Anotācija

24-TA-1818: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Mācības"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Mācības""(turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu, kā arī saskaņā ar
1) Komisijas 2022. gada 11. novembra Īstenošanas lēmumu Nr. CCI: 2023LV06AFSP001, ar kuru apstiprina Latvijas 2023.–2027. gada KLP stratēģisko plānu attiecībā uz Savienības atbalstu, ko finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115);
3) Komisijas (ES) 2023. gada 13. decembra Regulu 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula 2023/2831), ja atbalsts attiecināms uz gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām pārtikas ražošanas (Līguma par ES darbību I pielikumā neminētu pārtikas produktu (izņemot zivsaimniecības produktus) ražošanas) nozarē un darbībām jebkurā citā nelauksaimniecības nozarē (izņemot mežsaimniecības nozari);
4) Komisijas (ES) 2022. gada 14. decembra Regulu 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk – regula 2022/2472), ja atbalsts attiecināms uz gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām mežsaimniecības nozarē.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu Latvijas Kopējās lauksaimniecības politika stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam intervencē "Mācības".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai nodrošinātu Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam (turpmāk – KLP SP; pieejams tīmekļvietnē https://www.zm.gov.lv/lv/media/5409/download?attachment) intervences LA1.1 "Mācības (Profesionālo zināšanu un prasmju pilnveide)" (turpmāk – intervence) īstenošanu, ir jāizdod jauni Ministru kabineta noteikumi, jo ir pieņemti jauni Eiropas Savienības normatīvie akti par atbalsta piešķiršanu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA). Eiropas Komisija 2022. gada 11. novembrī apstiprināja Zemkopības ministrijas izstrādāto KLP SP 2023.–2027. gadam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Analizējo situāciju ar KLP SP horizontālo mērķi "Ar zināšanām, inovācijām un digitalizēšanu modernizēt lauksaimniecību un lauku apvidus, veicinot jaunā apgūšanu, kopīgošanu un tālāku izplatīšanu", konstatēts, ka no kopējā lauku saimniecību vadītāju skaita tikai 31,3 % vadītāju ir izglītība lauksaimniecības jomā – vai nu augstākā, vai vidējā līmeņa (profesionālā) izglītība. Latvijas lauksaimniecībai raksturīgs liels gados vecāku cilvēku nodarbinātības īpatsvars. Lauksaimniecībā 82,5 % saimniecību vadītāju ir 45–65 gadu vecumā vai vecāki. Turklāt šajā vecumgrupā 53 % saimniecību vadītāju ir tikai praktiskā pieredze lauksaimniecībā, tomēr salīdzinājumā ar 2010. gada lauku saimniecību apsekojuma rezultātiem šis rādītājs ir ievērojami samazinājies (2010. gadā – 63 %) un šajā vecumgrupā palielinājies to vadītāju skaits, kuri ieguvuši izglītību lauksaimniecības jomā (augstākā vai vidējā līmeņa (profesionālo) izglītību). Līdzīga situācija vērojama arī gados jaunu saimniecību vadītāju (18–44 gadi) vecuma grupā: salīdzinājumā ar 2010. gadu ir samazinājies to vadītāju skaits, kuriem ir tikai praktiskā pieredze lauksaimniecībā, un nedaudz palielinājies to vadītāju skaits, kuri ieguvuši izglītību lauksaimniecības jomā (augstākā vai vidējā līmeņa (profesionālo) izglītību). Savukārt gandrīz nemainīgs šajā vecumgrupā palicis to vadītāju skaits, kuriem ir pamatizglītība lauksaimniecības jomā. Pastāvīgi kļūst arvien vairāk to lauku saimniecību vadītāju, kam ir izglītība lauksaimniecības jomā, tomēr vienlaikus samazinās lauku saimniecību skaits. Tas nozīmē, ka laukos aizvien vairāk saimnieko tie cilvēki, kam ir profesionālā izglītība lauksaimniecības jomā, un tas dod pozitīvu efektu nozares attīstībai. Minētās pārmaiņas ir veicinājuši arī Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam (turpmāk – LAP 2014–2020) īstenotie pasākumi un tajos ietvertās obligātās prasības par atbalsta saņēmēju zināšanām un izglītību (atbalsts mazajām saimniecībām, jaunajiem lauksaimniekiem u. c.), kā arī demogrāfiskās situācijas tendences Latvijā kopumā. Īstenojot LAP 2014–2020, sniegts atbalsts gan zināšanu pārneses un informācijas pasākumu īstenošanai, tostarp mācībām, demonstrējumu ierīkošanai un īstenošanai un saimniecību un meža apmeklējumiem, gan konsultāciju pakalpojumu izmantošanas veicināšanai.
Eiropas Parlaments ziņojumā par paaudžu maiņu Eiropas Savienības lauku saimniecībās turpmākajā periodā, ņemot vērā Lauksaimniecības un lauku attīstības komitejas ziņojumu (A9-0283/2023), vērš uzmanību uz to, ka 2020. gadā lielākā daļa (57,6 %) lauku saimniecību vadītāju (abu dzimumu) bija vismaz 55 gadus veci un tikai ap 12 % lauku saimniecību vadītāju bija jaunāki par 40 gadiem (no tiem gandrīz puse bija 35–39 gadu veci) un ka daudzās dalībvalstīs ir salīdzinoši liels īpatsvars lauksaimnieku vismaz 65 vecumā un caurmērā uz katru par 40 gadiem jaunāku lauksaimnieku trīs lauku saimniecību vadītāji ir vecāki par 65 gadiem (2016. gada dati), ka paaudžu maiņas problēma sevišķi aktuāla ir dalībvalstīs, kurās gados jauno lauksaimnieku īpatsvars ir zem vidējā rādītāja, savukārt pensionēšanās vecumu pārsniegušu lauksaimnieku īpatsvars ir virs vidējā rādītāja, ka nepietiekama paaudžu nomaiņa var novest pie zemes pamešanas un ka paaudžu maiņa prasa, lai jaunieši no lauksaimnieku ģimenēm paliktu šajā profesijā, kā arī ir jāmudina jaunpienācēji iesaistīties šajā nozarē. Eiropas Parlaments uzsver, ka paaudžu maiņa ir priekšnoteikums tam, lai lauku apvidos panāktu sociālo, ekonomisko un vidisko ilgtspēju. Eiropas Parlaments atgādina, ka atbalsts paaudžu maiņai lauksaimniecībā ir viens no 2023.–2027. gada kopējās lauksaimniecības politikas mērķiem, kā arī aicina dalībvalstis nodrošināt, lai gados jauniem lauksaimniekiem darbības uzsākšanas un ieguldījumu atbalsts būtu pieejams visā KLP budžeta periodā, un pilnībā izmantot visas iespējas, kādas pieejamas gados jaunu lauksaimnieku atbalstīšanai, uzverot, ka ir jānodrošina piekļuve apmācībai.
KLP SP SVID (stipro, vājo pušu, iespēju un draudu) analīzē joprojām tiek norādīts, ka vājā puse ir zināšanu un izpratnes trūkums. Nepieciešams veicināt zināšanu apmaiņu, lai sekmētu izpratni par lauksaimniecības daudzveidību, ekonomisko ilgtspēju, uzņēmuma izaugsmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu ar tehnoloģiju un inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības palielināšanu, digitalizācijas potenciālu nozarē, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, vides aspektiem, lai veicinātu videi saudzīgu saimniekošanu, ilgtspējīgām dabas resursu apsaimniekošanu veicinošām saimniekošanas metodēm, ūdens resursu aizsardzību un ilgtspējīgu izmantošanu, par gaisa kvalitāti un gaisu piesārņojošo vielu emisijas samazināšanu, augu aizsardzības līdzekļu lietošanu, bioloģisko daudzveidību, resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību un par citiem jautājumiem.
Risinājuma apraksts
Pamatojoties uz situācijas analīzi par norisēm tautsaimniecībā, jo īpaši lauksaimniecībā, mežsaimniecībā un lauku teritorijā, kā arī ņemot vērā Eiropas Savienības tiesību aktos noteiktās prasības, KLP SP tiek noteiktas atbalsta intervences, kas ļauj nodrošināt Latvijas ieguldījumu kopējos ES mērķos, kā arī būtisku ieguldījumu Latvijas lauksaimniecības un mežsaimniecības attīstībā un sekmēt lauku problēmu risināšanu.
SVID analīzē tika noteikta vajadzība paaugstināt zināšanu, izpratnes un prasmju līmeni lauksaimniecībā, mežsaimniecībā un pārtikas ražošanā, kā arī sabiedrībā kopumā, tādējādi veicinot izpratni par dažādām lauksaimniecības metodēm un jaunu tehnoloģiju, tostarp digitālo tehnoloģiju, izmantošanu, un sekmējot zināšanu un inovāciju pārnesi lauksaimniecībā un mežsaimniecībā.
Regula 2021/2115 paredz visus iespējamos pasākumus, ko var atbalstīt ar Eiropas lauksaimniecības fonda lauku attīstībai starpniecību, un dalībvalstis, ievērojot ekonomisko un sociālo situāciju valstī, izvēlas konkrētus pasākumus. Regula 2021/2115 dalībvalstīm dod rīcības brīvību regulas ieviešanā, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP SP. 
Lai nodrošinātu ELFLA finansējuma piešķiršanu intervences īstenošanai 2023.–2027. gada plānošanas periodā, ir jāizdod Ministru kabineta noteikumi.
Noteikumu projektā saskaņā ar regulas 2021/2115 78. pantu noteikta kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu intervencē. Noteikumu izpratnē mācības ir teorētisku un praktisku atziņu kopums, kas zināšanu apmaiņas un pārneses ceļā nodrošina pieaugušo izglītošanos, profesionālo prasmju un zināšanu pilnveidi, personības attīstību un konkurētspēju darba tirgū.
Intervences mērķis ir nodrošināt profesionālo zināšanu un prasmju pilnveidi, īstenojot mācības par lauksaimniecības, mežsaimniecības un pārtikas (izņemot zivsaimniecības produktu) ražošanas jautājumiem, uzņēmumu izaugsmi, efektivitātes palielināšanu un konkurētspējas uzlabošanu, digitalizāciju un jauno tehnoloģiju izmantošanu, saimniekošanas dažādošanu, vides un klimata pasākumiem, kā arī dabas resursu ilgtspējīgas apsaimniekošanas metožu lietošanu, atjaunojamiem energoresursiem, antimikrobiālās rezistences un dzīvnieku labturības jautājumiem, darba tiesībām, darba drošības un arodveselības jautājumiem, zinātnes atziņu un jaunas prakses pielietojamību, kā arī citiem jautājumiem, tādējādi sekmējot lauku teritorijas attīstību.
Noteikumu projektā noteikti atbalsta pretendenti, gala labuma guvēji (par uzņēmumu uzskata ikvienu subjektu, kas veic saimniecisko darbību, neatkarīgi no tā juridiskās formas), atbalsta saņemšanas nosacījumi un kārtība, kā arī publiskā finansējuma veids un apmērs.
Intervences īstenošanas vieta ir Latvijas Republika un citas Eiropas valstis.
Mācību ilguma amplitūda noteikta, ņemot vērā iepriekšējā plānošanas perioda ­– Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pasākuma "Zināšanu pārneses un informācijas pasākumi" apakšpasākuma "Profesionālās izglītības un prasmju apguves pasākumi" – īstenošanas pieredzi, kā arī KLP SP intervences LA1.1 "Mācības" (Profesionālo zināšanu un prasmju pilnveide) sasaisti ar citām KLP SP intervencēm, piemēram, "Bioloģiskā lauksaimniecība", "Agrovide", "Mazās saimniecības" un "Atbalsts jaunajiem lauksaimniekiem", kurās tematiskie kursi noteiktā apjomā ir noteikti par obligātiem. Konkrēto mācību kursu ilgums tiks noteikts, izstrādājot iepirkuma priekšmeta tehniskās specifikācijas prasības.
Atbalstu varēs saņemt juridiskas personas, kas atbilst noteikumu projektā minētajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem un kas atbilstoši normatīvajiem aktiem par publisko iepirkumu tiek izvēlētas intervences īstenošanai. Iepirkumu organizēs Zemkopības ministrija (centralizēto iepirkumu institūcija), ievērojot publisko iepirkumu jomu regulējošos normatīvos aktus, nosakot iepirkuma priekšmetu (mācību tematus) un norādot mācību nodrošināšanas prasības iepirkuma nolikuma tehniskajā specifikācijā. Prasības par pretendenta profesionālajām spējām tiks konkretizētas iepirkuma nolikumā, un tajā tiks minēti arī iesniedzamie dokumenti, ar kuriem pretendents apliecina atbilstību konkrētai iepirkuma nolikuma prasībai, vai arī norādīti informācijas ieguves avoti, ja iepirkuma komisijai ir iespēja faktus pārbaudīt publiski pieejamā datubāzē. Līgumu ar iepirkuma uzvarētāju slēgs Lauku atbalsta dienests. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka ir saņemtas visas nepieciešamās atļaujas, kas nepieciešamas neformālās izglītības programmas īstenošanai. Īstenojot šīs programmas Latvijas teritorijā, jāievēro Izglītības likumā noteiktās normas.
Atbalstu gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām mežsaimniecības nozarē piešķirs saskaņā ar regulu 2022/2472.
Atbalstu gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām pārtikas ražošanas (Līguma par ES darbību I pielikumā neminētu pārtikas produktu (izņemot zivsaimniecības produktu) ražošanas) nozarē un darbībām jebkurā citā nelauksaimniecības nozarē (izņemot mežsaimniecības nozari, jo tādos gadījumos atbalstu piešķir saskaņā ar regulu 2022/2472) piešķirs saskaņā ar regulu 2023/2831. De minimis atbalsta kopsumma tiek noteikta trīs gadu laikposmā kā slīdošā periodā. Par trīs gadu periodu uzskatāms laikposms no konkrēta datuma, kad piešķirts pēdējais atbalsts, līdz konkrētam datumam, kas ir jaunā piešķiramā atbalsta datums, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2025. gada 18. jūlijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2022. gada 18. jūlijam.
Saskaņā ar regulas 2021/2115 145. pantu ELFLA atbalstam nepiemēro komercdarbības atbalsta normas, ja atbalsts attiecināms uz darbībām, kas vērstas uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu.
Tiešie atbalsta saņēmēji ir noteikumu projektā minētie gala labuma guvēji, nevis mācību organizētāji (noteikumu projektā – atbalsta pretendents, finansējuma saņēmējs). Minētais atbalsts neparedz tiešus maksājumus gala labuma guvējiem, un tas tiek nodrošināts ar pasākumu īstenotāju starpniecību.
Lai KLP finansētās darbības nepārklātos ar citu Eiropas Savienības fondu finansētām darbībām, Lauku atbalsta dienestam ir izveidota tieša sasaiste ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu, kurā iespējams pārbaudīt projektu nepārklāšanos un atbalsta nedublēšanos. Darbību efektivitāti palielina atbalstāmo jomu un mērķa grupu papildinātība un mijiedarbība. Tā, piemēram, Eiropas Savienības fondu specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 4.2.4.2. pasākuma "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" mērķa grupa ir nodarbinātās personas, kas sasniegušas vismaz 18 gadu vecumu, prioritāri atbalstu sniedzot nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni (pabeigtu vai nepabeigtu pamatizglītību vai vispārējo vidējo izglītību), nodarbinātajiem vecumā no 50 gadiem, kā arī bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu (rādītājs – nodarbinātu personu, tostarp pašnodarbinātu personu, skaits). SAM atbalsts neformālās izglītības programmu apguvei ietver darba tirgus prasībām atbilstošu sistematizētu profesionālo pamatprasmju, prioritāri zinātnes, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātikas, kā arī zaļās un digitālās pārejas prasmju, apguvi. Izglītības iestāde ir akreditēta atbalstāmās darbības jomā un īsteno akreditēta studiju virziena licencētu studiju programmu atbilstoši izglītības iestādes un studiju virzienu akreditāciju reglamentējošiem normatīvajiem aktiem. ZM, nosakot mācību tematus, nodrošinās komunikāciju ar Valsts izglītības attīstības aģentūru (turpmāk – VIAA), lai izvērtētu plānoto mācību saturisko demarkāciju ar VIAA piedāvātām izglītības programmām un lai izvairītos no dubultā finansējuma riskiem.
KLP SP intervencē LA1.1. "Mācības" gala labuma guvēji var būt gan juridiskas personas, gan fiziskas personas lauku teritorijā,  bet lielāka atbalsta intensitāte paredzēta gados jauniem gala labuma guvējiem līdz 40 gadiem (rādītājs – mācību dalībnieku (fizisku personu) skaits).
Atbalsts tiek plānots pieaugušo neformālajai izglītībai, kas tiek paredzēta teorētisku un praktisku mācību veidā, tostarp ar saimniecību, mežu un uzņēmumu apmeklējumiem pieredzes gūšanai. Kā liecina LAP 2014–2020 pasākuma "Zināšanu pārneses un informācijas pasākumi" apakšpasākuma "Profesionālās izglītības un prasmju apguves pasākumi" īstenošanas pieredze, visvairāk pieprasītas ir mācības, kas ilgst 16, 24 un 40 stundas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Gala labuma guvēji, kas piedalās mācībās, – fiziskas personas, kuru dzīvesvieta ir deklarēta lauku teritorijā vai kuru īpašumā vai valdījumā esošās lauksaimniecības vai meža zemes adrese ir lauku teritorijā.
Ietekmes apraksts
Tiks dota iespēja pilnveidot profesionālās zināšanas un prasmes.
Juridiskās personas
  • Atbalsta pretendents – finansējuma saņēmējs, kas pakalpojuma sniegšanai izvēlēts, organizējot publisko iepirkumu atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā veidā.
  • Gala labuma guvēji, kas piedalās mācībās, – juridiskas personas, kuru juridiskā adrese vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētās struktūrvienības adrese ir lauku teritorijā.
  • Atbalsta pretendents – finansējuma saņēmējs, kas pakalpojuma sniegšanai izvēlēts, organizējot publisko iepirkumu atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā veidā.
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināta profesionālo zināšanu un prasmju pilnveides pieejamība.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Zināšanu apmaiņa un pārnese teorētiskās un praktiskās mācībās, tostarp uzņēmuma vai saimniecību apmeklējumos, lai padziļinātu izpratni par resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošām saimniekošanas metodēm, videi saudzīgu saimniekošanu, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu, tehnoloģiju un inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības palielināšanu, digitalizācijas potenciālu, zinātnes atziņu un jaunas prakses pielietojamību un citiem jautājumiem, (turpmāk – atbalsta ietekme) pozitīvi ietekmēs ieguldījumu tautsaimniecības konkurētspējā.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Atbalsta ietekme palielinās uzņēmumu konkurētspēju, sekmējot arī nozares konkurētspēju kopumā.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsts pozitīvi ietekmēs uzņēmējdarbības vides pilnveidošanas jomu, jo mazināsies uzņēmumu izmaksas.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Atbalsts zināšanu pilnveidei pozitīvi ietekmēs mazo un vidējo uzņēmēju spēju īstenot savu potenciālu.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Zināšanu apmaiņa un pārnese teorētiskās un praktiskās mācībās, tostarp uzņēmuma vai saimniecību apmeklējumos, padziļinās izpratni par resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošām saimniekošanas metodēm, videi saudzīgu saimniekošanu, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu, tehnoloģiju un inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības palielināšanu, digitalizācijas potenciālu, zinātnes atziņu un jaunas prakses pielietojamību un citiem jautājumiem.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Zināšanu apmaiņa un pārnese teorētiskās un praktiskās mācībās, tostarp uzņēmuma vai saimniecību apmeklējumos, lai padziļinātu izpratni par resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošām saimniekošanas metodēm, videi saudzīgu saimniekošanu, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu, tehnoloģiju un inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības palielināšanu, digitalizācijas potenciālu, zinātnes atziņu un jaunas prakses pielietojamību un citiem jautājumiem, ietekmēs iedzīvotāju ekonomiskās aktivitātes dinamiku.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
0,00
Gala labuma guvēji, kas piedalās mācībās, – fiziskas personas, kuru dzīvesvieta ir deklarēta lauku teritorijā vai kuru īpašumā vai valdījumā esošās lauksaimniecības vai meža zemes adrese ir lauku teritorijā.
neietekmē
Gala labuma guvējs saņem pakalpojumu.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
3 772,32
Atbalsta pretendents – finansējuma saņēmējs, kas pakalpojuma sniegšanai izvēlēts, organizējot publisko iepirkumu atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā veidā.
palielinās
Vērtības nozīme:
10,84
Avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati
50,00
Piedāvājuma, tostarp pavaddokumentu, sagatavošanai dalībai iepirkumā vidēji nepieciešamais laiks vienam atbalsta pretendentam
6
Iespējamais atbalsta pretendentu skaits
1
Atbalsta pretendentam (juridiskai personai, kas ir iekļauta Izglītības un zinātnes ministrijas izglītības iestāžu reģistrā) iepirkumu plānots organizēt vidēji vienu reizi plānošanas periodā, bet atbalsta pretendentam (kooperatīvajai sabiedrībai, nevalstiskajai organizācijai) – vairākas reizes plānošanas periodā.
3 252,00
Atkarībā no iepirkuma izsludināšanas laika grafika, kā arī atbalsta pretendenta (finansējuma saņēmēja) plānoto darbu īstenošanas grafika, finanšu plūsmas un maksājumu pieprasījumu iesniegšanas laika administratīvās izmaksas variēs (būs dažādā amplitūdā).
Gala labuma guvēji, kas piedalās mācībās, – juridiskas personas, kuru juridiskā adrese vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētās struktūrvienības adrese ir lauku teritorijā.
neietekmē
Gala labuma guvējs saņem pakalpojumu.
Atbalsta pretendents – finansējuma saņēmējs, kas pakalpojuma sniegšanai izvēlēts, organizējot publisko iepirkumu atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā veidā.
palielinās
Vērtības nozīme:
10,84
Avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati
2,00
Maksājuma pieprasījuma sagatavošana, pievienojot mācību organizēšanas un īstenošanas darbu nodošanas un pieņemšanas aktu – Elektroniskās pieteikšanās sistēmā izveidotu pārskatu par pabeigtajām mācībām konkrētajā ceturksnī
6
Iespējamais atbalsta pretendentu skaits
4
Maksājuma pieprasījuma sagatavošana
520,32
Maksājuma pieprasījumu ir iespēja iesniegt ne biežāk kā reizi ceturksnī. Iepirkuma organizēšanas gadā maksājuma pieprasījumu iesniegt varēs nevis četras iespējamās reizes, bet retāk. Pārskats iesniedzams, ja ir radusies auditējama vērtība.
Kopā
3 772,32

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
991 780
0
1 629 025
1 501 576
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
991 780
0
1 629 025
1 501 576
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
1 166 800
0
1 916 500
1 766 560
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
1 166 800
0
1 916 500
1 766 560
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-175 020
0
-287 475
-264 984
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-175 020
0
-287 475
-264 984
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-175 020
-287 475
-264 984
5.1. valsts pamatbudžets
0
-175 020
-287 475
-264 984
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 18. janvāra protokolu Nr. 3 34.§ "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam"" un Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam intervencei LA1.1 "Mācības" publiskais finansējums apstiprināts 6 000 000 euro apmērā, tajā skaitā ES līdzfinansējumu (85 %) 5 100 000 euro un valsts finansējums (15 %) 900 000 euro. Finansējums intervencei pa gadiem sadalīts šādi:
2026. gads – 1 166 800 euro;
2027. gads – 1 916 500 euro;
2028. gads – 1 766 560 euro;
2029. gads – 1 150 140 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējumu plānots izmaksāt no budžeta apakšprogrammas 65.10.00. "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) projektu un pasākumu īstenošanai (2023–2027)". 
Nepieciešamo finansējumu pasākuma īstenošanai Zemkopības ministrija pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
KLP SP minēto atbalstu piešķir saskaņā ar regulu 2021/2115.
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
Vispārīgā de minimis atbalsta regula. Atbalsts gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām pārtikas ražošanas (Līguma par ES darbību I pielikumā neminētu pārtikas produktu (izņemot zivsaimniecības produktu) ražošanas) nozarē un darbībām jebkurā citā nelauksaimniecības nozarē (izņemot mežsaimniecības nozari) tiks piešķirts saskaņā ar regulu 2023/2831.
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
Atbalsts saskaņā ar regulu 2022/2472 tiek piešķirts gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām mežsaimniecības nozarē.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/2115
2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regula 2021/2115 paredz visus iespējamos pasākumus, ko var atbalstīt ar Eiropas lauksaimniecības fondu lauku attīstībai starpniecību. Dalībvalstis, ievērojot ekonomisko un sociālo situāciju valstī, izvēlas konkrētus pasākumus.
Regula 2021/2115 dalībvalstīm dod rīcības brīvību, tomēr, ieviešot regulu, izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP SP.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
2.2. apakšpunkts, 28., 31. un 33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 1. panta 1. punkts
26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 1. panta 2. punkts
26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 2. panta 2. punkts
29. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 3. panta 2. punkts
29. un 30. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2472
2.3. apakšpunkts, 24. un 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 1. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
23.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 9. panta 1. punkta "c" apakšpunkts
23.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 9. panta 3. punkts
23.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 47. pants
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts sagatavots, ievērojot ES tiesību aktos noteiktās prasības.
Atbalstu plānots piešķirt saskaņā ar regulu 2022/2472 par darbībām mežsaimniecības nozarē. Atbilstoši regulas 2022/2472 prasībām kopsavilkuma informācija Eiropas Komisijai, izmantojot SANI sistēmu, tiks iesniegta 20 darbdienu laikā pēc noteikumu stāšanās spēkā.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/0f4c8fb5-ae23-4377-88e5-d05110d79e8e

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrības iebildumi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests
  • Zemkopības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
KLP SP atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Paredzot atbalstu zināšanu apmaiņai un pārnesei par tematiem, kas saistīti ar vides aspektiem, lai sekmētu videi saudzīgas lauksaimniecības prakses uzlabošanos, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošu saimniekošanas metožu lietošanu, ūdens resursu aizsardzību un ilgtspējīgu izmantošanu, kā arī ar jautājumiem par gaisa kvalitāti un gaisu piesārņojošo vielu emisijas samazināšanu, augu aizsardzības līdzekļu lietošanu u. tml., tiks veicināta ilgtspējīga attīstība.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Paredzot atbalstu zināšanu apmaiņai par tematiem, kas saistīti ar klimata pārmaiņu mazināšanu, pielāgošanās pasākumu nozīmi, klimatam labvēlīgu lauksaimniecības praksi, ilgtspējīgu resursu un atjaunojamās enerģijas izmantošanu, piesārņojošo vielu emisijas samazināšanu u. tml., tiks uzlabota lauksaimnieku un mežsaimnieku izpratne, lai sekmētu lauksaimniecības ieguldījumu klimata pārmaiņu mazināšanā un lauksaimnieku spēju tām pielāgoties.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Netieši – sekmējot uzņēmumu un saimniecību konkurētspēju un ietekmējot iedzīvotāju ekonomiskās aktivitātes dinamiku, tostarp sociālekonomiskās situācijas uzlabošanos.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projektā ietvertā plānotā personas datu apstrāde un aprite ir izvērtēta un noteikta atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 5. pantam.
Datu apstrādes tiesiskais pamats ir Datu regulas 6. panta 1. punkta "c" un "e" apakšpunkta normas.
Eiropas Savienības finanšu interešu aizsardzības nolūkos datus var apstrādāt Eiropas Savienības un dalībvalsts revīzijas un izmeklēšanas struktūras.
Saskaņā ar Regulas 2021/2115 151. pantu, neskarot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2116  par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1306/2013 98., 99. un 100. pantu, dalībvalstis un Eiropas Komisija vāc personas datus ar nolūku īstenot savus attiecīgos pārvaldības, kontroles, uzraudzības un izvērtēšanas pienākumus saskaņā ar regulu 2021/2115, jo īpaši tos, kas paredzēti VI un VII sadaļā, un neapstrādā šos datus veidā, kas nav saderīgs ar šo nolūku.
Komisijas īstenošanas 2022. gada 6. septembra Regulā (ES) 2022/1475 noteikti sīki izstrādāti noteikumi par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2115 īsteno attiecībā uz KLP stratēģisko plānu izvērtēšanu un uzraudzībai un izvērtēšanai vajadzīgās informācijas sniegšanu. Regulas 2022/1475 IV pielikuma 4. pantā noteikti ziņojamie labuma guvēju mainīgie lielumi.
Ziņošana par izlaides rādītāju vērtībām attiecībā uz labuma guvējiem noteikta Komisijas 2021. gada 21. decembra Īstenošanas regulas (ES) 2021/2290, ar ko nosaka noteikumus par metodēm, ar kādām aprēķina kopējos izlaides un rezultātu rādītājus, kuri izklāstīti I pielikumā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013, pielikuma 3. panta "b" punkta "i" apakšpunktā.
Personas vārds, uzvārds, personas kods nepieciešams, lai identificētu gala labuma guvēju, mācību dalībnieku.
Datu apstrāde pa dzimumu kategorijām nepieciešama intervences sasniedzamo rādītāju uzraudzībai un izvērtēšanai.
Tālruņa numurs un e-pasta adrese nepieciešama kontrolei un pārbaudei (ja viens saziņas kanāls nedarbojas, var izmantot otru).
Tā kā noteikumu projekta 3. punktā norādītais mērķis ir vērsts uz lauku teritorijas attīstības sekmēšanu, noteikumu projekta 8. punktā noteiktajiem gala labuma guvējiem jābūt saistītiem ar lauku teritoriju, un šo saikni tie var pierādīt vairākos veidos, kas minēti noteikumu projekta 8. punktā. Atkarībā no tā, kā gala labuma guvējs izvēlēsies pierādīt savu sasaisti ar lauku teritoriju, tiks apstrādāti attiecīgie personas dati: deklarētā dzīvesvietas adrese, Lauku atbalsta dienesta klienta numurs, nekustamā īpašuma adrese un kadastra numurs.
Datu glabāšanas termiņš: 10 gadu, sākot no dienas, kad piešķirts atbalsts saskaņā ar regulas 2022/2472 13. pantu, regulas 2023/2831 6. panta 3. punktu un atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2116 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1306/2013 67. panta 1. punktu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi