Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-2281: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts probācijas dienesta konsultatīvo padomju un to apakšpadomju darbības noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saeimā 2022. gada 13. oktobrī pieņemts likums "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā" (turpmāk – Likums). Likums papildu citiem grozījumiem paredz grozījumus, kas saistīti ar Valsts probācijas dienesta (turpmāk – VPD) konsultatīvo padomju izveidošanu un darbību, tostarp paredzot jaunas konsultatīvo padomju darbības formas – apakšpadomes. Ievērojot minēto, ir nepieciešams pilnveidot Ministru kabineta 2007. gada 19. jūnija noteikumos Nr. 402 "Kārtība, kādā sasauc Valsts probācijas dienesta konsultatīvo padomju sēdes un organizē padomju darbu, kā arī pieaicina citu institūciju pārstāvjus" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 402) ietverto regulējumu. Ņemot vērā, ka grozījumi skartu gandrīz visus MK noteikumu Nr. 402 punktus, kā arī to, ka Likumā tiek precizēts 19. pants, kas nosaka deleģējumu izdot Ministru kabineta noteikumus, VPD izstrādājis jaunu Ministru kabineta noteikumu (turpmāk – noteikumu projekts) projektu, kas noteiks VPD konsultatīvo padomju un to apakšpadomju darbību.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts, lai salāgotu MK noteikumos Nr. 402 ietverto regulējumu ar grozījumiem Likumā, tostarp paredzot regulējumu attiecībā uz VPD konsultatīvās padomes (turpmāk – VPD padome) un teritoriālās struktūrvienības konsultatīvās padomes (turpmāk – struktūrvienības padome) apakšpadomēm (turpmāk kopā – apakšpadomes), pilnveidotu konsultatīvo padomju darbu, veicinātu efektīvu un racionālu citu institūciju pārstāvju iesaisti konsultatīvajās padomēs, kā arī sekmētu un koordinētu sabiedrības līdzdalību probācijas jomā.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
Noteikumu projekts stāsies spēkā vienlaikus ar grozījumiem Valsts probācijas dienesta likumā (turpmāk – VPD likums), kas noteiks jauno regulējumu attiecībā uz VPD konsultatīvajām padomēm.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai pilnveidotu VPD darbību un attīstītu uz efektīvu finanšu un cilvēkresursu plānošanu vērstu personāla politiku, ar 2019. gada 1. janvāri VPD tika veiktas strukturālās izmaiņas. Strukturālo izmaiņu rezultātā 28 teritoriālo struktūrvienību vietā tika izveidotas sešas reģionu teritoriālās struktūrvienības (Kurzemes reģiona, Latgales reģiona, Vidzemes reģiona, Zemgales reģiona, Rīgas Rietumu reģiona un Rīgas Austrumu reģiona teritoriālā struktūrvienība), kurām ir pakļautas attiecīgajā administratīvajā teritorijā esošās nodaļas (kopā 42 nodaļas).
Saskaņā ar VPD likuma 19. pantu līdz strukturālo izmaiņu īstenošanai un pašreiz VPD ir divu līmeņu konsultatīvās padomes – VPD padome un struktūrvienību padomes VPD teritoriālo struktūrvienību nodaļās. 
Ņemot vērā augstāk minētās VPD strukturālās izmaiņas, valstī īstenoto administratīvi teritoriālo reformu (tās rezultātā tiek ietekmēts struktūrvienību konsultatīvo padomju sastāvs), kā arī īstenotās strukturālās izmaiņas citu institūciju darbībā (piemēram, reforma tiesās), Likums:
1) paredz noteikt divu līmeņu konsultatīvās padomes – VPD padome un struktūrvienību padomes reģionālā līmenī, attiecīgi precizējot to sastāvu;
2) paredz iespēju pēc VPD padomes vai struktūrvienības padomes iniciatīvas veidot konsultatīvo padomju apakšpadomes.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumi Nr. 402 tika pieņemti 2007. gada 19. jūnijā. Kopš 2007. gada ir mainījusies VPD struktūra, notikušas strukturālas izmaiņas Valsts policijas, prokuratūru un tiesu institūcijās, mainījusies dažādu jautājumu izskatīšanas forma valsts pārvaldē, kā arī īstenota administratīvi teritoriālā reforma (pēdējā no reformām tika īstenota 2021. gadā). Ievērojot minēto, tika izstrādāts likumprojekts un Saeima pieņēma Likumu, kas paredz izmaiņas arī attiecībā uz VPD  konsultatīvajām padomēm.
MK noteikumos Nr. 402 ietvertais regulējums neatbilst Likumā ietvertajam regulējumam, kas paredz trīs līmeņu konsultatīvās padomes – VPD padomi, struktūrvienību padomes un abu minēto padomju apakšpadomes, tai skaitā:
1) nenosaka, kādos gadījumos un ar kādu mērķi var tikt izveidotas apakšpadomes;
2) neparedz iespēju vairākām teritoriālajām struktūrvienībām veidot vienu kopēju struktūrvienības padomi;
3) neparedz iespēju veidot  struktūrvienības padomes apakšpadomi, kas ir kopīga vairākām vienas teritoriālās struktūrvienības nodaļām vai struktūrvienības padomes apakšpadomi, kas ir kopīga vairāku teritoriālo struktūrvienību nodaļām;
4) ietvertais regulējums par VPD padomes un struktūrvienības padomes uzdevumiem ir aktualizējams un noteiktos  gadījumos būtu attiecināms arī uz struktūrvienības padomes apakšpadomi;
5) ietvertais regulējums par VPD padomes un struktūrvienības padomes tiesībām ir aktualizējams un noteiktos  gadījumos būtu attiecināms arī uz apakšpadomēm;
6) ietvertais regulējums par VPD padomju un struktūrvienību padomju darba organizēšanu ir aktualizējams un būtu jāattiecina arī uz apakšpadomēm.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā problēmas aprakstā norādīto, noteikumu projektā ir ietvertas normas (no spēkā esošā regulējuma), kuras ir redakcionāli precizētas, gan, atbilstoši paredzētajām izmaiņām attiecībā uz VPD  padomēm, noteikumu projektā iestrādātas jaunas nomas, vienlaikus precizējot normu sadalījumu noteikumu projekta nodaļās, tādējādi uzlabojot MK noteikumu Nr. 402 ietverto regulējumu.

Noteikumu projekta I nodaļā ietverti vispārīgie jautājumi, kas noteic, kāda veida VPD padomes, struktūrvienības padomes un apakšpadomes var tikt izveidotas VPD, kā arī noteic, ka VPD padomes, struktūrvienības padomes un apakšpadomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs. Piemēram, noteikts, ka apakšpadomes var būt gan pastāvīgas (piemēram, teritoriālo struktūrvienību nodaļu konsultatīvās padomes, tai skaitā vairākām atsevišķām nodaļām viena konsultatīvā padome), gan izveidotas kādā reģionā vai tā nodaļā aktuāla jautājuma risināšanai (piemēram, sadarbība ar nevalstiskajām organizācijām/sociālajiem uzņēmējiem, vecāku un iedzīvotāju iesaiste darbā ar bērniem un jauniešiem, kuri ir izdarījuši likumpārkāpumu, pakalpojumu pieejamība, sociālie jautājumi, prevencija u.tml.). Tāpat tiek paredzēta iespēja veidot vienu kopēju struktūrvienības padomi, šī iespēja ir īpaši aktuāla attiecībā uz Rīgas Austrumu un Rīgas Rietumu reģionu teritoriālajām struktūrvienībām, ņemot vērā, ka, lai gan teritoriāli abas struktūrvienības ir nodalītas, abām struktūrvienībām konsultatīvo padomju darbības jomā ir vairāki vieni un tie paši sadarbības partneri, kā arī konsultatīvo padomju ietvaros skatāmie jautājumi un aktualitātes pēc būtības sasaucas.

Noteikumu projekta II nodaļā:
1) ietverti VPD padomes, struktūrvienības padomes un apakšpadomes uzdevumi un tiesības. Noteikumu projekta 5.3. apakšpunktā ir noteikts uzdevums – sniegt valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī nevalstiskajām organizācijām informāciju un priekšlikumus par pasākumiem un resursiem, kas ir nepieciešami probācijas klientu veiksmīgai sociālajai integrācijai vietējā kopienā vai institūciju sadarbības veicināšanai (MK noteikumos Nr. 402 šāds uzdevums nebija ietverts). Minētais uzdevums veicinās mērķtiecīgāku pakalpojumu, kas ir vērsti uz nepieciešamo atbalstu un sociālās korekcijas pasākumiem probācijas klientiem un viņu ģimenēm, attīstību novados, kā arī vietējās kopienas līdzdarbību un līdzatbildību iedzīvotāju sociālās integrācijas procesos. Ņemot vērā, ka VPD padomju, struktūrvienības padomju un apakšpadomju organizēšanā un satura plānošanā VPD ir galvenā loma, VPD pamatā būs atbildīgs par šī uzdevuma aktualizēšanu un izpildi. Jaunā konsultatīvo padomju forma ir paredzēta nevis kā vienpusēja informācijas nodošana, bet aktīva konsultatīvo padomju locekļu, tostarp nevalstisko organizāciju, līdzdalība aktuālu problēmu apzināšanā un risinājumu kopīgā meklēšanā. Īpaši aktuāli tas ir struktūrvienību padomju un apakšpadomju līmenī, kur tiek skatītas problēmas noteiktas teritorijas ietvaros (piemēram, ciema, pilsētas, novada). Nevalstiskajām organizācijām, kā arī valsts un pašvaldību institūcijām ir svarīgi zināt kurā virzienā ir attīstāmi pakalpojumi un kāpēc, ievērojot noziedzības problēmas un notiesāto, tostarp bērnu un jauniešu, vajadzības katrā konkrētā teritorijā, vienlaikus svarīga ir savstarpēja resursu un pasākumu plānošana un salāgošana. Konsultatīvo padomju ietvaros aktualizētās problēmas un to iespējamos risinājumus apkopos un tālāku virzību atbilstoši to saturam nodrošinās VPD;
2) ņemot vērā, ka apakšpadomes var tikt izveidotas noteiktu jautājumu risināšanai, kas katrā gadījumā var būt atšķirīgi, noteikumu projekta 6. punkts noteic amatpersonas, kuras var noteikt uzdevumus apakšpadomēm;
3) noteikumu projekta 7. punktā noteiktas tiesības VPD padomei, struktūrvienības padomei un apakšpadomei gan pieprasīt un saņemt no valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī nevalstiskajām organizācijām darbam nepieciešamo informāciju, gan pieaicināt valsts un pašvaldību iestāžu, kā arī nevalstisko organizāciju pārstāvjus attiecīgo jautājumu izskatīšanā VPD padomes, struktūrvienības padomes vai apakšpadomes sēdē. Minētais ir būtisks VPD funkciju īstenošanā, jo paredz iespēju elastīgi risināt attiecīgu jautājumu, piemēram, par darbu ar bērniem un jauniešiem pieaicināt speciālistu, kura kompetencē ietilpst darbs ar bērniem un jauniešiem attiecīgajā pašvaldībā, risināšanā;
4) noteikumu projekta 8. punktā noteikts, ka VPD padomei un struktūrvienības padomei, papildus šo noteikumu 7. punktā minētajām tiesībām ir tiesības pēc iepriekš iesniegta nevalstiskās organizācijas rakstiska iesnieguma – balsot par padomes sastāva paplašināšanu. Minētā tiesība ir būtiska, jo tā sekmē nevalstisko organizāciju iesaisti nozīmīgu procesu (saistīts ar VPD funkciju īstenošanu) īstenošanā probācijas jomā;
5) noteikumu projekta 9. punktā ir noteiktas VPD padomes priekšsēdētāja, struktūrvienības padomes priekšsēdētāja un apakšpadomes priekšsēdētāja tiesības – bez īpaša pilnvarojuma pārstāvēt padomi, attiecīgo struktūrvienības padomi vai apakšpadomi, sasaukt VPD padomes, attiecīgās struktūrvienības padomes vai apakšpadomes ārkārtas sēdes, kā arī uzaicināt citu institūciju amatpersonas un ekspertus piedalīties VPD padomes, attiecīgās struktūrvienības padomes vai apakšpadomes sēdēs. 

Noteikumu projekta III nodaļā ietvertas normas, kas noteic VPD padomes, struktūrvienības padomes un apakšpadomes darba organizēšanu:
1) tiek saglabāts MK noteikumos Nr. 402 ietvertais regulējums, kas noteica, ka VPD padomes sastāvu apstiprina tieslietu ministrs un struktūrvienības padomes sastāvu apstiprina VPD vadītājs, papildu minētajam – noteikumu projekta 10. punkts paredz, ka VPD padomes apakšpadomes sastāvu nosaka un apstiprina VPD vadītājs, savukārt noteikumu projekta 11. punkts paredz, ka struktūrvienības padomes apakšpadomes sastāvu nosaka un apstiprina VPD teritoriālās struktūrvienības vadītājs;
2) noteikumu projekta 12. punkts noteic, kādas institūcijas ir jāietver struktūrvienības pastāvīgās apakšpadomes sastāvā. Attiecībā uz citiem apakšpadomju veidiem sastāvu saskaņā ar noteikumu projekta 10., 11. un 13. punktu noteiks un apstiprinās VPD vadītājs vai teritoriālās struktūrvienības vadītājs, jo to sastāvs var būt atšķirīgs, ņemot vērā to izveidošanas mērķi;
3) ņemot vērā, ka apakšpadomes var tikt izveidotas noteiktu jautājumu atrisināšanai, noteikumu projekta 15. un 16. punkts norāda amatpersonas, kuras var noteikt to darbības termiņu un priekšsēdētāju;
4) atšķirībā no MK noteikumu Nr. 402 ietvertā regulējuma, kas neparedzēja, ka VPD padomes vai struktūrvienības padomes priekšsēdētājs sēdi vai tās daļu var noteikt par slēgtu, noteikumu projekta 19. punkts noteic, ka, izvērtējot sēdē skatāmo jautājumu saturu, VPD padomes vai struktūrvienības padomes priekšsēdētājs sēdi vai tās daļu var noteikt par slēgtu, kā arī noteic, ka apakšpadomes sēdes ir slēgtas Tas ir būtiski, ņemot vērā nepieciešamību atsevišķus jautājumus izskatīt, sēdē piedaloties tikai apstiprinātajam sastāvam, piemēram, ja tiek skatīti sensitīvi sadarbības jautājumi (informācijas apmaiņa par radikalizētām personām vai augsta riska personām, kuras ir izdarījušas noziedzīgu nodarījumu pret personas tikumību un dzimumneaizskaramību, rīcības algoritmi ārkārtas situāciju gadījumos u.c.), institūciju ierosinājumi jaunām iniciatīvām, ja vispirms ir nepieciešams tās saskaņot ar konsultatīvās padomes sastāvu, ja ir nepieciešams apspriest informāciju, kurai ir noteikts ierobežotas pieejamības statuss u.c. Ņemot vērā, ka apakšpadomes tiek veidotas pēc VPD padomes vai struktūrvienības padomes iniciatīvas noteikta mērķa sasniegšanai un noteikta jautājuma risināšanai, pārraudzībai vai koordinēšanai, tiek paredzēts, ka tās ir tikai slēgtas;
5) noteikumu projekta 20. punktā tiek paredzēts, ka VPD padomes, struktūrvienības padomes un apakšpadomes sēde var tikt organizēta klātienē vai videokonferences režīmā;
6) noteikumu projekta 21.punktā noteikta VPD padomes, struktūrvienības padomes un apakšpadomes lēmumu pieņemšanas kārtība, kā arī noteikts, ka gadījumos, ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir sēdes vadītāja balss, savukārt noteikumu projekta 26. punktā noteikts, ka pieaicinātajiem citu institūciju pārstāvjiem nav balsstiesību VPD padomes, struktūrvienības padomes un apakšpadomes sēdēs;
7) noteikumu projekta 23. punkts noteic, ka informāciju par VPD padomes un struktūrvienības padomes sēdi un iespēju pieteikties dalībai sēdē trīs darbdienas pirms sēdes ievieto VPD mājas lapā internetā, tādējādi ikvienam sabiedrības loceklim ir iespēja piedalīties sev interesējošu jautājumu izskatīšanas procesā.

Ņemot vērā to, ka Likums paredz normu attiecībā uz konsultatīvo padomju regulējumu spēkā stāšanos ar 2023. gada 1. janvāri, noteikumu projektā iekļauta norma par spēkā stāšanos ar 2023. gada 1. janvāri. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ikvienu sabiedrības locekli.
Ietekmes apraksts
Ikvienam ir iespēja piedalīties sev interesējošu jautājumu izskatīšanas procesā VPD padomes un struktūrvienības padomes sēdē, ja tā ir atklāta.
Juridiskās personas
  • Valsts un pašvaldību institūcijas, kā arī nevalstiskās organizācijas, kas tiek ietvertas konsultatīvo padomju un to apakšpadomju sastāvā.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta regulējums paredz tiešu iesaisti un līdzdalību jautājumu risināšanā, kas skar VPD funkciju izpildi un sabiedrības drošību.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Valsts probācijas dienesta likums

Pamatojums un apraksts
Saeimā pieņemts Likums, kas papildu citiem grozījumiem paredz grozījumus, kas saistīti ar VPD konsultatīvo padomju izveidošanu un darbību.
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/a16a7f07-6ac3-41cb-8efc-971717730909

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrības līdzdalība nodrošināta TAP portālā atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumiem Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā". Iebildumi vai priekšlikumi nav iesniegti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts probācijas dienests
  • Tieslietu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija


Noteikumu projekta izpildi VPD nodrošinās piešķirtā budžeta līdzekļu ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts paredz iespēju izveidot konsultatīvo padomju apakšpadomes aktuālu jautājumu risināšanai (piemēram, vecāku un iedzīvotāju iesaiste darbā ar bērniem un jauniešiem, kuri ir izdarījuši likumpārkāpumu, pakalpojumu pieejamība, sociālie jautājumi, prevencija u.tml.). Vienlaikus noteikumu projekts paredz, ka VPD padomei, struktūrvienības padomei un struktūrvienības apakšpadomei ir uzdevums sniegt valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī nevalstiskajām organizācijām informāciju un priekšlikumus par pasākumiem un resursiem, kas ir nepieciešami probācijas klientu veiksmīgai sociālajai integrācijai vietējā kopienā vai institūciju sadarbības veicināšanai.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ikvienam ir iespēja piedalīties sev interesējošu jautājumu izskatīšanas procesā VPD padomes un struktūrvienības padomes sēdē, ja tā ir atklāta.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts paredz iespēju izveidot konsultatīvo padomju apakšpadomes aktuālu jautājumu risināšanai (piemēram, vecāku un iedzīvotāju iesaiste darbā ar bērniem un jauniešiem, kuri ir izdarījuši likumpārkāpumu, pakalpojumu pieejamība, sociālie jautājumi, prevencija u.tml.). 

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi