Anotācija

24-TA-2442: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts “Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā” (turpmāk - Likumprojekts) izstrādāts, lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīvu (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību (turpmāk – Direktīva Nr. 2022/2556).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Lai samazinātu digitālo tehnoloģiju izmantošanas riskus, likumprojekts paredz noteikt, ka regulētā tirgus organizētājiem ir pienākums izveidot un pārvaldīt tīklu un informācijas sistēmu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra Regulai (ES) 2022/2554 par finanšu nozares digitālās darbības noturību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1060/2009, (ES) Nr. 648/2012, (ES) Nr. 600/2014, (ES) Nr. 909/2014 un (ES) 2016/1011 (turpmāk – Regula Nr. 2022/2554).
Spēkā stāšanās termiņš
Nākamā diena pēc izsludināšanas (likumprojektam)
Pamatojums
Spēkā stāšanās noteikta, jo saskaņā ar Direktīvas Nr. 2022/2556 9. pantu, minētās direktīvas prasības piemēro no 2025. gada 17. janvāra.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta pārņemšana ir sistēmiski saistīta ar Regulas Nr. 2022/2554) tiešas piemērošanas nodrošināšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Regula Nr. 2022/2554 paredz digitālās darbības noturības prasību piemērošanu finanšu tirgus dalībniekiem un Direktīva Nr. 2022/2556 ir minētās regulas pakārtotais normatīvais akts. Regulas Nr. 2022/2554 prasību ieviešanu nodrošina likumprojekts “Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likums” (24-TA-2371), savukārt, lai pārņemtu Direktīvas Nr. 2022/2556 6. pantu, ir jāveic precizējumi Finanšu instrumentu tirgus likumā.
Risinājuma apraksts
Likumprojekta 1. pants precizē Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta 2.1 daļas 2. punktu, proti, regulētā tirgus organizētājam ir jāidentificē riski arī saistībā ar Regulas Nr. 2022/2554 II nodaļas prasībām, tādejādi pārņemot Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 3. punkta "a" apakšpunktu. Tāpat tiek izslēgts Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta 2.1 daļas 3. punkts, tādejādi pārņemot direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 3. punkta "b" apakšpunktu. Papildus tehniski tiek precizēta Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta devītā daļa, saīsinot terminu "zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības". Precizējums ir saistīts ar likumprojekta 3. pantu, kurā attiecīgi tiek precizēts Finanšu instrumentu tirgus likuma 55.3 panta pirmās daļas 3. punkts.
Likumprojekta 2. pants paredz papildināt Finanšu instrumentu tirgus likuma 35.1 pantu ar 1.1 daļu, pārņemot Direktīvas nr. 2022/2556 6. panta 4. punkta "a" apakšpunktu, nosakot, ka regulētā tirgus organizētājs nodrošina Finanšu instrumentu tirgus likuma 35.1 panta pirmajā daļā minēto sistēmu, procedūru un noteikumu, komercdarbības nepārtrauktības noteikumu atbilstību regulas Nr. 2022/2554 prasībām. Tāpat Finanšu instrumentu tirgus likuma 35.1 pants tiek papildināts ar 9.1 daļu, nosakot, ka regulētā tirgus organizētājs nodrošina algoritmu pārbaudes un testu atbilstību Regulas Nr. 2022/2554 prasībām. Minētais grozījums pārņem Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 4. punkta "b" apakšpunktu.
Likumprojekta 3. pants tehniski precizē Finanšu instrumentu tirgus likuma 55.3 panta pirmās daļas 3. punktu, jo ar likumprojekta 1. pantu, proti, precizējumu Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta devītajā daļā, termins "zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrība" tiek saīsināts vietā, kur tas tiek lietots sākotnēji.
Likumprojekta 4. pants papildina Finanšu instrumentu tirgus likuma 126.2 pantu ar 12.3 un 12.4 daļu, proti, Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 26. novembra Regulas (ES) Nr. 1286/2014 par komplektētu privāto ieguldījumu un apdrošināšanas ieguldījumu produktu pamatinformācijas dokumentiem (turpmāk – Regula Nr. 1286/2014) 7. pantā noteiktas prasības privātiem klientiem piedāvāto komplektētu ieguldījumu produktu (turpmāk – PRIIP produkts) pamatinformācijas dokumenta sagatavošanai – pamatinformācijas dokuments jāsagatavo dalībvalsts oficiālajā valodā vai arī citā valodā, ko atzinušas par pieņemamu dalībvalsts kompetentās iestādes.
PRIIP produkta pamatinformācijas dokumenta sagatavošana angļu valodā ir aktuāla ieguldījumu brokeru sabiedrībai vai kredītiestādei, kas nodrošina iespēju privātiem klientiem pēc viņu iniciatīvas iegādāties citā dalībvalstī reģistrēta ieguldījumu fonda ieguldījumu apliecības, izmantojot iestādes sniegto rīkojumu pieņemšanas un nosūtīšanas pakalpojumu attiecībā uz vienu vai vairākiem finanšu instrumentiem bez ieguldījumu konsultācijas saņemšanas atbilstoši Finanšu instrumentu tirgus likuma 126.2 panta divpadsmitajai daļai. Šādas ieguldījumu fonda ieguldījumu apliecības netiek publiski izplatītas Latvijā saskaņā ar Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likuma 77.3 pantu, ieguldījumu brokeru sabiedrībai vai kredītiestādei nav nodoma kļūt par šāda fonda izplatītāju Latvijā, un šāda fonda ieguldītājiem paredzētā pamatinformācija nav pieejama latviešu valodā. Prasība nodrošināt šādu PRIIP produktu pamatinformācijas dokumentu tulkojumu latviešu valodā radītu lielu papildu administratīvo slogu finanšu tirgus dalībniekiem, tādēļ ir lietderīgi ļaut šos dokumentus netulkot latviski.
Šobrīd jautājumu par PRIIP produkta pamatinformācijas dokumenta sagatavošanas valodu regulē Finanšu un kapitāla tirgus komisijas 2020. gada 3. novembra normatīvie noteikumi Nr. 210 "Normatīvie noteikumi par valodas lietošanu pamatinformācijas dokumentā par komplektēto privāto ieguldījumu un apdrošināšanas ieguldījumu produktu" (turpmāk – Noteikumi Nr. 210), kuri ir spēkā līdz 2024. gada beigām.
Noteikumu Nr. 210 pārskatīšanas procesā secināts, ka šāds regulējums būtu nosakāms likuma līmenī, jo pēc būtības tas paredz izņēmumu no Valsts valodas likuma.
Likumprojekta 5. pants papildina Finanšu instrumentu tirgus likuma 132.1 pantu ar 1.1 daļu, nosakot, ka ieguldījumu brokeru sabiedrība un kredītiestāde nodrošina sistēmu un riska kontroles, darbības nepārtrauktības pasākumu, sistēmu pārbaudes, testēšanas un uzraudzības atbilstību Regulas Nr. 2022/2554 prasībām. Minētais grozījums pārņem Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 2. punkta "a" apakšpunktu.
Likumprojekts papildina arī informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar atsauci uz Direktīvu Nr. 2022/2556.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Regulētā tirgus organizētāji, ieguldījumu brokeru sabiedrības un kredītiestādes
Ietekmes apraksts
Regula Nr. 2022/2554 aizstāj esošās infromācijas tehnoloģiju prasības regulētā tirgus organizētājiem, ieguldījumu brokeru sabiedrībām un kredītiestādēm, proti, minētā regula harmonizē un konsolidē prasības attiecībā uz digitālās darbības noturību finanšu tirgus dalībniekiem, lai nodrošinātu konsekventu pieeju minēto prasību piemērošanā visā ES.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
Likumprojekts ir saistīts ar likumprojektu “Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likums” (24-TA-2371), likumprojektu "Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā" (24-TA-2433), likumprojektu "Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likumā" (24-TA-2434), likumprojektu "Grozījumi Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likumā" (24-TA-2435), likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu likumā" (24-TA-2436), likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likumā" (24-TA-2440), likumprojektu "Grozījumi Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumā" (24-TA-2441), likumprojektu "Grozījumi Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likumā" (24-TA-2443) un likumprojektu "Grozījumi Privāto pensiju fondu likumā" (24-TA-2444).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32022L2556
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīva (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību.
Apraksts
Likumprojekts nodrošina Direktīvas Nr. 2022/2556 pārņemšanu.
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R1286
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 26. novembra Regula (ES) Nr. 1286/2014 par komplektētu privāto ieguldījumu un apdrošināšanas ieguldījumu produktu (PRIIP) pamatinformācijas dokumentiem
Apraksts
Likumprojekts nodrošina Regulas Nr. 1286/2014 7. panta ieviešanu.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīva (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas Nr. 2022/2556 1. panta 1. punkts
Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likuma 13. panta pirmās daļas 4.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 2. panta 1. punkts
Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likuma 54. panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 3. pants
Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likuma 22. panta otrās daļas 2.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 1. punkts
Kredītiestāžu likuma 10.1 panta astotā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 2. punkts
Kredītiestāžu likuma 34.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 3. punkts
Kredītiestāžu likuma 34.2 panta ceturtā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 4. punkts
Kredītiestāžu likuma 101.3 panta pirmās daļas 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 11. panta sestās daļas 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 11. panta sestās daļas 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 2. punkta "a", "b", "c" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 5. panta sestā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 31. panta pirmās daļas 15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 31. panta pirmās daļas 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 2. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 132.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 3. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta 2.1 daļas 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 3. punkta "b" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta 2.1 daļas 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 35.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 4. punkta "b" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 35.1 panta 9.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 1. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 3. panta pirmās daļas 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta i
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta ii
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta iii
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "b" apakšpunkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta ceturtā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 3. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 29. panta pirmā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 4. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.1 panta otrā, trešā, ceturtā, piektā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 5. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.2 panta trešā, ceturtā, piektā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 8. pants
Privāto pensiju fondu likuma 20. panta 3.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 26. novembra Regula (ES) Nr. 1286/2014 par komplektētu privāto ieguldījumu un apdrošināšanas ieguldījumu produktu (PRIIP) pamatinformācijas dokumentiem
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 1286/2014 7. pants
Likumprojekta 4. pants, likuma 126.2 panta 12.3 un 12.4 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/be17e1d1-53bf-4aa0-9765-5ab5e0d406ff

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskā apspriešana noslēdzās 2024. gada 18. oktobrī. Komentāri, iebildumi vai priekšlikumi par likumprojektu netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Banka

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi