22-TA-2691: Rīkojuma projekts (Dalība padomē, komisijā, darba grupā)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par XXVII Vispārējo latviešu dziesmu un XVII deju svētku rīcības komiteju" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Dziesmu un deju svētku likuma 7.panta pirmās daļas 8.punktu un 8.1 pantu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir apstiprināt XXVII Vispārējo latviešu dziesmu un XVII deju svētku rīcības komitejas (turpmāk – Rīcības komiteja) sastāvu. Projekts stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī atbilstoši Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7.panta trešajai daļai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Dziesmu un deju svētku likuma 7.panta pirmās daļas 8.punktu un 8.1 panta pirmo daļu Ministru kabinets apstiprina Rīcības komitejas sastāvu kārtējiem Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētkiem. Atbilstoši Dziesmu un deju svētku likuma 8.1 panta ceturtajai daļai Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku rīcības komiteja izskata un pieņem lēmumus Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku sagatavošanas un norises organizatoriskajos jautājumos un nodrošina svētku rīkošanā iesaistīto institūciju darbības koordināciju.
Projektā paredzētajā Rīcības komitejā, pamatojoties uz Dziesmu un deju svētku likuma 8.1 panta otro daļu, ir iekļauti pārstāvji no Finanšu ministrijas, Iekšlietu ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas (Valsts izglītības satura centra), Kultūras ministrijas, Veselības ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta, Rīgas domes un citām institūcijām, kuras iesaistītas Dziesmu un deju svētku sagatavošanā un norisē.
Saskaņā ar Dziesmu un deju svētku likuma 8.1 panta trešo daļu Rīcības komitejas priekšsēdētājs ir kultūras ministrs. Atbilstoši Dziesmu un deju svētku likuma 8.1 panta sestajai daļai Rīcības komitejas darbu organizatoriski un materiāltehniski nodrošina Latvijas Nacionālais kultūras centrs
Projektā paredzētajā Rīcības komitejā, pamatojoties uz Dziesmu un deju svētku likuma 8.1 panta otro daļu, ir iekļauti pārstāvji no Finanšu ministrijas, Iekšlietu ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas (Valsts izglītības satura centra), Kultūras ministrijas, Veselības ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta, Rīgas domes un citām institūcijām, kuras iesaistītas Dziesmu un deju svētku sagatavošanā un norisē.
Saskaņā ar Dziesmu un deju svētku likuma 8.1 panta trešo daļu Rīcības komitejas priekšsēdētājs ir kultūras ministrs. Atbilstoši Dziesmu un deju svētku likuma 8.1 panta sestajai daļai Rīcības komitejas darbu organizatoriski un materiāltehniski nodrošina Latvijas Nacionālais kultūras centrs
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Dziesmu un deju svētku likuma 8.1 panta otro daļu Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku rīcības komitejā var iekļaut arī pārstāvjus no citām institūcijām, kuras iesaistītas Dziesmu un deju svētku sagatavošanā un norisē.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu XXVII Vispārējo latviešu dziesmu un XVII deju svētku norisi, Projekts paredz, ka Rīcības komitejas sastāvā tiek iekļauti – Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas, Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes, Slimību profilakses un kontroles centra, Latvijas Nacionālā kultūras centra, Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes, Pārtikas un veterinārā dienesta Rīgas pilsētas pārvaldes un Pārtikas uzraudzības departamenta, kā arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Rīgas reģiona pārvaldes pārstāvji.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Latvijas Nacionālais kultūras centrsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Kultūras ministrija
- Latvijas Nacionālais kultūras centrs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi