Anotācija

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
25-TA-1636: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 26. oktobra noteikumos Nr. 720 "Kultūras pieminekļu uzskaites, aizsardzības, izmantošanas un restaurācijas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots pēc Kultūras ministrijas un Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes (turpmāk – Pārvalde) iniciatīvas, lai Ministru kabineta 2021.gada 26.oktobra noteikumos Nr.720 "Kultūras pieminekļu uzskaites, aizsardzības, izmantošanas un restaurācijas noteikumi" (turpmāk – Noteikumi) paredzētu gadījumus, kad nav nepieciešams saņemt Pārvaldes saskaņojumu darbībām kultūras pieminekļu aizsardzības zonā, un tādējādi atvieglotu administratīvās procedūras pašvaldībām un privātpersonām.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz Noteikumos noregulēt gadījumus, kad nav nepieciešams saņemt Pārvaldes saskaņojumu darbībām kultūras pieminekļu aizsardzības zonā.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2026.
Pamatojums
Projekta spēkā stāšanās termiņš noteikts 2026.gada 1.janvāris, lai nodrošinātu tiesisko noteiktību un jaunā kārtība stātos spēkā ar kalendārā gada sākumu, kā arī, lai Pārvaldei būtu pietiekams laiks, lai par izmaiņām pienācīgi informētu pašvaldības un būvniecību ierosinātājus (komersantus un privātpersonas).

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Noteikumi nosaka kultūras pieminekļu aizsardzības, izmantošanas un restaurācijas kārtību, tai skaitā darbības, kuras atļauts veikt, tikai saņemot Pārvaldes atļauju. Gadījumi, kad atļauts veikt darbības bez Pārvaldes atļaujas, noteikti Noteikumu 36.punktā. Noteikumu 36.punkta redakcija ir vispārēja un vēsturiska, kas nerisina jauno tehnoloģiju ienākšanas pilsētvidē jautājumus. Pilsētvidē tiek veidoti tīklu un transporta infrastruktūras objekti, transportlīdzekļu uzlādes stacijas, elektrības sadales skapji un citi infrastruktūras objekti, kuru izveide nepieciešama mūsdienīgu risinājumu un pakalpojumu nodrošināšanai. Saskaņā ar Noteikumiem visu infrastruktūras objektu izveide kultūras pieminekļu aizsardzības zonā ir saskaņojama Pārvaldē. Šāds normatīvais regulējums nav komersantiem un būvniecības  projektu izstrādātājiem, kā arī pašvaldībām atbalstošs, jo būtiski palielina infrastruktūras objekta izveides ilgumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu 36.punkts nosaka, ka Pārvaldes atļauja nav nepieciešama, ja netiek skarts nekustama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā esošo būvju un ainavas elementu ārējais veidols vai reljefs. Par citiem gadījumiem, kad nav nepieciešama Pārvaldes atļauja, Pārvalde pieņem lēmumu un par to informē pašvaldības, kā arī publicē paziņojumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un Pārvaldes tīmekļvietnē. Kopš Noteikumu spēkā stāšanās, praksē piemērojot Noteikumus, ir konstatēti gadījumi, kas procentuāli veido lielu būvniecības ieceru skaitu, bet pēc būtības neskar kultūras pieminekļu aizsardzību un saglabāšanu ilgtermiņā.

Saskaņā ar Kultūras ministrijas iecerēm administratīvā sloga samazināšanai un darbības efektivitātes uzlabošanai kultūras pieminekļu saglabāšanas jomā Pārvaldei bija nepieciešams pārskatīt būvniecības ieceru saskaņošanas procesus. Pārvalde ir secinājusi, ka tīklu un transporta infrastruktūras objekti, transportlīdzekļu uzlādes stacijas, elektrības sadales skapji un citi infrastruktūras objekti šobrīd veido ievērojamu būvniecības ieceru skaitu, kuri tiek sniegti Pārvaldē, lai saņemtu atļaujas un saskaņojumu. Salīdzinoši nelielajām infrastruktūras objektu būvniecības iecerēm ir noteikts nesamērīgs administratīvais slogs, jo jāsaņem Pārvaldes atļauja un saskaņojums. Šādi objekti būtu izvietojami, saņemot atļauju no attiecīgās pašvaldības būvvaldes, ja tie neietekmē kultūras pieminekļu aizsardzību un saglabāšanu. Izsniedzot pašvaldības atļauju, jāņem vērā no normatīviem aktiem izrietošie nekustamo kultūras pieminekļu aizsardzības zonu uzturēšanas režīmi.

Kopš Noteikumu spēkā stāšanās, praksē piemērojot Noteikumus, ir konstatēti gadījumi, kas procentuāli veido būtisku daļu no kopējā būvniecības ieceru skaita, bet pēc būtības neskar valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu aizsardzību un saglabāšanu ilgtermiņā. 2024.gadā vidēji mēnesī Pārvaldē saņemti 70–90 būvniecības ieceru pieteikumi, kuros skartie objekti nosaukumos ietver tādus atslēgvārdus kā "elektroapgāde", "tīkli", "sakari", "kanalizācija", "pievads", "kabelis", "gāze" u.tml. No šiem, aptuveni 30–40 ieceres mēnesī attiecās uz objektiem valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu aizsardzības zonās. Šādu pieteikumu izskatīšana Pārvaldei prasa ievērojamu administratīvo resursu patēriņu – viena projekta izvērtēšana var aizņemt no 0,5 līdz 2 stundām, atļaujas sagatavošana līdz 30 minūtēm, papildus laiks nepieciešams arī iesniegumu reģistrācijai un nosūtīšanai. Šāda prakse rada nesamērīgu administratīvo slogu, īpaši ņemot vērā, ka šie nelielie infrastruktūras objekti bieži vien neietekmē valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu saglabāšanu ilgtermiņā.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, lai atvieglotu administratīvās procedūras pašvaldībām un privātpersonām, Noteikumos nepieciešams noteikt darbību un būvniecības ieceru veidus, kuru realizācijai nav nepieciešama Pārvaldes atļauja, tai skaitā saskaņojums. Projekts nosaka gadījumus, kad nav nepieciešams Pārvaldes saskaņojums kultūras pieminekļu aizsardzības zonā veicamām darbībām.

Projekta 1.1.apakšpunkts paredz Noteikumu 36.punktu izteikt jaunā redakcijā, nosakot, ka Pārvaldes atļauja nav nepieciešama šādos gadījumos:
1) ja netiek skarts nekustama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā esošo kultūrvēsturisko būvju un ainavas elementu ārējais veidols vai reljefs, netiek pasliktināta vai ierobežota kultūras pieminekļa vizuālā uztveramība un nozīmīgas skatu perspektīvas uz kultūras pieminekli;
2) ja tiek veikta inženierkomunikāciju tīklu (elektrības, telekomunikāciju, ūdens, kanalizācijas u.c.) atjaunošana, pārbūve vai ierīkošana, transporta infrastruktūras objektu atjaunošana vai pārbūve, ar inženiertīkliem saistīto elementu ierīkošana un tiek ievēroti Noteikumu 36.1.apakšpunkta nosacījumi;
3) ja tiek ierīkotas transportlīdzekļu uzlādes stacijas, elektrības sadales skapji, uzstādīti pasta pakalpojumu vai cita veida pakomāti un citi ar pakalpojumu sniegšanu saistīti pārvietojami automāti un ierīces bez pamatu izveides, vizuālas reklāmas un stendi. 

Tādējādi Projektā paredzēti jauno tehnoloģiju infrastruktūras objekti pilsētvidē, kuriem saskaņošanas ar Pārvaldi nepieciešamība kultūras pieminekļu aizsardzības zonās tiek atcelta. Projektā ietvertais regulējums paātrinās inženierkomunikāciju tīklu un transporta infrastruktūras objektu atjaunošanu, pārbūvi vai ierīkošanu, ar inženiertīkliem saistīto elementu ierīkošanu, transportlīdzekļu uzlādes staciju un elektrības sadales skapju izveidi, kā arī pasta pakalpojumu vai cita veida pakomātu un citu ar pakalpojumu sniegšanu saistītos pārvietojamo automātu un ierīču bez pamatu izveides, vizuālas reklāmas un stendu uzstādīšanu, kurus drīkstēs izveidot atbilstoši pašvaldību teritoriālajiem plānojumiem, detālplānojumiem, saņemot attiecīgās pašvaldības būvvaldes atļauju.

Ja arheoloģiskā pieminekļa aizsardzības zonā inženierkomunikāciju tīklu ierīkošanas laikā tiek konstatēts arheoloģiskais kultūrslānis vai citas kultūrvēsturiskas vērtības, par to nekavējoties jāziņo Pārvaldei.

Lai nodrošinātu Pārvaldes iespējas reaģēt un noteikt papildu gadījumus, kuros nebūs nepieciešams saņemt Pārvaldes saskaņojumu un atļauju, Projekta 1.2.apakšpunkts paredz Noteikumos saglabāt esošo regulējumu, kas paredz, ka par citiem neminētiem gadījumiem, kad nav nepieciešama Pārvaldes atļauja, Pārvalde pieņem lēmumu un par to informē attiecīgo pašvaldību, kā arī publicē paziņojumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un Pārvaldes tīmekļvietnē. Pārvalde saglabā iespēju noteikt papildu gadījumus, kuros nebūs nepieciešama atļauja vai saskaņojums, pamatojoties uz praktisko pieredzi un esošo būvniecības un infrastruktūras attīstību. Šādas izmaiņas var tikt pieņemtas pēc vajadzības, lai nodrošinātu administratīvā sloga samazināšanu un atbalstītu mūsdienīgu risinājumu ieviešanu, vienlaikus saglabājot kultūras pieminekļu aizsardzību un saglabāšanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • būvniecības ierosinātāji
Ietekmes apraksts
Samazināts administratīvais slogs, nosakot konkrētu būvniecības un darbību uzskaitījumu, kas veicams kultūras pieminekļu aizsardzības zonā ar attiecīgās pašvaldības būvvaldes atļauju.
Juridiskās personas
  • būvkomersanti
  • citi komersanti
Ietekmes apraksts
Samazināts administratīvais slogs, nosakot konkrētu būvniecības un darbību uzskaitījumu, kas veicams kultūras pieminekļu aizsardzības zonā ar attiecīgās pašvaldības būvvaldes atļauju.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
būvkomersanti
samazinās
Vērtības nozīme:
11,38
Atbilstoši CSP 2024.gada datiem vidējā bruto darba samaksa stundā Latvijā
1,00
Vidējais laiks iesnieguma sagatavošanai, iesniegšanai un saskaņošanas procedūrai, kas tiek ietaupīts
1
Modelēts viens komersants, uz kuru attiecas izmaiņas, jo nav pieejama precīza statistika par komersantu skaitu 2026.gadā, kuriem nebūs nepieciešams saņemt Pārvaldes saskaņojumu
1
Viena tipveida situācija gadā (inženierkomunikāciju vai infrastruktūras objekta saskaņošanai)
-11,38
Samazināts administratīvais slogs nelieliem infrastruktūras projektiem, jo vairs nav nepieciešama Pārvaldes saskaņošana. Atbilstoši Noteikumu 36.punktam šobrīd nepieciešams iesniegt iesniegumu Pārvaldei saskaņošanai. Projekta pieņemšanas rezultātā šī prasība tiek atcelta, tādējādi ietaupot komersantu laiku.
citi komersanti
Kopā
-11,38

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Patērētais laiks - stundās
Aprēķinu skaidrojums
būvniecības ierosinātāji
samazinās
Vērtības nozīme:
1,00
Vidējais laiks iesnieguma sagatavošanai, iesniegšanai un saskaņošanas procedūrai, kas tiek ietaupīts
1
Modelēts viens būvniecības ierosinātājs (fiziskā persona), uz kuru attiecas izmaiņas, jo nav pieejama precīza statistika par būvniecības ierosinātāju (fizisko personu) skaitu 2026.gadā, kuriem nebūs nepieciešams saņemt Pārvaldes saskaņojumu
1
Viena darbība valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa aizsardzības zonā gadā (piemēram, uzlādes stacijas izbūve)
-1,00
Samazināta administratīvā laika patēriņa nepieciešamība saistībā ar saskaņošanas procesu. Atbilstoši Noteikumu 36.punktam šobrīd fiziskajai personai būvniecības ieceres realizēšanai valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa aizsardzības zonā ir jāiesniedz iesniegums Pārvaldei. Projekta pieņemšanas rezultātā šī prasība tiek atcelta, tādējādi samazinot administratīvo slogu.
Kopā
-1,00
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme vai dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izdevumi - euro
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Izlietotie naudas līdzekļi - euro
Aprēķinu skaidrojums
būvniecības ierosinātāji
samazinās
Vērtības nozīme:
11,38
Vidējā stundas likme atbilstoši CSP datiem par 2024.gadu: 11,38 euro
1
Modelēts viens būvniecības ierosinātājs (fiziskā persona), uz kuru attiecas izmaiņas, jo nav pieejama precīza statistika par būvniecības ierosinātāju (fizisko personu) skaitu 2026.gadā, kuriem nebūs nepieciešams saņemt Pārvaldes saskaņojumu
1
Izmaiņas attiecas uz vienu reizi gadā
-11,38
Samazinās izmaksas, jo vairs nav nepieciešams Pārvaldes saskaņojums nelieliem objektiem. Atbilstoši Noteikumu 36.punktam šobrīd fiziskajai personai būvniecības ieceres realizēšanai valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa aizsardzības zonā ir jāiesniedz iesniegums Pārvaldei. Projekta pieņemšanas rezultātā šī prasība tiek atcelta, tādējādi samazinot administratīvo slogu.
Kopā
-11,38

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Konsultatīvā padome
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Projekts apspriests Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes 2025.gada 2.jūlija sēdē, klātesot pārstāvjiem no Latvijas Arhitektu savienības, Rīgas valstspilsētas pašvaldības, Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas Latvijas Nacionālās komisijas, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes 2025.gada 2.jūlija sēdē tika pausts atbalsts Projektā ietvertajam regulējumam. Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes 2025.gada 2.jūlija sēdes protokols pieejams Pārvaldes tīmekļvietnē: https://www.nkmp.gov.lv/lv/rigas-vesturiska-centra-saglabasanas-un-attistibas-padomes-sezu-protokoli-0.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VSIA "Latvijas Vēstnesis"
  • Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde
  • pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
VSIA "Latvijas Vēstnesis"
neietekmē
Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde
palielinās
Vērtības nozīme:
11,38
Vidējā stundas likme atbilstoši CSP datiem par 2024.gadu: 11,38 euro.
1,00
Modelēts 1 stunda visām administratīvā sloga darbībām.
1
Viena institūcija, uz kuru attiecas izmaiņas.
1
Izmaiņas ietekmē vienu reizi gadā. Tā kā nav pieejama precīza statistika par šo pienākumu ietekmi 2026.gadā, aprēķins balstīts uz vienas tipveida situācijas modelējumu.
11,38
Palielinās administratīvā laika patēriņš, jo Pārvaldei tiek ieviests jauns informācijas sniegšanas pienākums. Tas nozīmē papildu dokumentu sagatavošanu un iesniegšanu, kā rezultātā palielinās administratīvais laika patēriņš. Lai nodrošinātu Pārvaldes iespējas reaģēt un noteikt gadījumus, kuros nav nepieciešama saskaņošana, Noteikumu 36.1 punkts paredz noteikt tiesisko regulējumu, kas ļauj Pārvaldei pieņemt lēmumus par citiem Noteikumu 36.punktā neminētiem gadījumiem, kad Pārvaldes atļauja nav nepieciešama, informējot attiecīgo pašvaldību, kā arī publicējot paziņojumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un Pārvaldes tīmekļvietnē.
pašvaldības
samazinās
Vērtības nozīme:
11,38
Vidējā stundas likme atbilstoši CSP datiem par 2024.gadu: 11,38 euro.
1,00
Vidējais laiks iesnieguma sagatavošanai, iesniegšanai un saskaņošanas procedūrai, kas tiek ietaupīts.
1
Modelēta viena pašvaldība, uz kuru attiecas izmaiņas, jo nav pieejama precīza statistika par pašvaldību skaitu 2026.gadā, kurām nebūs nepieciešams saņemt Pārvaldes saskaņojumu.
1
Izmaiņas ietekmē vienu reizi gadā.
-11,38
Samazinās administratīvās izmaksas, jo samazinās nepieciešamība pēc Pārvaldes saskaņojuma nelieliem objektiem. Atbilstoši Noteikumu 36.punktam šobrīd nepieciešams iesniegt iesniegumu Pārvaldei saskaņošanai. Projekta pieņemšanas rezultātā šī prasība tiek atcelta, tādējādi samazinot administratīvo slogu.
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Paredzēti gadījumi, kad nav nepieciešams saņemt Pārvaldes saskaņojumu darbībām valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu aizsardzības zonā, un tādējādi atvieglotu administratīvās procedūras pašvaldībām un privātpersonām.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Projekts paredz Noteikumos noregulēt gadījumus, kad nav nepieciešams saņemt Pārvaldes saskaņojumu darbībām kultūras pieminekļu aizsardzības zonā.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektā ietvertais regulējums paātrinās inženierkomunikāciju tīklu un transporta infrastruktūras objektu atjaunošanu, pārbūvi vai ierīkošanu, ar inženiertīkliem saistīto elementu ierīkošanu, transportlīdzekļu uzlādes staciju un elektrības sadales skapju izveidi, kā arī pasta pakalpojumu vai cita veida pakomātu un citu ar pakalpojumu sniegšanu saistīto pārvietojamo automātu un ierīču bez pamatu izveides, vizuālas reklāmas un stendu uzstādīšanu, kurus drīkstēs izveidot atbilstoši pašvaldību teritoriālajiem plānojumiem, detālplānojumiem, saņemot attiecīgas pašvaldības būvvaldes atļauju.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi