Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka š.g. 31.oktobra Valsts sekretāru sanāksme tiek atcelta. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 7.novembrī.
24-TA-1632: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumos Nr. 198 "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumos Nr. 198 “Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem”” (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto, piecpadsmito un sešpadsmito daļu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Veikt grozījumus Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumos Nr. 198 “Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem" (turpmāk – noteikumi nr. 198/2023), papildinot ar kārtību un kritērijiem kūdrāju augsnes platību identificēšanai lauksaimniecības zemē Lauku atbalsta dienesta (turpmāk – LAD) uzturētajā lauku bloku kartē 2. laba lauksaimnieciskā un vidiskā stāvokļa (turpmāk – LLVS) standarta īstenošanai un iebildumu risināšanai.

Kā arī veikt atsevišķus tehniskus tiešo maksājumu atbalsta intervenču saņemšanas nosacījumu precizējumus un papildinājumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115) 13. pantu dalībvalstis nodrošina, lai visās lauksaimniecības platībās tiktu saglabāts labs lauksaimniecības un vides stāvoklis. Lai to īstenotu, tās nosaka minimālās prasības attiecībā uz katru no obligātajiem LLVS standartiem, kas iekļauti regulas 2021/2115 III pielikumā. Lauksaimniekiem ir jāievēro šie noteiktie standarti, lai saņemtu KLP atbalsta maksājumus pilnā apmērā.

2. LLVS standarts attiecas uz mitrāju un kūdrāju aizsardzību un ir noteikts ar mērķi saglabāt augsnes organisko vielu saturu. Regula nosaka, ka dalībvalstis lauksaimniekiem un citiem labuma guvējiem par katru LLVS standartu nosaka minimālās prasības saskaņā ar minētā standarta galveno mērķi. Lai varētu piemērot standarta prasības, ir nosakāma arī kārtība, kādā identificējama kūdrāju augsne lauksaimniecības zemē, uz kuru prasības attiecināmas.

Dalībvalstīm ir dota izvēle piemērot 2. LLVS standartu vēlākais no 2025. gada, ja kavēšanās ir nepieciešama, lai izveidotu pārvaldības sistēmu. KLP Stratēģiskajā plānā Latvijai ir noteikts, ka 2. LLVS standarts ieviešams no 2025.gada, jo Latvijā bija pieejams tikai novecojis kartogrāfiskais materiāls (no padomju laikiem) par kūdrāju augsnēm lauksaimniecības zemēs un bija nepieciešams izveidot precīzāku un ticamāku kūdrāju augšņu izplatības telpisko datu slāni.

Kā arī veicot tiešo maksājumu administrēšanu ir konstatēts, ka ir nepieciešams precizēt atsevišķu atbalsta intervenču saņemšanas nosacījumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
KLP Stratēģiskajā plānā un attiecīgi MK noteikumos ir noteikta definīcija, kas ir kūdrāju augsne, un tā ir “Kūdrāju augsne lauksaimniecības zemē ir augsne, kas izmantota lauksaimnieciskajai darbībai un satur vismaz 40 centimetru biezu kūdras slāni”. Kūdrāju augsnes definīcija neietver svarīgu kritēriju par augsnes organiskās vielas saturu, kas ir izmantots kūdrāju augšņu identificēšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 18. februāra noteikumiem Nr. 93 "Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Klimata pārmaiņu mazināšana, pielāgošanās tām un vide" īstenošanas noteikumi” un, kas būtu salīdzinoši viegli pārbaudāms kritērijs, izmantojot augsnes analīžu datus. Ņemot vērā apstākli, ka var rasties situācijas, kad lauksaimnieki iebildīs par tā rīcībā esošu lauksaimniecības zemes nogabalu identificēšanu par kūdrāju augsni un tā atbilstību kūdrāju augsnes definīcijai, tad ir nepieciešams papildināt kūdrāju augsnes definīciju ar kritēriju, par kura atbilstību var pārliecināties salīdzinoši vienkārši, neradot lielus izdevumus nevienai no pusēm.
Lai varētu piemērot 2. LLVS standarta prasības, ir nosakāma kārtība, kādā identificējama kūdrāju augsne lauksaimniecības zemē, uz kuru prasības attiecināmas.
Ņemot vērā apstākli, ka 2. LLVS standarta īstenošanas prasības saistās ar ierobežojumiem kūdrāju augšņu apsaimniekošanā lauksaimniecības zemēs, kuru īstenošana nodrošināma precīzi identificētos lauksaimniecības zemes nogabalos, tad ir nepieciešams precīzi identificēt kūdrāju augsnes nogabalus LAD lauku bloku kartē.
Valstī šobrīd ir pieejami divi kūdraugšņu izplatības datu avoti. Kūdraugsnes ir iekļautas augsnes kartē, kas sagatavota, veicot augsnes kartēšanu no 1960. līdz 1991. gadam, un kas pieejama Valsts augu aizsardzības dienesta Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas Lauksaimniecībā izmantojamās zemes pārvaldības sistēmas lauksaimniecībā izmantojamās zemes augšņu kartēšanas datubāzē un publicēta valsts vienotajā ģeotelpiskās informācijas portālā, un nogabala augsnes apakštips ir apzīmēts ar Vgt, VGt, VGT, Pgt, PGt, PGT, AGT, AT, Tz, Tzg, Tp, Tpg, Ta, Tag.
Otrs kūdraugšņu datu avots ir kūdraugsnes izplatības karte, kas sagatavota saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 18. februāra noteikumiem Nr. 93 "Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Klimata pārmaiņu mazināšana, pielāgošanās tām un vide" īstenošanas noteikumi" un pieejama Valsts augu aizsardzības dienesta informācijas sistēmā. Projekta īstenošanas gaitā tika veikti lauka darbi un augsnes paraugi tika ņemti vairākās Latvijas vietās, bet iegūtie dati vēlāk tika teorētiski ekstrapolēti uz visu Latvijas teritoriju, balstoties uz zinātnieku izstrādātu specifisku metodiku, kas tika pielietota, izmantojot mašīnmācīšanās algoritmus un virtuāli modulējot kūdrāju augšņu kartes.
2024. gada sākumā LAD lauku bloku kartēs tika parādīta izveidotā kūdrāju augšņu karte. Iepazīstoties ar kartes datiem, tika secināts, ka kūdraugšņu nogabali, kas identificēti jaunajā kartē, bet nebija identificēti senajā kartē, bieži neatbilst reālai situācijai dabā un kūdraugsnes definīcijai, un daudzi lauksaimnieki iebilda pret projekta rezultātiem.
Tāpat ir konstatēts, ka bieži kūdrāju augsnes nogabali aizņem tikai daļu no lauku bloku platības un gadījumos, kad kūdraugsnes nogabals sastāda nelielu daļu no lauku bloka platības, apsaimniekošanas ierobežojumu prasības attiecināšana uz kūdrāju augsnes nogabalu var radīt grūtības lauku bloka apsaimniekošanā.
Risinājuma apraksts
Lai risinātu aprakstīto situāciju par kūdrāju augsnēm, ir precizēta kūdrāju augsnes definīcija un noteikti kūdrāju augsnes identificēšanas kritēriji, balstoties uz kuriem LAD uzturētajā lauku bloku identifikācijas sistēmas lauku bloku kartē ir izveidots kūdrāju augsnes references slānis. Tas ir publicēts un publiski pieejams tīmekļa lapā https://karte.lad.gov.lv/. Precizēto kūdrāju augsnes definīciju un noteiktos kūdrāju augsnes identificēšanas kritērijus nepieciešams iekļaut Noteikumos nr. 198/2023.

Līdz ar to noteikumu nr. 198/2023 60. punktā tiek precizēta kūdrāju augsnes lauksaimniecības zemē definīcija 2. LLVS standarta vajadzībām, nosakot, ka tā ir augsne, kura satur vismaz 35% organiskās vielas vismaz 40 centimetru biezā kūdras slānī. Tiek noteikta arī organiskās vielas definīcija.
Noteikumi nr. 198/2023 tiek papildināti ar jaunu 60.1 un 60.2 punktu, kurā tiek noteikti papildus kritēriji kūdrāju augsnes platības noteikšanai un iekļaušanai kūdrāju augsnes references slānī LAD uzturētajā lauku bloku identifikācijas sistēmas lauku bloku kartē.

Noteikumi nr. 198/2023 tiek papildināti ar jaunu 61.1, 61.2, 61.3, 61.4 un 61.5 punktu, kurā tiek noteikta kārtība iebildumu izskatīšanai un kūdrāju augsnes slāņa precizēšanai, ņemot vērā augsnes organiskās vielas saturu. Ja lauksaimnieks uzskata, ka viņa rīcībā esošā un par kūdrāju augsni identificētā platība neatbilst kūdrāju augsnes definīcijai, tas elektroniski iesniedz Valsts augu aizsardzības dienestā (turpmāk – VAAD) iesniegumu un derīgus augšņu agroķīmiskās izpētes, agroķīmisko pakalpojumu sniedzēju datus  vai augsnes paraugu analīzes par augsnes organiskās vielas saturu, ja tie nav VAAD rīcībā. Par derīgiem atzīstami augsnes agroķīmiskās izpētes, agroķīmisko pakalpojumu sniedzēju dati vai augsnes paraugu analīžu rezultāti, ja tie nav senāki par septiņiem gadiem, bet īpaši (nitrātu) jutīgajās teritorijās – par pieciem gadiem. Ja lauksaimniekam par attiecīgo platību nav veiktas vai derīgas augsnes analīzes, tad iesniedzot iesniegumu var norādīt, ka VAAD veic augsnes analīzes un nosaka augsnes organiskās vielas saturu, par analīzēm veicot apmaksu saskaņā ar VAAD cenrādi. Lauksaimnieks augsnes analīzes var veikt jebkurā sevis izvēlētā  augšņu jomā akreditētā Eiropas Savienības laboratorijā. Augsnes analīzes, kas veiktas pēc 2024.gada 30.jūnija, augsnes paraugiem ir jābūt noņemtiem, veicot piesaisti koordinātām, izmantojot globālo pozicionēšanas sistēmas ierīci.
Problēmas apraksts
2021.gada 15. septembra Lauksaimnieku nevalstisko organizāciju konsultatīvās padomes sēdē tika nolemts ilgtspēju sekmējošo pārdalošo ienākumu papildatbalstu (turpmāk - PM) maksāt, sākot no 3 hektāriem. Balstoties uz šo lēmumu, noteikumos nr. 198/2023 ietverts, ka PM piešķir par platību no 3,01 ha. Faktiski LAD sistēma ir izveidota tā, ka šobrīd platību sākot no 3 hektāriem iespējams noteikt ar augstāku precizitāti, lietojot 4 zīmes aiz komata, kas nodrošina iespēju maksāt sākot no 3,0001 ha.
Risinājuma apraksts
Noteikumu nr. 198/2023 113. un 114. punkts un 16.pielikums tiek precizēts. Nosacījums, ka PM piešķir par platību konkrēti no 3,01 ha, tiek aizstāts ar tekstu – vairāk par 3 ha. Kā arī PM atbalsttiesīgo platību grupu apakšējā sliekšņa apzīmējumi no 3,01 hektāriem un no 30,01 hektāriem tiek aizstāti ar apakšējā sliekšņa apzīmējumiem vairāk par 3 ha un vairāk par 30 ha. Tādējādi tiek nodrošināts, lai apmaksātais atbalsts atbilstu noteiktajam neatkarīgi no tā, cik zīmes aiz komata tiek lietotas LAD informācijas sistēmā.
Problēmas apraksts
Nepieciešams veikt tehnisku precizējumu tekstā, lai ir skaidrāk pausts par izglītības līmeni, kas nepieciešams, lai varētu saņemt ienākumu papildatbalstu gados jauniem lauksaimniekiem. Kā arī nepieciešams veikt tehnisku precizējumu tekstā, lai ir nepārprotami, ka ienākumu papildatbalstu gados jauniem lauksaimniekiem var saņemt par tādu pārņemtas saimniecības lauksaimniecības zemi, kas bijusi ne tikai īpašumā, bet arī  - tiesiskajā valdīšanā (lietošanā).
Risinājuma apraksts
Tiek precizēts noteikumu nr. 198/2023 116.3. apakšpunkts par izglītības prasību ienākumu papildatbalstam gados jauniem lauksaimniekiem. Savukārt 121.2. apakšpunktā precizēts, ka ienākumu papildatbalstu gados jauniem lauksaimniekiem  ir tiesības saņemt par tādu pārņemtu saimniecību, kas izveidota, pārņemot pirmās dibinātās saimniecības īpašumā vai arī tiesiskajā valdījumā (lietošanā) esošo lauksaimniecības zemi.
Problēmas apraksts
Noteikumos nr. 198/2023 ir atrunāts, ka lauksaimnieks, kas pretendē uz ekoshēmas atbalsta par slāpekļa un amonjaka emisiju un piesārņojumu mazinošu lauksaimniecības praksi saņemšanu (5. ekoshēma), prasīto informāciju iesniedz Valsts augu aizsardzības dienestā. Tomēr, lai novērstu kļūdas, iesniedzot informāciju, kā arī lai mazinātu administratīvo slogu saistībā ar informācijas iesniegšanu, ir nepieciešams noteikt, ka lauksaimnieks informāciju iesniedz elektroniski Lauku atbalsta dienestā, izmantojot veidlapu, kuras paraugs pieejams Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā, vai to augšupielādējot Valsts augu aizsardzības dienesta uzturētajā informācijas sistēmā, līdzīgi kā ekoshēmas atbalstam par ekoloģiski nozīmīgu platību (2. ekoshēma) un ekoshēmas atbalstam par saudzējošo lauksaimniecības praksi (4. ekoshēma). Informācijas iesniegšana elektroniski neradīs papildus slogu lauksaimniekiem, jo noteikumi paredz, ka saimniecībā informācija uzskaitāma elektroniski. Informācijas veidlapas 5.ekoshēmai jau šobrīd ir pieejamas ikvienam pretendentam LAD EPS sistēmā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu nr. 198/2023 161.4. un 163.4. apakšpunkts tiek precizēts, atrunājot, ka lauksaimnieks ekoshēmas atbalsta par slāpekļa un amonjaka emisiju un piesārņojumu mazinošu lauksaimniecības praksi saņemšanas ​​​nosacījumos noteikto informāciju iesniedz Lauku atbalsta dienestā, izmantojot Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā pieejamo veidlapu, vai to augšupielādējot Valsts augu aizsardzības dienesta uzturētajā informācijas sistēmā.
Problēmas apraksts
Noteikumos nr. 198/2023 ir pieļauta, bet nav pietiekami precīzi atrunāta maksājumu piešķiršanas kārtība gadījumos, kad lauksaimnieks, kurš pretendē uz saistīto ienākumu atbalstu par cietes kartupeļiem, saistīto ienākumu atbalstu par sertificētas sēklas kartupeļiem, saistīto ienākumu atbalstu par sertificētām labības sēklām un saistīto ienākumu atbalstu par sertificētām stiebrzāļu un lopbarības augu sēklām, var izpildīt noteikumos nr. 198/2023 noteiktos minimālās ražības nosacījumus daļā atbalstam pieteiktās platības, bet nevar izpildīt šos nosacījumus visā atbalstam pieteiktajā saimniecības platībā.
Risinājuma apraksts
Noteikumos nr. 198/2023 tiek precizēts  213.2., 218.2. un 224.2. apakšpunkts un 315.1 punkts un tie tiek papildināti ar 216.1 punktu, 222.1 punktu un 228.1 punktu. Tādējādi tiek precīzāk atrunāts, ka lauksaimnieks, kurš pretendē uz saistīto ienākumu atbalstu par cietes kartupeļiem, saistīto ienākumu atbalstu par sertificētas sēklas kartupeļiem, saistīto ienākumu atbalstu par sertificētām labības sēklām un saistīto ienākumu atbalstu par sertificētām stiebrzāļu un lopbarības augu sēklām, var saņemt atbalstu par to attiecīgajam saistītajam ienākumu atbalstam pieteikto platības daļu, kurā tas var izpildīt noteikumos nr. 198/2023 noteiktos minimālās ražības nosacījumus.
Problēmas apraksts
Ir nepieciešams nodrošināt noteikumu nr. 198/2023 teksta nepārprotamību nosacījumiem par maksimālo hektāru skaitu, par kuriem lauksaimnieks ir tiesīgs saņemt saistīto ienākumu atbalstu par rudzu populācijas šķirnēm.
Risinājuma apraksts
Tiek precizēts noteikumu nr. 198/2023  234. punkts par maksimālo hektāru skaitu, par kuriem lauksaimnieks ir tiesīgs saņemt saistīto ienākumu atbalstu par rudzu populācijas šķirnēm.
Problēmas apraksts
Noteikumu nr. 198/2023 1. pielikumam nepieciešami daži tehniski precizējumi, kas attiecas uz saistīto ienākumu atbalstu par miežiem un saistīto ienākumu atbalstu par proteīnaugiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu nr. 198/2023 1. pielikums tiek tehniski precizēts, norādot, ka kultūraugu un zemes izmantošanas veidu kods Nr.  410 "Lauka pupas" ietver gan sīksēklu, gan vidēji rupju sēklu, gan rupjsēkluvarietātes, tai skaitā cūku jeb dārza pupas. Kā arī noteikumu nr. 198/2023 1. pielikums tiek tehniski precizēts ar atzīmi par to, ka ar kultūraugu un zemes izmantošanas veidu kodu Nr. 135 "Mieži, ziemas, ar stiebrzāļu pasēju vai tauriņziežu pasēju" deklarētie kultūraugi ir atbalsttiesīgi saistītajam ienākumu atbalstam par miežiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Fiziskas personas, kas veic lauksaimniecisko darbību un pretendē uz tiešajiem maksājumiem un tostarp arī kuru apsaimniekotajās platībās atrodas kūdrāju augsnes platības.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektam ir labvēlīga ietekme, jo saskaņā ar to tiks nodrošināta Eiropas Savienības tiešo maksājumu piešķiršana un administrēšana pretendentiem, kas iesniegs iesniegumu un atbildīs atbalsta saņemšanas nosacījumiem, un saskaņā ar noteikumu projektu tiks noteikta precizēta kūdrāju augsnes definīcija un kritēriji platību iekļaušanai kūdrāju augsnes references slānī, kas kopumā samazinās lauksaimnieku skaitu un platības, uz kurām attiecas 2. LLVS standarts, kā arī nodrošinās iespēju pārskatīt noteiktās kūdrāju augsnes platības gadījumā, ja tās neatbilst situācijai dabā.
Juridiskās personas
  • Juridiskas personas, kas pretendē uz tiešajiem maksājumiem un tostarp arī kuru apsaimniekotajās platībās atrodas kūdrāju augsnes platības.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektam ir labvēlīga ietekme, jo saskaņā ar to tiks nodrošināta Eiropas Savienības tiešo maksājumu piešķiršana un administrēšana pretendentiem, kas iesniegs iesniegumu un atbildīs atbalsta saņemšanas nosacījumiem, un saskaņā ar noteikumu projektu tiks noteikta precizēta kūdrāju augsnes definīcija un kritēriji platību iekļaušanai kūdrāju augsnes references slānī, kas kopumā samazinās lauksaimnieku skaitu un platības, uz kurām attiecas 2. LLVS standarts, kā arī nodrošinās  iespēju pārskatīt noteiktās kūdrāju augsnes platības gadījumā, ja tās neatbilst situācijai dabā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) Nr. 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (regula Nr. 2021/2115)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) Nr. 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (regula Nr. 2021/2115)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Valsts augu aizsardzības dienests, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Darba grupa/domnīca
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Noteikumu projekta izstrādes laikā Zemkopības ministrija konsultējās ar Lauku atbalsta dienestu, Valsts augu aizsardzības atbalsta dienestu, kā arī lauksaimnieku nevalstiskajām organizācijām.
Noteikumu projektā iekļautie kritēriji, uz kuriem balstoties ir izveidojams kūdrāju augsnes references slānis 2. LLVS standarta ieviešanai, tika diskutēti š.g. 18. jūnija Lauksaimniecības konsultatīvās padomes sēde ar lauksaimnieku nevalstisko organizāciju pārstāvjiem, kurā piedalījās pārstāvji no sekojošām lauksaimnieku nevalstiskajām organizācijām:
Latvijas Bioloģiskās lauksaimniecības asociācijas, Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes, Latvijas Piensaimnieku Centrālā savienības, Lopkopības saimniecību asociācijas, Latvijas Zemnieku federācijas, Lauksaimnieku apvienības, Latvijas lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas, Zemnieku saeimas un Latvijas Apvienotās putnkopības nozares asociācijas (kā arī pārstāvji no  Lauku atbalsta dienestu un Valsts augu aizsardzības atbalsta dienesta). Sanāksmes tika organizētas klātienē, nodrošinot arī iespēju piedalīties attālināti, tiešsaistē.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi