Anotācija

23-TA-2158: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2012. gada 2. maija noteikumos Nr. 302 "Attīstības sadarbības politikas konsultatīvās padomes nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ārlietu ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta noteikumu projektu “Grozījums Ministru kabineta 2012. gada 2. maija noteikumos Nr. 302 “Attīstības sadarbības politikas konsultatīvās padomes nolikums”” (turpmāk – Noteikumu projekts) pēc savas iniciatīvas, pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likuma 13. pantu, kas paredz, ka tiešās pārvaldes institucionālo sistēmu veido un tās darba organizāciju nosaka Ministru kabinets.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Grozījumu mērķis ir papildināt Attīstības sadarbības politikas konsultatīvās padomes sastāvu, tajā iekļaujot Klimata un enerģētikas ministriju, lai veicinātu saskaņotu Latvijas attīstības sadarbības politikas veidošanu un īstenošanu klimata jautājumos. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Attīstības sadarbības politikas konsultatīvā padome ir konsultatīva institūcija, kas izveidota, lai sekmētu Latvijas aktīvu un atbildīgu iesaistīšanos Eiropas Savienības attīstības sadarbības politikas veidošanā un īstenošanā, stiprinātu Latvijas kā divpusējā donora lomu, veicinātu sabiedrības izpratni par attīstības sadarbības mērķiem un politiku un sniegtu atbalstu to īstenošanā. Latvijas Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnēs 2021.-2027. gadam, kas pieņemtas ar Ministru kabineta 2021. gada 14. aprīļa rīkojumu Nr. 245 “Par Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam”, noteikts, ka Latvijas attīstības sadarbības tematiskās prioritātes izriet no Apvienoto Nāciju Organizācijas noteiktajiem ilgtspējīgas attīstības mērķiem (turpmāk - IAM) un kā viens no Latvijas prioritārajiem IAM noteikts 13. IAM Klimata rīcība.
2023. gada 1. janvārī tika izveidota Klimata un enerģētikas ministrija, reorganizējot Ekonomikas ministriju un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju. Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 22. decembra noteikumiem Nr. 817 “Klimata un enerģētikas ministrijas nolikums” Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē ir klimata un enerģētikas politika. Tādēļ, lai nodrošinātu saskaņotu Latvijas attīstības politikas veidošanu un īstenošanu klimata jautājumos, jo īpaši 13. IAM Klimata rīcība, nepieciešams Klimata un enerģētikas ministriju iekļaut Attīstības sadarbības politikas konsultatīvās padomes sastāvā.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd Attīstības sadarbības politikas konsultatīvās padomes sastāvā nav iekļauta par klimata politiku atbildīgā ministrija - Klimata un enerģētikas ministrija.
Risinājuma apraksts
Lai Klimata un enerģētikas ministriju iekļautu Attīstības sadarbības politikas konsultatīvās padomes sastāvā, nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta 2012. gada 2. maija noteikumos Nr. 302 “Attīstības sadarbības politikas konsultatīvās padomes nolikums”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumiem Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka Noteikumu projekts neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas un esošā regulējuma izmaiņas skar organizatorisku Attīstības sadarbības politikas konsultatīvās padomes darbību, sabiedrības līdzdalības kārtība Noteikumu projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi