Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-2916: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 9. augusta noteikumos Nr. 519 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Novērst plūdu un krasta erozijas risku apdraudējumu pilsētu teritorijās" projektu iesniegumu otrās un trešās atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) kā Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu atbildīgās iestādes iniciatīvas, ievērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 13. punktā ietverto deleģējumu, kas nosaka Ministru kabinetam (turpmāk - MK) izstrādāt nosacījumus specifiskā atbalsta mērķa īstenošanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pagarināt 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Novērst plūdu un krasta erozijas risku apdraudējumu pilsētu teritorijās" (turpmāk - SAM 5.1.1) projektu iesniegumu otrās un trešās atlases kārtas projektu īstenošanas termiņu līdz 2024. gada 31. oktobrim vai līdz 2026. gada 31. oktobrim (esošais termiņš – 2023. gada 31. decembris), lai finansējuma saņēmējs varētu nodrošināt projekta sekmīgu pabeigšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2016. gada 9. augusta noteikumi Nr. 519 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Novērst plūdu un krasta erozijas risku apdraudējumu pilsētu teritorijās" projektu iesniegumu otrās un trešās atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 519) nosaka, ka projektus īsteno un projektu rādītājus sasniedz līdz 2023. gada 31. decembrim jeb līdz ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. - 2020. gada plānošanas perioda izmaksu attiecināmības perioda beigām.

2023. gada 15. novembrī SAM 5.1.1. ietvaros īstenošanā ir trīs projekti:
- Nr. 5.1.1.0/17/I/009 "Novērst plūdu un krasta erozijas risku apdraudējumu Ādažu novadā, pirmā daļa", finansējuma saņēmējs - Ādažu novada pašvaldība;
- Nr. 5.1.1.0/17/I/008 "Lielupes radīto plūdu un krasta erozijas risku apdraudējumu novēršanas pasākumi Dubultos–Majoros–Dzintaros", finansējuma saņēmējs - Jūrmalas valstspilsētas administrācija;
- Nr. 5.1.1.0/17/I/003 "Būnas izbūve Baltijas jūrā", finansējuma saņēmējs - Liepājas valstspilsētas pašvaldības iestāde "Liepājas Centrālā administrācija".

Ādažu novada pašvaldība ir informējusi Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk - CFLA), norādot, ka paredz risku rezultātu sasniegšanai noteiktajos termiņos. 2023. gada 31. oktobra būvsapulcē būvuzņēmējs apliecināja gatavību turpināt visus nepieciešamos  darbus, lai nodrošinātu to maksimālu izpildi līdz 2023. gada beigām, cik vien tas būs iespējams laika apstākļu dēļ. Jāņem vērā, ka gan 2022., gan 2023. gadā rudens periodā bija nelabvēlīgi hidrometeoroloģiskie apstākļi, kas liedza veikt būvdarbus tiem paredzētajā apmērā. Nepabeigto būvdarbu summa (informācija noteikta 2023. gada 1. oktobrī) ir 265 272 euro (izmaksas minētajā gadījumā projektā pilnā apmērā ir neattiecināmās izmaksas). Ievērojot minētos apstākļus, kā arī būvdarbu veikšanai piemērotos ierobežojumus, nepieciešams projekta īstenošanas pagarinājums līdz 2024. gada 31. oktobrim. Finansējuma saņēmējs ir izvērtējis finanšu kapacitāti un apliecinājis savas iespējas pabeigt projektu 2024. gadā par pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Jūrmalas valstspilsētas administrācijas īstenotajā projektā ir paaugstināts risks nepabeigt visas paredzētās darbības līdz 2023. gada 31. decembrim. CFLA ir informējusi Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (turpmāk - VARAM), ka līdz 2023.gada 30.septembrim apgūtā summa ir aptuveni 45% no būvdarbu līguma attiecināmo izmaksu kopsummas. Lai gan būvuzņēmējs būvdarbu izpildei ir piesaistījis papildu resursus un kāpinājis būvdarbu izpildes tempus, Lielupes krasta aizsargbūves nostiprinājuma rievsiena izbūvēta aptuveni 56% apmērā (758m no kopējiem 1 348m) un drenāžas tīkli izbūvēti aptuveni 43% apmērā (477m no kopējiem 1 104m). Lai pabeigtu minētos darbus, kā arī pārējos saistītos darbus objekta pabeigšanai (lietus kanalizācijas, pieeju un nobrauktuves izbūve u.c.), ir pagarināts būvdarbu līguma izpildes termiņš līdz 2023. gada beigām. Ņemot vērā līdzšinējo projekta īstenošanas gaitu, CFLA vērtējumā pastāv būtiski riski pabeigt projektu noteiktajā termiņā. Ja objekts netiek nodots ekspluatācijā šobrīd plānotajā termiņā (līdz 2023. gada beigām), potenciāli nedeklarējamais ES fondu finansējums varētu būt vismaz 10% no ERAF summas jeb 323 000 euro. Finansējuma saņēmējam ir pietiekami finanšu resursi un projekta ieviešanas kapacitāte nepieciešamajā apjomā, lai pabeigtu projektu.

Projektā "Būnas izbūve Baltijas jūrā" pabeigta projekta mērķa sasniegšanai nepieciešamās būves (būnas) izbūve. Finanšu ministrijas Eiropas Savienības fondu revīzijas departamenta kā Revīzijas iestādes veiktajā revīzijā Nr. DR/ESIF/2023/1-11 (turpmāk – revīzija) secināts, ka pastāv risks nepabeigt projektā noteikto papildu darbību īstenošanu 2014. – 2020. gada plānošanas periodā. Vienošanās par projekta īstenošanu nosaka, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums par saviem līdzekļiem izbūvēt jūras krasta stiprinājumu atbilstoši projekta iesniegumā norādītajam. Revīzijā konstatēts, ka krasta stiprinājuma izbūve saskaņā ar vienošanās par projekta īstenošanu ir uzskatāma par darbību, kas nepieciešama projekta mērķa sasniegšanai, uz ko norāda nosacījums, ka, neizbūvējot krasta stiprinājumu līdz 2023. gada 29. decembrim, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt piešķirto finansējumu. Attiecīgi minētās darbības skatāmas kā vienots kopums. Revīzijas laikā tika apstiprināts, ka līdz vienošanās par projekta īstenošanu noteiktajā termiņā (līdz 2023. gada 29. decembrim) krasta stiprinājums netiks izbūvēts, līdz ar to uzskatāms, ka projekts ir nefunkcionējošs.
SIA "Procesu analīzes un izpētes centrs” izpētes secinājumi norāda, ka krasta stiprinājums jāizbūvē piecu gadu laikā, tātad līdz 2028. gada 29. decembrim. 2022. gadā tika izstrādāts būvprojekts "Krasta nostiprinājuma izbūve gar Baltijas jūras krastu, Liepājā", kā ietvaros sagatavotā kontroltāme liecina, ka krasta stiprinājuma izbūves izmaksas veido aptuveni 2,02 milj. euro. Finansējuma saņēmējs sākotnēji stiprinājuma izbūvei bija prognozējis izmaksas 500 000 euro apmērā. 2023. gada 1.novembrī tika izsludināts atkārtots iepirkums Nr. LVP 2023/180 "Par tiesībām veikt būvdarbus objektā "Krasta nostiprinājuma izbūve gar Baltijas jūras krastu, Liepājā"". Pēc piedāvājuma iesniegšanas termiņa beigām (2023. gada 6. decembris) būs iespējams noteikt precīzas būvdarbu izmaksas. Ir viennozīmīgi skaidrs, ka krasta nostiprinājuma izbūve nevar tikt pabeigta līdz 2024. gada 31. oktobrim, tamdēļ projekts uzskatāms par nefunkcionējošu Eiropas Komisijas 2022.gada 14.decembra Vadlīniju par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.-2020.gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01) (turpmāk - slēgšanas vadlīnijas) izpratnē. Tas nozīmē, ka projektu iespējams pabeigt līdz 2026. gada 31. oktobrim, informāciju par projektu iekļaujot Finanšu ministrijas izstrādātajā darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" slēgšanas ziņojumā. 

2023. gada 20. jūnijā Eiropas Komisijā ir apstiprināti grozījumi darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība", kas paredz finansējuma avota maiņu SAM 5.1.1. - Eiropas Reģionālās attīstības fonds tiek aizstāts ar Kohēzijas fondu. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumi Nr.519 neparedz iespēju projektu pabeigt un iznākuma rādītājus sasniegt pēc 2023. gada 31. decembra.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz veikt grozījumus MK noteikumos Nr.519, kas paredz rīcību šādām situācijām:
1) būvdarbu pabeigšanai nepieciešams projekta īstenošanas termiņa pagarinājums līdz 2024. gada 31. oktobrim,
2) būvdarbu pabeigšanai nepieciešams projekta īstenošanas termiņa pagarinājums līdz 2026. gada 31. oktobrim.

Informatīvais ziņojums par Finanšu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu un ārvalstu finanšu palīdzības aktualitātēm līdz 2023. gada 1. martam (pusgada ziņojums) (23-TA-407) skaidro rīcību situācijās, kad tiek secināts, ja projektu nevarēs pabeigt līdz 2023. gada 31. decembrim, bet vienlaikus to iespējams pabeigt līdz 2024. gada 31. decembrim. Slēgšanas vadlīniju izpratnē iepriekš minētajā pirmajā gadījumā projekts netiek uzskatīts par nefunkcionējošu, savukārt otrajā gadījumā tas ir nefunkcionējošs gadījums un par to tiek ziņots Eiropas Komisijai, iekļaujot attiecīgu informāciju darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" slēgšanas ziņojumā. Finansējuma saņēmējam, iestājoties vienai vai otrai iepriekš norādītājai minētajai situācijai, ir jāierosina grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu līdz 2023. gada 31. decembrim.

Finansējuma saņēmējam tiek izvirzīta prasība līdz 2024. gada 30. janvārim iesniegt noslēguma maksājuma pieprasījumu par izdevumiem, kas tam projektā radušies laikposmā līdz 2023. gada 31. decembrim, kaut arī projekts netiek vēl pabeigts. Šī norma ir līdzvērtīga tiem nosacījumiem, kas jāievēro projektiem, kam darbību īstenošana neturpinās 2024. gadā. Proti, saskaņā ar vienošanās par projekta īstenošanu vispārīgajiem noteikumiem noslēguma maksājuma pieprasījums iesniedzams sadarbības iestādē ne vēlāk kā 20 darba dienu laikā pēc līgumā par projekta īstenošanu noteiktā projekta darbību īstenošanas laika beigām. Tā kā nav vienotu noteikumu par projektiem, kam īstenošana turpinās pēc 2023. gada 31. decembra, šiem gadījumiem tiek noteikta atsevišķa norma, piemērojot nosacījumus, kas līdzvērtīgi projektos, ko pabeidz ES fondu attiecināmības perioda laikā. Noslēguma maksājumu var izmaksāt, CFLA pārbaudot iesniegto informāciju. Tas attiecināms arī uz projektu, kam būvdarbu pabeigšanai nepieciešams projekta īstenošanas termiņa pagarinājums līdz 2026. gada 31. oktobrim.

Revīzijā ir sniegts ieteikums trūkuma novēršanai, kas paredz CFLA pirms 2014. - 2020. gada plānošanas perioda slēgšanas dokumentu iesniegšanas Eiropas Komisijā pārliecināties, ka ir veikts papildu pasākums – izbūvēts krasta nostiprinājums. Līdz ar to MK sēdes protokollēmuma projekts paredz attiecīgu pienākumu CFLA tieši šī projekta gadījumā veikt papildu pārbaudi un kontroli.

Finansējuma saņēmējs, lai pierādītu un apliecinātu, ka projekta ietvaros plānotās darbības ir īstenotas pilnā apmērā, iesniedz tādu pat dokumentu kopu, kāds tas būtu jāiesniedz sadarbības iestādē līdz ar noslēguma maksājuma pieprasījumu, ja projekts tiktu izbeigts līdz 2023. gada 31. decembrim. Kā daļa no dokumentācijas ir akti par objektu pieņemšanu ekspluatācijā, saņemtas darbības atļaujas, noslēgti atbilstoši līgumi (ja iepriekš noslēgti tikai priekšlīgumi). Savukārt lai nodalītu darbības, kas tiks pabeigtas pēc 2023. gada 31. decembrim, izmanto darbu izpildes, pieņemšanas - nodošanas aktu u.c. informāciju, kurā fiksēts paveikto darbu apjoms.

Projekta Nr. 5.1.1.0/17/I/003 "Būnas izbūve Baltijas jūrā" gadījumā iznākuma rādītāju Iedzīvotāju skaits, kuri gūst labumu no pretplūdu pasākumiem var uzskatīt par sasniegtu līdz ar būnas nodošanu ekspluatācijā (2023. gada marts) iznākuma rādītāja faktiski sasniegtās vērtības apmērā. Skaidrojam, ka SIA “Procesu analīzes un izpētes centrs” pētījuma Liepājas NAI aizsargbūnas funkcionēšanas un krasta nostiprinājumu izveides lietderības izvērtējums 2023.gada 22.maija atzinumā Nr.0523/3-b, kas izstrādāts, ievērojot hidromorfoloģiskos apstākļus, kas novērojami krasta daļā pie Liepājas notekūdeņu attīrīšanas iekārtām (turpmāk – Liepājas NAI) pēc būnas nodošanas ekspluatācijā, norādīts, ka būna jau šobrīd pilda Liepājas NAI aizsardzības funkcijas. Tās izbūve vērtējama pozitīvi, jo tā divkārt samazinās gan stāvkrasta ilgtermiņa eroziju, gan tā eroziju atsevišķos nelabvēlīgos gados. Tātad var uzskatīt, ka projekta mērķis ir sasniegts, jo izveidotā infrastruktūra aizsargā Liepājas NAI. Krasta stiprinājums uzskatāms kā papildu aizsardzības pasākums, kas obligāti izveidojams. Ņemot vērā slēgšanas vadlīnijās norādīto, nefunkcionējošu darbību gadījumā var ziņot par tādiem iznākumiem, kuri faktiski nodrošināti, balstoties uz programmas ietvaros deklarētajiem izdevumiem.

SAM 5.1.1. projektiem ir izvērtēta iespēja piemērot darbību pakāpenisku īstenošanu divos plānošanas periodos saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) (2021. gada 24. jūnijs) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 118a. panta nosacījumiem, jo visos potenciāli ietekmētajos projektos vienošanās par projektu īstenošanu ir noslēgtas pirms 2022. gada 29. jūnija un katra projekta attiecināmās izmaksas pārsniedz 1 000 000 euro. Izvērtējot iespējas, VARAM norāda, ka:
1) projekta Nr. 5.1.1.0/17/I/003 "Būnas izbūve Baltijas jūrā" gadījumā darbības, kas tiks īstenotas pēc 2023. gada 31. decembra, nav iekļautas projektā kā attiecināmas (tās sākotnēji bija noteiktas pat kā ārpus projekta izmaksas) un tām nekad nav ticis paredzēts ES fondu vai valsts budžeta finansējums. Līdz ar to projekts nesniegtu ieguldījumu n+3 mērķu sasniegšanā, jo būtiskākais finansējuma saņēmējam izvirzītais mērķis ir nodrošināt krasta nostiprinājuma izbūvi par savu finansējumu, ko Liepājas valstspilsētas pašvaldība ir apstiprinājusi.  
2) ir pabeigta ES kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027. gadam 2.1.3.2. pasākuma "Nacionālas nozīmes plūdu un krasta erozijas pasākumi" priekšatlase, nosakot visus projektu iesniedzējus un tiem pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu, kas atbilst maksimāli pieejamam Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumam. Projektu iesniedzēji jau ir informēti par priekšatlases rezultātiem un ir uzsākuši budžeta plānošanu. VARAM ir izstrādājusi MK rīkojuma projektu Par projektu ideju priekšatlasi un to iesniedzējiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam specifiskā atbalsta mērķa 2.1.3. “Veicināt pielāgošanos klimata pārmaiņām, risku novēršanu un noturību pret katastrofām” 2.1.3.2. pasākuma “Nacionālas nozīmes plūdu un krasta erozijas pasākumi” projektu iesniegumu atlases otrās kārtas ietvaros, ko plānots nodot starpinstitūciju saskaņošanā līdz 2023. gada 8. decembrim. Pabeidzot priekšatlasi, nav izveidojies Eiropas Reģionālās attīstība fonda finansējuma atlikums;
3) kopējais attiecināmo izmaksu apmērs, kas potenciāli netiks izmaksāts Jūrmalas valstspilsētas administrācijas projektā, ir vien ~323 000 euro. Abos pārējos projektos jau šobrīd paredzēts, ka 2024. gadā tiks veiktas izmaksas neattiecināmo izmaksu daļā, kas, dalot projektus posmos, nesniedz ieguldījumu n+3 mērķu sasniegšanā;
4) visi ietekmētie finansējuma saņēmēji ir apliecinājuši, ka spēs segt izmaksas no pašu finansējuma vai izmantojot Valsts kases aizņēmumu.

Izvērtējot lietderības un samērīguma aspektus, SAM 5.1.1. gadījumā netiek plānota darbību pakāpeniska īstenošana divos plānošanas periodos. Gadījumā, ja iestāsies iepriekš neparedzēti vai nepārvaramas varas apstākļi, tiks izvērtēti visi iespējamie risinājumi projektu pabeigšanai, tai skaitā prioritāri izskatot iespēju tos noteikt kā nefunkcionējošus projektus līdzvērtīgi projektam Nr. 5.1.1.0/17/I/003 "Būnas izbūve Baltijas jūrā", par ko tiek ziņots Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" noslēguma ziņojumā.
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr.519 nav iestrādātas izmaiņas saskaņā ar 2023. gada 20. jūnijā Eiropas Komisijā apstiprinātajiem grozījumiem darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība", kas paredz finansējuma avota maiņu SAM 5.1.1. - Eiropas Reģionālās attīstības fonds tiek aizstāts ar Kohēzijas fondu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts precizē visā MK noteikumu Nr.519 tekstā finansējuma avotu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Finansējuma saņēmējiem tiek noteikta prasība līdz 2023. gada 31. decembrim iesniegt grozījumus vienošanās par projekta īstenošanu, kas uzskatāma par samērīgu prasību gadījumā, kad tiek pagarināts projektu īstenošanas termiņš, tādējādi mazinot risku finansējuma saņēmējiem atmaksāt Kohēzijas fonda finansējumu. Grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu netiek uzskatīti par būtiskiem un neietekmē projekta ietvaros veicamo darbību veidu, mērķus un citus nosacījumus, kā tikai tos, kas attiecas uz projekta īstenošanas termiņa pagarinājumu.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmē SAM 5.1.1 finansējuma saņēmējus, kuru īstenotajos projektā konstatēts, ka būvdarbus nav iespējams pabeigt līdz 2023. gada 31. decembrim.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
1 341 701
0
1 018 699
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
1 341 701
0
1 018 699
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-1 341 701
0
-1 018 699
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
-1 341 701
0
-1 018 699
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-1 341 701
-1 018 699
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
-1 341 701
-1 018 699
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projekti, kam ir risks nepabeigt vai netiks pabeigtas darbības līdz 2023. gada 31. decembrim, ir šādi
- Nr. 5.1.1.0/17/I/009 "Novērst plūdu un krasta erozijas risku apdraudējumu Ādažu novadā, pirmā daļa", finansējuma saņēmējs - Ādažu novada pašvaldība;
- Nr. 5.1.1.0/17/I/008 "Lielupes radīto plūdu un krasta erozijas risku apdraudējumu novēršanas pasākumi Dubultos–Majoros–Dzintaros", finansējuma saņēmējs - Jūrmalas valstspilsētas administrācija;
- Nr. 5.1.1.0/17/I/003 "Būnas izbūve Baltijas jūrā", finansējuma saņēmējs - Liepājas valstspilsētas pašvaldības iestāde "Liepājas Centrālā administrācija".

Finansējuma saņēmēju un CFLA sniegtā informācija liecina, ka Ādažu novada pašvaldības projektā visas attiecināmās izmaksas ir veiktas 2023. gadā, tamdēļ 2024. gadā plānota neattiecināmo izmaksu atmaksa 265 270 euro - šīs izmaksas jau ir plānotas pašvaldības budžetā, tamdēļ neietekmē vidēja termiņa budžetu. Savukārt Jūrmalas valstpilsētas administrācijas projekta ietekme 2024. gadā aplēsta 323 000 euro. Nefunkcionālā projekta gadījumā ir noteikts, ka krasta stiprinājuma būvniecības izmaksas ir vismaz 2 037 398 euro, ko pašvaldība segs līdzīgās daļās 2024. un 2025. gadā (katrā gadā 1 018 699 euro). Visu minēto projektu gadījumā pašvaldībām ir iespēja saņemt aizņēmumu Valsts kasē projekta attiecināmo izmaksu apmērā atbilstoši saskaņotajām darbībām un apjomam. 

Ietekmes uz 2023. gada budžeta izdevumiem nav (potenciāli iespējams samazinājums 2023. gadam, jo šajā gadā nepaspētais ieguldījumu apmērs tiks pārcelts uz turpmākajiem gadiem), jo projekti tiek īstenoti iepriekš noteiktā finansējuma apmērā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Noteikumu projektam nav ietekmes uz valsts budžetu. Ietekme uz valsts budžetu rodas, ja pašvaldība vēršas Valsts kasē pēc aizdevuma, tādējādi ietekmējot kopējās valsts budžeta un arī pašvaldības saistības. Pašvaldības vēl izvērtē iespējamos turpmākos finansēšanas scenārijus, ievērojot, ka būvdarbi vismaz divos projektos vēl turpinās.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Noteikumu projekta mērķis ir noteikt gadījumus, kad finansējuma saņēmējs nevar pilnībā pabeigt projektā plānotās darbības līdz 2023. gada 31. decembrim. Tas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā iepriekš minēto, publiskā apspriede par noteikumu projektu netiek veikta. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi