Anotācija (ex-ante)

22-TA-2267: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 333 "Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Pētniecība un izglītība" aktivitātes "Baltijas pētniecības programma" un aktivitātes "Stipendijas" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – Ministrija), saskaņā ar  Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda vadības likuma 15. panta 12. punktā noteikto, ka Ministru kabinets nosaka "programmas mērķi, pieejamo finansējumu, (..) prasības projekta iesniedzējam vai iepriekš noteiktā projekta iesniedzēju, prasības projekta partneriem, ja tos pieaicina, projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, atbalstāmo darbību, izmaksu attiecināmības (..)", ir izstrādājusi Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 333 "Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Pētniecība un izglītība" aktivitātes "Baltijas pētniecības programma” un aktivitātes "Stipendijas" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta mērķis ir pārdalīt Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Pētniecība un izglītība" (turpmāk – Programma) aktivitātes “Stipendijas” (turpmāk – Stipendiju programma” finansējuma daļu uz Programmas aktivitāti "Baltijas pētniecības programma" (turpmāk – Baltijas pētniecības programma), kā arī noteikt nesadalītā finansējuma izlietošanas veidus. 
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Noteikumu projekts stājas spēkā līdz ar grozījumu attiecīgajā līgumā par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas īstenošanu (turpmāk – programmas līgums) stāšanos spēkā. Pēc grozījumu programmas līgumā saņemšanas no vadošās iestādes programmas apsaimniekotājs publicē attiecīgu paziņojumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreizējā situācijā Ministru kabineta 2020. gada 2. jūnija noteikumu Nr. 333 "Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Pētniecība un izglītība" aktivitātes "Baltijas pētniecības programma" un aktivitātes "Stipendijas" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – Noteikumi) paredz Programmas finansējuma piešķiršanu tikai atklātu projekta iesniegumu konkursu kārtībā (5.punkts).

Programmā tika organizēti trīs atklāti konkursi – viens atklāts projektu iesniegumu konkurss Baltijas pētniecības programmā, un divi – stipendiju programmā. Baltijas pētniecības programmā viss pieejamais finansējums tika piešķirts kvalitatīvu projektu īstenošanai, un tika izveidots projektu iesniegumu saraksts (rezerves projektu saraksts), kurā tika iekļauti kvalitatīvie projekta iesniegumi, kuru īstenošanai netika piešķirts finansējums tā trūkuma dēļ.
Savukārt, atsaucība stipendiju programmā organizētajiem atklātajiem projektu iesniegumu konkursiem bija maza, un kopā abos konkursos finansējums tika piešķirts tikai sešu projektu īstenošanai. Finansējuma nesadalītais atlikums Stipendiju programmā ir 308 816 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašreiz Noteikumu 5.punkts paredz Programmas finansējuma piešķiršanu tikai atklāta projektu iesniegumu konkursa veidā, bet Programmas izdevumu attiecināmības periods beidzas 2024.gada 30.aprīlī. Līdz ar to atklāta projektu iesniegumu konkursa organizēšana, finansējuma piešķiršana un projektu ieviešana attiecināmības perioda ietvaros vairs nav iespējama laika trūkuma dēļ.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai papildinātu Noteikumus ar Baltijas pētniecības programmas projektu iesniegumu ierobežotā konkursa kritērijiem, noteiktu līdzfinansējuma saņēmējus, projekta partnerus, projekta maksimālo apjomu, kā arī Baltijas pētniecības programmas un stipendiju programmas projektu paplašināšanas ar jaunām aktivitātēm nosacījumus. 

Plānotās izmaiņas, tai skaitā programmas līguma grozījumi, ir vairākkārtīgi apspriesti un saskaņoti ar programmas donorvalstu partneriem un Finanšu instrumentu biroju, kā arī 2022.gada 1.augustā elektroniski saskaņotas programmas komitejā un sadarbības komitejā. 2022.gada 8.aprīlī programmas komiteja rakstiskā procedūrā saskaņoja arī vērtēšanas kritērijus Baltijas pētniecības programmas ierobežotajam projektu iesniegumu konkursam.

Programmas ietvaros plānots atbalstīt ukraiņu pētniekus, studentus un augstskolas personālu, kas uzturas Latvijā, Lietuvā, Igaunijā vai donorvalstīs, kā arī ukraiņu studentus un personālu, kas vēlas strādāt vai studēt Latvijas augstākās izglītības un zinātnes institūcijās.

Lai sniegtu atbalstu pētniekiem, studentiem un augstskolu personālam, kuri ir Ukrainas civiliedzīvotāji, papildinot Baltijas pētniecības programmas un stipendiju programmas projektus, tiks prioritizēti tie projekti, kuri iekļaus aktivitātes, kurās ir iesaistīti pētnieki, studenti un augstskolu personāls, kuri ir Ukrainas civiliedzīvotāji (Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma izpratnē) un kuri izceļo no Ukrainas vai kuri nevar atgriezties Ukrainā Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta dēļ šā bruņotā konflikta norises laikā. To nosaka noteikumu projekta 1.7. apakšpunkts, kas papildina Noteikumus ar 14.13. punktu. 

Noteikumu projekta 1.13. un 1.14. apakšpunkts precizē Noteikumu 22.1. apakšpunktu, nosakot, ka projekta attiecināmās izmaksas tādā pašā mērā attiecas arī uz ukraiņu pētniekiem, studentiem un augstskolas personālu, kas iesaistīti Baltijas pētniecības programmas projektā. Noteikumu projekta 1.15. apakšpunkts precizē Noteikumu 23. punktu, papildinot stipendiju projektu atbalstāmās darbības ar ukraiņu studentu un augstskolas personāla mobilitāti.  Noteikumu projekta 1.7. apakšpunkts papildina Noteikumu 10.8. apakšpunktu, nosakot pienākumu Latvijas Zinātnes padomei un Valsts izglītības attīstības aģentūrai izveidot kārtību par projektu papildināšanu ar papildu aktivitātēm, iesaistot ukraiņu pētniekus, studentus un augstskolas personālu Baltijas pētniecības programmas un stipendiju programmas projektos.

Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts nosaka to, ka Programmu īsteno ne tikai atklātu projektu iesniegumu konkursa veidā, bet arī ierobežotu projektu iesniegumu konkursa veidā. Pirmie trīs Programmā organizētie konkursi - viens - Baltijas pētniecības programmā un divi - stipendiju programmā, tika organizēti kā atklāti projektu iesniegumu konkursi. 2022.gada otrajā pusē, lai izmantotu Programmas attiecināmā finansējuma atlikumu, tiks organizēts Baltijas pētniecības programmas ierobežots projektu iesniegumu konkurss.

Noteikuma projekta 1.2. apakšpunkts, ar kuru Noteikumu 6.1. apakšpunkts tiek izteikts citā redakcijā, nosaka, ka Baltijas pētniecības programmas projektu iesniegumu ierobežotajā konkursā projekta iesniedzējs var būt Latvijā reģistrēta zinātniskā institūcija, kas atbilst pētniecības organizācijas statusam un ir iesniegusi projekta iesniegumu Baltijas pētniecības programmas atklātā projektu iesniegumu konkursā, un projekta iesniegums ir noraidīts nepietiekama Baltijas pētniecības programmas finansējuma dēļ. Projekta iesniegums projektu iesniegumu ierobežotajā konkursā var tikt iesniegts tikai tādā pašā tēmā kā iesniegums atklātā projektu iesniegumu konkursā.

Noteikuma projekta 1.4. apakšpunkts, ar kuru Noteikumu 7.1. apakšpunkts tiek izteikts citā redakcijā, nosaka, ka Baltijas pētniecības programmas projektu iesniegumu ierobežotā konkursā projekta partneri ir gan tie projekta partneri, kas ir norādīti atklāta projektu iesniegumu konkursa projekta iesniegumā, kura īstenošanai nepiešķīra Baltijas pētniecības programmas finansējumu tā nepietiekamības dēļ, gan arī citi projekta partneri no donorvalstīm vai Baltijas valstīm, ja tie uzlabo projekta iesnieguma kvalitāti un projekta rezultātus.

Noteikumu projekta 1.4. apakšpunkts papildina arī Noteikumu 7.1. apakšpunktus, nosakot arī projektu iesniegumu ierobežotā konkursa projekta summu atkarībā no projekta partneru skaita - ja projektā ir vismaz divi obligātie projekta partneri – viena Igaunijā vai Lietuvā reģistrēta pētniecības organizācija un viena donorvalstī reģistrēta pētniecības organizācija, tad projekta summa ir līdz 50 000 euro. Savukārt, ja projektā ir trīs obligātie projekta partneri – viena Igaunijā reģistrēta pētniecības organizācija, viena Lietuvā reģistrēta pētniecības organizācija un viena donorvalstī reģistrēta pētniecības organizācija, tad projekta summa ir līdz 60 000 euro.

Noteikumu projekta 1.5. apakšpunkts redakcionāli precizē Noteikumu 7.2.punktu, būtiski nemainot tā saturu.

Noteikumu projekta 1.6. un 1.7. apakšpunkts papildina Noteikumu 10.punktu par Aģentūras uzdevumiem tiek ar diviem papildu uzdevumiem (10.1.1 un 10.9. apakšpunktu) – izstrādāt Baltijas pētniecības programmas ierobežoto projektu iesniegumu konkursa nolikumu un kārtību par projektu papildināšanu ar papildu aktivitātēm, prioritizējot tās aktivitātes, kurās iesaistīti pētnieki, studenti un augstskolu personāls, kuri ir Ukrainas civiliedzīvotāji un kuri izceļo no Ukrainas vai kuri nevar atgriezties Ukrainā Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta dēļ

Aģentūras slēgs vienošanās par grozījumiem Baltijas pētniecības programmas un stipendiju programmas projektu līgumos ar līdzfinansējuma saņēmējiem, iekļaujot projektos papildus aktivitātes atbilstoši 2018. gada 13. novembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 683 "Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda vadības noteikumi" IV. daļai "Grozījumu izdarīšana projekta līgumā".

Noteikumu projekts neietekmē Noteikumu 11. punktā minēto kopējo Programmas finansējumu, taču ar noteikumu projekta 1.8. un 1.9. apakšpunktu tiek precizēts Noteikumu 12.1. un 12.2.apakšpunkts, kas nosaka Programmas finansējuma sadalījumu starp Baltijas pētniecības programmu un stipendiju programmu. Lielākā daļa no atlikušā stipendiju programmas finansējuma – 276 266 euro – tiek pārdalīta uz Baltijas pētniecības programmu, mazākā daļa – 32 550 euro – tiek atstāta stipendiju programmā, jo divi stipendiju projektu līdzfinansējuma saņēmēji ir izteikuši interesi papildināt projektus ar papildu aktivitātēm, iesaistot sešus Ukrainas civiliedzīvotājus - studentus, kuri šobrīd studē Latvijā, četru mēnešu ilgā mobilitātē donorvalstīs.

Ja pēc šo aktivitāšu īstenošanas Baltijas pētniecības programmā joprojām būs nesadalīts finansējuma atlikums, tad tas var tikt piešķirts Baltijas pētniecības programmas projektiem, lai īstenotu papildu aktivitātes, kas veicina projekta mērķu sasniegšanu.

Ar noteikumu projekta 1.10. apakšpunktu Noteikumu 14.1 punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, nosakot, kam var piešķirt Baltijas pētniecības programmā pieejamo attiecināmo finansējumu - Baltijas pētniecības programmas atklātā projektu iesniegumu konkursa projekta iesnieguma iesniedzējam, kura projekta iesniegums minētajā konkursā ir noraidīts nepietiekama finansējuma dēļ un iekļauts programmas komitejas izveidotajā projektu iesniegumu rezerves sarakstā. Tas tiek uzaicināts piedalīties Baltijas pētniecības programmas ierobežotā projektu iesniegumu konkursā kā projekta iesniedzējs. Papildus, Baltijas pētniecības programmas projekti var saņemt papildu finansējumu papildu projekta aktivitātēm, prioritizējot tās aktivitātes, kurās ir iesaistīti Ukrainas civiliedzīvotāji - pētnieki, studenti un augstskolu personāls, kuri izceļo no Ukrainas vai kuri nevar atgriezties Ukrainā Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta dēļ tā laikā.
Stipendiju  programmas projekti var saņemt papildu finansējumu papildu projekta aktivitātēm, tās aktivitātes, kurās ir iesaistīti Ukrainas civiliedzīvotāji -  studenti un augstskolu personāls, kuri izceļo no Ukrainas vai kuri nevar atgriezties Ukrainā Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta dēļ tā laikā.

Noteikumu projekta 1.11. apakšpunkts nosaka, ka arī Baltijas pētniecības programmas ierobežotā konkursa projektu iesniegumu atlasei vērtēšanas komisijas funkcijas veic programmas komiteja, pieaicinot ārējos ekspertus. Ierobežota konkursa gadījumā projektu iesniegumu vērtēšanā tiktu iesaistīti 2 ārēji eksperti, ar to saprotot attiecīgās jomas ekspertus, kas nav saistīti ar programmas apsaimniekotāja vai aģentūras funkciju un uzdevumu izpildi. Abi ārējie eksperti veic neatkarīgu projekta iesnieguma vērtēšanu, pēc tam vērtējumus apkopojot vienā konsolidētā vērtējumā un iesniedzot tos aģentūrai.

Noteikumu projekta 1.12. apakšpunkts papildina Noteikumus ar 18.1 punktu, kas nosaka, ka Baltijas pētniecības programmas ierobežotā projektu iesniegumu konkursa projekta izmaksas ir attiecināmas no brīža, kad pieņemts lēmums par Baltijas pētniecības programmas ierobežotā konkursa projekta iesnieguma apstiprināšanu (atbilstoši Noteikumu par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta ieviešanu 8.13. panta 1.punktam). Baltijas pētniecības programmas un stipendiju programmas projektu papildus aktivitāšu izmaksas ir attiecināmas no brīža, kad stājas spēkā grozījumi programmas līgumā (brīdī, kad abas puses - Finanšu instrumenta birojs (Brisele) un Latvijas Finanšu ministrija apstiprina programmas līguma grozījumus Finanšu instrumenta biroja informācijas sistēmā GrACE). Šī vienošanās elektroniski saskaņota ar Finanšu instrumenta biroju, jo Ukrainas civiliedzīvotājiem atbalsts, tai skaitā iespēja strādāt, jāsaņem nekavējoties.

Noteikumu projekta 1.13. un 1.14. apakšpunkts papildina Noteikumu 22.1.1. un 22.1.2. apakšpunktu, nosakot, ka arī Ukrainas civiliedzīvotāju (Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma izpratnē), kas piedalās projektā, atlīdzības un ar komandējumu saistītie izdevumi, ir attiecināmi no Programmas.

Noteikumu projekta 1.15. apakšpunkts papildina Noteikumu 23. punktā noteikto stipendiju programmas atbalstāmo darbību saistībā ar Ukrainas civiliedzīvotāju (Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma izpratnē) iesaisti stipendiju projektos.  

Noteikumu 1. pielikums tiek izteikts jaunā redakcijā, jo, papildinot Noteikumus, ir mainījusies numerācija punktiem, uz kuriem ir atsauce Baltijas pētniecības programmas atklātā konkursa administratīvajos kritērijos (noteikumu projekta 1. pielikums).

Noteikumi tiek papildināti ar 1.1 pielikumu (noteikumu projekta 2. pielikums), kurā noteikti Baltijas pētniecības programmas ierobežotā projektu iesniegumu konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji, kas apstiprināti programmas komitejā.

Noteikumu 3. pielikums tiek izteikts jaunā redakcijā (noteikumu projekta 3. pielikums), jo, pārdalot finansējumu uz Baltijas pētniecības programmu, tiek palielināti tās rezultātu un iznākumu indikatori (3. pielikuma tabulā 3. rindas 9. kolonnas šūnas tekstā skaitlis “11” aizstāts ar skaitli “16”; tabulā 5. rindas 9. kolonnas šūnas tekstā skaitlis “35” aizstāts ar skaitli “44”; tabulā 11. rindas 7. kolonnas šūnas tekstā skaitlis “5,72” aizstāts ar skaitli “6,37”; tabulā 12. rindas 7. kolonnas šūnas tekstā skaitlis “6” aizstāts ar skaitli “6,24”; tabulā 14. rindas 9. kolonnas šūnas tekstā skaitlis “14” aizstāts ar skaitli “21”).

Noteikumu projektā noteiktais Baltijas pētniecības programmas ierobežotais projektu iesniegumu konkurss neietekmē projektus, kuru īstenošana jau ir uzsākta.  Iespēja papildināt savus īstenošanas procesā esošos projektus ar papildus aktivitātēm, programmas apsaimniekotājam nosakot vienādu projektu iesniegumu iesniegšanas datumu un nosacījumus, dod vienlīdzīgas iespējas visiem pašreiz īstenošanas procesā esošiem projektiem pieteikties papildus finansējumam un veicināt projektu mērķu sasniegšanu.

Noteikuma projekta 2.punkts nosaka, ka noteikumu projekts stājas spēkā līdz ar grozījumu programmas līgumā stāšanos spēkā. Par programmas līgumu grozījumu stāšanos spēkā tiks publicēts attiecīgs paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Baltijas pētniecības programmas atklātā projektu iesniegumu konkursā tika nepietiekamā finansējuma dēļ tika noraidīti 12 projektu iesniegumi. Šo projektu iesniegumu iesniedzēji tiks aicināti iesniegt projektu iesniegumus ierobežotā projektu iesniegumu konkursa ietvaros.
Tā kā ierobežotā projektu iesnieguma konkursā projekta maksimālā summa ir 60 000 euro, tad tiek plānots, ka varēs apstiprināt 4-6 projektus, atkarībā no iesniegto projektu iesniegumu summas un projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izpildes.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Baltijas valstu un donorvalstu pētniecības organizācijas, Latvijas un donorvalstu augstskolas
  • Latvijas Zinātnes padome
  • Valsts izglītības attīstības aģentūra
Ietekmes apraksts
Baltijas valstu un donorvalstu pētniecības organizācijām, kas:
1) Programmas ietvaros kā līdzfinansējuma saņēmēji vai projekta partneri īsteno pētniecības un stipendiju projektus, būs iespēja iesniegt papildus aktivitātes un saņemt papildus finansējumu, iesaistot papildus aktivitātēs prioritāri Ukrainas civiliedzīvotājus - pētniekus, studentus un augstskolu personālu;
2) atrodas Baltijas Pētniecības programmas atklātā projektu konkursa rezerves sarakstā, būs iespēja iesniegt jaunu nelielu projekta iesniegumu jauna projektu iesnieguma izstrādei esošās partnerības un esošās tēmas ietvaros.

Programmas ietvaros Latvijas Zinātnes padomei būs jauni uzdevumi:
1) organizēt Baltijas Pētniecības programmas ierobežotu projektu iesniegumu konkursu, saņemt projekta iesniegumus, organizēt to vērtēšanu, apstiprināt projektus finansējuma saņemšanai un noslēgt projektu līgumus;
2) uzaicināt Baltijas Pētniecības programmas esošos projektus iesniegt priekšlikumus papildus projekta aktivitātēm, prioritāri iesaistot Ukrainas civiliedzīvotājus - pētniekus, studentus, augstskolu personālu, un slēgt vienošanās pie esošiem projektu līgumiem.

Programmas ietvaros Valsts izglītības attīstības aģentūrai būs jauns uzdevums - uzaicināt stipendiju  programmas esošos projektus iesniegt priekšlikumus papildus projekta aktivitātēm, prioritāri iesaistot Ukrainas civiliedzīvotājus - studentus un augstskolu personālu, un slēgt vienošanās pie esošiem projektu līgumiem.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikuma projekts šo jomu neskar. Noteikumu projekts nemaina gala saņēmēju loku, iznākumu un rezultātu rādītājus.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts izglītības attīstības aģentūra
  • Latvijas Zinātnes padome
  • Finanšu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi