Anotācija (ex-ante)

22-TA-148: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Personu izceļošanas un izvešanas liegumu reģistra noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts izstrādāts nolūkā vienkopus apkopot ziņas par personām noteiktajiem izceļošanas liegumiem, kā arī nodrošināt ziņu iekļaušanu Šengenas informācijas sistēmā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts "Personu izceļošanas liegumu reģistra noteikumi" (turpmāk – projekts) izstrādāts atbilstoši Nacionālās drošības likumā noteiktajam deleģējumam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2018. gada 28. novembrī Eiropas Parlaments un Padome pieņēma regulu 2018/1862, kuras 32. panta 1. d) ii) un iii) apakšpunkts, kā arī 4. punkts paredz ziņojumu iekļaušanu Šengenas informācijas sistēmā, pamatojoties uz kompetento iestāžu, par šādu personu kategorijām:
d) bērni, kuriem jāliedz ceļot un attiecībā uz kuriem pastāv konkrēts un acīmredzams risks, ka tos var aizvest no dalībvalsts teritorijas vai viņi var to atstāt:
ii) un kļūt par cietušajiem vai tikt iesaistīti teroristu nodarījumos;
iii) un tikt iesaukti vai iesaistīti bruņotās grupās vai, kuriem var likt aktīvi piedalīties karadarbībā;
Vienlaikus Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrā daļas 1. punkts nosaka, ka ziņojuma iekļaušana Šengenas informācijas sistēmā ir pieļaujama, ja kādā valsts informācijas sistēmā ir iekļauts ieraksts (ziņojumam līdzvērtīgs ieraksts) par to pašu personu vai priekšmetu identiska mērķa sasniegšanai.
Nacionālās drošības likuma 18.1 pants redakcijā, kas bija spēkā līdz 2022. gada 13.  novembrim, paredzēja kompetenci iekšlietu ministram, pamatojoties uz valsts drošības iestādes atzinumu, pieņemt lēmumu par liegumu izceļot no valsts, ja likumā minētā persona (pilsonis, nepilsonis, persona, kurai Latvijas Republikā piešķirts bezvalstnieka vai alternatīvais statuss, vai bēglis) ārpus Latvijas Republikas plāno iesaistīties bruņotā konfliktā, teroristiskās darbībās vai citās darbībās, kā rezultātā ir pietiekams pamats uzskatīt, ka persona pēc atgriešanās Latvijas Republikā apdraudēs tās nacionālo drošību. Attiecīgi regulējums aptvēra tikai gadījumus, kad pati persona plānoja iesaistīties minētajās darbībās. Savukārt regulas 2018/1862 32. panta 1. d) apakšpunkts ir plašāks.
Vienlaikus pašlaik nepastāv valsts informācijas sistēma, kurā tiktu iekļautas ar regulas 2018/1862 32. panta 1. d) ii) un iii) apakšpunktu noteiktās jaunās ziņojumu kategorijas par tajā minētajām personām identiska mērķa sasniegšanai, kas atbilstoši iepriekš minētajam Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrās daļas 1.punktam ir priekšnoteikums ziņojumu iekļaušanai Šengenas informācijas sistēmā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašlaik nepastāv valsts informācijas sistēma, kurā tiktu iekļautas ar regulas 2018/1862 32. panta 1. d) ii) un iii) apakšpunktu noteiktās jaunās ziņojumu kategorijas par tajā minētajām personām identiska mērķa sasniegšanai, kas atbilstoši Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrās daļas 1.punktam, ir priekšnoteikums ziņojumu iekļaušanai Šengenas informācijas sistēmā.
 
Risinājuma apraksts
Projekts paredz, ka Personu izceļošanas liegumu reģistrs (turpmāk – reģistrs) būs Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Integrētā iekšlietu informācijas sistēma" apakšsistēma.
Atbilstoši paredzētajam deleģējumam projekts satur nosacījumus par ziņu apjomu, kas par personu (Latvijas pilsonis, nepilsonis, persona, kurai Latvijas Republikā piešķirts bezvalstnieka vai alternatīvais statuss, vai bēglis), par kuru pieņemts lēmums par liegumu izceļot no Latvijas Republikas iekļaujams reģistrā, ziņu iekļaušanas kārtību, glabāšanas termiņus, dzēšanas kārtību, institūcijas, kurām piešķirama piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām, proti, projekts paredz, ka ziņas reģistrā ne vēlāk kā vienas darbdienas laikā iekļaus Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde Nacionālās drošības likumā noteiktajos gadījumos pēc noteikto ziņu, kas iekļaujamas reģistrā, saņemšanas no iekšlietu ministra.
Paredzēts, ka, ja kļūs zināms, ka reģistrā iekļautās ziņas būs nepieciešams aktualizēt, tad Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde tās aktualizēs ne vēlāk kā vienas darbdienas laikā.
Minētais nepieciešams, jo regulas 2018/1862 32. panta 1. d) ii) un iii) apakšpunktā noteiktajos gadījumos, jo īpaši, ja attiecīgā persona (Latvijas pilsonis, nepilsonis, persona, kurai Latvijas Republikā piešķirts bezvalstnieka vai alternatīvais statuss, vai bēglis) ir nepilngadīga, nepieciešams veikt iespējami ātru rīcību, lai primāri nodrošinātu pašas personas aizsardzību. Tādējādi operatīvi tiks informētas kompetentās iestādes (institūcijas), lai nodrošinātu pieņemtā lēmuma īstenošanu.
Vienlaikus, ievērojot, ka liegums personai izceļot no Latvijas Republikas leģitīma mērķa sasniegšanai ierobežo tās pārvietošanās brīvību, projektā paredzēts iespējami īss termiņš ziņu dzēšanai, piemēram, gadījumos, kad zudis mērķis attiecīgu ziņu iekļaušanai reģistrā (piemēram, lēmums par liegumu personai izceļot no Latvijas Republikas ir atcelts, jo nav vairs saskatāms iepriekš konstatētais apdraudējums, kā rezultātā zudis mērķis attiecīgu ziņu apstrādei reģistrā). Tādējādi tiks nodrošināta precizitāte nolūkā ievērot fizisko personu datu apstrādes ierobežojuma principu.
Projekts paredz, ka ziņu apstrāde reģistrā tiks veikta tiešsaistes datu pārraides režīmā, tādējādi nodrošinot iespējami ātru informācijas apriti, kas ir būtiski iepriekš minētā mērķa sasniegšanai.
Projekts arī paredz noteikt reģistrā iekļaujamo ziņo apjomu par personu un par lēmumu, ar kuru personai ir liegts izceļot no valsts. Attiecīgais ziņu apjoms noteikts, ņemot vērā ziņu apjomu, kas noteikts, tostarp regulā 2018/1862 (32. panta 6. punkts) un saistītajos dokumentos (Komisijas 2021. gada 18. novembra Īstenošanas lēmums, ar ko paredz sīki izstrādātus noteikumus par SIRENE biroju uzdevumiem un papildinformācijas apmaiņu attiecībā uz Šengenas informācijas sistēmā ievadītiem ziņojumiem policijas un tiesu iestāžu sadarbībā krimināllietās ("SIRENE rokasgrāmata – policija" 8. nodaļa) ziņojumu iekļaušanai Šengenas informācijas sistēmā, tādējādi ievērojot datu minimizēšanas, likumīguma, godprātības un pārredzamības principu, kā arī, ievērojot no Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta izrietošo principu par valsts rīcībā jau esošu fiziskās personas datu iespējamu nedublēšanu citās valsts informācijas sistēmās, lai ievērotu personas tiesiskās intereses.
Projekts paredz noteikt iestādes (institūcijas), kurām būs piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām. Minētais iestāžu loks noteikts, ievērojot reģistrā iekļaujamās informācijas raksturu, tostarp sensitivitāti, attiecīgo ziņu iekļaušanas mērķi un ārējos normatīvajos aktos noteikto iestāžu (institūciju) kompetenci. Vienlaikus projekts paredz iespēju citām valsts pārvaldes iestādēm, tiesām, prokuratūrai piekļūt reģistrā iekļautajām ziņām atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei. Tādējādi tiks nodrošināta integritātes un konfidencialitātes principu ievērošana fizisko personu datu apstrādē.
Projekts paredz arī noteikt reģistrā iekļauto ziņu glabāšanas termiņus un dzēšanas kārtību, proti, paredzēts, ka reģistrā ziņas tiks glabātas tādu laikposmu, uz kādu lēmumā personai noteikts liegums izceļot no Latvijas Republikas. Regulas 2018/1862 53. panta 4. punkts paredz, ka ziņojumu par liegumu izceļot Šengenas informācijas sistēmā var iekļaut uz laiku līdz vienam gadam. Attiecīgi Nacionālās drošības likums paredz iespēju iekšlietu ministram noteikt personai liegumu izceļot no Latvijas Republikas uz laika posmu līdz vienam gadam.
Ievērojot minēto, ziņas reģistrā netiks glabātas ilgāk, nekā tas nepieciešams noteiktā mērķa sasniegšanai. Tādējādi tiks nodrošināta ziņu glabāšanas ierobežojuma principa ievērošana fizisko personu datu apstrādē.
Fiziskās personas, par kurām dati būs iekļauti reģistrā, kā arī to pārstāvji, informāciju par reģistrā iekļautajām ziņām par minēto personu varēs pieprasīt un saņemt fizisko personu datu apstrādi regulējošajos normatīvajos aktos, kā arī normatīvajos aktos par informācijas izpaušanu noteiktajos ietvaros un kārtībā.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Vērtēta piemērotākā valsts informācijas sistēma, kurā iekļaut attiecīgās ziņas, ziņu apjoms, iekļaušanas un aktualizēšanas termiņi, iestādes, kam nodrošināma pastāvīga piekļuve un iestādes, kam nodrošināma piekļuve pēc pieprasījuma reģistrā iekļautajām ziņām, ziņu glabāšanas termiņi un dzēšanas kārtība, lai nodrošinātu iespējami samērīgāko risinājumu, ievērojot gan leģitīmo mērķi, gan fiziskās personas datu apstrādes principus.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Vērtēta personas tiesības iespējami mazāk ierobežojošu līdzekļu piemērošanas efektivitāte un izvēlēts iespējami samērīgākais risinājums.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Pilsonis, nepilsonis vai persona, kurai Latvijas Republikā piešķirts bezvalstnieka vai alternatīvais statuss, bēglis, valsts, kas piemēro Šengenas acquis nosacījumus par personu brīvu pārvietošanos, valstspiederīgais, kam Latvijas Republikā izsniegta uzturēšanās atļauja, kā arī citas valsts valstspiederīgais, attiecībā uz ko nav iespējams pieņemt lēmumu par liegumu ieceļot Latvijas Republikā, attiecībā uz kuru iekšlietu ministrs būs pieņēmis lēmumu par liegumu izceļot no Latvijas Republikas.
Ietekmes apraksts
Minētajām personām, attiecībā uz kurām varētu tikt pieņemts lēmums par liegumu izceļot no Latvijas Republikas, administratīvais slogs pašlaik nav nosakāms.
Juridiskās personas
  • Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs.
Ietekmes apraksts
Projekts paredz jaunas kompetences noteikšanu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei, Iekšlietu ministrijas Informācijas centram.
Tiesiskā regulējuma ietekme uz administratīvo slogu ir nebūtiska.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta izpildē iesaistītās institūcijas projekta īstenošanu nodrošinās tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

4.1.1. Likumprojekts “Grozījumi Šengenas informācijas sistēmas darbības likumā”.

Pamatojums un apraksts
Nepieciešami grozījumi, lai paredzētu regulas 2018/1862 32. panta 1. d) apakšpunktā noteiktās ziņojumu kategorijas, kā arī īstenotu minētā panta 4. punktu.
Likumprojektu izstrādās Valsts policija.
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija

4.1.2. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 18. septembra noteikumos Nr. 639 "Kārtība, kādā iekļauj, labo un dzēš ziņojumus Šengenas informācijas sistēmā, kā arī nodrošina papildinformācijas pieejamību SIRENE Latvijas birojam, un kārtība, kādā institūcijas un iestādes apmainās ar papildinformāciju"".

Pamatojums un apraksts
Deleģējums likumprojektā. Ministru kabineta noteikumu projektu izstrādās Valsts policija.
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32018R1862
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 28. novembra regula (ES) 2018/1862 par Šengenas Informācijas sistēmas (SIS) izveidi, darbību un izmantošanu policijas sadarbībā un tiesu iestāžu sadarbībā krimināllietās un ar ko groza un atceļ Padomes Lēmumu 2007/533/TI un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1986/2006 un Komisijas Lēmumu 2010/261/ES. Regula piemērojama no 2023. gada 7.marta.
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 28. novembra regula (ES) 2018/1862 par Šengenas Informācijas sistēmas (SIS) izveidi, darbību un izmantošanu policijas sadarbībā un tiesu iestāžu sadarbībā krimināllietās un ar ko groza un atceļ Padomes Lēmumu 2007/533/TI un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1986/2006 un Komisijas Lēmumu 2010/261/ES. Regula piemērojama no 2023. gada 7.marta.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
32. panta 6. punkts, 20. panta 1. un 2. punkts
Projekta 7. un 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas.
32. panta 1. d) ii) un iii) apakšpunkts, 4. punkts
Projekta 5. un 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
stingrākas prasības nav paredzētas.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrija
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Lai nodrošinātu efektīvu, atklātu, ietverošu, savlaicīgu un atbildīgu sabiedrības līdzdalību, un sabiedrības pārstāvjiem nodrošinātu iespēju rakstiski sniegt viedokli par projektu tā izstrādes stadijā, informācija par projektu 2023. gada 11. aprīlī ievietota Valsts kancelejas Tiesību aktu projektu publiskā portāla sadaļā "Sabiedrības līdzdalība".

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiks aizpildīts pēc sabiedrības līdzdalības termiņa beigām.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Projekts paredz paplašināt Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pienākumus, lai tostarp īstenotu attiecīgi regulas 2018/1862 32. panta 1. d) ii) un iii) apakšpunkta, 4., 6. punkta, 20. panta 1. un 2. punkta nosacījumus.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
Projekts tiks īstenots esošo cilvēkresursu ietvaros.
Projekta izpildē tiks iesaistīta arī Iekšlietu ministrija, Valsts robežsardze, valsts drošības iestādes, kā arī citas valsts pārvaldes iestādes, tiesas, prokuratūra normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros.

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Integrētā iekšlietu informācijas sistēma ir valsts informācijas sistēmas daļa un tās attīstībai ir ietekme uz valsts IKT attīstību.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar projektu paredzēts tostarp īstenot regulas 2018/1862 32. panta 1. d) ii) un iii) apakšpunkta, 4., 6. punkta, 20. panta 1. un 2. punkta kopsakarā ar Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrās daļas 1. punktu, prasības. Tiesiskais regulējums palīdzēs aizsargāt personu dzīvību, veselību, un drošību.
Minētais veicinās NAP2027 mērķa indikatora [386] "Prioritāte “Vienota, droša un atvērta sabiedrība – pieaug iedzīvotāju īpatsvars, kas izjūt piederību un uzticas Latvijas sabiedrībai un tiesiskai valstij. Tāpēc cilvēki sniedz ieguldījumu savā, savu līdzcilvēku un valsts drošībā, labklājībā un attīstībā, mazinās negodīga rīcība. Cilvēki apzinās Latvijas un ikviena iedzīvotāja lomu globālajos procesos un ir atvērti sadarbībai kopēju izaicinājumu risināšanā. Latvija ir droša un tiesiska valsts. Droša valsts vide kalpo par pamatu labklājībai un attīstībai"" un mērķa indikatora [431] "Cilvēki paļaujas uz valsts dienestiem, kas aizsargā tiesības un drošību, pieaug to cilvēku skaits, kas zina, kā novērst riskus un rīkoties apdraudējuma situācijās, sadarbojoties ar atbildīgajiem valsts dienestiem un palīdzot cits citam. Valsts uztur drošu vidi, tostarp informatīvo vidi, un veido izpratni par apdraudējuma riskiem, to novēršanas un mazināšanas iespējām, stiprinot iedzīvotāju pārliecību un zināšanas. Sabiedrisko drošību nodrošina un tiesībaizsardzību īsteno profesionāls un mūsdienu sabiedrības prasībām atbilstošs personāls. Valsts aizsardzība ir visaptveroša un balstās uz iedzīvotāju un valsts institūciju savstarpējo uzticēšanos un partnerību, kā arī visas sabiedrības gatavību pārvarēt jebkādu apdraudējumu. Latvijā ir radīta droša iekšējā vide iedzīvotājiem un uzņēmējiem" sasniegšanu.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts veicinās neaizsargātu personu, tai skaitā, bērnu, tiesību aizsardzību.
Projekts veicinās skaidru un saskaņotu ietvaru tiesiskā regulējuma īstenošanai regulas 2018/1862 32. panta 1. d) ii) un iii) apakšpunkta, 4., 6. punkta, 20. panta 1. un 2. punkta kopsakarā ar Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrās daļas 1. punktu, ietvaros. Attiecīgie pienākumi tiks īstenoti, ievērojot pamattiesības, jo īpaši personu pārvietošanās un uzturēšanās brīvību, ģimenes vienotību un neaizskaramību, bērnu tiesību aizsardzību.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektā paredzētais regulējums skars datu subjektus – personas, attiecībā uz kurām iekšlietu ministrs būs pieņēmis  lēmumu par liegumu personai izceļot no Latvijas Republikas.  
Fizisko personu datu apstrādē, ievērojamo principu nodrošināšanā projekts paredz nosacījumus par ziņu apjomu, kas par personu, par kuru pieņemts lēmums par liegumu tai izceļot no Latvijas Republikas iekļaujams "Personu izceļošanas liegumu reģistrā", iekļaušanas kārtību, glabāšanas termiņus, dzēšanas kārtību, institūcijas, kurām piešķirama piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

Nav.
Pielikumi