Anotācija (ex-ante)

22-TA-2968: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par automātisko informācijas apmaiņu par pārdevējiem, kuri gūst ienākumus, izmantojot digitālās platformas" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Noteikumu projekts "Noteikumi par automātisko informācijas apmaiņu par pārdevējiem, kuri gūst ienākumus, izmantojot platformas" (turpmāk - Noteikumu projekts) izstrādāts, izpildot likuma "Par nodokļiem un nodevām" 15.panta vienpadsmitajā daļā ietverto deleģējumu (likumprojekts apstiprināts Ministru kabineta š.g. 2.novembra sēdē un iesniegts Saeimā (Nr.1/Lp14)). Tādējādi Noteikumu projekts ir saistīts ar nepieciešamību pārņemt Padomes Direktīvas (ES) 2021/514 (2021.gada 22.marts), ar ko groza Direktīvu 2011/16/ES par administratīvu sadarbību nodokļu jomā (turpmāk – DAC7), prasības.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai veicinātu nodokļu nomaksu nodokļu maksātājiem, kas gūst ienākumus, pārdodot preces vai sniedzot noteikta veida pakalpojumus, izmantojot digitālās platformas. Nodokļu nomaksa tiks veicināta, ieviešot starptautisko automātisko informācijas apmaiņu par digitālo platformu rīcībā esošu informāciju.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
Atbilstoši DAC7 paredzētajam termiņam.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pēdējos gados ir strauji pieaugusi ekonomikas digitalizācija. Ar platformu operatoru izmantošanu piedāvāto pakalpojumu pārrobežu dimensija ir radījusi sarežģītu vidi, kurā var būt problemātiski izpildīt nodokļu normatīvos aktus un nodrošināt nodokļu saistību izpildi. Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk - VID) un citu Eiropas Savienības dalībvalstu nodokļu administrācijām nav pietiekamas informācijas, lai pareizi novērtētu un kontrolētu valstī gūtos ienākumus no komercdarbības, kas veikta ar digitālo platformu starpniecību. Tas ir īpaši problemātiski, ja ar nodokli apliekamie ienākumi tiek gūti, izmantojot digitālas platformas, kas veic uzņēmējdarbību citā valstī vai teritorijā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Situācija, kad nodokļu administrācijas rīcībā nav informācijas par nodokļu maksātāju ienākumiem, kas gūti, izmantojot digitālās platformas, rada būtiskus nodokļu nemaksāšanas riskus. Tāpat digitālajām platformām nākas nodrošināt savu atbilstību dažādu valstu regulējumiem ar atšķirīgu pieeju attiecībā uz ziņošanas pienākumiem nodokļu administrācijām. Regulējumu atšķirības apgrūtina regulējuma ievērošanu arī tirgotājiem. Ievērojot minēto, nepieciešams ieviest regulējumu, kas būtu harmonizēts globālajā līmenī un uzlabotu tiesisko vidi visām iesaistītajām personām.
Risinājuma apraksts
Lai risinātu iepriekš minētās problēmas, Eiropas Savienības Padome 2021.gada 22.martā pieņēma DAC7. Minētās direktīvas ietvaros tika noteikta automātiskā informācija apmaiņa par digitālo platformu rīcībā esošu informāciju par ienākumiem, ko gūst pārdevēji, kuri, izmantojot digitālās platformas, sniedz noteikta veida pakalpojumus vai pārdot preces. Tādējādi nodokļu administrāciju rīcībā būtu informācija, kas nepieciešama nodokļu kontroles funkciju īstenošanai attiecībā uz personām, kas sniedz pakalpojumus vai pārdod preces, izmantojot digitālās platformas. Tiktu arī nodrošināts regulējums, kas ir harmonizēts daudzās valstīs, tādējādi vienkāršāks un vieglāk izpildāms.
Ievērojot minēto, tika veikti grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām", to papildinot ar 15. panta vienpadsmito daļu, proti, deleģējot Ministru kabinetam izdot noteikumus. Ievērojot deleģējumu, Noteikumu projektā ietverts šāds regulējums:
1) Nosacījumi, kuriem iestājoties, ir sniedzama informācija. Noteikumu projektā ir paredzēts, ka nodokļu maksātājam jāsniedz VID informācija gadījumā, ja tas atbilst ziņojoša platformas operatora definīcijai. Nodokļu maksātājs tiks parasti uzskatīts par ziņojošu platformas operatoru, ja izpildīsies šādi nosacījumi:
- tas ir vienība (piemēram, komercsabiedrība), kas slēdz līgumus ar pārdevējiem par digitālās platformas pieejamību (iespēja pārdevējiem pārdot savas preces vai sniegt pakalpojumus pircējiem, kas slēdz darījumu, izmantojot digitālo platformu);
- tam ir saikne ar Latviju (piemēram, nodokļu rezidence, inkorporācija, vadības atrašanās vieta, pastāvīgā pārstāvniecība), vai tam nav saiknes ne ar vienu valsti, kas apmainās ar Latviju ar informāciju, bet tas slēdz līgumus ar Latvijas pārdevējiem par piekļuvi platformai.
- tas nav izslēgts platformas operators (tas pierādījis VID, ka tā biznesa modelis ir tāds, ka tam nav pārdevēju, par kuriem būtu jāsniedz ziņas).
2) Iesniedzamās informācijas apjoms. Informācija attiecas uz ienākumiem, ko pārdevējs gūst no nekustamā īpašuma iznomāšanas, individuālu pakalpojumu sniegšanas, preču pārdošanas vai jebkura transporta veida iznomāšanas. Informācija sevī ietver gan pārdevēju identificējošo informāciju, gan kopējo ienākuma apjomu pārskata periodā, sadalīljumā pa ceturkšņiem, kā arī, noteiktajos gadījumos attiecīgo darbību (darījumu) skaitu un dienu skaitu, cik pārskata periodā nekustamais īpašums bija iznomāts.
3) Kārtība, kādā informācija tiek iegūta, pārbaudīta un iesniegta VID. Atkarībā no informācijas veida un situācijas, informācija tiek iegūta no dažādiem avotiem. Tajā skaitā, ziņojošais platformu operators iegūst informāciju par pārdevējiem no pašiem pārdevējiem. Minēto informāciju noteiktajos gadījumos ir jāpārbauda, salīdzinot ar publiski pieejamu informāciju vai ziņojoša platformas operatora rīcībā esošu informāciju. Daļu informācijas ziņojošais platformu operators apkopo pats, ņemot vērā pārdevēju darbību platformā (piemēram, ienākumu apjoms, darījumu skaits u.c.). Informāciju par pārdevēju rezidenci regulējuma mērķim, ziņojošais platformu operators balsta uz pārdevēju sniegto informāciju (t.sk. par galveno adresi), to salīdzinot ar ziņojoša platformas operatora rīcībā esošu informāciju.
Ziņojošais platformas operators sniedz VID ziņas reizi gadā - līdz 31.janvārim par iepriekšēju pārskata gadu.
4) Pasākumi, kādi veicami automātiskās informācijas apmaiņas nodrošināšanai. Lai automātiskā informācijas apmaiņa darbotos efektīvi, Noteikumu projektā paredzēti noteikti pasākumi. Tajā skaitā, pienākums glabāt informāciju noteiktu laika periodu, pienākums ieviest efektīvu mehānismu, lai pārdevēji sniegtu patiesu informāciju, pienākums noteiktajos gadījumos reģistrēt ziņojošo platformas operatoru u.c.
5) Kārtība, kādā VID veic automātisko informācijas apmaiņu. VID apmainās ar informāciju ar citu valstu kompetentām iestādēm reizi gadā (divu mēnešu laikā pēc attiecīgā pārskata gada). Informācija tiek nosūtīta tām valstīm (ar kurām ir tiesisks pamats informācijas apmaiņai), par kuru rezidentiem VID saņēma informāciju no platformas, kas sniedza informāciju VID. Tāpat VID saņems informāciju no citām valstīm par Latvijas rezidentu gūtajiem ienākumiem platformās, par kurām informācija tika sniegta citās valstīs.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Fiziskās personas, kas veic saimniecisko darbību, pārdodot preces vai sniedzot noteikta veida pakalpojumus, izmantojot digitālās platformas.
Ietekmes apraksts
Fiziskajām personām, kas veic saimniecisko darbību, pārdodot preces vai sniedzot noteikta veida pakalpojumus, izmantojot digitālās platformas, būs jārēķinās, ka informācija par to ienākumiem, kas gūti platformā, tiks nodoti šo personu rezidences valstij nodokļu kontroles funkciju nodrošināšanai. Tādējādi minētajām personām tiks uzlabota saimnieciskās darbības vide, jo mazināsies negodīga konkurence.
Juridiskās personas
  • Digitālo platformu operatori (uzņēmumi, kas slēdz līgumus ar pārdevējiem par piekļuvi digitālām platformām)
Ietekmes apraksts
Digitālo platformu operatoriem radīsies pienākums sniegt ziņas VID. Taču tas nodrošinās vienveidīgas prasības globālajā līmenī, jo vienotas prasības būs visās Eiropas Savienības un vairākās citās valstīs, līdz ar to, platformu operatoriem zudīs pienākums vienlaikus izpildīt dažādu valstu atšķirīgas prasības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Tiks uzlabota uzņēmējdarbības vide platformu ekonomikā.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Tiks samazināta konkurences kropļošana.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Tiks samazināta konkurences kropļošana.

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
Cita informācija
-
Noteikumu projekts izstrādāts, izpildot likuma "Par nodokļiem un nodevām" 15.panta vienpadsmitajā daļā noteikto deleģējumu.
Atbildība par Noteikumu projektā ietvertā regulējuma pārkāpumiem ir paredzēta likuma "Par nodokļiem un nodevām" 32.5 panta ceturtajā daļā.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021L0514
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes Direktīva (ES) 2021/514 (2021.gada 22.marts), ar ko groza Direktīvu 2011/16/ES par administratīvu sadarbību nodokļu jomā
Apraksts
Ar Noteikumu projektu daļēji tiek pārņemta Padomes Direktīva (ES) 2021/514 (2021.gada 22.marts), ar ko groza Direktīvu 2011/16/ES par administratīvu sadarbību nodokļu jomā, kas paredz noteikt automātisko informācijas apmaiņu par digitālo platformu rīcībā esošu informāciju gan ar Eiropas Savienības, gan ar trešo valstu kompetentām iestādēm.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes Direktīva (ES) 2021/514 (2021.gada 22.marts), ar ko groza Direktīvu 2011/16/ES par administratīvu sadarbību nodokļu jomā
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Padomes Direktīvas (ES) 2021/514 (2021.gada 22.marts), ar ko groza Direktīvu 2011/16/ES par administratīvu sadarbību nodokļu jomā (turpmāk - DAC7) 1.panta 1.punkts un V pielikums
Likuma "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām" (Nr.1/Lp14) 5.pantā ietvertā likuma 22.4panta otrā daļa
Pārņemtas daļēji
Pārņemts daļēji
Pārņemts daļā attiecībā uz d) apakšpunkta 27.punktu. Savukārt a) – c) apakšpunkts un V pielikums pārējā apjomā tiek pārņemts ar Noteikumu projektu, bet d) apakšpunkta 26.punkts tiks pārņemts ar citiem likuma “Par nodokļiem un nodevām” grozījumiem, kuros tiks pārņemts direktīvas regulējums par kopīgām revīzijām (atbildīgā iestāde – FM, pārņemšanas termiņš – 31.12.2023.).
-
DAC7 1.panta 2.punkts
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
-
Paredzēts pārņemt ar grozījumiem MK 2013.gada 5.novembra noteikumos Nr.1245 “Kārtība, kādā tiek veikta informācijas apmaiņa nodokļu jomā starp Latvijas un citu Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām iestādēm un ārvalstu kompetentajām iestādēm, ar kurām ir noslēgti Latvijas Republikas Saeimas apstiprināti starptautiskie līgumi” (turpmāk – noteikumi Nr.1245).
DAC7 1.panta 3.punkts
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
-
Paredzēts pārņemt ar grozījumiem noteikumos Nr.1245.
DAC7 1.panta 4.punkts
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
-
Paredzēts pārņemt ar grozījumiem noteikumos Nr.1245.
DAC7 1.panta 5.punkts
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
-
Paredzēts pārņemt ar grozījumiem noteikumos Nr.1245.
DAC7 1.panta 6.punkts
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
-
Paredzēts pārņemt ar grozījumiem noteikumos Nr.1245.
DAC7 1.panta 7.punkts
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
-
Paredzēts pārņemt ar grozījumiem noteikumos Nr.1245.
DAC7 8.punkts
Noteikumu projekta 4.nodaļa
Pārņemtas pilnībā
Daļēji bija pārņemts ar likuma "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"” (Nr.1/Lp14) 2.pantu.
DAC7 1.panta 9.punkts
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
Pārņemtas pilnībā
Tiks pārņemts ar Komisijas īstenošanas regulu.
DAC7 1.panta 10.punkts
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
Pārņemtas pilnībā
Pārņemts ar likuma "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"" (Nr.1/Lp14) 4.pantu.
DAC7 1.panta 11.punkts
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
Pārņemtas pilnībā
Pārņemts ar likuma "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"" (Nr.1/Lp14) 4.pantu.
DAC7 1.panta 12.punkts
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
-
Paredzēts pārņemt ar citiem grozījumiem likumā “Par nodokļiem un nodevām” (atbildīgā iestāde – FM, pārņemšanas termiņš – 31.12.2023.).
DAC7 1.panta 13.punkts
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
-
Daļēji bija pārņemts ar jau spēkā esošo regulējumu (likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18.1un 22.pants), kā arī daļēji ar likuma "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"" (Nr.1/Lp14) 4.pantu.
DAC7 1.panta 14. – 17.punkts.
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
-
Normas adresētas Eiropas Komisijai.
DAC7 1.panta 18.punkts
-
-
Daļēji bija pārņemts ar likuma "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"" (Nr.1/Lp14) 5.pantu.
DAC7 1.panta 19.punkts.
Ar šo Noteikumu projektu netiek pārņemts
Pārņemtas pilnībā
Pilnībā bija pārņemts ar likuma "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"" (Nr.1/Lp14)) 6.pantu.
DAC7 5.Pielikuma I iedaļa A
Noteikumu projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma I iedaļa B
Noteikumu projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma I iedaļa C
Noteikumu projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa A
Noteikumu projekta 5. un 6.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa B(1)
Noteikumu projekta 7.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa B(2)
Noteikumu projekta 8.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa B(3)
Noteikumu projekta 9.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa B(4)
Noteikumu projekta 10.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa C(1)
Noteikumu projekta 12.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa C(2)
Noteikumu projekta 13.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa C(3)
Noteikumu projekta 14.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa D(1)
Noteikumu projekta 15.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa D(2)
Noteikumu projekta 16.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa E
Noteikumu projekta 11.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa F(1)
Noteikumu projekta  17.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa F(2)
Noteikumu projekta 18. un 48.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa F(3)
Noteikumu projekta  19.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa G
Noteikumu projekta 4.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa H(1)
Noteikumu projekta 20.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma II iedaļa H(2)
Noteikumu projekta 21.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma III iedaļa A(1)
Noteikumu projekta 22.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma III iedaļa A(2)
Noteikumu projekta 23.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma III iedaļa A(3)
Noteikumu projekta 30.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma III iedaļa A(4)
Noteikumu projekta 31.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma III iedaļa A(5)
Noteikumu projekta 32.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma III iedaļa A(6)
Noteikumu projekta 33.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma III iedaļa A(7)
Noteikumu projekta 34.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma III iedaļa B(1)
Noteikumu projekta 35.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma III iedaļa B(2)
Noteikumu projekta 35.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma III iedaļa B(3)
Noteikumu projekta 35.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma IV iedaļa A(2)
Noteikumu projekta 39.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma IV iedaļa B(1)
Noteikumu projekta 40.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma IV iedaļa B(2)
Likuma "Par nodokļiem un nodevām" - 32.5. panta ceturtā daļa
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma IV iedaļa E
Noteikumu projekta 41.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma IV iedaļa F
Noteikumu projekta 42.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma IV iedaļa F(2)
Noteikumu projekta 43.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma IV iedaļa F(3)
Noteikumu projekta 44.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma IV iedaļa F(4)
Noteikumu projekta 45.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma IV iedaļa F(5)
Noteikumu projekta 46.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma IV iedaļa F(6)
Noteikumu projekta 47.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
DAC7 5.Pielikuma IV iedaļa F(7)
Noteikumu projekta 48. un 49.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
VID radīsies funkcija kontrolēt digitālos platformu operatorus attiecībā uz ziņošanas pienākuma izpildi.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi