Anotācija

25-TA-2085: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par papildu pasākumiem Āfrikas cūku mēra ierobežošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 43. punkts un valsts galvenā pārtikas un veterinārā inspektora 2025. gada 31. augusta rīkojums Nr. 169 "Par karantīnas noteikšanu un ierobežojumiem Ogres novada Lauberes pagastā".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Lauku atbalsta dienestam būs nepieciešami papildu budžeta līdzekļi (696 000 euro), lai segtu izdevumus, kas radušies, SIA "Grow Energy" nodrošinot:
1) cūku nogalināšanu Ogres novada Lauberes pagasta uzņēmumā "SIA Baltic Pork" par summu, kas nepārsniedz 96 000 euro;
2) dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu transportēšanu, pārstrādi un likvidēšanu dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu uzņēmumā SIA "Grow Energy" par summu, kas nepārsniedz 600 000 euro.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ogres novada Lauberes pagastā (novietnes reģistrācijas numurs Lauksaimniecības datu centra datubāzē LV1610938) ir konstatēta mājas cūku saslimšana ar Āfrikas cūku mēri (turpmāk – ĀCM). To apliecina valsts zinātniskā institūta "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta "BIOR"" (turpmāk – institūts BIOR) 2025. gada 31. augusta testēšanas pārskats Nr. DZ-2025-V-56711.01. Ar Valsts galvenā pārtikas un veterināra inspektora 2025. gada 31. augusta rīkojumu Nr. 169 "Par karantīnas noteikšanu un ierobežojumiem Ogres novada Lauberes pagastā" noteikti īstenojamie kontroles pasākumi ĀCM izplatīšanās ierobežošanai (Latvijas vēstnesis, 168, 02.09.2025.).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 9. marta Regulu 2016/429 par pārnēsājamām dzīvnieku slimībām un ar ko groza un atceļ konkrētus aktus dzīvnieku veselības jomā ("Dzīvnieku veselības tiesību akts"), Eiropas Komisijas 2019. gada 17. decembra Deleģētās regulas 2020/687, ar ko attiecībā uz noteikumiem par noteiktu sarakstā norādītu slimību profilaksi un kontroli papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/429, (turpmāk – regula 2020/687) 12. pantu un Eiropas Komisijas 2023. gada 16. marta Īstenošanas regulu 2023/594, ar ko nosaka īpašus slimības kontroles pasākumus attiecībā uz Āfrikas cūku mēri un atceļ īstenošanas regulu 2021/605, (turpmāk - regula 2023/594) 31. un 35. pantu, kā arī Ministru kabineta 2024. gada 18. jūnija noteikumu Nr. 381 "Āfrikas cūku mēra uzliesmojuma likvidēšanas un draudu novēršanas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 381) 35. punktu, visi cūku sugas dzīvnieki inficētajā novietnē ir jānogalina nekavējoties, lai likvidētu slimības uzliesmojumu.
Regulā 2020/687 ir noteikts, ka dzīvnieku izcelsmes blakusprodukti, kas nav paredzēti cilvēku patēriņam (turpmāk – blakusprodukti), tostarp iegūti, nonāvējot dzīvniekus, kā arī dzīvnieku izcelsmes pārtikas produkti tiek likvidēti vai pārstrādāti saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 21. oktobra Regulu (EK) Nr. 1069/2009, ar ko nosaka veselības aizsardzības noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes blakusproduktiem un atvasinātajiem produktiem, kuri nav paredzēti cilvēku patēriņam, un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1774/2002 (turpmāk – regula Nr. 1069/2009). Savukārt noteikumos Nr. 381 ir noteikts, ka ĀCM uzliesmojuma gadījumā blakusproduktus pārstrādā, piemērojot regulas Nr. 1069/2009 I sadaļas II nodaļas nosacījumus un Eiropas Komisijas 2011. gada 25. februāra Regulā (ES) Nr. 142/2011, ar kuru īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1069/2009, ar ko nosaka veselības aizsardzības noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes blakusproduktiem un atvasinātajiem produktiem, kuri nav paredzēti cilvēku patēriņam, un īsteno Padomes Direktīvu 97/78/EK attiecībā uz dažiem paraugiem un precēm, kam uz robežas neveic veterinārās pārbaudes atbilstīgi minētajai direktīvai, (turpmāk – regula Nr. 142/2011) noteiktās pārstrādes metodes un nosacījumus, lai novērstu slimības ierosinātāja izplatīšanās iespēju. 
Tātad kopumā jāņem vērā šādi faktori:
1) ātra rīcība ar slimajiem dzīvniekiem ĀCM skartajās dzīvnieku novietnēs;
2) tūlītēja dzīvnieku līķu un no apgrozības izņemtās dzīvnieku izcelsmes pārtikas pārstrāde un likvidēšana;
3) blakusproduktu pārstrādes uzņēmumam jābūt ar attiecīgu darbības jaudu;
4) dzīvnieku līķu transportēšana no ĀCM skartā objekta, lai tos pārstrādātu un likvidētu citas dalībvalsts (piemēram, Lietuvas, Igaunijas) dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu uzņēmumā,  nav atļauta, saskaņā ar regulas 2023/594 11. pantā noteikto.
Latvijā ir tikai viens dzīvnieku līķu (2. kategorijas blakusproduktu) pārstrādes uzņēmums, kas atbilst regulā Nr. 1069/2009 un regulā Nr. 142/2011 noteiktajām prasībām, – blakusproduktu pārstrādes uzņēmums SIA "Grow Energy" (reģistrācijas numurs 40103275664, juridiskā adrese "Gravas", Limbažu pagasts, Limbažu novads,
LV-4020, faktiskā adrese "Gravas", Limbažu pagasts, Limbažu novads, LV-4020, Pārtikas un veterinārā dienesta (turpmāk – PVD) atzīšanas numurs A 064721), un tam ir nepieciešamā jauda, lai iznīcinātu lielu daudzumu dzīvnieku līķu pēc epizootijas uzliesmojuma.
Tā kā ĀCM vīruss ganāmpulkā strauji izplatās no dzīvnieka uz dzīvnieku, izraisot līdz pat 100 % mirstību, dzīvnieku nogalināšana, to līķu transportēšana uz dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu pārstrādes uzņēmumu un likvidācija ir jānodrošina pēc iespējas īsākā periodā.
PVD vairākkārt Iepirkumu uzraudzības biroja elektronisko iepirkumu sistēmā ir izsludinājis iepirkuma procedūru atklātā konkursā (piemēram, Iepirkuma identifikācijas Nr. PVD 2024/01/AK, izbeigts bez rezultāta 12.07.2024., un Iepirkuma identifikācijas Nr. PVD 2025/03/AK, izbeigts bez rezultāta 16.04.2025.) par ĀCM uzliesmojumu seku likvidāciju. Tā kā nepieciešamība pēc šī pakalpojuma nav regulāra un iepriekš nav nosakāms konkrēts apjoms, komersantiem par šāda pakalpojuma sniegšanu nav intereses un tie nevēlas piedalīties iepirkumos un uzņemties līgumsaistības. Pirms iepirkumu izsludināšanas tika rīkota apspriede ar piegādātājiem, bet arī tajā netika iesniegti nekādi priekšlikumi, lai uzņēmējiem būtu interese piedalīties iepirkumā. Ja ĀCM uzliesmojuma izskaušanas pasākumi netiks īstenoti īsā termiņā, tad Latvijai var rasties būtiski finanšu un ekonomiskie zaudējumi, kā arī tirdzniecības ierobežojumi, liedzot dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu pārvietošanu uz Eiropas Savienības dalībvalstīm un trešajām valstīm.
ĀCM izskaušanas pasākumi Ogres novada Lauberes pagastā jau ir uzsākti un PVD šobrīd nav iespējams atkārtoti uzsākt iepirkuma procedūru vai uzsākt sarunu procedūru (bez sākotnējās publikācijas).
Ņemot vērā esošo situāciju, Zemkopības ministrija turpmāk pievērsīs pastiprinātu uzmanību Pārtikas un veterinārā dienesta darbībām publiskā iepirkuma procedūras izsludināšanai un veiksmīgai īstenošanai par infekcijas slimību izskaušanas pasākumu veikšanu, tādejādi nodrošinot atbilstību normatīvajiem aktiem.
No apakšprogrammas 20.01.00 "Pārtikas nekaitīguma un dzīvnieku veselības valsts uzraudzība un kontrole" un apakšprogrammas 70.06.00 "Izdevumi citu Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu un pasākumu īstenošanai" dzīvnieku infekciju slimību apkarošanai plānotā finansējuma nav iespējams kompensēt SIA "Grow Energy" radušos izdevumus, kas saistīti ar cūku nogalināšanu un radušos dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu transportēšanu, pārstrādi un likvidēšanu dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu uzņēmumā. PVD jau ir uzņēmies segt izmaksas, kas saistītas ar atsevišķiem uzliesmojumiem, no tam apstiprinātā budžeta, tomēr izdevumi, kas rodas, īstenojot ĀCM uzliesmojuma izskaušanas pasākumus šāda liela apjoma cūku novietnē, pārsniedz PVD finanšu iespējas.
Risinājuma apraksts
Lai segtu izdevumus, kas radušies ĀCM apkarošanas pasākumu īstenošanas laikā, no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" Zemkopības ministrijai (Lauku atbalsta dienestam) nepieciešams saņemt 696 000 euro.
Dalībvalstu izdevumus, kas radušies, pēc ĀCM uzliesmojuma īstenojot tā apkarošanas pasākumus cūku novietnēs, Eiropas Savienība līdzfinansē kā ārkārtas pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 28. aprīļa Regulas (ES) 2021/690, ar ko izveido iekšējā tirgus, uzņēmumu, tostarp mazo un vidējo uzņēmumu, konkurētspējas, augu, dzīvnieku, pārtikas aprites un dzīvnieku barības jomas un Eiropas statistikas programmu (vienotā tirgus programma) un atceļ Regulas (ES) Nr. 99/2013, (ES) Nr. 1287/2013, (ES) Nr. 254/2014, un (ES) Nr. 652/2014, (turpmāk – Regula 2021/690) 12. un 13. panta un I pielikuma nosacījumiem.
Rīkojuma projekta pieņemšana problēmu atrisinās pilnībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

ĀCM Latvijā ir aktuāls kopš 2014. gada 26. jūnija, kad Latvijas teritorijā Baltkrievijas un Krievijas Federācijas pierobežā tika konstatēti pirmie mežacūku saslimšanas gadījumi ar ĀCM. Vēlāk, slimībai izplatoties mežacūku populācijā, ĀCM tika konstatēts arī piemājas cūku novietnēs.
Īstenojot ĀCM uzraudzības un kontroles programmu, šogad laikposmā līdz 31. augustam ir konstatētas 1008 mežacūkas, kuru laboratoriskie izmeklējumi ir pozitīvi uz ĀCM.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
696 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
696 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-696 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-696 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
696 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
ĀCM skartajā novietnē Ogres novada Lauberes pagastā ir jānogalina 23 172 cūkas. Nogalinot cūkas, radīsies aptuveni 1700 tonnu dzīvnieku līķu. SIA "Grow Energy" ir iesniegusi provizorisko aprēķinu par cūku nogalināšanu un dzīvnieku līķu transportēšanas, pārstrādāšanas un likvidēšanas izmaksām.
Pēc SIA "Grow Energy" aptuvenajiem aprēķiniem:
a) novietnē esošo cūku sugas dzīvnieku piespiedu kārtā nogalināšana inficētajā novietnē būs aptuveni 96 000 euro.
Provizoriskais aprēķins – 30 dienas x 3200 euro dienā = 96 000 euro
Dienas izmaksas 3200 euro ietver:
1) transportlīdzekļu nomu (kravas automašīnas un auto piekabes nomu);
2) teleskopiskā iekrāvēja nomu;
3) gāzes un triecienmetodes nogalināšanas līdzekļu izmaksas;
4) samaksu papildus piesaistītajam personālam, kas piedalīsies dzīvnieku nogalināšanā, ar personāla izmitināšanu, ēdināšanu saistītās izmaksas u. c. izdevumus;
5) individuālo aizsardzības līdzekļu un palīgmateriālu izmaksas;
6) izmaksas par izmantotās tehnikas tīrīšanu un dezinfekciju pēc cūku nogalināšanas;
b) par dzīvnieku līķu savākšanu, transportēšanu, pārstrādāšanu un likvidēšanu – aptuveni 600 000 euro (~ 1700 tonnu x 352,95 euro/t).
Aprēķinu pamatā ir līdz 2025. gada 3. septembrim zināmā informācija, un darbu gaitā tie starp pozīcijām var tikt precizēti atbilstoši faktiskajai situācijai.
Papildu informācija par aprēķinos iekļautajām pozīcijām:
1) iesaistīto darbinieku skaits dzīvnieku nogalināšanā (četri cilvēki – veterinārārsts, veterinārārsta asistents, šoferis un traktorists) un dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu transportēšanā, pārstrādē un likvidēšanā (seši cilvēki) ir optimāls, lai operatīvi nodrošinātu paveicamā darba apjomu gan cūku novietnē, gan dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu transportēšanas un pārstrādes procesā; 
2) ievērojot nogalināmo cūku daudzumu, uzņēmuma pārstrādes iekārtas un tehnika darba procesā nolietojas, tā ka turpmākai uzņēmuma darbības nodrošināšanai nepieciešami būtiski ieguldījumi, tāpēc ir iekļautas izmaksas par dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu pārstrādes rūpnīcas amortizāciju, konteineru amortizāciju un remontu utt. Pārstrādes rūpnīcas un konteineru amortizācijas un remonta izmaksas tiek aprēķinātas proporcionāli pārstrādātām tonnām un rūpnīcas darba stundām. Pašlaik ĀCM uzliesmojuma izskaušanas pasākumu īstenošanā ir iesaistītas abas rūpnīcas līnijas un rūpnīca darbojas ar maksimālo jaudu. Kad rūpnīca darbojas ar maksimālo jaudu, ir jāveic papildu tehniskās apkopes, jāpapildina tehniskie šķidrumi un tie jānomaina. Rūpnīcas amortizācija ir aprēķināta, pieņemot, ka tiks pārstrādāts 1870 tonnu (amortizācija uz tonnu 67,96 EUR);
3) pēc katra ĀCM uzliesmojuma izskaušanas pasākuma pabeigšanas (tostarp ar dzīvnieku nogalināšanu saistītās automašīnas un tehnikas dezinfekciju) ir nepieciešams pilnībā dezinficēt gan transporta vienības, gan izmantoto tehniku, jo tā ir viena no ĀCM izskaušanas pasākumu īstenošanas obligātām sastāvdaļām. Izmantotās tehnikas dezinfekcija un primārā tīrīšana tiek nodrošināta pirms izbraukšanas no ĀCM skartās novietnes, un sekundārā tīrīšana un pilnā dezinfekcija tiks veikta uz vietas ražotnē;
4) cūkas ar ĀCM saslimst strauji un mirst ik dienu, tāpēc tās jānogalina pēc iespējas ātrāk. Lai šis process noritētu bez kavēšanās, ir nepieciešams pastāvīgs personāla nodrošinājums, lai tas īstenotu ĀCM uzliesmojuma izskaušanas pasākumus. Uzņēmuma plānotās izmaksas  par viesnīcu un ēdināšanu ir aprēķinātas zemākas nekā Ministru kabineta 2010. gada 12. oktobra noteikumos Nr. 969 "Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi" minētās dienas naudas un viesnīcu normas. Vienreizlietojamie aizsargtērpi, bahilas, cimdi un palīgmateriāli (personīgie dezinfekcijas līdzekļi, papīra dvieļi utt.) personālam tiek nodrošināti pēc nepieciešamības.

Tiesību akta projekta "Par papildu pasākumiem Āfrikas cūku mēra ierobežošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumam (anotācija) pievienoti pielikumi:
1) plānoto izmaksu aprēķins par cūku nogalināšanu 2025. gada septembrī SIA "Baltic Pork";
2) plānoto izmaksu aprēķins par cūku līķu savākšanu, transportēšanu, pārstrādāšanu un likvidēšanu 2025. gada septembrī SIA "Baltic Pork".

Zemkopības ministrija, izvērtējot samērīgumu, pieprasīs no Finanšu ministrijas finanšu līdzekļus pēc faktiskajiem izdevumiem par SIA "Grow Energy" šā rīkojuma 1. punktā minētajām darbībām.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Pēc ĀCM uzliesmojuma apkarošanas pasākumu īstenošanas tiks precizēts izdevumu apmērs un nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi. Rīkojuma projekts paredz finansējuma piešķiršanu Zemkopības ministrijai (Lauku atbalsta dienestam) no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", lai nodrošinātu samaksu SIA "Grow Energy".
Regula 2021/690 paredz ārkārtas pasākumu līdzfinansējumu saskaņā ar 3. panta 2. punkta "e" apakšpunktā minēto mērķi un nosacījumiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums

Rīkojuma projekts neatbilst Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktā minētajiem sabiedrības iesaistes kritērijiem, tāpēc sabiedrības līdzdalība un komunikācijas pasākumi rīkojuma projekta izstrādes laikā netika organizēti.

Vienlaikus norādāms, ka rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdes izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnes www.mk.gov.lv sadaļās "Ministru kabineta sēdes" un "Tiesību aktu projekti", lai ar tiem varētu iepazīties jebkurš interesents.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Pārtikas un veterinārais dienests
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Plānoto izmaksu aprēķins par cūku līķu savākšanu, transportēšanu, pārstrādāšanu un likvidēšanu 2025.gada septembris SIA Baltic Pork
2. pielikums
Nosaukums
Plānoto izmaksu aprēķins par cūku nogalināšanu 2025.gada septembris SIA Baltic Pork