Anotācija (ex-ante)

23-TA-640: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Sadarbības memorandu par valstu frankofonajām iniciatīvām (2023.–2026. gadam)" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts ir sagatavots, pamatojoties uz Ministru kabineta 2022. gada 29. novembra sēdes protokollēmuma (prot.  Nr. 61 28.§) “Informatīvais ziņojums "Par daudzgadīgu franču valodas apmācības programmu Latvijas valsts budžeta iestādēs laikposmā no 2023. gada līdz 2026. gadam" 2, 3. un 6. punktu,  saskaņā ar kuriem Ministru kabinets ir konceptuāli atbalstījis Starptautiskās Frankofonijas organizācijas (turpmāk - SFO) līdzfinansētās daudzgadīgās franču valodas apmācību programmas īstenošanu un administrēšanu laikposmā no 2023. līdz 2026. gadam, tādējādi nodrošinot valsts budžeta iestāžu darbinieku izglītības un profesionālās kvalifikācijas paaugstināšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta "Par Sadarbības memorandu par valstu frankofonajām iniciatīvām (2023.–2026. gadam)" (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir:
- nodrošināt valsts budžeta iestādēs nodarbinātajiem franču valodas apmācības kā profesionālās pilnveides iespēju laikposmā no 2023. gada līdz 2026. gadam;
- sniegt ieguldījumu augsti kvalificēta un profesionāla valsts budžeta iestāžu personāla attīstībā;
- izmantot iespēju piesaistīt ārvalstu līdzfinansējumu Latvijas valsts pārvaldes kapacitātes paaugstināšanā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Latvija ir SFO novērotājvalsts kopš 2008. gada. Šis statuss nodrošina Latvijas un SFO valstu sadarbību gan divpusējā, gan daudzpusējā formātā. 2006. gadā Bukarestē Frankofonijas dalībvalstis uzņēmās saistības, kas fiksētas "Vade-mecum par franču valodas lietošanu starptautiskajās organizācijās". Valstis uzņemtās saistības apliecinājušas vairākkārt, tostarp 37. Frankofonijas ministru konferenes ietvaros, kas norisinājās 2020. gada 24.-25. novembrī.
Daļa no saistībām, ko Latvija ir uzņēmusies kā SFO novērotājvalsts, ir franču valodas apguve un tās pielietojuma veicināšana valsts pārvaldē. Šo saistību izpilde ilggadēji nodrošināta vairāku secīgu ar SFO noslēgtu Sadarbības memorandu ietvaros: 2011. gada 16. septembrī parakstītā Latvijas Republikas valdības, SFO, Francijas Republikas valdības, Luksemburgas Lielhercogistes un Beļģijas franču kopienas divpusējā Memoranda par daudzgadīgu franču valodas apmācības programmu Latvijas valsts pārvaldes iestādēs, 2015. gada 10. oktobrī parakstītā Latvijas Republikas valdības, SFO, Albānijas Republikas valdības, Armēnijas Republikas valdības, Ēģiptes Arābu Republikas valdības, Grieķijas Republikas valdības, Horvātijas Republikas valdības, Lietuvas Republikas valdības, Rumānijas valdības, Slovēnijas Republikas valdības un Ungārijas divpusējā Sadarbības memoranda par valsts frankofono iniciatīvu (2015.-2018. gadam) programmas “Franču valoda starptautiskajās attiecībās” ietvaros un 2019. gada 26. jūlijā parakstītā Latvijas Republikas un SFO divpusējā Sadarbības memoranda par valstu un iestāžu frankofonajām iniciatīvām (2019.–2022. gadam) ietvaros. 2022. gada 31. decembrī noslēdzās iepriekšējā Sadarbības memoranda darbības termiņš, un šobrīd Latvija nesaņem SFO līdzfinansējumu šo saistību - franču valodas apguves un pielietojuma valsts pārvaldē veicināšanai – izpildei.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Viens no mērķiem, kas izriet no Nacionālā attīstības plāna 2021.–2027. gadam un OECD Padomes 2019. gada 17. janvāra Rekomendācijām par valsts dienesta līderību un kapacitāti, ir nākamajos septiņos gados panākt dzīves kvalitātes uzlabošanos Latvijas sabiedrībā ar gudras, uz vērtībām balstītas un efektīvas pārvaldības atbalstu visos publiskās pārvaldes procesos, par galveno izvirzot cilvēka vajadzības un valsts proaktīvu rīcību, ko iespējams sasniegt, nodrošinot cilvēkresursu kapacitātes stiprināšanu un prasmju attīstību, tādējādi veicinot publiskās pārvaldes darbības izcilību. Viens no instrumentiem valsts pārvaldes personāla administratīvās kapacitātes celšanai ir valodu apmācības.
Viena no izplatītākajām valodām Eiropas Savienības un starptautiskajās organizācijās ir franču valoda, kuras prasmes ir īpaši aktuālas Latvijas valsts budžeta iestādēs nodarbinātajiem, kuri darbojas ar dažādu nozaru jautājumiem, taču kurus vieno darba pienākumu saistība ar starptautiskiem jautājumiem un nepieciešamība pēc franču valodas izmantošanas darbā, piemēram, komunicējot ar sadarbības partneriem ES un starptautiskās organizācijās, pārstāvot Latviju šajās organizācijās, strādājot ar dokumentiem franču valodā u.c. No divpusējo attiecību viedokļa, franču valodas zināšanas ļauj tiešāk uzrunāt citas valstis un sadarboties kopējo interešu jautājumos. Franču valodas kā otras izplatītākās darba valodas Eiropas Savienībā apguve valsts pārvaldē nodarbinātajiem ieņem aizvien būtiskāku lomu, lai Latvijas pārstāvji, ierēdņi un diplomāti varētu nepastarpināti paust savu viedokli gan formālās, gan neformālās sarunās Eiropas Savienības institūcijās un starptautiskajā vidē kopumā, pārstāvot valsts intereses un veicinot tās atpazīstamību, izaugsmi un konkurētspēju. Pašlaik valsts budžeta iestādēs nodarbinātajiem netiek piedāvātas centralizētas franču valodas apmācības.
2022. gada 31. decembrī noslēdzās Latvijas Republikas un SFO parakstītā divpusējā Sadarbības memoranda par valstu un iestāžu frankofonajām iniciatīvām (2019.–2022. gadam) (apstiprināts ar Ministru kabineta 2019. gada 16. jūlija noteikumiem Nr. 329 "Par Sadarbības memorandu par valstu un iestāžu frankofonajām iniciatīvām (2019.–2022. gadam)") darbības termiņš, līdz ar to pašlaik Latvija nesaņem SFO līdzfinansējumu, lai pildītu savas kā SFO novērotājvalsts uzņemtās saistības veicināt franču valodas apguvi un pielietojumu valsts pārvaldē.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai stiprinātu Latvijas valsts budžeta iestāžu kapacitāti, īstenojot franču valodas apmācības programmu un piesaistot starptautiska donora – SFO – finansējumu līdz 50 % apmērā no programmas kopējā gada mācību aktivitāšu budžeta. Tādējādi tiktu turpināts paplašināt frankofono Latvijas valsts pārvaldē nodarbināto bāzi, vienlaikus veicinot valsts pārvaldes atvērtību Frankofonijai un daudzvalodībai.
Franču valodas apmācības programma ietver ekstensīvos franču valodas mācību ciklus grupās (A1.1 – C1.1 līmenim), mācību seminārus ar starptautiskiem lektoriem, individuālās nodarbības, sarunvalodas un terminoloģijas kursus, kā arī iespēju iegūt starptautiski atzītu diplomu par profesionālās franču valodas prasmēm, stiprinot franču valodas kā vienas no izplatītākajām Eiropas Savienības valodām lomu Latvijas valsts budžeta iestāžu lietišķajā komunikācijā Eiropas, starptautiskajā un reģionālajā mērogā. 2023.–2026. gada periodā plānots apmācīt apmēram 100 unikālos dalībniekus – valsts budžeta iestādēs nodarbinātos, sagatavojot darbam ar starptautiskiem jautājumiem franču valodā: attīstot ne tikai dalībnieku franču valodas prasmes, bet arī zināšanas dažādos starptautiskajās attiecībās aktuālos tematos, piemēram, drošībā, enerģētikā, ekonomikā, inovācijās, pilsoniskās sabiedrības jautājumos, un nepieciešamās prasmes efektīvam darbam valsts pārvaldē – sarunu vešana, prezentācijas prasmes, lietišķā sarakste, argumentācija, starpkultūru komunikācija, vadības prasmes. Detalizēts SFO līdzfinansētās franču valodas apmācību programmas valsts budžeta iestādēs nodarbinātajiem sasniedzamo mērķu izklāsts un pamatojums tika ietverts 2022. gada 29. novembra Ministru kabineta sēdes informatīvajā ziņojumā "Par daudzgadīgu franču valodas apmācības programmu Latvijas valsts budžeta iestādēs laikposmā no 2023. gada līdz 2026. gadam".
Parakstot memorandu, partnervalstis apņemas arī veicināt daudzvalodību valsts pārvaldē, ieviešot franču valodu kā vienu no valodām, kas iekļautas konkursa prasībās pieņemšanai darbā diplomātiskajā dienestā, kā arī piešķirot diplomātiem un ierēdņiem iespēju apgūt franču valodu bez pārtraukuma un atzīstot franču valodas zināšanas par vienu no diplomātu un ierēdņu karjeras izaugsmes kritērijiem.
Par katru Sadarbības memoranda īstenošanas gadu starp SFO un Valsts administrācijas skolu tiks slēgts Saprašanās memorands, kurā būs noteikts SFO līdzfinansējuma apjoms Ikgadējā mācību plāna īstenošanai un līdzfinansējuma saņemšanas nosacījumi. Saprašanās memorandā būs noteikts arī domstarpību risināšanas mehānisms - domstarpības tiks risinātas sarunu ceļā; ja neizdosies rast vienošanos 30 dienu laikā, domstarpības tiks risinātas citā abām pusēm pieņemamā veidā.
2022. gada 14. septembrī SFO apstiprināja Latvijas frankofonās iniciatīvas projektu, kurā izvirzītas valsts prioritātes un identificēti praktiskās darbības virzieni frankofono vērtību nostiprināšanai un ieviešanai nacionālā līmenī. Tādējādi Latvijas valsts ir to SFO novērotājvalstu vidū, kurām konkursa kārtībā piešķirtas tiesības parakstīt memorandu un īstenot franču valodas apmācību programmu, veicot valsts budžeta iestādēs nodarbināto profesionālo pilnveidi un paaugstinot viņu konkurētspēju starptautisko un diplomātisko attiecību jomā, kurā nepieciešamas svešvalodu zināšanas.
Memorands paredz, ka novērotājvalstīm savas franču valodas apmācības programmas aktivitātes jāfinansē vismaz 50 % apmērā, līdz ar to franču valodas apmācību pilnvērtīgai norisei memoranda ietvaros 2023.–2026. gadā ir nepieciešams valsts budžeta līdzfinansējums. Ņemot vērā, ka SFO sniegtais līdzfinansējums franču valodas apmācību norisei ir atbilstošs Likumā par budžetu un finanšu vadību iekļautajai ārvalstu finanšu palīdzības definīcijai, tad valsts budžeta līdzfinansējuma daļu apmācību programmas īstenošanai 2023.–2026. gadā 470 453 euro apmērā (attiecīgi 100 129 euro 2023. gadā, 115 770 euro 2024. gadā, 127 614 euro 2025. gadā un 126 940 euro 2026. gadā) ir paredzēts pieprasīt Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas " noteiktajā kārtībā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
Memoranda saistību izpildē iesaistītās puses: SFO franču valodas apmācības programmas nacionālā koordinatora funkcijas pilda Valsts kanceleja (turpmāk – VK), mācību praktisko norisi nodrošina Valsts administrācijas skola (turpmāk – VAS) sadarbībā ar publiskā iepirkuma procedūras ietvaros izvēlētu mācību pakalpojumu sniedzēju.
Valsts kanceleja virza noteikumu projektu izskatīšanai Ministru kabinetā, lai nodrošinātu SFO izstrādātā Sadarbības memoranda par valstu frankofonajām iniciatīvām (2023.–2026. gadam) (turpmāk – memorands) parakstīšanu, kā arī lai nodrošinātu SFO apstiprinātajā Latvijas frankofonās iniciatīvas projektā iekļauto saistību izpildi un franču valodas mācību procesa organizēšanu valsts budžeta iestādēs nodarbinātajiem laikposmā sākot no 2023. gada līdz 2026. gadam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Neparakstot Sadarbības memorandu, Latvija zaudē iespēju saņemt SFO līdzfinansējumu un valsts budžeta iestādēs strādājošiem netiek īstenota franču valodas apmācību programma.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
46 388
0
55 755
0
58 505
55 755
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
46 388
0
55 755
0
58 505
55 755
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
100 129
0
115 770
0
127 614
126 940
2.1. valsts pamatbudžets
0
100 129
0
115 770
0
127 614
126 940
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-53 741
0
-60 015
0
-69 109
-71 185
3.1. valsts pamatbudžets
0
-53 741
0
-60 015
0
-69 109
-71 185
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-53 741
-60 015
-69 109
-71 185
5.1. valsts pamatbudžets
-53 741
-60 015
-69 109
-71 185
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ieņēmumi: SFO līdzfinansējums 2023. gadā 46 388 euro apmērā un 2024. gadā 55 755 euro apmērā, 2025. gadā 58 505 euro apmērā un 2026. gadā 55 755 euro apmērā tiks plānots kā ārvalstu finanšu palīdzības ieņēmumi. SFO līdzfinansējums paredzēts tikai mācību aktivitāšu (preces un pakalpojumi) izdevumu segšanai 50% apmērā.

Izdevumi: nepieciešamais Latvijas finansējums 2023., 2024., 2025. un 2026. gadā izdevumi kopā 470 453 euro jeb 100 129 euro 2023. gadā, 115 770 euro 2024. gadā, 127 614 euro 2025. gadā un 126 940 euro 2026. gadā, no tiem:
1) atlīdzība 1,5 amata vietām esošo štata vietu ietvaros (nacionālais koordinators VK un asistents VAS):
2023. gadā 51 240 euro, t.sk. 34 852 euro pilnai slodzei nacionālajam koordinatoram (VK) un 16 388 euro pusslodzei programmas organizatoriskajam asistentam (VAS);
2024. gadā 57 516 euro, t.sk. 39 116 euro pilnai slodzei nacionālajam koordinatoram (VK) un 18 400 euro pusslodzei programmas organizatoriskajam asistentam (VAS);
2025. gadā 66 609 euro, t.sk. 47 106 euro pilnai slodzei nacionālajam koordinatoram (VK) un  19 503 euro pusslodzei programmas organizatoriskajam asistentam (VAS);
2026. gadā 68 685 euro, t.sk. 48 571 euro pilnai slodzei nacionālajam koordinatoram (VK) un 20 114 euro pusslodzei programmas organizatoriskajam asistentam (VAS).

2) 50% no mācību izmaksām (preces un pakalpojumi):
2023. gadā 46 388 euro, tai skaitā grupu nodarbības 34 581 euro, sarunvalodas kursi 1 311 euro, individuālās nodarbības 3 680 euro, tematiskais seminārs 1 250 euro, terminoloģijas kurss 368 euro, DFP eksāmena organizēšana 5 198 euro;
2024. gadā 55 755 euro, tai skaitā grupu nodarbības 43 362 euro, sarunvalodas kursi 1 663 euro, individuālās nodarbības 3 680 euro, tematiskais seminārs 1 250 euro, terminoloģijas kurss 602 euro, DFP eksāmena organizēšana 5 198 euro;
2025. gadā 58 505 euro, tai skaitā grupu nodarbības 43 362 euro, sarunvalodas kursi 1 663 euro, individuālās nodarbības 3 680 euro, starptautiskais seminārs 4 000 euro, terminoloģijas kurss 602 euro, DFP eksāmena organizēšana 5 198 euro;
2026. gadā 55 755 euro, tai skaitā grupu nodarbības 43 362 euro, sarunvalodas kursi 1 663 euro, individuālās nodarbības 3 680 euro, tematiskais seminārs 1 250 euro, terminoloģijas kurss 602 euro, DFP eksāmena organizēšana 5 198 euro.

3) citi izdevumi iestādes sabiedrisko attiecību īstenošanai 2023.-2026. gadā 2 500 euro katru gadu, t.sk. katru gadu 1 000 euro/gadā sabiedrisko attiecību un tematisko pasākumu organizēšanai un 1 500 euro/gadā Latvijas pārstāvju reprezentācijas nodrošināšanai SFO sanāksmēs izdevumiem.

Latvijas finansējumu 470 453 euro apmērā veido:
Latvijas līdzfinansējums 50 % apmērā precēm un pakalpojumiem  2023. gadā 46 388 euro, 2024. gadā 55 755 euro, 2025. gadā 58 505 euro un 2026. gadā 55 755 euro.
Latvijas finansējums 100% apmērā programmas administrēšanas vajadzībām, t.sk.atlīdzībai 2023. gadā 51 240 euro, 2024. gadā 57 516 euro; 2025. gadā 66 609 euro; 2026. gadā 68 685 euro; un sabiedriskajām attiecībām 2023.-2026. gadā 2 500 euro katru gadu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 29. novembra sēdē (prot. Nr.61 28.§) pieņemtajam informatīvajam ziņojumam “Par daudzgadīgu franču valodas apmācības programmu Latvijas valsts budžeta iestādēs laikposmā no 2023. gada līdz 2026. gadam” Valsts kancelejai ir atļauts uzņemties papildu valsts budžeta ilgtermiņa saistības norādītajā apmērā 2023.-2026.gadam franču valodas daudzgadīgās apmācības programmas īstenošanai un administrēšanai. Latvijas finansējums normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks pieprasīts no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts kanceleja
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Memorands ir turpinājums kopš 2011. gada īstenotajai franču valodas apmācību programmai.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts kanceleja
  • Valsts administrācijas skola

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi