Anotācija (ex-ante)

22-TA-412: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas, patrulēšanas joslas un valsts robežas joslas norādījuma zīmju un informatīvo norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas, patrulēšanas joslas un valsts robežas joslas norādījuma zīmju un informatīvo norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību" (turpmāk – projekts) izstrādāts, lai atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 13. panta pirmajā daļā, 15. panta pirmajā daļā, 19. panta pirmajā daļā un 21. pantā ietvertajam pilnvarojumam Ministru kabinetam noteiktu noteikta platuma valsts robežas joslu gar ārējo un iekšējo robežu, pierobežas joslu, pierobežu, kā arī valsts robežas joslas, patrulēšanas joslas, pierobežas joslas un pierobežas norādījuma zīmju un informatīvo norāžu paraugus un uzstādīšanas kārtību.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir noteikt noteikta platuma valsts robežas joslu gar ārējo un iekšējo robežu, pierobežas joslu, pierobežu, kā arī valsts robežas joslas, patrulēšanas joslas, pierobežas joslas un pierobežas norādījuma zīmju un informatīvo norāžu paraugus un uzstādīšanas kārtību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreiz spēkā esošie Ministru kabineta 2012. gada 14. augusta noteikumi Nr. 550 "Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas un valsts robežas joslas norādījuma zīmju un informatīvo norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību" nosaka pierobežas, pierobežas joslas un valsts robežas joslas norādījuma zīmju un informatīvo norāžu paraugus, kā arī to uzstādīšanas kārtību. 2021. gada 3. septembrī stājās spēkā grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā, kas noteica jaunu tiesību institūtu – patrulēšanas josla –, kuru dabā iezīmē arī ar norādījuma zīmēm un informatīvām norādēm. Latvijas Republikas valsts robežas likuma pārejas noteikumu 7. punkts paredz, ka Ministru kabinets līdz 2022. gada 30. jūnijam izdod šā likuma 13. panta pirmajā un astotajā daļā un 21. pantā minētos noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 30. jūnijam ir spēkā Ministru kabineta 2012. gada 14. augusta noteikumi Nr. 550 "Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas un valsts robežas joslas norādījuma zīmju un informatīvo norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību" un 2016. gada 3. maija noteikumi Nr. 268 "Latvijas Republikas valsts robežas joslas iekārtošanas un uzturēšanas noteikumi", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2021. gada 3. septembrī stājās spēkā grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā (turpmāk – grozījumi). Ar grozījumiem tika veiktas izmaiņas Latvijas Republikas valsts robežas likuma 13. pantā, tostarp, paredzot, ka vietās, kur gar ārējo robežu valsts robežas josla nav nosakāma vai to nevar noteikt dabisku šķēršļu dēļ, var noteikt patrulēšanas joslu. Tā kā atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 14.1 pantam personu uzturēšanās patrulēšanas joslā ir aizliegta, izņemot Latvijas Republikas valsts robežas likuma 14. panta 1., 3., 4. un 5. punktā noteiktajos gadījumos, kā arī gadījumos, ja personu uzturēšanās ir saistīta ar valsts sauszemes robežas, tās nostiprinājuma būvju un elementu un patrulēšanas joslas un robežzīmju uzraudzības joslas uzturēšanas un atjaunošanas darbiem, kas ir saskaņoti ar Valsts robežsardzi, vai ja ir saņemta Latvijas Republikas valsts robežas likuma 18. pantā minētā terminētā caurlaide ar norādi, ka personai ir tiesības uzturēties patrulēšanas joslā un robežzīmju uzraudzības joslā. Līdz ar to, lai nodrošinātu, ka personas tiktu informētas par patrulēšanas joslas sākšanos un nepieciešamību saņemt caurlaidi, lai uzturētos patrulēšanas joslā, nepieciešams normatīvajā aktā nostiprināt informatīvo norāžu paraugus, kā arī to uzstādīšanas kārtību.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka ar grozījumiem tika izdarīti grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likuma 21. pantā ietvertajā pilnvarojumā Ministru kabinetā, papildinot to ar pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt arī patrulēšanas joslas norādījuma zīmes un informatīvās norādes, nepieciešams attiecīgi Ministru kabineta noteikumos noteikt patrulēšanas joslas norādījuma zīmju un informatīvo norāžu paraugus un uzstādīšanas kārtību.
Atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 20. panta pirmajai daļai personai, uzturoties pierobežā, ir pienākums glabāt pie sevis un pēc Valsts robežsardzes amatpersonas pieprasījuma uzrādīt dokumentu (dokumentus), kas apliecina personas identitāti un tiesības uzturēties Latvijas Republikā. Saskaņā ar Latvijas Republikas valsts robežas likuma 19. panta pirmo daļu Ministru kabinets gar ārējo robežu nosaka pierobežu, ne šaurāku par 30 kilometriem, sākot no valsts robežas. Savukārt atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 19. panta otrajai daļai pierobežas sastāvdaļa ir pierobežas josla, valsts robežas josla, kā arī patrulēšanas josla un robežzīmju uzraudzības josla. Līdz ar to, ņemot vērā Latvijas Republikas valsts robežas likuma 20. panta pirmajā daļā noteikto personai, uzturoties arī pierobežas joslā, valsts robežas joslā, patrulēšanas joslā un robežzīmju uzraudzības joslā ir pienākums glabāt pie sevis dokumentu (dokumentus), kas apliecina personas identitāti un tiesības uzturēties Latvijas Republikā. Atbilstoši pašreiz spēkā esošo Ministru kabineta 2012. gada 14. augusta noteikumu Nr. 550 "Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas un valsts robežas joslas norādījuma zīmju un informatīvo norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību" 6.2. apakšpunktam un 1. pielikumam informatīvajās norādēs "Pierobežas josla" ir ietverta norāde, ka pierobežas joslā ir aizliegts uzturēties bez pases un caurlaides, taču pašreiz ir nepieciešams precizēt attiecīgās informatīvās norādes saturu, ņemot vērā Latvijas Republikas valsts robežas likuma 19. un 20. pantā noteikto.
Risinājuma apraksts
Projekta 2. punkts paredz noteikt noteiktu Latvijas Republikas valsts robežas joslas platumu, atbilstoši kuram Latvijas Republikas valsts robežas joslas platums ar Baltkrievijas Republiku un Krievijas Federāciju ir 12 metri, savukārt ar Igaunijas Republiku – 6 metri, bet Lietuvas Republiku – 5 metri.

Projekta 3. punkts paredz noteikt, kādās administratīvajās teritorijās un teritoriālā iedalījuma vienībās gar ārējo Latvijas Republikas sauszemes robežu ir noteikta pierobežas josla. Savukārt projekta 4. punkts paredz noteikt, kādās administratīvajās teritorijās un teritoriālā iedalījuma vienībās gar ārējo Latvijas Republikas sauszemes robežu ir noteikta pierobeža. Ņemot vērā, ka atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 15. panta pirmajai daļai pierobežas josla ir ne platāka par diviem kilometriem, sākot no valsts robežas, savukārt atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 19. panta pirmajai daļai pierobeža ir ne šaurāka par 30 kilometriem, sākot no valsts robežas, tad projektā nav nepieciešams noteikt pierobežas joslas un pierobežas platumu, kā tas ir valsts robežas joslas gadījumā.

Projekta 5. punkts paredz noteikt, ar kādām zīmēm nosaka pierobežas sākumu un beigas uz ceļiem. Projekta 5. punktā minētās zīmes ir noteiktas Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi".

Projekta 6. punkts paredz noteikt, ar kādām zīmēm nosaka pierobežas joslas sākumu un beigas, proti, uz ceļiem ar Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi" noteiktajām zīmēm, bet apvidū ar projekta 1. pielikumā ietvertajām informatīvajām norādēm. Vienlaikus projekta 1. pielikumā ietvertās informatīvās norādes "Pierobežas josla" paraugs atšķirībā no pašreiz spēkā esošo Ministru kabineta 2012. gada 14. augusta noteikumu Nr. 550 "Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas un valsts robežas joslas norādījuma zīmju un informatīvo norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību" 1. pielikumā ietvertā informatīvās norādes "Pierobežas josla" parauga nesatur vairāk norādi par to, ka pierobežas joslā aizliegts uzturēties bez pases. Atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 20. panta pirmajai daļai personai, uzturoties pierobežā, ir pienākums glabāt pie sevis un pēc Valsts robežsardzes amatpersonas pieprasījuma uzrādīt dokumentu (dokumentus), kas apliecina personas identitāti un tiesības uzturēties Latvijas Republikā. Līdz ar to atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 20. panta pirmajai daļai personai ir pienākums glabāt pie sevis ne tikai dokumentu (dokumentus), kas apliecina personas identitāti, bet arī, kas apliecina tiesības uzturēties Latvijas Republikā. Līdz ar to pastāv arī situācijas, kad personai ir jāglabā pie sevis ne tikai dokuments, kas apliecina personas identitāti, bet arī tiesības uzturēties Latvijas Republikā, piemēram, termiņuzturēšanās atļauja. Tādējādi arī informatīvajā norādē "Pierobežas josla" ietverta norāde par to, ka pierobežas joslā aizliegts uzturēties bez pases vai arī bez personu apliecinoša dokumenta, var būt maldinoša, ņemot vērā, ka atsevišķām personām atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 20. panta pirmajai daļai ir pie sevis jāglabā arī vēl citi dokumenti.
Tāpat Latvijas Republikas valsts robežas likuma 20. panta pirmajā daļā ir norādīts, ka personai ir pienākums glabāt pie sevis nevis personu apliecinošu dokumentu, bet dokumentus, kas apliecina tās identitāti. Ņemot vērā minēto, Valsts robežsardzes amatpersonas, izvērtējot konkrēto situāciju, ja personai nav līdz personu apliecinošs dokuments, bet, piemēram, autovadītāja apliecība, personas identitāti var pārbaudīt arī, izmantojot tās uzrādītu autovadītāja apliecību.
Tāpat, ņemot vērā, ka atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 19. panta otrajai daļai pierobežas sastāvdaļa ir pierobežas josla, valsts robežas josla, kā arī patrulēšanas josla un robežzīmju uzraudzības josla, personai ir pienākums glabāt pie sevis dokumentu (dokumentus), kas apliecina personas identitāti un tiesības uzturēties Latvijas Republikā, arī visās pierobežas sastāvdaļā ietilpstošajās joslās. Ņemot vērā, ka atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 15. panta pirmajai daļai pierobežas josla ir teritorija ne platāka par diviem kilometriem, sākot no valsts robežas, savukārt atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 19. panta pirmajai daļai pierobeža ir teritorija ne šaurāka par 30 kilometriem, sākot no valsts robežas, tad personai pienākums glabāt pie sevis dokumentu (dokumentus), kas apliecina personas identitāti un tiesības uzturēties Latvijas Republikā, iestājas jau pierobežas sākumā, nevis tikai pierobežas joslā. Līdz ar to informatīvajā norādē "Pierobežas josla" ietverta norāde par to, ka pierobežas joslā aizliegts uzturēties bez pases vai bez personu apliecinoša dokumenta, var būt maldinoša, ņemot vērā, ka personai pienākums glabāt pie sevis dokumentus, kas apliecina tās identitāti,  iestājas jau pierobežas sākumā (vismaz 30 kilometrus no valsts robežas), nevis tikai tās sastāvā ietilpstošajā pierobežas joslā (divus kilometrus no valsts robežas), turklāt personai ir pie sevis jāglabā arī dokuments, kas apliecina tās tiesības uzturēties Latvijas Republikā. Ņemot vērā minēto, projekta 1. pielikumā ietvertās informatīvās norādes "Pierobežas josla" paraugs nesatur norādi par to, ka pierobežas joslā aizliegts uzturēties bez personu apliecinoša dokumenta.

Projekta 7. punkts paredz noteikt, kādi faktori ir jāņem vērā, norādot pierobežas joslu apvidū. Savukārt projekta 8. punkts paredz noteikt, ka informatīvās norādes, kas apzīmē pierobežas joslu, uzstāda Valsts robežsardze, ņemot vērā dažādus faktiskos apstākļus dabā.

Projekta 9. punkts paredz noteikt, ar kādām informatīvām norādēm apzīmē patrulēšanas joslu, proti, ar projekta 2. pielikumā ietvertajām informatīvajām norādēm. Savukārt projekta 10. punkts paredz noteikt, ka arī informatīvās norādes, kas apzīmē patrulēšanas joslu, uzstāda Valsts robežsardze, ņemot vērā dažādus faktiskos apstākļus dabā.

Projekta 11. punkts paredz noteikt, ar kādām informatīvām norādēm apzīmē valsts robežas joslu, proti, ar projekta 3. pielikumā ietvertajām informatīvajām norādēm. Savukārt projekta 12. punkts paredz noteikt, ka valsts robežas joslas informatīvās norādes uzstāda tieši pie valsts robežas joslas tajās vietās, kur ir noteikta valsts sauszemes robeža, vai pie upju, strautu un kanālu krastiem, pa kuriem noteikta valsts robeža, ņemot vērā Latvijas Republikas valsts robežas likuma 13. panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā noteikto.

Projekta 13. punkts paredz noteikt, ka ar projekta stāšanos spēkā spēku zaudēs Ministru kabineta 2012. gada 14. augusta noteikumi Nr. 550 "Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas un valsts robežas joslas norādījuma zīmju un informatīvo norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību".

Projekta īstenošana tiks nodrošināta Iekšlietu ministrijai (Valsts robežsardzei) piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
2013. gada Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības līgums par Latvijas - Baltkrievijas valsts robežas režīmu
Apraksts
Līguma 1. panta 8. punkts paredz, ka valsts robežas nostiprinājuma josla ir apvidus josla piecu metru platumā uz abām pusēm no valsts robežas, kas ir domāta tās apzīmēšanai un uzturēšanai. Ņemot vērā minēto, valsts robežas joslai, kas noteikta gar Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežu, ir jābūt vismaz piecus metrus platai. Līdz ar to projekta 2.1. apakšpunkts paredz noteikt, ka Latvijas Republikas valsts robežas joslas platums ar Baltkrievijas Republiku ir 12 metri.
Starptautiskā dokumenta nosaukums
2019. gada Latvijas Republikas valdības un Lietuvas Republikas valdības līgums par Latvijas-Lietuvas valsts robežas uzturēšanu un pilnvaroto robežas pārstāvju darbību
Apraksts
Līguma 1. panta 5. punkts paredz, ka robežas josla ir pierobežā esošā sauszemes iecirkņa vai robežūdeņu daļa, kas pieguļ valsts robežai (un kuras platums nav mazāks par pieciem metriem abās valsts robežas līnijas pusēs) un paredzēta robežzīmju, kā arī citu valsts robežas apsardzības objektu ierīkošanai un uzturēšanai. Ņemot vērā minēto, valsts robežas joslai, kas noteikta gar Latvijas Republikas un Lietuvas Republikas valsts robežu, ir jābūt vismaz piecus metrus platai. Līdz ar to projekta 2.4. apakšpunkts paredz noteikt, ka Latvijas Republikas valsts robežas joslas platums ar Lietuvas Republiku ir pieci metri.
Starptautiskā dokumenta nosaukums
2020. gada Latvijas Republikas valdības un Igaunijas Republikas valdības līgums par Latvijas - Igaunijas valsts robežas uzturēšanu un pilnvaroto robežas pārstāvju darbību
Apraksts
Līguma 2. panta 5. punkts paredz, ka robežas josla ir valsts robežas iezīmēšanai paredzēta sešus metrus plata zemes daļa katrā valsts robežas pusē. Ņemot vērā minēto, valsts robežas joslai, kas noteikta gar Latvijas Republikas un Igaunijas Republikas valsts robežu, ir jābūt vismaz sešus metrus platai. Līdz ar to projekta 2.3. apakšpunkts paredz noteikt, ka Latvijas Republikas valsts robežas joslas platums ar Igaunijas Republiku ir seši metri.

5.3. Cita informācija

Apraksts
Projekta 4. punktā uzskaitītās pierobežas teritorijas atbilst 2010. gada Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas pierobežas teritoriju iedzīvotāju savstarpējo braucienu vienkāršošanu un 2010. gada  Latvijas Republikas valdības un Krievijas Federācijas valdības vienošanās par Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas pierobežas teritoriju iedzīvotāju savstarpējo braucienu vienkāršošanu ietvaros noteiktajām teritorijām, kurās var uzturēties Baltkrievijas Republikas un Krievijas Federācijas pierobežas teritoriju iedzīvotāji ar vietējās pierobežas satiksmes atļaujām.

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
2013. gada Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības līgums par Latvijas - Baltkrievijas valsts robežas režīmu
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Līguma 1. panta 8. punkts paredz, ka valsts robežas nostiprinājuma josla ir apvidus josla piecu metru platumā uz abām pusēm no valsts robežas, kas ir domāta tās apzīmēšanai un uzturēšanai.
Projekta 2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
2019. gada Latvijas Republikas valdības un Lietuvas Republikas valdības līgums par Latvijas-Lietuvas valsts robežas uzturēšanu un pilnvaroto robežas pārstāvju darbību
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Līguma 1. panta 5. punkts paredz, ka robežas josla ir pierobežā esošā sauszemes iecirkņa vai robežūdeņu daļa, kas pieguļ valsts robežai (un kuras platums nav mazāks par 5 metriem abās valsts robežas līnijas pusēs) un paredzēta robežzīmju, kā arī citu valsts robežas apsardzības objektu ierīkošanai un uzturēšanai.
Projekta 2.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
2020. gada Latvijas Republikas valdības un Igaunijas Republikas valdības līgums par Latvijas - Igaunijas valsts robežas uzturēšanu un pilnvaroto robežas pārstāvju darbību
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Līguma 2. panta 5. punkts paredz, ka robežas josla ir valsts robežas iezīmēšanai paredzēta 6 metrus plata zemes daļa katrā valsts robežas pusē.
Projekta 2.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrija, Valsts robežsardze
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Lai nodrošinātu efektīvu, atklātu, ietverošu, savlaicīgu un atbildīgu sabiedrības līdzdalību, un sabiedrības pārstāvjiem nodrošinātu iespēju rakstiski sniegt viedokli par projektu tā izstrādes stadijā, informācija par projektu 2022. gada 11. februārī ievietota Valsts kancelejas Tiesību aktu projektu publiskā portāla sadaļā “Sabiedrības līdzdalība”       
(https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/01f0c0e6-bcc6-4469-a07e-aa2c8d4c4fa7).

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Valsts kancelejas Tiesību aktu projektu publiskā portāla sadaļā “Sabiedrības līdzdalība” publicētā iebildumu un priekšlikumu izteikšanas termiņa ietvaros no sabiedrības pārstāvjiem iebildumi vai priekšlikumi par projektu netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts robežsardze

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi