24-TA-562: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
- nepieciešamība pēc klātesoša protokolārā atbalsta Ministru prezidenta darbā;
- “Likums par budžetu un finanšu vadību” 9. panta piecpadsmitā daļa, jo Finanšu ministram ir tiesības veikt apropriācijas pārdali starp ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm, tai skaitā funkciju pārdales vai strukturālo reformu gadījumos, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums un Saeima ar atsevišķu lēmumu piekritusi šādai pārdalei.
- “Likums par budžetu un finanšu vadību” 9. panta piecpadsmitā daļa, jo Finanšu ministram ir tiesības veikt apropriācijas pārdali starp ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm, tai skaitā funkciju pārdales vai strukturālo reformu gadījumos, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums un Saeima ar atsevišķu lēmumu piekritusi šādai pārdalei.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir nodrošināt finansējuma un amata vietas pārdali no Ārlietu ministrijas budžeta programmas uz Valsts kancelejas budžeta programmu. Pārdales rezultātā tiks nodrošināta nepastarpināta valsts protokola darbinieka iesaiste un klātesamība Ministru prezidenta darba nodrošināšanā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts protokola funkcijas Ministru prezidenta darbā nodrošina Ārlietu ministrijas Valsts protokols. Darbinieks, kurš piedalās protokolāro jautājumu risināšanā fiziski atrodas Ārlietu ministrijas telpās, tas neveicina efektīvu darba organizāciju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru prezidents ir valsts trešā augstākā amatpersona, kuram līdz šim nav bijis nodrošināts nepastarpināts valsts protokola atbalsts, proti, līdz šim darbinieks, kurš piedalās protokolāro jautājumu risināšanā juridiski nav nodarbināts Valsts kancelejā. Ministru prezidenta loma ārpolitikā pēdējo gadu laikā ir ievērojami palielinājusies gan pārstāvot Latvijas valsti starptautiski (dodoties ārvalstu vizītēs, piedaloties starptautiskās valstu, valdību un starptautisku institūciju vadītāju sanāksmēs un tikšanās), gan uzņemot valstu, valdību un dažādu starptautisku institūciju un organizāciju vadītājus. Līdz ar to valsts protokola loma Ministru prezidenta ikdienas darba nodrošināšanā ir būtiska. Valsts protokols ir atbildīgs par diplomātiskā protokola piemērošanu ceremonijās un pasākumos ar valsts augstāko amatpersonu – Valsts prezidenta, Saeimas priekšsēdētāja, ministru prezidenta, ārlietu ministra un Latvijas Republikā akreditētā diplomātiskā korpusa dalību. Valsts protokols ir noteiktu tradīciju, normu un likumu kopums, kas tiek izmantots diplomātiskā dienesta darbā, piemērots saskarsmē ar valsts augstākajām amatpersonām un nodrošina tām sekmīgu diplomātisko uzdevumu veikšanu.
Risinājuma apraksts
-
Problēmas apraksts
Nepieciešams veikt amata vietas un finansējuma pārdali, lai efektivizētu protokola darbinieka iesaisti un klātesamību Ministru prezidenta darba nodrošināšanā.
Risinājuma apraksts
Valsts kanceleja ir sagatavojusi rīkojuma projektu, kas paredz: Atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadā 24 792 euro apmērā, bet 2025. gadā un turpmāk katru gadu 29 899 euro no Ārlietu ministrijas budžeta programmas 03.00.00 "Diplomātisko un konsulāro misiju nodrošinājums" uz resora "Ministru kabinets" budžeta programmu 01.00.00 "Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika" un amata vietas pārdali no Ārlietu ministrijas uz Valsts kanceleju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Amata vietas nodrošināšanai pārdalāmais finansējums
2024.gadā (no š.g. 2.marta ) 24 792 euro:
Alga 1680*9+1596=16 716 euro
Dipl. Piemaksa = 336*9+320=3 344euro
Sc. Nodoklis = 4 732 euro
Kopā 2024.gadā= 24 792 euro
2025.gadā un turpmāk ik gadu 29 899 euro:
Alga 1680*12=20 160 euro
Dipl. Piemaksa 336*12= 4 032 euro
Soc. nodoklis = 5 707 euro
Kopā gadā 29 899 euro
2024.gadā (no š.g. 2.marta ) 24 792 euro:
Alga 1680*9+1596=16 716 euro
Dipl. Piemaksa = 336*9+320=3 344euro
Sc. Nodoklis = 4 732 euro
Kopā 2024.gadā= 24 792 euro
2025.gadā un turpmāk ik gadu 29 899 euro:
Alga 1680*12=20 160 euro
Dipl. Piemaksa 336*12= 4 032 euro
Soc. nodoklis = 5 707 euro
Kopā gadā 29 899 euro
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Ārlietu ministrijas amata vietu skaits samazinās par vienu amata vietu, bet Valsts kancelejā palielinās par vienu amata vietu.
Cita informācija
Rīkojuma projekts paredz finansējuma pārdali no Ārlietu ministrijas budžeta programmas 03.00.00 "Diplomātisko un konsulāro misiju nodrošinājums" uz resora “Ministru kabinets” budžeta programmu 01.00.00 "Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika" 2024. gadā 24 792 euro apmērā, 2025. gadā un turpmāk katru gadu 29 899 euro apmērā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi