes uzlabojumi un modernizācija, kas ietver sekojošus mērķus un prioritātes:  
1. Tiks veikti uzlabojumi un modernizācija e-adreses sistēmā, nomainot tehnoloģiski novecojušo arhitektūras elementu risinājumus uz aktuālākām, veiktspējīgām un ilgtspējīgām tehnoloģiskajām platformām;
2. Tiks paplašināta saziņa starp juridiskām un fiziskām personām, veicot izmaiņas gan e-adreses informācijas sistēmas pusē, gan portāla Latvija.lv e-adreses klienta programmatūrā, lai iespējotu saraksti starp fiziskām un juridiskām personām;
3. Tiks veikta portāla Latvija.lv e-adreses WEB klienta programmatūras lietojamības uzlabojumi un pilnveide atbilstoši lietotāju vajadzībām;
4. Tiks veiktas izmaiņas e-adreses informācijas sistēmas ziņojumu glabāšanas laika palielināšanā un tam nepieciešamās infrastruktūras nodrošināšanai;
5. Tiks veiktas nepieciešamās izmaiņas e-adreses sistēmā, lai nodrošinātu speciālu pazīmju uzturēšanu fiziskām personām, kurām ir attaisnojošs iemesls nelietot e-adresi;
6. Tiks uzlabota e-formu izveide un e-formu attēlošana klientiem;
7. Tiks attīstīti e-rēķini portālā Latvija.lv e-adreses WEB klienta programmatūras e-rēķinu moduļa lietojamības uzlabošanā un darbības piemērošanai mobilajām ierīcēm;
8. Tiks izveidota API  privātpersonām un komersantiem;
9. Izveidots un ieviests pašapkalpošanās portāls e-adreses dalībniekiem.

Lai veicinātu Digitalizācijas procesus valstī un e-adreses integrāciju, plānots ieviest vienotu dokumentu pārvaldības sistēmu (vienots, centralizēts risinājums) vismaz 20 Kultūras ministrijas resora iestādēs. Centralizētā risinājuma attīstības scenārijs paredz sistēmas izmantošanas iespēju ārpus resora iestādēm. Ieviestais risinājums paredz iespēju ārpus šī projekta aktivitātes veikt arī citu ne Kultūras ministrijas resora iestāžu pievienošanu, taču tas netiek ietverts šī projekta aktivitātes apjomā un sasniedzamajos rādītājos. Risinājuma ieviešana nodrošinās vienādotu lietvedības elektronisko dokumentu aprites organizāciju vienotā formātā un nodrošinās e-adreses integrāciju visās iestādēs. Papildus ieguvumus nodrošinās centralizēta sistēmas pārraudzības (datu drošības, sistēmas veiktspējas, funkcionalitātes attīstības, atbilstība regulējošo institūciju prasībām, u.c. ) organizācija.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Paredzēts, ka pēc projekta pilnīgas ieviešanas projekta pārskata periodā, e-adreses pilnveidošana ļaus iestādēm ietaupīt finanšu resursus, samazinot papīra formāta dokumentu plūsmu un ietaupot pusstundu pakalpojumu sniedzošo iestāžu darbinieku laiku uz vienu pakalpojumu. Pieņemot, ka gadā katrs no e-adreses lietotājiem (līdz 61 000 lietotāji) saņems vismaz 2 elektronisko pakalpojumu rezultātus, iestāžu ietaupījumi Projekta pārskata periodā sasniegs vismaz 5,89 milj.  euro (diskontēta vērtība). 

E-adresē nosūtīto pakalpojumu rezultātu saņemšana elektroniski sabiedrībai sniegs ieguvumu ietaupot laika un finanšu resursus, kuri rodas ceļā uz un no iestādes pakalpojumu saņemšanai uz vietas, kā arī pakalpojumu rezultātu saņemšanas laikā. Paredzēts, ka Projekta pārskata perioda ietvaros sabiedrības ieguvumu sasniegs vismaz 4,51 milj.  euro  (diskontētā vērtība). 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Apliecinām, ka sadarbības partneri projekta ietvaros iegādātās vērtības un izveidoto programmatūru izmantos tikai un vienīgi projektā paredzētajiem mērķiem, savukārt Ventspils pilsētas pašvaldības iestāde "Ventspils digitālais centrs",  Kultūras informācijas sistēmu centrs un VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”” nodrošinās projektā sasniedzamo rezultātu uzturēšanu un sistēmu tehnisko darbību, tas ir ar izveidotajām vērtībām netiks veikta saimnieciskā darbība. Projekta ietvaros modernizētie tehnoloģiskie risinājumi nebūs tiešā veidā pieejami komersantiem un investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanti nevarēs gūt labumu / priekšrocības attiecībā pret citiem Eiropas Savienības komersantiem. Vienlaikus, VRAA kā finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai.

Investīcijas projekts ir izskatīts un atbalstīts tā tālākai virzībai Digitālās pārveides un pārvaldes modernizācijas tematiskās komitejas 2023.gada 8.jūnija sēdē (protokols Nr.4, 2.§ (datne: 2023-PROT-04-0806)).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Visas fiziskās personas, kurām ir izveidota e-adrese, t.sk. no Eiropas Savienības valstīm.

Investīcijas projekts sekmēs fizisko personu iespējas saņemt un nosūtīt sūtījumus vienotā saziņas platformā saziņā ar valsts un privātā sektora pakalpojuma sniedzējiem, kā arī iespējas izmantot e-rēķinu un e-formu sniegtās priekšrocības.  
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Visas juridiskās personas un tiešās pārvaldes iestādes, valsts institūcijas, kas nav padotas Ministru kabinetam, atvasinātas publiskas personas un tās iestādes, tiesu iestādes, prokuratūras, zvērināti tiesu izpildītāji un maksātnespējas procesa administratori, kā arī privātpersonas, kurām deleģēts valsts pārvaldes uzdevums, kurām ir izveidota e-adrese, t.sk. no Eiropas Savienības valstīm.

Investīcijas projekts sekmēs juridisko personu iespējas saņemt un nosūtīt sūtījumus vienotā saziņas platformā saziņā ar valsts un privātā sektora pakalpojuma sniedzējiem, kā arī iespējas izmantot e-rēķinu un e-formu sniegtās priekšrocības.  

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Investīcijas projekta rezultātā tiks uzlabota vienotās saziņas platforma, nodrošinot oficiālu elektronisku saziņu starp privātpersonām un valsti, kā arī starp privātpersonām.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
784 043
0
1 140 489
0
2 079 489
615 979
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
784 043
0
1 140 489
0
2 079 489
615 979
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
902 735
0
1 318 716
0
2 454 906
719 803
2.1. valsts pamatbudžets
0
902 735
0
1 318 716
0
2 454 906
719 803
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-118 692
0
-178 227
0
-375 417
-103 824
3.1. valsts pamatbudžets
0
-118 692
0
-178 227
0
-375 417
-103 824
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-118 692
-178 227
-375 417
-103 824
5.1. valsts pamatbudžets
-118 692
-178 227
-375 417
-103 824
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Investīcijas projektu plānots īstenot no 2023. gada līdz 2026. gada 31. maijam. Investīcijas projekta īstenošanas izdevumu sadalījums pa gadiem norādīts tabulā zemāk.
Finansējuma avots 2023.gads 2024.gads 2025.gads 2026.gads Kopā
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums 784 043 1 140 489 2 079 489 615 979 4 620 000
Valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai 118 692   178 227   375 417 103 824 776 160
Kopā 902 735 1 318 716 2 454 906 719 803 5 396 160

Pēc investīcijas projekta īstenošanas ikgadējo uzturēšanas izmaksu nepieciešamais palielinājums Oficiālo elektronisko e-adrešu informācijas sistēmas uzturēšanai indikatīvi tiek plānotas 15% apmērā no projektā radītās sistēmas jaunās funkcionalitātes izstrādes izmaksām un ir ne vairāk kā 670 824 euro gadā:
Informācijas sistēma EUR ar PVN
Oficiālo elektronisko adrešu informācijas sistēma 670 824,00

Šobrīd no valsts budžeta līdzekļiem piešķirtais finansējums Oficiālo elektronisko e-adrešu informācijas sistēmas uzturēšanai ir EUR 189 034 gadā:
1. pēc projekta Nr. 2.2.1.1/16/I/001 "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma" – EUR 182 450 gadā (preces un pakalpojumi);
2. pēc projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/015 “Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma”– EUR 6 584 EUR gadā (preces un pakalpojumi).
Uzturēšanas izmaksu detalizēts aprēķins tām tiks sniegts, kad tās tiks pieprasītas normatīvo aktu noteiktajā kartībā.  

Esošās Oficiālo elektronisko e-adrešu informācijas sistēmas uzturēšanai finansējums tiek nodrošināts 32.00.00 programmas “Valsts reģionālās attīstības politikas īstenošana” ietvaros.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietas netiks palielinātas
Cita informācija
Investīcijas projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums tiks pārdalīts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas budžeta programmas 74.00.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projektu un pasākumu īstenošana” apakšprogrammu 74.06.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi” atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajam.

Pēc investīcijas projekta pabeigšanas projekta uzturēšanas izdevumu segšanai nepieciešamais papildu finansējums tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, ievērojot Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.1 panta otrajā daļā noteikto.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija  plānotos grozījumus veiks  Ministru kabineta 2017. gada 12. septembra noteikumos Nr. 546 “Oficiālo elektronisko adrešu informācijas sistēmas noteikumi”, Oficiālās elektroniskās adreses likumā un ja nepieciešams, citos normatīvajos aktos.   

Grozījumu izvērtēšanas veikšana ietvers:
1. paredzēt sekmīgi oficiālās elektroniskās adreses  sistēmā iesūtīto dokumentu (arī ziņojumu)  izgūšanas obligāto kritēriju  un termiņu ievērošanu, kā arī nosakot, ka jebkurai sistēmai, kas veic dokumentu (arī ziņojumu) nosūtīšanu uz oficiālo elektronisko adresi, ir obligāti jāsaņem par katru nosūtāmo dokumentu oficiālās elektroniskās adreses sistēmas atbilde, ka dokumenta (arī ziņojuma) iesūtīšana oficiālajā elektroniskajā adresē ir notikusi, kā arī nosakot, ka dokuments (ziņojums) ir juridiski nosūtīts uz oficiālo elektronisko adresi tikai tad, ja sistēmā, kas nosūtīšanu ir veikusi, ir reģistrēta oficiālās elektroniskās adreses sistēmas atbilde, par veiksmīgu dokumenta (ziņojuma) iesūtīšanu. Grozījumos paredzēta arī  rīcība ar  neaizsūtītajiem un neizgūtajiem ziņojumiem, ja to nosūtīšanai vai izgūšanai ir radušās nepārvaramas tehniskās problēmas, kuras nevar atrisināt noteiktā laika posmā. 
2. izstrādāt Nedigitālo personu reģistru, iestrādājot to  Ministru kabineta 2017.gada 12.septembra noteikumos Nr.546 “Oficiālo elektronisko adrešu informācijas sistēmas noteikumi”, paredzot noteikumu iesniegšanu Ministru kabinetā līdz 2023.gada 30.decembrim.
3. oficiālās elektroniskās adreses likumā noteikt, ka uz oficiālo elektronisko adresi netiek sūtīti sistēmu paziņojumi, bet jebkurš valsts pārvaldes izdots dokuments, kas attiecas uz konkrēto personu, ir pieejams arī oficiālajā elektroniskajā adresē, ne tikai kādā citā specializētā sistēmā.  Grozījumos paredzēt arī obligātu pienākumu visām fiziskajām personām lietot oficiālo elektronisko adresi, izņemot personas, kas iekļautas Nedigitālo personu reģistrā, kā arī paredzot šāda obligātā pienākuma pārejas noteikumus.
 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts paredz apstiprināt projektu, kura saturs jau ir noteikts Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumos Nr.435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi”, kā arī Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktu, kas nosaka, ka sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem un sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Ventspils pilsētas pašvaldības iestāde "Ventspils digitālais centrs"
  • VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”
  • Kultūras informācijas sistēmu centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīcijas projekta rezultātā tiks modernizēta e-adreses sistēma.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīcijas projekta ietvarā tiks attīstīta digitālo pakalpojumu koplietošanas platforma un šādas platformā ietilpstošas valsts informācijas sistēmas:
- e-adrešu informācijas sistēma – tiek attīstīts;
- e-adrešu informācijas sistēmas klientu programmatūra privātpersonām – tiek attīstīts.

Projekta rezultāti virzīti uz šo sistēmu lietojamības un pieejamības uzlabošanu, kā arī uz risinājumu modernizāciju atbilstoši mūsdienu tehnoloģiskajām prasībām. Informācijas sistēmu un to komponenšu attīstīšana vai izstrāde tiks veikta saskaņā ar politikas plānošanas dokumenta “Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam” un citu IKT nozari reglamentējošu normatīvo aktu prasībām.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi