24-TA-2356: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 24. oktobra noteikumos Nr. 613 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Atbalsts Eiropas Inovāciju partnerības darba grupu projektu īstenošanai" atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā 2023.–2027. gada plānošanas periodam"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 24. oktobra noteikumos Nr. 613 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Atbalsts Eiropas Inovāciju partnerības darba grupu projektu īstenošanai" atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā 2023.–2027. gada plānošanas periodam"" (turpmāk – noteikumu projekts) sagatavots, lai precizētu atbalsta saņemšanas nosacījumus.
Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturtā daļa.
Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturtā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt noteikto kārtību, kādā piešķir un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Atbalsts Eiropas Inovāciju partnerības darba grupu projektu īstenošanai" (turpmāk – intervence).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lai īstenotu spēkā esošajos Ministru kabineta 2023. gada 24. oktobra noteikumos Nr. 613 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Atbalsts Eiropas Inovāciju partnerības darba grupu projektu īstenošanai" atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā 2023.–2027. gada plānošanas periodam" (turpmāk – noteikumi Nr. 613) paredzēto, Lauku atbalsta dienestā (turpmāk – LAD) ir notikusi pirmā projektu iesniegumu pieņemšanas kārta.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 613 6. punktā noteikts, ka atbalsts intervencē prioritāri tiek sniegts noteiktās jomās.
Noteikumu Nr. 613 28. punktā noteikts, ka sadarbības partneris var iesaistīties ne vairāk kā divu darba grupu projektos, bet pētniecības organizācija vai konsultants – ne vairāk kā piecos darba grupu projektos.
Šie nosacījumi attiecas gan uz nozares mēroga projektiem, gan uz saimniecības mēroga projektiem. Tā kā pēdējās pieņemšanas kārtas rāda, ka aktivitāte saimniecības mēroga projektos ir maza, lai veicinātu atbalsta pretendentu pieteikšanos uz šiem projektiem, uz tiem nevajadzētu attiecināt šo normu.
Noteikumu Nr. 613 28. punktā noteikts, ka sadarbības partneris var iesaistīties ne vairāk kā divu darba grupu projektos, bet pētniecības organizācija vai konsultants – ne vairāk kā piecos darba grupu projektos.
Šie nosacījumi attiecas gan uz nozares mēroga projektiem, gan uz saimniecības mēroga projektiem. Tā kā pēdējās pieņemšanas kārtas rāda, ka aktivitāte saimniecības mēroga projektos ir maza, lai veicinātu atbalsta pretendentu pieteikšanos uz šiem projektiem, uz tiem nevajadzētu attiecināt šo normu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1. punkts izsaka noteikumu Nr. 613 6. punktu jaunā redakcijā, paredzot, ka prioritārās tēmas attiecas tikai uz nozares mēroga projektiem.
Noteikumu projekta 4. punkts izsaka noteikumu Nr. 613 28. punktu jaunā redakcijā, paredzot, ka nosacījums, kas sadarbības partnerim ļauj iesaistīties ne vairāk kā divu darba grupu projektos, bet pētniecības organizācijas vai konsultantam – ne vairāk kā desmit darba grupu projektos, neattiecas uz saimniecības mēroga projektiem.
Noteikumu projekta 4. punkts izsaka noteikumu Nr. 613 28. punktu jaunā redakcijā, paredzot, ka nosacījums, kas sadarbības partnerim ļauj iesaistīties ne vairāk kā divu darba grupu projektos, bet pētniecības organizācijas vai konsultantam – ne vairāk kā desmit darba grupu projektos, neattiecas uz saimniecības mēroga projektiem.
Problēmas apraksts
Pašlaik noteikumu Nr. 613 16. punktā noteikts, ka atbalstu šajā intervencē nepiešķir valsts iestādēm. Tas nozīmē, ka neviena valsts iestāde, arī netiešā pārvaldes iestāde, nevar saņemt atbalstu šajā intervencē. Tā tiek nepamatoti ierobežots atbalsta saņēmēju loks. Intervencē atbalstu ir tiesīgas saņemt arī netiešās pārvaldes iestādes. Tas atbilst noteikumu Nr. 613 16. punktā minētās Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu, (turpmāk – regula 2022/2472) 2. panta 34. punktā vai 1. pielikumā noteiktajai definīcijai par saimnieciskās darbības veicējiem.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 2. punktu jaunā redakcijā izteikts noteikumu Nr. 613 16. punkts, precīzi norādot, ka atbalsts intervencē netiek piešķirts tikai valsts tiešās pārvaldes iestādēm. Tiešās vai netiešās valsts pārvaldes iestādes statuss tiek piešķirts Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 613 19. punktā noteikts, ka darba grupa uzskatāma par jaunu atbalsta saņēmēju, ja darba grupas sadarbības partneru skaits mainās vairāk nekā par 70 procentiem, atsevišķi nevērtējot, vai tie ir nozares mēroga vai saimniecības mēroga projekti. Nozares mēroga projekti ir vērsti uz plašāku nozaru problēmu risināšanu un inovāciju veicināšanu, bet saimniecības mēroga projekti orientēti uz konkrētu saimniecību vajadzībām un inovāciju ieviešanu saimniecībā.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 3. punktu jaunā redakcijā izteikts noteikumu Nr. 613 19. punkts, nosakot, ka nozares līmeņa un saimniecības līmeņa projektiem darba grupas vērtē atsevišķi.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 613 29., 32. un 33. punktā un 1. un 2. pielikumā minēti projekta atlases kritēriji. Tā kā projektu atlases kritēriji tiek apstiprināti Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam uzraudzības komitejā un Ministru kabinets tos nevar grozīt, tad projektu atlases kritēriji svītrojami no noteikumiem Nr. 613.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 5., 6. un 7. punktā svītrota atsauce uz noteikumu Nr. 613 29., 32. un 33. punktā noteiktajiem projektu atlases kritērijiem, kas ietverti noteikumu Nr. 613 1. un 2. pielikumā, bet noteikumu projekta 12. un 13. punktā svītrota atsauce uz noteikumu Nr. 613 1. un 2. pielikumu.
Noteikumu projekta 5. punkts noteikumu Nr. 613 29. punktu izsaka jaunā redakcijā, svītrojot atsauci uz noteikumu Nr. 613 1. pielikumā noteiktajiem atlases kritērijiem, jo projekta atlases kritēriji saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai tiek apstiprināti Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam uzraudzības komitejā, tiek norādīti uzraudzības komitejas protokolā un publicēti Zemkopības ministrijas tīmekļvietnē. Projektu vērtēšanas kritēriji tiks skatīti un apstiprināti Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam uzraudzības komitejā līdz projekta iesniegšanas izsludināšanas kārtai.
Noteikumu projekta 5. punkts noteikumu Nr. 613 29. punktu izsaka jaunā redakcijā, svītrojot atsauci uz noteikumu Nr. 613 1. pielikumā noteiktajiem atlases kritērijiem, jo projekta atlases kritēriji saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai tiek apstiprināti Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam uzraudzības komitejā, tiek norādīti uzraudzības komitejas protokolā un publicēti Zemkopības ministrijas tīmekļvietnē. Projektu vērtēšanas kritēriji tiks skatīti un apstiprināti Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam uzraudzības komitejā līdz projekta iesniegšanas izsludināšanas kārtai.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 613 38. punktā nav norādīts laika termiņš, līdz kuram darba grupai Lauku atbalsta dienestā ir jāiesniedz kopsavilkums.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 8. punkts izsaka noteikumu Nr. 613 38. punktu jaunā redakcijā, paredzot precīzu termiņu (vienu mēnesi), kura laikā darba grupai jāiesniedz kopsavilkums Lauku atbalsta dienestam.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 613 48. punktā noteikta priekšapmaksas pieprasījuma kārtība, bet nav ietverti skaidri nosacījumi priekšapmaksas saņemšanai.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 9. punktu jaunā redakcijā izteikts noteikumu Nr. 613 48. punkts, nosakot precīzus un skaidrus priekšapmaksas saņemšanas nosacījumus.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 613 52. punktā ir dota atsauce uz regulu 2022/2472, bet nav norādīts regulas konkrētais pants.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 10. punktā papildināta noteikumu Nr. 613 52. punkta ievaddaļā ietvertā atsauce uz regulas 2022/2472 40. pantu, kurš noteic ierobežotas atbalsta summas uzņēmumiem, kas gūst labumu no Eiropas Inovāciju partnerības darba grupas (turpmāk – EIP darba grupa) darbības projektiem.
Problēmas apraksts
Tā kā spēkā esošajos noteikumos Nr. 613 nav noteikta starpvalstu sadarbības kārtība, Latvijas EIP darba grupas nevar sadarboties ar citu Eiropas Savienību dalībvalstu darba grupām.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 11. punktu noteikumi Nr. 613 papildināti ar jaunu VI nodaļu "Starpvalstu sadarbība", nosakot kārtību, kādā nacionālās darba grupas varēs sadarboties ar citu valstu darba grupām, lai kopīgi īstenotu inovatīvus sadarbības projektus.
Darba grupa varēs pieteikties uz atbalstu tikai savu vietējo darbību izdevumu segšanai.
Starpvalstu projektos katru darba grupu uzraudzīs attiecīgās valsts maksājuma aģentūra, piemēram, Latvijas EIP darba grupu uzraudzīs Lauku atbalsta dienests.
Darba grupa varēs pieteikties uz atbalstu tikai savu vietējo darbību izdevumu segšanai.
Starpvalstu projektos katru darba grupu uzraudzīs attiecīgās valsts maksājuma aģentūra, piemēram, Latvijas EIP darba grupu uzraudzīs Lauku atbalsta dienests.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
-
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Noteikumu projektā ietvertais tiesiskais regulējums attiecas uz atbalsta pretendentiem, kas ir EIP darba grupa.
EIP darba grupu ir izveidojuši sadarbības partneri tāda projekta īstenošanai, kas sekmē EIP mērķu sasniegšanu. EIP darba grupa apvieno vismaz trīs dažādus un neatkarīgus sadarbības partnerus – lauksaimniekus, mežsaimniekus, lauksaimniecības produktu pārstrādātājus, lauksaimniecības, mežsaimniecības vai lauksaimniecības produktu pārstrādes nozares nevalstisko organizāciju vai kooperatīvu pārstāvjus, pētniekus (arī studentus), konsultantus vai citas inovācijās ieinteresētās personas.
Kopumā visā 2023.–2027. gada plānošanas periodā indikatīvi plānotas 95 EIP darba grupas.
EIP darba grupu ir izveidojuši sadarbības partneri tāda projekta īstenošanai, kas sekmē EIP mērķu sasniegšanu. EIP darba grupa apvieno vismaz trīs dažādus un neatkarīgus sadarbības partnerus – lauksaimniekus, mežsaimniekus, lauksaimniecības produktu pārstrādātājus, lauksaimniecības, mežsaimniecības vai lauksaimniecības produktu pārstrādes nozares nevalstisko organizāciju vai kooperatīvu pārstāvjus, pētniekus (arī studentus), konsultantus vai citas inovācijās ieinteresētās personas.
Kopumā visā 2023.–2027. gada plānošanas periodā indikatīvi plānotas 95 EIP darba grupas.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1475
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 6. septembra Īstenošanas regula (ES) 2022/1475, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2115 īsteno attiecībā uz KLP stratēģisko plānu izvērtēšanu un uzraudzībai un izvērtēšanai vajadzīgās informācijas sniegšanu
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/2472
2. panta 34. punkts
2. panta 34. punkts
Noteikumu projekta 2. punkts;
noteikumu Nr. 613
16. punkts
noteikumu Nr. 613
16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 8. panta 3., 4., 5. un 7. punkts
Noteikumu projekta 10. punkts;
noteikumu Nr. 613
52.2. apakšpunkts
noteikumu Nr. 613
52.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472
13. pants
13. pants
Noteikumu projekta 10. punkts;
noteikumu Nr. 613
52.3. apakšpunkts
noteikumu Nr. 613
52.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 40. pants
Noteikumu projekta 10. punkts;
noteikumu Nr. 613
52. punkta ievaddaļa
noteikumu Nr. 613
52. punkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472
64. pants
64. pants
Noteikumu projekta 10. punkts;
noteikumu Nr. 613
52.4. apakšpunkts
noteikumu Nr. 613
52.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472
1. pielikums
1. pielikums
Noteikumu projekta 2. punkts;
noteikumu Nr. 613
16. punkts
noteikumu Nr. 613
16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regula (ES) 2022/2472 paredz visus iespējamos pasākumus, ko var atbalstīt ar Eiropas lauksaimniecības fondu lauku attīstībai starpniecību, un dalībvalstis, ņemot vērā ekonomisko un sociālo situāciju valstī, izvēlas konkrētus pasākumus.
Regula (ES) 2022/2472 dalībvalstīm paredz rīcības brīvību regulas ieviešanā, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP stratēģiskajā plānā 2023.–2027. un pamatotiem ar visaptverošu SVID (stipro un vājo pušu, iespēju un draudu) analīzi.
Regula (ES) 2022/2472 dalībvalstīm paredz rīcības brīvību regulas ieviešanā, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP stratēģiskajā plānā 2023.–2027. un pamatotiem ar visaptverošu SVID (stipro un vājo pušu, iespēju un draudu) analīzi.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijas Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktam.
Cita informācija
Noteikumu projekts tika papildināts tikai ar atsauci uz regulas 2022/2472 40. pantu. Pārējās atsauces uz regulu 2022/2472 ar noteikumu projektu netiek grozītas.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 6. septembra Īstenošanas regula (ES) 2022/1475, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/2115 īsteno attiecībā uz KLP stratēģisko plānu izvērtēšanu un uzraudzībai un izvērtēšanai vajadzīgās informācijas sniegšanu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/1475
13. pants
13. pants
Noteikumu projekta 8. punkts;
noteikumu Nr. 613 38. punkts
noteikumu Nr. 613 38. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regula (ES) 2022/1475 paredz visus iespējamos pasākumus, ko var atbalstīt ar Eiropas lauksaimniecības fondu lauku attīstībai starpniecību, un dalībvalstis, ņemot vērā ekonomisko un sociālo situāciju valstī, izvēlas konkrētus pasākumus.
Regula (ES) 2022/1475 dalībvalstīm paredz rīcības brīvību regulas ieviešanā, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP stratēģiskajā plānā 2023.–2027. un pamatotiem ar visaptverošu SVID (stipro un vājo pušu, iespēju un draudu) analīzi.
Regula (ES) 2022/1475 dalībvalstīm paredz rīcības brīvību regulas ieviešanā, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP stratēģiskajā plānā 2023.–2027. un pamatotiem ar visaptverošu SVID (stipro un vājo pušu, iespēju un draudu) analīzi.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijas Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktam.
Cita informācija
Noteikumu projekta 6. punkts izsaka noteikumu Nr. 613 38. punktu jaunā redakcijā, atstājot nemainīgu tajā ietverto atsauci uz regulas 2022/1475 13. pantu.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienestsNevalstiskās organizācijas
Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrsCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/5f40ea2b-6082-4923-97ee-fa0e89321649
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Publiskās apspriešanas iznākumā tika saņemti komentāri no divām organizācijas – biedrības "Latvijas Dārznieks" un Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes. Saņemtie iebildumi un priekšlikumi ir apkopoti un izvērtēti (sk. papildu dokumentus).
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalsta dienests
- Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
