25-TA-1728: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 18. jūnija noteikumos Nr. 388 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā" 4.2.1.6. pasākuma "Profesionālās izglītības iestāžu un koledžu mācību vide nozarēm aktuālo prasmju apguvei" pirmās, otrās, trešās un ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 18. jūnija noteikumos Nr.388 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā” 4.2.1.6. pasākuma “Profesionālās izglītības iestāžu un koledžu mācību vide nozarēm aktuālo prasmju apguvei” pirmās, otrās, trešās un ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi” (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts, pamatojoties uz Eiropas Savienības fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Papildināt MK noteikumu Nr. 388 komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu, kultūrizglītības iestādēm 4.2.1.6. pasākuma “Profesionālās izglītības iestāžu un koledžu mācību vide nozarēm aktuālo prasmju apguvei” (turpmāk – SAMP 4.2.1.6) projektā atbalstītās infrastruktūras uzraudzībai pamatlīdzekļu un ilgtermiņa ieguldījumu amortizācijas periodā, piemērojot kultūras nozares projektiem noteiktos kritērijus saimnieciskās darbības apjomam, kam nav piemērojams valsts atbalsts, veikt precizējumus SAMP 4.2.1.6. finansējumā u.c. tehniskus precizējumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. MK noteikumos Nr. 388 noteiktais komercdarbības atbalsta regulējums SAMP 4.2.1.6. projektā atbalstītās infrastruktūras uzraudzībai pamatlīdzekļu un ilgtermiņa ieguldījumu amortizācijas periodā, vienādi attiecas uz visām SAMP 4.2.1.6. pasākumā atbalstītajām profesionālās izglītības iestādēm. MK noteikumu Nr. 388 51. punktā noteikts, ka, lai atbalsts infrastruktūrai netiktu kvalificēts kā komercdarbības atbalsts, infrastruktūrā, kuru izmanto profesionālās izglītības un profesionālās vidējās kultūrizglītības iestāžu vajadzībām, pamatlīdzekļu un ilgtermiņa ieguldījumu amortizācijas periodā ir pieļaujams veikt papildinošu saimniecisko darbību 20 % apmērā no infrastruktūras gada jaudas platības, laika vai finanšu izteiksmē un ir pieļaujams sniegt papildpakalpojumus.
Kultūras ministrija ir izstrādājusi pieeju, kādā piemēro valsts atbalsta nosacījumu izvērtēšanu un uzraudzību projektiem kultūras nozares ietvaros, to attiecinot arī uz kultūrizglītības iestādēm. Pieejas izstrādē ņemts vērā gan 2016. gada 19. jūlijā pieņemtajā Eiropas Komisijas paziņojumā par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā[1] minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/c 262/01)[2] sniegtais skaidrojums valsts atbalsta nosacījumu piemērošanai atsevišķu nozaru ietvaros, kā, piemēram, kultūrai, gan Eiropas Komisijas sniegtajā 2015.gada 29.septembra skaidrojumā e-State Aid WIKI platformā paustais, ka atbalsts kultūrai un kultūras mantojuma saglabāšanai ietver arī atbalstu, kas piešķirts mākslas izglītības darbībām[3], kā arī WIKI sniegtie papildu skaidrojumi[4] par kultūras nozarei piederīgām kultūras un mākslas izglītības iestādēm un infrastruktūru. Tāpat mākslas skolas (un analoģiski var prezumēt arī attiecībā uz mūzikas skolas infrastruktūru) Paziņojumā par valsts atbalsta jēdzienu tiek uzskaitītas pie atbalsta pasākumiem ar kultūras mērķi.
Atsaucoties uz Kultūras ministrijas iniciatīvu nodrošināt atbilstošu komercdarbības atbalsta kontroles normu piemērošanu Eiropas Savienības fondu līdzfinansētajos un Izglītības un zinātnes ministrijas administrētajos profesionālās vidējās kultūrizglītības iestāžu projektos, jau ir veikti atbilstoši grozījumi darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 8.1.3. specifisko atbalsta mērķi "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" (turpmāk – 8.1.3.SAM) īstenošanas noteikumos[5].
2. Saskaņā ar Ministru kabineta 2025. gada 27. maija sēdes protokollēmuma Nr. 21 42. § “Rīkojuma projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 16. novembra rīkojumā Nr. 841 “Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021. – 2027. gadam”” (turpmāk – MK protokollēmums Nr. 21)[6] 7.4. apakšpunktā noteikto, SAMP 4.2.1.6.[7] otrajai kārtai plānoto Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) elastības finansējumu 1 166 379 euro apmērā nolemts pārdalīt uz SAMP 5.1.1.9.[8]. Savukārt, saskaņā ar MK protokollēmuma Nr. 21 10.2. apakšpunktā noteikto, Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (turpmāk – Sadarbības iestāde) atļauts veikt vienošanās par SAMP 4.2.1.6. projektu īstenošanu grozījumus, palielinot pirmās un trešās atlases kārtas projektu finansējumu par ERAF elastības finansējumu ne vairāk kā 5 232 799 euro apmērā.
3. Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums” (turpmāk – RTRIT) projektā Nr.4.2.1.6/4/24/I/003 “Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikuma mācību vides modernizēšana nozarēm aktuālo prasmju apguvei (projekta Nr. 8.1.3.0/16/I/012 otrais posms)”, (turpmāk – projekts Nr.4.2.1.6/4/24/I/003) paredzēto darbību īstenošana ir pabeigta. Finansējuma saņēmējs, izskatot dienesta viesnīcas pārbūves būvdarbu izpildes pie noslēguma maksājuma pieprasījumu sagatavošanas, ir konstatējis, ka projektā Nr.4.2.1.6/4/24/I/003 ir iespējams attiecināt līdz 86 046 euro lielāku augstas gatavības projektu valsts budžeta finansējumu nekā sākotnēji plānots un noteikts MK noteikumu Nr.388 8.4. un 10.4. apakšpunktā. Minētais konstatējums rada pozitīvu ietekmi uz kopējo SAMP 4.2.1.6. finansējuma apguvi.
[1] Pieejams: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=celex%3A12012E%2FTXT
[2] Pieejams: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/ALL/?uri=CELEX:52016XC0719(05)
[3] Article 53 - Aid for culture and heritage conservation - Eligibility of planned investment costs
[4] Atbilstoši Eiropas Komisijas sniegtajiem skaidrojumiem e-State Aid Wiki sistēmā.
[5] Ministru kabineta 2025. gada 1. aprīļa noteikumi Nr. 205 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 249 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" īstenošanas noteikumi"". Pieejami: https://likumi.lv/ta/id/359811
[6] Pieejams: https://tapportals.mk.gov.lv/meetings/protocols/5782d8b6-2067-4a5b-92a9-426243500554
[7] Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā” 4.2.1.6. pasākums “Profesionālās izglītības iestāžu un koledžu mācību vide nozarēm aktuālo prasmju apguvei” (turpmāk – SAMP 4.2.1.6.).
[8] Ministru kabineta 2025. gada 27. maija noteikumi Nr. 318 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās" 5.1.1.9. pasākuma "Objektu (patvertņu) pielāgošana un aprīkošana civilās aizsardzības mērķiem" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – SAMP 5.1.1.9.). Pieejami: https://likumi.lv/ta/id/360847
Kultūras ministrija ir izstrādājusi pieeju, kādā piemēro valsts atbalsta nosacījumu izvērtēšanu un uzraudzību projektiem kultūras nozares ietvaros, to attiecinot arī uz kultūrizglītības iestādēm. Pieejas izstrādē ņemts vērā gan 2016. gada 19. jūlijā pieņemtajā Eiropas Komisijas paziņojumā par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā[1] minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/c 262/01)[2] sniegtais skaidrojums valsts atbalsta nosacījumu piemērošanai atsevišķu nozaru ietvaros, kā, piemēram, kultūrai, gan Eiropas Komisijas sniegtajā 2015.gada 29.septembra skaidrojumā e-State Aid WIKI platformā paustais, ka atbalsts kultūrai un kultūras mantojuma saglabāšanai ietver arī atbalstu, kas piešķirts mākslas izglītības darbībām[3], kā arī WIKI sniegtie papildu skaidrojumi[4] par kultūras nozarei piederīgām kultūras un mākslas izglītības iestādēm un infrastruktūru. Tāpat mākslas skolas (un analoģiski var prezumēt arī attiecībā uz mūzikas skolas infrastruktūru) Paziņojumā par valsts atbalsta jēdzienu tiek uzskaitītas pie atbalsta pasākumiem ar kultūras mērķi.
Atsaucoties uz Kultūras ministrijas iniciatīvu nodrošināt atbilstošu komercdarbības atbalsta kontroles normu piemērošanu Eiropas Savienības fondu līdzfinansētajos un Izglītības un zinātnes ministrijas administrētajos profesionālās vidējās kultūrizglītības iestāžu projektos, jau ir veikti atbilstoši grozījumi darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 8.1.3. specifisko atbalsta mērķi "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" (turpmāk – 8.1.3.SAM) īstenošanas noteikumos[5].
2. Saskaņā ar Ministru kabineta 2025. gada 27. maija sēdes protokollēmuma Nr. 21 42. § “Rīkojuma projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 16. novembra rīkojumā Nr. 841 “Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021. – 2027. gadam”” (turpmāk – MK protokollēmums Nr. 21)[6] 7.4. apakšpunktā noteikto, SAMP 4.2.1.6.[7] otrajai kārtai plānoto Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) elastības finansējumu 1 166 379 euro apmērā nolemts pārdalīt uz SAMP 5.1.1.9.[8]. Savukārt, saskaņā ar MK protokollēmuma Nr. 21 10.2. apakšpunktā noteikto, Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (turpmāk – Sadarbības iestāde) atļauts veikt vienošanās par SAMP 4.2.1.6. projektu īstenošanu grozījumus, palielinot pirmās un trešās atlases kārtas projektu finansējumu par ERAF elastības finansējumu ne vairāk kā 5 232 799 euro apmērā.
3. Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums” (turpmāk – RTRIT) projektā Nr.4.2.1.6/4/24/I/003 “Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikuma mācību vides modernizēšana nozarēm aktuālo prasmju apguvei (projekta Nr. 8.1.3.0/16/I/012 otrais posms)”, (turpmāk – projekts Nr.4.2.1.6/4/24/I/003) paredzēto darbību īstenošana ir pabeigta. Finansējuma saņēmējs, izskatot dienesta viesnīcas pārbūves būvdarbu izpildes pie noslēguma maksājuma pieprasījumu sagatavošanas, ir konstatējis, ka projektā Nr.4.2.1.6/4/24/I/003 ir iespējams attiecināt līdz 86 046 euro lielāku augstas gatavības projektu valsts budžeta finansējumu nekā sākotnēji plānots un noteikts MK noteikumu Nr.388 8.4. un 10.4. apakšpunktā. Minētais konstatējums rada pozitīvu ietekmi uz kopējo SAMP 4.2.1.6. finansējuma apguvi.
[1] Pieejams: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=celex%3A12012E%2FTXT
[2] Pieejams: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/ALL/?uri=CELEX:52016XC0719(05)
[3] Article 53 - Aid for culture and heritage conservation - Eligibility of planned investment costs
[4] Atbilstoši Eiropas Komisijas sniegtajiem skaidrojumiem e-State Aid Wiki sistēmā.
[5] Ministru kabineta 2025. gada 1. aprīļa noteikumi Nr. 205 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 249 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" īstenošanas noteikumi"". Pieejami: https://likumi.lv/ta/id/359811
[6] Pieejams: https://tapportals.mk.gov.lv/meetings/protocols/5782d8b6-2067-4a5b-92a9-426243500554
[7] Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā” 4.2.1.6. pasākums “Profesionālās izglītības iestāžu un koledžu mācību vide nozarēm aktuālo prasmju apguvei” (turpmāk – SAMP 4.2.1.6.).
[8] Ministru kabineta 2025. gada 27. maija noteikumi Nr. 318 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās" 5.1.1.9. pasākuma "Objektu (patvertņu) pielāgošana un aprīkošana civilās aizsardzības mērķiem" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – SAMP 5.1.1.9.). Pieejami: https://likumi.lv/ta/id/360847
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Ar spēkā esošo SAMP 4.2.1.6. MK noteikumu Nr. 388 komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu netiek nodrošināta vienota pieeja profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādēm komercdarbības atbalsta kontroles normu piemērošanai Eiropas Savienības fondu līdzfinansētajos infrastruktūras projektos, atbalstītās infrastruktūras uzraudzībai pamatlīdzekļu un ilgtermiņa ieguldījumu amortizācijas periodā piemērojot kultūras nozares projektiem noteiktos kritērijus saimnieciskās darbības apjomam, kam nav piemērojams valsts atbalsts.
2. Atbilstoši MK protokollēmuma Nr. 21. 7.4. apakšpunktā noteiktajai ERAF elastības finansējuma pārdalei nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 388 8.2. apakšpunktā otrajai atlases kārtai plānoto ERAF finansējumu 8 330 000 euro, samazinot to par ERAF elastības finansējumu 1 166 379 euro līdz 7 163 621 euro.
3. Atbilstoši RTRIT projekta Nr. 4.2.1.6/4/24/I/003 finansējuma saņēmēja konstatētajai iespējai palielināt RTRIT projekta Nr. 4.2.1.6/4/24/I/003 valsts budžeta finansējumu par 86 046 euro, nepieciešams atbilstoši palielināt ceturtajai atlases kārtai plānoto un pieejamo finansējumu no 9 619 280 euro līdz 9 705 326 euro.
4. Veicot mērķtiecīgu un objektīvu profesionālās izglītības iestāžu piekļūstamības izvērtējumu klātienē, Izglītības un zinātnes ministrija ir konstatējusi gadījumus atsevišķu profesionālās izglītības iestāžu iepriekš nemodernizētās mācību vides daļējai piekļūstamībai izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem.
5. Ievērojot MK protokollēmuma Nr. 21 10.2. apakšpunktā noteikto, ka Sadarbības iestādei atļauts veikt vienošanās par projektu īstenošanu grozījumus, palielinot pirmās un trešās atlases kārtas projektu finansējumu par ERAF elastības finansējumu ne vairāk kā 5 232 799 euro apmērā, aktualitāti ir zaudējis MK noteikumu Nr.388 12. punkts, kas nosaka, ka atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 8. punktā minētajam plānotajam kopējam attiecināmā finansējuma apmēram. Vienlaikus veicot atbilstošus precizējumus MK noteikumu Nr. 388 8. punktā, aktualitāti zaudē arī MK noteikumu Nr. 388 10. punkts.
2. Atbilstoši MK protokollēmuma Nr. 21. 7.4. apakšpunktā noteiktajai ERAF elastības finansējuma pārdalei nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 388 8.2. apakšpunktā otrajai atlases kārtai plānoto ERAF finansējumu 8 330 000 euro, samazinot to par ERAF elastības finansējumu 1 166 379 euro līdz 7 163 621 euro.
3. Atbilstoši RTRIT projekta Nr. 4.2.1.6/4/24/I/003 finansējuma saņēmēja konstatētajai iespējai palielināt RTRIT projekta Nr. 4.2.1.6/4/24/I/003 valsts budžeta finansējumu par 86 046 euro, nepieciešams atbilstoši palielināt ceturtajai atlases kārtai plānoto un pieejamo finansējumu no 9 619 280 euro līdz 9 705 326 euro.
4. Veicot mērķtiecīgu un objektīvu profesionālās izglītības iestāžu piekļūstamības izvērtējumu klātienē, Izglītības un zinātnes ministrija ir konstatējusi gadījumus atsevišķu profesionālās izglītības iestāžu iepriekš nemodernizētās mācību vides daļējai piekļūstamībai izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem.
5. Ievērojot MK protokollēmuma Nr. 21 10.2. apakšpunktā noteikto, ka Sadarbības iestādei atļauts veikt vienošanās par projektu īstenošanu grozījumus, palielinot pirmās un trešās atlases kārtas projektu finansējumu par ERAF elastības finansējumu ne vairāk kā 5 232 799 euro apmērā, aktualitāti ir zaudējis MK noteikumu Nr.388 12. punkts, kas nosaka, ka atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 8. punktā minētajam plānotajam kopējam attiecināmā finansējuma apmēram. Vienlaikus veicot atbilstošus precizējumus MK noteikumu Nr. 388 8. punktā, aktualitāti zaudē arī MK noteikumu Nr. 388 10. punkts.
Risinājuma apraksts
1. Lai nodrošinātu vienotu pieeju komercdarbības atbalsta kontroles normu piemērošanai Eiropas Savienības fondu līdzfinansētajos profesionālās vidējās kultūrizglītības iestāžu infrastruktūras projektos, noteikumu projekta 5. punkts nosaka izņēmumu, bet 6. 7., 8., 9. un 10. punkts – nosacījumus, pie kuriem SAMP 4.2.1.6. projektā atbalstītās infrastruktūras uzraudzībai pamatlīdzekļu un ilgtermiņa ieguldījumu amortizācijas periodā piemēro kultūras nozares projektiem noteiktos kritērijus saimnieciskās darbības apjomam, kam nav piemērojams valsts atbalsts.
Grozījumi attiecībā uz MK noteikumu Nr.388 14.13. apakšpunktā minēto sadarbības partneri – Rīgas Mākslas un mediju tehnikumu[1], 15.1. un 15.2. apakšpunktā minētajiem finansējuma saņēmējiem – Mākslu izglītības kompetences centru "Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola" un Mākslu izglītības kompetences centru "Nacionālā Mākslu vidusskola"[2] nerada negatīvu ietekmi uz pārējiem SAMP 4.2.1.6. 14. un 17. punktā minētajiem sadarbības partneriem, jo attiecas tikai uz profesionālās izglītības iestādēm ar statusu – mākslu izglītības kompetences centrs.
Atbilstoši noteikumu projektā paredzētajam Sadarbības iestāde nodrošinās arī 14.13. apakšpunktā minētā sadarbības partnera un 15.1. un 15.2. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju infrastruktūrā veikto SAMP 4.2.1.6. investīciju atbilstības uzraudzību visā dzīves ciklā, atbilstoši pašdeklarācijas principam, piemērojot Kultūras ministrijas izstrādāto Komercdarbības atbalsta piemērošanas metodiku kultūrizglītības iestāžu projektiem, kuru pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās aktualizēs (ja nepieciešams) Kultūras ministrija, ietverot 14.13. apakšpunktā minētā sadarbības partnera un 15.1. un 15.2. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju projektus un sasaistot tos ar kultūras nozares valsts atbalsta kritēriju vērtēšanu.
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās Sadarbības iestāde veiks grozījumus ar SAMP 4.2.1.6. pirmās un otrās atlases kārtas projektu finansējuma saņēmējiem noslēgto vienošanos par SAMP 4.2.1.6. projektu īstenošanu 1. pielikumā “Vienošanās vispārējie noteikumi”, ietverot nosacījumus atbilstoši grozījumiem MK noteikumos Nr. 388.
2. Saskaņā ar MK protokollēmuma Nr. 21. 7.4. apakšpunktā noteikto ERAF elastības finansējuma pārdali, par SAMP 4.2.1.6. otrajai atlases kārtai plānoto ERAF elastības finansējumu 1 166 379 euro samazināts 8.2. apakšpunktā otrajai atlases kārtai plānotais ERAF finansējums un par 205 831 euro samazināts valsts budžeta finansējums, un noteikts, ka otrajai atlases kārtai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 8 427 790 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 7 163 621 euro (no tā valsts budžeta finansējums, kas pārsniedz pasākumam pieejamo ERAF finansējumu, – 935 000 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums –1 264 169 euro). Šajā gadījumā grozījumi ar otrās atlases kārtas projektu finansējuma saņēmējiem noslēgtajās vienošanās par SAMP 4.2.1.6. projektu īstenošanu nav nepieciešami, jo, saskaņā ar MK noteikumu Nr.388 10.2. apakšpunktā noteikto, apstiprinātajos otrās atlases kārtas projektu iesniegumos elastības finansējums nav iekļauts.
3. Atbilstoši finansējuma saņēmēja RTIT projekta Nr. 4.2.1.6/4/24/I/003 ietvaros konstatētajai iespējai attiecināt projektā līdz 86 046 euro lielāku augstas gatavības projektu valsts budžeta finansējumu, atbilstoši tiek precizēts MK noteikumu Nr. 388 8.4. apakšpunkts, nosakot, ka ceturtajai atlases kārtai 8.1.3. SAM projektu otrā posma īstenošanai plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 9 705 326 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 8 249 527 euro (no tā valsts budžeta finansējums, kas pārsniedz pasākumam pieejamo ERAF finansējumu, – 4 363 788 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 1 455 799 euro. Sadarbības iestādei jāveic atbilstoši grozījumi RTIT projekta Nr. 4.2.1.6/4/24/I/003 vienošanās par projekta īstenošanu. Ņemot vērā, ka minētais augstas gatavības valsts budžeta finansējuma apmērs, ko plānots papildus attiecināt, ir indikatīvs un sadarbības iestāde vēl veic izmaksu attiecināmības pārbaudi, pēc noslēguma maksājuma pieprasījuma apstiprināšanas SI RTRIT jānosūta vienpusējs paziņojums par projekta attiecināmo izmaksu gala summu.
Minētais palielinājums rada pozitīvu ietekmi uz kopējo SAMP 4.2.1.6. finansējuma apguvi.
Ievērojot iepriekš minēto, atbilstoši tiek precizēta informācija par valsts budžeta finansējumu, kas pārsniedz RTRIT projektam Nr.4.2.1.6/4/24/I/003 pieejamo ERAF finansējumu, faktiski izlietotajām summām 2023., 2024. un 2025. gadā.
4. SAMP 4.2.1.6. ietvaros papildus būvnormatīvā LBN 200-21 noteiktajam ir paredzēts īstenot labās prakses darbības, kas īpaši veicina vides piekļūstamību cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. MK noteikumu Nr. 388 28.7. apakšpunkts paredz profesionālās izglītības iestādes infrastruktūras, mācību un koplietošanas vides uzlabošanas, tai skaitā vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanas izmaksas, kā attiecināmas. Lai rastu risinājumu situācijā, kad piekļūstamība ir nodrošināma tikai atsevišķām ēku daļām un tā ir risināma ar atbilstošu iekārtu vai aprīkojuma iegādi, kas nav tieši saistīts ar mācību procesu, un uzstādīšanu, neveicot būvdarbus, ar noteikumu projekta 4. punktu MK noteikumu Nr. 388 28.12. apakšpunkts tiek papildināts ar iekārtu un aprīkojuma iegādes izmaksām, kas, piemēram pacēlāja iegādes gadījumā, sevī ietver arī piegādes un uzstādīšanas izmaksas.
5. Ievērojot iepriekš minēto, kā arī saskaņā ar MK protokollēmuma Nr. 21 10.2. apakšpunktā noteikto par SAMP 4.2.1.6. pirmās un trešās atlases kārtas projektu finansējuma palielināšanu par ERAF elastības finansējumu ne vairāk kā 5 232 799 euro apmērā, tas nozīmē, līdz MK noteikumu Nr. 388 8. punktā SAMP 4.2.1.6. pirmajai un trešajai atlases kārtai plānotajam finansējumam, par aktualitāti zaudējušiem atzīstami MK noteikumu Nr.388 10. un 12. punkts.
6. Atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027.gadam noteikumu projektā iekļautajām investīcijām piemēroti šādi intervences kodi:
1) intervences kods Nr.124 „Profesionālās izglītības un apmācības un pieaugušo izglītības infrastruktūra” (turpmāk – kods Nr.124) – 30 906 065 euro, tai skaitā kas pārsniedz pasākumam pieejamo ERAF finansējumu;
2) intervences kods Nr.123 „Terciārās izglītības infrastruktūra” (turpmāk – kods Nr.123) - 4 697 377 euro;
3) intervences kods Nr.37. „IKT: cita veida IKT infrastruktūra (tostarp lielapjoma datorresursi/iekārtas, datu centri, sensori un citas bezvadu iekārtas), kas atbilst oglekļa emisiju samazināšanas un energoefektivitātes kritērijiem” (turpmāk – kods Nr.37) - 3 874 981 euro.
Citas darbības pasākuma ietvaros netiek plānotas.
Finansējuma sadalījuma proporcija starp intervences kodiem tiks precizēta pēc IZM kā Eiropas Savienības struktūrfondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes rosinātiem atbilstošiem grozījumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021. – 2027.gadam. Intervences koda Nr. 124 finansējuma sadalījumā ietverts finansējums 73 139 euro apmērā, kas kas pārsniedz SAMP 4.2.1.6. pieejamo ERAF finansējumu.
7. Noteikumu projekts paredz atcelt MK noteikumu Nr. 388 43. punktā ietverto prasību parakstīt apliecinājumu par interešu konflikta neesamību nepieciešamību, ņemot vērā to, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādātā redakcija), kas ir spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, vietā 61.panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros atbilstoši specifiskā atbalsta mērķim finansējuma saņēmējs atlases kārtībā ES fondu dalībniekiem, gala saņēmējiem vai sadarbības partneriem sniedz finansiālu atbalstu (t.s. daudzpakāpju projekti).
[1] Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra rīkojums Nr. 898 "Par Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības iestāžu statusa noteikšanu un to nosaukumiem". Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/337968
[2] Ministru kabineta 2022. gada 21. decembra rīkojums Nr. 950 "Par Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības iestāžu statusa noteikšanu un to nosaukumiem". Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/338254
[3] Metodika papildinošas saimnieciskās darbības ieņēmumu uzraudzības nodrošināšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1.6. pasākuma “Profesionālās izglītības iestāžu un koledžu mācību vide nozarēm aktuālo prasmju apguvei” pirmās, otrās, trešās un ceturtās atlases kārtas projektos (turpmāk – SAMP 4.2.1.6. PSD uzraudzības metodika).
Grozījumi attiecībā uz MK noteikumu Nr.388 14.13. apakšpunktā minēto sadarbības partneri – Rīgas Mākslas un mediju tehnikumu[1], 15.1. un 15.2. apakšpunktā minētajiem finansējuma saņēmējiem – Mākslu izglītības kompetences centru "Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola" un Mākslu izglītības kompetences centru "Nacionālā Mākslu vidusskola"[2] nerada negatīvu ietekmi uz pārējiem SAMP 4.2.1.6. 14. un 17. punktā minētajiem sadarbības partneriem, jo attiecas tikai uz profesionālās izglītības iestādēm ar statusu – mākslu izglītības kompetences centrs.
Atbilstoši noteikumu projektā paredzētajam Sadarbības iestāde nodrošinās arī 14.13. apakšpunktā minētā sadarbības partnera un 15.1. un 15.2. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju infrastruktūrā veikto SAMP 4.2.1.6. investīciju atbilstības uzraudzību visā dzīves ciklā, atbilstoši pašdeklarācijas principam, piemērojot Kultūras ministrijas izstrādāto Komercdarbības atbalsta piemērošanas metodiku kultūrizglītības iestāžu projektiem, kuru pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās aktualizēs (ja nepieciešams) Kultūras ministrija, ietverot 14.13. apakšpunktā minētā sadarbības partnera un 15.1. un 15.2. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju projektus un sasaistot tos ar kultūras nozares valsts atbalsta kritēriju vērtēšanu.
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās Sadarbības iestāde veiks grozījumus ar SAMP 4.2.1.6. pirmās un otrās atlases kārtas projektu finansējuma saņēmējiem noslēgto vienošanos par SAMP 4.2.1.6. projektu īstenošanu 1. pielikumā “Vienošanās vispārējie noteikumi”, ietverot nosacījumus atbilstoši grozījumiem MK noteikumos Nr. 388.
2. Saskaņā ar MK protokollēmuma Nr. 21. 7.4. apakšpunktā noteikto ERAF elastības finansējuma pārdali, par SAMP 4.2.1.6. otrajai atlases kārtai plānoto ERAF elastības finansējumu 1 166 379 euro samazināts 8.2. apakšpunktā otrajai atlases kārtai plānotais ERAF finansējums un par 205 831 euro samazināts valsts budžeta finansējums, un noteikts, ka otrajai atlases kārtai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 8 427 790 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 7 163 621 euro (no tā valsts budžeta finansējums, kas pārsniedz pasākumam pieejamo ERAF finansējumu, – 935 000 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums –1 264 169 euro). Šajā gadījumā grozījumi ar otrās atlases kārtas projektu finansējuma saņēmējiem noslēgtajās vienošanās par SAMP 4.2.1.6. projektu īstenošanu nav nepieciešami, jo, saskaņā ar MK noteikumu Nr.388 10.2. apakšpunktā noteikto, apstiprinātajos otrās atlases kārtas projektu iesniegumos elastības finansējums nav iekļauts.
3. Atbilstoši finansējuma saņēmēja RTIT projekta Nr. 4.2.1.6/4/24/I/003 ietvaros konstatētajai iespējai attiecināt projektā līdz 86 046 euro lielāku augstas gatavības projektu valsts budžeta finansējumu, atbilstoši tiek precizēts MK noteikumu Nr. 388 8.4. apakšpunkts, nosakot, ka ceturtajai atlases kārtai 8.1.3. SAM projektu otrā posma īstenošanai plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 9 705 326 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 8 249 527 euro (no tā valsts budžeta finansējums, kas pārsniedz pasākumam pieejamo ERAF finansējumu, – 4 363 788 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 1 455 799 euro. Sadarbības iestādei jāveic atbilstoši grozījumi RTIT projekta Nr. 4.2.1.6/4/24/I/003 vienošanās par projekta īstenošanu. Ņemot vērā, ka minētais augstas gatavības valsts budžeta finansējuma apmērs, ko plānots papildus attiecināt, ir indikatīvs un sadarbības iestāde vēl veic izmaksu attiecināmības pārbaudi, pēc noslēguma maksājuma pieprasījuma apstiprināšanas SI RTRIT jānosūta vienpusējs paziņojums par projekta attiecināmo izmaksu gala summu.
Minētais palielinājums rada pozitīvu ietekmi uz kopējo SAMP 4.2.1.6. finansējuma apguvi.
Ievērojot iepriekš minēto, atbilstoši tiek precizēta informācija par valsts budžeta finansējumu, kas pārsniedz RTRIT projektam Nr.4.2.1.6/4/24/I/003 pieejamo ERAF finansējumu, faktiski izlietotajām summām 2023., 2024. un 2025. gadā.
| T.sk. Tiek virzīts uz SAMP 4.2.1.6. | ||||
| PII | Ar MK rīkojumu vai no VB piešķirts kopā euro | Kopā euro | Izlietots līdz 2023.gadam euro | Izlietots 2024. un 2025.gadā euro |
| RTRIT | 4 582 230 | 3 807 634 | 1 514 575 | 2 293 059 |
| Piezīmes | 3 721 588 euro (Sākotnēji uz SAMP 4.2.1.6. virzītais finansējums.) + 86 046 euro (Ar noteikumu projektu papildus uz SAMP 4.2.1.6. virzāmais finansējums.) |
1 339 805 euro (Sākotnēji uz SAMP 4.2.1.6. virzītais finansējums 2023.g. ) + 174 770 euro (Mainījās finansējuma sadalījums pa gadiem. No 2023.gadā veiktajiem būvdarbiem bija iespējams attiecināt par 174 770 euro lielāku summu nekā sākotnēji paredzēts.) |
2 381 783 euro (Sākotnēji uz SAMP 4.2.1.6. virzītais finansējums 2024.g.) - 88 724 euro (Precizēta faktiski izlietotā summa un iekļauts arī 2025.gada finansējums. Mainījās finansējuma sadalījums pa gadiem. No 2023.gadā veiktajām izmaksām bija iespējams attiecināt lielāku summu nekā sākotnēji plānots, bet 2024. un 2025. mazāku.) |
|
4. SAMP 4.2.1.6. ietvaros papildus būvnormatīvā LBN 200-21 noteiktajam ir paredzēts īstenot labās prakses darbības, kas īpaši veicina vides piekļūstamību cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. MK noteikumu Nr. 388 28.7. apakšpunkts paredz profesionālās izglītības iestādes infrastruktūras, mācību un koplietošanas vides uzlabošanas, tai skaitā vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanas izmaksas, kā attiecināmas. Lai rastu risinājumu situācijā, kad piekļūstamība ir nodrošināma tikai atsevišķām ēku daļām un tā ir risināma ar atbilstošu iekārtu vai aprīkojuma iegādi, kas nav tieši saistīts ar mācību procesu, un uzstādīšanu, neveicot būvdarbus, ar noteikumu projekta 4. punktu MK noteikumu Nr. 388 28.12. apakšpunkts tiek papildināts ar iekārtu un aprīkojuma iegādes izmaksām, kas, piemēram pacēlāja iegādes gadījumā, sevī ietver arī piegādes un uzstādīšanas izmaksas.
5. Ievērojot iepriekš minēto, kā arī saskaņā ar MK protokollēmuma Nr. 21 10.2. apakšpunktā noteikto par SAMP 4.2.1.6. pirmās un trešās atlases kārtas projektu finansējuma palielināšanu par ERAF elastības finansējumu ne vairāk kā 5 232 799 euro apmērā, tas nozīmē, līdz MK noteikumu Nr. 388 8. punktā SAMP 4.2.1.6. pirmajai un trešajai atlases kārtai plānotajam finansējumam, par aktualitāti zaudējušiem atzīstami MK noteikumu Nr.388 10. un 12. punkts.
6. Atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027.gadam noteikumu projektā iekļautajām investīcijām piemēroti šādi intervences kodi:
1) intervences kods Nr.124 „Profesionālās izglītības un apmācības un pieaugušo izglītības infrastruktūra” (turpmāk – kods Nr.124) – 30 906 065 euro, tai skaitā kas pārsniedz pasākumam pieejamo ERAF finansējumu;
2) intervences kods Nr.123 „Terciārās izglītības infrastruktūra” (turpmāk – kods Nr.123) - 4 697 377 euro;
3) intervences kods Nr.37. „IKT: cita veida IKT infrastruktūra (tostarp lielapjoma datorresursi/iekārtas, datu centri, sensori un citas bezvadu iekārtas), kas atbilst oglekļa emisiju samazināšanas un energoefektivitātes kritērijiem” (turpmāk – kods Nr.37) - 3 874 981 euro.
Citas darbības pasākuma ietvaros netiek plānotas.
Finansējuma sadalījuma proporcija starp intervences kodiem tiks precizēta pēc IZM kā Eiropas Savienības struktūrfondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes rosinātiem atbilstošiem grozījumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021. – 2027.gadam. Intervences koda Nr. 124 finansējuma sadalījumā ietverts finansējums 73 139 euro apmērā, kas kas pārsniedz SAMP 4.2.1.6. pieejamo ERAF finansējumu.
7. Noteikumu projekts paredz atcelt MK noteikumu Nr. 388 43. punktā ietverto prasību parakstīt apliecinājumu par interešu konflikta neesamību nepieciešamību, ņemot vērā to, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādātā redakcija), kas ir spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, vietā 61.panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros atbilstoši specifiskā atbalsta mērķim finansējuma saņēmējs atlases kārtībā ES fondu dalībniekiem, gala saņēmējiem vai sadarbības partneriem sniedz finansiālu atbalstu (t.s. daudzpakāpju projekti).
[1] Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra rīkojums Nr. 898 "Par Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības iestāžu statusa noteikšanu un to nosaukumiem". Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/337968
[2] Ministru kabineta 2022. gada 21. decembra rīkojums Nr. 950 "Par Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības iestāžu statusa noteikšanu un to nosaukumiem". Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/338254
[3] Metodika papildinošas saimnieciskās darbības ieņēmumu uzraudzības nodrošināšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1.6. pasākuma “Profesionālās izglītības iestāžu un koledžu mācību vide nozarēm aktuālo prasmju apguvei” pirmās, otrās, trešās un ceturtās atlases kārtas projektos (turpmāk – SAMP 4.2.1.6. PSD uzraudzības metodika).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Nav nepieciešams
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Nav nepie
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Kultūras ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Nav nepieciešams
6.4. Cita informācija
Nav nepieciešams
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
Nav nepieciešams
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
Nav nepieciešams
Pielikumi
