Anotācija

PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka no 2025.gada 13.februārā plkst. 22:00 līdz 14.februārā plkst. 01:00 ir ieplānoti Valsts informācijas sistēmu savienotāja Vienotās pieteikšanās moduļa tehniskie uzturēšanas darbi. To laikā var būt traucēta vai nepieejama e-Identitātes apliecināšana ar visiem autentifikācijas rīkiem.
24-TA-2066: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Mežalīči" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai atsavināt nekustamā īpašuma "Mežalīči" (kadastra Nr. 80250020016) daļu - zemes vienību (kadastra apzīmējums 80250020518) 0,3328 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 80250020519) 0,085 ha platībā - Baldones pagastā, Ķekavas novadā, (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Nekustamā īpašuma daļa izveidota zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80250020016 sadalīšanas rezultātā. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-365638-263 Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" DS2 posma "Vangaži – Salaspils – Misa" apakšposmā DPS4 būvatļauja Nr. 2 Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamā Nekustamā īpašuma daļa būs izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras (dzelzceļa nodalījuma josla) un saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) būvniecībai.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (skatīt Informatīvo ziņojumu "Par jauniem ceļiem Rail Baltica projekta īstenošanas rezultātā" (Projekta ID22-TA-2881)), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par nekustamo īpašumu "Mežalīči" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80250020016) Baldones pagastā, Ķekavas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS" (turpmāk - Institūcija) 2023. gada 24. aprīlī nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-1143 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Mežalīči" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, kadastra Nr. 80250020016, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai".
2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus:
Informācija par Nekustamo īpašumu un Nekustamā īpašuma daļu.
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020517) 7,33 ha platībā (zemesgrāmatā ir saglabājusies norāde par zemes vienības platību 7,34 ha, kas būs precizējama ar atsevišķu lūgumu, balstoties uz Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā veiktajiem labojumiem);
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020518) 0,3328 ha platībā;
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020519) 0,085 ha platībā (zemesgrāmatā ir saglabājusies norāde par zemes vienības platību 0,0717 ha, kas būs precizējama ar atsevišķu lūgumu, balstoties uz Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā veiktajiem labojumiem);
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250030029) 4,1 ha platībā.
2.2. Nekustamais īpašums ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Baldones pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 52 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
2.3. Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas hipotēkas un piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Pamatojoties uz Rīgas rajona Baldones pilsētas zemes komisijas 1996. gada 23. oktobra lēmumu Nr. 5/120, Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām:
- servitūta ceļš - 0,35 km par labu Baldones pilsētas lauku teritorijas zemēm;
- servitūta ceļš - 0,05 km par labu Jūrmalas V.V.m;
- servitūta ceļš - 0,1 km par labu saimniecībai Rudzīši;
- Ķekavas upes aizsargjosla - 0,2 km, kuras izmantošanas kārtību nosaka LR normatīvie akti.
Lietu tiesības par ceļa servitūta teritoriju nav attiecināmas uz atsavināmo Nekustamā īpašuma daļu.
2.4. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastrs) reģistrētā informācija par Nekustamā īpašuma daļu:
2.4.1. zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020518) 0,3328 ha platībā;
2.4.1.1. apgrūtinājumi:
- (7311020102) no 25 līdz 100 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0066 ha;
2.4.1.2. platības sadalījums pa lietošanas veidiem: mežu platība – 0,3328 ha;
2.4.2. zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020519) 0,085 ha platībā;
2.4.2.1. apgrūtinājumi nav reģistrēti;
2.4.2.2. platības sadalījums pa lietošanas veidiem: mežu platība – 0,085 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
2.4.3. Nekustamā īpašuma daļu veidojošajām zemes vienībām (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020518 un 80250020519) noteikts lietošanas mērķis - zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā (kods 1101).

3. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa:
3.1. Saskaņā ar Institūcijas 2023. gada 24. aprīļa paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-1143 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Mežalīči" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, kadastra Nr. 80250020016, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai" Īpašnieks informēts, ka Rail Baltica projekta vajadzībām atsavināma Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80250020016 (turpmāk – Zemes vienība) daļa aptuveni 0,3768 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai un saistītajai infrastruktūrai nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 0,3768 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 6,4232 ha platībā.
Saskaņā ar Ķekavas novada Baldones pagasta teritorijas plānojumu Zemes vienība atrodas teritorijā, kam noteikts funkcionālais zonējums Mežu teritorija (M), kur jaunveidojamas zemes vienības minimālā platība noteikta 0,5 ha. Ņemot vērā minēto, un atbilstoši Ķekavas novada pašvaldības 2023. gada 13. aprīļa atzinumam Nr. 1-7.1/23/1128 Zemes vienības daļa aptuveni 6,4232 ha platībā atbilst teritorijas plānojumā noteiktajam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi.
3.2. Saskaņā ar Institūcijas 2023. gada 26. oktobra paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-3287 "Par precizējumu paziņojumā par nekustamā īpašuma "Mežalīči" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, kadastra Nr. 80250020016, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai" Īpašnieka informēts, ka, detalizējot būvprojekta tehniskos risinājumus, ir precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās Zemes vienības daļas robežas un platība un Rail Baltica projektam nepieciešams atsavināt Zemes vienības daļu 0,3892 ha platībā, kas būs precizējama zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā.
3.3. 2024. gada 14. martā Kadastrā un 2024. gada 19. martā zemesgrāmatā reģistrēta informācija par Nekustamā īpašuma sastāvu pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020016) sadales. 2024. gada 21. augustā Kadastrā veikta reģistrēto kadastra datu labošana atbilstoši zemes kadastrālās uzmērīšanas darbu veikšanā sertificētas personas konstatētajai kļūdai, kas radusies zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80250020016 sadales rezultātā. Kadastrā reģistrēto datu labošana veikta bez zemesgrāmatā veikto ierakstu labošanas, tādējādi Institūcijai un Īpašniekam savstarpējā sadarbībā atsevišķā kārtībā būs sagatavojami dokumenti un veicami ieraksti zemesgrāmatā.
4. Īpašnieka prasījumi.
Īpašnieks prasījumus un skaidrojumu par apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru, neiesniedza, izņemot Institūcijas un Īpašnieka mutiskā formā veiktajās pārrunās konstatēto, ka Īpašnieks nepiekrīt mežaudzes vērtības apmēram un tās noteikšanas metodikai.
Saskaņā ar Institūcijas 2024. gada 28. maija vēstulē Nr. 2.3.N/2024-2849 izteikto aicinājumu iesniegt alternatīvo vērtējumu – Īpašnieks nav iesniedzis paša izvēlēta sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja sagatavotu Nekustamā īpašuma daļas vērtējumu.
2024. gada 6. augustā Institūcija vēstulē Nr. 2.3.N/2024-4032 informēja Īpašnieku par sertificēta augošas koksnes krājas un kvalitātes vērtētāja sniegto skaidrojumu par mežaudzes vērtības noteikšanas kārtību - nekustamā īpašuma atsavināmās daļas tirgus vērtībā ir iekļauta mežaudzes tīrā tagadnes vērtība, kas ir aprēķināta ar ienākumu pieeju, iegūstot vērtības indikatoru, kura pamatā ir nākotnes naudas plūsmu konvertācija vienā kapitāla pašreizējā vērtībā. Ienākumu pieejā tiek ņemti vērā no aktīva tā lietderīgās kalpošanas laikā gūstamie ieņēmumi, un vērtības aprēķinam tiek izmantota kapitalizācijas procedūra. Kapitalizācija paredz ienākumu pārvēršanu kapitāla vērtībā ar atbilstošas diskonta likmes palīdzību. Prognozējot ienākumus no īpašumā esošā meža tika izmantoti MEKA (SIA "Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūts") apkopotie dati pa reģioniem. Tie tiek ievākti katru mēnesi, aptaujājot lielākos koksnes iepircējus. Tika ņemti vērā meža izstrādes apstākļi. Izdarot vērtējamā objekta tirgus vērtības aprēķinus, pieņemts, ka iepriekš minētās kokmateriālu realizācijas cenas (reālā izteiksmē, pēc pirktspējas salīdzināmās cenās) paliks nemainīgas visā aprēķinos iekļautajā laika periodā. Diskonta procentu likmes lielums pamatā atkarīgs no ieguldījuma drošuma un pārliecības par ieguldītās naudas summas un procentu saņemšanas nākotnē. Jo kapitāls nodrošinātāks, jo tam piemērojama zemāka procentu likme. Lai arī līdzekļu ieguldīšana mežā ir uzskatāma par nedrošāku salīdzinājumā ar ieguldīšanu lauksaimniecības zemju izmantošanā, tomēr mežs nodrošina kapitālu labāk. Noteiktā diskonta likme ir 5%.
Papildus minētajam, ņemot vērā, ka Īpašnieks nepiekrīt mežaudzes vērtības apmēram, pēc Institūcijas atkārtota lūguma sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs ar sertificētu augošas koksnes krājas un kvalitātes vērtētāju atkārtoti apsekoja Nekustamo īpašumu un 2024. gada 15. oktobrī elektroniskā sarakstē iesniedza Institūcijā skaidrojumu, ka mežaudzes vērtība ir noteikta korekti atbilstoši starp Institūciju un vērtētāju noslēgtajam Pakalpojumu līgumam.

Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 12. septembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par nekustamā īpašuma "Mežalīči" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80250020016) daļas - zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020518) 0,3328 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020519) 0,085 ha platībā - Baldones pagastā, Ķekavas novadā, atsavināšanu, nosakot to kopējās tirgus vērtības 2 780,74 EUR (divi tūkstoši septiņi simti astoņdesmit euro un 74 centi) apmērā, ko veido:
1. zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020518 un 80250020519) 0,4178 ha kopplatībā tirgus vērtība –1 378,74 EUR jeb 0,33 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
2. uz zemes vienībām (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020518 un 80250020519) augošās mežaudzes tirgus vērtība – 1 402,00 EUR.

Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 30. oktobra lēmumu Nr. 03.1-14/3696 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 2 780,74 EUR.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Mežalīči" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80250020016) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020518) 0,3328 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80250020519) 0,085 ha platībā - Baldones pagastā, Ķekavas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums. Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma, lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā (skatīt Informatīvo ziņojumu "Par jauniem ceļiem Rail Baltica projekta īstenošanas rezultātā" (Projekta ID 22-TA-2881)).
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts tiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros atsavināmā Nekustamā īpašuma daļas īpašnieku.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta īstenošana labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi