Anotācija (ex-ante)

23-TA-2046: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Iepirkuma un koncesijas procedūras paziņojumu noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Publisko iepirkumu likuma 8.panta trešās daļas 8.punkts, 9.panta divdesmit otrās daļas 4.punkts un 34.panta pirmā daļa, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 13.panta trešās daļas 8.punkts un 40.panta pirmā daļa, Publiskās un privātās partnerības likuma 20.panta pirmā daļa, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 36.panta pirmā daļa.
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Komisijas 2019.gada 23.septembra Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780, ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (e-veidlapas) (turpmāk - Regula 2019/1780) un Komisijas 2022.gada 24.novembra Īstenošanas regula (ES) 2022/2303, ar kuru groza Īstenošanas regulu (ES) 2019/1780, ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā (turpmāk - Regula 2022/2303).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar Regulu 2022/2303 ir noteiktas jaunas standarta e-veidlapas un to informācijas lauki paziņojumu publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī publisko iepirkumu jomā.
Ņemot vērā, ka izstrādātās e-veidlapas nav lietošanai gatavs risinājums, ko var ieviest tikai ar informāciju tehnoloģiju dienestu spēkiem, ir jāveic ne tikai tehniskā to izstrāde, bet arī attiecīgi grozījumi publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos. 
Spēkā stāšanās termiņš
25.10.2023.
Pamatojums
Regulas 2022/2303 1.pants, proti, veidlapas, kas noteiktas ar Komisijas 2015.gada 11.novembra Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986, ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) Nr.842/2011 (turpmāk - Regula 2015/1986), var izmantot publisko iepirkumu paziņojumu publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī tikai līdz 2023.gada 24.oktobrim.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd, lai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī publicētu paziņojumus publisko iepirkumu jomā, tiek izmantotas ar Regulu 2015/1986 izveidotās standarta veidlapas.
Veidlapu saturu nosaka Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumi Nr.103 “Publisko iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”, Ministru kabineta 2017.gada 28.marta noteikumi Nr.182 “Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”, Ministru kabineta 2017.gada 3.maija noteikumi Nr.244 “Koncesijas procedūras paziņojumi un to sagatavošanas kārtība” un Ministru kabineta 2011.gada 6.decembra noteikumi Nr.927 “Noteikumi par iepirkumos aizsardzības un drošības jomā izmantojamo paziņojumu saturu un sagatavošanas kārtību”.
Saskaņā ar Regulas 2022/2303 1.panta 1.punktu Regulu 2015/1986 atceļ no 2022.gada 14.novembra. Vienlaikus ar Regulas 2022/2303 1.panta 2.punktu noteikts pārejas noteikums, ka no 2022.gada 14.novembra līdz 2023.gada 24.oktobrim paziņojumu publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī var izmantot gan veidlapas, kas izveidotas ar šo regulu, gan veidlapas, kas izveidotas ar Regulu 2015/1986.
Ar Regulu 2022/2303 ir noteiktas jaunas standarta veidlapas (e-veidlapas) paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā. Regulas 2019/1780 un attiecīgi Regulas 2022/2303 mērķis ir veicināt publiskā iepirkuma digitālo pārveidi. Lai gan ar Regulu 2015/1986 ieviestie paziņojumi ir bijuši digitāli, tomēr šie paziņojumu bija uz papīra formāta dokumentiem balstītu procedūru digitalizācija. Taču ar Regulu 2022/2303 ieviestās veidlapas ir izstrādātās ar mērķi īstenot veidlapas digitālā veidā, samazinot administratīvo slogu atkārtotas informācijas ievadei, piemēram, ar sākotnējo paziņojumu saistītie paziņojumi pamatā vairs nebūtu aizpildāmi manuāli, bet tiem būtu jābūt maksimāli automātiski ģenerējamiem programmatūras sistēmā.
Minēto pārmaiņu rezultātā paredzams tiktu arī nodrošināta daudz lielāka iegūto datu precizitāte un līdz ar to lietderība (piemēram, politikas plānošanai, uzraugošo institūciju darbībai, piegādātāju piesaistīšanai). Ņemot vērā minēto, ir ļoti svarīgi, lai datu ievade paziņojumos notiktu pēc iespējas automatizēti. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā Regulu 2022/2303, tikai līdz 2023.gada 24.oktobrim iepirkumu paziņojumu publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī būs iespējams izmantot veidlapas, kas izveidotas ar Regulu 2015/1986, pēc tam paziņojumu publikācija ir nodrošināma, izmantojot ar Regulu 2022/2303 izveidotās standarta veidlapas (e-veidlapas).
Lai nodrošinātu e-veidlapu īstenošanu, kas pielāgota dalībvalstu īpatnībām, paredzēta ievērojama elastība dalībvalstīm un to iestādēm attiecībā uz e-veidlapu programmatūras sistēmu izveidi, kā arī uz e-veidlapu noteikto informācijas lauku izmantošanu, proti, saskaņā ar Regulas 2019/1780 preambulas 10. punktu noteikts, lai apmierinātu dažādas valstu centrālā, reģionālā vai vietējā līmeņa vajadzības, lauki, ko šī regula nosaka par Eiropas Savienības līmenī fakultatīviem, galalietotājiem vispār nav jāredz (piemēram, pasūtītājiem tie nav jāredz un nav arī jāaizpilda) vai arī, gluži pretēji, valsts, reģionālā vai vietējā līmenī tie var būt noteikti par obligātiem.
Papildus ar Regulas 2019/1780 noteikto risinājumu plānots atvieglot paziņojumu brīvprātīgu publicēšanu par līgumiem, kuru vērtība ir zemāka par Eiropas Savienības robežvērtību vai kuri balstās uz pamatnolīgumiem, attiecīgi būtu jānosaka tādas standarta e-veidlapas, ko var automātiski aizpildīt ar informāciju no iepriekšējiem paziņojumiem, tehniskajām specifikācijām, piedāvājumiem, līgumiem, valsts pārvaldes reģistriem un citiem datu avotiem.
Risinājuma apraksts
Lai piemērotu Regulas 2022/2303 noteikto regulējumu, noteikumu projekts tehniski aizstāj, atzīstot par spēku zaudējušiem projekta 4. punktā, Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumus Nr.103 “Publisko iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”, Ministru kabineta 2017.gada 28.marta noteikumus Nr.182 “Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”, Ministru kabineta 2017.gada 3.maija noteikumus Nr.244 “Koncesijas procedūras paziņojumi un to sagatavošanas kārtība” un Ministru kabineta 2011.gada 6.decembra noteikumus Nr.927 “Noteikumi par iepirkumos aizsardzības un drošības jomā izmantojamo paziņojumu saturu un sagatavošanas kārtību” noteiktās publisko iepirkumu un koncesijas procedūras paziņojumu formas ar Regulā 2022/2303 noteiktajām standarta e-veidlapām, kas, saturot nepieciešamo informāciju laukos, ir uzskatāmas par paziņojumiem.
Paziņojumu veidlapas minētajiem noteikumiem nosaka Noteikumu projekta 1.pielikums, kas, atsaucoties uz konkrētām Publisko iepirkumu likuma, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma, Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma un Publiskās un privātās partnerības likuma normām, nosaka paziņojuma veidu un, atbilstoši 2.pielikumam, to ietveramos laukus.
Noteikumu projekta 2.pielikumā nosaka informācijas laukus pie katra paziņojumu veida, atbilstoši Noteikumu projekta 1.pielikumam, t.sk. ņemot vērā jau ar Regulu 2022/2303 noteiktos obligātos laukus, kā arī paredzēto rīcības brīvību dalībvalstij noteikt obligātos laukus, t.sk. ņemot vērā Publisko iepirkumu likuma, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma, Publiskās un privātās partnerības likuma un Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma regulējumu. Noteikumu projekta 2.pielikumā ir ietverti visi Regulā 2022/2303 paredzētie veidlapu lauki, kas ir papildināti ar informācijas aizpildīšanas prasībām, piemēram, informācijas lauks BT-709 Regulā 2022/2303 ir noteikts kā obligāts lauks, taču informāciju pasūtītājs ievadīs tikai tādā gadījumā, ja tiks slēgta vispārīgā vienošanās. Līdz ar to 2.pielikumā ietvertajās informācijas aizpildīšanas prasībās lauks ir apzīmēts ar simbolu eM, - obligāts, ja attiecināms.  
Noteikumu projektā pārejas noteikumi nav paredzēti, jo iepriekšējās veidlapas no 2023.gada 25.oktobra vairs netiks piemērotas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā.
Minētās e-veidlapas ir attiecināms gan uz paziņojumiem publikācijai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, gan arī nacionālajā līmenī - publikācijai Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē par līgumiem, kuru vērtība ir zemāka par Eiropas Savienības robežvērtību, kā arī nacionālajā līmenī noteiktajiem paziņojumiem (piemēram,paziņojums par apspriedi un  paziņojums par līguma izpildi).
Pasūtītāji paziņojumus sagatavos un publicēs, izmantojot Iepirkumu uzraudzības biroja valsts informācijas sistēmu "Publikāciju vadības sistēma", ievērojot minētās sistēmas lietošanas noteikumus.
Papildus, tehniski ieviešot ar Regulu 2022/2303 izveidotās standarta e-veidlapas, tās tiek izstrādātas, paredzot paziņojumos iekļautās informācijas automatizētas validāciju (ja iespējams), un liela daļa informācijas paziņojumos tiks pārizmantota no iepriekš nopublicētiem paziņojumiem, tādējādi tiks nodrošināta daudz lielāka ievadīto datu precizitāte. 
Savukārt neprecīzas informācijas publicēšanas gadījumā ir iespēja to novērst: 1) kļūdaini publicēto informāciju ir iespējams koriģēt, publicējot attiecīgo paziņojumu ar izmaiņām, kas tiek konsolidētas aktualizētajā paziņojumā, 2) arī zemsliekšņu paziņojumos tiek izmantoti Eiropas Savienības Publikāciju biroja biznesa lauki un validācijas, turklāt sistēma nodrošina paziņojumu sasaisti un validēšanu atbilstoši iepirkumu procesa ontoloģijai, kas ir detalizēta izstrādāta katram paziņojuma veidam. Turklāt arī plašāka Eiropas Savienības Vārdnīcu (kodu vērtību) izmantošana nodrošina lielāku datu precizitāti.
No publicētajiem paziņojumiem, izmantojot paziņojumu meklēšanas iespējas, piemēram, ievadot kopējās publiskā iepirkuma vārdnīcas (CPV) kodus vai izpildes vietu, piegādātāji atlasa sev interesējošos paziņojumus un izlemj, vai veltīt laiku iepirkumu procedūras dokumentu izskatīšanai un piedāvājumu iesniegšanai, tāpēc paziņojumos ir jābūt pietiekamai informācijai, to maksimāli standartizējot (piemēram, ieviešot definētas kodu vērtības), lai varētu veikt precīzu meklēšanu.
Lai jaunās paziņojumu formas ieviestu tehniski, līdz 2023.gada 25.oktobrim Iepirkumu uzraudzības birojs nodrošinās nepieciešamo sistēmas funkcionalitāti esošās sistēmas uzturēšanas ietvaros.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Noteikumu projekta paredzamās e-veidlapu izstrādes un uzturēšanas izmaksas nav nodalāmas un aprēķināmas atsevišķi, tās tiks nodrošinātas Finanšu ministrijas budžeta programmā "32.00.00 "Iepirkumu uzraudzības birojs"" publikāciju vadības sistēmas uzturēšanai un veidlapu izstrādei paredzētā kopējā finansējuma ietvaros.
Informācija par tam paredzēto finansējumu ir norādīta pie likumprojekta "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā" (22-TA-2819) anotācijas un skar arī likumprojektu "Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā" (22-TA-3241), likumprojektu "Grozījumi Publiskās un privātās partnerības likumā" (22-TA-3247) un likumprojektu "Grozījumi Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā" (22-TA-3246).
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1780
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019.gada 23.septembra Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780, ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (e-veidlapas)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022.gada 24.novembra Īstenošanas regula (ES) 2022/2303, ar kuru groza Īstenošanas regulu (ES) 2019/1780, ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019.gada 23.septembra Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780, ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (e-veidlapas)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/1780 1.panta 1.punkta 1.-6.apakšpunkts
Regulas 2019/1780 1.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 2.punkts un  1.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2.pants
Noteikumu projekta 1.pielikums pārņemts atbilstoši Direktīvai 2014/24/ES (2014.gada 26.februāris) par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK, Direktīvai 2014/25/ES (2014.gada 26.februāris) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK, Direktīvai 2009/81/EK (2009.gada 13.jūlijs), ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK, Direktīvai 2014/23/ES (2014.gada 26.februāris) par koncesijas līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanu.
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 pielikuma 1.tabula
Noteikumu projekta 1.pielikums
Pārņemtas daļēji
Saskaņā ar Direktīvā 2014/24/ES (2014.gada 26.februāris) par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK (pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu un Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumiem Nr.107 "Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība"), Direktīvā 2014/25/ES (2014.gada 26.februāris) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK (pārņemta ar Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu un Ministru kabineta 2017.gada 28.marta noteikumiem Nr.187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība"), Direktīvā 2009/81/EK (2009.gada 13.jūlijs), ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK (pārņemta ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu), Direktīvā 2014/23/ES (2014.gada 26.februāris) par koncesijas līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanu (pārņemta ar Publiskās un privātās partnerības likumu) doto izvēles iespēju dalībvalstīm attiecībā uz notieku paziņojumu veidu izmantošanu.
Stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Lai nodrošinātu e-veidlapu īstenošanu, kas pielāgota dalībvalstu īpatnībām, izmantota paredzētā ievērojamā rīcības brīvība dalībvalstīm un to iestādēm attiecībā uz e-veidlapu programmatūras sistēmu izveidi, kā arī uz e-veidlapu noteikto informācijas lauku izmantošanu. Saskaņā ar Regulas 2019/1780 preambulas 10.punktu noteikts, ka, lai apmierinātu dažādas valstu centrālā, reģionālā vai vietējā līmeņa vajadzības, lauki, ko šī regula nosaka par Eiropas Savienības līmenī fakultatīviem, galalietotājiem vispār nav jāredz (piemēram, pasūtītājiem tie nav jāredz un nav arī jāaizpilda) vai arī, gluži pretēji, valsts, reģionālā vai vietējā līmenī tie var būt noteikti par obligātiem, piemēram, lauki “Līguma nosaukums”, “Līguma URL”, “Zaļais iepirkums”.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022.gada 24.novembra Īstenošanas regula (ES) 2022/2303, ar kuru groza Īstenošanas regulu (ES) 2019/1780, ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/2303 1.panta 1.punkts (grozītās Regulas 2019/1780 3.pants)
Nav jāievieš
-
-
Regulas 2022/2303 1.panta 2.punkts (grozītās Regulas 2019/1780 3.a pants)
Nav jāievieš
-
-
Regulas 2022/2303 1.panta 3.punkts (grozītās Regulas 2019/1780 pielikuma 2. tabula)
Noteikumu projekta 2.pielikums
Pārņemtas daļēji
Saskaņā ar Direktīvā 2014/24/ES (2014.gada 26.februāris) par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK (pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu un Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumiem Nr.107 "Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība"), Direktīvā 2014/25/ES (2014.gada 26.februāris) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK (pārņemta ar Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu un Ministru kabineta 2017.gada 28.marta noteikumiem Nr.187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība"), Direktīvā 2009/81/EK (2009.gada 13.jūlijs), ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK (pārņemta ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu), Direktīvā 2014/23/ES (2014.gada 26.februāris) par koncesijas līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanu (pārņemta ar Publiskās un privātās partnerības likumu) doto izvēles iespēju dalībvalstīm attiecībā uz notieku paziņojumu veidu izmantošanu.
Stingrākas prasības neparedz
Regulas 2022/2303 2.pants
Nav jāievieš
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 2022/2303  1.panta 2.punkts (grozītās Regulas 3.a pants) paredz, ka no 2022.gada 14.novembra līdz 2023.gada 24.oktobrim paziņojumu publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī var izmantot gan veidlapas, kas izveidotas ar Regulu 2015/1986, gan veidlapas, kas izveidotas ar šo regulu.
Attiecīgi līdz 2023.gada 24.oktobrim paziņojumu publicēšanai paredzēts izmantot veidlapas, kas izveidotas ar Regulu 2015/1986. Savukārt jaunās e-veidlapas stāsies spēkā ar Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tās tiks apstiprinātas (t.i., Noteikumu projektu). Attiecīgi Regulas 2022/2303  1.panta 2.punkts (grozītās Regulas 3.a pants) Noteikumu projektā netiek ieviests, jo ar tā spēkā stāšanos 2023.gada 25.oktobrī, tiks apstiprinātas e-veidlapas. Līdz ar to, iepriekšējās veidlapas vairs netiks izmantotas.
Attiecībā uz paziņojumu aizpildāmajiem informācijas laukiem rīcības brīvība izmantota saskaņā ar Regulā 2019/1780 paredzēto iespēju arī fakultatīvos laukus valsts līmenī noteikt par obligātiem, piemēram, lauki “Līguma nosaukums”, “Līguma URL”, “Zaļais iepirkums”.
Obligātie lauki iekļaujami standarta veidlapās un paziņojumos, ja laukos jānorāda kāda informācija. Neobligātas informācijas norādīšanai standarta veidlapās un paziņojumos var tikt iekļauti fakultatīvie lauki. Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 26. februāra Direktīvas 2014/24/ES par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK (pārņemta nacionālajā regulējumā ar Publisko iepirkumu likumā un Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumos Nr.107 "Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" noteikto regulējumu) VIII pielikuma 3.punktā, Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 26.februāra Direktīvas 2014/25/ES par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK (pārņemta nacionālajā regulējumā ar Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā un Ministru kabineta 2017.gada 28.marta noteikumos Nr.187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" noteikto regulējumu) IX pielikuma 3.punktā, Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 13.jūlija Direktīvas 2009/81/EK, ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK (pārņemta nacionālajā regulējumā ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā un Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumos Nr.107 "Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" noteikto regulējumu) VI pielikuma 3.punktā un Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 26.februāra Direktīvas 2014/23/ES par koncesijas līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanu (pārņemta nacionālajā regulējumā ar Publiskās un privātās partnerības likumā un Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumos Nr.107 "Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" noteikto regulējumu) IX pielikuma 2.punktā paredzētajos paziņojumu nosūtīšanas formātos un procedūrās iekļauj nosacījumus, ar kādiem obligāti aizpildāmie lauki nav piemērojami. Šajos nosacījumos ņem vērā vienīgi konkrētā paziņojuma vai procedūras kontekstu (piemēram, lauki, kas attiecas uz pamatnolīgumiem, nav obligāti, ja pamatnolīgums procedūrā nav iekļauts). Paziņojumu nosūtīšanas formātos un procedūrās arī nosaka, kuri lauki ir obligāti.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Lai arī  Regulas ieviešana (attiecībā uz obligātajiem veidlapu laukiem) nacionālajā normatīvajā aktā nav nepieciešama, tomēr, ņemot vērā, ka publisko iepirkumu likumos lietota atšķirīga terminoloģija nekā Regulā, kā arī, piemēram, ņemot vērā dalībvalstij noteikto rīcības brīvību, atsevišķas Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 26.februāra Direktīvā 2014/24/ES par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK (pārņemta nacionālajā regulējumā ar Publisko iepirkumu likumā un Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumos Nr.107 "Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" noteikto regulējumu) un Regulas veidlapās paredzētās iespējas nav ieviestas Publisko iepirkumu likumā, tieša Regulas piemērošana un veidlapu lietošana pasūtītājiem būtu apgrūtinoša.
Tā kā Publisko iepirkumu likums paredz iepirkuma procedūru un sociālo un citu īpašo pakalpojumu iepirkumu izsludināšanu arī zem Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 26.februāra direktīvas 2014/24/ES par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK, paredzētajām robežvērtībām nacionālā mērogā (minētais attiecināms arī uz aizsardzības un drošības jomas iepirkumiem un koncesijām), kā arī definētie biznesa procesu lauki tiek izmantoti arī nacionālā līmeņa veidlapās (apspriedes paziņojums, paziņojums par līguma izpildi), ir nepieciešams noteikt vienotas formas (veidlapas) visu paziņojumu izsludināšanai. Līdz ar to Ministru kabineta noteikumos ietvert tikai nacionāli kā obligātus noteiktus paziņojumu laukus, kuri Regulā paredzēti kā izvēles lauki, un nacionālā līmeņa paziņojumus, radīs ļoti lielu apjukumu pasūtītajiem šī tiesiskā regulējuma pareizā piemērošanā.
Ņemot vērā arī iepriekš minēto, noteikumu pielikumi ir veidoti saturiski pēc Regulas pielikumiem (arī Regulā ir 2 tabulas – kas atbilst noteikumu 1. un 2.pielikumam), vienlaikus izslēdzot paziņojumus, kas nacionālajā regulējumā nav piemērojami, un ietverot paziņojumus, kas noteikti nacionālajā regulējumā.
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka Noteikumu projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iepirkumu uzraudzības birojs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi